Marraskuiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lucille
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse en ole mitään vielä ostanut vauvalle..mikä lie kun on vieläkin sillai varovainen olo, että toppuuttelee itseään innostumasta liikaa, jos kuitenkin jotain kävisi..ihan älytöntä toisaalta mutta kaipa se on ihan yleinen suhtautumistapa täällä suomessa, itku pitkästä ilosta niinkun sanotaan.

Siirsin kuitenkin 4D-ultaa muutamalla viikolla tuonne rv 24-25 paikkeille, ajattelin, että mukavampi nähdä kaveri hieman kehittyneempänä, ettei ihan säikäytä;)

Oon ollut tosi pirteä viime aikoina, herään ennen kun kello soi ja energiaa tuntuu riittävän tosi hyvin. Illalla kuitenkin alkaa väsyttämään tosi aikaisin. Unirytmi on aikaistunut. Nyt on myös niin luksusta kun kaikki kuvotukset ja pahoinvoinnit on loppunut:)

Ihana kuulla Neppu, että tyttö olisi tulossa! Kävitkö yksityisellä rakenneultrassa? Kyselen vain siksi, kun täällä pääkaupunkiseudulla tuntuu olevan niin tarkkaa, ettei sukupuolta kerrota, muuta kuin yksityisellä. Mulla on alusta saakka ollut poikaolo, näin poika unenkin mutta nyt fiilikset on vaihtunut. On vahva tunne, että typy sieltä tulisi. Nimiä ei olla yhtään vielä mietitty ja ajattelinkin ehdottaa miehelle, että kummatkin listaisi 5 nimeä tytölle ja pojalle ja sitten katsottaisi mitä kumpikin on miettinyt.

Vatsa on alkanut kasvamaan yhtäkkiä tosi paljon. Mulla on varmaan painopistekin vähän muuttunut kehossa, kun jalat on lenkillä alkanut kipeytymään eri paikoista kun ennen. Välillä on myös inhottavia suonenvetoja pohkeissa, varsinkin yöllä. Muuten ihan ok olo, ei (vielä?) turvotustakaan vaikka ollut aikamoinen helle. Vatsa toimii harvemmin kuin ennen mutta toimii kuitenkin.

Ihanaa, kohta alkaa kesäloma, ja sit enää "muutama" viikko töitä. Äitiysloma alkaa kelan laskurin mukaan 27.9. Ensi viikolla neuvolassa laitetaan ä.loma- ja ä.pakkaushakemukset menemään. Kovasti odottelenkin jo tuota äitiyspakkausta niin pääsee vähän hypistelemään...

Aurinkoa!!

Jen 19+5

Kävin kaupungin rakenneultrassa ja kyllä ne täällä Oulussa vielä kertoo kummalta näyttää.. Tietenki varottaa että ei se satavarmaa ole kumpi tulee siltikään.

Natalie, en oo varma olenko tuntenu liikkeitä vielä. Jotain hassua pyörimistä tai niinku pieni kissa tassulla koskettas on tuntunu sillon tällön suunnilleen pari viikkoa, mutta ku ei varmaksi tiedä miltä pitäis tuntua niin vaikea sanoa.. Kai ne liikkeitä on ollut, mutta ei kyllä joka päivä tai mitenkään säännöllisesti.

Maha on täälläki oikeen poksahtanut esiin viikon sisällä. Oon varmasti aivan valtava tuolla loka-marraskuussa, ku nyt jo ulkopuolinen pystyy selvästi huomaamaan.. Vointi on aika hyvä ja töissäki oon jaksanut hyvin. Huolimatta siitä että teen vuorotyötä, jossa aikasimmat aamut alkaa 3.30. Eilen sain lahjaksi kaverilta ihanat pikkuiset sukat ja äidiltä pari bodya. Itse ei olla vielä osattu mitään ostaa. Tuntuu että vaatteita ei kamalasti tarvi ostaa aluksi kun niitä tulee lahjaksi vähän joka suunnalta, ja vielä ois vähän aikaista alkaa mitään sänkyjä tai vaunujakaan kattelemaan. Mutta ehkä tässä pikkuhiljaa innostutaan mekin kunnolla ostelemaan, kun nyt taas muuttu vähän konkreettisemmaksi koko vauva-asia.

Täällä on iso- ja isoisovanhemmat niin innoissaan tulokkaasta, että pieniä sukkia yms ilmestyy aina silloin tällöin. Mieskin pohdiskeli tuossa pitäisikö jo varmuuden vuoksi ostella varastoon vaippoja, jos sitten sattuukin käymään niin että lapsi tulisi etuajassa. Kaipa niitä varastoja voi ruveta keräilemään vähitellen. Vaippoja kuitenkin menee ja kun rahat ovat minun kotona olemisen takia synnytyksen jälkeen tiukemmalla kuin tavallisesti, ei tarvitsisi sellaisesta menoerästä murehtia. Yhdistelmät on jo ostettu kun satuttiin löytämään alennuksesta mieleiset. Vaatteita ei ole osteltu, lahjana saadaan sukulaisilta ihan mukavasti ja minä odottelen sitä rakenneultraa. Voihan olla ettei totuus valkene sukupuolesta vielä silloin, mutta mutta...

Täällä liikkeitä tuntuu päivittäin. Välillä on vilkkaita päiviä jolloin tulee kuka ties mitä raajaa sarjana ja välillä meno on rauhallista ja vatsan ulkopuolelta tuntuu vain hiukan liikettä. Mammavaatteisiin on pitänyt jo siirtyä kun kaikki vanhat housut kiristää ja paidatkin ahdistavat. Paino on noussut ainakin 4kg, voi olla enemmänkin.

Hiukan on helteet meillä päin hellittäneet ja alkaa olla pirteämpi olo. Hyvää odotusta!

Rakenneultraa odotellessa Janniina 18+2 (muistaakseni)

Jen, se taitaa ihan riippua ultraajasta, kertooko sukupuolen. Olen kuullut sekä naikkarilta että kättäriltä käyneiltä kokemuksia, toisille on kerrottu, toisille ei. Meillä tietty osuu joku tiukkapipo tai taidoton eikä saada sukupuolta tietää...

Täällä on kans liikkeitä tuntunu päivittäin parin viikon ajan, eilen myomaultrassa kuulin myös että "vilkkaasti liikkuva ikäisekseen sopivan kokoinen sikiö masussa on".
Helpotti taas! Jussin jälkeen on sitten rakenneultra.

Mä oon vielä pysyny tavallisissa vaatteissa, farkutkin menee jalkaan kunhan on matalavyötäröiset. Paidoista kuitenki pitää valita niitä vähän pidempiä ettei maha vilku. Ja pihalla on jo pari tyyppiä kysyny että odotanko toista, kyllä tää pötsi jo ihan vauvamahalta näyttää. siistii=)

Viikonloppuna esikoinen 1v 7kk sai pari tikkiä päähänsä kun kaatui mökillä, oli kyllä ihan hirveetä kattoo kun toinen huutaa pää veressä ja yrittää siinä itse olla rauhallisena ja järjissään, itkin kyllä 2 päivää sen jälkeen aina kun vaan muistelin tapahtunutta... Siinä mun silmien edessä poika juoksi, kompastu ja löi otsansa =(
Kyllä noi huolta aiheuttaa noi lapsukaiset mutta on ne vaan niiin ihania etten tätä mihinkään vaihtais!!!

Lness ja rane 18+0

Hei!

Pitkästä aikaa kuulumisia kerrottavaksi. Tämä keskiraskaus on niin seesteistä aikaa...;)
Eilen oltiiin rakenneultrassa, kaikki hyvin:) vauva näyttää edelleenkin n viikon suuremmalta mutta laskettua aikaa ei ole muutettu. Sukupuolikin selvisi; meille tulee nyt sitten toinen poika. Olinkin uumoillut poikaa mutta kyllä se tieto sykäytti ihan kuin vauva olisi jo melkein syntynyt. Raukka ei ole niin montaa ajatusta ehtinyt vielä osakseen saada, esikoinen työllistää ja vie ajatukset niin totaalisesti. Oli ihan mukava että vauva nyt personoitu pikkuveljeksi, jotenkin tuntuu konkreettisemmalta. Näytti muuten profiilissaan aivan isältään...
Olimme NKL:lla, varsinaisesti sukupuolta ei kerrottu, kysyin sitä lopuksi suoraan. Kätilö oli oikein mukava, näytti ultraäänellä strategiset paikat ja kun totesin että taitaa olla poika niin hän sanoi että niiiiin, en voi kertoa sukupuolta mutta antoi kyllä kaikin tavoin ymmärtää että ymmärsimme asian aivan oikein. Pippelistä tuli oikein kuvakin....Edellisellä' kerralla 2v sitten samassa paikassa oli huomattavasti tiukempi täti, totesi vain tylysti ettei sukupuolta kerrota, sehän lukee jo kirjeessäkin....
Masu on jo selvästi kasvanut, näyttää kans jo ihan vauvamahalta, kiva ettei enää pelkästään lihonneelta....

IIu ja pikkuveli 19+0

kiva lukea muiden odotusajasta. minä odotan kaksosia.huomenna pitäisi mennä taas ultraan.mahtaako lääkäri laitta jo sairaslomalle kun supistuksia on ollut joka päivä.

nannu23 15+5

Moi nannu!

Onko sun supistukset kipeitä? Tuleeko ihan levossa vai vaan rasituksessa?
Lääkäri varmaan tarkistaa kohdunsuun tilanteen mutta jos kaikki on ennallaan ni tuskin tulee saikkua. Tai taitaa riippua aika lailla lääkäristä, oletko itse sitä mieltä että sun pitäis saada saikkua?

Lness

Noista supistuksista, olen miettinyt että mahtaako sekin olla supistelua kun vatsa menee ihan kovaksi. Joskus tuntuu aika tuskaiselta kun esim. kävelylenkillä tai töissä alkaa vatsassa tuntuu paineen tuntua ja se on päällisin puolin aivan kivikova, ja kiristää ikävästi. Onkohan tuo ihan normaalia vai pitäitäisiköhän siitä keskustella lääkärin kanssa?

Harmi, että kaupunki on jostain syystä nyt kesällä evännyt mahdollisuuden päästä ilmaiseen keskiraskauden lääkärintarkastukseen, jossa tuo kohdunsuu olisi tarkastettu. Täytyy varmaan ottaa asia puheeksi neuvolassa ensi viikolla..

Jen 20+0

Kyllä nuo vatsan kovettumiset juuri supistuksia ovat. Kohtu alkaa hiljalleen harjoitella ja niitä tuntuu aika ajoin ja lisääntyvissä määrin raskauden edetessä. Jos ovat kipeitä tai jatkuvia silloin on syytä huolestua ja käydä tarkistuksessa ja teitenkin levätä. Varsinkin fyysinen ponnistelua ja runsas kävely provosoivat supisteluja, silloin kannattaa vain ottaa vähän kevyemmin.

iiu: Kiitos infosta! Olen miettinyt samaa kun Jen79. Hiukan pistää kismittämään, ettei neuvolassa ole asiasta puhuttu sanallakaan, mutta jaksetaan kyllä väitellä voinko tuntea pikkuisen liikkeitä tai tentataan joko on hankittu sitä sun tätä lasta varten... En ilmeisesti osaa kysyä oikeita kysymyksiä. Jokaisesta kolotuksesta yms ei haluaisi valitella ja jää sitten tällaisetkin tiedot saamatta sieltä mistä ne mielestäni pitäisi saada.

Janniina 18+5

Muistankin noi harjoitus supistukset viime raskaudesta, vaikkakin ne alkoi lähempänä synnytystä. Ne oli semmoisia et vatsa kovettui ihan kovaks. Mun sisko joutui aikaistetulle sairaslomalle juuri supistusten takia. Ei niihin auta kun lepo. Ja kyllähän niistä kannattaa neuvolassa kertoilla ja kysellä.

Rv 17+2

Heip!

Ei ole tullut kirjoteltua pitkään aikaan. Supistuksia täälläkin on ja paljon. Viimeksi neuvolassa täti kyseli että onko ollu, ja sillon ei ollu vielä ollu, mutta seuraavana päivänä ne sitten alko ja on jatkunu nyt siis pari viikkoa. Teen fyysistä työtä, joten töissä etenkin supistelee ja selällään maatessa myös ja monissa muissa tilanteissa. Täällä on paljon keskusteluja ja kyselyitä noista supisteluista. Niiden perusteella ei oo mitään syytä huoleen, vaikka supistelis paljonkin. Mutta toisaalta myös nuo harjotussupistukset voi valmistaa synnytykseen, mikä nyt ei tässä puolen välin paikkeilla oo vielä hyvä asia. Ja siks ois ihan hyvä käydä tarkistuttaa sitä kohdun kaulan tilannetta ainakin jos supistuksia on paljon, esim 10 päivässä. Ite en oo vielä käyny. Tuntuu vähän rauhottuneen noi supistukset kun yrittää ite ottaa rennommin. Töissä tosin vaikuttaa aika lusmulta (mulla siis töissä on viileää, eli paksut isot työvaatteet, joten kukaan ei siellä tiedä vielä raskaudestani). Ja sairaslomalle en vielä haluaisi jäädä. Hyvin jaksaa kun ei tee mitään muuta työpäivinä. Pitää vaan makoilla muu osa vuorokautta.

Käytiin tänään kauan odotetussa rakenneultrassa. Olin hieman pettynyt. Täällä palstalla olen kuullut että tunti kannattaa varata aikaa siihen toimitukseen, mutta tuo kesti vain 20 minuuttia. Lisäksi laitteet olivat huonommat kuin mitä neuvolan ultrauslaitteet. Kuva oli epäselvä ja pikkuruinen. Ja käytiin siis kalliisti yksityisellä. Muuten oli ihanaa ja lääkäri oli tosi mukava. Ja rakenteet se lääkäri näki sieltä. Sydän oli hyvä ja koko vastasi viikkoja, paino jotain 300-400 grammaa, ja selkäranka ja jalat ja kädet ja rakko ja vatsalaukku oli kaikkki ok. Jalat oli ylöspäin ristissä ja pippeli ei siis näkyny :). Mulla on nimittäin vahva tuntemus et tää on poika. Niin siellä se sitten köllötteli ja työnteli käsiä suuhun. Aika sulonen näky :)
Niin ja istukka oli muuttanu. Se onkin nyt edessä ja tosi ylhäällä. Kaveri oli myös reipas liikkeinen ja tää lääkärisetä kyselikin oonko tuntenu paljon liikkeitä. Ja kyllähän ne tuntuu hyvin sillon ku potkii tonne alas ja kylkiin mut ylös ne osuukin siihen istukkaan ja siks liikkeet ei tunnu ku satunnaisesti, mut onneks nyt joka päivä ja oon huomannu, että kun ite painaa vähän mahaa saa sieltä potkun :). Joskus potkut myös näkyy mahan päältä mikä on huvittavaa. En siis kuitenkaan murjo sitä mahaa kovakourasesti enkä oo uskaltanu usein painella. Kivaa kun nauhotettiin vhs:lle toi ultraus niin voi aina kun on tylsää yrittää siitä tihrustella sitä epämäärästä kuvaa :) Vähän pelottava luurankovauva se kyl on :) Siinä ekassa ultrassa oli söpömmän näkönen mönkijäinen.

Mua on ruvennu jo huolestuttaa se kun paino ei nouse millään. Oon nyt yrittäny syödäkin aivan liiotellun paljon, mutta ilmeisesti ton raskaan työn kanssa se ei riitä. En tiiä mitä tässä sit pitäis alkaa syömään tai miten. Paino ei siis oo noussu yhtään. Toivottavasti alkais nousta kohta tai kuihdun olemattomiin sit ku toi syntyy ja sitä pitää imettää. Naama on kaventunu kauheesti. Myös rinnat on edelleen entisellään, eli ne ei oo turvonnu mihinkään ja nännitkään ei oo enää kipeet.
Onkos muilla jo paino noussu?

Maha on kyllä jo valtava, mutta kaljamahamainen levinny, takaa näkyvä. En tiedä tunnistaako sitä vauvamahaks jos ei tiedä. Housut ei mahdu kiinni, mutta en oo vieläkään halunnu ostaa mammahousuja koska ne on jotenki törkeen näkösiä kaikki mun silmään. Pitäis ehkä kokeilla niitä jos ne ei sitten päällä oo niin rumia. Mutta nää pitkät topit on ihania ja niiden kanssa voi jättää vetskarit ja napit auki jos on vyö.

Ja ei olla mekään vielä ostettu mitään vauvalle. Jotenki se ei tunnu vielä ajankohtaselta ku kaikkee voi sattua. Eikä meille oo kukaan myöskään antanu mitään vauvakamaa.

Joop tulipa taas pitkä sepustus. Taidan mennä havainnoimaan sitä ultravideota jos se pippeli sittenkin vilahtais siellä :)
Iloista ja rauhallista odotusta kaikille!

plussa ja mönkijäinen 19+6

hmm lueskelin vielä muiden rakennejuttuja.. Meille ei sanottu aivoista mitään. Pää kyllä mitattiin. höh. Kauan teillä muilla jotka on jo käyny kesti ne rakenneultraukset?

Juu kitos Iiu vastauksestasi, sitä samaa sanoivat työkaveritkin, että supistuksiahan nuo vatsan kovetukset ovat. Mulla on näitä tuntemuksia ollut nyt vajaa viikon ajan n.2 krt.päivässä. Teen fyysistä työtä ja lenkitän koiraani vapaa-aikana, joten saattaa olla, että nykyinen tahti alkaa olemaan liian rankka. Tuntuu vähän ikävältä, kun kroppa ei jaksakaan enää samalla tavalla kuin ennen ja välillä saa todella zempata, että muistaa hi-da-staa vauhtia...Vaikka kyllähän se vauvakin pitää siitä olen. Tänäänkin lenkillä potkaisi tosi lujaa, että hiljennä nyt sitä vauhtia!:)

Mulla rakenneultra kesti reilut 1/2 tuntia. Kätilö oli tosi mukava, ehkä mun ikäinen, ja katsoi tarkkaan sisäelimet, sydämen, aivot, mittasi tiettyjen luiden pituudet ja katsoi, että kaikki raajat liikkuivat. Mulle ainakin jäi sellainen fiilis, että kaikki mitä nyt siinä vaiheessa voidaan tutkia, tuli tarkistetuksi. Ja oikein huolellisesti.

Vatsa on kyllä aikamoinen pallo. Kasvaa suoraan eteenpäin ja nyt on napakin pulpahtanut ulos..yak;) Mutta onhan se niin ihanaa sitä paijailla, nyt kun saa kaveriltakin jo vähän vastakaikua:) Vieläkin pärjään omilla vaatteillani ja lököfarkuillani, ainoastaan yhden pitkän mammatopin/aluspaidan oon ostanut. Viime yönä synnytin taas unissani, ja poikahan se sieltä tuli. Nyt on siis 2 poikaunta vastaan tyttöfiilis..saapa nyt nähdä sit kumpi tulee..4D:ssähän tuo selviää muutaman viikon päästä. Onko muita 4D:hen menijöitä?

Jen 20+2

Tuntuu, että vatsa olisi tässä taas hieman kasvanut viime aikoina. Olen katsellut enemmän vatsaa aina aamuisin ennen syöntiä kun tuntuu, että se on silloin "aidoimmillaan" kun syönnin jälkeen aina vähän turpoaa ja joskus enemmänkin. Välillä taas tuntui, että kasvu on pysähtynyt kun näytti ettei se aamulla vielä kovin kummoinen ole, mutta nytkin aamulla kun taas katsoin niin kyllähän se sellainen pallo on, että näkyy kun on neuletakkikin päällä. Ehkäpä sitä pitäisi jo töissäkin tehdä tunnustus ennenkun alkavat itse kyselemään. Olen vaan halunnut odottaa ja katsoa, että kaikki on kunnossa.

Rakenneultra olisi 3.7, seuraava neuvola 9.7 ja 4D-ultra sitten 1.8. Mukava päästä tiirailemaan tulokasta ja saada sukupuolikin selville.

Olenpa taas pysynyt poissa täältä pitkään.. ;-) Mutta onneksi nimi on yhä listalla.
Eli täällä on iso masu posahtanut jo esiin ja olen vakiovieras äitiysvaateosastoilla..onneksi niiltä löytyy ihan kivoja ja VÄRIKKÄITÄKIN kesävaatteita, että ei tartte vaan mustassa kulkea.

Olisin kysynyt närästyksestä -vähän nolo juttu- mutta kun mua ei oo ikinä närästänyt ja viime yönä ihmettelin ylävatsassa semmosta "korvennusta" ja ahdistusta, niin tältäkö se tuntuu? Tuli tietty huoli että mitä siellä on käynnissä... aamulla vielä hieman tuntui mutta nyt ehkä rauhoittunut. Kertokaa kiltit närästyksestänne!? ;D

Huono olo on aina aika-ajoin vieläkin, mutta ohimenevää onneksi. Välillä hampaitapestessä joutuu yökkimään, mutta ei varsinaista pahoinvointia ole tullut harrastettua vähään aikaan (kop kop). On tää tälläistä ihmettelyä. Rakenneultra juhannuksen jlk viikolla ja kyllä se taas jännittää kauhiasti vaikka periaatteessa tuskin pikkuisella on mitään hälyttävää tässä välissä tapahtunut..

Mutta kun juuri jäin kesälomalle 5 vkoksi, eikä yhtään neuvolakäyntiä tänä aikana ole, niin varmaan loppulomasta jo toivoisi kuulevansa niitä pieniä ja kiihkeitä sydänääniä, ettei tarvitse vainoharhaiseksi ruveta.

No, tulipas tarinaa... Liikkeitä en tietääkseni ole vielä tuntenut, mutta niinhän sitä sanotaankin että rv20 paikkeilla vasta kun esikoista odotan.
Voimia meille kaikille ja kaunista sunnuntai-aamua! :)

-Mari- rv 17+3

LA 1.11. Jen79 28/ esikoinen NKL
LA 2.11. Lucille 29/29 toinen, poika 04/05, KOKS
LA 3.11. Plussa 22/24 esikoinen
LA 6.11. March 30/30 esikoiset
LA 8.11. Iiu 34/34 toinen, poika 10/05 NKL
LA 9.11. KM71 36/30 esikoinen KHKS
LA 9.11. iiden 32/33 kolmas, poika 1/97, tyttö 1/03
LA 11.11. Janniina 23/26 esikoinen
LA 11.11 Min 23/ toinen, tyttö 06/06, TAYS
LA 13.11 Senla 23/ esikoinen, KASS
LA 14.11. natalie07 esikoinen
LA 15.11. Lness 29/ toinen, poika 10/05, Kättäri
LA 15.11. 29/Starppa 30 esikoiset, KOKS
LA 17.11. NEPPU 24/esikoinen/OYS
LA 18.11. __MAIKKI__ 23/esikoinen, SJKS
LA 19.11. Dido 32/ esikoinen
LA 20.11. Lillis77 29/ esikoinen
LA 20.11 kmk80 26/26 esikoinen, KHKS
LA 21.11. Jane 32/33 esikoinen, Jorvi
LA 22.11. -Mari- `75 32/ esikoinen KÄTILÖOPISTO
LA 23.11. piipiäinen 26/ kolmas, tyttö 01/04, tyttö 03/06, TAYS
LA 29.11 satsuma 27/ toinen, poika 11/05, OYS

Korjasin nyt kuitenkin oman lasketunaikani listaan kun se on jopa yhdellä päivällä aikaistunut! :) Toivottavasti en samalla tiputtanut ketään pois.. korjatkaa jos on väärä lista.
-Mari-

LA 6.11. March 30/30 esikoiset
LA 21.11 Min 23/22 toinen, tyttö 06/06, TAYS

Sulla oli vanha lista, jossa mulla oli väärä aika. Olin siis ultrassa ja olikin kymmenen päivää pienempi. Neuvolassa olin torstaina, kaikki oli ihan hyvin:) Ultraa jään odottelemaan eli 5.7.

rv 17+4

Hei!
Mari: Kyselit närästyksestä. Se voi tuntua ylävatsan ja rintalastan alaisena korvennuksena jolloin hapanta ja karvasta nestettäkin voi nousta aika-ajoin suuhun.
Yleensä helposti vaivaa yöaikaan jolloin on makuuasennossa, tilannetta voi helpottaa nostamalla sängynpäätyä ylös. Vatsan kasvaessa vatsalaukku joutuu ahtaalle ja närstystä voi alkaa kohti loppuraskautta esiintyä vaikkei siitä muuten kärsisikään. Muistaakseni minua vaivasi viimeiset viikot, loppui kyllä sitten synnytykseen. Joitakin lääkkeitäkin siihen on joita raskausaikana voi käyttää jos oikein pahaksi äityy mutta tietenkin olisi parempi ilman. Vältä kahvia, mausteita, happamia ja happoisia juomia....
Joku kyseli aivoista rakenneultrassa. Niitä ei vielä voi näillä viikoilla arvoida, ainoastaan aivokammiot ja verisuonet sekä kallon ääriviivat näkyvät mutta itse aivoja ei vielä voi arvioida ;)
Trerv IIU 19+4

Multitabsilla on sellaisia Raskaus Närästys -pureskelutabletteja, joita voipi syödä raskausaikana. :) Mulla on niitä kaapissa... Mullakaan ei koskaan aiemmin ole ollut närästystä, mutta nyt viime aikoina on ollut vähän.

Tänne ei kuulu mitään ihmeitä. Olo on ihan ok, ja masu on kasvanut parin viime viikon aikana niin, että se kyllä pullottaa ihan selvästi. Ei se kyllä vielä ihan vauvamahalta mun mielestä näytä... Mutta musta se on silti tosi söötti. :D Ostin ekat äitiyshousuni viime viikolla (semmoiset trikoiset), ja ne tuli testattua viikonloppuna. Hyviltä tuntuivat. Tänään taas vanhat farkut tuntui niiiiin kireiltä. Onneksi tämän viikon jälkeen alkaa loma, ja voi oleskella ihan rennoissa ja löysissä vaatteissa! (Ja loman tarpeessa olen kyllä muutenkin, työt ei kiinnosta enää yhtään.)

Olen muuten ollut tuntevinani liikkeitä jo n. viikon ajan tuolla mahassa. Neuvolassa täti ei tyrmännyt sitä ajatusta, että nyt jo voisin niitä tuntea. Ihan semmoisia pieniä hipaisuja tuossa alavatsalla. En ainakaan ole ennen semmoisia huomannut, mutta voihan se olla jotain ilmaakin... Mutta jos ne on vauvan liikkeitä, niin aivan ihana juttu!! Ihana ajatella että siellä se pyörii ja sätkyttelee. :)

Ihanaa kun tulee juhannuskin, vaikka säätiedotukset eivät lupaa mitään lämmintä. Toivottavasti ei sada silti koko jussia, että pystyy olemaan ulkonakin eikä tarvitse kökkiä vaan sisällä.

Oikein rentouttavaa ja mukavaa juhannusta kaikille!

Lillis 17+6

No tänään tuli sitten paljastettua uutinen töissä ja iloisia olivat ja onnittelivat. Pari oli vähän miettinyt raskauden mahdollisuutta, mutta eivät olleet varmoja. Työvaatteet kuitenkin peittävät jonkin verran . Olen seisomatyössä ja välillä tuntuu, että alaselkä väsyy... nytkin taas siellä tuntuu väsymystä... no toivottavasti ei väsyisi näin kuitenkaan joka päivä. Loman alkuun on vielä tasan 4 viikkoa ja sitten pääsee vähän lepäilemään.

KM71 19+3

LA 7.11. March 30/30 esikoinen
LA 21.11 Min 23/22 toinen, tyttö 06/06, TAYS

Ja sulla, Min, oli myös vanha listan pohja, omat tietoni eivät olleet ajan tasalla! Saa nähdä kuka vielä korjailee...
Omista kuulumisista sen verran että mahaa ei tyköistuvissa vaatteissa voi enää peittää, rakenneultra takana ja kaikki hyvin, ja potkuja tuntuu joka päivä, kuten jo usean viikon ajan. Aktiivisuus tosin vaihtelee päivittäin. Kaikki hyvin! Hauskaa juhannusta kaikille "eturepun" kantajille ja reppujen sisällöille!
March 19+5

Juu varmaan kun otin sen marilta en sit viitsinyt menemään kaikkia sivuja läpi enkä muista listaa ulkoa huomatakseni että siinä on jotain väärin. Mitään uutta ei tänne, tässä kuussa ei tapahdu mitään kun neuvola ja ultra on vasta ens kuussa, mutta hyviä juhannuksia kaikille!:)

Juu varmaan kun otin sen marilta en sit viitsinyt menemään kaikkia sivuja läpi enkä muista listaa ulkoa huomatakseni että siinä on jotain väärin. Mitään uutta ei tänne, tässä kuussa ei tapahdu mitään kun neuvola ja ultra on vasta ens kuussa, mutta hyviä juhannuksia kaikille!:)