HELMIÄIPÄT 5

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piuku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla oli kanssa viime viikolla, muistaakseni 15+3 päivän aikana kovat menkkakivut. Ajattelin kuitenkin, että se johtuis kohdun kasvamisesta. Sen jälkeen ei ole taas ollut. Mulla niitä on ollut aina noin 3 viikon välein. Muuten täälläkin eletään oireetonta elämää, potkuja en ole vielä tuntenut ja mahakaan ei mielestäni vielä näy. Ainoastaan alamahassa tuntuu esim kyykistyessä kuin kivi olis masussa. Vielä nelisen viikkoa ultraan.

Itse ajattelin kyllä pakkauksen ottaa, vaikka aika sinivoittoinen se tuntuu olevan. Jos on tyttö, niin käyttämättähän ne vaaleensiniset jää. Ostoksia vauvalle en ole tehnyt, enkä oikein edes vielä ajatellut vaunu yms asioita. :)

Suikki, ihana kun on kohtalotoveri! Jospa tämä oireitten laantuminen olisi normaalia, kun meitä on ainakin kaksi :-) Minustakaan tämä raskaana oleminen ei ole nyt nautinnollisinta, kun päällimmäisenä tunteena on pelko. Tämä kyllä pistää tutkiskelemaan itseään... olenkohan tosiaankin noin pessimistinen kaikissa asioissa...

Kommentoikaahan muutkin helmikuulaiset!

Minulla on neuvola ensi viikolla, joten siellä pääsee tarkastuttamaan sydänäänet. Kysynpä samalla näitten oireitten laantumisesta. Meillä pitäisi nyt olla oikea täti eikä kesälomasijaista. Odotan kyllä kovasti, että hän olisi ammattitaitoisempi ja asenteeltaan parempi kuin sijainen.

Ihan samoja ajatuksia täällä kun Myy-yllä ja Suikilla. Oireet vähentyneet, vatsa pienentynyt ja muutenkin hyvin normaali olo. Tuntui kuin omaa kirjoitustani olisin lukenut kun luin Suikin kirjoituksen. Samanlaiset on pelot. Kait tää on pakko olla normaalia kun meitä on useampia. Ei sen puoleen en kyllä kaipaa pahaaoloa takaisin.

Pakko luottaa siihen, että kaikki ok muuten tulee hulluksi. Tai hulluahan tämä itsensä tarkkailu nyt jo on. Ehkä sitten helpottaa kun maha alkaa oikeasti kasvamaan ja liikkeet tuntumaan.

Voi Myy-y ja Suikki, kuulostaa tosi tutulta. Mulla oli ihan samat mietteet noilla viikoilla kun odotin esikoista. Silloin oli viiden viikon tauko neuvolakäyntien välillä ja oireet katosivat sinä aikana jne. Tuo on yksi syy miksi nyt ostin sen dopplerin tähän raskauteen, voi kuunnella välillä onko ketään enää hengissä (itse en usein kuuntele, n kerran viikossa tai harvemmin). Juu, itse olen vähän pessimisti... Eiköhän nuo mietteet siis ole ihan normaaleja tässä vaiheessa.No mutta eipä tässä sen kummempaa, täytyy laittaa tuo poitsu päiväunille, näyttää aika väsyneeltä :)

Lovisa 13+2

Heissan!

Löysin palstan vasta tänään ja olen lukenut mielenkiinnolla kaikki viestit läpi. Itse olen 27-vuotias ensiodottaja, laskettu aika on 10.2. ja synnyttämään mennään Kätilöopistolle. Eikö muuten kukaan muu ole sinne menossa? Naistenklinikkalaisia näyttää olevan muutama.

Koko alkuraskaus on täällä mennyt suht helposti, ei ollut pahoinvointia eikä muitakaan "normaaleja" oireita, joten ensimmäiset pari kuukautta menikin epäuskossa. Np-ultrassa käytiin kaksi viikkoa sitten, rv. 13+2. Kaikki oli hyvin ja vauva liikkui tomerasti. Nyt on tällä viikolla tullut hassuja vihlontoja alavatsaan molemmille puolille, soitin jopa terveysneuvontaan tänään mutta kertoivat vain että luultavasti kohdun kasvukipuja. Reilun viikon päästä seuraava neuvola ja kolmen viikon päästä rakenneultra, niitä nyt odotellaan.

Oletteko jo muuten kaikki päättäneet milloin jäätte äitiyslomalle ja ilmoittaneet myös töissä? Kuinka monta viikkoa ennen laskettua aikaa aiotte jäädä lomalle? Itseä houkuttelisi jäädä jo joululta tai viimeistään uuden vuoden jälkeen, vaikka se tarkoittaisikin sitä että laskettuun aikaan olisi vielä 6 viikkoa. Toisaalta en osaa sanoa miltä silloin tuntuu, jos ei vaikka haluaisikaan jäädä noin ajoissa kotiin neljän seinän sisälle vaan mieli tekisi jatkaa töitä... Milloin se pitää päättää?

Saara 15+6