Mulla on painon kanssa vähän ongelmaa kun se ei nouse.. Nyt on tullu jotain 2-3 kg normaalipainoon lisää.. Mutta se kyllä laski siinä alussa niin pitäis kai olla ok. Painoindeksi oli jotain 20 normaalisti. Kotivaaka näyttää niin eri lukuja ku neuvolan vaaka et en tiiä onko paino noussu jotain tosta neuvolasta. Nyt ei enää naamakaan näytä niin kuihtuneelta ku alussa. Muuten menee kaikki keskikäyrällä. Sf-mitta oli neuvolassa muistaakseni 20cm rvllä 22+2.
Töissä on rankkaa edelleen ja pohdin joka päivä pitäiskö mennä lääkäriin pyytämään saikkua.. mut henkisesti on enemmän vaikeeta ku fyysisesti niin en tiiä mitä sieltä sais.. Supistuksia ei tuu, kun ei nostele mitään ja tekee rauhallisesti hommia..
Suonikohjut on alkanu pelottaan ja yritän tauoilla istua jalat penkillä. Toisessa jalassa näky jo joku sinertävä alku :/
Selkä on usein vähän kipeä ja maha kireä töissä.
Napa on pulpahtamassa ulos! Mua on aika ällöttäny ulkonevat navat. Tuo on nyt puoliks ulkona..
Nyt vasta alko mun rinnat turpoomaan(varmaan siinä rv22-23). Nyt pääsin ostamaan yhden kupin isompia rintsikoita ku noi yhtäkkiä ei enää mahtunukaan vanhoihin.. olin jo pelänny et niissä on joku vika enkä pääse imettämään ollenkaan. Nyt jännitän et miten paljon ne turpoo..
Stressaan kyllä ihan kaikkea kokoajan ja siitä tulee tosi huono olo henkisesti ja en jaksais töitä ym.. Kelan kanssa oli kauheet säädöt noissa äitiysrahajutuissa ja nyt vielä stressaan sitä päätöstä.. Mutta äitiyspakkaus tulee viimestään ens viikon pe
Hih äitillä oli tallessa sen vuonna 84 saama 'meille tulee vauva'-vihkonen. Vähän sai naureskella joillekin jutuille siinä.. Oli siinä jotain hyödyllistäkin niin miksköhän mä en oo saanu mitään sellasta neuvolasta.. Siitä löytyy vastaukset useimpiin kysymyksiin mitä täälläkin odottajat kyselee.. mut noi 80-luvun jutut ei ihan kaikki enää päde.
Niin mulla on kans edessä se istukka ja kuitenki oon tuntenu liikkeet tosi aikasin mielestäni jo siel rv14 ja selvästi rv15.. siis voimakkaimmat liikkeet tuol alussa. nyt tuntuu liikkeitä koko ajan enemmän. Nyt se potkii välillä monta tuntia putkeen. Mahan päältäkin ne näky jo joskus rv 20 tai 21 siis edelleen ne voimakkaimmat liikkeet(eikä kaikki).. Mutta mulla ei taida nyt olla yhtään ylimäärästä mahan päällä. Jotain ääniä kuunnellessakin tais lääkäri sanoa joskus, että löytyypä hyvin ku on näin ohuet vatsanpeitteet tms..
Olispa kyllä mukavaa kun olis joku kevyt työ niin voisin paljon paremmin. Toi fyysinen työ on aika kamalaa. Enää alle 8 viikkoa töitä.. Sitten ehkä kuukaudeksi vielä kouluun.. Loma olis ihana.
Hellettä en oo kauheesti kokenu tänä kesänä. Autossa on inhottavampaa ku ennen jos on kuuma. Mut mun kohdalle on osunu ehkä 2 lämpöstä päivää tänä kesänä. Töissä ei tiedä kauheesti muuta ku et sataako vai paistaako ulkona.. Ja vapaapäivinä yleensä on satanu.
Laitoin tarjouspyynnöt vauvavakuutuksista tapiolaan ja ifiin. Enää pari viikkoo aikaa ottaa se ennen syntymää otettava. Mitäs te ootte päätyny tekemään niitten vakuutusten kaa? Me ei olla vielä päätetty sitä, tai mä en ainakaan tiiä. Mies varmaan haluaa ottaa sen, mut mua kauhistuttaa noi hinnat ja kun ne ehdotkin on niin epäselvät et en tajua mitä ne korvaa ja mitä ei jne..
Onko muuten ulkopuoliset alkanu tekee teille sukupuoli ennustuksia ym? Mä olin kaverin häissä niin joku tuntematon sano että tyttö on tulossa. Koin myös ekoja tuntemattomien ja kavereiden mahan lääppimisiä. Mua ei kyllä häirinny ne vaikka en kauheesti tykkää, että ihmiset koskee mua mut toi maha on eri asia kun jos joku hivelöis tavallisesti mahaa tms..
Juup ei muuta tänään. Iloista odotusta kaikille!
plussa 23+4