Marraskuun 2012 masu-asukkien jatkot!

eikä! viime yö oli taas ihan kamala. ei auta muuta kuin kokeilla pistää päikkäreille aikasemmin. Taas tuolla tommonen kiva ulkona, että en tiiä viittiikö viedä. Mies tuumas vaan, että onhan sillä se sade-/tuulisuoja vaunuihin (itse asiassa pelkästään rattaaseen, mutta saa jotenki säädettyä sen kopanki yli).

taitaa se päiväuniaika lähestyä, kun toinen tuntuu vaan kiukkuavan..
 
mnica : jos sulla on sadesuoja vaunuihin, niin laita ensin se paikalleen, sitten huivi tai joku sinne väliin kuomun eteen :)

täällä vatsatauti kiersi kaikissa, nyt eka terveen oloinen itselläkin, kesti kiitettävät kolme päivää ettei voinut syödä oikein mitään :(

meillä sitteri vaihtunut matkarattaisiin, niissä vauva viihtyy :)

yöt yhdellä tai kahdella syötöllä, viime yönäkin eka vasta neljältä. meni puol11 unille. jotenkin sitä vaan jaksaa, vaikka välillä on *AIVAN unessa itekin .

miehen kanssa tuntuu et aikaa ei jää juuri lainkaan, mutta kun sen hetken saa, niin kaikki ilo irti revitty :heart:

vauva on tosi tuhti jo, pitkältä vaikuttaa, posket on isot ja mehevät on hymyt :)

taapero heittääntyy itsekin vauvaksi, ja hän vaatii todellakin aivan erikois-huomiota. kädet loppuu itellä aivan totaalisesti kesken välillä, mutta nyt kun taas on saanut kämpän siivottua, niin ei haittaa mikään. kyllä se niin on et mä ainakin rentoudun parhaiten kun ei nuo tekemättömät työt ota aivoon :)

oikee koiranilma, mulla ei ole tupliin sadesuojaa, joten sisällä oltu tää päivä. odotan et mies tulee töistä ni lähden ruokakauppaan. vaipat on TAAS loppu, kuka niitäki noin tiuhaan vaihtaa ;)

odotan kesää hullun tavalla, kasvihuoneen ja kasvimaan laittoa.... nythän sais alkaa idättää jo esim tomaatin taimia...

mä en oikein muista mitä täällä on kyselty neuvoja tms. ja jotenkin ei osaa enää kommentoidakaan samoin kuin aiemmin, koskapa aikaa kirjoittaa on niin rajallisesti. eikä tule samalla tapaa vietettyä aikaa koneella, kun on tätä vipinää isolla veellä :heart:

jaaha kaveri lapsineen tulee päiväkahveelle. kohta on kaksi leikki-ikäistä ja kaksi vauvaa... kiva itelle saada aikuis-kontaktia ja todellista vertaistukea arkeen :)

heipat kaikille ja kyllä kevät kohta käyntiin lähtee :)
 
Huoh, tytöllä on nyt kyllä rytmi menny sekasin... Yleensä tähän aikaan vedellään vielä hirsiä ihan onnellisena ja ollaan 7-8 aikaan vasta noustu vaihtaan vaippa. Nyt kun mies sitte päätti ruveta nukkuun meidän kanssa ja sillä herätys viideltä töihin, niin on aina hyvin suuri vaara, että tyttöki herää. Tässä sitä nyt ollaan. Aattelin, että nyt se ähkii aamuyön syötölle ja vaihdoin puolta ja syötin, niin tyttö ei ruvennukaan sen jälkeen nukkumaan.

Nukkumaan mennessäki on nyt ollu huutoa, että mies eilenki ehotti, että pitääkö se viedä sairaalaan tai että käytetään ulkona! :D Eilen huuto alko, kun kuivattiin kylvyn jälkeen. Ilmeisesti iski vaan väsy. Yritin mennä sängylle, että jos tissille rauhottuis, niin ei mitään, hirveä huuto vaan kun laski alas. Lopulta se nukahti syliin, josta siirsin vaunuihin nukkumaan hetkeksi. Sitte sitä oltiinki loppuilta sylikissaa ja sama homma, kun ois pitäny sitte viimein nukkumaan mennä. Kun laski sängylle, niin kauhee huuto eikä tissikään auttanu. Ei muutakun syliin ja yritin laulaa tuutulaulua, että rauhottuu ja tajuais, että ollaan nukkumaan menossa. Rupes se vielä huutamaan, kun lopulta laitoin sänkyyn, muttei niin paljon ja hetken päästä kelpas tissiki.
Mutta oli kyllä vähän semmonen tunne itelläki, että onko tuo ihan normaalia?

Eilisen aikana kerkesin myös kauhistella sitäki, että miten sitte kun pitää tissistä jossain vaiheessa vierottaa, että miten sitte nukuttaminen? Kun tuttikaan ei niin maistu. Terkka kyllä ehotti, että kokeilis sitä nukuttamista ilman tissiä eli muutenkin kuin syönnin kautta. Eilen sitä vähän yritin mutta eihän tuo muuta kun hermostunu.

ok, tyttö taas näyttää väsymyksen merkkejä, joten menemme yrittämään aamu-unien jatkoa..

mnica ja tru 13 vkoa
 
mä olen koittanut laittaa nukkumaan ihan ilman pulloa.. että syönnit syömisinä, sitten riepu ja unilelu ja tutti ja sänkyyn. siellä se ähkii noin vartin ja nukahtaa itse. käyn välillä laittamassa tuttia suuhun mutta kauaa ei välttämättä syö sitä. riepua viskoo ja tuhisee, mutta jos on rauhallinen niin en ota sängystä pois. sinne jo monena iltana nukahtanut ihan itsekseen ilman hyssyttelyjä. yöllä sitten vain syödään ja sitten taas nukutaan.

viime yö oli taas aivan ihana! kymmeneltä molemmat pienet unessa, ja yön ainoa tankkaus klo 4. puol 7 soi mulla herätys ja sillon vauveli hiukan kähjäsi, mutta tutilla on jatkanut uniaan vielä :)

ja kun ite on saanut nukkua niin onpahan kiva mieli taas :) kyllä sitä paljon sosiaalisempi on kun saa levätä.

meillähän lapset nukkuu omissa sängyissään, en ole ketään opettanut viereen. toivon että se on se syy miksi nukkuuvat hyvin yönsä. lukuunottamatta taaperoisen ikävaiheisiin kuuluvia huuteluja ja yöllisiä kauhukohtauksia, jotka on tuon ikäiselle normaalei.

ihanaa, kauaa ei mene kun pääsee soseiden maailmaan :) odotan jo milloin saa alkaa tekemään ite niitä :)

oikein ihanaa päivää kaikille, ja tsemppiä uni-vaikeuksiin kellä niitä on!! enää ei tuskailla supistusten seuraamisten kanssa, niin muuttuivat "murheet" toisiksi ;)

meillä muuten vauva kääntyy jo toiselle kyljelleen itse, nyt jo...ikää 2,5kk... :whistle: ja eilen kun kaveri kävi vauvansa kanssa, joka on jo yli 4kk, niin meidän poikapa onkin liki samanpituinen :D suvun pitkiin miehiin lukeutuva hänkin siis :)
 
Jälkitarkastus oli vihdoin ja siellä kaikki ok. Pillereitä antoi näytepaketin matkaan, saa nähdä teenkö niillä sitten mitään. Kun eihän niitä imettäessä voi käyttää ja ainakin vielä osittain imetän. Lääkäri sanoikin että aloittaa sitten vasta jos tuo imetys loppuu tai vähenee reilusti. No nyt parin viikon aikana ei paljon ole tullut imetettyä, kun rintaraivarit oli viime viikollakin niin pahat. Nyt taas pari päivää on tissi maistunut ja katsotaan miten etenee, jos maidon määrä vielä lisääntyis. Kun toisesta rinnasta meinas lopahtaa kokonaan. Ihme ettei tuo lääkäri sitten minipillereitä antanut. Sanoi vaan että kondomia nyt sitten käyttäkää. Mies tosin totesi, että tarviiko sitä nyt mitään ehkäisyä.. :D No onhan meillä toinen suunnitelmissa suht pienellä ikäerolla, mutta ei nyt vielä puoleen vuoteen tarvis uudestaan raskautua omasta mielestäni. Tosin tätäkin vauvaa se puoli vuotta yritettiin, mutta mistäs sitä taas tietää miten nyt käy. Toisaalta tiedä onko meillä seksiäkään niin usein nyt kuin silloin :D Vielä ei olla petipuuhia aloiteltu, kiltisti oon tuota jälkitarkastusta odottanut, kun kuitenkin tikkejä tuli. Ja tää mieliala kun on ollut maassa niin ei ole kauheasti vielä ollut mielessäkään. Pikkuhiljaa kylläkin.

Tytön rytmi on nyt suht hyvin pysynyt. Toissa yönä valvoi syönnin jälkeen tunnin verran ja viime yönä heräili tuntia aikaisemmin kuin yleensä, ja sitä myöten myös aamulla heräsi aiemmin. Itsellä nuo rauhoittavat ei enää kunnolla toimi tuon unettomuuden hoidossa. Illalla nukahdan kyllä helpommin, mutta tänäkin aamuna taas vähän ennen kuutta heräsin ja en enää unta saanut, vaikka väsytti. En tiedä mikä tuohon sitten auttaisi.

Eilisen illan ja yön aikana tuli sitten parikymmentä senttiä lunta, mutta onneksi on tuo nelivetomaasturi niin hyvin pääsi tuolla lääkärissä käymään. Mies meni lumitöihin, olin viimeksi auttamassa (tyttö nukkui vaunuissa sen aikaa) mutta nyt taitaa jäädä väliin. Tuli silloin selkä sen verran kipeeksi ettei pysty ja nyt kun tuota lunta on niin paljon enemmän, niin ei lumentyöntimestä kauheasti ole hyötyä. Pitäis olla toinen kola. Ja kivat kuukautiskivut on nyt näin ekana päivänä. Tai eilen siis alkoi ekat kuukautiset synnytyksen jälkeen. Ois saanut vielä ees pari kuukautta pysyä poissa..

Tytöllä on kova vauhti päällä suunnilleen kokoajan kun hereillä on, jalat on liikkeessä kokoajan ja kädet huiskii. Kääntyilee kyljelleen myös lattialla, mahallaan ei juurikaan viihdy ja aika vähän on tullut pidettyä. Ylävartaloa jaksaa kannatella kyllä tosi hyvin etenkin sylissä. Meno saattaa olla kova kunhan liikkeelle pääsee..

Tirppana ja tyttö 2,5kk
 
Neuvolakuulumisia tyttö kasvanut hyvin; mitat nyt 56,5cm ja 5105g (ikää 7 vk ja 6pv). Tyttö sai rotavirus-rokotteen ja siitähän tuli aivan kamalat vatsanväänteet! Valvotti koko seuraavan yön ja huusi vatsakipua |O Ei auttanut kun miehen kanssa vuoroissa hyssytellä ja kävellä ympäri taloa... Kaikki oli muutoin hyvin, mutta neuvolalääkäri huomasi tytön sydämessä sivuäänen jonka vuoksi laittoi lähetteen sairaalaan. Hieman tuosta säikähdin, mutta uskottelen ettei mistään vakavasta ole kyse. Nyt vain odotellaan kutsua tutkimuksiin :| Lääkäri totesi vain, että mikäli vauva alkaa väsymään ja ei syö, niin sitten heti lääkäriin....

Tyttö nukkuu hyvin; ensimmäinen pätkä on 4-5 tuntia ja sitten yötankkaus ja takaisin unille vielä 2-3 tunniksi =) Päiväunet nukkuu hyvin; nytkin nukkuu ulkona kun olin lumitöitä tekemässä!

mnica Alkaako tyttö huutamaan aina ruokailun jälkeen kun laitat vaakatasoon? Meillä oli juuri noin ja se refluksihan tyttöä vaivasi. Ja onko kipuitkua vaiko syli-itkua? Meillä on tosiaan lääkkeet auttaneet tyttöä tosi paljon.

Meillä ihmetellään kovasti jo käsiä, uskon että tyttö "löytää" ne ihan näinä päivinä. Tyttö on todella voimakas ja kannattelee jo hyvin päätä sylissä ja nostelee mahallaan ollessaan! Kädet hispaa kovasti ja jaloilla potkitaan raivokkaasti. Ihania äännähdyksiäkin jo kuullaan eli kovasti tytöllä asiaa :heart:

Huomenna saavutetaan 2kk virtsanpylväs ja ajateltiin sen kunniaksi painattaa jalan ja kädenjälki muistoksi.

Mukavaa torstain jatkoa kaikille!

Mamma2012 ja tytsy 7vk+6pv
 
mamma2012 ei ala ruokailun jälkeen huutamaan eli ei mistään sellasesta kyse. Ehkä se oli vaan syliin-itkua väsyneenä. Illathan on ollu meillä vähän hankalia eli sylissä viihtyy pääasiassa, mutta että saa tuommosen raivarin, kun pistää maate, on jotain aivan uutta.

Huh, rupesin klo 11 syöttään ja vähän ennen klo 12 päästiin ulos tuonne ihanaan räntäsateeseen ja vasta nyt yhdeltä sain roudattua sen tuohon kuistille, kun meni kesken unien herään ja jouduin lähteä vielä tekeen lenkin tuolla.. |O
Toivottavasti se nyt nukkuu siellä hyvin, kun kuistilla on se 5 astetta lämmintä ja sillä on sellaset -5 asteen kamppeet päällä...jätin kyllä makuupussia jonku verran auki.

FG. voiku se vaan ähkiski ja nukahtais, mutta kun pitää hermostua! Oon kyllä niin aatellu tässä, että seuraava lapsi nukutetaan omaan sänkyyn alusta asti oli mikä oli... tai kattoo nyt mikä tämän lopputulema on. Mutta ehkä se pitäis pikkuhiljaa vaan totuttaa siihen itekseen nukahtamiseen. Silleen vähän hankalaa, kun nukkuu päikkärit kumminki ulkona. Niin ja kyllähän sen saa kun ei oo nälkäinen, mutta väsyny, niin nukahtaan vaunuihin sisällä vähäksi aikaa ja sylissäki iltasin joskus ottaa niitä puolen tunnin torkkuja.

Meilläkään ei oo vielä sänkypuuhiin päästy... :| jälkitarkastuksestaki on se kuukausi jo ja ajattelin iteki sillon sen olevan sellanen rajapyykki. Miehellä kyllä ois ollu halua, mutta mä en oo vaan saanu itestäni sellasta vaihetta päälle, vaikka välillä kyllä jotaki heräilee :D Mulle lääkäri ehotti heti minipillereitä, koska niitä ovi imetyksen aikaan ottaa eikä ollu ollenkaan kortsun kannalla paitsi jos ei muuta ehkäsyä käytä.

Mieshän haluais sen toisen heti tähän perään. Se oli suunnittellu, että jos maaliskuussa ruvettais yrittään, mutta mä oon sitä mieltä, että aikasintaan elokuussa! Haluaisin kuitenki kesän olla ja touhuta.
Määki ootan, että pääsee laittaan kasvimaata ja jos sais sen kasvihuoneenki kyhättyä, niin olis kiva. Mutta vielä ei oo heränny kyllä mitään innostusta alkaa idätteleen.. Pitäis jostain järjestää tilaa idätyspurkeille. Kun on nuo turhan uteliaat kissatki sitte vielä! Tai sitte käyn hommaamassa taimet suoraan puutarhalta.

Ootan kyllä kans, että saa alkaa kiinteitä maistattaan ja tekemään ite soseita. Ostin sellasen vauva- ja taaperoruokakirjanki, vaikka neuvolastaki sai ainaki kolme eri opusta aiheesta.

Mutta nyt kaakaota ja sitte tiskit!
 
  • Tykkää
Reactions: fourth gift
petipuuhista mulle edelliseltä kerralta terkkari kehoitti jo kotikäynnillä, että kannattaa yrittää vaan, jo ennen jälkitarkastusta. jos ei siis ole vuotoa tms kipuja. seksi on joka lapsen jälkeen ollut entistä nautinnollisempaa :p mutta näin kun muksuja on useampi, saa ollakin kekseliäs jotta sen lemmenhetken löytää ;) kannattaa kokeilla, sitä on turha ainakaan pelätä :) hyväksi havaittu on itkuhälyttimellä varustetut vaunut ulos.... kyllä se siitä lähtee :D
 
Onpas tämä arki tohinaa kolmen alle kouluikäisen kanssa :heart:

Tänne kuuluu pelkkää hyvää. Pikkunen tylleröinen tosin ei nuku kunnolla öisin, mutta ehkä se siitä. Tunnin välein heräilee tissille, ja saattaa lussutella tunninkin tissiä. Olen koittanut huijata tuttia väliin yms. muttei millään sitä huoli. Olen siis tutti.
Tyttö myös nukahtaa illalla tissille, se on se meidän yhteinen hetki, kun isommat on jo sängyissään. En ole huolissani tuosta, kyllä se ehtii opettaa siitä pois ajan kanssa kun kasvaa.

Tyttö on ohan uskomattoman rauhallinen ja kärsivällinen. Viihtyy tosi hienosti lattialla, jaksaa odotella palvelua, ei itke/kitise "turhia", nukahtaa helposti ja nukkuu ihanan pitkiä päikkäreitä. Kauheen tyytyväinen vauva! Päätä kannattelee jo hienosti ja kääntyilee kyljilleen, kädet on löytyneet ja niitä ihastellaan ja koitetaan tarttua esineisiin. 2kk neuvolassa mittaa oli 4,8kg ja 56,7cm. Pikkarainen hän on. Rotan sai, oireina tuli muutamat pahanhajuiset niskasinapit muutamana päivänä.

Me ulkoillaan päivittäin 3-4h, jolloin vauva nukkuu rattaissa. Itse olen aloitellut juoksun taas, isommat kun kerhoilee niin tämä mamma on ottanut juoksuaskeleet käyttöön. Kunhan lumet sulaa, niin on ehkä hiukka helpompaa.

Mutta nyt tylleröinen alkaa väsyä, aika laittaa ulos nukkumaan.
Tuli vähän omanapaista, sorry. :ashamed:

Rauhaisaa viikonloppua kaikille!

Hevosenkenkä ja tyttö 2kk 1vko
 
  • Tykkää
Reactions: fourth gift
Voi meidän vierastaja... Vanhempien sylissä vaan viihtyy ja parinsadan kilometrin päästä tulleet mummi ja ukki saivat katsella lapsenlasta vain etäisyyden päästä.
Ja viikolla kun oltiin työkaverin luona, niin hirviäksi huudoksihan se meni.. Työkaverin 10kk ikäinen tyttö kun "jutteli", kiljahteli omalla voimakkaalla äänellään, niin meidän poika morotti ja säikähti tärisi ja vapisi niin että koko poika heilui ja sitten aaaaivan kaaaauhea huuto. Ja samaan aikaan alko, että alas kun laskee vaikka sängylle kun on alkamassa imettää, niin poika saattaa jo siinä alkaa "vinkumaan" ettei saa laskee ja jättää...

Iltaisin meillä on ihan yks ja sama mitkä temput koittaa keksiä.. Kylvyt, hieronnat, leikit, laulut, rauhoittelun, pimeän huoneen, hyssyttelyn syöttämisen, jos poika ei nuku, niin ei nuku =) Mutta Aina, Aaaaina klo 22-24 välillä on nukahtanut. Toissayönäkin 23:55 nukahti syliin ilman enää mitään yrittämistäkään.

Mikään koliikkilapsi meillä ei mun mielestä ole, mutta jotenkin noi illlat vaan on vähän hankalia. Känisee ja kitisee..ja tosissaan tunnin välein syödään.. Josta viimisen 30minuuttia oon jo yrittäny rauhoitella poikaa.. Mutta jotenkin myös tuntuu, että illat on helpompia sillon kun ollaan pojan kanssa vaan kahdestaan.. En osaa tätä perustellla miksi näin, mutta vähempi sillon itketään.. Toisaalta nytkin huomas kun nuo miehen vanhemmat oli kylässä, niin poika ei saanut olla hetkeäkään rauhassa.. Meillä isä tuntuu luulevan, että jos poika hiemankin päästää ääntä suustaan, niin sillä on varmasti nyt nälkä (vaikka just olisikin syönyt), tai jos poika on leikkimatolla, niin sille on pakko olla koko ajan heiluttamassa ja vispaamassa nenän edessä jotain lelua tai helistintä... Vaunuissa jos hetken aikaa on silmät auki, niin se pitää heti kammeta ylös sieltä, koska eihän se enää nukkunut, eikä varmasti enää nukukkaan.... (..kirjoituksesta saattaa havaita mun "pienen" ärtymyksen..) (*huoh* joo en tiiä... voisko raskaushormooneja saada jostain purkista..olin paljon rauhallisempi ja mukavempi ihminen raskaana ollessa... :( )

Seksi...*? Just joo.. mitä se on. Ja pitäisikö siitä jotenkin nauttiakin..? Mies ei tunnu ymmärtävän ettei voi vaan jatkaa siitä mihin jäätiin ennen raskautta(!)... Sori vaan. Mutta sen suhteen saa syyttää ihan itseäänkin monessa suhteessa. Esim jo ihan siitä, että jo kun aloimme suunnittelemaan raskautta, katsoi hän "oikeudekseen ja velvollisuudekseen" yrittää saada minut lenkkeilee ja kuntoilee että sitten "jaksan raskauden ajan" ja sen jälkeen. Eikä nyt kolmen kuukauden aikana ole kertaakaan "pystynyt" läheltä katsomaan tuota sektiohaavaani.. Että kiitos joo aivan mielelläni pidän mielummin vaatteet päälläni. (edelleen..mistä sellaisen purkin sais tilattua... :( )

Se on niin jännä miten toi mieli toimii.. Sillon kun olen pojan kanssa yksin, menee yösyötöt, vaipan vaihdot ja röyhtyyttelyt hymyssä suin.. Mutta sitten kun tuo mies on kotona, eikä esim. nouse röyhtyyttää lasta (sillon kun mun mielestä olis sen vuoro), niin ai että kun menee hermo... Vaikka yksin ollessa tekisin kaiken ite joka tapauksessa. (..purkkii...missääää ooooleeettt?)

*huoh* tulispa edes lotosta tänään 7 oikein... :|
 
  • Tykkää
Reactions: mamma2012 ja mnica
Meilläkin vierastettiin eilen oikein urakalla. Aamupäivällä kävi yks kummi miehensä kanssa ja huutoahan siitä vaan tuli. Vieraat kun istu keittiössä ja mies kanto tyttöä keittiön ja olohuoneen väliä, niin huuto: keittiö on, olohuone off, keittiö on, olohuone off. Sitte illalla tuli toinen kummi ja silleki piti huutaa, vaikka etäisyyden päästä kattoki.
Ja tänään pitäis mennä sitte miehen siskon tytön 1-vuotissynttäreille!!!! Noh, otetaan vaunut mukaan, niin pistetään tyttö ulos nukkumaan sitten..

Ihanaa, viime yöksi tyttö nukahti ilman huutoa. Tosin nukkuma-aika siirtyi tunnilla, kun yhdeksältä kun oli tarkoitus syöttönukuttaa, niin eipä se syötön päälle nukahtanutkaan vaan oli hyvinkin hyväntuulinen. Sylikään ei ollu mikään must-juttu.
En tiiä mikä sitte vaikutti tuohon vai vaikuttiko mikään. Mies oli kyllä koko illan yöhön asti koneella yläkerrassa... :D

jees, mut nyt pitää mennä syöttään.
 
vierastaminen no ei kyllä. nauraa kaikille ja kaikelle :) tietty mulla pörrää tässä kotona porukkaa jonkun verran, ja itse käyn paikoissa missä on vieraitakin kasvoja. muita lapsia ja äitejä nään viikoittain joko meillä tai heillä.
mutta ainoa mitä tämä jannu selvästi kaipaa enemmän kuin muut vauvoina: rauhaa kun on uni-aika.
sen huomaa niin selvästi. hauska piirre kuinka hän sen ilmaisee :) -nyrkillä alkaa takoa, alahuuli rullalla, itkun sointi on vaikeroiva... ja kun sänkyyn pääsee, se loppuu kuin seinään. riepu ja tutti, siinä ne tärkeimmät somisteet :)

pakeneminen arjesta :D vapaapäiviähän ei äiti nää.... mutta eilen oli kyllä aivan ihana päivä, mies vei mut ja vauvan suurempaan cityyn, muut muksut oli hoidossa jotta meilläkin oli rauhallisempaa :)
kierreltiin kirppiksiä, juteltiin, hassuteltiin, oltiin yhdessä ilman että kukaan keskeyttää tai vaatii juoksemaan perässään. vauvahan söi ja nukkui vaan koko päivän :D
oli kyllä niin tarpeen tollainen rentouttava päivä. ei tiskejä, ei pyykkiä, ei ruuan laittoa. teki niin hyvää!!!
nyt sitten on vielä hyvät yö-unet takana, joten tästä tulee hyvä viikko ;) ;) ;)

yritän nauttia jokaisesta hetkestä vauvan kanssa, voi kuinka äkkiä tämä aika rientääkään...

petipuuhista vielä jokaisella se menee omaan tahtiinsa, ehkä kannattaisi järkätä joku iltahetki ihan vain miehen kainalossa kujertamiseen, ite oon nauttinut ihan vaan läheisyydestäkin jollei muuhun ole ollut mahdollisuutta syystä tai toisesta. vauva-arki voi tehdä kyllä senkin että se vieraannuttaa puolisot. mutta taistelkaa oman rakkautenne puolesta, se että saa lapsen, ei tarkoita sitä ettei parisuhdetta enää voisi olla :) päinvastoin! yhdessähän se vauvakin alulle on saatu, seksi on vain se piriste siihen arkeen ja saa ainakin minulle tunteen että kelpaan, vieläkin ;) vaikka ei ole tämän miehen kanssa syytä edes moista epäilläkään, mutta kuitenkin :)
kyllä se siitä lutviutuu vielä kelle ei peitot oo vielä heiluneet, jokainen omaan tahtiinsa, ja toivottavasti miehet ymmärtää jollei ihan haluja ole.

itse oon koittanut päästä siihen malliin, että mua ei pidettäisi vain hautomona tai meijerinä. (no imetä en joten ei se osu muhun muutenkaan) mutta siis se että on ÄITI, ei tarkoita sitä ettei ole enää sen jälkeen muuta elämää. tai että täytyisi olla väsyneen näköinen ja ei pidä huolta itsestään.
välillä on verkkari-päiviä mutta jos ei saa nukkua tarpeeksi, se on kamalaa, eikä jaksakaan samalla tavalla panostaa itseensä.
on ollut kiva sitten saada myös positiivista palautetta ihan ventovierailta. kun raskausaikana ne vieraiden kommentit oli niitä kauhistelevia kuinka valtava olin, niin nyt sitten se onkin kääntynyt toisinpäin: ihmiset ihastelee kuinka näin nuorella ja pienellä ihmisellä voi olla jo neljä lasta :D paperitkin multa taannoin kysyttiin kun vinkku-pulloa olin ostamassa :D :D :D aika hyvin ;)
sellaset nostaa ryhtiä kyllä, ja auttaa jaksamaan arjen keskellä :)

mulla keittää kans aika helposti ,jos mies tekee jotain eri tavalla kuin mä. tai että ei tee sitä HETI sillon kuin se tarttis :D -mutta oon koittanut pitää suuni kiinni hermostumatta. antaa tilaa tehdä kuten hän näkee sen tehtävän. ite hössötän helposti, ja on kyllä tasoittavaa huomata miten paljon rennommin mies osaa suhtautua asioihin. koitan ottaa mallia joissain .. vaikka ei se helppoa ole. mäkin kun pyöritän tätä huushollia ite pääasiassa.
mutta monessa asiassa onneks ollaan samoilla linjoilla. että ne on pieniä juttuja mitkä mättää. oikeastaan mitä väsyneempi ite on, sen herkemmin ne jutut sitten ärsyttää. ei ne niin isoja asioita kuitenkaa ole että viitsis edes hänelle mainita. kyllä sekin tietää että ite teen jotain erilai. ja tartun tekemiseen nopeammin, onhan mulla päivisin kaksi pientä. harvemmin mies sit kuitenkaan on niin kotona yksin niiden kanssa, että kumpikin ois hereillä. on aivan eri asia vahtia pelkkää taaperoa, kun hoitaa vauvaakin siihen päälle ja tehdä ruuat ja siivota ja pyykätä :D naiset onkin mun mielestä aika sankareita kun kaiken tämän kykeneevät tekemään ;)

huh, tulipas selostusta kerrakseen.... vauva nukkuu vielä, taaperolla kuumetta joten makaa hievahtamatta piirrettyjen äärellä ;) tänään saattais saada vaikka ommeltuakin jotain :D

oikein lutuista viikkoa vauvojen parissa kaikille :wave:
 
Miehellä alkoi taas työt viikon loman jälkeen. Tyttö onneksi nukkui 8 asti ja just nukahti uudestaan. Riepu silmillä täälläkin mielellään nukutaan. Vetää sen itse silmilleen jos sitteriin nukahtaa. Kun siinä on tuo harso vähän suojana pään takana, jos sattuu puklaamaan. Tutti usein pitää myös olla sen nukahtamishetken, sitten se pudotetaan pois. Yhdellä syötöllä mennään edelleen yöt, heräilee edelleen siinä 3-5 välillä. Viime yönä heräsi sopivasti niin että mies syötti ja lähti samantien sitten omalle aamupalalle ja töihin. Mies hoitanut edelleen nuo yösyötöt, hän saa paremmin unen päästä uudestaan kiinni ja on muutenkin yöllä nopeammin hereillä.

Meillä ei ainakaan vielä vierasteta Eilen kävi mummo ja pappa kylässä, tarkkaan kyllä katseltiin ja ei kovin paljon uskaltanut minullekaan hymyillä silloin. Vaikka keskenään ollessa kyllä nauretaan kovasti. Tosin näihin miehen puolen sukulaisiin onkin tottunut varmaan jo aika hyvin, kun asuvat lähempänä kuin oma äitini.

Oma olo on suht ok, ehkä tää tästä pikkuhiljaa. Kovin hyvin en vieläkään saa nukuttua, mutta paremmin sentään kuin aiemmin. Kun nukahdan sentään nopeammin, mutta sitten unen saanti aamuyöstä on taas vaikeeta, kun tyttö on herännyt. Tänäänkin sain ehkä tunnin nukuttua siinä välissä kun tyttö nukkui 5-8 aikaan.

Pienellä vaunulenkillä on nyt käyty monena päivänä ja eilen jo vähän pidemmällä, tosin tuolla lähimmällä kaupalla vaan, mutta kuitenkin. Hyvin tuntuu ulkona nukuttavan, eikä herää edes sisälle tullessa, vaikka otankin villavaatteet ja myssyt pois päältä. Minkälaista vaatetusta muilla on tällaisilla pienillä pakkasilla? Meillä on tuo villapaita ja housut. Sitten makuupussi ja jos pakkasen puolella on niin sen päälle vielä tuollainen vähän ohuempi peitto mikä on taitettu kaksin kerroin. Ja toki kypärämyssy ja sen päälle hattu. Villasukat ja lapaset on myös. Ilmeisesti ihan sopivasti on päällä, kun tyttö on lämpöisen tuntuinen.

Tirppana ja tyttö 2,5kk
 
  • Tykkää
Reactions: fourth gift
kun on alle -5 niin vauvalla on body, puolipotkarit, sukat, toppahaalari, tumput, tossut, kypärämyssy ja paksu hattu, makuupussissa.

tirppanalle voimia!!! masennuksen kanssa eläminen on taiteilua: välillä on monta hyvää päivää ja putken katkaisee huono päivä joka voi viedä todella ales...mutta sitten tulee taas niitä hyviä päiviä :) elämä voittaa loppujen lopuksi, ja tuo ulkoilu onkin elintärkeää!!! joka päivä tarttisi saada raitista ilmaa, ja jos ei jaksa tallustaa, riittää nuuhkiminenkin :) jaksele :)

meillä lapsia kovassa kuumeessa, äiti ei paljoa ole yöllä nukkunut... hoitanut vain potilaita... itelläkin kurkku kipee... ei passais sairastua ollenkaan...jos leipois vaikka sämpylöitä niin karkotettais flunssat :)
 
Täällä muistaakseni jollain on vauvalla refluksia? Jos en nyt sit ihan väärin muista. Ja onko kukaan siihen tuota maidonsakeuttajaa kokeillut? Olen jo jonkun aikaa epäillyt että tytöllä tuota olis, pulauttelee aika paljon. Nyt olen vähän paremmin aiheeseen tutustunut ja aika hyvin nuo oireet sopii tyttöön. Ja nyt pari päivää on ollut aika hankalia, tai siis illat. Huutaa illat ja ei viihdy sitterissä yhtään, syliin pitää päästä. Ja mielellään pystyasentoon. Yöunille käynti onkin viivästynyt ja viime yönä nukahti vasta puolen yön jälkeen, kun aiemmin siinä 8 aikoja on nukkumaan käynyt. Vatsavaivaa on kyllä osaltaan, mutta ei kyllä kokoaikaa. Kun ilmeisesti tuota maidonsakeuttajaa saa apteekista ilman reseptiä ja siitä ei kai mitään haittaakaan ole jos kokeilee? Kun seuraava neuvola on vasta 2 viikon päästä. Yhdellä neuvolakäynnillä kerrottiin kyllä tuosta pulauttelusta, mutta ei neuvolantäti huolissaan ollut kun kuitenkin paino oli noussut.
Ruokailuväliä olen koittanut pitää edes parissa tunnissa, mutta välillä pulauttaa niin paljon, että jo tunnin päästä on taas nälkä. Yöllä kyllä nukkuu ihan hyvin omassa kehdossa, vaikka ei olla päätyä kohotettu. Nyt olen antanut sitterissä nukkua päivällä, kun sitä saa vähän kohotettua, jos siitä jotain apua olis.

Huomenna olis aika sinne omalle psykiatrille, pitää sieltä sitten kysellä lisää apuja jaksamiseen. Noita rauhoittavia kun ei enää pitäisi syödä säännöllisesti (oli 2 viikon kuuri) ja tiedä oliko niistä suurempaa apua muutenkaan kun niin pienellä annostuksella oli. Eilen oli taas jonkinlainen paniikkikohtaus illalla kun tyttökin vaan huusi. Onneksi huutaa edes sitten illalla, kun mieskin on paikalla.
 
Tirppana Meidän tytöllä tuota refluksia ja meillä on lääkkeiden lisäksi tuo maidonsakeuttaja käytössä (lastenlääkärikin suositteli sitä meille). Sakeuttaja on tuonut todella suuren helpotuksen meidän tytön osalta; ei pulauttele ollenkaan niin paljon ja olo masussa on selvästikin parempi kun sakeutettuna tuo maito ei siis pyri samalla lailla takaisin ylös. Suosittelen kokeilemaan, sitähän saa apteekista ilman reseptiä. Meillä käytössä Nutrilon Nutriton.

Muutoin elämä rullaa täällä hyvin, tosin pari päivää syöminen on ollut hankalaa. Tyttö itkee heti ruokailun aloittaessaan ja epäilen että on vatsan väänteitä (pieruja tulee...). Tyttö kuitenkin kakkaa säännöllisesti aina aamuisin, joten vatsa kuitenkin toimii =) Tyttö myöskin yskii? Onneksi päästän jo huomenna tutkimuksiin sen sivuäänen vuoksi ja ajattelin samalla kysyä tosiaan tuosta yskimisestä.

Myöskään täällä ei olla vielä sänkypuuhiin päästy :| Itse olen jotenkin niin väsynyt iltaisin kun miestä kiinnostaisi, ja illathan meillä on aikamoista kitinää ja tyttö ei suostu nukkumaan välillä 18-22 vaan ahluaa olla ainoastaan sylissä (ja vieläpä liikkeessä). Osaisikohan joku neuvoa kuinka tuosta pääsisi eroon?

Mukavaa tiistain jatkoa kaikille!

Mamma2012 ja tyttö 8vk+4pv
 
Meillä kans sellasta silent refluksi -tyyppistä juttua oli tuossa 1,5kk alkaen. Eli ei pulauttelua mutta selkeästi vatsanesteitä nousee suuhun ja pieni nopeasti nielaisee ne takaisin ja itkee päälle. Meillä kans painonkehitys ollut niin hyvää ettei tähän mitään apuja ole neuvolasta saanut. Meillä helpotti oireet ihan hirveästi kun jätin omasta ruokavaliosta pois suklaan, kofeiinin ja maitotuotteet. Nyt itseasiassa tuntuu että pariin viikkoon ei pojalla ole noita refluksioireita eikä edes iltahuutelua ollut lainkaan.

Meillä poitsulla on aika hurja temperamentti (yksikin väärä liike hänen mielestä niin tunnin raivari on taattu!) ja siihen olen kokenut parhaimpana että noudatetaan tarkasti tiettyjä rutiineja että pieni oppisi ennakoimaan mitä tuleman pitää. Ehkä vähän auttanutkin sillä raivarit vähentyneet. Erityisesti illalla meillä on tarkka aikataulu milloin aletaan himmentämään valaistusta, koska kylvetään, syödään ja lauletaan tuutulauluja.
Päivisin ruokailut meillä vaan jostain syystä edelleen on yhtä itkua. Pojalla on ihan varmasti nälkä mutta itkee vaan kovasti kun otan syliin syöttöasentoon ja huuto vaan kovenee jos yritän tarjota pulloa tai tissiä. Meillä onkin siis viimeisen viikon aikana syöty usein myös sitterissä tai hoitopöydällä :D Myös jos tutin kanssa saan torkahtamaan hetkeksi ja vaihdan nopeasti tutin pulloon niin sitten syöminen onnistuu. Öisin ei mitään ongelmaa syömisen kanssa. Ihan mahdoton pikku-ukko meillä :D

Itselle on tärkeä henkireikä tuo päivälenkki! Varsinkin sellaisena päivänä kun pojalle ei kelpaa ruoka, syli, sitteri eikä mikään. Nyt alkaa oma kunto kestää jo 1,5 tunnin lenkit. Meillä siis poika nukkuu vaan vartin tirsoja sisällä, mutta vaunulenkillä ja sen päätteeksi vaunuissa saattaa vetäistä yhteensä 3 tuntiakin.

Vierastamista en ole meillä havainnut. Päinvastoin meidän poika rakastaa kyläilemistä ja sitä että meillä käy vieraita. On ihan unelmalapsi aina kyläreissulla tai kun on vieraita. Rähjäys alkaa vasta kun ollaan ihan vaan perheen kesken kotosalla.

Joo ei ole seksi täälläkään päällimmäisenä mielessä. Eniten varmaan tämä väsymys ja univaje vaikuttaa. Ja jotenkin hankala vaihtaa tästä hoivausroolista sinne seksivaihteelle. Varsinkin vielä jos vauva on kotona ja voi huutaa koska tahansa. Ollaan kyllä harrasteltu seksiä muutaman kerran mutta edellisestä kerrasta taitaa olla jo taas kuukausi. Ikävöin kyllä kovasti sellaista ihan kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa. Ihan vaikka vaan leffan katsomista miehen kainalossa. On sekin jäänyt kun pakko mennä pojan kanssa samaan aikaan nukkumaan että jaksaa taas seuraavana päivänä.

Mennääs taas kokeilemaan syömistä pojan kanssa!

Tuna ja Urho-poika (huomenna tasan) 3kk
 
Tunafish Päiväruokailut kuulostaa aivan meidän ruokailuilta :D Meilläkin syödään välillä sitterissä tai sylissä kävellen, - hoitopöytää ei olla vielä kokeiltu... Myöskin välillä kamalaa huutoa/itkua ruokailun yhteydessä eikä suostu syömään. Liittyisiköhän tuohon refluksiin? Pitääpi kysäistä huomenna lääkäriltä.

Vierastaminen Meillä ei ainakaan vielä ole alettu vierastamaan, - kaikki sylit kelpaa :whistle:

Mamma2012
 
1-vuotissynttärit meniki tosi hyvin. Ei vierastettu, vaan sylit kelpas oikein hyvin. Tunnin verran jakso seurustella. Mies ei vaan totellu, kun rupesin ekasta kitinästä sanomaan, että pitää syöttää ja unille. Tuli useampi kitinä ja vaipanvaihto oliki yhtä huutoa sitten, kun toisella nälkä ja väsy. Miksi pitäis oottaa itkua, kun vois ennakoida ja kaikilla ois parempi mieli...

Eilen käytiin ihan kahdestaan tytön kanssa vauvaryhmän tapaamisessa neuvolassa. Ehdittiin olla vaan puoli tuntia lopusta, mutta ehtihän siinä olla jo ihmettelemistä. Hyvin jakso olla kiinnostunu.

En oo siis koko kolmeen kuukauteen ollu vielä autonratissa, että eilinen oli jo saavutus sinänsä, että lähettiin kahestaan jonnekin. Pitää vaan vastaisuudessa laittaa telakka kiinni turvavöihin, kun sain väen vängällä kiskottua turvavyön kaukalon ympäri. Liian lyhyt vyö tuossa mun autossa!

Nojoo, tämmöstä omanapailua taas... pitää ruveta tiskaamaan ennen ku tyttö herää. Niin ja puuhellaanki vois laittaa valkean, on näköjään 19 astetta vaan sisällä!
 
Voi kamala onko siitä tosiaan kohta kolmekuukautta. Aina sitä yllättyy kuinka nopeasti se aika kuluu näitten pikkuisten kanssa. Meilläkin on opittu aikkea uutta, eilen tuli ensimmäinen naurunräkätys valveilla. Vaiks unissa on naureskeltu jo pitempään. Ja joo ne kädet on löytäneet tiensä suuhun jokin aika itten ja unihiekkaakin niillä on mukava yrittää silmistä pyyhkiä.
Onneksi asiat on pulautusten ja kakkaamisen kohdilta palautunut ennalleen, ettei enään pulautella kaaressa kauheita määriä. Joten aikas hyvin piti paikkansa se neuvolantätin kaksiviikkoa rotan antamisesta.
Poitsulla selkeä aamuytmi, haluaa vielä aamusyönnin jälkeen (8-9) nukkua ja herää 10-11 kun on jo niin paljon asiaa ettei pysty olemaan höpöttelmättä. Edelleen nukkuu ensimmäisen pitkän pätkän omassa sängyssä ja siitten yösyöttö meidän välissä ja loppuyö sitten siinä. Mutta täytyy sanoa että kyllä voi pojalla olla kylmät kädet, kun hänet kuudenkin tunnin unien jälkeen nostaa omasta sängystä, että ehkä sillä mielelläänkin pitää viekussa toista. Muistelin vaan et meillä joku toinenkin lapsista oli jääpuikko kun omassa sängyssä nukkui vauvana. Nukkuu vissiin niin sikeästi.

Toivottavasti kaikki oli kunnossa mamma2012 ja Tirppanalle voimia arjen pyörittämiseen.

Vierastaminen en osaa kyllä sanoa, paljon ei olla kyläilty ja mitä ollaan niin melkein poitsu taitaa olla äitillä koko ajan tai iskällä. Huomaan saman asian kuin aina ennenkin, pidän mielelläni ihan itse vaan vauvan, toki jos joku sukulainen kysyy saako ottaa syliin niin en tietenkään kieltäydy:D
Edelleen vauva on kovin rakas sisarustenkin keskuudessa, mutta sellaisen huomion olen tehnyt, että ku oikein innostun vauvalle lepertelemään ja tyttö pian kuus vee kuulee, niin kyselee että tykkäänkö vauvasta enemmän kuin muista. Kaippa se on sitä kun toinen on niin pitkään saanut olla se meidän perheen "vauva" ja nyt yhtäkkii joku vie hänen paikkansa. Kuitenkin sitten sanoo että hänellä on paras pikkuveli.

Pitäisi miettiä sitä ehkäisyasiaakin, kun jälkitarkastuksen yhteydessä ei kierrukkaa vielä laitettu, että olisiko se se vai mikä. Pitäisi olla vaivaton ja helppo. Kuparikierrukka on ollut kerran ja ei se nyt paha ollut ja aikas vaivaton, pillereitä en kyllä muista napsia, se ei todellakaan ole vaihtoehto ja mihinkään radikaaliin toim.piteeseen en kyllä mene, vaikka lapsiluku onkin aikas täynnä=)
No kuun lopussa oli puhetta ottaa yhteyttä jos kierrukkaakin meinaa, onhan siihen nyt vielä aikaa.
Ensi viikolla olisi neuvola, sitä odotelessa

hannama & poitsu pian 3kk
 
Sovitaan sitten, etten nuku päikkäreitä nyt kun tyttökin nukkuu ulkona... Heti kun pääsin sänkyyn makaamaan, niin itkuhälystä alkaa kuulua haalarin kahinaa ja ynähtelyitä niin, että lopulta oli pakko mennä vähän heijaamaan. Eikä se uni muutenkaan ois varmaan taaskaan tullu, kun mielessä pyörii niin monet asiat.

Ulkovaatetus. Body, sukkahousut, puuvillanen haalari, villasukat (kylmemmällä toppatöppöset), kypärämyssy, tumput, äp:n toppahaalari ja äp:n makuupussiin. Vaunun pohjalla pikkupakkasilla huopaviltti ja kylmemmällä lampaantalja. Lampaantalja lämmittää niin paljon, ettei tarvi kylmemmällä lisätä muuta vaatetusta kuin toppatöppöset. Tosin en oo -12 astetta kylmemmällä tainnu pitää ulkona, että sitte varmaan lisäisin paksumman haalarin. Aiemmin pidin vielä myssyä päässä, mutta totesin, että pärjää ihan hyvin pelkällä kypärämyssyllä, kun se toppahaalarin huppu suojaa sen verran hyvin.

Tuna. Voi, teillä on kyllä temperamentti tapaus! Ois hienoa kyllä, jos löytäis noihin iltoihin sen punaisen langan, mutta voi kai se olla, että päivät vaan on erilaisia ja välillä iltasin ollaan enemmän tai vähemmän väsyneitä.

Ois ollu tosi hienoa nukkua nyt ne päikkärit tässä, kun viime yönä taas valvottiin sen verran usein. En tiedä oliko tytöllä jotain massuvaivaa, kun tuntu että vähän väliä heräsi ähkimään. Mies nousi siinä viiden jälkeen aamupalalle, niin meki sitte mentiin vaihtaan vaippaa ja söin iteki vähän. Ei se sitte pitkiä pätkiä aamulla enää nukkunu, kun tuli kahdet kakatki eikä toisen syönnin päälle ruvennu nukkumaan enää. Lähin puoli 11 vaunulenkille. Tyttö nukahti kyllä jo sisällä vaunuun, kun heijasin että sain kengät jalkaan. Mutta tulipahan koira lenkitettyä ja itseni tietysti :D

Ootteko käyttäny sitä Ceridal-öljyä vauvan kuivalle iholle? Tytöllä on jalat ja otsa kuivat, mutta tuntuu, ettei siitä kovin paljon apua oo. Itelläki on ihan kuivat kädet, vaikka hiestän loput öljyt aina omiin käsiini... Vähän rupesin kyllä epäileen, että oisko sillä jaloissa vähän atooppista ihottumaa. Pitää seuraavan kerran neuvolassa kysyä. Miehellähän on sitä ja mullakin ollut pienenä.

mnica ja tru 14 vkoa
 
Meidän Urho-poika tänään tasan 3kk! Sen kunniaksi käytiin sitten neuvolassa mitoilla ja rokotteita hakemassa. Meidän "pikku"ukolla pituutta jo 63,1cm ja painoa 8035g. Ei mikään ihme siis että äitin kädet ja selkä on aika poikki iltaisin kaikesta kantamisesta! Kovasti vastusteltiin rokotteiden ottamista ja kovan itkun kanssa ne saatiin sitten laitettua. Nyt on sitten kotonakin ollut vaan yhtä itkua neuvolan jälkeen vaikka annoin heti Panadol -liuosta kun päästiin kotiin. Huonosti on tänään taas syötykin. Säälittävät 80ml klo.9 ja ehkä saman verran neuvolasta tullessa klo.12. Nyt sain pienen tainnutettua tutin kanssa omaan sänkyynsä pienille päikkäreille.

Viime yö meni kyllä niin ihanasti että on ihan ihmismäinen olo tänä aamuna! Iltasyötön jälkeen poika nukahti ennen klo.21. Ekan kerran syötiin klo.1.00 ja toisen klo.5.00. Iskän töihin lähdön aikoihin klo.7.00 vähän itkeskelyä, joten nappasin pojan kainaloon ja laitoin tutin suuhun niin nukuttiin ilman kitinöitä klo.9.00 saakka. Ihan unelmayö meidän mittapuulla!

Meillä ulkovaatetuksena body, housut tai sukkikset, villasukat, tumput, paksu kypärämyssy, fleecehaalari ja koko komeus vielä sellaisessa paksussa Emman toppapussissa. Jos lämpöasteita niin vähän ohuemmassa fleecetoppapussissa. Selän alla eristeenä vielä fleece/villapeitto. Ja vaujen kopassa vielä topattu peitto joka suljetaan vetskarilla. Meilläkin on pakkasrajana lenkkeilylle ja ulkonukutukselle ollut tuo n.10 pakkasastetta.

Nyt taitaa poitsu huhuilla mua sängystä...

Tuna ja Urho-poika 3kk
 
Sydämen sivuäänet Oltiin tosiaan eilen lasten kardiologilla noiden sivuäänien vuoksi ja lääkäri ultrasi tytön sydämen. Suureksi helpotukseksi lääkäri kertoi sydämen olevan täysin kunnossa ja sivuääni on viaton virtausääni. Nyt voimme huokaista helpotuksesta! Kaikki meni lääkärissä suht hyvin, ensimmäisen yrityksen yhteydessä tyttö itki niin paljon, että jouduttiin välillä ruokkimaan ja nukutamaan jotta ultraus onnistuisi. Itse lääkäri oli äärimmäisen tympeä; - ei puhunut lapselle mitään ja laittoi vain kylmät geelit ihoon :O Ei ihme, että tyttö rupesi huutamaan. Oikea lastenlääkäri :kieh:

Kuitenkin ongelmaan meillä on yhä edelleen tytön kovat itkukohtaukset ja ruoasta kieltäytyminen? Voisiko yhä olla sivuoireita rotavirusrokotteesta joka otettiin reilu viikko sitten? Tytöllä on kovasti vatsanväänteitä (kuulen kun vatsassa kiertää ja pieruja tulee). Pari yötä on ollut yhtä valvomista ja itkua... Nyt sain suurella vaivalla syötettyä korviketta 90ml, tissistä on täysin kieltäytynyt :'( Yösyötön yhteydessä rupesi heti itkemään lohduttomasti kun laitoin pullon suuhun eikä suostunut syömään, vaikka varmasti oli nälkä (edellistä ruokailusta yli 5 tuntia). Onko kellään ollut vastaavaa?

Tytölle olen käyttänyt ihan vauvojen perusrasvoja. Tytöllä ei muutenkaan ole kovinkaan kuiva iho. Voitaisiin hyvin kylpeä useamminkin kuin 2 kertaa viikossa :)

Tunafish Toivottavasti hyvät yöunet ovat nyt tulleet jäädäkseen!

Mukavaa torstai jatkoa kaikille :hug:

Mamma2012 ja tyttö 8vk+6pv
 
  • Tykkää
Reactions: Inari-11

Yhteistyössä