Marraskuun masuasukit 2013 *elokuussa*

Huomenta :wave:

Nyt on taas niin huonosti nukuttu koko viikko |O Illalla ei meinaa saada unta ja yöllä herää jokaseen sormenkin asennonvaihtoon kun alamahaa repii ja vihloo hulluna. Josko ens viikko parempi viikko !?

Täällä on raskaus kun yö ja päivä verrattuna pojan odotukseen (sen takia mietinki, oisko tyttö)! Poikaa odottaessa oli pient etovaa oloa pari viikkoa, nyt makasin 20viikkoa ja vielkin oksettaa päivittäin. Poikaa odottaessa makasin nyt jo sängynpohjalla kipujen takia, nyt sen siasta supistelee. Maha ihan erinmallinen ja nyt ei oo tullu pikmentti muutoksia, poikaa odottaessa olin "likanen" joka paikasta :D Joo, erinlainen on!

Milläsviikoilla pikkusen pitää kääntyä pääalaspäin?

sterssipussille moi :wave:

shantaram onneks ihmeellinen mahakipu meni ohi! Toivotaan ettei takasin tuukkaan :)

jenha tykkäsitkö pakkauksesta? :)

Sain siivottua vauvalle kaapit puhtaaks, ei tarvis kun alkaa peseen pikkupyykkiä :) Ja ajattelin et pitäs tehä lista mitä pitää viel ostaa. kuviollisia harsoja oon kahtellu, en vihtis netistä tilailla pelkästään niitä! No, pitää Halpa-Hallista kahtoa kun pohjanmaalle pääsee ens viikolla :)

KyyneltenHymy & Eemeli-Emilia 30+0 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Miramei
Neuvola takana, sf-mitta 27cm (24cm), painoa +1,8kg viime kerrasta!! (3kg alusta). Nyt alkaa oleen neuvolat jo kahden viikon välein. Pissa oli puhdas, niinku aina ollut. Paineet 115/62. Hemoglobiini 115 (113), vauvan sykkeet 140-146. Eli ihan mallillaan hommat. Siroa vaavaa ennusteli, vähän yli 3kilosta, niinku vanhempansakkin on olleet :)

Miramei & Sintti 30+3
 
Laitoin waveelle viestiä fb-ryhmästä :)
Ja täällä siis myös marrasmamma 11.11.2013 on laskettu aika ja ensimmäistä odottelen :) olen 21 vuotias, tyttölupauksen olemme saaneet ja Kokkolan keskussairaalaan on tarkoitus mennä synnyttelemään :)
 
Naurattaa kysyä (varsinki kun en osaa tätä mitenkään asiallisesti muotoilla), mutta tippaseeko kenenkään muun tissit vielä? :D Kai tää on sitä esimaitoa, mutta tuntuu ihan kummalliselta kun tää alko jo niin aikasin. Pari viikkoa sitten onnistuin jo saamaan rintatulehduksen, eikä siihen otettu neuvolassa oikeen mitään kantaa. Söin sitten panadolia ja tungin tissiliivit niin täyteen kaalia, että lemusin niille koko eukko. Parani onneks sillä kertaa ainaki nopeasti.


stressipussi + ukkeli 26+2
 
Täällä tissit kipeytyy kylmästä ja esim kauppojen maitohyllyt saan kulkea kädet rinnoilla :D maitoa ei vielä ole tullut, mutta vilunväristyksetkin tekevät semmosen "kivun" nänneihin... Outoa on :) mutta kiva, että muillakin tissit oireilee ;)

(.) neuvolassa kävin keskiviikkona ja siellä kaikki kunnossa, painoa oli tullut hurjasti 1250g/vko.. Kröhöm.. Ja pojun koti on suuri Sf-mitta oli 25cm!

Kirjottelen taas paremmalla ajalla, pian kotiinlähtö työmaalta :)

Talventähti ja pienimies 26+2 <3
 
mulla taas kutiaa nännit kovastikkin ja on ne myös hieman kosketusarat. pakkauksen hain tänään postista mutten ole sitä vielä avannut :) kuvia olen käynyt jo sisällöstä katselemassa ja tiedän tykkääväni kovasti! taidan avata sen vasta hieman myöhemmin muutenkin kun on remppa kamaa vielä joka paikassa. vielä tarttis huominen jaksaa töissä ja sitten olis 4 päivää vapaata :)
 
tissit ei oo nyt "tiputelleet", esikoisesta jouduin pitään liivinsuojia jostain rv 20 lähtien. Nyt kyllä tissit tuntuu tosi raskailta!

Äitiyspakkauksessa ei muuten nyt ollutkaan lapsia ollenkaan, hassua.

Onko täällä Tamperelaisia? montako lääkärineuvolaa ja millä viikoilla? Täällä jyväskylässä vain yksi ja me muutetaan enskuun lopussa tampereelle.

mulla kans istukka edessä, en tiennyt sen vaikuttavan ulkokäännökseen. Eli jos on perätilassa niin sit pitää vaan sit synnyttää perätilassa, jos ei voi edes yrittää kääntää..

Mulle ainakin neuvolalääkäri sanoi ettei oi vielä mikään kiire vauvan kääntyä, kuulemma sillä on tilaa kääntyä raivotarjontaan vielä pitkään.

Susimieli ja Pikkusisko 27+2
 
Mulla tisseistä tulee pari tippaa maitoa, jos oikein puristelen esim. saunassa, mutta ei ne onneks tiputtele itekseen. Edellisessä raskaudessa tissit vuoti jo paljon ennen synnytystä tosi kovasti ja sainkin täysimetettyä vauvaa heti alusta asti. Ei tarvinnut antaa edes sairaalassa lisämaitoa vaan oma maito riitti heti.
 
Mulla tissit ei varsinaisesti tiputtele, mutta liiveihin jää aina jotain rähmää. Eli kai sieltä jotakin erittyy, ei vaan vielä ainakaan ole millään tavalla häiriöksi.

Susimieli, tarkoititko lapasia? Meillä ainakin oli pakkauksessa sellaiset tiikerilapaset, samanlaiset kuin ne sukat. Luulin kyllä ensin niitä lapasiakin sukiksi, mutta huomasin sitten että niissä ei ollut kantapäätä ja paketissakin luki lapaset.

Meamarjut, fb-ryhmään ei enää oteta uusia. Voi olla ettei vawee edes katso noita viestejään. Mutta tervetuloa tänne keskustelemaan!:)

Fidelma, täälläkin istukka on lähellä kohdunsuuta ja joudun siksi kontrolliultraan rv 32. Ru:ssa oli kyllä jo sen verran noussut suulta pois, että todennäköisesti ei siitä tarvitse enää huolehtia. Ultraaja arveli silloin, että nousee vielä ylemmäs. Harmi, jos sinä joudut sektioon vaikket haluaisi :(.

Eilen oli neuvolalääkäri. Hemoglobiinit ja verenpaineet oli pysyneet edelleen hyvinä. Painoa oli tullut viime kerrasta lisää 1,5 kg (477 g/vko) ja yhteensä nyt tullut raskauden aikana 5,4 kg. Sf-mitta oli 23,5 ja vauvan sykkeet 154. Poikittainhan tuo tuolla oleilee ja sen kyllä olen itsekin huomannut :). Minullakin muuten tuo istukka on edessä, joten toivotaan että vauva kääntyy sopivasti ihan itse.

Mites mammat, onko mielialat heitelleet edelleen? Itselläni on jälleen joku ihme stressi- ja ahdistuskausi menossa. Kaikki stressaa ja sit itkettää eikä mieskään tietenkään ymmärrä yhtään. Alkuraskaudessakin olin vähän aikaa tosi ahdistunut. Toivottavasti tää on ohimenevä kausi. Todennäköisesti tää johtuu suurelta osin maanantaina alkavasta työstä.

Nannikki 26+5
 
fidelma, mulla oli ekassa raskaudessa täydellinen etinen istukka ja sektioon "jouduin". Mulle tehtiin alustava sektiopäätös jo rv 21 ja oli tarkoitus leikata rv 36 mutta istukka rupes vuotamaan 34+5 ja tyttö syntyi sitten kiireellisellä sektiolla seuraavana päivänä. Pelottihan se sektioon joutuminen ja äitipolilla joka kerta panikoin sitä mutta nyt jälkikäteen kun ajattelee niin kaikki meni tosi hyvin ja toivuin ihan todella nopeasti! :) 2 päivää sektion jälkeen kävelin jo ihan omin jaloin reippaasti lasten sairaalan puolelle tyttöä katsomaan ja kun tikit sain pois niin unohtui koko haavan olemassa olo :) Tottahan ne ensimmäiset päivät oli hankalia kun nousi sängystä ylös mutta reippaasti vaan liikkeelle ni kyllä siitä selviää!
Nyt kakkoskierroksella alustava synnytystapa on alatiesynnytys kun mitään esteitä sille ei ole mutta ru:ssa juttelin lääkärin kanssa että perätila vauvaa en alakautta synnytä vaan suosiolla haluan sektion. Tähän asti tulokas on nyt kuitenkin ollut ihan oikein pää alaspäin. Ja enemmän mua ehkä nyt kuitenkin hirvittää alatiesynnytys, kun ei tiedä yhtään mitä tuleman pitää :D Noh, en jaksa kuitenkaan stressata tolla synnytyksellä kun siihen on vielä aikaa. Tilanteen mukaan mennään sitten :)

Esimaitoa ei oo täällä näkynyt, ei kyllä tullut ekassa raskaudessakaan. Maito nousi vasta synnytyksen jälkeen ja sitä tulikin sitten ihan reippaasti :)

Aika paljon oon hankkinut nyt tulokkaalle vaatteita fb-kirppiksiltä, kohta puoliin vois alkaa pesemään pieniä vaatteita ja laittaa valmiiksi lipastoon. Ikean reissu pitäisi tehdä ens kuussa, tarvitaan toinen pinnasänky kun esikoinen on vielä niin pieni etten mä halua sitä laittaa tavalliseen lastensänkyyn kun se varmasti tulee sieltä pää edellä alas. Ja tuplarattaita pitäs käydä katsomassa, nyt on aikalailla päätetty että minkälaiset hankitaan. Täytyy vaan toivoa et ovat livenä yhtä hyvät kuin netistä tutkittuna ja että ovat tarpeeksi kapeat.

nipsu83 ja poika 25+6
 
Maitoa on täälläkin alkanut tihkua, onneksi ei vielä kovin paljoa :D

Shantaram: löysin sellaiset ohuet puuvillatumput juurikin h&m:ltä, ne olivat vähän piilossa yhden vaatehyllyn päällä korissa, oli muistaakseni 2-3paria/pakkaus.. :)

Susimieli: asun Tampereella ja täällä on käsittääkseni yhteensä 3 lääkärineuvolaa, viimeksi oli rv 26 ja seuraava on ilmeisesti 36 viikon tienoilla.. :)

Mirkkeli & Pikkuveli 27+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Susimieli
KyyneltenHymy: ei olla vieläkään saatu pakkausta auki.. Kamalaa! Tossa se nurkkassa on lehtipinon alla.. Oikein hävettää. Mutta lapset haluavat kaikki olla paikalla ja koskaan ei tunnu olevan sellaista hetkeä. Mä kyllä avaan se huomenna itse jos tytöt ovat mieluummin kavereiden kanssa ulkona. Pitäis kyllä raivata tilaa yläkerrasta pinnikselle, mutta eiköhän sitten ole paremmin aikaa kun jään äitiyslomalle.

Just: Mullakin on vaihtunut neuvolan täti aiemmin vaikka kuinka monta kertaa. Tuntui kurjalta aina selittää samat jutut uudestaan ja uudestaan. Nyt tässä raskaudessa on ollut sama, vanhempi naisihminen joka on ihan jees.

Noita tummpuja ostin viimeksi Lindexistä ja henkkamaukalta. Parhaimmat löysin kuitenkin kirppikseltä, ne jopa pysyy vauva kädessä. Me käytettiin tumppuina aika usein sukkiakin :) Ne pysyy paljon paremmin pikkuisen käsien heiluessa.

Meillä siis neljättä odotellaan. Mä olen aina päässyt raskauksissa melko helpolla ja synnytyksetkin ovat menneet hyvin, joskin tosi nopeasti. Mun mielestä ei kannata kauheasti murehtia etukäteen, kun ei koskaan voi kuitenkaan tietää. Tässä vaiheessa vauva voi muuttaa asentoaan vielä moneen kertaan. Tosin perätilasynnytys varmana jännittäisi muakin. Googlettaminen ei kyllä ole hyväksi, sieltä osuu aina ne kamalimmat jutut silmään!!

Mulla on tosin tässä raskaudessa verenpaineet olleet aika alhaalla, joka on välillä aiheuttanut kurjaa olotilaa ja huimausta. Nyt oon kovassa flunssassa ja viime viikko meni saikulla ensin hoitaessa kipeitä lapsia ja perjantaina olinkin sitten itse kipeänä. Olisi vaikka mitä lääkettä kaapissa, mutta kun ei saa ottaa..
 
Vielä jä muutama juttu:
Carmel: kyllä mä pesisin kuitenkin ne vaatteet

KyyneltenHymy: ymmärrän hyvin pohdinnat noista kuskauksista. Kolmosen kohdalla koih hieman rankkana aamuiset heräilyt ja isompien lasten kouluun ja eskariin saattamiset kahdeksan maissa. Minusta oli julmaa herättää poika kesken aamu-unien. Onneksi naapurin rouvien kanssa sain vähän vuoroteltua. Oisko sulla ketään jonka kanssa voisit sopia vuorokuskauksista?

Mä en oikein tiedä mitä teen pojan (3v) tarhapaikan kanssa. Kävin juttelemassa johtajan kanssa. Hän oli sitä mieltä että paikka voisi olla hyvä pitää siihen asti ainakin kunnes vauva syntyy. Sitten saataisiin laittaa se tauolle (eikä tarvitsisi irtisanoa koska tarhaa takana 4kk). Meilläpäin aika kiven takana nuo tarhapaikat, joten olisi kiva että samaan pääsisi takaisin kun se aika koittaa. Toisaalta aika kiven takana myös nuo kerhopaikat,eikä ole mitään takuuta että poika pääseen vanhaan kerhopaikkaa vuoden vaihteesta alkaen. Omaakin jaksamista olen miettinyt. Isommilla lapsilla kauheasti treenejä ja muita harrastuksia, jotka vaativat kuskaamista ja mies on neljänä arki-iltana töiden jälkeen opiskelemassa. Eli mitä te tekisitte: otanko pojan pois tarhasta ja toivon että saan kerhopaikana vai pidänkö paikan ja poika kävisi osa-aikaisena esim. kolmena päivänä viikossa 9-12?
 
Lauantaita kaikille! :wave:

Minä joka sanoin laittavani vauvan juttuja vasta syys ja lokakuun tietämillä, huomaakin yhtäkkiä että kaikki neutraalit vauvan vaatteet roikkuu märkänä kuivaustelineellä :D Illalla onkin sit vuorossa pikkupyykin silitystä :)

Esimaitoa huomasin täälläkin tipottelevan yks ilta kun liivit otin pois, pojan aikaa alko rv 38-39 suihkuamaan suihkussa aina. Olin oikea maitokone!

Muutki on tainnu huomata et tuo paino tulee ny helpommin kun ennen?! Oikeen ahistaa maanantain neuvola ja puntari :headwall: Lohduttaudun sillä että en oo vielä lihonu niin paljoa kun poikaa odottaessa!

Nannikki mulla on mieliala nyt tyyni, oon muutenki nyt tullu tyynenrauhalliseks. Tänäänkin mietin ettei tuo mies oo tainnu vituttaa mua kertaakaan tällä viikolla :LOL: Toivotaan että sulla ahdistuneisuuden tunne menee pois :hug:

tillinäiti en tiä miten se kuskaus homma toimii sinne kerhoon, muutakun jalkasin äiti vie! Onneks välillä on auto käytössä ja miehen iltaviikoilla mieskin pystyy kuskaamaan, onneks! Kuhan taas panikoin turhia :stick:
Sulla on samat mietteet tuon hoito homman kanssa niinkun mulla ennen. Ero on vaan että meijän poika ei ennen oo ollu hoidossa, mutta tiesin että menee hoitoon kun toinen tulee. Kerho on meillä sen kolme kertaa viikkoon, aina kolmen tunnin ajan ja uskon sen vaan tekevän hyvää tuolle pojalle ja itsekkäästi ajateltuna, tekee äitillekkin! Mulla on hetki aikaa hengähtää ja siivoilla rauhassa vaikka ja kun sisaruskin tulee, mullakin vois olla helpompaa kun isoveli sais purkaa energiaansa muuallakin kun äidin helmoissa. Onko vähän julmasti ajateltu? Mutta näin meillä, nyt vaan toivotaan että poika viihtyy kerhossa ja haluaa olla siellä, sitten tulee kotiin jos ei viihy :)

Mä huomaan ajattelevani "jos en masennu" "jos kykenen" "mitä teen jos masennun"... Pojan aikaan siis synnytyksenjälkeinen masennus oli ja en hakenu apua. Poika tuli 8kuukautta ja elämä alko helpottaan, nyt pelkään koko ajan pimahtavani uudestaan! Nyt on kaks lasta hoidettavan, pakko siis pysyä kasassa. Tai kasassa pysyin viimekski, en vaan tiedä miten? Varmaan sillä keinolla etten muistakkaan mitään vauva ajasta :( Ehkä nyt oon vaan viisaampi ja pyydän apua heti.

Ja sitä piti kysyä, puutuuko muilla jalat? Tää pikkunen taitaa painaa hermoon ja vähänki kun kävelen, jalat puutuu ja menee tunto : / Nyt myös ilmenny verenkierto häiriöt jaloissa, varpaat ihan jäässä koko ajan! Pari päivää oon kärsiny kamalasta nilkkasärystä, mutta puin villasukat jalkaan ja haudoin jalkaa peittojen sisällä ja särky katos.

Nyt ruokaa ->

KyyneltenHymy & Eemeli-Emilia 30+1
 
tillinäiti Minä tein niin, että otin esikoiselle tarhapaikan 4pv viikossa 8-11.30. Mies vie aamulla. Lapsi saa siellä aamupalan ja lounaan sekä säännöllistä ulkoilua ja tekemistä, mulle vähän omaa aika (ja sitten vauvan kanssa pieni hetki aikaa vain vauvaa varten tai sitten jos vauva nukkuu, niin voin itsekin nukkua aamupäivällä). Uskon, että on oikea ratkaisu koko perheelle.
Ainoa mikä mietityttää, että tuoko sitten kaikki taudit meille kotiin ja tarttuu vauvaan...

Mulla ei puudu jalat, mutta jotain turvotusta ilmeisesti, koska jalkapohjat on tosi kipeet, varsinkin iltaa kohti. Ei kuitenkaan -ainakaan vielä- mitään näkyvää turvotusta esim. nilkoissa. Esikoisesta ei ollut kyllä mitään missään vaiheessa. Mutta tää toka raskaus on selkeesti vaikeampi kaikilta osin. Kai sitä on sitten huonommassa kunnossa.

Oonkohan ainoa, jota ei huoleta raskauskilot? Lähtöpaino oli alipainon puolella, joten toivon saavani imetystä varten extraa. Viimeksi ainakin imetys vei miinuksen puolelle ja nyt olis kiva, että jotain vois jäädäkin.

carmel 28+4
 
carmel raskauskilot ei muakaan huoleta, esikoisesta tuli 18 kiloa, pelkkää mahaa ja turvotusta, kaikki lähti puolessatoista viikossa!
Nyt on paino noussut samaa tahtia kun viimeksikin. Luulen ettei nyt tuu yhtä paljoa jos ei kehity alkavaa raskausmyrkytystä joka sai turvotuksen aikaan viimeksi.

Miten mä en huomannut mitään lapasia koko pakkauksessa :eek: en viitsi mennä tarkistamaan kun pakkasin muitakin vauvanvaatteita sinne pakkaukseen ootteleen muuttoa..

Innostuin tänään siivoamaan, perus lakananvaihdot ja imuroinnit ja vessan pesut ja koiran huollot ja päälle vielä puunasin liesituulettimenkin niin on sit muuttaessakin hyvä. Kaupasta ostin uuninpesuaineet tänään niin pääsee senkin nyt ajoissa tekeen.
Susimieli ja Pikkusisko 27+4
 
Vähän on alakulo helpottanut. Saatiin miehen kanssa juteltua asiat läpi perjantai-iltana niin se helpotti. Kyllä minä stressaan ensi viikkoa kuitenkin kauheasti, kun huomenna alkaa itsellä työt 3 kk jälkeen ja mies lähtee keikkahommiin parinsadan kilometrin päähän eikä tuu kun vasta ehkä joskus perjantai-iltana kotiin. Joudun siis selviämään ihan yksin ens viikon ja vielä toisenkin viikon:(. Ikävä tulee.

Tuo painonnousu ei kyllä ihan kauheasti stressaa minuakaan. Painoa tulee joka tapauksessa, ei siltä voi välttyä. Ja uskon, että saan ne jotenkin kulutettua pois sitten synnytyksen jälkeen. Vaunulenkkiä vaan paljon. Tähän asti paino on noussutkin hyvin maltillisesti, yhteensä on tullut 5,4 kg.

POKS 27+0!
Nannikki
 
susimieli : Mulla oli, enkä käyny missään näytillä. Mulla oli rinta tosi kipeä, ja ehkä neljännes rinnasta oli selvästi punainen ja "kova". Kotikonstein hoidin ja vuorokauden päästä oli jo parempi. Jos olis kestäny pitempään niin oisin soittanu neuvolaan/päivystykseen, kuulemma vaatii joskus antibioottihoitoa.
 
Painon nousu ei ressaa täälläkään, kun eipä sitä liioin ole kerynyt. 3kg vaan vaikka olen ihan normaalipainoinen olemassa, painoindeksi jotain 21 (ylipainoisillahan ei juuri pitäs paino lisääntyä, alipainoisilla taas enemmän. Normaalipainoisilla normaali on kuulema 8-12kg)
Sf-mitta kuitenkin 27 ja keskikäyrillä tai vähän alle masu kasvaa :)

Miramei & Sintti 30+4
 
Jee! Tissi on taas normaali. Liekö auttoi kun nukkumaan mennessä lämmitin kaurapussin ja haudoin lämpimässä kipeää rintaa.
Pitänee jatkossa pitää tissit lämpiminä nyt kun pihallakin alkaa olla viileämpää.

Mun työmotivaatio on ihan hukassa :/ Ajatukset on jo ihan muutossa ja äitiyslomassa, tekisi mieli vaan niitä juttuja järjestellä. Nooh, neljä kokonaista ja yksi vajaa viikko enää töitä. Ehkä mä kestän.

Susimieli ja Pikkusisko 27+5
 
Heilutus täältäkin :)

( . ) tämä aamu menikin labrassa sokerirasituksessa istuen. Itse viime neuvolassa lähetteen pyysin, kun en kuitenkaan missään suhteessa kuulu niihin, joiden ei tarvitsisi siihen mennä... Ikä, paino ja sukurasitteet on kaikki täällä minua vastaan :D No mutta en koe tuota kovinkaan ihmeellisenä juttuna ja nopeastihan se aika meni Kaksplus-lehden parissa ;) alotus paastoarvo oli 4,7, eli varmaan ihan ok!?
Mutta nyt kotia siivoamaan :)
 
Hellurei!

Mukava päästä lueskelemaan samoilla viikoilla olevien jutustelua, nyt kun viimein tänne löysin! :) tänään vaihtui viikko 29+0 (poks!) hurja ajatella, että viikko 30 jo menossa!

Ihana kuulla, että muittenkin miehet on vittumaisia ja ärsyttäviä, kun täällä on ollut sellainen tunne jo viikkoja! Pistääkkö sitten miehen vai hormonien piikkiin? :) viikonlopun extempore-reissu Lappiin piristi kuitenkin kummasti ilmapiiriä. :) kiinnostaisi tietää miten teidän muiden miehet ovat suhtautuneet vauva uutiseen, vauvan tuloon ja isäksi tulemiseen? Meillä siis ensimmäinen tulossa ja varmasti monenlaisia ajatuksia myös miehen mielessä pyörii, kun vain saisi ne sieltä ulos.

Mullakin harjoitussuppareita tulee tuon tuostakin, varsinkin seksissä. Töissä alkoi pari päivää sitten sattua jo kipeästi ja kävin tarkistuttamassa hysteerisenä tilanteen, mutta kaikki oli onneksi ok ja paikat kiinteät ja kiinni. Meidän 1350g arvioitu "Anneli" voi hyvin, mitä nyt yritti (yrittää edelleen) tulla kyljestä ulos. Liikkeet ovat alkaneet jo käymään kipeää!

Hb oli 104 ja suosittelivat lisärautaa. Huomaan kyllä olevani rättiväsynyt muutamienkin päiväunien jälkeen. Painoa minulle ei ole tullut viime neuvolaan mennessä kuin 1,6 kg, mutta kyllä kaikki hyvä maistuu! Saa nähdä, neuvolan puntari kyllä pelottaa kun on tullut herkuteltua päivittäin :/ lääkärineuvola 3.9

Pyydän anteeksi mahdollisia kirjoitusvirheitä tms kun tässä kännykällä kirjoittelen, mutta olipa ihana avautua! :)

Meamarjut ja Anneli 29+0
 
Nipsu83: Kiitos kun jaoit kokemukses. Toivotaan, että mulla ei istukka ala vuotamaan. Nyt on rv 29+4 eikä vielä ainakaan ole yhtään kertaa vuotanut edes tuhruttamalla. Alkuraskaudessa kyllä vuosin, mutta silloin ultrassa näkyi myös toinen sikiöpussi, joten luultavasti odotin kaksosia ja toinen tuli heti alussa pois.

Mulla on alatiesynnytyksistä niin upeat kokemukset, että en osaa sitä pelätä enää. Ensimmäinen alatiesynnytys kyllä tietysti jännitti ja pelotti, mutta onneksi kaikki kolme synnytystä on mennyt tosi hyvin ja oppikirjojen mukaan. Toivottavasti sullekkaan ei tule mitään yllättävää ja vaikka tuliskin, niin onneksi Suomessa on tosi ammattitaitoiset kätilöt ja lääkärit =).

Mä huomasin tänään ettei kävely tee mulle enää yhtään hyvää. Kävin sellasen ehkä kilometrin pituisen kävelylenkin tekemässä koiran ja kuopuksen kanssa ja heti tulin kyllä kipeäksi. Piti matkallakin pari kertaa pysähtyä lepäämään, kun kohtu veti aivan kovaksi ja meinas muuttua vähän kipeäksikin. Täytyy vissiin miehen sitten ottaa tuo koiran lenkitys hoitaakseen tai sitten sen pitää tyytyä tollasiin kilsan lenkkeihin korkeintaan. Onneks koira on jo vanhus, niin ei sen puolesta tartte mitään viiden kilsan juoksulenkkejä vetää.

Tänään ostin muuten kauppareissulla paketillisen ykköskoon Pamperseja :heart:. On ne niin pieniä! Pinnasänky pitäis kans tänään pystyttää.

-fidelma ja tytsy rv 29+4-
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä