Marraskuun 2012 masu-asukkien jatkot!

Piti tulla tännekin kertomaan että vauvan passi on nyt hallussa! Ei ollut helppoa kriteerit täyttävän kuvan saaminen, mutta muokkauksella saatiin hyväksyttävä :) Lauantaina sitten lennetään sinne meidän "oikeeseen" kotiin, jännää tollasen sitten tasan 2 viikkoisen kanssa lähteä reissuun...

Tänään käyty neuvolassa, tyttö kasvaa hyvin. Kyselin neuvoja vatsavaivoihin, ja kuulemma niiden normikonstien eli Cuplatonin tms. lisäksi voi kokeilla sitä, että äiti ottaa maitohappobakteereita. Myös mallasuute saattaa kuulemma toimia, tai kotikalja (toki siis äidin nauttimana sekin :D). D-vitamiinit alotellaan viikonloppuna, ja th:n kehotuksesta ostin niitä maitohappobakteerillisia (Reladrops), jotka saattavat myös kuulemma auttaa mahavaivoihin. Kehotti odottamaan Cuplatonin kokeilemista siihen asti, että nähdään ensin mikä vaikutus on maitohappobakteereilla.

Millimama & Rymy-Iita 10 vrk
 
Viimeksi muokattu:
Meillä syödään 2-3 tunnin välein. Eli unta tulee tsägällä se 3h putkeen, pidempiä unipätkiä odotellessa..:whistle: Onneksi mies on hoitanut puolet yösyötöistä niin saa itekkin nukuttua. :)

Itkuisuus jatkuu edelleen, eilen lueskelin netistä noista pienten vatsavaivoista ja jossain ehdotettiin niinkin yksinkertaista kun korvikkeen vaihtaminen.. nannia meillä siis tissin lisäksi ollaan syöty, no tossa lähikaupassa nyt ei ollut kun nannia ja tuttelia niin päätin sitten kokeilla tuttelia.
Vaikuttais vähän siltä ettei ois niin pahat vatsan väänteet ollut nyt yön aikana kun normisti. Miehenkin mielestä oli selkee ero, rauhoittui syötön jälkeen nukkumaan nopeammin.
Toivottavasti kyse olisikin vain vääränlaisesta korvikkeesta, tulee väkisinkin paska-mutsi fiilis että pitää toiselle ees syötellä noita korvikkeita. :ashamed:

Toissapäivänä käytiin neuvolassa,painoa oli tullut 6 päivässä 350g, eli tosi hyvin. :D paino oli nyt sen 3590g ja pituuttakin oli tullut 2cm lisää. :)

Omasta palautumisesta, laitokselle oli jäänyt about 6kiloa, mutta kiloja rupes sitten kotona tippumaan ihan hyvää vauhtia. Nyt on lähtenyt sen 12kiloa. Tosiaan mulle tulikin se reilut 20kiloa että saa luvan lähteekkin.
Oli niin hoikka olo pari päivää synnytyksestä kun ei enään ollut sitä rantapalloa tossa, mutta kun vertaa tätä kroppaa siihen entiseen ennen raskautta niin kyllä tässä tekemistä riittää.. :LOL:

Lily_ ja poika 12vrk :heart:
 
Tänään oli meillä 1kk neuvola ja hyvin neiti kasvaa pelkällä rintamaidolla; nyt jo 5100g ja 56cm, py 38,5cm.

Nyt on yöt menny enimmäkseen valvoessa, joko tuo esikoinen herää huutamaan kun "pelottaa" tms tai sitten vauva tahtoo seurustella.. Toissayönä esikoinen suostu nukkumaan vasta klo 03 ja vauva sitten viiden seutuun, viime yönä alkuyöstä esikoinen vähän kiukutteli ja vauva oli sitten hereillä klo 3-6. On aika väsy olo nyt! Vauva kyllä sitten aamulla/päivällä saattaa nukkua jopa 6-8 tuntia putkeen, voi kun saisi tuon rytmin käännettyä niin että yöllä nukkus!

Mulla raskauskiloja vielä vajaa kilo jälellä, mutta esikoisesta jäi sillon jotain 5-10kg "ylimäärästä" (normaalipaino kuitenkin vielä), joten niitä tässä voisi alkaa pikkuhiljaa tiputtaa..

kiukuttelija ja tyttö 1kk 1pvä
 
kiukuttelija meillä oli sama homma ton taaperon kanssa öisin. nyt sitten aloitettu totaalisesti unikoulun unikoulu. viime yö oli eka hyvä yö :) kaipa se pieni on hänkin niin mietiskelee alitajunnassa kaikenlaista ja huutelee öisin.
mutta raskasta on jos kaksi herättelee eikä ite saa unta.... i know...

terkkarin käynti tänään oli ja poju painoi 4100g. kumma kyllä eipä merkannu mihikää ylös sitä ?? ja seuraava neuvolaan meno on sitten tammikuun ekalla viikolla.
ja kuusi-viikkoisena lääkäri.

pakkaset :( rajoittaa nyt jo vähän liikaa,,,,, olis kiva päästä ulkoilemaan... mutta onneksi mies pitää perjantain vapaata, lähdetään ostos-helvettiin :D

parisuhde miten teillä muilla lähtenyt romantiikka kukkimaan? itellä huomaan et limakalvot on toooosi kuivat, mutta haluja on :D tiedossa miehen kaatoa tänään :D oon jo hiukan valmistellut sitä ajatukseen, ja innolla puuhiin :) olikin jo liian pitkä tauko ton hankalan raskauden takia...
ja kun ei mulle tikkejäkään tullut niin ei tartte pelätä että mikään sattuisi.... silloin muistankin kun ekat tikkini aikoinaan sain, oli HIUKAN tekemistä, että osasi rentoutua ....

ajatella, kolme viikkoa sitten meidän pikkuinen professori aloitti lähtölaskennan maailmaan tuloon :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: odottelen
Hyppään mukaan pinoon... nami78, tyttö 12.11.12 ja 4800g, 51 cm py 37 cm rv 40+2

Taitaa olla isoin pakkaus tässä pinossa...:LOL: Nooh onneksi synnytys sujui kaikesta huolimatta hyvin ja vauvakin voi hyvin.

Meillä nukutaan 2-3 tunnin pätkissä ja yö on selvästi uniaikaa... Eli toistaiseksi kaikki sen suhteen hyvin.

Painoa oli kertynyt hyvin viikko sitten ja rintamaitoa riittää.

Ainoa huono juttu on vauvan runsas pulauttelu...:( Nieleksii ja pulauttelee aika paljon.

Jokos teillä vauvalle nimi valmiina? Me ollaan kovasti mietitty ja yksi tuntuisi hyvältä mutta kun jotenkin vaan tuntuu vaikealta täll kertaa koko nimi asia... Liikaa vaihtoehtoja!!!!:LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: odottelen
Hei,

Mä voisin liittyä kans. Jos vaikka joskus aina ehtis kirjotellakin.

Eli mun tiedot: Aapaliini ja pikkuneiti 2.12, 3620g 50,5cm ja py 36cm. Syntyi rv 41+2

Tiistaina kotiuduttiin sairaalasta.

Mut jos laittas sitä synnytyskertomusta ensin: Eli lauantaina menin nukkumaan 22.30 ilman mitään oireita tulevasta synnytyksestä. Klo 23:25 heräsin kun tunsin poksahduksen ja lapsivedet tulivat sänkyyn. Ei kun synnärille soittamaan ja sieltä sanottiin et lähtee tulemaan ja ambulanssilla koska vauva oli maanantain lääkärissä kauhee korkeella. No tilattiin ambulanssi 23:35 ja se tuli 23:45 ja paareilla kyytiin, en saanut nousta edes istumaan enkä vaihtaa vaatteita. No sairaalassa oltiin 0:10 ja mies tuli siinä 0:20, kun lastenvahti oli ehtinyt meille. Ensimmäiseksi käyrälle ja siinä jo tuli säännöllisesti supistuksia, tosin ei mitään hirmu kivuliaita. Sisätutkimuksen teki kätilö ja vauva oli laskeutunut kohdunsuulle, joten pääsin heti ylös. Paikat oli auki reilu kahdelle sormelle, mutta kanavaa oli vielä hieman jälellä ja kohdun suu takana. Päästiin heti saliin ja tunnin päästä tutkittiin uudelleen 1:20 ja 4cm auki ja paikat pehmentyneet reunaa jälellä ja kohdun suu vielä takana. Supistuksia tuli koko ajan, mutta edelleen ihan siedettäviä. Spinaali välineet laitettiin valmiiksi. Seuraavan kerran tutkittiin 2:20 ja paikat auki 5cm ja reuna vielä jälellä. Vauvan pää oli laskeutunut ihan alas, että painoi koko ajan peräsuoleen. Tilattiin spinaali ja anestesialääkäri tuli sen laittamaan n. 3:00. Sen jälkeen kipu helpotti oikeelta puolelta kokonaan ja vasemmaltakin hieman, joten supistukset oli siedettäviä. Tutkittiin 3:30 et tarviiko lisätä supistuksia oksitosiinilla ja kätilö totes, että paikat täysin auki ja vauvan päänäkyi, sai alkaa ponnistamaan heti kun tuntus siltä. POnnistuksen tarvetta ei tullut, mutta tunsin supistuksia edelleen vasemmalla puolella ja niiden avulla aloimme harjoittelemaan ponnistamista ja etsimme parasta asentoa. Kun asento löytyi pari pitkää ponnistusta ja täyden kympin tyttö oli maailmassa. Syntymäaika 4:51. Oli puhdas tyttö, että hän oli ainakin valmis tulemaan maailmaan. Tissille piti päästä heti ja imu oli todella kova alusta asti. Jälkeiset syntyi sitten vasta 5:29 oksitosiinin avulla. POnnistusvaihe kesti 11 min ja koko synnytys 5h. Helppo ja rauhallinen synnytys. Mitään repeämiä ei tullut ja olin heti hyvässä kunnossa, kävin suihkussa ja pystyin heti hoitamaan vauvaa osastolla. Kotiin päästiin sitten 2vrk:n iässä.

Nyt ikää 4vrk ja rauhalliselta typykältä vaikuttaa vielä. Jaksaa valvoakin hetkittäin ja syö noin 2-3h välein läpi vuorokauden. Nukahtaa usein syönnin jälkeen. Ei pahemmin hätkähdä vaippojen vaihdosta tai mistään muustakaan. Hyvin on ainakin lähtenyt tämä vauva-arki. Maitoa tulee hyvin. Ja rinnat on kyllä valtavat. Maha on jo vähän lähtenyt palautumaan, mutta kylläpä tuo vielä valtavalta tuntuu. Kevyt on olo ja notkee. :) Painoa jäi laitokselle vajaa 4kg ja vielä on 2kg lähtöpainoon. Painon kanssa ei huolta, surutta saa syödä eikä sokereita tarvitse murehtia. Tietysti vauva masua täytyy ajatella, mutta vielä ei ainakaan ole kahvi tai muukaan mahavaivoja aiheuttanut. Mut kohtuudella tulee syötyä muutenkin kun on tottunut puoli vuotta olemaan dieetillä niin ei jaksa eikä osaakaan syödä koko suklaarasiaa tai -levyä kerralla. :)

Isommat sisarukset on tykännyt kauheesti vauvasta ja ne kyllä seuraa koko ajan mitä teen vauvan kanssa. Taaperokin on aivan rakastunut vauvaan ja ei ainakaan vielä ole ollut mustasukkainen. Voiha toki tulla kun huomaan, että vauva on tullut jäädäkseen. Ulkoilemaan ei tosiaan pääse, mutta jospa ne vielä tässä ennen joulua lauhtus sen verran, että pääsis vauvan kanssa harjoittelemaan ulkoilua pikkuhiljaa. Nyt olis niin kaunistakin ulkona.

Mutta tällasta meillä. Kiva on kyllä lukea näitä juttuja täältä, kun vertaistuki on niin tärkeetä.

Aapaliini ja pikkuneiti 4vrk
 
  • Tykkää
Reactions: odottelen
Moi pitkästä aikaa mammat:)

Täällä ollaan pikkupojan kanssa arkea vietetty kohta 4vkoa...huh ku aika menee nopiaa!! Oltiin neuvolla tällä viikolla ja pieni painoi 4090g ja 54,5cm. Meidän öitä on varjostanut koliikki epäily:(( pikkunen on niin tuskissaan yöllä ja itkee monta tuntia yössä. Itse olen nyt maidottomalla.

Tiedot: uskoa täynnä/9.11( 38+3)/poika/3060g ja 51cm/py 32cm
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: odottelen
Hei sellasta vielä,että kuinka paljon miehenne osallistuu vauvan hoitoon? Ja varsinkin öisin?! Ottaako hän välillä vauvan jotta saatteöisin nukuttua?!

Täällä mies on sitä mieltä että mun täytyy valvoa koska mulla ei oo mitään muut (työ tai koulua) voitte uskoa että en ilahtunut tosta kommentista!! En ole yhtäkään yötä nukkunut yli 4vkoon. Kertokaa miten teillä toimitaan!!

Uskoa täynnä ja poika
 
miehen osallistuminen en kyllä vaadi/odota isän osallistumista öisin, hänhän käy töissä..... mulla on päivällä mahdollisuus sentään nukkua päiväunet....sillä ei... taaperoa hoitelee oikeastaan enemmän kuin ennen, vauvalta ei vielä ole vaihdellut vaippojakaan. mutta näin kun on kaksi pientä, ei ole väliä mitä tekee ja milloin ja kummalle, kun kumminkin on mukana :)
arki väsyttää, ja suon mielelläni miehelle torkut töiden jälkeen. jaksaa sitten olla mukana illan touhuissa, iltapalalla, siivoilla ja auttaa. ja on pienten kanssa, että mä oon päässyt koirankin kanssa jo kaksin lenkille :heart: ne on mun henkireikäni...
eilenkin jäi vauvan kanssa pariksi tunniksi, kävin taapero mukana vaatekaupassa ja ruokakaupassa.

nimi on jo päätetty :) ja julkistettu myös. meille ei tullut ristiäisiä, joten ei tartte pantata tietoa :)
yksimielinen ja aivan suloinen nimi tuli päätettyä :) ....

jos sitä sitten kaivautuisi sohvaan kiinni ennen yöunia :)
 
FG: teillä näköjään mies osallistuu sitten muuten. Meillä mies on jatkanut lähes samanlaista rytmiä: nukkuu öisin sellaset 10-11h ja mä saan tehdä kaiken ja sit ku häm on heräilly niin lähteekin tunnin päästä töihin ja sen tunnin sisällä hänellä omat aamurutiininsa johon me ei kuuluta! Arghh!
 
Miehen osallistuminen yöllä : olen asiasta fourth giftin kanssa samaa mieltä, eli koska mies käy päivällä töissä, ei hänen tarvitse yöhoitoon osallistua. Pystyn kuitenkin yleensä nukkumaan päiväunet vauvan ja kaksivuotiaani kanssa samaan aikaan. Keräilen siinä sitten voimia. Lisäksi, koska täysimetän, niin mitäpä mies siihen yöllä puuttuisikaan. Joskus on yöllä vaippa pitänyt vaihtaa, kun selkään asti kakka noussut, mutta en mä nysen takia miesraukkaa herätä. Iltaisin kuitenkn osallistuu kodin- ja perheenhoitoon auliisti. Käy kaupassa ja hoitaa lumitöitä ym. että on siinä työleiriä kerrakseen vielä työpäivän jälkeenkin. Kaksivuotiaan viihdyttäminen on tällä hetkellä myös enemmän miehen heiniä, koska vauva roikkuu jatkuvasti mun rinnassa tai muutenkin viihtyy sylissä. No tätä tämä lapsivuodeaika on, aikansa kutakin.
 
Miehen osallistumisesta, nyt kun vielä isyyslomaa jäljellä, niin mies hoitaa vauvaa saman verran kuin minä, ehkä enemmänkin koska kotityöt onkin sitten mun heiniä. Yösyötöistä mies hoitaa n. puolet, alkuyön ja mä hoidan yleensä sitten aamuyön/aamun syötöt. :) Näin sitä saakin ite nukutuks välillä jopa 5-6h yhteenmenoon.
Tätä ei tosin ole enään kuin vajaa viikko jäljellä, sitten mies palaa takaisin töihin.
Ja tällöin en todellakaan odota mieheltä että hän heräisi yöllä vauvaa syöttelemään, kyllä sitä yöt täytyy saada nukuttua jos päivät käy töissä. :)

Uskoa täynnä; kai sun miehellä on kuitenkin välillä vapaatakin töistä? esim viikonloput? kai hän sillon voisi sua öisin jeesata vauvan kanssa, tai ainakin päivisin että saisit nukuttua pidempiä pätkiä. :)


Meilläkin nimi alkaa olemaan päätetty. Ristiäisiäkin pitäisi vissiin ruveta miettimään, varmaankin tammikuussa pidetään.

Tänään poika jo 2 viikkoa.. huh että aika menee kohtahan se on jo kuukauden. tänään tiedossa siis ulkoilua kun ei pakkastakaan oo paljoo. :)

Lily_ ja poika 2vko :heart:
 
Meillä mies osallistuu välillä öisin vauvan hoitoon, myös arkena. Ei siis ole pitänyt isyyslomaa tai muitakaan vapaita tässä ja vissiin haluaa sitä vähän hyvitellä, kun oon tosiaan ollut varsin väsynyt. Monesti hoitaisin kyllä syötön, mutta yöllä jos herään, olen vaan hetken aikaa ihan pihalla. Ja siinä ajassa mies jo ottaakin tytön ja menee syöttämään tämän. Niinkuin viime yönä. Pitää koittaa jotenkin tsempata, että jaksais ite paremmin nuo yöt, tosiaan kun miehen töissä pitää käydä. Eilisen sentään oli vapaalla, samoin tietenkin viikonloput. Päiväunet saa ottaa milloin vaan jos huvittaa. Ja mies myös hoitaa aika paljon kotihommia. Itse kyllä koitan tehdä sen vaan mitä ehdin, mutta aina ei sitä ruokaa ehdi tekemään just siihen kun mies töistä tulee. Eli ihan tyytyväinen olen miehen panokseen kotona, vaikka ei lomia olekaan pidellyt.

Imetys sujuu jo varsin hyvin. Tän päivän syötöt on mennyt ihan pelkällä tissillä, paitsi se yön syöttö, minkä mies hoiti. Toisesta rinnasta ei vieläkään niin hyvin maitoa tule, mutta näköjään toisesta sitten ihan riittävästi ja enimmäkseen riittää tytölle. Ja sen pari tuntia suunnilleen tuolla pärjää, korvikkeella pärjää sen 3-4 tuntia. Tuo "parempi" rinta on jokseenkin kipeä, kun nyt tosiaan koittanut vaan imettää joka kerta.

Nimi on jo päätetty, miehen ehdotus ja itsekin sen toki hyväksyn. Muutama viikko ennen tytön syntymää tuo miehelle tuli mieleen ja eiköhän siitä nimi tytölle tule. Ristiäiset menee tammikuulle, kun isyyden tunnustaminenkin sinne ekalle viikolle asti meni. Kun miehen sukunimi tulee tytölle.

Ulkoilua ei olla vielä aloitettu, kun oli noita pakkasia. Paitsi sen mitä nyt automatkalla on tarvinnut olla ulkona. Mut jos nyt tässä tällä viikolla pääsis, nytkin sitten sataa taas lunta ja rattaatkin on vielä pihavarastolla.

Tirppana ja tyttö huomenna 3 vko.
 
Meillä oli eilen ensimmäinen ulkoilureissu, kun tästä kävelimme tuonne mummin ja pappaan luokse kyläilemään. Mies on tällä hetkellä isyyslomalla ja on hoitanut vauvaa öisin, alkuun imetän ja sitten vauvalle annetaan pullosta lisämaitoa niin mies on pulloa lämmitellyt ja syöttänyt siitä sitten. Itseä kyllä kovastikin väsyttää, mut ei auta. Päikkäritkään ei oikeen onnistu kun tuo 5 vee on niitä hiukan huono nukkumaan. Nimi on meillä ollut jo päätettynä ja ristiäispäivä on varattu loppiaiseksi. Kummit on pyydetty ja tulevat miehen puolelta.
 
ihanaa, lunta on tullut yön aikaan kunnolla :) mä nautin pihan kolaamisesta, tänään taidan sen tehdä ekaa kertaa !!!
vihdoinkin oon malttanut olla tekemättä noita liian raskaita juttuja synnytyksen jälkeen, oon aika ylpeä itsestäni ;)

ulkoilut neuvolan ohje on täällä päin että jos on alle -10 pakkasta niin ulkoilla voi. tosin meillä tuo rannikon tuuli tekee osansa , että jos kova hyinen viima on, niin mieluusti jään pienten kanssa sisälle.


vauva on kasvanut jo kivasti, terkkarin kotikäynnillä painoi jo 4,1 kg. mahdoinkohan sen tuonne aiemmin jo kirjoittaa....
:)
 
Onkohan kaikki jo saaneet nyyttinsä?

Mies osallistuu vauvan hoitoon muuten muttei tietenkään voi syöttää koska täysimetyksellä mennään. Enemmän osallistuu kaikkeen kuin esikoisen aikaan, jolloin kesto kyllä hyvän tovin (lue: yhden vuoden) ennenkuin sopeutui lapsiperheen arkeen ja siihen että hänenkin pitää lapsenhoitoon osallistua, samoin kuin arjen pyörittämiseen. Mies kyllä on aina tehnyt kotitöitä jne. mutta jotenkin alkuun oeltti että kaikki jatkuu ennallaan ja koska mä olen kotona, mä hoidan lapsen lisäksi kaikki kotityöt ja hänen elämänsä ei sitten juuri muutukaan eli herää aamulla silloin kun jaksaa ja huvittaa ja mä hoidan lasta 24H. Mä olen kotona ollessani hoitanut kaikki yöt, myös nyt koska mies on todella huono nukkuja (ja mä nukun hyvin jos vaan saan pään tyynyyn) ja tarvitsee unta jaksaakseen töissä. Jos mulla on tarvetta, hoitaa sitten kyllä öitäkin satunnaisesti.

Uskoa täynnä: Kovin tutulle kuulostaa teidän tilanne, meillä miehen suusta tulee vieläkin tuollaisia "kukkasia" :stick: kuten esim. että häntä väsyttää aivan kamalasti kun on nukkunut vain 5 h (koska valvoi katsomassa telkkaria illalla ja aamulla pitikin sitten herätä töihin) ja mä olen sitten nukkunut 2 x 2 h koko yönä, kuten edelliset 4 vkoa ja mun pitäis järjestää hänelle omaa aikaa ja vapaata jotta saa levätä. Sanon tuollaisiin aina että sympatiaa et nyt saa, voit kokeilla vauvanhoitoa ensi yön ja palataan sitten asiaan.

Täällä 3 vrk:n sairaalareissun jälkeen tuntuu luksukselta olla kotona ja saada nukkua se 2 h ilman että joku herättää verikokeita varten tms. Vauvalla oli tiistaina pissa ruskeaa ja veristä ja joutui siis osastolle antibioottitiputukseen tulehduksen takia. Nyt jatketaan antibiootia kotona ja paraneminen lähtenyt vauhdilla käyntiin. Toivottavasti tästä ei ala infektiokierre. Mahavaivoja valittaa illat mutta onhan tuo antibiootti vatsan ripulille laittanutkin, Onneksi aloitettiin maitohappobakteerit (Gefilus+D3) silloin 2 vkon iässä, niistä voi nyt olla apukin. Itse olen jo parisen kuukautta syönyt samaa valmistetta kapseleina.

HilmaVilma ja Väiski 1 kk
 
ooolis niiiiin kiva nukkuuuuaaa. vauvakin "tahtois" nukkua, mutta heti kun silmä painuu kiinni, hän räväyttää silmät sepposen selälleen "En nukahtanu luulit vaan!!!"
Mieskin herää viiden tunnin päästä ja työreissu taas kutsuu. tuleekin mielenkiintoista leikkiä yksinhuoltajaa ens viikolla...
ja voi luoja.. en ymmärrä miten te pärjäätte joilla on useempi lapsi valvottamassa...??? tai vanhempi lapsi kipeenä.. tai niin kuin miehen siskon perheessä kaikki kolme lasta kipeenä...
 
Viimeksi muokattu:
Heipat!
Minäkin tänne voisin liittyä, lukemassa olen käynyt, mutta ei ehdi kirjoitella..
hevosenkenkä/ 20.11. (rv 42+0)/ tyttö 3450, 51cm

Arki rullailee mukavasti, pikkunen nukkuu ihan hyvin. Syö n.6x/yö ja jatkaa unia heti syötyään. Mitään pahempia masuvaivoja ei ole onneksi ollut. D-vitamiinit aloiteltiin varovasti tällä viikolla. Täysimetyksellä mennään. Shoppailukaverin taisin pikkusesta saada, kun tyytyväisenä kauppareissut köllöttelee/ nukkuu kärryissä ;)

hevosenkenkä ja typy huomenna 3vkoa
 
odottelen ootko kokeillut kapalointia? mä kapaloin yö-unille vauvan omaan täkkiinsä, ja jos vaikuttaa levottomalta niin tutin kanssa rauhoittuu. myös maidolta ja äidiltä tuoksuva puklu-riepu naaman vieressä rauhoittaa :D

meillä yöunet olikin varsinaista sirkusta tuon ekat kolme viikkoa kun taapero kiljui vähintään kerran, jopa kaksi yössä. piti kantaa ja heiluttaa sitäkin. meinas pää revetä, mutta pidetty on tiukkaa unikoulua ja nyt se nukkuu yöt omassa sängyssä, tulematta sieltä lainkaan pois. saattaa havahtua vitisemään jotain mutta nukahtaa itse.
univajeet on kammottava asia elämässä :(
välillä meilläkin vauva herättää 3h:n välein, mutta viime yönä se nukahti klo 21, ja heräsi vasta 2:30 syömään ekan kerran :) itekin sain makeat 4,5h unta :)

tsemppiä vauva-arkeen kaikille, odotettu palkinto on nyt hyppysissä, mutta enää se ei niin nauratakkaan kun alkaa olla ite väsymyksen keskellä... mä edelleen otan päikkäreitä, jos vaan saan noi kaksi pientä päiväunille yhtä aikaa, no yleensä sekin onnistuu, mutta semmoset päivät kun ei onnistu, niin VOI ÄITI :vampire:

arki neljän lapsen kanssa on säpinää täynnä, mutta kyllä se on antoisaakin :)

uuteen viikkoon mars mars :)
 
Vaihdettiin nyt korviketta, ruvettiin kokeilemaan pojalle Nutrilet Omneo korvikejauhetta, kun sitä niin kehuttiin, tarkoitettu juurikin herkkävatsaisille vauvoille.
Lauantaina rupes poika saamaan tota, saman päivän aikana ei mitään muutosta, päinvastoin lauantai meni huutaen ja itkien. Mutta eilinen oli selvästi paljon rauhallisempi, kyllä sitä vatsaa väänsi muttei niin pahasti kuin aikaisemmin, itkutkin oli ihan erilaisia, rauhoittui huomattavasti helpommin. :)
Että mä oon helpottunut jos apu löytyi näin helposti. :)

Vauva syö nyt n. 3 tunnin välein. Ja selkeesti öisin rauhoittuu suht nopeaa takaisin unille syötön jälkeen, eli ei ole enään kukkunut öisin. Näitten aamupäivä -päikkäreitten jälkeen jaksaa välillä olla hereillä jopa reilut 2tuntia..

Miehellä loppuu isyysloma ylihuomenna, joten sitten alkaakin jännä arki vauvan kanssa kahden. No onneksi on kohta joulun pyhät niin miehelläkin sitten taas pitkät vapaat. :)
Huomaa taas näin hyvin nukutun yön jälkeen että on taas niiiiin parempi fiilis!! :) nyt odottelen että pikkumies rupee heräilemään, syödään ja lähdetään vaunuilemaan ulos.

Lily_ ja poika 2vko & 3vrk :heart:
 
Heipparallaa

Ristiäis kiireet takana ja nyt voi hetken hengähtää ennen joulu tohinoita :)

Miehen osallistuminen Mun mielestä mies voi ihan hyvin osallistua myös yöheräilyyn, varsinkin jos äiti on todella väsynyt. Mä en itse voi päikkäreitä ottaa kun aina toinen lapsi valvoo, vaikka täysimetän, niin mieheni osallistuu öiseen hoitoon tuomalla vauvan viereeni, laittamalla tuttia, röyhtäyttämällä tahi vaihtamalla vaippaa. En ole osallistumista häneltä vaatinut, mutta hän nyt on se joka yleensä nopeiten reagoi vauvan heräilyyn. Vaikkei hänen apu tuo mulle lisätunteja yöuniin, niin mua auttaa jaksamaan ajatus siittä, että hän auttaa niin paljon kuin vain voi. Esikoisen vauva aikana mies soi mulle täydet yöunet aina välillä, hoitamalla yösyötöt pullosta, toivottavasti nuorempikin suostuu syömään pullosta kun oma väsy käy ylitsepääsemättömäksi.

Jokainen lapsi valvottaa eritavalla ja jokainen meistä reagoi eritavalla väsymykseen, joten jokaisen perheen täytyy löytää oma tapansa hoitaa arjen rutiinit.

Tsemppiä yöheräilyihin.

Inari & Salla Aava Aurora 1kk 2vrk
 

Yhteistyössä