vierastaminen no ei kyllä. nauraa kaikille ja kaikelle
tietty mulla pörrää tässä kotona porukkaa jonkun verran, ja itse käyn paikoissa missä on vieraitakin kasvoja. muita lapsia ja äitejä nään viikoittain joko meillä tai heillä.
mutta ainoa mitä tämä jannu selvästi kaipaa enemmän kuin muut vauvoina: rauhaa kun on uni-aika.
sen huomaa niin selvästi. hauska piirre kuinka hän sen ilmaisee
-nyrkillä alkaa takoa, alahuuli rullalla, itkun sointi on vaikeroiva... ja kun sänkyyn pääsee, se loppuu kuin seinään. riepu ja tutti, siinä ne tärkeimmät somisteet
pakeneminen arjesta vapaapäiviähän ei äiti nää.... mutta eilen oli kyllä aivan ihana päivä, mies vei mut ja vauvan suurempaan cityyn, muut muksut oli hoidossa jotta meilläkin oli rauhallisempaa
kierreltiin kirppiksiä, juteltiin, hassuteltiin, oltiin yhdessä ilman että kukaan keskeyttää tai vaatii juoksemaan perässään. vauvahan söi ja nukkui vaan koko päivän
oli kyllä niin tarpeen tollainen rentouttava päivä. ei tiskejä, ei pyykkiä, ei ruuan laittoa. teki niin hyvää!!!
nyt sitten on vielä hyvät yö-unet takana, joten tästä tulee hyvä viikko
yritän nauttia jokaisesta hetkestä vauvan kanssa, voi kuinka äkkiä tämä aika rientääkään...
petipuuhista vielä jokaisella se menee omaan tahtiinsa, ehkä kannattaisi järkätä joku iltahetki ihan vain miehen kainalossa kujertamiseen, ite oon nauttinut ihan vaan läheisyydestäkin jollei muuhun ole ollut mahdollisuutta syystä tai toisesta. vauva-arki voi tehdä kyllä senkin että se vieraannuttaa puolisot. mutta taistelkaa oman rakkautenne puolesta, se että saa lapsen, ei tarkoita sitä ettei parisuhdetta enää voisi olla
päinvastoin! yhdessähän se vauvakin alulle on saatu, seksi on vain se piriste siihen arkeen ja saa ainakin minulle tunteen että kelpaan, vieläkin
vaikka ei ole tämän miehen kanssa syytä edes moista epäilläkään, mutta kuitenkin
kyllä se siitä lutviutuu vielä kelle ei peitot oo vielä heiluneet, jokainen omaan tahtiinsa, ja toivottavasti miehet ymmärtää jollei ihan haluja ole.
itse oon koittanut päästä siihen malliin, että mua ei pidettäisi vain hautomona tai meijerinä. (no imetä en joten ei se osu muhun muutenkaan) mutta siis se että on ÄITI, ei tarkoita sitä ettei ole enää sen jälkeen muuta elämää. tai että täytyisi olla väsyneen näköinen ja ei pidä huolta itsestään.
välillä on verkkari-päiviä mutta jos ei saa nukkua tarpeeksi, se on kamalaa, eikä jaksakaan samalla tavalla panostaa itseensä.
on ollut kiva sitten saada myös positiivista palautetta ihan ventovierailta. kun raskausaikana ne vieraiden kommentit oli niitä kauhistelevia kuinka valtava olin, niin nyt sitten se onkin kääntynyt toisinpäin: ihmiset ihastelee kuinka näin nuorella ja pienellä ihmisellä voi olla jo neljä lasta
paperitkin multa taannoin kysyttiin kun vinkku-pulloa olin ostamassa
aika hyvin
sellaset nostaa ryhtiä kyllä, ja auttaa jaksamaan arjen keskellä
mulla keittää kans aika helposti ,jos mies tekee jotain eri tavalla kuin mä. tai että ei tee sitä HETI sillon kuin se tarttis
-mutta oon koittanut pitää suuni kiinni hermostumatta. antaa tilaa tehdä kuten hän näkee sen tehtävän. ite hössötän helposti, ja on kyllä tasoittavaa huomata miten paljon rennommin mies osaa suhtautua asioihin. koitan ottaa mallia joissain .. vaikka ei se helppoa ole. mäkin kun pyöritän tätä huushollia ite pääasiassa.
mutta monessa asiassa onneks ollaan samoilla linjoilla. että ne on pieniä juttuja mitkä mättää. oikeastaan mitä väsyneempi ite on, sen herkemmin ne jutut sitten ärsyttää. ei ne niin isoja asioita kuitenkaa ole että viitsis edes hänelle mainita. kyllä sekin tietää että ite teen jotain erilai. ja tartun tekemiseen nopeammin, onhan mulla päivisin kaksi pientä. harvemmin mies sit kuitenkaan on niin kotona yksin niiden kanssa, että kumpikin ois hereillä. on aivan eri asia vahtia pelkkää taaperoa, kun hoitaa vauvaakin siihen päälle ja tehdä ruuat ja siivota ja pyykätä
naiset onkin mun mielestä aika sankareita kun kaiken tämän kykeneevät tekemään
huh, tulipas selostusta kerrakseen.... vauva nukkuu vielä, taaperolla kuumetta joten makaa hievahtamatta piirrettyjen äärellä
tänään saattais saada vaikka ommeltuakin jotain
oikein lutuista viikkoa vauvojen parissa kaikille :wave: