Marraskuun masuasukit 2013 *lokakuussa*






Menossa mukana:
Laskettuaika (LA) / nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala


29.10.2013
Miramei / 25v / 1.lapsi / ? Tyttölupaus
lumililja88 / 25v / 1.lapsi / JS Tyttölupaus

30.10.2013
hampula / 25v / 1.lapsi / TAYS
Harriet81 / 32v / 3.lapsi / HYS

31.10.2013
Maisa80 / 33v. / 4.lapsi / TYKS

1.11.2013
Mylvinen / 26v / 1.lapsi / KOS?
hrms / 30v / 1.lapsi / OYS
Aurinkoisia ajatuksia / 33v / 5.lapsi / PHKS Poikalupaus
KyyneltenHymy / 24v / 2.lapsi / PKKS
Tiukunen / 30v / 3.(6.)lapsi / K-SKS
Mannaa / 19v / 1. lapsi / PKKS
PallukkaAllu / 30v /1 ja 2 lapsi / NKL Tyttölupaus ja Poikalupaus
uusitunnus / 34v / 6.lapsi / KOS
Häijyli / 33v / 1.lapsi / OYS

2.11.2013
amidala_ / 25v / 2.lapsi / TYKS
MamaAurora / 18v / 1.lapsi / PKKS
murri76 / 37v / 2.lapsi / KOKS Tyttölupaus
Tia.M / 29v / 2.lapsi / JS

3.11.2013
^minski^ / 31v / 3.lapsi / TYKS
emilia_h / 28v / 1.lapsi / OYS

4.11.2013
PinskuPinsku / 20v / 2.lapsi / TYKS Tyttö
Sona 82 / 31v / 2.lapsi / TAYS
anskuli79 / 34v / 6.lapsi / KYS Poikalupaus

5.11.2013
Ms. Moneypenny / 35v / 2.lapsi / TYKS Tyttölupaus
Ellaris / 32v / 3.lapsi / ?
Ivory / 31v. / 2.lapsi / ?

6.11.2013
niiskunenä / 27v / 2.lapsi / ?
wavee / 24v / 2.lapsi / KOKS
susupala / 23v / 1.lapsi / SeKSPoikaolo
tytsy85 / 27v / 2.lapsi / LS
nuppusein / 27 / 2.lapsi / TAYS
Vesinokkaeläin82/?/4.lapsi/?
SaraTuulia / 22v / 1.lapsi / SeKs Poikalupaus
Tambers / 39v / 4.lapsi / KPKS Tyttölupaus

7.11.2013
Aminohappo / 30v / 3.lapsi / KYS
Tiia91 / 21v / 1.lapsi / JS
sudesude / ?v / ?.lapsi / JS

8.11.2013
Sandaali / 30v / 1.lapsi / KOS tai NKL
Reine / 34v / 2.lapsi / K-HKS
Booy / 23v / 1.lapsi / PHKS
Tanya~ / 25v / 2.lapsi / KÄT Tyttölupaus
elle_ / 25v / 1.lapsi / TYKS Poikalupaus
Tangerine / 1.lapsi / 29v / JS

9.11.2013
tipunen8 / 23v / 2.lapsi / K-SKS
Resunalle <3 / 26v / 1.lapsi / OYS Poikalupaus

10.11.2013
Tirppana83 / 29v / 2.lapsi / EKKS
mamu13 / 20v / 1.lapsi / PKKS

11.11.2013
Cassini / 32v / 2.lapsi / TAYS Poikalupaus
Sunna / 33v / 2.lapsi / "ulkomaa"
Ana94 / 18v / 1.lapsi / OYS?
maimma / 21v / 1.lapsi / TAYS
Pipopoppari / 20v / 1. lapsi / K-SKS
Jenha86/27v/1.lapsi/Satks Poikalupaus
Shalley / 27v / 1.lapsi / KOS Poikalupaus
meamarjut / 21v / 1.lapsi / K-PKS Tyttölupaus

12.11.2013
Pink85 / 27v / 2.lapsi / SEKS
Shalley / 26v/ 1.lapsi / ?
shantaram / 23v / 2.lapsi / KYS Poikalupaus
Chilipep / 33v / 2. lapsi / JS
Kastis / 23v. / 1.lapsi / EKKS

13.11.2013
Lumine / 33v / 3.lapsi / ?
kolmenäiti79 / 33v / 4.lapsi / TAYS
Marrasmassu / 28v / 2.lapsi / LKS
Julyspirit / 28v / 2. lapsi / NKL
sharita / 29v / 2.lapsi / TAYS
Kisu3 / 29v / 3.lapsi / KOS
hensq / 27v / 2.lapsi / SEKS
nipsusu / 26v / 1.lapsi / EKKS Poikalupaus
Carmel / ?v / 2.lapsi / NKL
jeme81 / 32v / 3.lapsi / KOS Poikalupaus

14.11.2013

15.11.2013
zasmin / 22v / 2.lapsi / OYS
flode / 23v / 1.lapsi / PHKS
veikkaset / ? / 3.lapsi / ?
jessi83 / 30v / 1.lapsi / K-HKS
Villinalli / ? / 1. lapsi / KAKS

16.11.2012
Tiiuu1 / 34v / 1.lapsi / KYS
Jepana / 23v / 3.lapsi / ?

17.11.2013
pupup / 21v / 2.lapsi / TAYS
Hyyppäjäinen / 26v / 2.lapsi / KOKS
070913 / ?v / 3.lapsi / K-SKS
Tinkeliharava / 30v / 1. lapsi / SEKS
siiri35 / 35v / 3.lapsi / TYKS
tiunti / 27v / 1. lapsi / JS Tyttölupaus
Tillinäiti / 35v / 4.lapsi / KOS
Marrasnuppu / 31v / 1.lapsi / KOS tai NKL Tyttö

18.11.2013
Niinu86 / 26v / 2.lapsi / PKKS
Mirkkeli_ / 22v / 2. lapsi / TAYS Poikalupaus
Liinanen / 18v / 1.lapsi / TYKS

19.11.2013
miisuliisa / 28v / 4.lapsi / PS
Piitu_83 / 29v / 2.lapsi / KOS/NKL
Aadaz / 21v / 1.lapsi / KOKS
Lila87 / 25v / 3.lapsi / TAYS

20.11.2013
Andrea / 23v. / 1.lapsi / TAYS
kesäpäivät / 29v / 3.lapsi /SatKS
Starhope / 37v. / 1.lapsi / JS
Äiti yhdelle / 22v / 2.lapsi / OYS
Susimieli / 24v / 2.lapsi / TAYS Tyttölupaus

21.11.2013
Sarkkunen/ 28v / 2. lapsi / SKS Tyttö

22.11.2013
Kilpi / 26v / 2.lapsi / KYS
Iica / 29v / 2.lapsi / NKL?
Anna_bella / 30v. / 1.lapsi / HYS Tyttö

23.11.2013
Sini1975 / 37v / 3.lapsi / ulkomaat
Pippari/31v/2. lapsi/TYKS
henuliini / 25v / 1.lapsi / OAS

24.11.2013
Veluwe / 32v / 3.lapsi / ??
auroora-78 / ?v / 1.lapsi / LKS
Miina_88 / 25v / 1.lapsi / EKKS
Laurushka / 22v / 1.lapsi / NKL
nirppu* / 21v / 1.lapsi / SAS
Nannikki/ 29v / 1.lapsi/ K-SKS

25.11.2013
Pampula84 / 28v / 2.lapsi / OYS Tyttölupaus
Pebble79 / 34v / 1.lapsi / KAKS

26.11.2013
Mette83 / 29v / 2.lapsi / KOS
Lumina35 / 35v / 2.lapsi / SEKS
Millimolla/ 33v/ 2. lapsi/ HYS

27.11.2013
Hempukkainen/ 27v / 1.lapsi / KOKS
nelly83 / 30v / 3.lapsi / JS Poikalupaus
Sasseri86 / 26v / 1.lapsi / LKS Tyttölupaus
Talventähti / 29v / 2.lapsi / HYS Poikalupaus
stressipussi / 22v / 1.lapsi / LPKS

28.11.2013
minttu-82 / 31v / 4.lapsi / K-PKS
neitoinen / 30v / 6.lapsi / KOS
Boyan / 30v / 3. / Jorvi
heleena-83 / 30v / 4.lapsi / KOS
jonesy / 33v / 1.lapsi / TAYS
Twinflower / 34v / 1.lapsi / TAYS
Marraskukka / 30v / 3.lapsi / JS tai NK Tyttölupaus

29.11.2013
Marrastuuli / 3. lapsi / OYS Poikalupaus

30.11.2013
nipsu83 / 30v / 2.lapsi / OYS Poikalupaus
Torvelo / 31v / 4.lapsi / TYKS
Tinttti / ?v / 2.lapsi / JS Poikalupaus


Tulossa:

Lokakuussa
2.10 Nannikki YU
7.10 murri N
8.10 Miramei N, Sasseri N
10.10 susupala N
11.10 nelly N
14.10 Mirkkeli N
15.10 Miramei N
17.10 henuliini N
22.10 nelly NL
23.10 Miramei N, Mirkkeli NL, Sasseri N
28.10 Mirkkeli N
29.10 Miramei N

Marraskuussa
5.11 Miramei N
8.11 Sasseri N

Lyhenteet:
VU = Varhaisultra, NP = Niskapoimu-ultra, RU = Rakenneultra, N = Neuvola, NL (Neuvolalääkäri),
S = Sokerirasitus, U=ultra

Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
RAS = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Syntyneet :heart:
26.8 PinskuPinsku tyttö 1371g/39cm
21.10 Tirpsi Poika 2695g/48cm rv37+5


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

* Menetyksen kohdanneet *
KULTAPIENI89
Miini91
Daisy D.
Teamkaksoset
Niiskunenä
Piippariina
vauvaunelmia
Tattis
coffeeBreak
Minnah88
minichili
PinskuPinsku (toinen kaksosista)
InLove_
Harmful
Rosuliina
Ollakkovai..?
aarresaari
Joosukka
Pilvilinna74
nunnush
luna_82

Edelliset ketjut:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...-maaliskuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2252058-marraskuun-masuasukit-2013-huhtikuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2261948-marraskuun-masuasukit-2013-toukokuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2270406-marraskuun-masuasukit-kesakuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2278051-marraskuun-masuasukit-2013-heinakuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2285938-marraskuun-masuasukit-2013-elokuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2293678-marraskuun-masuasukit-2013-syyskuussa/


Päivityspyynnöt punaisella, kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: jeme81
ha haa eka tässä pinossa :p hullulla halvat huvit ja sitä rataa... :D
huomenna poksuu 34 ja olo on kuin norsulla... kiloja tullut reilu kymmenen ja pelottaa millä ne saa pois taas synnytyksen jälkeen:whistle:

mutta sairaalakassi tuli tänään pakattua ja kaikki pienetkin kamat käytiin ostamas viikonloppuna, tutit, pieni vaippapaketti ym. mitä tuli mieleen...
rintapumpun ostin jo valmiiksi myös kun kahden muunkin kanssa se on ollut hyödyllinen, nyt ostin kertakäyttö pussejakin siihen niin saa suoraan pakkaseen. helpompi lähtee käymään vaikka lenkillä jos tietää että hätävaramaidot pakkasessa.
mutta kaikki alkaa olemaan valmista, itse päätähti vain puuttuu.
 
Miramei kiitos pinosta :flower:

Ajatella, jo lokakuun puoli ja joillakin on jo eräpäivä tässäkuussa!! :)

Mutsimatskua liityhän toki joukkoon :) Heti kävin kahmimassa sun blogia, taidampa jatkaa seurailua ;)

Koitahan murri malttaa odotella, vaikka aika tuntuu varmasti pitkälle :hug: Kyllä se lekuri ois heti jotain tehny jos tilanne ois huolestuttava!

Itkuhälytin oli meillä eka ihan Lidlin oma kunnes hajos, sitten saatiin tutulta Philips Avent DECT SCD510/00 digitaalinen itkuhälytin, tai joku tollanen kun googletin merkin. Kestää pakkasta ja saa ottamaan pienetkin riaukset :) Mulla alussa oli itkuhälytin päällä kun menin saunaan ja vauva jäi nukkumaan, tai isompana kun siirsin omaan huoneeseen yöks, ite ku en herää vaikka pommi räjähtäs.

Mä en löydä mistään vauvalle sopivaa kypärämyssyä! Oon kolunu kaikki kaupat, tai on niit ollu mutta värillisenä... Mä haluan valkosen!

KyyneltenHymy & Eemeli-Emilia 35+5
 
Heippa!

Minäkin korkkaan uuden pinon :) Ajatella, että ollan jo lokakuussa ja ens kuu on jo virallisesti meidän kuu:heart: vaikka luultavasti vauvoja alkaa tipahdella urakalla jo tämän kuun puolella. Kauheen nopeesti mennyt tämäkin raskaus ja toissäkään tarvii enää jaksaa 9pv (kun viikonloput laskee pois). Tosin tällähetkellä on kyllä sen verran hyvä flunssa päällä taas vaihteeks (johan sitä pari vko ehti tässä välissä terveenä ollakkin), että luultavasti joku parin pv:n saikku tähän vielä tulee... jos nyt jotain ihme parantumista ei tapahdu.

Neuvolassa tuli taas käytyä perjantaina ja taas tuli kehuja kauniista rivistöstä:

rv31+2
paino +230g/vko (79,2)
RR 122/72
pissassa proteiini +- (johtuu luultavasti pirun runsaasta valkkarista) sokerit ok
hb 166 (rautaa nyt joka toinenpv 2tbl ja joka toinenpv 1tbl)
sf 28
lapsivettä normaalisti
rt ja sykkeet 145

Seuraava N 11.10 ja N 4.11. lääkärikäynti vielä tuossa välissä 22.10.

Pissanäytteen vein ma aamuna labraan, kun on jonkin verran ollut niitä kivuttomia suppareita, mutta sekin oli puhdas.

rintapumppu: Täällä löytyy jo esikon ja kuopuksen ajoilta aventin käsikäyttöinen malli, johon olen ollut ihan tyytyväinen.

itkuhälytin täytyy vielä jossainkohtaa hommata. Viimeistään siinä vaiheessa, kun alkaa nukkumaan päiväunia ulkona.

kyyneltenhymy: Tarkotatko ihan sellaista ohutta, talvihatun alle laitettavaa? Vai paksumpaa? Mä olen huutonetistä katsellut noita ohuempia ja mun mielestä sielä on ollut myös valkoisena, mutta jos uutena tahdot, niin sitten en tiedä: /

Ja tänään taas poksuu...

-Nelly ja murunen 32+0- POKS!!!!
 
Kyyneltenhymy me myös ostettiin tuo Phillips Avent 505/00-itkuhälytin kun miehen veli vaimoineen kehu sitä kovasti ja näköjään on testivoittajakin. Philips AVENT SCD505/00 - DECT-itkuhälytin
Ruskovillalta löytyy, vaalea, mutta ihan vitivalkoinen ei ole, sellanen luonnonvalkoinen.
Kypärälakki - Ruskovilla Oy Verkkokauppa Anton&Nina myy ainakin ihan liikkeessään.

Nelly hemoglobiini 166 ja rautalääkitys?? Tais tulla kirjoitusvirhe :)
 
Nelly juu just sellasta pipon alle tulevaa kypärälakkia etin. Myyköhän joku kauppa tuota riskovilla pipoa Miramei? Onko tietoa? Uuden haluan, oon vähän nolo mutta en ilkee pitää vauvalla kirppisvaatteita, taikka toisten vanhoja (paitsi isoveikan vanhoja) ja älkää kysykö mistä johtuu, en todellakaan tiedä : /

Taidan soitella neuvolaan jahka soittoaika alkaa. Ylämahaa viiltelee välillä, pää on taas kipee ja mikään ei auta, pient turvotusta nilkoissa mutta verenpaineet ei oo koholla. Protskut kun on aina ollu plussalla, ajattelin ottaa varman päälle ja olla ressaamatta kun soitan.
 
Hei!

Kyyneltenhymy, käyppä katsomassa paikallisesta/lähimmästä Lastentarvike-ketjun liikkeestä. Ainakin Kouvolan Lastentarvike myy Ruskovillan tuotteita. Itselläkin kypärämyssy ,tumput, sukat ja villahaalari Ruskovillan ja hankittu kyseisestä liikkeestä.

Niin ja kiitos Tsempeistä!

murri ja Piipero 35+4
 
  • Tykkää
Reactions: KyyneltenHymy
Kyyneltenhymy mainitsin tossa ylempänä et meidän paikkakunnalla ainakin Anton&Nina myy :) Lastentarvike vois olla kans vaihtoehto..enpä ole siellä huomannut. Toki valikoima vaihtelee varmasti kaupungeittain.
 
Pitäisköhän se vielä itekkin liittyä tänne, on tullut nyt niin ahkerasti luettua näitä teijän juttuja täällä :) Eli 20v ensimmäistä lasta odotteleva, la 10.11/PKKS . Oon ollu sairaslomalla jo jonkun aikaa alaselän kovan kipuilun takia ja nyt ollaankin jo virallisesti äitiyslomalla..Olo alkaa olla jo aika tukala varsinkin öisin vaikee nukkua..että kovasti jo odotellaan esikoisen syntymää :) Tänään neuvolaan, saa nähä miten on taas paino noussu..mulla tullu alusta asti kiloja ihan kiitettävästi (+14kg), tosin ennen ensimmäistä neuvolaa laihduin runsaan pahoinvoinnin takia..Miten muilla painon kanssa? toisaalta ei jaksa ressata, kyllä sitä sitten kerkee synnytyksen jälkeen pikkuhiljaa, varsinkin kun pääsee taas lenkkeilemään ilman supistuksia..

Kyyneltenhymy Prismassa oli niitä kypärämyssyjä kaiken kokoisia/värisiä, ostin itse sieltä valkoisia.

Viikkoja siis 34+3.
 
Tervetuloa mukaan! :flower:

Painon noususta täällä 5kg alusta ja (toissapäivänä) neuvolalääkärin mielestä hieno suoritus. Ja ihan normaalipainoinen olen olemassa, painoindeksi 21. Viikon 28 jälkeen alkoi vasta tulla painoa. Siihen mennessä oli tullut 1kg ja sillon lääkäri sanoi, että juuri ja juuri riittää. Mutta eipä tuo vauva ennen sitä paljon mitään painakkaan. Kaloreita en todellakaan ole laskeskellut, aina syöny mitä mieleni tekevi, 2-4 lämmintä ruokaa päivässä. Painon suhteen odotus on edennyt juuri kuin äitini odotukset aikoinaan. Tänään viikkoja 36+1. Ja sf-mitta kulkee keuskikäyrällä.
 
Viimeksi muokattu:
Miramei otampa siis silmät käteen ja luen tekstis uudestaan :)

mamu sielt oon kaivanukki, mutta pienin koko on ollu 50cm... Sehän on aivan liian iso! Eikö ookki? :D
Täällä painoa on tullu vasta 7-8kg, poikaa odottaessa olin jo näillä viikoilla lihonnu +25kg, eli ihan tyytyväinen oon vaikka ois pikkasen enemmänkin noussu tässä odotuksessa, kuhan en sinne +30kg asti mene!

Minkäkokosia kypärämyssyjä ootte ostanu?
 
Kyyneltenhymy, se myssyn kokohan riippuu siitä, mitä mitoitusta on käytetty. Esim. Äitiyspakkauksen myssyn mitoituksessa käytetty vauvan pituusmitta. ( 70 cm)

Eli ei se 50cm välttämättä ole iso. :)

Ruskovillan silkkimyssyn koot on ilmoitettu kuukausina, 0 kk, 0-3kk...
0 kk on keskosmyssy
 
Viimeksi muokattu:
Maanantai oli inhottava päivä. Äitipolilla ällöttävä hoonosoomi mieslääkäri joka kirjoitti verenpainelääkereseptin, jota ei nyt kuitenkaan vielä oteta käyttöön. Oli yrmeä, vähäsanainen, tokaisi että vauvan koko vastaa kahta viikkoa pienempää mitä pitäis (todellisuudessa vauva on ihan oikeasti viikkoa "nuorempi"). Inhottava surumieli vaan jäi. Paineita käski mitata kotona vaatimattomat 4x päivässä.... että ei mitään paineita mittaamisesta?? Jännitän aina noita lääkäri ym käyntejä tosi paljon ja su/ma välisenä yönä nukuin katkonaisesti noin 4 tuntia, ja kello soi 04.20 että kerkee tehdä aamunavetoinnin ja rynnätä varttia vaille ysiksi lääkäriin... Yhtään lekuri ei kysellyt että tarvisinko lepoa ja jaksanko töitä....

Onko täällä ketään raskausaikana verenpainelääkitykselle joutunutta? Millä arvoilla räpsähti??
 
Tervetuloa uusille!

Murri, tsemppiä odotteluun. Uskon tietäväni miltä se huoli tuntuu.:( Kuulostaa niin samalta kuin mulla viime raskaudessa. Herkästi vaan päivystykseen, jos liikkeitä ei tule kunnolla. Ja jos ne alkaa vähentyä päivä päivältä, niin pyydä päästä vaikka käyrille joka toinen tai joka päivä. Näin oli mulla. Käynnistettiin 37+ ja kaikki meni lopulta hienosti. Ne on ihan hyvät viikot jo synnyttää :)

Mä kanssa mietin, että tuliko Nellylle kirjoitusvirhe, kun ei kai nyt 166 hempalla rautalääkitystä tarvii! Mulla on ollut 131-136 ja aina on terkka sanonut, että hienot lukemat, ei tarvii rautaa (raskausvitamiinissa sitä on pieni määrä joka tapauksessa).

Täällä on painoa tullut 14kg ja olen ihan tyytyväinen. Lähtöpaino alhainen ja imetys vie ainakin mulla tehokkaasti kiloja. Kuulemma 300g/viikko olis nyt ihanteellinen painonnousu, ainakin jos on neuvolantätiä uskominen. :)

Mä tein eilen listan valmiiksi sairaalakassia varten, mutta en ajatellut sitä pakata ennen kuin lähtö koittaa. Laitoin listan vessan peiliin, että jos käy niin etten sitä kassia kykene itse pakkaamaan, niin mies voi kerätä kamppeet listan mukaan. Täytyy vaan vielä esitellä sille etukäteen mistä mikäkin tavara löytyy :) Vauvan vaatteet laitan turvakaukaloon (joka pitäisi hakea kellarista ja pestä) valmiiksi, niin ei tarvii miehen muuta kuin napata kaukalo mukaan kun tulee hakemaan.

Onko muita, jotka seuraa Erilaiset äidit -sarjaa? En tiedä pitäiskö sitä katsoa vai olla katsomatta näin lähellä omaa synnytystä. Viimeksi oli tämä äiti, jolle tuli paha verenvuoto ja menetti yli 2l verta. Rupesin taas miettimään, että iik mitä sitä voiskaan käydä! Ensimmäisestä synnytyksestä on niin hyvät muistot ja kaikki meni hienosti, ettei ole ollenkaan osannut nytkään asennoitua siihen, että joku vois mennä pieleen. Täytyy vaan toivoa, että kaikki menee nytkin hyvin ja luottaa ammattitaitoiseen henkilökuntaan.

mutta ihanaa, nyt on jo lokakuu ja täällä tänään 34+0 !!! =)
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Kyyneltenhymy, olis kyllä aika isopäisiä lapsia, jos äippäpakkauksenkin myssykoot olis päänympärys-mitan mukaan.:D
Mut onhan ne mitotukset vähän hämääviä, milloin on päänympäryksen ja milloin pituuden mukaan mitoitus? Ilmeisesti ihan vauvoilla sen pituuden.

Kiitos Carmel. :) Esikon odotuksessa oli itsekin levollisempi, kun oli sairaalassa tarkkailussa. Se epätietoisuushan tässä hermojen päälle käy, mutta onneksi tosiaan Piipero on kova ilmoittelemaan itsestään. :)

Mulla painoa tullut alusta n. 6 kg. Normipainoinen olen.
 
Viimeksi muokattu:
Heippa hei pitkästä aikaa :)

En ole näköjään käynyt kirjoittelemassa rakenneultran jälkeen, koska siellä laskettuaika muuttui 9.11 ja saatiin poikalupaus<3

Kesä meni niin hujauksessa että kirjoittelu on jäänyt, mutta aktiivisesti olen käynyt juttuja lukemassa ja monesti todennut, että kuulostaapa tutulta :)

Esikoista täällä siis odotellaan ja vointi on ollut viime viikkoihin asti todella hyvä!! Liitoskivut vain löysivät minut tuossa vähä aikaa sitten ja ne ovat kyllä hidastaneet tahtia huomattavasti! Onneksi olen ollut työttömänä nyt alkusyksyn ja perjantaina alkaakin äippäloma niin saa mennä ja tehä voinnin mukaan!!

Onko muita jotka "jäivät kiinni" sokerirasituksessa? Itselläni narahti viimeinen arvo ja kotiseurannalla olen ollut.. On kyllä tullut syötyä ihan miten sattuu ja sehän kostautukin niin että aamupalan jälkeiset arvot alkoivat hyppimään raja-arvojen yli ja lähete äippäpolille, jossa kävinkin maanantaina!! Hyvän saarnan sain ruokavaliosta ja lupasinki sitä petrata, joten saan vielä seurailla ja hyvin on nyt nämä muutamat päivät menneet!! Vauva sitten ultrattiin samalla, että onko kasvanut kuinka isoksi, ja hyvä että ultrasivat, sillä jo monta viikkoa on neuvolatätikin sanonut että raivotarjonnassa on, mutta että ei ole kiinnittynyt, ja niin sano tämä lääkärikin ennen kuin alko ultraamaan ja toteskin sitte että: "höpö tämä mikään pää ole, vaan pylly". Siispä kahden viikon päästä uusi aika, että josko jätkän pätkä kääntyisi itse, vai yritetäänkö kääntää.. (istukka edessä, en tiedä haittaako kääntämistä..) Perätila synnytystä ei lääkäri suositellut, vaikka tällä hetkellä vauva ei ollut juurikaan vastaavia vikkoja isompi, ja ku itselläni ei ole pituutta ku 153cm.

Vauvalle alkaa olemaan kaikki tavarat valmiina, hieman jo jännittää synnytys ja vauva-arki.. Ihanaa, mutta jännittävää <3 Ristiäisiä ollaan jo vähän suunniteltu, mutta kummit ajateltiin kysyä sitte vasta ku vauva on maailmaan saatu, ja nimiki on vielä mietinnässä :)

Sairaalakassia en ole vielä pakannut, mutta kai sitäkin saisi pikkuhiljaa alkaa pakkaileen.. Samoin rintapumppua en ole ostanut, mies saa sen sitte käydä ostamassa jos tarttee..

Tässäpä tiivistettynä kuulumiset monelta kuulta :)
Koitetaan jaksaa mammat vielä vähän aikaa :)

Resunalle <3 ja möhkis 34+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: murri76
Tervehdys pitkästä aikaa!

Kirjoittelu on jäänyt taka-alalle, kun vauhtia ja vaarallisia tilanteita on riittänyt aina tuolta rakenneultrasta lähtien. Nyt kumminkin ONNEKSI saatiin "kaikki hyvin" - diagnoosi, eikä kontrolleissa tarvitse käydä ennen synnytystapa-arviota, joka on 3 viikon päästä. :D

Tosiaan rakenneultrassa kuultiin, että tytön pää olisi hurjan monta viikkoa pienempi kuin laskettu aika ja siitä syystä 2 viikon välein ollaan kontrolleissa rampattu. Raskausajan diabetes myöskin on juoksuttanut kontrolleillaan, mutta onneksi vielä ainakin *koputtaa puuta* ollaan insuliinilta vältytty. Tyttö on ollut koko raskauden pieni, ja se on herättänyt kysymyksiä lääkäreissä mutta mitään vakavampaa ei ole löytynyt. Nyt kumminkin viime torstaina saatiin kuulla, että likka on pompannut sieltä alakäyriltä keskikäyrälle eikä mitään huolenaihetta enää ole!! Koko raskauden kun on jostain tarvinnut huolehtia niin oli muuten jotain aika eksoottista huomata miltä tuntuu kun kaikki on oikeasti hyvin. :LOL:

Liikkuminen on hankalaa liitoskipujen kanssa ja vatsaa tuntuu "kivistävän" useimmissa asennoissa. Supistuksiakin on jonkin verran alkanut olemaan, joten ihan jännä kuulla mitä neuvolalääkäri on ensi tiistaina mieltä tästä touhusta. Pitäisi vissiin alkaa pakkaamaan sitä synnärikassia valmiiksi, ihan varmuuden vuoksi.

Vauvalle alkaa olemaan tavarat ja vaatteet valmiina, ainakin muutamalle ensi kuukaudelle. Onneksi ollaan pieniä kaikki, niin tietää että koko 62cm menee melkein sinne puolivuotiaaksi asti. Niin ainakin meni tuolla esikoistytöllä!! Hurjaa että sekin täyttää 4 vuotta lasketunajan tienoilla. :)

Painoa on tullut noin 5kg alusta ja olen tyytyväinen. Ylipainoa kun vähän on niin helpottaa omaa oloa tietää ettei mennä kuntokuurissa ihan kauheasti takapakkia raskauden takia. :)

Levottomuus on alkanut vaivata. Tämä koko raskaus on ollut huonoa oloa, kipuja ja huolta, joten alkaa olemaan sellainen olo että saisi jo olla ohi koko juttu. Tuleva synnytys alkaa hieman jo jännittää, vaikka ensimmäinenkin meni nopeasti ja hyvin, vaikkakin ilman kivunlievitystä. Synnytys oli käynnistetty joten kokemusta itsestään käynnistyneestä synnytyksestä ei ole.

Tsemppiä kaikille kanssatovereille, enää ei ole pitkä aika!! Ollaan myö aikamoisia!! :)

Sarkkunen ja keijukainen 33+0
 
Heissulivei uusille ja vanhoille :wave:
LKS:lan kuulumiset aattelin tulla kertomaan heti näin tuoreeltaan ku kotiuduttiin.. Elikkäs taasen oli uus lääkäri mutta mukava se oli tämäki :) Mittaili ja mittaili ja kuunteli ja vaikka ja mitä ja sai painoarvioiksi 2,3kg.. Eli paino noussu pikkusella 400g edellisestä käynnistä ku viimeks se oli yli 700g eli oikeaan suuntaan ollaan menossa. Insuliineihin ei tullu muutoksia eli samalla 4ky annoksella mennään ja mitataan paastot ja aterioitten jälkeiset arvot. Lapsivettä normaali määrä kun selitti että raskausdiabeetikoilla voi olla vettä liianki paljon. Raivotarjonta jatkuu jeiih :) 2 viikon päästä uusi aika Rovaniemelle..
Neuvolat on 8.10 ja 23.10. Samalla kysäsin Rollosta että tartteeko tänne varata aika neuvolalääkärille paikkojen tarkistusta ja synnytystapa-arviota varten mutta aikoivat Rovaniemellä hoidella nämä nii eipä tartte lekurilla kävästä täällä :)

Sasseri86 ja Papunen 32 :heart:
 
Jee! Täällä pelkkiä hyviä uutisia!

Ensinnäkin nyt alkoi lokakuu ja mulla on laskettu aika tässä kuussa. Muutamalla muullakin tässä ketjussa olevalla laskettu aika lokakuun lopulla. Katsotaan päästäänkö tositoimiin jo lokakuussa vai ovatko muut meidän vaaveja nopeampia tulemaan =)

Toisekseen tänään oli käynti äitiyspolilla, kun sf-mitta ei ole viikolta 32 kasvanut lainkaan, vaan on jäänyt alakäyrän alapuolelle. Tänään ultrassa kuitenkin todettiin, että kaikki on niin kuin pitääkin. Vauva on hieman keskikokoista pienempi, mutta painoarvion puolesta pysyy hienosti käyrillä. Syynä vauvan koolle on lähinnä minun oma kokoni, kun olen vain 160cm pitkä. Vauva arviolta nyt 2,4-2,5kg ja viikolla 40 reilu 3kg.

Joku suositteli aiemmin mammalomalle luettavaksi Anna-Leena Härkösen heikosti positiivinen-kirjaa. Itse olen kyseisen kirjan joskus lukenut ja suosittelen myös. Lisäksi suosittelen Sophie Kinsellan Himoshoppaajan vauva -kirjaa. On sellainen helppolukuinen hömppäkirja, jota on kiva lukea, kun ei kaipaa mitään liian vaativaa tekstiä:D

lumililja88 36+1
 
  • Tykkää
Reactions: Miramei
lumililja minä sitä suosittelin :) Paljon sinulla se sf-mitta nyt on? Onko painoa edes tullut lisää kun sf-mitta ei ole kasvanut? Juu, meidän kuu <3 Ja varmaan jo useampi vauva tähän pinoon tulee tässä kuussa..tai jännä nähdä ;)
 
Lokakuuta kaikille!

Tulin pikaisesti kirjoittamaan tuosta sf-mitasta ja hieman kuulumisia.

Minut määrättiin viime viikolla neuvolakäynnillä jatkuvien supistuksien vuodelepoon, jota en kyllä ole ehtinyt noudattamaan kovien kiireiden takia. Eilen onneksi kontrollikäynnillä kaikki näytti olevan ok, oma paino oli laskenut. Muuten kaikki okei. Paikat oli tiukasti kiinni supisteluista huolimatta, eli vuodelepo peruttu toistaiseksi, käskettiin silti ottamaan rauhallisemmin eikä viilettämään tukkaputkella. :)

Ihmettelitte aikaisemmin miten vauva on arvioitu pieneksi, koska mulla tuo sf-mitta huitelee keskikäyrän ja yläkäyrän välillä, lähempänä yläkäyrää. Tuo suuri sf-mitta ei ainakaan minun tapauksessa automaattisesti tarkoita, että maha ja vauva on jättisuuri. Eilen rv 32+3 painoarvio oli 1700g eli pikkuinen kultakimpale, joka kasvaa tasaisesti omalla käyrällään. Edelleen seurataan tarkasti, että vauva kasvaa tasaisesti ja joka neuvolakäynnillä ultrataan. Mahakin on todella pieni viikkoihin nähden, ei käytännössä huomaa, vaikka sf-mitta olikin viime viikolla 30,5. Vauvan mitat vastasi viikkoja 30-31+ eilisessä ultrassa.

Reilun parin viikon päästä siis taas neuvola 17.10 puhutaan imetyksestä jne.


Ai niin... TÄNÄÄN TULI TASAN PUOLI VUOTTA PLUSSATESTISTÄ JA SIITÄ LÄHTIEN OLEN OLLUT TÄYSIN SAVUTON!
:wave:

henuliini ja pikkuhenu 32+4
 
heips kaikille.
levottomuutta täälläkin liikenteessä... nukkuminen tosi haastavaa... tänäänkin menin jo kympin jälkeen nukkumaan mutta sain unta vissiin 12 aikaan ja sit heräsi yllättäen vessaan kahdelta enkä oo sen jälkeen saanut unta...:headwall:
onko kellään hyviä neuvoja tahän... tuntuu että päivät menevät ihan hukkaan kun ei saa mitään tehtyä sekä harmittaa kun ei jaksa keskittyä muksujen juttuihin ollenkaan... :(
 
jeme kumpa tietäisin mikä auttais, mutta en tiä! Itellä on kans hyviä ja huonoja öitä. Huonoina öinä nukun parituntia ja valvon kolme ja sitten kun saan vikan kerran unta, onki jo lapsi ylhäällä ja pakko herätä : /

henuliini
onnea savuttomuudesta :) Tääl kans ollaan savuttomia, mutta voi kamala sitä himoa välillä! Ja pari kertaa oon ihan unohtanu etten polta :D Oon jo miestä pyytäny tupakalle mukaan iltasin, onneks ei oo tupakkaa talossa kun mieskin lopetti :)

Eilen kävin antaan virtsanäytteen neuvolassa ja kappas! Tokan kerran tässä raskaudessa testi oli puhas :D Mutta jatkuvat pääkivut mietityttää kyllä.

KyyneltenHymy & Eemeli-Emilia 35+6
 

Yhteistyössä