HELMIÄIPÄT 8

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lovisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Yhtenä kappaleena oollaan täälläkin edeleen. Olen lepäillyt viime päivät ja se on auttanut supistuksiin ja liitoskipuihin. Nyt ei ole sitten enää edessä monta päivää vauvan syntymään. Suunniteltu sektio on alkuviikosta eli meidän vauva syntyy sitten viimeistään silloin.

Mukava muuten kuulla kuulumisia vähän harvemminkin kirjoitelleilta. Saa nähdä ehdinko minä tai Piuku ensimmäisenä saamaan vauvan vain onko joku mahdollisesti jo saanut. Tiina-76, mikäs siellä on tilanne?

Viimeinen neuvola ennen vauvan syntymää oli tänään. Painoa ei ollut tullut enää yhtään lisää eli näyttäisi että olen saanut sitä nyt raskauden aikana kerättyä n. 14 kg kaikenkaikkiaan, Hb 127, verenpaine 109/76, pissa puhdas ja vauvan sydänäänet kunnossa.

Vaikka aikaisemmin olinkin saanut arvioita että vauva olisi laseketun ajan tienoissa 3,6 - 3,7 kg, niin nyt näyttää että taitaakin olla tulossa selvästi alle 3,5 kiloinen vesseli. No kohtahan tuo selviää :-).

Täytyy yrittää keksiä jotain oikein mukavaa viikonlopuksi miehen kanssa. Se kun on meidän viimeinen kadestaan pitkään aikaan.

Tv Polgara rv 38+6

Polgara, meilläkin suunniteltu sektio alkuviikosta. Koetetaan jaksaa nämä viimeiset päivät. Kyllä vähän jännittää. Toisaalta uskomatonta ajatella, että viikon päästä on jo omat pikku nyytit kainalossa ja päästään aloittamaan vauva-arkea. Tämähän on teille että meille vuosien työn tulos ja niin monta pettymystä takana. Kohta tuo kaikki palkitaan sillä parhaalla palkinnolla...

Heips,

mä olen teitä käynyt aika ajoin täällä taustailemassa (olen saattanut joskus kirjoittaakkin, en muista), itsellänikin kun on tuo LA helmikuun puolella.. Kirjoitellut olen enemmän ja vähemmän aktiivisesti tuolla Ajatuksista odotukseen-ketjun puolella.

Itsestäni sen verran, että täytän huhtikuussa 27 ja mieheni täytti juuri 25. Asustamme yhdessä viidettä vuotta, kolme niistä olleet kihloissa. Molemmat vakituisessa työssä ja omasta asunnosta kovasti haaveilemme..

Huomasin olevani raskaana jo ennen kuin ehdimme edes kunnolla aloittamaan yritystä (jos näin voi sanoa). Mieheni oli juuri keväällä valmistunut ja olimme sanattomalla sopimuksella antaneet vauvalle mahdollisuuden tulla. Itselläni siis vauvakuumeiluja takana jo monta vuotta. Opiskellessaan mieheni ei tahtonut edes ajatella vauvan hankintaa. Mutta huomatessamme raskauteni, kovasti iloinen ja odotettu yllätys tämä oli. Sekä meille itsellemme että perheillemme. Ja nyt välillä tuntuu, että mieheni on enemmän raskaana kuin minä =)

Täällä käy myös pikku hiljaa jännittämään tuo pienokaisen syntymä. Enää ei malttaisi mitenkään odottaa =) Tämä loppuaika kun tuntuu menevän kovin matelevaiseen tahtiin. Suppareita on tullut hyvin vähäisesti, mutta alaselkä ja häpyluu alkavat olla aika tavalla arat ja aika kömpelöä tämä oleminen ja liikkuminen on. Painoa tullut tähän mennessä hieman reilu 10 kg, minkäänlaista painoarviota vauvan painosta en ole saanut. Neuvolassa ovat vain sanoneet vauvan kasvavan normaalisti, mutta kovin suurta vauvaa ei ilmeisesti ole tulossa. Mutta sehän selviää sit kohta..

Kovasti kaikille onnea lähestyvään koitokseen !! Pian on omat nyytit kainalossa..

-Vanilla-
Rv 37+3

Neuvolakuulumisia pikaisesti 37+5

Pissa puhdas
Hb 130 (noussut 116:sta)
Verenpaine 116/80
Sf 42 cm (tajuton maha oikeasti)
Turvotus lukemattomilla plussilla
Painoa tullut 3 vk:n aikana 400g yhteensä

Neuvolatädin ennustuksella lähden synnärille tänä viikonloppuna, mutta itselläni on sellainen olo, että tiistaina sitten käynnistyksestä nähdään pikku-vauva. On tämä vaan huisia. Niin ja kuten Polgarakin kyseli, niin mites Tiina?

Piuku

Täälläkin ollaan edelleen yhdessä kasassa. Mitään oireita ei ole, ei edes supisteluja. Epäilenpä, että yli lasketun ajan mennään ja reilusti. Toivottavasti tulisi nyt itsestään, ettei tarvitsisi käynnistellä. Neuvolassa kävin aamulla ja siellä oli kaikki kunnossa. Ensi viikolla taas uudestaan, mikäli vielä kasassa ollaan. Vauvalle on jo laitettu kaikki valmiiksi eli nyt vain odottelua. Onneksi aika ei ole vielä ainakaan käynyt pitkäksi, kun tekemistä on riittänyt! Hyvää viikonloppua kaikille. :)

kaikki ok neuvolassa.

mulla on selkä ja kankut ihan loppu! jomottaa koko ajan. pahinta oli selällään makaaminen lattialla (olis venyttäny hyvin) viiltää oikein, ettei happea saa. mikään ei auta. viime yön nukuin 1,5h pätkissä särkylääkkeellä. pystyssä menee jotenkin. olen ihan kypsä synnärille, mut vaavi ei vissiin, kun pää liikkui vielä (tai sit oli vaan tilaa).

pesin lisää vauvan vaatteita (koot 62). ompahan valmiina nekin, jos on iso. loput oottaakin sit jo kesää... sukkahousuja mulla ei oo (56cm) oli loppu HM:llä. edellinen ku on syntyny vappuna niin ei oo tarvinnu (ja poika). niitä haluan parit vielä jostain!

nyt alkaa iskeä paniikki kuinka pärjään kahden pienen kanssa. esikoinen on kyhjännyt mun kainalossa oikein urakalla. aavistaa varmaan muutoksen, mutta ei ymmärrä. ikää kun on vasta 1v 9kk ja puhe ei suju. vanhemmat vaan siirtelee tavaroita ja sanoo et, ne on vauvan nyt (pinnis, turvakaukalo, vaunujen koppa). neuvoja ollaan saatu esikoisen huomioimiseen, mut epävarmuus iskee.....

onnea synnytyksiin
Kaura 38+3

Kylläpäs me ollaan ahkerasti rampattu neuvolassa :D. Omat kuulumiset:

Pissa puhdas
Hb 123
Verenpaine 94/60
Sf 30
Turvotus +/-
Painoa tullut 370g/viikko, lähtöpainosta noussut vajaa 14kg

Vauva on ilmeisesti kääntynyt pää alaspäin mutta nlatäti ei ollut aivan 100% varma joten sain ajan nkl:lle missä katsovat ultralla tilanteen. Täti sanoi että taitaa olla alle 3,5kg:nen vauva tulossa, ihanaa jos näin olisi kun tuo esikoinen oli sen verran jätti. Kipeitä supistuksia on ollut useita päivittäin, esikoisesta oli vasta lasketun ajan tietämillä ja poitsuhan syntyi 11 päivää myöhässä. Toivottavasti tämä nyt tulisi suht ajallaan... Koitetaanhan jaksaa nämä viimeiset viikot :)

Lovisa 35+3

Nostellaanpa.

Kohta vaihtuukin meidän kuukausi! Oletteko vielä viikonlopun jäljiltä yhtenä kappaleena?

Minkä verran teidän vauvat liikkuvat näillä viimeisillä viikoilla? Meidän pikkuinen on aika hiljainen, meinaa ihan huolestuttaa. Silloin tällöin se hikottelee ja tulee muutamia potkuja, mutta mitään tosi aktiivista ei ole ollut reiluun viikkoon.

Myy-y rv 38+0

tervehdys vaan pitkien aikojen jälkeen. Raskausaika on onneksi mennyt hurahtamalla, vaikka kaiken maailman vaivat on kärsitty tässä syksyn aikana. Jalat menivät "tohjoksi" eli pahoja laskimotukoksia ja veritulppa, joten tässä on ollut välillä hermot piukassa. Iso-veikka oppi onneksi marraskuussa kävelemään ja samoihin aikoihin vielä muutimme. ei kestänyt jalat asua kahdessa tasossa, joten nyt sitten asumme yhdessä tasossa. LA olisi perjantaina ja käväisimmekin jo viime torstaina synnärillä, mutta supparit loppuivat yöllä, joten kotiin tulimme. Onnea matkaan kaikille

Maanantaita!

Viikonloppuna iski flunssa minuun ja poikaan. Ihanaa! nyt me tuhistaan molemmat ja ollaan kiukkusia. Selkäkipu on hiukan hellittänyt, mut johtuu varmaan vklopun lepäilystä. Mahaa kiristää uskomaton vanne ;) aina kun yritän liikkuu.

vaavin liikkeet pehmenee, kun ei mahdu enää futailee täysillä. tosin pään liikuttaminen sattuu mulla viiltävästi. myllää ehkä hiukan harvemmin.

esikoinen heräs.. viikon jatkoja
Kaura 38+6

Täällä vaavi ilmoittaa tasaisin väliajoin olemassa olostaan. On edelleen kova muljaamaan, välillä tekee kipeääkii, mutta onhan tuo liike muuttunut ja "rauhoittunut" tilan ahtauden vuoksi jonkin verran.

Viime yönä heräsin supistuksiin, mutta ne eivät vielä kovin voimakkaita olleet. Tänään on ollut taas tälläinen älyttömän väsyttävä päivä ja muutenkii olo on kummallinen. Mutta mä luulen, että vaaveli taitaa viihtyä tuolla turvallisessa masussa vielä jonkin aikaa.. saas nähä.

Onnea synnytyksiin ja kärsivällisyyttä odotukseen kaikille ! Itellä tuo kärsivällisyys käy loppumaan.. ois jo niin kovin iso ikävä tuota pikkuista =)

-Vanilla-
Rv 38+0

Heippa kaikille taas!

Täällä ollaan varsin kypsiä jo myöskin. Minkäänlaisia "kunnollisia" supistuksia ei ole edelleenkään ollut, mutta esikoinenkin lähti tulemaan ilman mitään esituntemuksia, vedet vaan meni keskellä yötä ja sitten mentiin.

Muuten olen kyllä aika vaivainen, kuten tunnutte te muutkin olevan;-) Nivuset on aika kivuliaat, toisina päivinä menee hyvin ja toisina nouseminen ja liikkuminen on tosi hankalaa. Väsyttää koko ajan niin vietävästi ja närästys on lähes jokapäiväistä. Onneksi on ne reseptilääkkeet siihen, muuten nukkuminenkin olisi entistäkin huonompaa. Ja sitten jalat on taas edellisen raskauden tapaan aivan sinisen vihreän kukertavan kikertävät ja väsyneet... Saavat kyllä kohjut kadota taas raskauden jälkeen tai täytyy tehdä asialle jotain, että katoavat... Näillä kintuilla ei juuri shortseja yleisillä paikoilla käytetä.

Yöt on normaalin risaisia ja esikoinen on alkanut heräämään aamuisin taas 6.30, kun kuulee isänsä kellon herättävän... Törrötetään täällä sitten jo aamuvarhaisesta kahvikesteillä tai milloin mitäkin leikkimässä ja minulla kyllä olisi vielä siinä vaiheessa ihan muut jutut mielessä kuin leikkiminen;-) Tulenkin sitten päiväunille kotiin, kun olen vienyt tyttären osapäivähoitoon. Tyttö on tosiaan 3-4x vk max 5h hoidossa ja minä yritän hoitaa kaupassakäynnin, osan kotihommista ja lepäämisen siinä välissä. On tuollainen 2v 7kk tyttö jo sellainen tarmonpesä, että on siinä viihdyttämistä ja toiminnankeksimistä. Olisin varmaan ihan kuollut, jos hän olisi aamusta iltaan tässä touhuamassa. Uhmakin on lievempää, kun on hoidossa kavereita ja toimintaa ja mahdollisuus purkaa energiaa.

Tulipas taas vuodatettua. Kaikille oikein hyvää vointia ja ilmoitelkaahan kuulumisia! Alkuviikostahan piti alkaa tapahtumaankin jo...

Nenne 37+2

En ole sitten alkuviikkojen jälkeen ehtinyt edes kunnolla lueskelemaan mitä tänne kuuluu, meillä kun iski norovirus ja sen jälkeen ollaan vuoron perään oltu kaikki kipeinä... Nyt alkaa viimeisin flunssa katraasta hellittämään. Olo on mulla ihan valmis synnärille. Silti pitäis vielä kolme viikkoa jaksaa, eikä tällä ole mikään kiiru ulos, vaikka mulla on välillä sellainen olo, että kaivan sen kohta vaikka omin käsin ulos. Joka paikkaan koskaa ja pää mulla on ollu lipee kohta kuukauden, mut raskausmyrkytys se ei oo. Meillä pikkuneiti 1v2kk on nyt jo orastavasti mustasukkainen. Katselee mun mahaa ja sitten saa itkupuuskan, tai alkaa lyömään. Saas nähä kuin purjeissa ollaan sit kun tää tulokas on ulkona.
Talvi tuli tänne meillekin vihdoin.
Rauhallista ja oireetonta loppuraskautta kaikille.
Jessi1 37+0

Huomenta kaikille!

Nyt minua rupesi jänskättämään. Sunnuntaina lähti peittojen pöllyyttelyn jälkeen limaa, jota epäilen limatulpaksi, samoin sitä lähti eilen ja tänään. Maha on myöskin ollut löysänä ja kovettumisupistuksia on ollut paljon enemmän kuin menneinä viikkoina. Kipeitä ne eivät kuitenkaan ole olleet.

Myy-y rv 38+1

Täälläkin vielä kasassa, vaikka ei uskoisi. Nyt mennään jo pidemmällä tässä raskaudessa kun ekassa (nyt 36+6 ja eka syntyi 36+2).
Neuvolassa on tullut rampattua, mutta ei siellä mitään kummaa.
Mahassa on lähes jatkuva muljuminen päällä, ei tosiaankaan tarvitse miettiä, että liikkuuko kundi riittävästi.
Oikeastaan mitään raskausvaivoja ei ole, tai no supistelee ja ilmeisesti kohdun kaulaa vihloo lähes joka ilta...

Eilen kävin shoppailemassa muutaman tunnin ostarissa ja ilmeisesti vauhti oli liian kova. Illalla sitten muutaman tunnin ajan oli supistuksia pahimmillaan 5 minuutin välein ja supistusten aikana jopa alavatsaan sattui... Mielestäni supparit ei kuitenkaan ollu kivuliaita, sairaalaan ajattelin lähteä vasta kun sattuu ihan oikeasti eikä vain tunnu ikävältä :) Nooh supparit loppui sitten illan aikana ja yö oli taas hyvä.
Esikoinen herää 2-3 kertaa yössä ja samalla mä käyn vessassa. Ja kun noi esikoisen heräilyt ei enää kestä 5 minsaa pidempään, niin hyvin saan unta.

Tänään on sitten kaikki liikkuminen aiheuttanu ikävän tuntusia supisteluja, joten päätin viettää päivän sohvalla maaten. Paitsi jos jostain löytyy hyvällä alennuksella matkasänky, niin sitten lähden sen ostamaan. Ajattelin hommata jonkun säilytyspaikan vauvalle, esikoinen oli aikanaan pinniksessä esim suihkujen ajan, mutta nyt meillä ei ole pinnistä enkä ajatellut sitä hankkia. Siinä tyttö ei nukkunyt yhtään yötä, joten sinänsä tarpeeton. Joku parin kympin matkasänky voisi olla kätevämpi.

Tekisi mieli ulkoilla kun ulkona on niin nätti sää :) Pakkasta on vain turhan paljon ja supistukset mietityttää. Toisaalta voisihan tuo kundi jo syntyäkin... Eiköhän sitä painoa rupea olemaan jo 3 kg...
Vika lääkärikäyntikin mulla on siirretty viikolle 38 kun epäillään terkkarin kanssa, että edellisen raskauden käynnistyminen saattoi johtua lääkärin sisätutkimuksesta, tasan 48 tuntia tutkimuksen jälkeen tyttö oli maailmassa...

Hiukka jännittää kyllä. Ilmeisesti kukaan helmikuisista ei ole ottanut varaslähtöä???

Täälläkin edelleen yhdessä kasassa. Aamulla kävin kontrolli ultrassa, lapsivettä oli vähän, joten samalla katsottiin vauvan sydänkäyrä. Kaikki oli kuitenkin hyvin ja ensi viikolla menen uudestaan, mikäli vielä yhdessä kasassa ollaan. Kohdunsuu oli kiinteä ja kohdunkaulaa jäljellä noin 1cm. Supistuksia ei ole ollut. Kukahan on meistä ensimmäinen!? Joku jo saattaakin olla täydessä touhussa.

Yhtenä kappaleena täälläkin VIELÄ. Eilen oli "kestosupistus" päällä koko päivän, masu oli ihan kivikkova ja puristi niinkuin harjoitussupistuksissa, mutta suppari ei lauennut ollenkaan. Soitin äitipolille, sieltä neuvottiin että odottele ihan rauhassa, jos ei kipuja, epäili että vesi saattaa mennä pian, ei ole vielä mennyt. Neuvoi myös että lämmin suihku saattaa auttaa. Suihku helpotti mutta ei laukaissut supistusta. Alkuyöstä sitten suppari helpotti. Mutta sitten kolmen jälkeen alkoivat oikeat supparit. Seitsemältä soitin taas äitipolille, pitääkö jo tulla kun väli oli 10 min. Taas sanoi että odottele rauhassa on aika harvakseltaan ja koska kipu on vielä siedettävää. Nyt täällä yritän saada ajan kulumaan ja jännitän. Kipu on vähän voimakkaampaa kuin aamulla, mutta edelleen siedettävää, menkamainen, sekä masussa että selässä. Saa nähdä lähdetäänkö jo tänään :D Huomenna olis neuvola ja laskettu aika lauantaina. Jänniä aikoja tosiaan elellään me helmiäipät. Onnea vaan kaikille.

Miiu 39+4

Heip!

Pikaisesti ilmoittelen, että meille syntyi varhain lauantaiaamuna 27.1.2007 rv:llä 39+3 toinen poikavauva! Strategiset mitat 4025 g ja 52 cm, eli aikamoinen jässikkä. Kaikki meni nopeasti ja hyvin, tosin repesin jonkin verran, kun epparia ei tehty. Kotiin päästiin maanantai-iltana ja nyt tässä on pari päivää totuteltu vauvantuoksuiseen arkeen. Ihana peikkopoika, ilmetty isoveljensä kopio. Onnea myös muille mahdollisesti vauvansa saaneille ja tsemppiä loppuodotukseen kaikille yhdessä kasassa oleville. Synnytystarinaa luvassa myöhemmin...

Tiina-76 ja peikkopoika 5 vrk

Paljon paljon onnea Tiina! Nyt näitä sitten alkaakin tulla. Itselläni olo ennallaan, ei oireita, että synnytys olisi lähellä. Kirjoittelehhan tarinaa synnytyksestä, kunhan jaksat ja ehdit. :)

Onnea Tiina ja peikkopoika :)))

Neuvolassa kaik ok. Häpyluu oli arka ja pää kiinnittynyt, joten jotain on tapahtunut. Mies on "tilannut" synnytyksen ensi yöksi. Mun pitää tänään saunoa urakalla, jotta homma lähteen käyntiin ;) lumen luonti, siivous yms. ei oo auttanut. Esikoisella korvatulehdus, joten kaiken sitä saa kestää viimisillä metreillä....

Kaura 39+3

Onnea Tiinalle (ja koko perheelle) pienestä prinssistä :)

Käväisin tänään naistenklinikalla ultrassa ja vauva on onneksi ihan oikein päin niin kuin terkka jo uumoilikin. Kaikki oli muutenkin kunnossa, vauvan painoarvio oli 2,7kg joten hyvillä mielin jatkuu odotus :). Lääkäri teki samalla sisätutkimuksen ja kohdunsuu oli pehmentynyt, kohdunkaulaa oli jäljellä 2cm.

Lovisa 36+3

Onnea Tiinalle ja perheelle! Ihana juttu, että tunnut olevan vielä ihan pirteänäkin, kun jaksoit kirjoitella kuulumisia. Mielenkiintoista "kuulla" synnytyskertomustakin, jos ehdit jossain vaiheessa kirjoitella siitäkin.

Meillä neuvolakäynneillä ei sisätutkimuksia tehdäkään, punnaillaan, otetaan hemppa ja mitataan sf-mittaa vaan. Vähän melkein kyllästyttää mennäkin sinne, kun tietää, ettei siellä sen kummempaa selviä ja synnytyksen ajankohtaakaan ei siellä voida sanoa, vaikka se olisi se mielenkiintoisin juttu tässä vaiheessa;-)

Ollaan tässä esikoisen kanssa viettämässä lauantaiaamua kahdestaan ja kohta pitäisi alkaa siivoamaankin, kyllä kiinnostaa;-) Täytynee avata vähän ikkunaa, että saisi vähän happea ja energiaa. Esikoinen on hauska, kun jutellaan vauvasta. Kun olen kysynyt, että mitä vauvat sanoo, hän on vastannut, että ÄÄÄÄÄ, tosi surkealla äänellä. Viimeksi kun kysyin mitä meidän vauva sanoo sitten, kun tulee kotiin, tyttö vastasi: "No moikka!" Olen myös valmistellut häntä siihen, ettei vauva heti tee muuta kuin nukkuu, niin neiti siihen totesi, että hänpä sitten herättää...

Energistä talviviikonloppua kaikille!

Nenne 37+5