Marraskuun masuasukit 2013 *elokuussa*

Tämäkin vielä. Mulla siis istukka etusenämässä. Voi kökkö!!!:( Mä luulen kanssa, että vaikka itselläkin on pelko leikkausta (ja ehkä vielä enemmän siitä toipumista) kohtaan, niin on nuo kaksi viimeistä synnytystä mennyt sen verran persiileen ponnistamisen suhteen, että päädyn minäkn leikkuriin, jos vauva ei käänny.
Mikäli olen ymmärtänyt oikein, niin äitiä ei perätilasynnytyksessä voida auttaa ponnistusvaiheessa ennen kun lapsen lapaluut ovat ulkona. Jaiks!

Täällä muuten kanssa yksi mamma Espoosta:wave: Niipperissä asustan=)

-Nelly ja tukevasti istuskeleva murunen 26+0- POKS!!!
Juu, tuo istukan vaikutus on kyllä ikävä, mulla sama tilanne. Synnytin kuitenkin esikoisenkin perätilassa alakautta, joten siihen mennään nytkin ennemmin kuin sektioon. Ei se nimittäin niin paha rasti ollut. Silloin perätila selvisi nimittäin niin myöhään, että kääntää ei enää voinut, tämä varmistui tänään, kun kävin lääkärissä.

Supistuksia ollut nyt paljon, joten saikkua kaksi viikkoa. Sitten onkin enää 3 päivää töitä ja mammis alkaa :D Sokerirasitukseen joudun.

Ja siis tosiaan Espoossa asun minäkin, nyt kun tätä aikaa sitten on, niin mielelläni lähden treffailemaan muita espoolaisia äitejä!
 
minä olen saanut jostain nyt riesakseni flunssan :( kurkku on tosi kipeä...
29+0 POKS :) enää 10 vkoa laskettuun aikaan! jännää! meillä myös odotellaan esikoista ja kyllä mies on innoissaan! puhuu jo nyt "minun poika sitä ja minun poika tätä" <3
 
  • Tykkää
Reactions: KyyneltenHymy
fidelma mun tekis kauheesti mieli jo ostaa pikkuisia vaippoja! Ehkä sit heti lokakuun alussa heti kun on muutosta selvitty!

Mulla liittyy tohon synnytysjuttuun/ haluun ennemmin vaikka synnyttää perätilavauva alakautta kun mennä sektioon, se että esikoisen synnytys oli kamala, pitkä ja hankala ja jos tää jää meidän viimeiseksi vauvaksi niin haluaisin yhden onnistuneen (alatie) synnytyskokemuksen.

Mä oon ihan täpinöissäni tästä vauvasta, ihanaa kun enää ei ole kovin kauaa marraskuuhun! <3 Meillä tuleva vauva on toinen ja mies on nyt samalla fiiliksellä kun esikoisesta, kiva juttu, mutta aika rauhassa se ottaa tän odotuksen :D Sit kun vauva syntyy niin se on ihan rakastunut tulokkaaseen :) Esikoisestakin se oli ihan myyty ja tosi luontevasti hoiteli vauvaa heti <3 mun mielestä on jotenkin riipaisevan ihanaa katsella tuota ukkokultaa puuhailemassa vauvan (ja edelleen 1v8kk vanhan esikoisen) kanssa. <3

Susimieli ja odotettu Pikkusisko 27+5
 
Iltaa kaikille !!!!

Harmi kun en ole päässyt tänne kirjoittelemaan nyt.
Mutta opiskelu vieny aikaa jonkin verran, eli työ harjoittelu jakso ja sitten näyttö suunnitelma.

Nyt odottelen suunnitelman hyväksyntää koulusta, sen jälkee olis näyttö ja sitten koulun keskeytys.
Mamma Loma virallisesti alkaa Lokakuussa ja siihen asti saatan tehdä päiväkoti keikkaa.

Neuvolassa kävin 23.8 kaikki oli hyvin, eli hyvät sydän äänet, pissa oli puhdas, hyvät verenpaineet jne.

Painoa ei meinaa tulla vaikka syön kyllä ihan hyvin ja terveellisesti, en pahemmin makeaa syö joskus tietty himot iskee!

Hankintoja on vielä muutamia tekemättä, vim. lokakuussa sitten loput hankinnat ;)

Voimia, jaksuja odotukseen kaikille ja mukavaa illan jatkoa ;)

Minä & masu asukki rv 29+4
 
Huh mitä unia tässä on alkanutkaan näkemään.. :confused: viime yönä unessa olin sektiossa ja pieni tyttö tuli.. (me ei tiedetä kumpi tulossa) tää oli nyt 4 tyttö uni. Todentuntuisia unia kyllä, hui. Synnytys uniakin ollut 3..
Tänään ä-poli aika.. taas ultraillaan :heart:
 
KyyneltenHymy Juu soitin ja kävin lääkärillä suppareiden takia... Anto varmuuden vuoks antibiootin jos sattuu oleen jokin tulehdus... Sano et se ei oo vaaraks vaik ei oiskaan... Usein supistukset voi johtua tulehduksista ja nekin vissin voi olla pitkäänkin oireettomia... Supparit ei ollu saanu onneks mitään aikaan vielä... Vauva ol jo mukavasti asettunu aloilleen eli edelleen ol piä edellä tuloillaan... Toivottavasti ei enään käännykään... Voin sanoon et ei oo järin ihana tunne jos vauveli viel loppumetreil kiäntyilee :)

Hemppakin oli lähteny vähän nousuun, mutta oli vielä alle 110 mikä kuulma saa olla minimi raskaus aikana... Eli rauta lisättiin 2 tabuun... eli sitäpä siis pospsitaan edelleen ja nyt tupla annoksella...

Selän takia ehotteli varhaistettua äippälomaa, mut mä sitä viitti ko ei oo enää kovin montaa työpäivää jälellä ko sitä lyhennettyä viikkoa teen... Saikkuloman ois kirjottanu, mut sanoin et haluun viel yrittää kun kerkeen kotiin jumia sit ko sen aika on... Mut toki jos tää tästä pahenee niin pakkohan se on luovuttaa... Tän viikon oon liki kokonaan nyt kuopuksen kans saikul kun herra päätti sairastua... Mut toisaalta parantelempahan omaa nuhaanikin samalla pois...

Nyt pitänee alkaa jementää kersoja kun alkaa toi vauhti olla melko suuris määris...

Anskuli&Papu 30+1
 
Meille ainakin saa tulla kahville tähän Saunalahteen tai voidaan vaikka treffata muuallakin jos ette tänne uskalla tai muualle huomattavasti helpompi tulla :) mulle voi laittaa vaik yksityisviestiä jos houkuttaa nähdä :D
 
Eilen tuli käytyä neuvolassa, harmikseen mun neuvola täti jääkin pois kun oli loma sijainen ja vakkari tulee takasin. Just kun se oli oppinu tunteen mut ja nyt pitää kaikki selittää uudelleen toiselle.
Mutta taas helahti protskut plussalle, tänään vein näytteet. Aika jännä oli kun ä-polilta kans käskivät laittaa näyteet meneen ja sit sanovat tuloksia negatiivisiks, eilen kun katoin neuvolassa vastauksia, ä-polin näytteet oli kaukana negatiivisesta !? Myös sekaflooraa löyty. Huomenna soittelen tuloksia ja katotaan kuis edetään.
Niin ja pikkunen oli kääntyny pää alaspäin, rv 34:n jälkeen tulee lähete istumisasennon takia polille jos tarvetta.

Täällä mies on ihana tuki:heart: Pojan odotuksessa ei se ymmärtäny kun sanoin väsyneeni tai paikkoja kolottavan, nyt on ihan toista maata. Sanokin syyks että nyt tajuaa että sieltä on jotain oikeesti tulossa ja se on varmasti raskasta, ekan kohalla kun ei uskonu edes todeks koko odotusta.

Jahas, menen herättämään poikaa päikkäreiltä :)

KyyneltenHymy & Eemeli-Emilia 30+4
 
  • Tykkää
Reactions: Susimieli
(.) Eilen neuvolassa käyty hemppa laskenut 102... Pissanäytteessä sokerit oli 4+ ja proteini +, verensokerit oli normaalit, joten jouduin aamulla antaa pissa näytteet labraan..
Kaksi kertaa oon käynyt sokerirasituksessa ensimmäisen kerran kun pissanäyte näytti 3+ (silloinkin verensokerit normaalit) ja toisen kerran tuossa muutama viikko takaperin ja kummallakaan kertaa ei mitään ollu, että katsotaan nyt mitä tuolla labrassa sitten sanotaan.. Neuvolassa on kyllä mulle sanonut silloin 3+ kohdalla ja nyt tämän 4+ että joidenkin munaiset vain päästää sokeria läpi, että kyse voi olla vain siitäkin.. Kummallakaan kertaa en ole mitään makeaa syönyt, harvemmin muutenkaan syön makeaa, että ihan perus kotiruokaa olen ennen neuvolakäyntiä lounastauolla syönyt..
Perjantaina neuvolasta ilmoitellaan mulle niitä labran tuloksia, sitten on viisaampi..
Niin ja sitten verenpaineet oli ok..

Seuraava Neuvola olisi sitten 25.9.

Täällä ei ole mies juurikaan ärsyttänyt ja olen muutenkin ollut aivan hyväntuulinen ja rauhallinen.. Välillä vaan meinaa ruveta itkettämään jotkut ihan typerät asiat, esim televisiossa joku tyhmä mainos.

susupala & masukki 29+6
 
Huomenna lääkärineuvola, ja jännittää hirveesti kohdunsuun tilanne. Oon ollu saikulla heinäkuun puolesta välistä lähtien, kun supisteli jatkuvasti. Ei kipeästi, mutta tukala oli olla. Viimeksi mua on tutkittu kolmisen viikkoa sitten, kun vatsataudin seurauksena vuotelin vähän verta. Sillon oli onneks kaikki hyvin, ja kohdunkaulaakin ultralla 48mm.

Hirveä hinku olis jo palata siihen "normaaliin arkeen". Mennee nää viikotki niin matelemalla kun ei oo järkevää tekemistä.

stressipussi ja ukkeli 26+6
 
Meillä pikkumies on ilmeisesti päättänyt kääntyä raivotarjontaan, on ollut viikon verran nyt samassa asennossa.. Toki voi olla että kääntyy vielä mutta toivotaan että pysyy näin :) Kyljestä koittaa kovasti tulla läpi! :D
Tässä on nyt ollut muutaman päivän verran ihan hirveä olo, vauva painaa alas niin että on vaikea kävellä, potkii kylkiluita ja tuntuu kuin alapäätä olisi moukaroitu. Hengenahdistusta on jatkuvasti kun kohtu painaa kovasti keuhkoja ja sitten vielä nää supistukset! :D Ai kamala... Kauhistuttaa ajatella mitä tää on loppuajasta, jos nyt niin pitkälle päästään.

Mirkkeli & villiintynyt pikkuveli 28+2
 
Päivittelin taas listaa niin kurkatkaa, puuttuuko jotakin! :) Lista on jäänyt jälkeen, sorry, kun on näitä työ -ja raksakiireitä kovasti. Mut pian ollaan jo syyskuun listaa aloittelemassa niin katotaan päivitykset kuntoon ennen sitä !

Mitä hankintoja olette tehneet/oletteko tehneet mitään? Täällä vaunut, turvakaukalo ja vaatteita hankittuna, mutta sänky, talvihaalari, vaipat, kylpyamme, lakanat ymym puuttuu vielä tyystin! Toki äitiyspakkauksessa tais olla lakanoita? Ja toppahaalarikin, mutta ihan valtavan iso. Kaukalopussi saatiin tutuilta. Kovasti kehui sitä talvivauvan kanssa.
Kaikki pitäs vielä pestä ja lajitella paikoilleen tänne vanhaan asuntoonkin, kun talomme valmistuu arviolta joulukuussa. Apua, korkeintaan kolme täyttä viikkoa enää töitä! Ehkä vain kaksi. Aika menee hurjan nopeesti!! 24.9 alkaa siis virallisesti mammis, mutta ylityövapaita on aikas paljon käyttämättä. Kiireisimmät sukulaiset on kyselleet jo ristiäisten ajankohdasta :D Toiveissa ois järjestää ne omassa uudessa talossa ja päivämäärä on kyllä täysin ilmassa -eihän tiedetä sitäkään, koska vauva päättää syntyä.

Tää mussukka on ollut raivotarjonnassa viikolta 16 lähtien, joka kerta kun on ultrattu tai kuunneltu sydänääniä. Muutama päivä sitten ihan 100-varmasti käänty toisinpäin, kun oikein ponnisteli itseään tuolta kohdun pohjalta :O No, nyt on kääntynyt taas "lemppariasentoonsa" pää alaspäin, kun lepuuttelee jalkojaan kylkiluiden välissä :D Ainaki siltä tuntuu. Mulla myös istukka etuseinämässä niin eivät kuulema yritä kääntää jos kääntyy väärinpäin. Siinä oli joku riski? Oiskaan ollut mahdolllista, että kiepsahtaa istukka kaulan ympärille? Äh, en muista. Toivottavasti pysyy pää alaspäin :D

Miramei & Sintti 31+1
 
Viimeksi muokattu:
Hankinnoista Täällä alkaa olla jo kaikki hankinnat tehtynä vaunut on ja pinnis, vaatteita, lakanoita, peittoja, harsoja, tuttipulloja, tutteja yms. Turvakaukalo, amme ja ammetuki puuttuu vielä, mutta ne saadaan lainaan veljeltä elikkäs periaatteessa nekin on jo, on vain hakematta.. Vaipparoskiksen ajattelin vielä ostaa ja vaippoja. Mutta aikas hyvällä mallilla on kaikki, pitääs vielä vaan pyykätä ja kääriä vaatteet ja järjestää vauvan huone kun se on ollut mun askarteluhuoneena ennen käytössä niin tyhjätä kaikki turha romma sieltä pois ja siivota.. Kun sain viimeisenkin maalausprojektin valmiiksi sieltä, huhhuh piti yhtä huonekalua koristemaalata kun olin sellaisen lupautunut tekemään oli siinä näpertämistä kultaisia kukkaköynnöksiä jossa oli myös pronssia ja valkoista ja niin pikkutarkkaa, että alkoi välillä ärsyttämään koko projekti ja pelotti, että saanko tämän nyt ennen vauvaa valmiiksi ja saanko ikänä ruveta järjestämään huonetta vauvalle vai onko tämä aina vaan työmaa, mutta sain sen valmiiksi ja huonekalukin meni takaisin omistajalleen.. :)

susupala & masukki 30 *poks* :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Miramei
Täälläkin kärvistellään flunssan kourissa! Tänään raahauduin töihin, mutta veikkaampa, että huominen menee sängynpohjalla, jollei jotain ihme paranemista tapahdu:snotty: Kuumetta ei (vielä) ole, mutta olo menee koko ajan huonommaksi ja huonommaksi. Masukkikin ollut aika rauhallinen eilisen ja tämän päivän (liikkuu kyllä, muttei ihan sellaista rallia, kun yleensä). Taitaa toinenkin vaistota, että mamma ei ole ihan normi hapessa.

hankinnat on täälläkin aika lailla hyvin tehty. Pikku sukkia tarvitsee vielä shoppailla ja vaipat,ym pikkusälä puuttuu vielä. Mutta siis kaikki isommat (sängyt, vainut,ym.) löytyy jo ja pikkuvaatteitakin sen verran, että alkuun pääsee.

Täällä oleillaan edelleen perätilassa, eikä tietoakaa, että kääntyisi ympäri :-/

tintti ja chilipep: laittelinkin tuossa Chilille yv:tä. Eli tosiaan mulla töitä vielä sen reilu 1,5kk ennen äippälomaa, joten päivisin ei treffit ennen sitä onnistu :( Pidetään tämä kuitenkin hautumassa, niin että syksymmällä ja ennen kaikkea vauvojen kanssa päästään treffailemaan :)

-Nelly ja murunen 27+0- POKS!!!
 
tintti ja chilipep: laittelinkin tuossa Chilille yv:tä. Eli tosiaan mulla töitä vielä sen reilu 1,5kk ennen äippälomaa, joten päivisin ei treffit ennen sitä onnistu :( Pidetään tämä kuitenkin hautumassa, niin että syksymmällä ja ennen kaikkea vauvojen kanssa päästään treffailemaan :)

-Nelly ja murunen 27+0- POKS!!!
Viimeistään sitten joo! Mä vaan pelkään, että mulla käy aika pitkäksi jo ennen. Joskin hieman meinaan saada tässä opiskeluhommia tehtyä, nyt kun vielä aikaa on :p

Mulla alkaa olla kaikki hankinnat tehtynä, kun niin hyvin esikoisen vanhoja juttuja on. Enää puuttuu syöttötuoli, meinaan hankkia Tripp trappin ja siihen sen kaukalon. Siskolla oli ja vaikutti ihan tosi näppärältä.
 
Meillä vauva ei enää ainakaan potki kohdunsuulle vaan kylkeen, veikkaan että on kääntynyt pää alaspäin :)

Flunssassa on meillä toi esikoinen, kurjajuttu jos nyt tulee
kunnolla kipeäksi.. Viimeyönä jo heräili paljon ja tänään yski päikkäreiltä itsensä hereille..

Vauvalle valmiina on melkein kaikki, tarvii vain muuton jälkeen etsiä hoitopöytä, sitteri ja vaipat :) surukseni meidän pitänee luopua vauvan synnyttyä meidän emmaljungan yhdistelmistä, uudessa talossa ei oo vaunuvarastoa ja eteiseen mahtuu vaan yhdet vaunut ja ne on oltava nuo meidän tuplat.
Oisin mielelläni pitänyt noi toisetkin kakkosvaunuina. Nyyh.

Liitoskivut oli pari päivää helpommat mutta taas jomottelee kun eilen oli puuhakas päivä. Argh. Oon varmaan ihan rapakunnossa marraskuussa kun en voi yhtään liikkua tulematta kipeäksi :( tekis mieli päästä kunnon kävelylle.

Täällä jännitetään synnytystä! naapureiden esikoinen on meillä hoidossa kun vanhempansa ovat "vauvaa hakemassa". :) hurjaa aatella että itse oon 12 viikon päästä samalla asialla :D

Susimieli ja Pikkusisko POKS POKS 28+0!
 
Hankinnoista. Tänään juuri kävin kaupoilla ja tuli hankittua monenlaista. Lastentarvikkeesta ostin hoitoalustan, tuttipulloja, tutteja, harsoja ja lelun. Kävin myös lastentarvikekirppiksellä. Sieltä löysin edullisen leikki-/puuhamaton, rengaskantoliinan, siistin hoitoalustan ja pienet housut. Vielä puuttuu kuitenkin monenlaista, kuten turvakaukalo telakoineen, amme, sitteri, pinnasänky, itkuhälytin, toppapuku, sukkia, tumppuja, villavaatteita yms. Noita lämpimiä vaatteita saattaa vielä löytyä äitini kätköistä meidän vanhoja ja jotain se ilmeisesti neulookin :). Parin viikon päästä menen tsekkaamaan ne kätköt. Muita puuttuvia yritetään etsiä käytettyinä pääasiassa. Kaukalon ehkä ostan uutena.

Kyllä on tylsää, kun mies on poissa ja itsellä on tässä pari vapaapäivää:(. Sitten kun hän tulee perjantaina kotiin, minä olen töissä koko viikonlopun! Ehkä jossain välissä ehditään näkemään. Ja vielä toinenkin tällainen viikko pitäis kestää...:(. Onneksi tää on vaan väliaikaista.

Nannikki 27+3
 
hankinnoista, isommat alkaa oleen valmiina, mutta paljon kaikkea pientä vielä puuttuu. Vaatteita, imetysvälineet(pumppu, liivinsuojat, nännikumit kun omat on niin onnettomat), tuttipullot, tutit jaja... Stressi meinaa välillä iskeä :)

( . ) kävin sokerirasituksessa maanantaina ja arvot ei olleet hyvät :( itkua,itkua ja itkua kun sain tulokset.. Nyt on mittari kotona ja harjoittelen nyt maanantaihin asti näitä ruokia laskemaan ja ensi viikon sitten otan verensokeriarvot ylös ja lähetän ne äitiyspolille, josta tulee sitten kutsu käymään jos tarvetta on :/ ei tämä kyllä mukava yllätys ollut!!


Talventähti ja pienimies 27+1
 
Hankinnoista, täältä puuttuis vielä rintapumppu, amme, hoitoalusta, vaipat.. hoitopöytää oon miettiny mutta katotaan nyt. Jos sellasen laatikollisen hommais niin saishan sinne pienen vaatettakin jemmaan..
Yö meni valvoskellessa, masussa oli vilkasta möyrintää..;) nousin ja käveleskelin hieman niin masussakin taidettiin nukahtaa =)
Talventähdelle voimia sokrujen kanssa :hug:
 
Neuvolasta tuli viestiä, että labran tulokset oli OK.. :) Eli ne on ne munaiset mitkä päästää sitä sokeria läpi ja sen takia oon "pompannut" niissä pissanäytteissä nyt pariin otteeseen..

Voi Talventähti, ei kivaa.. : /

Hankinnoista Eilen sitten innostuin tilaamaan vaipparoskiksen ja pusseja siihen, samalla rintapumpun ja liivinsuojia ja rasvaa..
Ja aloitin myös vauvan huoneen siivouksen ja vaatteiden pyykkäyksen, voi että kun sydän suli kun niitä pieniä vaatteita ripusti kuivamaan ja ajatteli että nämä on meidän vauvan vaatteita. :heart:

susupala & masukki 30+1:heart:
 
Täällä taas ylimääräinen neuvolalääkäri tänään, on niin tuskallista olla kun vauva painaa niin alas ja lantiolla painontunnetta sekä kipuilua alaselällä että oli pakko soittaa kontrolliaikaa.. Toivottavasti kaikki on hyvin ! Hirveetä kun joutuu jatkuvasti huolehtimaan jostain asiasta ja vaikka kaikki nyt olisikin hyvin niin kauhistuttaa ajatella että tätä tää on sitten vielä reilu 11 viikkoa.. Tiedän että siellä on vauvalla kaikki hyvin kun potkii entiseen malliin, se tieto helpottaa vaikka muuten kärsiikin.

Mirkkeli & Pikkuveli 28+3
 

Yhteistyössä