HELMIÄIPÄT 7

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piuku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi harmi Twinkle. Toivottavasti kuitenkin kaikki vauvallasi on hyvin. Minkä vuoks teillä oli ultra tuolla viikolla? Toivottavasti itsellänikin olis hemoglobiini noussut, niin voisin lopettaa rautakuurin. Ensi viikolla pääsen neuvolalääkärin vastaanotolle. Tiiu 26+1

Twinklelle tsemppiä, kurjaa, että pääsette uusintaan vasta parin viikon päästä, ehdit ajatella liikaa tässä välillä. Kyllä siellä kaikki hyvin on, lämmin ajatus sinne!
Hankinnoista kun on ollut keskustelua, niin meillä on esikoiselta sellainen oisko 74cm toppapuku, beige väriltään ja käy kyllä molemmille sukupuolille. Enpä tainnut vielä muuten mainitakaan, että ultraaja meillä lipsautti puolivahingossa, että poika olisi tulossa. Esikoinen on siis tyttö, joten mahdollisesti olisi siis toista sukupuolta nyt. Itse olen vähän skeptinen asian suhteen, enkä kauheasti ala vaaleansinistä sen vuoksi vielä hamstraamaan. Mutta täytyy kyllä sanoa, että kyllä meillä on kaapit NIIN pullollaan vaaleanpunaista ihanaa vauvahepentä, että aikamoinen hankintalista tulee, jos poika tosiaan on tulossa... Olin vähän järkyttynyt tiedosta siinä mielessä, että olin koko ajan tosi varmasti omasta mielestäni odottanut tyttöä. Ihan tuli kriisi, kun ajattelin, että miten tämä vaisto on voinut näin pielessä olla. Mutta toisaalta on ihanaa olla jonkinlainen haju siitä, mitä on tulossa, nyt odottelen pientä poikaa (sillä varauksella siis), kun ennen ultraa odottelin pikkuista vauvaa yleensä. Jotenkin tuli konkreettisemmaksi taas odotus.
Minulla on seuraava neuvola viikon päästä ja odottelen kyllä sitä kovasti. Tuntuu, että neuvolakäyntejä on tosi harvassa, kun mulla on tainnut olla keskimäärin 5vkn välein. Ei niitä ole tähän mennessä vielä siis kovin montaa ollut. Ne äitiyspäivärahapaprut ja muutkin on vielä saamatta, vaikka periaatteessa olisin voinut ne saada jo. No, eipä tässä kiire.
Myy-y kyselit, millaista äitiyslomalla on olla, jaksaako shoppailla vai ei. No, minä kävin vielä 3vk ennen esikoisen syntymää Tallinnassa äitini ja sisareni kanssa ihan päiväreissulla shoppaamassa. Vatsa oli kovin iso ja illalla jalat ihan tulessa, mutta ihan kunnialla selvisin. Laskettuna päivänä olin sisareni mukana katsomassa hänen hääpukuaan, mutta silloin muistan, etten enää oikein jaksanut juoksennella monessa paikassa, vaan autolla suoraan oven eteen suunnilleen;-) Kyllä sitä voi jaksaa siis hyvinkin, mutta toisaalta saatatpa vaikka synnyttääkin vaikka heti äippäloman kärkeen, kuten ystäväni teki. Minä sain himmeitä siivoushepuleita äitiysloman kärkeen ja kuurasin puoli kämppää katosta lattiaan. Siitä olikin sitten hyötyä, kun ei synnytyksen jälkeen muutamaan kuukauteen olisikaan ollut energiaa saunan lauteita jynssätä;-)
Terkkuja taas kaikille, taisinkin alkaa mega-aktiiviksi taas, kun tänne palstalle palasin;-)

Heippa!

Sataa lumiräntää oikein kunnolla, JEE, päästää esikoisen kanssa ihmettelemään lunta, tuskin muistaa viime talvea. maha pullistuu mukavasti, vaikka mulla ei taida taaskaan näkyä takaapäin ollenkaan. se on aika hassua oikeestaan.

mä sain työkaverilta kelpo vinkin tohon pukuasiaan: hän oli tehnyt turvakaukaloon lämpöpussin, johon lapsen laittoi tav. vaatteissa ja vöihin kiinni ja sit vaan pussi kiinni. sanoi et oli paljon helpompi käsitellä. vaunuissa voi sitten pitää isoakin toppapukua. pussissa siis reiät vöitä varten, vähän niinku vaunujenkin lämpöpussit. mä aattelin väsätä semmoisen (kun kerta osaan ommella).

mulla on siivousvimma iskenyt nyt jo- no ei tarvi jynssätä sitten jouluksi! tyhjennetty kaapeista romuja yms. imuroitu kaik aluset ja takuset. mulla syynä talven tulo :))

rv 26

Moikka!!

Täällä on kovasti jo pesty ja silitelty vauvan vaatteita. Äitiyspakkauksetkin tuli eilen, ja vielä olisi jäljellä niiden peseminen.. Vielä pitäisi hankkia sängyt pienille ja hoitopöytä, niin sittenpä olisi suurimmat hankinnat kasassa. Ajattelin aloittaa hyvissä ajoin, kun näistä kaksosraskauksistahan ei tiedä milloin haluaavat maailmaan..

Tuleva mummo oli taas eilen käyny vauvoille ostamassa täkit. On paksummat kun pakkauksen peitot, joten ei tarvitse pienten palella sitten talvella. Vaunut saadaan joulukuun alussa, kun tehtaalta tulee juuri meidän tarpeisiin tehdyt..

Muuten täällä voidaan hyvin ja paksusti. Nyt olen ryhdistäytynyt ja ruennut kaymään joka päivä pienellä lenkillä.

Veeti, Tiuhti ja Viuhti 25+3

Kuulumisia:
Täällä edelleen kärsitään harjoitussupistuksista päivittäin. Perjantaina on neuvola, joten pääsen onneksi kysymään asiasta siellä.

Saatiin eilen vino pino vauvanvaatteita sukulaisilta. Meillä ei vaan ole mitään kaappia tai lipastoa, mihin ne voitaisiin laittaa.

Myy-y rv 25+2

Minäkin ostin kaksi 62 cm toppapukua. Täälläkin nuo pienet toppapuvut alkavat jo olla tosi vähissä. Tuskin riittää alennusmyynteihin asti. Ovat sellaiset, että käyvät tytöille ja pojille. Tänään tuli ilmoitus,että äitiyspakkaukset on tilattu. Ehkä tulevat muutaman viikon sisään. Jotain pientä olen jo itsekin ostellut, toppapukujen lisäksi. Ajattelin sen jälkeen kun saadaan ä.pakkaukset paneutua ihan oikeasti aiheeseen mitä pitäisi hankkia. Vaunumalli on jo selvä, pitäisi vain tilata. Turvakaukalot saadaan tuttavaperheeltä, samoin kuin toinen sänky. Hu, huh onpa siinä miettiminen, että osaisi tehdä järkeviä hankintoja, ei siis tulisi kauheasti turhaa hankintaa.

Täälläkin nuo harjoitussupistukset on arkea. Tulevat päivittäin. Muutenkin maha painaa. Kävely on tosi hidasta varsinkin nyt kun tuli tämä talvi ja liukkaat. Minullahan on kontrollit äitipolilla joka kolmas viikkoa. Silloin aina tarkistetaan kohdunsuun tilanne. Vielä ainakaan ei ole supistelut sinne vaikuttaneet. Samalla aina katsotaan ultralla pikkuisia. Täälllä tuo kontrolliväli äitipolilla 3 viikon välein tässä vaiheessa kaksoisraskauksissa on normaali käytäntö. Jos jotain ongelmia ilmenee, käyntejä on useammin. Hyvä kun huolehditaan. Toivottavasti sinullakin Myy-y kaikki kunnossa ja saat perjantaina asiaan selvyyttä.

Maaxi 24+1

Maaxi: Ompa ihanaa että teillä äitipolikäyntejä noin usein. Minulla ei ole vielä ollut yhtään ylimääräistä käyntiä polilla eikä kyllä neuvolassakaan. Ainut äitipolikäynti oli rakenneultra.. Välillä kyllä tympii, kun on niin pitkät välit käynneissä, kun neuvolakin on ihan normaalisti neljän viikon välein. Onneksi on kaikki kuitenkin kunnossa. Seuraava poli käynti on joskus viikon tai kahden päästä.. Onhan tuo jo aikakin..

Veeti

Hei taas!

Ajattelin tässä pikaisesti neuvolakuulumisia laittaa, kun siellä eilen piipahdin. Tai oikeammin kyseessä oli neuvolalääkärikäynti.

Pissa:puhdas
Hemppaa ei otettu, oli viimeksi 128
Verenpaine: 108/69
Painoa: +206 g/vko
sf-mitta: 23 cm
Sydänäänet +
Liikkeet ++
Kohdunsuu kiinteä ja kiinni

Eli kaikki hyvin! Olipas hyvä mieli tuon käynnin jälkeen, kun edellisestä käynnistä oli melkein 5 vkoa. Nyt seuraava aika olikin jo 3 vkon päähän ja sitten pääsenkin käymään neuvolassa 2 vkon välein. Kylläpä aika on mennyt nopeasti :)

Muuten päivittäin supistelee ja kiristää aivan tuolta nivusista, mutta menevät ohi tahtia hidastamalla. Äitiyspakkaus tuli jo viime perjantaina ja minusta vaatteet olivat aivan ihania, etenkin kun pidän itse sinisestä. Esikoisen kanssa siivottiin lipastosta hänen vaatteensa kaappiin, jotta vauvan vaatteet saadaan sitten aikanaan lipastoon. Esikoisella olisi ollut intoa laittaa vaatteita jo nyt lipastoon, mutta sain häntä hieman pidäteltyä. Pitäisi tehdä ensin hänen vaatteista inventaario, ja katsoa mitä on ja mitä pitää hankkia. Ihanaa, tämä esikoisen isoveljeksi kasvu!

Voikaahan hyvin kaikki ja iloista viikonloppua lumisissa merkeissä!

Tiina-76 ja hippu rv 27+2

Moikka!

Minäkin kävin ostamassa eilen pienemmän toppapuvun, 62cm, tai oikeastaan tuleva mummi halusi sen välttämättä ostaa kun ei vielä ole mitään pikkuiselle ostanut.

Minua on alkanut mietityttää tutit :) Osaako kukaan sanoa, uskaltaako vauvalle ostaa luonnonkumista tuttia kun sekä isi että äiti on kumiallergikkoja? Mutta eikös niitä tutteja ole jotain muuta materiaaliakin oliko se silikoni? Ajattelin kysyä asiaa kyllä neuvolassa kolmen viikon päästä.Ekakertalaselle tulee mieleen hassuja kysymyksiä ;)

Kiukuttaa ihan kamalasti, mitään syytä ei pitäisi kyllä olla. Väsyttää vaan kamalasti ja päätä särkee. Onneksi viikonloppu on tulossa että saa huilia. Pelottaa että täällä töissä joku sanoo jonkun poikkipuolisen sanan, silloin varmasti räjähdän. Onko teillä muilla ollut tällaista? Kyllä minä olen miehelle kotona räjähdellyt, mut et töissä on räjähdysvaara. Tuntuu oudolta.

Mullakin on ollut harjoitussuppareita melkein päivittäin ja pikkuinen on erittäin aktiivinen. Masussa jumppaillaan tämän tästä.

Mukavaa viikonloppua

Miiu 26+6

Heip,

Neuvolan täti ei pitänyt suppareita vaarallisina. Niitä kuulemma on. Kolmen viikon päästä mulla on lääkäri, joten sitten ainakin saadaan varmuus kohdusuun tilanteesta. Itseä supparit kyllä edelleen huolestuttaa. Pissa oli puhdas, hemppa 120, vauvan syke 126-140 ja vauva reagoi liikkeeseen. Sf-mitta on jo 23 senttiä. Kohtu ei enää sovi kasvamaan ylöspäin, joten nyt se kasvaa eteen ja sivuille. Saas nähdä millainen norsu minusta tulee... lyhytselkäisen onglema :-)

Miiu: minulla ei ole ollut räjähdyskohtauksia, ei kotona eikä töissä. Tosin saatan helposti sanoa pahasti vastaan, kun aikaisemmin olen pitänyt mölyt mahassani.

Myy-y rv 25+4

Hyvää alkavaa viikkoa!

Nostellaanpa ketjua hieman.

Mitenkäs teidän viikonloput sujuivat? Meillä oli kovat pakkaset ja sai kaivaa toppahousut kesäteloilta. Menevät ainakin tällä hetkellä päälle, mutta katsotaanpa mikä on tilanne parin viikon päästä.

Myy-y rv 26+0

Nostanpa vähän.

Huomenta vaan kaikki.

Perjantaipäivä meni töissä ilman minkäänlaisia räjähdyksiä :) vaikka kovasti niitä pelkäsinkin.

Viikonloppu meni nopeasti, nukuin aika paljon, olin todella väsynyt. Nyt on paljon virkeämpi olo taas. Eilen oli mukava talvipäivä -17 kokopäivän, aurinko paistoi. Kävin parin tunnin kävelylenkillä. Teki tosi hyvää kun viikolla en oikein kerkeä ulkoilla töiden jälkeen.

Hei vaan!

Viikonloppu meni oikein vauhdikkaasti ihanasta talvikelistä nauttien. Molempina päivinä ulkoiltiin koko perheen voimin ja esikoinen on niin onnellinen lumesta :) Ja itsekin pidän siitä, vaikkei ihan samalla tavalla tänä talvena pääse siitä nauttimaan. Hiihtämään mieli kovasti tekisi, kun ladutkin kuulemma loistavassa kunnossa, mutta uskaltaiskohan sitä, ettei mene nurin? En nimittäin ole mikään loistava hiihtäjä, sillee omaa tahtia on kiva mennä ja nauttia ulkoilusta.

Nyt on muuten parin päivän ajan ollut ilmeisesti sellaisia liitos-kipuja tuolla alakerran luustossa. Häpyluu on ihan kosketusarka ja käveleminen sattuu, mikäli kauemmin joutuu olemaan paikoillaan. Esikoisesta en muista tällaista ollenkaan. Onkos muilla ollut vastaavia kipuja?

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille helmikuisille!

Tiina-76 ja Hippu 27+5

Moi! Viikonloppu oli ja meni, nopeasti ja ihanasta ulkoilmasta paljon nauttien. Olen huomannut ihan samaa ongelmaa kuin sinulla Tiina76. Kun istun pidemmän aikaa, tämän jälkeen käveleminen on tosi hankalaa jonkun aikaa, kun häpyluuhun sattuu tosi paljon. Kun on kävellyt jonkun aikaa, tämä menee ohi. Mulla tuo alkoi viikko sitten ja olin koko viime viikon ihmeissäni, että mikä ihme nyt on. Mulla on tällä viikolla neuvolalääkäri ja meinasin mainita siellä asiasta. Häpyluu ei mulla kuitenkaan ole kosketusarka. Mistäkähän tämä nyt johtuu?! Tiiu 27+0

Tänään käytiin katsomassa pikkuMyytä 4D ultrassa Felicitaksessa. Raskaus on tähän asti edennyt ihan kun esikoisestakin. Tänään sitten selvisi, että nyt tulee meille pieni poika. HUI! Ollaan asennoiduttu tyttöön ja poika tuleekin. Meni nimi yms uusiksi.
Kaikki oli hyvin ja jatkuvat supparit ei ole aiheuttanu mitään ongelmia kohdunkaulaan!! Se oli todella helpottava tieto.

Kundi oli jo yli 800g painava (arvio) ja kaikki oli hyvin.

Nyt sitten pitää ostaa kaikki vauvavaatteet uusiksi. Meillä kun on vain vaaleanpunaisia... Nooh, tuleepa -05 äitiyspakkaus käyttöön ja kaikki ne turkoosit vaatteet...

Mitään muita ongelmia ei ole kun jatkuvat supparit. Ei kipuja, ei mitään. Jos maha ei olisi tiellä, niin empä taas arvaisi raskaana olevankaan :)

Pahvi ja pikkukundi 24+5

Millaisia sykkeitä teidän pienoisilla on? Meillä oli viime neuvolassa sen 126 levossa ja 140 aktiivisena. Neuvolantäti veikkasi poikaa sykkeiden perusteella, mutta kaverilla oli sykkeet 150-160 ja poika tuli :-) Voikohan noista sykkeistä oikeasti päätellä mitään?

Ei ole töissä mielekästä tekemistä, kun joutaa täällä lojumaan ;-)

Myy-y

Kummassakin raskaudessa sykkeet on 140 - 150 ja ekassa tuli tyttö, nyt on tuo poika matkalla...
Muutenkin raskaudet ovat täysin identtisiä. Mulla iho kuivaa ja hiukset kukoistaa. Viime raskaudessa tuli se "poikaviiva" viikolla 25 näkyviin ja suoraan navan yli, nyt ei ole mitään.

Hei vaan täältäkin!

Ihanaa kun tulee talvi, tykkään talvesta todella paljon :). Tosin täällä etelässä on ollut tänään aivan järkyttävä lumimyräkkä. Yritin käydä rattaiden kanssa lähikaupassa (alle 500m) muttei siitä mitään tullu :D

Myy-y, ei noista sykkeistä voi oikein mitään päätellä, meidän esikoinen siis poika ja sykkeet vaihteli tosi paljon 130-160 välillä. Nyt ollut kahtena kertana peräkkäin n 150 luokkaa tällä tulokkaalla, eli eipä tuosta voi paljon mitään päätellä. Meillä on nimet kummallekin sukupuolelle jo valmiina. Kumpikin olisi aivan ihana saada :)

Itse pesin vauvanvaatteet aina joko lv colorilla tai daily sensitivellä kun nuo käyvät myös kaikille kestovaipoille (paitsi villiksille).

Huh, onneksi ei ole vielä (kop kop*) mitään liitoskipuja tms, supisteleekin huomattavasti vähemmän näillä viikoilla kuin tuosta esikoisesta eli mukavaahan tämä raskausaika on tällä hetkellä kun masukaan ei vielä ole mikään hirveä jätti :)

Lovisa 23+6

Heips!
Kuukauden päivät tässä on taas kiireen keskellä pyörähtänyt edellisestä visiitistä. Massu on kasvanut kovasti ja pikkukaveri pitää välillä aika hurjaakin menoa. Yöt olen onneksi saanut nukkua rauhassa. Kaikki on muutenkin mennyt ihan hyvin.

Pari viikkoa sitten oli neuvola: painoa oli tullut vajaa 3kg lisää lähtöpainosta, muut arvot kohdallaan. Neuvolan täti sai pikkukaverin sykkeeksi 150. Totesi vain saman kuin ultarassakin lääkäri : -liikkuva kaveri. Joskus aikoinaan ne kai ovat sykkeestä arvelleet sitä sukupuolta, mutta en sitten jaksa mitenkään muistaa kummin päin ne meni - eli jummalla oli korkemapi. Mutta en lähtisi ihan siitä arvuuttelemaan.

Kelan papeirtkin ovat menneet ja ätiyspakkauskin saapui jo. Aika on sinivoittoinen tänä vuonna, mutta eipä se mitään.

Vaikka pikkukaveri ei minua valvota, niin nyt olen "ihanan" syysflunssan kourissa kotana niiskuttamassa ja köhimässä...kaiken huipuksi ääneni menettäneenä. Jospa tämä tästä alkaisi helpottamaan kun torstaina pitäisi nousta lentokoneeseenkin....tiedossa hauska nousu/lasku, jos samaa rataa mennään.

Mutta seuraavaan: Tämä tulee kyllä aika myöhään......mutta parempi myöhään kuin ei millionkaan.
Myy-y: Eli kyselit, missä kävin ultrassa....no kun olen Oululainen niin meidäthän lähtetetään suoraan Kontinkankaalle , missä on ihan tavallinen ultra. Tollainen 3d-ultra olisi kyllä ollut kiva, mutta sitä kun ei paikkakuntaliaislle tarjoilla. OYS:ssa se on, ja siihen pääsee tuurillaan kaiteti ulkopaikkakuntalaiset, jotka ultrataan OYS:ssa. Toivottavasti olet ollut onnekas tämän suhteen. Mulla kaveri kävi sellaisessa kakkosta odottaessaan. Olihan se aika veikeätä katsoa todella tarkkaa kuvaa kasvonpiirteitä myöten...

Mutta nyt lähden lepäilemään sohvalle. Toivottelen kaikille oikein rattoisia odotosviikkoja

Ekavekara ja pikkukaveri 24+1

Tiina-76 30, PHKS, la 31.1.2007, poika 10/2002
Käpylehmä 25, Naistenklinikka/TAYS, la 1.2.2007, esikoinen
Minni 30, TAYS, la 1.2.2007, poika 02/2005
josefiina 31, PHKS, la 2.2.2007, poika 131005
Sohvi 30, KYS, la 2.2.2007, esikoinen
Polgara, la 2.2.2007, esikoinen
Twinkle 20, PKKS, la 3.2.2007, esikoinen
Miiu 31, la 3.2.2007, esikoinen
Elna 29, TAYS, 5.2.2007, esikoinen
Tiiu 33, 6.2.2007, esikoinen
Minna 25, PHKS, la 6.2.2007, esikoinen
Kaura 31,TYKS, la 6.2.2007, poika 04/2005
Sokeri 29, la 7.2.2007, tyttö 9/2005
Jewel 33, la 7.2.2007, pojat 97 ja 05
Perhonen 23, TAYS, la 7.2.2007 esikoinen
Piuku 32, TYKS, la 10.2.2007, tyttö 05/2005
Saara 27, Kättäri, la 10.2.2007, esikoinen
Veeti 23, KYS, la 11.2.2007, esikoinen (tuplat)
Riina-K 25, Jorvi/NKL, la 12.2.2007, esikoinen
Bellynette 28, NKL, la 12.2.2007, esikoinen
Vanilla 26, la 12.2.07, esikoinen
Venla, ?, ? la 13.2.07, ?
Myy-y 28, OYS, la 12.2.2007
Suikki 29, Jorvi, la 14.2.2007
Katri 35, ?, la 18.2.2007, esikoinen
Nenne 31, Hyvinkää, la 18.2.2007, tyttö 06/04
Ninnu 29, la19.2.2007, esikoinen 10/2004
Krisse 25, la 19.2.2007, toinen lapsi
Maaxi, la 20.2.2007, esikoinen (tuplat)
Pahvi 31, la 21.2.2007, tyttö 07/2005
Ekavekara, OYS, la 24.2.2007, esikoinen
Lovisa 29, NKL, la 27.2.2007, poika 12/04

Päivitinpä tuota listaa, kun taas yksi vuosi tuli täyteen. Apua, miten vanha sitä onkaan... Olo ennallaan, nukkumisen kanssa ollut nyt pari yötä tosi hankalaa ja nyt olenkin töissä tosi väsynyt! Tiiu 27+1

Täällä masussa tuntuu kova vilinä jatkuvasti.. Jokohan vauvat ovat kääntyneet kun liikkeet tuntuu aika ylhäällä..? No, ensi viikolla on äitipoli, niin siellä viimeistään selviää.. Loppuviikosta on sokerirasitus ja normaali neuvolakäynti..

Toivottavasti äitipolilla katsotaan kohdunsuun tilanne, kun kertaakaan ei olla vielä katsottu. Ei kyllä ole vieläkään supistellut, joten ei kai pitäisi mitään olla..

Täällä on jo kaikki vatteet pesty ja silitetty. Enää ei tarvitse paljon hommata, muuta kuin ne isommat tarvikkeet. Pitäs päättää mistä hommataan ne, niin saisi sitten lepäillä rauhassa loppuajan.. Tuohon vaatteiden pesuun käytin omo sensitiveä ja huuhteluaineena softan ultraa, sekin vain vähän hajustettu..

Hauskaa alkavaa viikkoa helmille!!!

Veeti, Tiuhti ja Viuhti 26+1

Täällä liikeet tuntuvat nyt sivuilla, ei taida vauva olla vielä oikeinpäin...

Ekavekara: Meidän neuvolan täti ei tiennyt OYS:issä olevan 3D/4D-laitteita. Näen lääkäriä pari viikon päästä. Täytynee kysellä asiaa häneltä. Minähän olen ulkopaikkakuntalainen ja olen käynyt ultrat OYS:issä, mutta en ole hoksannut kysyä asiasta sieltä. Hölömö.

Myy-y rv 26+1

Kylläpäs taas oma neuvolan täti tuntuu "asiantuntevalta"...
Eli ekassa raskaudessa vedet meni rv 36+1 ja neiti syntyi seuraavana päivänä "sairaana", eli sai multa streptokokki -tartunnan.
Nooh tässä toisessa raskaudessa supistukset alkoi joskus rv 17 tienoolla. Streptokokista ja supistuksista olen jauhanut neuvolassa joka kerta, ei vaikutusta.

Eilen sitten siellä ultrassa ultraava lääkäri varotteli streptokokin voivan aiheuttaa vesien menon paljon aikasemmin kun edellisellä kerralla... Hän käski hoidattaa tuon streptokokin neuvolassa tai jos ei onnistu, niin vaikka heillä...

Otin tämän pohjalta sitten yhteyttä neuvolaan, jossa nyt sitten luvattiin hoidella sitä streptokokkia... Että "hoitosuositukset ovat niin erilaiset eri paikoissa..." Blaah, ei mua hirveästi kiinnosta joku lapsiveden meno liian aikaisin ja sairas keskonen! Mä haluaisin niin paljon saada oman vastasyntyneen viereen jos vain mahdollista!!

Että ei auttanut neuvolassa puhuminen tai pyyntö, piti osata vaatua. Argh!

Toivottavasti nuo supistukset helpottavat sitten sen streptokokin häädön myötä (jos sitä nyt tällä kertaa on).

Sitten pitäisi hakea kaikki esikoisen vaatteet kotiin ja tehdä lista myyntiin tyttövaatteista ja ostaa vastaavat poikavärisinä... Onneksi henkkamaukassa on hyviä vaatteita, sieltä suurin osa esikoisenkin vaatteista on kotoisin, eikä yksikään ole hajonnut. Muista halpisbodyistä (KapAhll yms) on nepit lähteny irti ja kaula-aukot vanunnut melkein olkapäille asti.

Kestovaippoja olen hommannut kanssa käytettyinä ja uusina. Löytyy villahousuja, parit PUL-kuoret, harsoja ja sisävaippoja. Sitten pikkasen isommalle on CuddleBunzit ja Fuzzeja (kokoa M).

Pahvi & kundi rv 25

Hei taas!
Täällä olen päivän ajan köhinyt ja niiskuttanut. Pikkukaveri on pitänyt välillä aikamoista rundia, mutta tietääpähän lapsen olevan ainakin oma :) - liikkuva tapaus kun itsekin olen.

Myy: Toivotan onnea yritykselle tuonne 3D-ultraan. Jospa sinulla tärppää, kun kyselee. En tiedä siitä sen enempää mitä olen tältä kaveriltani kuullut. Eli se voi olla tuuria kuka pääsee siihen ja kuka ei. Mutta pyytämättähän ei mitään saa, eikä pyynnöllä mitään menetä.

Ekavekara ja pikkukaveri