Marraskuun masuasukit 2013 *syyskuussa*

tirpsi mulla ollut noita suppareita päivittäin jo kuukauden verran ja ainakaan viime tarkastuksessa viikolla 33 ei olleet paikkoja avanneet. Viime yön kärsin tosi kipeistäkin suppareista, mutta neuvolan täti sano ettei sitä enää aleta esteleen jos se sieltä haluaa syntyä.. Tais mainita ettei yleensä 35+0 jälkeen estetä. Toki jos se onkin jo tulossa ja paikat auki niin antavat keuhkojen kypsyttäjää? Tiedä häntä. Mulla maanantaina tilanteen tsekkaus kun viimeinen neuvolalääkäri, synnytystapa-arvio jne niin näkeepä joko supparit alkaneet avata paikkoja.

Miramei & Sintti 35+4
 
mulla myös ollut noita suppareita lähes joka päivä - yhden pidemmän työpäivän päätteeksi oli kyllä niin masu pipi että piti lähimpään kauppaan mennä istumaan..

pitää toivoa ettei tuosta pahene. Toki jos kovenee yms niin pitää ottaa yhteyttä lekuriin tms. Vielä olisi 2 vkoa töitä ennenku äippäri alkaa joten toivon mukaan voi olla loppuun asti töissä eikä joudu vuodelepoon. Ei sitä kirjaakaan jaksa päivästä toiseen lukea..

Neuvolakortissa toi sf-mitta vs vkot näkyy kivasti..jos miettii omaansa..
 
Tervehdys kaikille!
Ja mukavaa äitiyslomaa jo niille, joilla se on alkanut :)
Täällä oli eilen aika jännittyneet tunnelmat, kun kipeitä supistuksia alkoi tulemaan jopa 4min välein! Kun ne olivat kestäneet tunnin, niin soitin sairaalaan ja käskivät ottamaan Panadolia ja odottamaan vielä tunnin. Alkoi ne siitä onneksi harvenemään 40min myöhemmin ja loppuivatkin sitten jossain vaiheessa. Vähän kyllä pelotti, että ei kai se vielä synny.
Tästä tulikin mieleeni kysymys, jota yritin googletellakin, mutten löytänyt vastausta. Osaisko joku viisas täällä kertoa: mille viikoille asti sitä kortisonipiikkiä annetaan? Eli mihin asti siitä on hyötyä vauvan kannalta?
Mulla nyt 33+3 ja puhelimessa kätilö ei ollut mitenkään huolissaan, jos vauva nyt syntyisi. Tuntuu vaan niin vähäiseltä nämä viikot vielä.:(
Alkuviikosta just lääkäri tarkistin kohdunkaulan tilantanteen ja sanoi, että se on lyhentynyt ja pehmentynyt. Paikat olivat kuitenkin vielä kiinni. Sanoi kuitenkin, että hyvin todennäköisesti syntyy ennen laskettua aikaa (ja kun viime raskaudessakin kohdunsuu oli sormelle/kahdelle auki viikolla 35, niin ilmeisesti mulla on taipumusta siihen, että paikat aukeaa nopeammin). Nyt kyllä olisi kiva tietää, että mitä tuo eilinen tosi kivulias parituntinen supistelu sai aikaan...mutta eipä ole mitään kontrolleja luvassa eikä sovittu.
Mulle sopii hyvin synnytys rv 37+, mutta ei mielellään aikaisemmin :)

sf-mitta ei välttämättä kerro vauvan koosta mitään. Mulla on taipumusta pieneen sp-mittaan, mutta vauvat ovat olleet keskikäyrällä. Vastaavasti taas iso sf-mitta (esim. mun serkulla, ihan jäätävän kokoinen maha) ja molemmat lapset ovat olleet ihan pikkuriikkisiä syntyessään täysiaikaisena.
 
Viimeksi muokattu:
Carmel, tämän tiedon löysin Käypähoito.fin sivulta:

Kortikosteroidihoito ennenaikaisen synnytyksen uhatessa
Synnytystä edeltävä eli antenataalinen kortikosteroidihoito vähentää ennen raskausviikkoa 34+0 syntyneiden keskosten kuolleisuutta ja sairastavuutta. Hoito on tehokkainta, jos se annetaan 1-7 vuorokautta ennen lapsen syntymää.
Viimeisin päivityspvm: 20.5.2009

Mut lienee sairaaloissa omat käytäntänsä.
 
Viimeksi muokattu:
Carmel, toivottavasti vauva malttaa vielä pysyä mahassa kasvamassa. Toisaalta, jos kätilö ei ole huolissaan, vaikka syntyisikin jo, niin siihen varmaan kannattaa luottaa.

Sf-mitta on taas ollut keskustelun aiheena täällä. Kirjoitinkin jo aiemmin, että itselläni mitta oli tipahtanut käyrän alapuolelle. Eilen (35+3) oli neuvolalääkäri, jonka mittauksen mukaan ollaan edelleen alakäyrän alapuolella, eikä mitta olisi kasvanut kolmeen viikkoon. Ensi viikolla olen menossa äitiyspolille ja siellä varmistetaan kasvaako vauva. Neuvolalääkäri sanoi, että kaikki muu tuntuu olevan kunnossa (vauvan liikkeet, koko ja sydänäänet), joten vielä ei kannata huolestua. Lisäksi hän muistutti siitä, että sf-mitta on vain yksi keino seurata vauvan kasvua ja, että mittatulos riippuu aina hieman mittaajastakin. Neuvolalääkäri oli todella mukava ja asiantuntevanoloinen, joten hänen sanoihinsa luotan ja ainakin vielä olen osannut odottaa rauhallisin mielin aikaa äitiyspolille. Tärkeintä on, että asia tutkitaan kunnolla.

On ollut hyvä lukea muiden kokemuksista rintapumpuista. En ole vielä varma hankinko sellaisen jo ennen vauvan syntymää vai olisiko järkevää odottaa vauvan syntymään asti. Silloin ehkä tiedän paremmin, onko tarvetta sähkökäyttöiselle vai riittäisikö käsikäyttöinen.

Neuvolatädin suosittelemana, lainasin kirjastosta Synnytä rentoutuneena -cd:n. Viikonlopun aikana olisi tarkoitus testata ja harjoitella rentoutumista sen avulla :)

lumililja 35+4
 
heips.
mä kävin kättärillä kääntymässä toissa yönä, supistelujen takia, yhdeltä alkoi ja viiden jälkeen soitin päivystykseen että saanko tulla.
käyrissä sain olla tunnin verran ja kuulema 10min välein piirty supparit. lääkärille pääsin ultraan ja ottivat tulehduskokeet, kohdunkaula pehmee mut ei ollu avautunut. lääkäri käski levätä mutta poitsu paino jo 2,280kg joten ihan hyvän kokonen jo, joten kuulema viikon jälkeen ei enää "hätää" vaikka syntyis. vkot siis 33+2 sillon.
carmel mulle kans sopis vko 37, edellinen tuli kans 37+1 ja oli jo 3kg :D
 
nMulla on huomenna viimeinen työpäivä ja sitten saa vaan olla kotoba, ihanaa! =) Nyt on rv 34+4 ja voin ihan hyvin. Välillä tulee supistuksia, mutta ei mitenkään kivuliaita, eikä usein. Muutama viikko sitten tuli pari kivuliaampaakin supistusta ja parina yönä oli menkkamaista kipua, mitä mulla ei oo aikaisemmissa raskauksissa ollu koskaan, paitsi ihan loppuvaiheessa. Siitä vähän pelästyinkin ja kävin tarkistuttamassa tilanteen neuvolassa. Kohdunkaula oli edelleen 2,5 cm pitkä, mutta oli hieman pehmentynyt, ei kuitenkaan mitenkään hälyttävästi, onneksi. Toivon, että vauva pääsee täysiaikaiseksi ennen synnytystä. Aikaisemmissa raskauksissa kahdessa ekassa on mennyt yli lasketun ajan ja kolmas lapsi syntyi 39+1, mulla ei oo siis mitenkään taipumusta ennenaikaisiin synnytyksiin, mut eihän sitä koskaan tiedä..

Toivotan kaikille teille hyvää loppuraskautta! :)
 
Täällä viimeinen lääkärineuvola takana:
sf-mitta 32cm, keskikäyrällä.
Painoa 5kg alusta.
Pissa puhdas, verenpaine hyvä 58/115, hemoglobiini noussut huimasti 110 -> 127.
Sykkeet 150-160.
Kipeätkään supparit ei olleet tehneet mitään kohdunsuulle, vaan edelleen kiinni ja 3cm pitkä niinku aikasemminki. Eli saan heilua rauhassa, koska supparit ei avaa paikkoja ja jos avaisikin niin vauva saa jo periaatteessa syntyä.
Pää ei ollut kuitenkaan vielä kiinnittynyt, joten lääkäri sanoi, että jos vedet menee ennen kuin pää on todettu kiinnittyneeksi niin ambulanssilla synnyttään vaan.
Uumoili, ettei yli 3,5 kilonen tule, vaikka menis sinne laskettuun aikaan. Ultralla ei mitattu, meidän neuvolassa ei sellasta harrasteta : /

Miramei & Sintti 35+6
 
Pinnasängyn reunapehmusteeksi kannattaa valita joku vähän paksumpi, tai ommella itse. Musta niillä ohuilla ei tee mitään, ainakaan siinä vaiheessa kun öisinkin harjoitellaan konttaamista. Eli ei sitä tarvise ihan alkuun hankkia välttämättä ollenkaan, myöhemmin kun vauva liikkuu paljon on ihan hyvä olla olemassa.

Huoh, tuntuu että kaikilla muilla äitiysloma on alkanut jo..

Pinnasänky saatiin eilen paikoilleen, kuopus kun oikein vaati :) Nyt meinaan vähentää työntekoa ja lähteä ajoissa kotiin, jospa sitä iltaisin ehtisi vähän vauvankin tavaroita laittamaan paikoilleen.

Onko muita joille vauvan sukupuoli on vielä salaisuus? Mä olen kovasti alkanut miettimään että kumpi mahtaa olla tulossa.
 
Täälläkin kärsitään kipeistä supistuksista lähes joka päivä. Ei onneksi kovin voimakkaita ja menee levolla ohi. En tiedä onko tehnyt mitään paikoille, kun ei enää seurailla äitiyspolilla. Kun täällä käytäntö ettei 34+0 jälkeen enää estellä jos lähtee syntymään ja eilen tuli se täyteen. Edellisen kerran ultrattiin 2 viikkoa sitten ja silloin paikat oli vielä kiinni ja kiinteät ja kanavaa riittävästi jäljellä. Mutta sen jälkeen on noita kipeitä supistuksia alkanut olemaan, jos yhtään enemmän joutuu touhuamaan esikoisen kanssa. Ja mikään täyslepo ei tosiaan onnistu täälläkään, kun on tuo 10kk vahdittava ja nosteltava. Onneksi viikkoja alkaa olemaan jo hyvin ja toivottavasti edes pari viikkoa pysyy tuolla. Neuvolalääkärikin on vasta 3 viikon päästä ja tiedä sitten tarkistaako ne sielläkään paikkoja. Viime raskaudessa eivät enää katsoneet, kun viikkoja oli sen verran jo ettei haittaa jos syntyy. Olisihan se silti kiva tietää missä mennään. Esikoisen 10kk tarkastuksessa oli puhetta noista supisteluista, mutta ei tuo terkka siitä mitään sit sanonut. Pitänee kuitenkin ens torstaina omassa neuvolakäynnissä mainita, eri terkka on sillä kertaa.

Meillä on vauvalle 62 toppahaalari, esikoisen jäljiltä ja tytöllä se meni hyvin koko viime talven. Alkuun tietysti iso, mutta meni tosiaan sitten vielä keväälläkin. Nyt on lisäksi sellainen topattu nallehaalari, sekin kokoa 62. Saattaisi olla parempi alkuun jos autossa tarvitsee, menee ne vyöt helpommin kiinni. Esikoisen jäljiltä löytyy myös muut talvikamppeet ja muutenkin kaikki tarvittava. Siinä mielessä hyvä kun samaan vuodenaikaan syntyneitä ovat ja tästä toisestakin on ennustettu samankokoista ainakin syntyessä. Eri sukupuolta vaan ovat niin koitan nyt esikoiselle etsiä neutraalina noita haalareita ja osan sisävaatteistakin.
Joten sen suhteen vauvalle on kaikki valmiina ja ei muutenkaan enää puutu mitään. Pieniä vaippoja tuli haettua jo ja uusia tutteja pulloihin myös. Pari purkkia korviketta pitänee ostaa varuiksi vielä. Ja itselle isompia siteitä jälkivuotoon.

Sairaalakassiin pakkasin jo imetysliivit ja omat sukat. Rintakumin meinasin sinne vielä myös laittaa. Muuta sinne sitten myöhemmin, jos jotain jää niin mies osaa tuoda ne perästä. Mut nuo imetysliivit ja rintakumi saattais jäädä mieheltä löytämättä :D

Tirppana 34+1
 
Tirppana täällä ainakin tarkistettiin ihan senkin takia, onko laskeutunut. Ja mulla tosiaan ollut noita kipeitä suppareita paljon viime aikana enkä missään seurannassa ole niin siksikin tsekkasi tilanteen. Ja käsittääkseni täällä on tapana tarkistaa jokaisella lääkärineuvolakäynnillä.

Neljä viikkoa laskettuun aikaan. Masentavaa, jos menee la:n yli. Odottavan aika on pitkä ja sitä aikaa on näin mammalomalla, kun esikoista vasta odotellaan! Toiveissa kyllä on, ettei syntyisi kovin paljon ajoissakaan, niin saataisiin mahdollisesti talo valmiiksi ristiäisiin <3

Täällä alkaa olla vaatteet ja sänkyvermeet vauvalle pyykättyinä. Seuraavaksi harsot ja vaihtolakanat. Ekat imetysliivitkin ostin tänään. Sitten pitänee ostaa vielä rintakumi, korvikkeet varuille ja maitopumppu..tosin en tiedä millasen ja tarviiko sitä varmasti? Tosin inhottavaa, jos rinnat alkaa pakkautua eikä kauppa satu olemaan auki.
 
Miramei mun mielipide rintapumpusta on, että se on turha alussa ennenku näkee millanen maidon tuotanto. Välttämättä sitä ei tarvi ollenkaan ja rintojen pakkaantumista voi auttaa käsinkin lypsämällä. Itellä pumppu on, koska sain sen taas ilmaseks lainaan, en olis lähteny ostamaan. Mulla ei edes pahemmin pumpulla maito herunu pojan aikaan, käsipelillä paremmin :)

Reunapehmuste on ihan kätevä tosiaan kun pikkunen alkaa pyöriin ja hyöriin, ei pää kolise kokoajan pinnoihin ja ei saa työnnettyä jalkoja pinnojen läpi! Niin ja tutit pysyy sängyssä, kunnes oppii heittään ne pehmusteen yli ;)

Täällä kans juilaa kokoajan mahaa, pikkasenki supistellu tänään. Saa nähä kuin huomenna käy kun vien pojan pyörällä kerhoon !? Jos vielä mahun kyytiin :D

Nyt pannarin tekoon :p

KyyneltenHymy & Eemeli-Emilia 35+3
 
Viimeksi muokattu:
Heips.. Täällä kanssa supistelee iltasin kun ei osaa ottaa rennosti ku vasta sitte ku maha on ku potkupallo ja piukee. Tänää hajin kaverilta koon 62 vaatteita pussillisen, sain kaverin luopumaan myös kaikkein kalleimmistakin vaatteista (mm. poppia ja metsolaa).. Ekat vaatteet jo valkkasin pesuun mentäväks mutta vielä ne tuolla lastenhuoneessa majailee ja odottaa inspiraatiota.. Sitte vielä nuo petivaatteet, mutta ku en oikeen tiiä tarttenko mie vielä tuota pinnistä laittaa petivaatteisiin kun miulle tulee kuitenkin se ensisänky käyttöön... hmmmm :D
Levottomat jalat on kiusanneet yhä useammin ja se kyllä raastaa jo hermoja.
Liikkuis tää rinsessa jo alemmas niin ei painais kylkiluita ja mahaa kipeästi..

Millasia itkuhälyttimiä teillon? Me vielä arvotaan mitä ostetaan mutta olis kiva saaja apua valintaan, kiitos etukäteen :)

Sasseri86 ja Papunen 31+5
 
Täällähän on alkanut supistella useammallakin! Tosin moni meneekin jo sen verran hyvillä viikoilla, että kuulunee osittain asiaankin. Itsekin liityn (hieman kipeästi) supistelevien kerhoon, nämä siis alkoivat n. viikko sitten ja parina iltana on supistellut hieman enemmänkin reilun parin tunnin ajan. Tänään oli aamulla normineuvola, josta terveydenhoitaja passitti lääkärille tarkistuttamaan kohdunsuun tilanteen. Ja olihan siellä paikat pehmentyneet ja kohdunsuu lyhentynyt sekä vauvan pää jo "todella alhaalla", joten sain pyöräily- ja kävelylenkkikiellon, ei kuulemma edes imuroida saisi ja makuuasennossa olisi hyvä olla mahdollisimman paljon sinne rv 34 saakka :( Sen jälkeen saisi taas kuulemma liikkua vähän vapaammin.

Eihän tämä tavatonta ole ja saattaahan vauva mennä vielä vaikka yliajalle, mutta itselleni tämä oli melkoinen harmitus, kun aikaisemmat raskaudet ovat sujuneet niin normaalisti ja olen lenkkeillyt ja pyöräillyt ihan loppuun saakka. Teen siis nyt pääsääntöisesti etätöitä kotoa käsin äitiyslomaan saakka (3 viikkoa) ja yritän ottaa rennommin. Sairaslomalappua en siis suostunut ottamaan vastaan, sillä työni ei sinällään ole fyysistä tai rankkaa ja voin hoitaa sen pitkälti etänä kotisohvalta käsin.

Muuten neuvolassa kaikki ok, verenpaineet ja hemoglobiini vähän alhaiset, mutta ei aiheuta toimenpiteitä. Painoa on tullut nyt alusta n. 7kg.

Marrastuuli ja poitsu 31+3
 
Alkaa jo jännittää, kun osa porukasta voi synnyttää jo ihan kohta! Ihan oikeestiko me aletaan olla niin pitkällä!:)

Mun mielipide tuosta rintapumppu-asiasta on taas se, että ihana kun se viimeksi oli valmiina kotona odottamassa. Rinnat oli niin piukeet, että jotain helpotusta tartti silloinkin kun vauva ei syönyt. Mä en saanut käsin lypsämällä mitään. Pumpulle sen sijaan heruin tosi hyvin. Tosin sen alun pumppauksen suhteen kannattaa olla varovainen ettei pumppaile liikaa, koska kysynnän ja tarjonnan laki pätee, eli jos mitä enemmän maitoa vauva syö/sinä pumppaat, sitä enemmän sitä maitoa kehittyy, ja helposti tulee sitten suihkutissit. Ja kaikki vauvat ei siitä tykkää. Mä toivoisin, että jos imetys onnistuu yhtä hyvin kuin viimeksi ja maitoa tulee yhtä paljon, niin haluaisin luovuttaa. Mulla on Aventin käsikäyttöinen pumppu ja jos näyttää siltä, että sitä maitoa riittää niin sitten ostan sen sähkökäyttöisen. Pidemmän päälle se manuaalinen pumppu oli ärsyttävä. Meinas käsi krampata. Onko muita, jotka ovat joskus luovuttaneet maitoa tai ajattelivat nyt niin tehdä? Kuulisin mielelläni kokemuksia, jos joku on aiemmin luovuttanut. :)

Itkuhälytin meillä on esikoisen jäljiltä, Philipsin perus hälytin. Oli tosi tarpeellinen, koska nukkui aina päiväunet ulkona, niin oli oma mielenrauha vaikka ihan ikkunan takana nukkuikin. Talvella ei viitsinyt ikkuna aukikaan olla ja vahtia. Ja ensimmäisen lapsen kanssa sitä oli vielä hysteerinenkin, niin välillä oli hälytin päällä sisälläkin, kun nukkui yläkerrassa ja itse oli alhaalla. :) Vaikka kyllä se itku olis kuulunut ilmankin. :)
 
Hyvää Lokakuuta arvon naiset :wave: Se on Marraskuu jo oven takana....

Täällä on menossa joku ihmeen seesteinen kausi.. Vauva liikkuu ja voi hyvin, äiti liikkuu ja voi hyvin ja oikeastaan mitään ihmeitä ei masunahan alla tapahdu :heart:

Kovasti odotan Lokakuun loppua, esikoisen syyslomaa, ja pientä asuntoauto-reissua perheen kanssa tuonne mun vanhempien mökille 300km päähän! Ihanaa päästä kotoa välillä pois!

itkuhälytintä ja rintapumppua miettinyt minäkin, mutta molemmat jääneet vielä kauppaan.. Viimeksi en saanut Ainun käsikäyttösellä mitään irti, hermot vaan meni.. Haen sitten jos tarvin, on niin kallis investointi jos on ihan turhake!
Itkuhälytinkin saattaa olla kyllä turha, ehkä se tietysti toisi turvaa kun meinaan poitsua kuitenkin ulkona nukuttaa vaunuissa! Mutta luulenpa, että olen haukkana kokoajan kyttäämässä kuitenkin :whistle: Täytyy katsoa sitten kun on aika!

Pitkiltä tuntuu päivät välillä täälläkin, kun ei oikein keksi tekemistä tai olishan tässä siivoomista ja puljaamista joka päivälle, mutta ei sekään tunnu kivalta joka päivä :D Lenkit koiran kanssa on päivän kohokohta, vaikka meidän vauhti onkin hitaampi kuin mummoilla rollaattoreiden kanssa...

Ja nyt puenkin vaatteet päälle ja lähden koiruuden kanssa talsimaan :heart:

Voikaa hyvin mammat ja masut!!

Talventähti ja pienimies 31+6
 
Hei vaan kaikille marrasmasuille!

Täällä kirjoittelee toista lastaan odotteleva kohta 30-v äiti-ihminen. Laskettuakani on 21.11., joten synnytys lähenee uhkaavasti, hehe! Esikoinen on vasta 1v4kk, joten melko haipakkaa tulee olemaan elo.

Tässä raskaudessa en ole liiemmin vertaistukea kaipaillut, mutta nyt loppua kohden kun koko homma alkaa vasta kirkastua, että minusta tulee kahden lapsen äiti, olen huomaamattani päätynyt lueskelemaan muiden odottajien tuntemuksia ja piipahdellut sivusta seuraamassa teidän juttujanne.

Minun tuntemuksista ja kaikesta hömpästäkin (vaatteet, arki, sisustus) voit käydä lueskelemassa blogissani:
Mutsimatskua

Jaksamista ja tsemppiä loppuraskauteen toivottelee,
Paula
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Hei,

Eilen en vielä jaksanut päivittää tilaani, kun oli siinä itselläkin sulattelua.

No lääkärikontrolli oli eilen. Piipero on laskeutunut jo lähtökuoppaan, ei vielä tosin kiinnittynyt. Laskeutumisen takia lekurilla oli vaikeuksia ottaa mm. päänympärys-mittaa ja jotain virtausmittauksia. Lisäksi ei pystynyt ultralla katsomaan kohdunkaulan tilannetta. Painoarviokin jäi vajaaksi, juurikin tuon puutteellisen päänympäryksen takia, sen johdosta arvioi painon aika pieneksi ja epäili kasvunhidastumista ja että istukka ei toimisi enää ok. Uusi kontrolli viikon päästä torstaina. Jos kasvu näyttää pysähtyvän, mulla käynnistetään rv 37+ synnytys. Kohdunsuu oli kuitenkin käskopelolla edelleen kiinni. Liikeseurantaa ja lepoa kontrolliin asti.

Täytyy sanoa, että huoli on suuri. :( Mutta onneksi liikkeitä tulee päivittäin niin runsaasti, ettei niistä tarvitse vielä olla huolissaan. Mut ensi viikon torstaihin on pitkä odotus. :(

murri76 ja Piipero 35+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja tillinäiti;29046468:
Onko muita joille vauvan sukupuoli on vielä salaisuus? Mä olen kovasti alkanut miettimään että kumpi mahtaa olla tulossa.
Meillä ei vauva suostunut paikkoja näyttämään. Jänskättää kumpi on tulossa, kun en oikeen osaa edes arvata. Kaikki veikkaa tyttöä, kun oli niin häveliäs :D
 
Voi murri jaksuja odotteluun. :hug:

Täällä on huomenna se käynti Seinäjoella, jännittää.. Samalla loppuu se suppareiden estolääkitys. Huomen aamulla otan viimeisen, jännittää sekin että mitä sitten tapahtuu, rupeeko niitä suppareita tuleen enempi?
Kyllä mua supistaa jos oon liikkeellä, pääosin nyt oon levännyt, mutta kyllähän mä nyt jotain pientä välillä teen että järki pysyy päässä. Ja on mulla tuo koira niin pakkohan mun on sitä päivän aikana viedä pissalle pihalle, ei me toki kotipihalta mihinkään poistuta, en viitsi lähteä mihinkään kävelylle vaikka menisin kuinka rauhallisesti tahansa niin se vasta kamalaa olisikin jos sitten rupeaisi supistelemaan ja jäisin sitten sinne "jumiin" supistusten kanssa ja kaikki tutut olisi töissä..
Kyllähän vähän koiran puolesta harmittaa kun se mulle välillä vinkuu, että pihalle lenkille, mutta ei nyt voi muuta kun vain vähän tuossa markilla tepastella, no eipä tätä enää kauaan ole, mutta ei se koira sitä tietysti ymmärrä.. : /

Rintapumpun ostin avent comfort natural käsikäyttöinen, samaten itkuhälytin hommattu myös aventin, Philips Avent itkuhälytin SCD505/00. Mulla nyt ei ole tietoa tarviiko rintapumppua ja että onko tuo nyt hyvä vai huono, mutta aventtia mulle on kehuttu niin ostin sitten sen. Ompahan varoiksi ja eipä tuo pilalle mene jos ei nyt tarvi ja saahan sen varmasti myytyäkin..

Tänne nyt vielä puran sydäntäni sen verran, että kyllä mua todellakin jännittää kun ei yhtään tiedä vauvan tulosta, että tuleeko hän maailmaan huomenna, ylihuomenna, viikonpäästä, kuukauden päästä? Olin paljon rennompi vielä ennen tuota sairaala reissua kun ajattelin että marrasvauva sieltä tulee ja varmaan menee vielä yliajallekkin, niin nyt ollaankin siinä tilanteessa että ei yhtään tiedä, vaikkei sitä nyt normaalistikaan tiedä mikä tulee syntymäpäivä olemaan, mutta kun ei tosiaan voi sanoa varmasti että tämä nyt on massussa marraskuuhin, kun hän voi vaikka tänä yönä päättää lähteä syntymään.. Yritän olla sitä murehtimatta ja stressaamatta, mutta kun ei edes saa oikeen mitään tehdäkkään niin kyllähän se ajatus pyörii vauvassa..

susupala & masukki 34+6
 

Yhteistyössä