sf-mitta on suhteellisen epävarma seurantakeino ja tulos riippuu aina myös mittaajasta, lisäksi vauvan asento vaikuttaa siihen. Meillä aikanaan esikoisen kanssa huolestuttiin kun mitta ei kasvanut kahden käynnin välillä ja puhuttiin jo asian tutkimisesta, noh, kuinkas kävikään, pojan kasvussa ei todellakaan ollutkaan häikkää, jätkä painoi 4235g ja oli 53cm pitkä syntyessään!
Hyvä että tutkivat, mutta älkää liikaa huolestuko.
Susupalalle tsempit vuodelepoon!
imetysliivit ja sairaalakassi en oo edes kunnolla ajatellut vielä moisia. Jotkut venyvät ja jatkossa yökäyttöön jäävät imetysliivit (tai kahdet) aattelin ostaa nyt etukäteen ja lisää sit kun näkee mihin kokoon tissit jää. Haluan myöhemmin kyllä kaarituellisia imetysliivejä.
Sairaalakassin pakkaan sit samalla kun muuton jälkeen pesen vauvan vaatteet ja järjestelen kaappeihin niin valkkaan siinä sit samalla kotiin lähtö vetimet ja laitan ne turvakaukaloon odottamaan, mies tuokoon ne sit kun päästään kotiin, itselleni laitan kans kotiinlähtö vaatteet samaan pakettiin.
Laitokselle otan synnyttään lähtiessä mukaan hygieniatarvikkeet, puhelimen latureineen, neuvolakortin, imetysliivit ja liivinsuojia(!), vauvalle ehkä jotain omaa vaatetta vähän. Toivon että päästäisiin nopeasti kotiin synnytyksen jälkeen.
vauvan liikkeet on nyt vähän muuttuneet, on joko poikittain niin että raajat on ylöspäin tai sit pää alaspäin. Ainakaan ei taida olla kokonaan perätilassa enää. Potkutkin tuntuu nyt enemmän kun ne osuu vatsanahkaan. Meidän tyttö on aikamoinen rymistelijä, ja jos veljeensä tulee niin sama meno jatkuu ihan syntymään asti, isoveljensä kun sätki loppuun asti hurjasti mahassa, ei puhettakaan että "rauhoittuu ennen syntymää tai ei mahdu liikkumaan". Hikkaa tällä ei tunnu kovin usein.
Harjoitussupistuksia on välillä, tänään oli eka kerran vähän epämiellyttävä olo alavatsassa, vissiin harjoitussupistus sai vauvan pään painamaan kohdunssuulle tms. Itse supistus ei siis ollut kipeä mutta se aiheutti kipua.
Tuntuu että samaan aikaan on sekä tosi lyhyt aika siihen että vauva syntyy ja toisaalta tuntuu ettei aika kulu yhtään! Jotenkin ois jo hinku päästä laitteleen vauvan vaatteet kaappiin ja uusi koti kuntoon! Vissiin joku
pesänrakennus-vimma iskenyt. Oon purkanut sitä neulomalla imuja kestovaippoihin ja muutenkin näpertelemällä noiden kestojen kanssa. Teen monesti samalla noita käsityöjuttuja kun lapset aamupäivällä leikkii.
Oon ihan hurahtanut noihin kestovaippoihin, osa innostuksesta johtuu kyllä jostain hormonihuuruista varmaan
Muutto on edessä viikon päästä, mulla on töitä pph:na ihan loppuun asti, pitäs jaksaa töiden jälkeen pakkailla ja siivoilla ja lisäksi esikoisella korvatulehdus ei parantunutkaan vaan sai tänään uuden lääkekuurin, vähän liikaa häslinkiä tässä! Sit kun kipeä lapsi vielä valvottaa öisin niin välillä tuntuu että oikein huimaa kun on niin uupunut! Onneksi kohta helpottaa! Ens viikolla enää kolme kokonaista työpäivää ja ehlä yks vajaa! Sit alkaa äitiysloma! Jee!
En muista pitikö jostain vielä selostaa, alkaa jo väsymys painaa.
Eilen poksui, tänään jo rv 31+1!
Susimieli ja Pikkusisko