TOUKOKUU 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Niksu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Riina, 28, LA 27.04, Esikoinen
Minnie, 22, LA 28.04, Toinen (esik. 10/05)
Nele ,27v, LA 28.04 ,Toinen
Liinu, 28, LA 01.05, Esikoinen
Pinski-70, 36, LA 01.05, Toinen (esik. 12/04) Tays
Kojo, 24, LA 01.05, Esikoinen
Heli, 18, LA 03.05, Esikoinen, Tays
Rosalinda, 27, LA 03.05, Toinen (esik. 12/03)
Tiitu, 24, LA 05.05, Esikoinen
Niksu, 27, LA 06.05, Toinen (esik. 12/05) Tays
Ippa, 33, LA 08.05, Esikoinen
Kipa, 34, LA 09.05, Esikoinen, Tays
Ulla, 27, LA 14.05, Esikoinen
Taimi, 31, LA 14.5.(?), Toinen (esik. 03/04), Hki
Nirppu, 27, LA 15.05, Toinen (esik. 10/05)
Mössö,28, LA 15.05, Toinen
Maya80, 25, LA 17.05, Toinen (esik. 11/05)
Lumikki, 29, LA 17.05, Esikoinen, Tays
Vötky, 23, LA 18.05, Toinen (esik. 05/04)
Papu75, 30, LA 20.05, Neljäs, Tays
Hilleri, 27, LA 20.05, Toinen (esik. 09/05) hyvinkää
Sara, 25, LA 20.05, esikoinen Tays
Sinetti, 29v, LA 22.05, Esikoinen, Tays
Syysmarja, 26, LA 22.05, Esikoinen, Tyks
Moona, 23, LA 28.05, Toinen (esik. 07/05)
Hanna, 29, LA 30.05, toinen (esik. 06/05)

Taas vähän päivitystä. Kun tossa mun nimen eessä luki se Nirppu ja muutin LA:n neuvolan mukaiseksi.

...Ai niin, lääkärissä on käyty ja katsoi ultralla ja siellä se vauva oli, tosin koko vastasi 8+4 ja nythän on siis menossa rv 9+4. Mutta mukava oli saada varmistus, että joku siellä on. Sydän sykki ja kaikki ok, erotti pienen nyrkinkin. :)

Moi!

Tervetuloa uusille ja oikein paljon onnea!

Kyllä otti päähän kun sivut oli jumissa. Ekaksi luulin et oma kone meni jumiin ku ei päästänyt muillekkaan sivuille. Hermot meinaa olla vähän jumissa ku on alkanut väsyttään ihan sikana. Eilen vein esikon tarhaan 3 tunniks ja itse vedin unia sen ajan, tänään sama juttu. Ei jaksa yhtään mitään :(

Ihania ultrakuulumisia Riina, mä kävin hätähousuna jo 6+3 ja eipä tuosta erottunut mitään. Ois pitänyt malttaa odottaa.
Siirsin neuvolalääkärin torstaille ja saas nähdä kuunteleeko sydänääniä. Toivottavasti!
Np-ultra on mulla rv 12+3. Maanantaina kävin veriseulassa ja käski soitella ens viikolla tuloksista jos haluan tietää ennen ultraa.

Nele rv 9+pikavisiitillä. Hyvät yöt

Huomenta! Vkoja tasan 7.. Tätä täytyy juhlia=)
noista kielletyistä ruuista et pitsas syön homejuustoa ja maksaruuissa piän nollatoleranssin kun en osaa syödä esim. Makkaraa vain vähän..
Eilen vedin sipsipussin.. Huoh
tänään kaupasta kiisseleitä ym pikku nälkään.
Rv 7+0

Mukava nähdä ett keikutaan täällä kärkipäässä,kun on niin aktiivista väki :) Tervetuloa kaikille uusille!Itse oon ihan alkuraskaudesta syönyt "kiellettyjä juttuja" kun raskaus ei ollut vielä varma.Aurajuusto on tehty pastöroidusta maidosta, mutt voiko siihen luottaa.Mielummin kypsennettynä ja koitan kitenkin suosia kotimaisia valmisteita.Maksamakkaraa oon maistanut vähän kun on tehnyt mieli,mutt koitan kyll välttää.Tonnikalaan oli kauhea himo ja söin just viime viikolla purkista tomaattitonnikalaa kunnes tajusin ettei ehkä kannattais.
Mulla Syysmarja myös km vuoden alussa(alkuraskauden hematooma todettiin 6+4 ja keskeytynyt keskenmeno vkolla 10) ja en oikein vielä oo uskaltanut iloita tästä raskaudesta liikaa.Nyt rv6+6.Välillä tullut olo, ett eihän mulla oo oireita lainkaan vaikka kyllä niitä on. Pelko kuitenkin siitä ett jos mulla vaikka onkin jotain häiriötä esim kiinnittymisessä ettei onnistu :( .Kaiken epävarmuuden vuoksi ja oman mielen rauhoittamiseksi varasin ar ultran, joka on huomenna kun rv7+0.Toivottakaa onnea ett siellä on joku jolla on kaikki hyvin!

Moi kaikki!

Onpas täällä monella ollut km aiemmin =( On varmaan tosi pelko tämän raskauden kanssa juuri siihen ekaan ultraan... ja varmaan vielä siitä eteenpäin.
Mutta toivotaan ja uskotaan, että kaikki toukomasut kasvavat isoiksi ja niistä syntyy ihania vaaveja =)

Lumikki, miksi tonnikalaa ei saisi syödä?! Kyllä minä olen sitä syönyt ja neuvolassa vielä muistuttivat syömään kalaa (tosin tonnikala ei ole se suurin omega3 lähde) sen kalanrasvan takia.
Kyllä mun mielestä sitä voi hyvin syödä. Se on sit eriasia, et jos avaa purkin ja jättää osan vaikka jääkaappiin päiväks,niin sit on purkista tullut se pellin/alumiinin maku tonnikalaan ja sitä ei ole raskaana hyvä syödä.
itse koitan välttää noita "listeria-tuotteita ", mutta esim salmiakkia tulee kyllä välillä vedettyä kovasti liikaa...

Tervetuloa uusille!!!

Heippa...
Tässä yksi uusi ilmoittautuis mukaan. Ihan ekan kerran elämässäni oon saanut viime viikolla plussan tikkuun, ja se vahvistui vielä tossa viikonlopun yli mennessä =) Meillä yritystä kesti reilun vuoden, mulla pco-tyyppisen munasarjat jonka "hoitoon" mulle lääkäri määräsi sokerittoman ja vähähiilihydraattisen ruokavalion. Sitä ehdin reilut kolme kuukautta noudattaa kun kierrot jo vähän tasaantuivat ja tää iloinen uutinen tuli :) Oltiin jo saatu aika lapsettomuusklinikallekin...
Oletteko te kaikki muut perillä kierroista/oviksesta tai olleet ultrassa la:n selvittämiseksi? Mulla ei lasketusta ajasta ei ole varmuutta kun kierrot eivät ole olleet siis aivan tasaiset, ja ovulaatiota en yrityksistä huolimatta bongannut tässä viimeisessä kierrossa. Arvioni on 31.5.2006, mut voi olla aiemminkin. Mulla eka neuvola kahden viikon päästä ja yksityiselle oon menossa ar-ultraan viikon päästä, siellä se la varmaan selviää.... Mulla ei oireita paljoakaan, vähän aristaa rinnat, ja alavatsalla vihlaisuja, vähän päänsärkyä. Mulla on sellanen olo että haluis kokoajan tehdä uudestaan testin (tein sen jo kyllä aika monta kertaa ...) kun tuntuu ettei usko tän olevan totta!!!
Eilen iski yhtäkkiä vähän sellainen paniikki että huh. Aloin ajatella että miten rahat sitten riittävät kun jää äitiyslomalle ja mitä kaikkea murhetta siitä vielä tuleekaan... :/ no tää kai normaalia, ja menee toivottavasti ohi..
Onneks on tällainen paikka jossa voi purkaa ajatuksia kun ei vielä tohdi lähipiirillekään kertoa..
Iisa 5+1 (?)

Moikka kaikki täältä toimiston puolelta. Hieman on hankalaa välillä kun pitää miettiä että ryntäiskö vessaan nyt vai heti. Eli oksettaa. Mulla on täällä paljon välipaloja varattuna, koska ne tosiaan auttaa.

kiitos Hillerille, Mössölle ja Niksullekin kannustamisesta tämän masennuksen ja pelkotilojen keskellä. Tänään onkin jo parempi päivä! Oikeesti nyt alkoi taas tuntua siltä, että ihanaa saada vauveli. Mutta tämä on niin iso asia, että välillä tuntuu, että sekoaa. Siis just että miten selviää muutoksesta, parisuhde muuttuu, oma itse pitää alkaa nähdä ihan eri tavalla äitiyden myötä jne...

Mulla on nyt menossa seitsemäs viikko ja menen ensi viikolla ekan kerran neuvolaan.

Tuosta kalansyönnistä, mä olen välttänyt vain graavialohta ja raakaa kalaa, eli ei siis sushia enää, tosin niissä hän on se merileväkin jota ei sais syödä. Muuta kalaa olen kyllä syönyt, paitsi että kalat rajoittuu mulla lähinnä loheen ja seitiin, heh. Eniten ehkä harmittaa, kun ei voi syödä kunnon mediumpihviä.

Kaikenlaista sitä ehtii miettiä, esimerkiksi sitä että voiko värjäillä hiuksia tässä raskausaikana. Netistä kun yrittää aiheesta hakea "tietoa", niin löytyy kyllä niin ristiriitaista kamaa, että mä ainakin päädyin siihen, että värjäilen.

Sanni: Ihanaa! Sä oot plussannu! Sattumalta kurkein tätä ketjua aikani kuluksi. Ihana uutinen :) Mä en enään kirjottele täällä missääm ketjussa. Ollaan siirrytty yksityisesti meseen jutskaan. Ihanaa odotusaikaa!

Ansku ja poitsu 4kk (huih!)

Sinetille, itse mietin myös tuota hiustenvärjäystä esikoista odottaessa ja päädyin siihen etten ekaan kolmannekseen värjänny. Tai itse kun vaalennan, niin ne blondausaineethan ovat niitä rajuja värejä...
En keneltäkään saanut suoraa vastausta /faktaa asiasta niin päätin sitten itse noin =)

Iisalle onnea ja tervetuloa!!
Olen lukenut ketjua jossa kirjoitit jo pitkään ja onnellinen puolestasi pitkän yrityksen jälkeen kun plussasit!

eipä taasen muuta...

heippa

Kyllä raskausaikana voi värjäillä hiuksia.. Kevytväri tietty miedompi vaihtoehto.
Piti viel ystiltä varmistaa joka tekee kampaajan hommia, iteltä unohtunu jo osa asioista.

Heippis!

Kiva lukea kuulumisianne! Onnea kaikille uusille plussista. Tämä on tosiaan hyvä paikka jutelle, jos vielä ei uskalla läheisilleen kertoa. Meillä tietää jo minun äiti, veli ja muutamat ystävät. Jotenkin tuntuu, että jos kertoo yhdelle niin täytyy kertoa kaikille ettei vaan kuule muualta tätä uutista. Maailma kun on yllättävän pieni. :)

Kävin tänään siellä ar-ultrassa. Siellä se oli, ihan oikeassa paikassa ja sydänkin sykku vahvasti! Ihana tunne. Viikkoja nyt 6+6. Nyt kaikki on paljon todellisempaa! Rahapussia se kyllä kirpaisi 89 euroa! Huh, huh!!

Kuulemisiin!

Hiustenvärjäyksestä. Selvää näyttöä on siitä, että monet kemikaalit, joille äiti altistuu, kulkeutuvat vereen ja sitä kautta sikiöön. Hiusvärit on yksi pahimmista kemikaalilähteistä. (lisää tietoa voi hakea vaikka WWF:n sivuilta)
Toisaalta monet kampaajat tekevät värjäyksiä raskaana ollessaan. Eikä kai ole tutkimustietoa, että kampaajien lapset olisivat muita sairaampia.
Nämä ovat niitä asioita, joita jokainen voi punnita ihan itse. Aiemmin muistan täällä käydyn verenmakuista keskustelua aiheesta.
No, itse en ole värjäyttänyt raskaana ollessa. Viimeksi loppuraskaudessa hiusten väri tummui tosi paljon.

Tervetuloa uusille, minunkin puolesta!

Tämä uutisen salaaminen ottaa todellakin voimille:)
En millään malttaisi olla kertomatta, mut ei haluta vielä kertoakkaan. Mietittiin, että kiva hetki uutiselle olis isänpäivä. Vois laittaa papoille kortteihin terveiset pikkuiseltakin ja kopion ultrakuvasta mukaan:)
Silloinhan mullakin olis viikkoja jo liki 12!!! enpä tiedä. Ei taida "salaisuus" ihan niin pitkään pysyä, mut vähintään viikolle 10 kuitenkin:) Mites muut?

Varmasti ihanaa nähdä pikkuinen kaikissa voimissaan jo nyt. Aika monet näyttää käyneen tuossa ar-ultrassa. Mä en siinä käy, kun meillä kunta tarjoaa vain yhden, rakenneultran. maksan sitten itse np:n ja jos muutoin tarvitsee niin loppuraskaudessa sitten käyn uudelleen.

Nyt alkaa jo vähän tuntumaan et kyllä tässä raskaana ollaan. Oireita mulla on ollut alusta asti, mut nyt varsinkin--) rinnat on suurentuneet yhden kuppikoon verran ja kahvi+monet muut hajut oksettaa!!!
Lisäksi väsyttää, vaikka nukkuis kahdet päikkärit.
Tämmöstäpä tänne, kuulemiin taas!!!

Itse ollaan kerrottu jo mun äidille ja miehen veljelle + perhe ja vanhemmilla ja parhaat ystävät tietävät...
Eli aika lörppäsuita ollaan oltu.
Ekasta ei kerrottu (paisti äiti ja paras ystävä) muuta kuin np-ultran jälkeen.
Tokasta oltu enemmän rohkeita.

Ekasta mentiin neuvolaan (eka käynti + lääkärin käynnit ja loppukäynnit) yhdessä)
Oli minusta ja miehestä ihan hyvä/kiva, että mies oli mukana ekassa neuvolakäynnissä, kun asia oli kuitenkin uusi meille molemmille ja kuuli mies samalla paljon uutta asiaa jota en itse oisi älynnyt hänelle sanoa (itselle oli itsestäänselvyys..)
Eli mukaan vaan jos siltä tuntuu. Yhdessä asiat on kiva kokea!

Ihana Maya että kaikki kunnossa!!!!!!!!!
Nyt taas tuntuu ettei jaksaisi odottaa sitä omaa ultraa ensi torstaihin...

Itsellä on muuten rinnat kasvaneet myös, eli kai tässä kropassa jotain tapahtuu =)

Tervehdys taas täältä työpöydän takaa! Tervetuloa uusille joukkoon=) Me olemme kertoneet raskaudesta vasta siskolleni. Vaikka mieli tekisi kyllä julistaa koko maailmalle=) Vähän jännittää miten töissä suhtaudutaan ja miten saan hoidettua neuvola ja ultra käynnit. Muille ajattelimme kertoa vasta ultran jälkeen, kun tiedämme onko tuolla masussa ketään! Tämä on niin ihmeellistä, että en voi uskoa todeksi vieläkään=)

Onneksi mun pahoinvointi on lievää. Mussutan salmiakkia ja hedelmiä. Ei siis tarvitse rynnätä vessaan. Ja tässä mun työssä se ois tosi hankalaa. On siis helppo salata tämä vielä muilta=) Kestävyyttä vaan kaikille, jotka joutuvat siellä vessassa juoksemaan.

Nyt pitää jatkaa hommia=)

Olen värjänny hiuksiani raskaana.. (ammattitauti) kun tyvikasvu ärsyttää.. Kevytväreissä ei ole niin vahvoja aineita kuin kestoväreissä.. Mutta jokaisen oma asiahan se on..
Neuvolaan mennään yksin kun ei oo kahta. Ja olenkin kertonu tuolla jo kelle oon kertonu kelle en. Kai...
Rinnat on turvonnu, uusia liivejä täytys saada, liekkö enää ees kokojakaan. Olo kuin tuplasti pamela..Huoh.
Toivois et menis 158 vrk nopsaan ja päästäs hakee uutta asuntoa. Haluan tosta äklöstä naapurista eroon.. Tai jos ostas sille elämän.
Esikoinen tekee mulle kampausta =D

heippa!

täällä pahaolo jatkuu ja hyvä niin:) huomenna neuvola.mies töissä siihen aikaan ja pojankin vien ensin tarhaan joten menen yksin.mies tulee mukaan aina noihin pojan neuvoloihin ja varmaankin tulee myös uuden tulokkaan sydänääniä kuuntelemaan kunhan ei aina silloin töissä ole:)
vötky tosi paljon sulle zemppiä kun jaksat yksin taplata esikon ja tulevan vaavin kanssa!on sulla meijät tietysti aina turvana ja tukena:D

mä olen kertonut raskaudesta siskolle,miehen äidille ja 6 ystävälle.(+yhdelle ulkomailla asuvalle ystävälle:)olen siis aika monelle kertonut.tosin noista olisi aika moni pois jäänyt jos eivät olisi yrityksestä tienneet..töissä en ole kerrtonut kenellekkään.enkä kerro ennen kuin 12 viikkoa täynnä.enkä varmaan silloinkaan vaan kuin kakkos pomolle.hän kuitenkin todella hyvä ystävä.

huomenna siis neuvola ja jännittää ( ja tietysti väsyttää!!!!)
nyt menen nopeasti lenkille.karmaiseva turvotus taas työpäivän jälkeen..
ai niin ja tervetuloa kaikki uudet munkin puolesta!!ihanaa lukea teidän kaikkien uusien ja vanhojen juttuja!

terv minnie 9+4

Iltaa kaikille ja tervetulotoivotukset uusille toukokuisille!:) Omaan odotukseen ei kuulu kummempia. Armoton väsymys päällä työpäivän jälkeen ja tänään alkoi taas inhottavasti närästämään. Muuten olo ihan ok.

Olen oikeasti alkanut epäilemään, että ihmiset ovat jo huomanneet "turvotuken" masun ympärillä. Esikoinen(vajaa 3-v.) on nimittäin jo kahtena päivänä peräkkäin kysynyt, että onko sulla masussa vauva!!!! Kotona emme ole miehen kanssa asiasta puhuneet hänen kuullensa puolella sanallakaan, joten ei jää muuta vaihtoehtoa, kuin päiväkodin aikuiset! Näin epäilen....Itse asiassa tyttöä hakiessa tuntuikin, kuin mahaani olisi tuijotettu. Vaikeaa tietää varmasti!

Itselläni on vasta ensi viikolla neuvolalääkäri, joten odottelua vain tiedossa. Onneksi uuden työn parissa viikot vierivät pikavauhtia, eikä joka päivää ehdi laskemaan...

Mukavaa illanjatkoa toivotellen,
Rosalinda rv 9+0

Teretulemasta vaan uusille. Ja sitten rouheesti päivittämään omat tiedot sinne listalle, niin menee kaikki tiedot kerralla oikein. Ihan vaan "maalaa" sen listan, klikkaa hiiren oikealla namiskalla, valkkaa sieltä kopioi, vie hiiren tähän vastauskenttään, klikkaa taas sitä oikeaa ja sit valkkaa liitä. Ja simsalabim, siellä lepää.

Mahakipu jatkuu, enkä pääse lääkärille neuvolan tädin ohi. Pitää varmaan kohta alkaa harkita gynen päivystystä. Kai tää kuuluu ihan asiaan, kun on raskauksien välissä niin lyhyt aika. Miten muilla viime vuoden lopulla synnyttäneillä, onko vaivoja??

Ja Rosalinda: mun maha on ihan järjettömissä mittasuhteissa. Se tulla tupsahti yhdessä yössä viime vkonloppuna ja nyt sitä on hankalaa piilotella. Turvotustahan se vaan on, mut sitä on kyllä sit TOSI paljon. Tai sitten siellä on enemmän kuin yksi tai sitten raskaus on pidemmällä kuin luulinkaan. Who knows... Joka tapauksessa mammahousuilla mennään, kun ei viitsi verkkareilla ihan joka paikassa esiintyä.

Ja mitäs muuta:
* onnittelut tietty kaikille ar-ultrassa jo käyneille ja hyviä uutisia saaneille.
* itse olen surutta värjäillyt hiuksiani raskauden aikana, kampaajani sanoi että permanenttiaineet on jotenkin pahempi juttu, nykyajan hiusvärit ei.
* tsemppiä Sinetille jatkoonkin, kyllä ne pelot siitä haihtuu ajan kanssa.
* tsempitykset Vötkyllekin!!
* esikoiselta mies oli joka neuvolassa ja ultrassa ja joka paikassa mukana, koska itse niin halusi. Kakkoselta ei ehtinyt ekaan neuvolaan, mutta ultriin kuulema ainakin tulee. Musta on ihan kiva, jos isääkin moiset jaksaa kiinnostaa. Yhteinen projektihan tämä on.
* ja raskaudesta oon huomaamattani kertonu vähän jo oikealle ja vasemmalle. Eli aika moni jo tietää, tuskin tarvitsee paljoa erikseen tekstiviestejä aiheesta lähetellä, kun 12 vkoa on täynnä...
Olisin laittanut näin ja ehkä on viel joku jolle voin laittaa:
Salaisuuden kuuluville
vihdoin julki julistamme.
Viikkoja on 2toista,
kertoa siis rohkenemme.

Viel on aikaa arvuutella,
odotella ja ihmetellä.
Jos matkalla on enkeleitä
toukokuussa on neljä meitä!

Eiköhän tähän ole ihan hyvä lopettaa...
Rattoisaa illanjatkoa.

Niksu rv 8+3

Aattelin siitä tonnikalasta just sitä pakkausmuotoa.Eiks jossain vaiheessa puhuttu ett niis olis myös jotain kertymiä(kuten nuudeleissakin).Mulla ei siis faktaa asiasta oo..
Onnittelut Mayalle ultrasta ja onnittelut uusille plussasta :) Siirryn nukkumaan ja jännittelemään huomista päivää.

huomenta!!!

kiva runo niksu:)
heräsin sitten 20 yli 5!!!!en saanut enää unta..pakko olla ihan hiljaa ettei esikoinen herää:D pääsen rauhassa suihkuun.neuvolaan tänään jippii!!toivottavasti sydänäänet kuuluvat! näkeekö joku muu todella levottomia unia?olen tosi väsynyt mutta silti hyörin ja pyörin ja näen pahoja/levottomia unia???

minnie rv9+5