Marraskuiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lucille
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joo on se vain hassua miten nopeaa aika menee.. Katselinkin tuossa kun on jo maalismammatki alkanut kirjottaan ja ihan vasta eka kertaa tuli tänne katsomaan että onkohan kukaan muu samassa tilanteessa kuin ite, että marraskuussa tulisi vauveli. Ihan huomaamatta kulunut melkein neljä kuukautta, voi olla että nämä jäljellä olevat neljä tai kuulemma ainakin viimeiset kaksi mateleekin todella hitaasti.

Vauveli on alkanut potkimaan aivan kunnolla ja mieskin tuntee ne liikkeet jo korvalla kun kuunteleen mahan päältä.. varmaan ihan kohta tuntuu kädelläkin..

harjoitussupistuksia mulla ei ainakaan ole vielä ollut ollenkaan. Viikko sitten tuntui pari päivää tosi kipeät nivelkivut nivusissa jotka haittasi vähän liikkumistakin, mutta ne on ainaki toistaiseksi taas häipynyt. Kyllä varmaan säikähdän ja paljon sitten kun ne ensimmäiset harjoitussupistukset tulevat, ainakin jos ovat oikein kivuliaita. Ens viikolla mennään äidin luo lähikunnan neuvolaan ultraan, kun tuleva mummi lupasi tehdä vielä tarkistusultran että tuleehan sieltä tyttönen. :)

Nauttikaahan helteistä!
Neppu

Mulla supistelee tosi paljon, varsinkin kun kävelee paljon ni on sit himassa koko illan ihan pinkeenä. Kipeitä noi supparit ei oo, mutta semmonen "ahistus" tulee ja tuntuu et on hankala hengittää tms. Vaikee selittää...
Ekasta jäin kipeiden suppareiden takia saikulle jo kk ennen äitiyslomaa, toivottavasti nyt ei tuu semmosta!

On joo aika menny nopeasti, ja kohtahan sitä sitten huomataan että yks toisensa jälkeen saa vauvoja=)

Tylsää kun aurinkoa ei oo tänään näkyny, ihanaa on ollu kun on kunnon helteitä! Ei ainakaan vielä tunnu olo tukalalta auringossa niin pitää siitä nauttia aina kun vaan voi=)

Lness ja rane 21+1

Tänään oli rakenneultra. Kaikki näytti olevan mallillaan, eikä kätilö löytänyt kuulemma moitittavaa. :) Sukupuoltakin kysyttiin, mutta kätilö ei ollut kovin innokas kertomaan. Sitä ei kovin hyvin saatu näkymäänkään, kun vauvan jalat oli tiellä, mutta lopulta kätilö sanoi ettei ainakaan nyt nähnyt mitään uloketta, että sen perusteella olisi tyttö tulossa. Mutta ollaan sen suhteen varauksellisia siis, kun kätilökin oli epävarman oloinen. En siis syöksy ostamaan vaaleanpunaisia mekkoja... :) 4-D ultra kiinnostaisi hiukan, mutta se hinta on niin kova että voi olla että jätetään väliin.

Käytiin katsomassa vaunujakin. Kauhean kalliita ovat! Ainakin Emmaljungalla, lähes 800 euroa. Olin ajatellut jotain 500 euron pintaan korkeintaan. No, täytyy kierrellä katsomassa. Onko teistä kellään ehdottaa mitään hiukan edullisempaa merkkiä, mitä suosittelisitte?

Vauvan liikkeet tuntuvat jo tosi hyvin. Viime viikolla tunsin kädellä jo potkun, ja eilen mieskin jo tunsi potkun kun piti kättä mahan päällä tarpeeksi kauan. Mulla on istukka takaseinässä (selvisi tänään), joten liikkeet on siksi tuntuneet jo useamman viikon, vaikka olenkin ensimmäistä kertaa asialla. Liikkeet eivät mitenkään satu vielä, kun ovat kuitenkin melko hentoja, mutta tuntuvat siis ihan hyvin jos olen paikallani. Liikkuessa en niitä ole pannut merkille.

Noista supistuksista... Mulla on välillä ollut illalla sellainen tosi pinkeä olo, varsinkin kun vähän taivuttaa selkää taaksepäin, mutta muuten ei ole tuntunut miltään. Eli mietin vaan että miltä ne supistukset oikeasti tuntuu? Onko toi pinkeys sitä vai jotain muuta?

Helteet kelpaavat mullekin. Ei ole ahdistanut yhtään. Toivottavasti siis auringonpaiste palaa taas pian! :)

Hyvää viikonloppua!

Lillis 20+3

Vai että helteen kaipaajia on liikkeellä... Täällä tilanne on aivan toinen. Olen huokaissut syvään, kun helle loppui. Olo on ollut todella tukala. Kehoni ei ole koskaan kestänyt kuumaa (en esim. pysty saunomaan) ja meillä on ainakin ollut niin hiostava ja hautova ilma tälläkin viikolla, ettei ole halunnut pitää vaatteita päällä ollenkaan ja kylmä suihku on tullut tarpeeseen kerran jos toisenkin. Minusta tuntuu, että raskauden myötä kuumuus on muuttunut minulle aiempaakin tuskaisemmaksi! Eilen illalla alkoi tuulla viilentävästi ja voi miten ihanalta tuntui lähteä koiran kanssa kävelylle! Edellisestä kävelystä ilman tuskanhikeä tuntui olevan ikuisuus...:)
Tässä taas huomaa kuinka erilaisia ihmiset ovat. Ystäväni oli viimeisillään viimekuussa juuri helteiden aikaan ja hän nautiskeli auringosta takapihalla tyytyväisenä, ilman minkäänlaisia ahdistuksen tunteita, kun minä puolestaan pysyttelin varjossa ja toivoin viilentävää tuulenvirettä!

Vaunuista sen verran, että lasten kirppiksiltä löytyy noita "arvokkaampia" merkkejä kohtuuhinnoin. Tosin me kävimme ostamassa halpis-yhdistelmät(Emma) uusina 200e:lla. Olen pitänyt valintaa viisaana kun ottaa huomioon tämän olevan ensimmäinen lapsemme. Jos yhdistelmät sattuisivat olemaan kestävät ja muutenkin hyvät, niistä on iloa myöhemminkin, mikäli meitä vielä toisellakin lapsella tulevaisuudessa siunataan. Elleivät ostamamme yhdistelmät sitten miellytäkään, tai ole sellaiset kuin olisimme toivoneet ja haluaisimme seuraavalle lapselle toisenlaiset, tiedämme ainakin mitä silloin otamme huomioon. Enemmän harmittaisi ns. väärä valinta, jos olisimme ostaneet arvokkaammat yhdistelmät (käytettynä tosin) ja todenneet niiden olevan meidän tarpeisiin sopimattomat.
Kyllä näissä hankinta-asioissa on riittänyt pähkinää purtavaksi... Mielipiteitäkin on niin paljon laidasta laitaan! Ja vielä on tosiaan vaikea tietää mitä kaikkea käytännössä haluamme esim. vaunujen suhteen. Nyt tärkeiltä tuntuvat kriteerit saattavat olla todellisuudessa aivan tuulesta temmattuja!

Hyvää odotusta!

Janniina 21+5

Hahaa, vihdoin mäkin voin sanoa että tunsin ekaa kertaa vauvan liikkeet eilen illalla! :)
Ehdin jo olla tosi huolissani, kun monta päivää piteli masussa niin "hijaista ja rauhallista" -ei ollut oikein mitään tuntemuksia. Eilen sitten nukkumaanmennessä kun makoilin hiljaa kyljelläni, niin jopas rupesikin maha ELÄMÄÄN. ;-) Ei sitä sanoin osaa kuvailla, miltä ne liikkeet tuntuivat, tunnisti vaan helposti että ei ollut mitään normaalia kuplintaa. :D Enpä sitten melkein malttanut nukkua lainkaan sen jälkeen.

Olokin on nyt ollut hyvä! (kop kop) Ei mitään isompia kipuja eikä mainittavaa pahaa oloa, eli josko tästä alkaisi nyt sitten se auvoisampi odotusaika..?
Voimia meille kaikille ja nautitaan nyt kuitenkin, jos ei hurjia helteitä ole ihan joka päivä.. ;)

-Mari- 20+3

Heippa vaan kaikille kanssa odottajille!
Jospa minäkin pitkästä aikaa taas kirjottelisin jotain tänne...joka päivä käyn kyllä katsomassa, että josko joku olisi laittanut kuulumisiaan, mutta enpä vaan ole itse kerennyt taas aikoihin kirjottamaan.
Ensin oli miehen kesäloma, ja kaiken näköstä reissaamista ja sitten onkin ollut taas kämpän laittelua ja pyykkäämistä reissun jäljiltä.

Mutta siis tänne kuuluu kanssa nytten aikas mukavaa, ei oo juurikaan mitään ihmeempiä kolotuksia (paitsi sillon kun koko kämpän imuroittin ja moppasin, huonekalut siirrellen), niin sillon kyllä seuraavan päivän sai olla ihan hissuksiin, jopa sohvalta nousta sai tosi rauhallisesti ettei sattunut masuun. Vaikkakin luulen että lihakset siellä vaan kipuili.

Ja ihanaa on nyt sitten sekin että tosiaan vauvan liikkeitä saa tuntea ihan päivittäin ja useaan kertaan.
Saa hiukan olla rauhallisemmin mielin, että kunnossa on pikkunen masussa.

Rakenneultra on sitten nyt alkavalla viikolla kanssa tiedossa ja sitä jo odotellaankin ihan hirmusesti.

Kuinkas teillä muilla on tuo paino noussut nyt tähän puoliväliin mennessä?
Itelläni on kiloja tullut lähtöpainoon nyt n 2kg...lähtöpainoindeksi oli 25.
Sokerirasitustestiin joudun tai ehkä siis pääsen kanssa sitten kohtapuoliin, kun tuo painoindeksi oli juuri tuon maagisen 25 rikkova. Mutta ehkäpä sitäkin ihan mielenkiinnolla odottelen, niin selviää sitten sekin ettei vaan ole raskausajandiabetestä.

Tämmöstä tänne taas kuuluu ja tietenkin mieli siis korkealla, onhan nyt kesä!!!

Hauskaa kesän jatkoa kaikille ja kirjotellaan kuulumisia.

Piipiäinen 20+2

Pikaisesti painoasioita. Minulla lähtöpainoindeksi oli 19 ja nyt on painoa on tullut 7kg lisää, joka tuntuu aika hurjalta tässä vaiheessa. Viikkoja on kuitenkin vielä monta jäljellä... Viimeisten 3 viikon aikana painoa on tullut lähes kilo per viikko.

Janniina 22+1

Mulle on kans tullu reilusti painoa, 6-7 kiloa vissiin. Bmi oli 20 raskauden alussa.
Esikoisesta kiloja tuli 15, järkytys oli kyllä se, että laitokselta kotiin tultuani painoin edelleen yhtä paljon kun ennen synnytystä, oli niin järkyttävät turvotukset sektiosta.
Ja vielä 2 kk synnytyksen jälkeen ristiäisissä sai pähkäillä mitä laittaa päällensä, ei puhettakaan että entiset vaatteet ois mahtunu...
Noin puol vuotta synnytyksen jälkeen oli vikatkin 5 ylimääräistä kiloa sitten poissa ja siitä putos vielä toiset 5 kiloa ennenku aloin tätä tokaa odottamaan.

Mulla ainakin oli se harhaluulo, että koko maha jää synnytyslaitokselle tai että imetys vie kaikki kilot helposti parissa kuukaudessa, ei todellakaan pidä paikkaansa ainakaan mun kohdallani.

Mutta kiloja tulkoon nyt sen verran kun tulee, en kuitenkaan päättömästi herkuttele ja "syö kahden edestä" sillä tekosyyllä että oon raskaana, ihan normaalia elämää täytyy viettää=)
Ja toivoa että kilot karisee sitten ens kesäks =)

Lness

Tervehdys!
Hyvin voidaan täälläkin. Vauva potkii tosi kovasti, iltaisin tuntuu olevan oikein vauhdissa, mutta pitkin päivää tuntuu liikkeitä. Mies tuntee jo potkut helposti ja ne jopa näkyvät ulospäin, kovimmat. Lillis kertoi istukkansa olevan takaseinässä ja hänelle oli sanottu liikkeiden siksi tuntuvan niin hyvin, mutta mulla se on etuseinämässä, ja silti tunsin ekat liikkeet jo rv 16. Ja istukan lisäksi on vielä omaa "patjaakin" jonkin verran edessä:) Kyllä näissä raskauksiin liittyvissä asioissa tuntuu kaikki olevan niin yksilöllistä, eikä kaikki yleistieto päde välttämättä omalla kohdalla, on todettava.
Mulla ei ole ollut vielä yhtään supistuksia, tietääkseni.
Hyviä vointeja joka iikallle!

March rv 23

Tänään oli neuvola ja ensimmäistä kertaa otettiin sf-mitta, joka oli 21... minkäslaisia tuloksia muut on saaneet, joilta se on otettu? Ei oo kyllä tullu hirveesti perehdyttyä tohon mittajuttuun eli se on vielä aika vieras käsite.

Raskauden alussa BMI oli 22 ja nyt on painoa tullut jo 6kg. Edellisellä kerralla lisäystä oli n. 300g/viikko ja nyt lukema oli n. 700g/viikko. Mielestäni en ole hirveästi muuttanut ruokailutottumuksiani tässä välissä, mutta välillä varmaan tulee enemmän ja välillä vähemmän painoa. Syön kuitenkin terveellisesti, vaikka toki välillä tulee myös herkuteltua.

KM71 22+3

Mulla on painon kanssa vähän ongelmaa kun se ei nouse.. Nyt on tullu jotain 2-3 kg normaalipainoon lisää.. Mutta se kyllä laski siinä alussa niin pitäis kai olla ok. Painoindeksi oli jotain 20 normaalisti. Kotivaaka näyttää niin eri lukuja ku neuvolan vaaka et en tiiä onko paino noussu jotain tosta neuvolasta. Nyt ei enää naamakaan näytä niin kuihtuneelta ku alussa. Muuten menee kaikki keskikäyrällä. Sf-mitta oli neuvolassa muistaakseni 20cm rvllä 22+2.

Töissä on rankkaa edelleen ja pohdin joka päivä pitäiskö mennä lääkäriin pyytämään saikkua.. mut henkisesti on enemmän vaikeeta ku fyysisesti niin en tiiä mitä sieltä sais.. Supistuksia ei tuu, kun ei nostele mitään ja tekee rauhallisesti hommia..
Suonikohjut on alkanu pelottaan ja yritän tauoilla istua jalat penkillä. Toisessa jalassa näky jo joku sinertävä alku :/
Selkä on usein vähän kipeä ja maha kireä töissä.

Napa on pulpahtamassa ulos! Mua on aika ällöttäny ulkonevat navat. Tuo on nyt puoliks ulkona..

Nyt vasta alko mun rinnat turpoomaan(varmaan siinä rv22-23). Nyt pääsin ostamaan yhden kupin isompia rintsikoita ku noi yhtäkkiä ei enää mahtunukaan vanhoihin.. olin jo pelänny et niissä on joku vika enkä pääse imettämään ollenkaan. Nyt jännitän et miten paljon ne turpoo..

Stressaan kyllä ihan kaikkea kokoajan ja siitä tulee tosi huono olo henkisesti ja en jaksais töitä ym.. Kelan kanssa oli kauheet säädöt noissa äitiysrahajutuissa ja nyt vielä stressaan sitä päätöstä.. Mutta äitiyspakkaus tulee viimestään ens viikon pe :)

Hih äitillä oli tallessa sen vuonna 84 saama 'meille tulee vauva'-vihkonen. Vähän sai naureskella joillekin jutuille siinä.. Oli siinä jotain hyödyllistäkin niin miksköhän mä en oo saanu mitään sellasta neuvolasta.. Siitä löytyy vastaukset useimpiin kysymyksiin mitä täälläkin odottajat kyselee.. mut noi 80-luvun jutut ei ihan kaikki enää päde.

Niin mulla on kans edessä se istukka ja kuitenki oon tuntenu liikkeet tosi aikasin mielestäni jo siel rv14 ja selvästi rv15.. siis voimakkaimmat liikkeet tuol alussa. nyt tuntuu liikkeitä koko ajan enemmän. Nyt se potkii välillä monta tuntia putkeen. Mahan päältäkin ne näky jo joskus rv 20 tai 21 siis edelleen ne voimakkaimmat liikkeet(eikä kaikki).. Mutta mulla ei taida nyt olla yhtään ylimäärästä mahan päällä. Jotain ääniä kuunnellessakin tais lääkäri sanoa joskus, että löytyypä hyvin ku on näin ohuet vatsanpeitteet tms..

Olispa kyllä mukavaa kun olis joku kevyt työ niin voisin paljon paremmin. Toi fyysinen työ on aika kamalaa. Enää alle 8 viikkoa töitä.. Sitten ehkä kuukaudeksi vielä kouluun.. Loma olis ihana.

Hellettä en oo kauheesti kokenu tänä kesänä. Autossa on inhottavampaa ku ennen jos on kuuma. Mut mun kohdalle on osunu ehkä 2 lämpöstä päivää tänä kesänä. Töissä ei tiedä kauheesti muuta ku et sataako vai paistaako ulkona.. Ja vapaapäivinä yleensä on satanu.

Laitoin tarjouspyynnöt vauvavakuutuksista tapiolaan ja ifiin. Enää pari viikkoo aikaa ottaa se ennen syntymää otettava. Mitäs te ootte päätyny tekemään niitten vakuutusten kaa? Me ei olla vielä päätetty sitä, tai mä en ainakaan tiiä. Mies varmaan haluaa ottaa sen, mut mua kauhistuttaa noi hinnat ja kun ne ehdotkin on niin epäselvät et en tajua mitä ne korvaa ja mitä ei jne..

Onko muuten ulkopuoliset alkanu tekee teille sukupuoli ennustuksia ym? Mä olin kaverin häissä niin joku tuntematon sano että tyttö on tulossa. Koin myös ekoja tuntemattomien ja kavereiden mahan lääppimisiä. Mua ei kyllä häirinny ne vaikka en kauheesti tykkää, että ihmiset koskee mua mut toi maha on eri asia kun jos joku hivelöis tavallisesti mahaa tms..

Juup ei muuta tänään. Iloista odotusta kaikille!

plussa 23+4

Kuulumiset eilisestä 4D:stä: vauvalla oli kaikki kunnossa ja kehitys vastasi viikkoja. Ja typyhän se on sieltä tulossa:) Tässä tapauksessa voisin sanoa, että miehen vaisto toimi kyllä paljon paremmin; mies oli alusta alkaen tytön kannalla, kun itselläni oli taas muka niiin vahva intuitio pojasta. Ne unet ja kaikki, hassua! Mutta olen ihan hirmu iloinen tästä(kin) uutisesta:)

Kävin Femedassa Bruno Cacciatoren vastaanotolla ja hinnaksi jäi Kelakorvauksen jälkeen 150,94e. Kelan osuus summasta oli 59,06e. Nopea toimitushan tuo kokonaisuudessaan oli, samantien laverille, paita ylös ja geelit mahaan. Ultraus kesti vajaa 15min. ja ulkona oltiin 20min. päästä. Mutta silti en todellakaan kokenut tuota ultrausta turhaksi. Oli tosi mielenkiintoista nähdä pieni ihan läheltä, laskea sormet, nähdä sen availevan suuta ja sivelevän kasvojaan pienillä käsillä ym. Kasvonpiirteistäkin pystyi jo aika hyvin arpomaan kumman nenä tai huulet sillä on. Tietysti tuntui myös tosi tärkeältä saada tietoa terveydentilasta..ja..myönnettäköön, että tieto sukupuolesta oli myös ihan kiva;). Koko homma on tallennettu dvd:lle ja mukaan saatiin myös n.20 kuvaa ja kirjallinen terveysselostus.

Vakuutuksista; löysin hyvän linkin Vauva-lehden odottajien keskustelupalstalta marraskuisten ketjusta, jossa oli tosi hyvä vertailu kaikkien vakuutusyhtiöiden tarjoamista lasten vakuutuksista. Sen perusteella hain Fenniasta vakuutusehdotuksen, ja täytyypä myöntää, että olin tippua tuolilta kuullessani hinnat:
Eli jos siirrän Fenniaan Lapsen sairausturvavakuutuksen lisäksi myös kotivakuutuksen ja autovakuutuksen (plus otin itselleni myös 26e:n tapaturmavakuutuksen), saan koko paketista 10% bonusalennuksen plus 25%:n nuorisoalennuksen vakuutusmaksuista neljäksi vuodeksi eteenpäin. Tämä nuorisoalennus koskee alle 30-vuotiaita, ja se tulee automaattisesti voimaan neljäksi vuodeksi eteenpäin. Tällöin Lapsivakuutus 4vrk - 2-vuotiaalle maksaa vuodessa 158,33e. Ja omavastuuosuus sairautta (ei käyntikertaa) kohden on 42e. Maksu vähenee tuosta koko ajan, seuraavaksi 2-6v. ja 7-20-vuotiaan vuosimaksu on enää alle satasen vuodessa. Päätin ottaa tämän em.vakuutuksen vasta lapsen synnyttyä, odotusaikana otettu on sitten kalliimpi. Mutta oli huikeata huomata, että esim. Tapiolan taulukkohinta vastaavalle olisi ollut n.350e vuodessa, 200e kalliimpi keskityksistä huolimatta!!!

Näitä vakuutusehtoja selvitellessäni huomasin, että oikeastaan ainut ero näillä kahdella oli, ettei Fennia korvaa perusvoiteita ja kertakorvaussummat kuoleman ja pysyvän invaliditeetin korvaamiseksi oli Tapiolaan verrattuna hitusen pienemmät, mutta sitten taas Fennia korvaa kaikenlaisen urheilutoiminnan aiheuttamat hoitokulut, joita Tapiola ei taas korvaa. Tapiola ei myöskään korvannut ulkomailla tapahtuvia, sairaudesta aiheutuvia hoitokuluja, vain tapaturmasta aiheutuneet kulut korvattiin. Että kannattaa tosiaan kilpailuttaa, vars.hintaerot näyttää olevan huikeat eri vakuutusyhtiöiden välillä!

Jen 23+6

ainiin unohdin eilen valittaa.. Meille ei korvata tota rakenneultraa! en tajuu.. Kelalla vaan sanottiin et tähän pitäis olla lähete.. mitä mitä? vai pitääks mun vaan mennä uudestaan kelalle eri tiskille? 118 e oli se ultra ja sen nimi oli yksityiskohtainen ultraäänikuvaus ja se kelan täti vaan sano et pitäis olla lähete.. wtf? No en jaksais myöskään hirveesti alkaa tapella jostain muutamasta kympistä mut ärsyttää.

Plussa: Kannattaa kysyä omasta neuvolasta, mistä on kyse. Jos neuvolasta on sanottu kunnan/kaupungin tarjoavan rakenneultran, ei teidän pitäisi joutua maksamaan ultrasta muuta kuin käyntimaksu, vai miksi sitä nyt sanotaan... Eri asia tietysti jos käy yksityisellä... Näin ainakin kuvittelisin asian olevan.

Heipä hei kaikille! en oo minäkään vähään aikaan kirjotellu, vaikka päivittäin täällä käynkin lukemassa. Masu kasvaa ja potkut tuntuu päivä päivältä kovemmilta. liikkeitä tuntee jo pitkin päivää, eikä tarvii odottaa iltaan ja rauhoittumiseen saakka. joskus sitä oikein säpsähtää kun potku tuleekin niin kovaa! ihanaa se vain on! illalla tosiaan ei malttais aina ees alkaa nukkumaan kun kuullostelee vain pikkuisen potkuja...
JEN79!! me ollaan kans jonku viikon kuluttua menossa Cacciatoren vastaanotolle 4d:hen. Kysyisin vaan että tekeekö se ollenkaan sisätutkimusta, että kattooko, onko paikat kunnossa?? neuvolasta vain miettivät, että pitääkö mun sitten mennä vielä erikseen neuvolalääkärille. ai se kesti vain 15min. no jo on tyyristä vaikka niin vähän aikaa kestääkin. näkykö sukupuoli helposti? sanoko että kuinka varmaa tietoa sukupuoli on? entä laskettu aika, pysyikö samana ja vastasiko täysin viikkoja? mua jännittää toi ultra jo tosi paljon... toivottavasti kaikki on kunnossa, mutta tietenkin haluaisin varmempaa tietoa sukupuolestakin... Jännää!
aika paljon on ollu painon noususta keskustelua.. mulla paino noussut 7.8kg viikolle 20. enkä todellakaan ole kahden edestä syönyt. päinvastoin, välillä liiankin vähän. kaikille hyviä vointeja!

natalie07 22+3

Moikka!
Tänään oli sitten rakenneultra ja kaikki oli kunnossa. Sukupuolta ei kysytty, eikä kyllä omiin silmiin osunutkaan, että olis edes voinut arvailla.
Halutaan pitää sen verran jännitystä, että saa kaikki sitten vapaasti veikkailla masun muodosta ja muista sukupuolta.
Paino oli mulla sitten noussu tähän mennessä 1,4kg...et ei hirmusesti.
Se vaan, että kun oli sillon eka neuvolassa bmi 25, niin nyt sitten varattiin aika siihen sokerirasitukseenkin ja se olis elokuun loppu puolella.
Verenpaine oli hiukan alhanen (100/62), että siitä johtuu silmissä mustuminen ylösnoustessa.
Muuten oli kaikki ihan hyvin taas ja voi hyvillä mielin jatkaa odottelua,että se marraskuu sieltä lähestyis.

Noista vakuutuksista sen verran, että meillä ainakin otetaan vakuutus taas turvasta ja jo ennen vauvan syntymää.
Vuosi maksut siellä on ollu jotain 200 euron luokkaa ja omavastuu 42euroa sairautta kohden.
Tämä on osottautunu meidän kohdalla ainakin järkeväksi, kakkosen kohdalla, kun 5kk iässä todettiin maitoallergia, niin sen takia on sitten joutunut hyppäämään allergialääkärillä ihan jatkuvasti ja vilja-allergia todettiin sitten hiukan myöhemmin ja ne altistuskokeet sun muut allergioista johtuvat on aikas kalliita tuolla yksityisellä ,mihin taas on sitten muuten mukava mennä, kun ajan saa niin nopeasti.
Joten vaikka esikoisen kohdalla on maksettu ihan "turhaan" vakuutuksia, niin sitten kakkosen kohdalla on saatu kyllä hyöty monin kerroin takasin.
Ja tuolla turvalla se hinta puolittuu 2v iässä.
Että suosittelen kyseleen sieltäkin näitä vauvavakuutustarjouksia.
Siellä on ollut myös se käytäntö, että tuon vakuutuksen saa otettua vielä 2kk ennen laskettua-aikaa, kun muissa se taitaa olla 3kk.
Nämä tiedot on sitten 2006 syntyneelle lapselle kyseltyjä, jotenka joku on saattanut muuttuakin.

piipiäinen 20+6

Moikka!
Tänään oli sitten rakenneultra ja kaikki oli kunnossa. Sukupuolta ei kysytty, eikä kyllä omiin silmiin osunutkaan, että olis edes voinut arvailla.
Halutaan pitää sen verran jännitystä, että saa kaikki sitten vapaasti veikkailla masun muodosta ja muista sukupuolta.
Paino oli mulla sitten noussu tähän mennessä 1,4kg...et ei hirmusesti.
Se vaan, että kun oli sillon eka neuvolassa bmi 25, niin nyt sitten varattiin aika siihen sokerirasitukseenkin ja se olis elokuun loppu puolella.
Verenpaine oli hiukan alhanen (100/62), että siitä johtuu silmissä mustuminen ylösnoustessa.
Muuten oli kaikki ihan hyvin taas ja voi hyvillä mielin jatkaa odottelua,että se marraskuu sieltä lähestyis.

Noista vakuutuksista sen verran, että meillä ainakin otetaan vakuutus taas turvasta ja jo ennen vauvan syntymää.
Vuosi maksut siellä on ollu jotain 200 euron luokkaa ja omavastuu 42euroa sairautta kohden.
Tämä on osottautunu meidän kohdalla ainakin järkeväksi, kakkosen kohdalla, kun 5kk iässä todettiin maitoallergia, niin sen takia on sitten joutunut hyppäämään allergialääkärillä ihan jatkuvasti ja vilja-allergia todettiin sitten hiukan myöhemmin ja ne altistuskokeet sun muut allergioista johtuvat on aikas kalliita tuolla yksityisellä ,mihin taas on sitten muuten mukava mennä, kun ajan saa niin nopeasti.
Joten vaikka esikoisen kohdalla on maksettu ihan "turhaan" vakuutuksia, niin sitten kakkosen kohdalla on saatu kyllä hyöty monin kerroin takasin.
Ja tuolla turvalla se hinta puolittuu 2v iässä.
Että suosittelen kyseleen sieltäkin näitä vauvavakuutustarjouksia.
Siellä on ollut myös se käytäntö, että tuon vakuutuksen saa otettua vielä 2kk ennen laskettua-aikaa, kun muissa se taitaa olla 3kk.
Nämä tiedot on sitten 2006 syntyneelle lapselle kyseltyjä, jotenka joku on saattanut muuttuakin.

piipiäinen 20+6

Natalie07: Kyselit siitä 4D:stä: en usko, että samalla käynnillä ehdittäisiin tehdä sisätutkimusta, tai ainakin se pitäisi varmaan varata etukäteen, koska siellä ollessani meitä 4D:hen menijöitä tuli ja meni jatkuvalla syötöllä, kun yhdet tuli ulos, samantien kutsuttiin jo seuraavat sisälle, aika tarkkaan 20min. välein. Mutta kantsii vielä soittaa ja varmistaa!

Vaikka käynti olikin kallis ja kesti vähän aikaa, en vaihtaisi kokemusta mistään hinnasta. Niinkun mieskin sanoi, sen jälkeen tuli vaan niiiin onnellinen olo. Se on niin käsittämätöntä nähdä pikkuinen siinä screenillä suoraan nenän edessä, kun kuva on tosissaan niin tarkka, että siitä pystyy näkemään vauvan kaikki piirteet, suun availut ja ilmeilyt. Meillä neiti ei millään halunnut näyttää kasvojaan kun hän piteli käsiään jatkuvasti kasvojen edessä, mutta kyllä sieltä useampi vilahdus kuitenkin tuli. Sukupuolesta ei ollut epäilystäkään, kun lääkäri alkoi zoomata toisesta suunnasta, ensin näkyi jalat ja peppu ja sitten kun kuvaa vielä vähän kiersi, niin kyllä siitä niin läheltä ja tarkasti pystyi näkemään tytöt merkit. Cacciatore vielä kysyi ainakin kahteen kertaan halutaanko varmasti tietää sukupuoli, eli käsittääkseni tuon ultrauksen olisi voinut tehdä ilmankin sen paljastumista.

Ultraus tehdään siis mahan päältä ja kestää n. 13min. Se sama kuva, jota me siellä vastaanotolla screeniltä katseltiin, tallentui kokoaisuudessaan dvd:lle, jota onkin ollut hauska tässä jälkikäteen katsella. Tulevat isovanhemmatkin oli aivan liikuttuneita sen nähtyään. Muakin jännitti ihan hirmusti mennä sinne, ja sen jälkeen olikin aika voittajafiilis:) Viikkoja oli sinä päivänä 23+5 ja ultrauksen jälkeen arvio oli 24+1, eli laskettu aika olisi mittojen mukaan siirtynyt 1.11 sijasta 30.10, täsmälleen saman verran kun rakenneultrastakin arvioitiin. Niin joo, neidillä oli painoa 640g ja syntymäpainoksi arvioitiin n. 3700g. Niitä terveystutkimuksia oli myös aika huikea seurata, tietysti siinä oli paljon samoja mittauksia kuin rakenneultrassakin mutta sitten oli esim. sellainen sydämen verenkierron tutkimus, jossa kuvaan ilmestyi värejä. Myös sydämen sykettäkin pääsi hetken ajan kuulemaan.

Zemppiä vaan mukaan, kyllä kaikki hyvin menee:)

Jen 24+1

Kiitos Jen79 vastauksestasi! hyvä kuulla että on rahan arvoinen visiitti! on se varmaan huikeeta nähdä vauva jo ennen syntymää! ihanaa, en millään enää malttais odottaa!!

4d ultrassa tuskin tarvitsee olla rakossa virtsaa. Kukaan ei siitä ainakaan mitään maininnut ja itse kävin pissalla parikin kertaa juuri ennen ultrausta kun jännitti niin paljon, hih;)

Tässä muuten vielä linkki siihen vakuutusvalintaoppaaseen, josta aiemmin kirjoitin:
http://www.vakuutusneuvonta.fi/pdffiles/ lvve2007.pdf

Piipiäinen: tuo Turvan Juniori Plus-vakuutus tuntui myös tosi hyvältä ja edulliselta, varsinkin jos haluaa vakuutuksen jo ennen lapsen syntymää. Myös Veritaksella näytti olevan ainakin edulliset hinnat, ehtoihin en ole perehtynyt. Varmaan jokaiselta vakuutusyhtiöltä saa noista taulukkohinnoista vielä jotain alennuksia, jos esim. keskittää muutkin vakuutukset samalle yhtiölle, tai on esim. ikänsä puolesta oikeutettu saamaan tiettyjä alennuksia, niinkuin Fennialta sai alle 30-vuotiaana vielä 25% alennuksen neljäksi vuodeksi eteenpäin. Ja hintojen lisäksi ehdothan ne ratkaisee myös paljon, mikä sopii sitten kenenkin tarpeisiin, esim. tuleeko matkustelemaan vauvan kanssa paljon tms.

Onneksi vakuutusyhtiön vaihtaminenkin on tänä päivänä niin helppoa ja vaivatonta, että kantsii kyllä kilpailuttaa. Meillä kotivakuutus yksinäänkin osoittautui halvemmaksi Fenniassa kuin Tapiolassa. Ainoastaan koiravakuutus jäi Tapiolaan, koska sitä ei rajoitusten takia kantsinut enää lähteä vaihtamaan.

Tulipa taas höyryttyä noista vakuutuksista..kun on vaan niin käsittämätöntä huomata millaisia eroja niissä on!

En tiedä miksi en nyt saanut tuota linkkiä aktivoitua mutta ensin siis

www.vakuutusneuvonta.fi - vakuutusvertailut - henkilövakuutukset, eläkevakuutukset ja säästäminen - valintaopas lasten sairauskuluvakuutuksista 13.6.2007 (se on ensimmäisenä listassa).