Voimia suruun FG!
Sitten heti omaa napaa taas pitkästä aikaa... Tein positiivisen raskaustestin aamulla! Olo on vähän sekava ja tärisyttää, kun varkain vähän pääsi tulemaan tämä ylläri. Ensimmäinen aavistus tilanteesta tuli, kun pari viikkoa sitten kävin viemässä biojätteitä ja meinasin oksentaa kun avasin biojäteastian. Naureskelin siinä, että täähän tuntuu ihan samalta kun odotin alkuraskaudessa ja kaikki pilaantuneet ja voimakkaat oksettivat ihan kauheasti. Heh heh. Kyllä toivoin ensi vuodelle tai sitä seuraavalle vauvaa, mutta hirvittää tää mahdollinen tuleva vuosi ja noin neljä kuukautta ikäeroa, vaikka esikoinen onkin kohtuullisen helppo kaveri. ja tuntuu vielä niin pieneltä! Nyt tuntuu kyllä jo pari tuntia asiaa sulateltuani, että näinhän tän varmaan pitikin mennä. Mutta voihan sitä käydä miten vain vielä näin alussa. Joo, pessaarikokeilut eivät sitten olleet kannattavia... Minä kun päätin, että hormoneilla en enää päätäni sekoita. Ja että enhän ole kovin hedelmällinen, koska esikoistakin yritettiin noin vuosi. Nyt sitten napsahti melkeen samantien... Näinhän sitä sanotaan, että ekan kerran jälkeen se elimistö tietää miten pitää toimia!
Muuten täällä menee mallikkaasti, paitsi hampaita tehdään ja syöminen vähän takkuaa. Kaksi alahammasta pilkistä jo nätisti. Poika lähti ryömimään 6,5 kk iässä, ja sillä mallilla pääsee vielä vauhdikkaasti eteenpäin. Konttausasentoon menee, mutta läpsäyttää itsensä takaisin lattialle kun haluaa mennä kovaa! N. kuukausi sitten olikin kunnon kehitysspurtti, kun hampaita tuli, ja samalla oppi nousemaan polvilleen, parin päivän jälkeen seisomaan, kiipeämään portaita ja nyt mennään jo välillä hiissaamalla eteenpäin tukea pitkin ja valitettavasti huojutaan myös ilman käsiä. Apua!
Olen vähän masentunut, kun meillä ei tunnu maistuvan omatekoiset pöperöt. Hirveä yökkiminen, vaikka kuinka hienoksi mössäisi ja samalta näyttää kuin purkkiruuatkin. Olen sitten antanut jo periksi, ja olkoon, syököön sitten kaupan ruokia. Onnellisena olen täyttänyt pakastimen kotimaisella kukkakaalilla, porkkanamössöllä, kalalla, bataatilla yms. ei maistu. Hyvin tuntuu kasvavan silti. Suu taitaa olla melkoinen seula, kun tavallinen puurokin tulee ulos. Syötän sitten niitä piltin jauhepuuroja, jotain vellejä paksumpana puuromaisena sosenokareen kanssa, ne maistuvat hyvin. Sormiruokana tuntuu menevän vain kurkku ja maissinaksut, vaikka kovasti on panostettu siihenkin. No, tärkeintä että syö jotain. Imetän edelleen, siitä toisesta rinnasta, ja siitä saa maitonsa. Yksi puremisvaihekin on onneksi takana, onneksi tarvitsi vain päivän jäähyn tissistä, että tilanne korjaantui.
Tällaista tänne, vähän sulateltavaa!
Nynaeve ja poika 8 kk 1vko (+salamatkustajavauva)