Toukokuiset 9

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lumikki1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
onneksi olkoot tytön johdosta minnie.

SYNNYTTÄNEET:

Minnie, 22, LA 29.04, toinen (esik. 10/05) 26.4.07 tyttö 3470g ja 50 cm.

ODOTTAVAT :

Riina, 28, LA 27.04, esikoinen

Liinu, 28, LA 01.05, esikoinen
Pinski-70, 36, LA 01.05, toinen (esik. 12/04), Tays
Kojo, 24, LA 01.05, esikoinen

Rosalinda, 27, LA 02.05, toinen (esik. 12/03)
Heli, 19, LA 02.05, esikoinen, Tays

Tiitu, 24, LA 05.05, esikoinen

Hanna+E/V, 30, LA 06.05, esikoinen

Ippa, 33, LA 08.05, esikoinen

Kipa, 34, LA 09.05, esikoinen, Tays
Pirpana, LA 09.05 , esikoinen, Tays

Taimi, 32, LA 13.5., toinen (esik. 03/04)

Ulla, 27, LA 14.05, esikoinen
Nirppu, 27, LA 14.05, toinen (esik. 10/05)

Mössö, 28, LA 15.05, toinen
joulupukki, 35,LA 15.05, toinen (tyttö), kätilöopisto

Vötky 24, LA 16.5, toinen (esik.05/04), mks

Maya80, 26, LA 17.05, toinen (esik. 11/05), Kätilöopisto
Lumikki, 29, LA 17.05, esikoinen, Tays

Sara, 25, LA 19.05, esikoinen, VAS

Sinetti, 29, LA 21.05, esikoinen, Tays
Hanne, 27, LA 21.5, esikoinen
Syysmarja, 26, LA 21.5., esikoinen, TYKS

Sanni, 22, LA 27.05(?), esikoinen
Moona, 23, LA 27.05, toinen (esik. 07/05)

Hanna, 29, LA 30.05, toinen (esik. 06/05)

Iisa, 28, LA 4.6., esikoinen, TYKS

Todella paljon onnea minnielle tytöstä! Tätä oltiinkin jo odotettu, ensimmäinen vauva meidän ketjuun<3

Kävin jo pari päivää sitten tarkistamassa että joko on vauvauutisia, mies vaan nauro että kuka muka ensimmäisenä niitä tänne alkais laittaan. Hah, johan oli minnienkin uutiset näin nopeesti tiedossa:) Eipä siellä sairaalassa kauaa tarvitse olla jos siis kotikoneelta on viesti kirjotettu. Mutta kiva kuulla että synnytyskin oli hyvä kokemus! Antaa vähän toivoa..

heli 39+3

Moikka!

Hurjasti onnea Minnelle ja koko perheelle! Kyllä meni kylmiä väreitä kun huomasin viestin...kukahan on seuraava? :) Tulkaahan sitten heti kertomaan kun kykenette.

Me ollaan nyt parin sadan kilometrin päässä kotoa vapun vietossa, mutta onhan täälläkin sairaala ja tuttu olisikin eli tuo Tays, mutta ei mitään kummempia supistuksia. Eiköhän se mene sinne toukokuun loppuun.

Maya 37+3

Moikka!

Hurjasti onnea Minnelle ja koko perheelle! Kyllä meni kylmiä väreitä kun huomasin viestin...kukahan on seuraava? :) Tulkaahan sitten heti kertomaan kun kykenette.

Me ollaan nyt parin sadan kilometrin päässä kotoa vapun vietossa, mutta onhan täälläkin sairaala ja tuttu olisikin eli tuo Tays, mutta ei mitään kummempia supistuksia. Eiköhän se mene sinne toukokuun loppuun.

Maya 37+3

Paljon onnea Minnielle ja koko perheelle :)

Eikös ne "ässät" ole sauna, seksi ja siivous ;) Siivoiltu on ja portaita riittää meilläkin sekä asunnossa että tontilla + asuinympäristössä rutkasti kun koiran kanssa kävellään. Sen verran tuo seksi + siivous + portaat saman päivän aikana teki ainakin mulle ett tunsi vähän mitä ne supistukset on kun ei oo aiemmin niitä näkynyt. Päättelin siis ett kun jatkaa samaa "ohjelmaa" niin on sellainen luonnonmukainen "käynnistys" joka johtaa ennen pitkää tulokseen :)

Lumikki 37+4

heippa!!

kiitos onnitteluista!ihanaa olla vauvan kanssa kotona:) esikoinen on välillä vähän hankala mutta niin hän se aina on..eli ei ollut mikään yllätys.hänelle täytyy vaan antaa aikaa tottua uuteen tilanteeseen.hän kuitenkin niin pieni vielä.

vauva syö öisin usein.mutta niin hän ne pikkuiset aina.nukkuu mun vieressä kun on helpompi siitä imettää.saan itekkin nukuttua paremmin.viime yönä kärttyili masuvaivoja mutta otankin noi relatipat käyttöön jos vaikka pikkuisen masua vähän tasoittaisivat.imetys siis onnistuu.sähköpumpulla pumppaan ylimääräiset maidot kun sitä tuntuu nyt olevan tissit täynnä.toivon tosissaan että imetys onnistuisi tällä kertaa.

synnytys eteni siis nopeasti sen jälkeen kun alkoi.ilokaasua oli vaan puudutteena kun muuta ei keritty.paikat oli sairaalaan menessä 8cm auki.oli tosi hieno kokemus koko synnytys.mies oli tosi hyvin tukena.kaik paikat mulla säilyi ehjänä:) eli ei leikattu eikä revennyt.

nyt täytyy mennä vauvan luo alkaa vaatia ruokaa:)

mulla on jo nyt ikävä masua vaikka loppuraskaudessa sitä manailinkin..

minnie ja vauva 5pv

Onnea minnie! Mahtavaa! Nytkö tämä alkaa? sitten vaan seuraava =) Voin ilmoittautua vapaaehtoiseksi, mutta pelkään kyllä jääväni häntäpäähän! Oon jo vähän tuskastunut ja ennen kaikkea väsynyt. Koko raskauden ajan oon voinut hyvin, mutta nyt on kunto hävinny kokonaan. Ja odotan jo niin pikkuista! Tänään oon menossa viimeselle lääkärikännille. Vähän jännittää, että mitä sanoo tuomioks. Onko mitään tapahtunut vai saadaanko odottaa vielä kaaaauan.

Hauskaa vappua muuten kaikille! Tulen jossain vaiheessa kertomaan lääkärikuulumiset!

Hanne rv 37

miekin odotan niin pikkuista jo syliin... neuvolassa tänään taas
heippa taassen.

neuvola kuulumisia.
neiti eilisen aivan hiljaa ja mainitsin asiasta neuvolassa. pikkusen hätääntyi , mutta oli hyvät sydän äänet ja potkas kerran neuvolan tätiä, liike seuranta. pitää tuntea liikkeet päivällä ja illalla 10 kertaa vähintään. puoli tuntia se täti mua siinä tökki ett sais liikkeitä aikaseksi... mutta ei ja sanoi ett kun meen kotiin niin pitää syödä ja levätä ett saadaan laskettua noi liikkeet... ett kymmenen tökkäsyä pitää tulla..
istuin ruokapöytään niin jo alkoi tökkiminen...
nyt neiti suuttu sitten.. tökkii kunnolla ett mitäs hätäännyimme.

rr 110-86
paino -200g /3 pv.
eli kilo tultu alas siitä kahdesta kilosta mikä tuli viikossa, eli ilmeisesti turvotus laskeutuu....
pissa puhdas. mitä ihmettä on tapahtunut.

perjantaina sitt onkin uus neuvola ja jos silloin viel on kaikki ok.. niin sitt kerran viikossa..
ja neiti laskeutunut takas taas.. jesh.
supistuksia tuli kun neuvolan täti kokeili mahaa mutta ei tuntunut missään mulla.. eli noita kivuttomia kun tulee niin ei auta.
<

Neuvolassa tuli täälläkin maanantaina käytyä. Lapsella hyvä sydämentykytys, pissa oli puhdas, verenpaine ok jne. Lapsi on kuitenkin edelleen ylhäällä eikä tädin mukaan kovinkaan kiinnittynyt, pää liikkuu jonkun verran... Tuntui kovasti epäilevän, ettei tämä itsekseen lähde liikkeelle, vaan että yliaikaiseksi mennään ja joudutaan mahdollisesti käynnistämään. (Mulla taitaa olla sukurasitetta tuohon: äidin kaikki 3 lasta ovat vetäneet yli lasketunajan) Polillahan lääkäri sanoi viime vkolla ettei lapsi ole mitenkään erityisen iso, mutta neuvolantäti tuntuu olevan halukas antamaan lähetteen takaisin polille jo ensi viikolla jottei kasva liikoja.. Jännää.. Ei auta kuin odotella ja katsella kuinka muijan käy :-)

Glada Vappen, allihopa!! :-)

Hanna 39+2

Hei kaikki toukokuiset!

Pääsin vihdoin koneelle, kun meillä ei kotona ole nettiä. Onnea Minnielle vauvasta!!!!! Tänään viikkoja 38+3. Olo mitä mainioin, joten luulenpa että yli LA:n menee reilusti. Esikoien kanssa päivät kuluvat nopeasti ja tekemistä riittää. Toisaalta koska olo on hyvä niin ei kamala kiire nyytillä ole. Neuvolassa olin viime viikolla ja kaikki ok. Vauva olo ja laskeutunut alhalle, mutta sekään ei ennusta mitään=). Joten ei auta kuin odotella.

Paljon onnea kaikille viimeisille viikoille!!!

T: Mössö

Onnea Minnielle! Kunpa itsekin olisi jo tuossa vaiheessa, mutta pikkukaveri on tuntuu olevan kovin kiintynyt asumukseensa eli vielä ei ole mitään merkkejä. Hän tuntuu vielä olevan kovin korkeallakin, kun kylkiluissa tuntuu potkuja. Laskettuun aikaan on vielä viikko eli ei auta kun odotella. Torstaina on seuraava neuvola.

Kipa 38+6

Neuvolalääkäri oli eilen. Verenpaineet oli ok, kuten koko ajan. Painoa oli tullut vain puoli kiloa. Onneksi. Mulla tota painoa on vaan kertynyt. Vauvan sydän tykytti tomerasti. Kohdunsuu oli sentin auki ja pituus 1,5 cm. Vauva on alhaalla ja lääkäri tunsi vauvan pään. Lantio on normaali, joten vaavin pitäis mahtua ihan normaalisti. Nyt sitten viikottain neuvolaan.

Sen verran lääkäri sai ronkinnallaan aikaan, että illalla supisteli vähän. Yöllä ei ollut mitään tuntemuksia. Tänään maha on koko ajan ihan kivikova. Pieniä tuntemuksia on muttei mitään suurempaa. Eletään siis toivossa, että päästään synnytys puuhiinkin. Ettei ainakaan kauheesti yli menis.

Hanne 37+1