TOUKOKUU 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Niksu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla oli eka neuvola torstaina, terkkarina oli kätilö opiskelija... hohhoijjaa. Vaikka tää on mun esikoinen nii silti tuntu että minä neuvon sitä.... se jutteli tämmösiä"et saa syödä kalaa kuin 1-2kuukaudessa" minä: ai jaa, mä kyllä luulen että mun pitäis syödä kalaa 1-2 viikossa jne se ei vaan kerta kaikkiaan ollu valmis tuommoseen hommaan vielä. Onneksi terkkari tuli sitten siihen ja alkoi kysellä että mistä ollaan puhuttu, esim mun oireista? opiskelija:öö, vähän. minä :EI OLLA PUHUTTU yms eli se terkkari sitte jutteli vielä aika kauan meidän kans, onneksi. Ois jääny vähä paha maku muuten, ja monta epäselvää asiaa.
Se opiskelija laski että oon torstaina 8+1, mutta kaikkien muitten laskurien mukaan olen mielestäni jo 9? Eihän tuossa muuten niiiiin suuri ero olisi, mutta kun tietenkin on kova odottelu että ne kriittiset vkot olis jo ohi.... vikat menkat alko n 1 elokuuta kierto n26

Ai niin, ihania runoja ootte laittaneet tänne :) oispa vaan jo se aika että noita vois alkaa lähettelemään.........

Huomenta!

Tosiaan, tyttö nukkui 13 tuntia ja herättiin koko perhe vasta 10.30... =)
Aika luksusta varsinkin tässä alkuraskauden väsymystilassa!

Olipa ihania runoja! Tällä itkeskelin jo ihan kunnolla, eli olen ainakin yhtä herkällä päällä kuin esikoista odottaessa... Kaikki itkettää, niin hyvällä ja pahalla.

Ootteko te joille tulee pieni ikäero (alle 2v) kuulleet paljon sanomista, että "tuleepa pieni ikäero" tai muuta sellaista?! Me ei nyt paljon olla tätä kerrottu, mutta kyllä muutamalta on tullut, että teettepä putkeen... Ja meillä kuitenkin väliä n. 1v9kk...
Uskon todella, että rankkaa on alussa, mutta kyllä sitä on nopeampaa sitten seuraa toisesta lapsesta kun ikäero on pieni.
ja jaksamisen kannalta olen ajatellut, että ihan kiva kun keväällä syntyy, niin on valosaa (yölläkin) ja miehen ja isovanhempien yms lomat tulossa joten paljon apua ainakin tarjolla. Tai meillä hyvä tilanne, kun vanhemmat ja meidän isovanhemmat asuvat lähellä joten ovat "hyvin käytettävissä" =)

Ikävä tuo Sannin migreeni!! Ota ihmeessä lääkäriin yhteyttä josko jotain apua sieltä tulisi!!

Hyvä Niksu kun sait vihdoin asiallisen vastauksen selkäkipuihin!

Eipä kummosempia...

voikaahan paksusti ja ihanaa viikonloppua!!

Sain eilen sitten koston siitä että olen valittanut oireettomuutta ;-) Kuvotus alkoi aamupäivällä, mutta vasta iltamyöhään tuli kunnolla paha-olo ja se jatkui sitten koko yön. Pelästyin, että tätä tämä nyt on enkä saanut oikein unta ennen aamutunteja. No, tänään on kuitenkin olo huomattavasti parempi. Ei tarvi enää pelätä etteikö siellä joku olisi :)

Onko kukaan kokeillut B6-vitamiinia pahaan oloon? Itse kävin tänään ostamassa apteekista ja paha olo on ainakin toistaiseksi pysynyt poissa...

Hilleri: Kukaan muu ei vielä tiedä pikkukakkosestamme, mutta uskon kyllä että moni pitää tätäkin ikäeroa (1v11kk) aika pienenä. Alussa taatusti rankkaa - ja kyllä itsekin pelkään vähän miten jaksetaan, mutta toisaalta tuo toukokuu on kyllä ihanteellisin aika uudelle vauvalle. Mies voi ottaa pitkän kesäloman isyysloman jälkeen, uloslähteminen ei ole hirveä prosessi kaikkine vaatteineen ja meilläkin isovanhemmat asuvat sopivan lähellä ja varmasti auttavat.

Oletteko muuten kakkosta odottavat poteneet kovaa vauvakuumetta? Täällä sitä ei oikeastaan ehtinyt tulla, vaan päätimme että pieni ikäero olisi kiva lasten kannalta ja sitten tärppäsikin heti. Taitaa olla nuo unettomat yöt vähän liian tuoreessa muistissa, mutta uskon että jaksetaan nyt putkeen ja sitten tulee toivottavasti vähän helpompaa parin vuoden päästä...

Meille ei ole kukaan vielä ehtinyt ikäeroa ihmetellä, ei asiasta tietty kamalan moni tiedäkään vielä. Ikäeroa tulee se vajaa 1v5kk ja luulen että enemmän asiaa päivittelevät vanhemmat sukulaiset ja sitten ne ventovieraat ihmiset jotka tulevat taivastelemaan kun maha on iso ja esikoinen vaunuissa viel suht pieni. Mut se on sen ajan murhe ja koska lapsi on "tekemällä tehty" ei pitäisi kenelläkään olla mitään nokankoputtamista asian tiimoilta. Toukokuu on just hyvä kuukausi saada toinen, kun mies voi tosiaan ottaa lomat viel isyysloman päälle, ilmat on ihanteelliset ulkoiluun (esikko syntyi jouluna, ja voi sitä pukemisen määrää) ja muutenkin on valoisaa ja leppeämpää.

Vauvakuumetta ei isosti ehtinyt tulla, eikä sitä asiaa oikein ota nyt samalla tavalla kuin esikoista odottaessa. Ei joka päivä fanaattisesti tule laskettua mikä rv tarkalleen ottaen on menossa ja kuinka pieni se sintti siellä on ja missä vaiheessa tulee mitäkin. Ei vaan ehdi miettiä asiaa oikein ajatuksen kanssa. Varsinkin nyt kun työt alkaa, niin tulee ihan muita juttuja. Varmaan tuo asia konkretisoituu sitten vasta kun maha kasvaa kunnolla, tulee potkuja jne. Mun maha on muuten oikeesti ihan ihme mittasuhteissa jo, miten muilla ennestään lapsia omaavilla??? Äippähousuja on pakko pitää ja kaikki tavis t-paidat oon jo joutunu unohtamaan kun nousevat ikävästi mahan päälle. Mistä ihmeestä näin kova turvotus voi johtua??

Mut nyt suihkuun ja nukkumaan. Ihanaista lauantain jatkoa.

huomenta kaikki!!

täällä ei ihmeempiä.eilen illalla töissä meinasin väsymyksestä haljeta:( ja nyt pitäisi taas sinne mennä.
ei meillä ainakaan kukaan ole vielä taivastellut ikäeroa.varmasti vielä joku sitä syynää.niksu olen miettinyt samaa että toukokuussa jo pääsee hieman helpommalla tuon puken´misen kanssa ja niin ulkoilukin helpompaa.
täällä maha turvonnut iltaisin varsinkin jos iltavuoro.olen tilannut itselleni äipppähousut.käytän löysiä kotihousuja joka paikassa.

10+0

Terve!

Meillekään ei oo ainakaan kukaan suoraan kauhistellut tulevaa pientä ikäeroa (1,5 vuotta siis). Toiset tietenkin päivittelevät, että miksei esikoisen anneta olla vauva. Mää en kyllä allekirjoita tota, täytyy vaan muistaa, että esikoinen on silloin itsekin vielä pikkuinen. Oon sitä mieltä, että toisen tuleminen näinkin pian tekee meille kaikille hyvää. Toukokuu on kyllä hyvä aika juuri ilmoja ajatellen. Esikoinen kun syntyi marraskuussa.

Mulla ei vielä maha kauheasti pullota, paitsi iltasin. Kylä muutamat, joille on kerrottu sanoivat huomanneensa pientä pyöristymistä tietyissä paikoissa. Meillä siis tietää jo aika moni. En ole hyvä salailemaan, enkä ole kokenut, että olisi tarvekaan. Jos jotain pahaa vielä tapahtuu näille ihmisille kertoisin siitäkin... Toivotaan vaan parasta meille kaikille!

Pientä vauvakuumetta on ollut ilmoilla kesästä lähtien, mutta ei tosiaan niin kovaa kuin esikoisesta. Toiveemme on ollut saada lapset pienellä ikäerolla.

Hyviä vointeja!