HELMIÄIPÄT 4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tiina-76, 29, PHKS, la 31.1.2007, poika 10/2002
Minni, 30, TAYS, la 1.2.2007, poika 02/2005
Perhonen, 22, TAYS la 1.2.2007
josefiina 31 phks la 2.2.2007 poika 131005
Sohvi 30 KYS 2.2.2007 esikoinen
Polgara, 2.2.2007 esikoinen
Miiu 30, la 4.2.2007, esikoinen
Elna 29, TAYS, 5.2.2007, esikoinen
Tiiu, 32, 6.2.2007, esikoinen
Minna 25, PHKS la 6.2.2007, esikoinen
Twinkle 20, PKSSK, la 6.2.2007, esikoinen
Kaura 31,TYKS, la 6.2.2007, poika 04/2005
Sokeri 29, la 7.2.2007, tyttö 9/2005
Pioni, 30, TYKS, 10.2.2007 esikoinen
Veeti, 23, KYS, la 11.2.2007. esikoinen (tuplat)
Onsku K-SKS. la 11.2.2007, toinen
Riina-K 25, Jorvi/NKL la 12.2.2007, esikoinen
Bellynette 28, Naistenklinikka la 12.2.2007, esikoinen
Venla, ?, ? la 13.2.07, ?
Myy, 28, ?, la 13.2.2007
Suikki, 29, ? , la 14.2.2007
Piuku, 32, TYKS, la 14.2.2007, tyttö 05/2005
Katri 35 , ? , la 18.2.2007, esikoinen
Ninnu 29 la19.2.2007, esikoinen 10/2004
Krisse, 25 la 19.2.2007 , toinen lapsi
Maaxi la 20.2.2007, esikoinen (tuplat)
Lovisa, 27.2.2007, toinen lapsi

Hei vaan!
Listan nostamiseksi päivitin listaa omalta osaltani, kun maanantaisessa ultrassa aikaistivat laskettua aikaa viikolla. Nyt tosin la olisi tammikuun puolella, mutta enköhän voi kirjoittelua täällä jatkaa...

Oma olo hyvä. Kohta viikko oltu töissä loman jälkeen ja pyörälläkin poljettu päivittäin kuukauden tauon jälkeen. Tuntuu ihan hyvältä ja esikoista odotellessani ajoin vielä äitiyslomallakin. Edelleen huono olo meinaa tulla ellei muista syödä vähintään 3 tunnin välein. Alavatsaa nipistelee välillä ja housut tuntuvat jäävän pieniksi. Tarttee vissiin äitiysvaateostoksille lähteä...
Viikonloppua odotellessa aurinkoista odotusaikaa meille kaikille!

Hei,

Pitkästä aikaa minäkin palstailen tai kirjoittelen, olen kyllä lukenut ahkerasti teidän kirjoituksia.

Mulla tällä hetkellä vähän huolestunut olo, näin viime yönä unta keskenmenosta ja se kävi ahdistamaan ja mulla on nyt hirveän vahva olo, että kaikki ei ole kunnossa massussa. Tällä hetkellä menossa rv 11+2. Alkuraskauden ultra oli rv 6+2, jolloin kaikki kunnnossa, eka neuvola oli rv 10+0, jolloin dopplerilla ei sydänääniä saatu kuulumaan, mutta neuvolantäti vakuutteli kaiken olevan kunnossa. Np-ultraan tasan 2 viikkoa aikaa.

Onko muilla vielä huolia keskenmenosta? Jotenkin se uni sai nyt mut ihan sekaisin. Oireitakaan ei enää niin paljon ole kuin ennen. Aika oireeton on ollut koko alkuraskaus. Pahinta on ollut jatkuva väsymys, mutta sekin tuntuu nyt hellittävän.

Mietin pitäisikö mennä yksityiselle ultraan ennen np-ultraa. Halpaahan se ei ole, mutta jos se toisi mielenrauhan.

Sellaisia tuntemuksia Suikilla =(

Suikki, kuulostaa kuule niin tutulta. Itselläni on ollut eiliseen asti koko ajan samat tuntemukset. Kävin ekan kerran viikolla 7+2 ultrassa ja kaikki oli hyvin. Mulla ei ole koko aikana ollut minkäänlaisia oireita, joten olin aivan varma, että kaikki ei ole kunnossa. Sitten tiistai iltana vielä se verenvuoto. Eilen oli sitten ultra ja kaikki oli todella hyvin. Luulen, että näin on myös sinulla. :) Entäs jos saisit aikaistettua tuota np-ultraa! Tiiu 12+3

Eilen käytiin np-ultrassa ja molemmilla vauvoilla kaikki hyvin. Ovat vaan isompia kuin pitäisi. Seuraava neuvola on syyskuun puolessa välissä. Eli täällä kaikki hyvin. Masu vaan kasvaa niin kovaa vauhtia, mutta niinhän sen pitääkin...

Veeti 11+4 (paitsi et koon puolesta 13+0)

Lääkärissä käyty ja kaikki ok. jumputus kuului, kunhan lääkäri sen ensin löysi.... painoo oli tullut 2,5kg 6vkossa, ei ois tarvinu vielä noin paljoo. paineet ja veriarvot tosi hyvät, vaikka syöminen on ollut mitä sattuu.

Mä myös tuskastelen huolien kanssa, vaikka kaikki pitäis olla hyvin. Paljon enemmän kuin ekaa odottaessa..tieto lisää tuskaa...ei, nyt vaan tuntuu erilaiselta, joten pelkää aina pahinta tai sitten tää on tyttö!

vaivaako muita jo selkäkivut? luulen et hormoonit tekee hallaa. yöllä alkaa jomottaa 2h välein, et tarvii oikeen venytellä, jotta voi jatkaa unia. terkka oli heti huolestunut ja passitti mua jumppaamaan. kokeilen auttaisko se, vaikka vähän epäilen, kun kivut tuli raskauden myötä. viimeksi kävin hierojalla kerran viikossa 5.kuulle asti. nyt ei siihen oo varaa...

Viikonloppuja kaikille! Kaura 12+2

Heip,

Enää muutama hassu yö ensimmäiseen ultraan. Lähdetään ihan koko perhe tähän tapahtumaan *naur* Isä ja esikoinen, ei saada hoitopaikkaa aamuksi. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja lääkäri saa rauhassa tehdä työnsä. Pitää vielä tänään yrittää soittaa ystävälle, josko hän ehtisi sittenkin hoitaa neitiä, lupasi yrittää järjestellä omia kuvioitaan.

Noista tuntemuksista ja oireista. Selkä on vaivannut täälläkin tai ehkä paremminkin iskias-kivut. Olivat esikoista odottaessa enemmän kuin tuttu juttu, molemmilla puolilla ja viimeiset 2 kk olivatkin aika rankkoja liikkua. Nyt vasen puoli vihoittelee tosi paljon, menisi vaan ohi mahku pian (yleensä vaan pahenee kohti loppuraskautta). Rinnat ovat kuin raastinraudalla revityt, kipeät ja ISOT! Juuh, ja närästykset ovat alkaneet. Rennietä on varattu jo kaappiin, joten eiköhän tästä selvitä.

On se vaan hurja, miten aika menee kovaa vauhtia eteenpäin. Vastahan sitä päiviteltiin täällä ensimmäisten viikkojen jännäilyä ja selviämistä 12. viikon paremmalle puolelle ja pian siellä ollaan kaikki aivan tuota pikaa. Yksi psykologinen rajaetappi ylitettynä =)

Tässä tätä, nautinnollisia kesäpäiviä soon to be äipät!

Piuku 11+2

Piuku, esikoinen ei varmaankaan pääse ultraan mukaan eli isukkikin joutuu jäämään käytävälle. Näin ainakin Lappeenrannassa. Ihan sama kuinka nuori esikoinen, mutta katsomaan ei pääse. Taustalla tässä direktiivissä on se, että koskaan ei tiedä mitä ultrassa löytyy ja lapsi ei siis saa olla näkemässä mahdollisia vanhempiensa mielenjärkkymisiä ja vaikeita päätöksiä. Eli kannattaa kyllä pyytää se ystävä avuksi, että pääsee isä mukaan ihastelemaan uutta pienokaistaan :).

Tuota mä vähän itsekin mietin "kolmatta odottava taustailija". NKL:lla oli vain rakenneultran osalta tilanne, jossa sisarukset eivät saaneet osallistua ultraan. Ainakin tuolloin np olisi ollut mahdollinen. Noh, eipä ollut silloin tätä tilannetta, joten pitääpä miettiä vaihtoehtoja. Sitä vaan kurjaakin kurjempana miettii omaa tilannetta, jossa asun 450 km päässä lähimmistä sukulaisista ja asuinpaikkakunnalla ei oikein noita tuttavia, ystävistä puhumattakaan ole. Harmittavaksi olen tämän tilanteen kokenut tämän viimeisen yli vuoden aikana, kun olisihan se ollut kiva joskus käydä päiväsaikaan ihan itsekseenkin (ehkä luksusajattelua, mutta onhan äitikin ihminen!?). Noh, tämä tästä purnaamisesta ja passaa vaan toivoa, että tilanne muuttuisi edes joskus *naur* =)

Piuku

Oon ollu semmosessa työharjoittelussa, jossa olin päivän myös ultrissa mukana, ja täällä meillä päin ottivat ainakin pienemmätkin sisarukset mukaan ihan niihin rv12 ultriin. Varmaan jonkun verran paikkakuntakohtaistakin...

Tänään 12+3

Huomenna on sukujuhlat, mutta tuskin kukaan vielä huomaa raskauttani siellä. =D Ellei tarjoilla alkomahoolia... Vaikka vanhempani sanoivat, että kyllä mummo huomaa. :)

Moikka!!! Täällä yksi raskausviikolla 9..Mulla toinen tulossa.Tiiti kuule kysyppä siellä lääkärissä että onko ne kuulleet eteis istukasta? mulla oli kun tota ekaa odottelin. noi sun oireet on meinaa ihan saman kuulosia,mitä mulla sillon oli..[valuin ihan solkenaan], Mutta levollla se meni ohi.Nyt mua jännittää tän tulevan kanssa. Onkos teillä muilla odottajilla painetta mahassa mulla on aivan järkyttävä neuvola täti pelotteli kaksosilla.... aarg esikoinen vasta 1 vuotta....

Istuin äsken taas wc-pöntölle ja tuntu, et nyt jotain valuu, ja pyyhkäisin, niin taas verta. Nyt valui ihan norona. Tää on jo kolmas kerta kun tulee ihan verta. Ja tietenkään neuvolat ei ole auki vkl. Ja miulla ei ainakaan ole eteisistukka. Henkiset voimat loppuu kyllä kohta... :'(

Toivottavasti sulla Twinkle on jo vuoto loppunut. Saisivatkohan jotenkin selvitettyä mistä nuo vuodot johtuvat että pystyisit rentoutumaan?

Meillä esikoinen taitaa olla vähän vilustunut, toivottavasti ei saa mitään kamalaa räkätautia. No täytyy olla tyytyväinen että tuo poitsu on sairastellut vähän, taitaisi olla kolmas nuha jos nyt sairastuu (kuumetta ei ole vielä koskaan ollut).

Lovisa 9+3

No johan on nyt hermoja raastavaa twinkle! Aika ei oikein tunnu menevän eteenpäin, mutta pian on jo kuitenkin maanantai. Miten, pääseekös sitä tarkastamaan tuota asiaa päivystykseen, jotta saisit itsellesi hengenrauhan?

Nyt on sitten varmistettu, että meidän pikku-neiti pääsee mukaan kaikkiin ultrauksiin, joten ei tarvita hoitopaikkaa. Hyvä niin. Yksi asia taas vähemmän huolehdittavana.

Piuku 11+3

Twinkle 20, PKSSK, la 6.2.2007, esikoinen
Jewel 33, la 7.2.2007, pojat 97 ja 05
Myy, 28, ?, la 13.2.2007

Heippa kaikille,lisäsin itseni listaan. Kävin ekan kerran tämän raskauden kanssa neuvolassa ja ultrassa tälläviikolla ja menossa on nyt 12+3. Pahoinvointia on kestänyt kohta kaksi kuukautta, en oo kuitenkaan oksentanut. Töihin meno ensiviikolla hirvittää, miten jaksan töissä ja miten pomo ottaa uutiset... Hyviä vointeja helmiksille!

Hei!

Niin, kolme kertaahan ne on jo ultralla katsonu, mut ei ne oo ainakaan löytäny syytä siihen, mistä vuotais. En tiiä, huomaisko sit joku ihan erikoislääkäri. Nyt ke tulevassa np-ultrassa, niin sen tekee ihan gynekologiaan erikoistunu lääkäri. Joku apulaisylilääkäri tai jtn. Hällä on jo kokemustakin, niin jospa hän osais sanoa jotain. Sillon pe iltana soitin ensiapuun, josta yhdistivät synnärille kätilölle ja se sano, ettei tarvii tulla sinne ellei tule lisää vuotoa. Ja ei sitä ole sitten näkynyt (onneks), ainut et sellaista ruskeaa jäämä vuotoa, kuivanutta verta.

Mut tosissaan on kyllä ihan älyttömän raastavaa, kun sitten kun tulee jotain vuotoa, niin sitä ajattelee heti, että onko se nyt enää elossa, että yrittääkö se tulla pois vai mitä. Soitan huomen aamulla kuitenkin neuvolaan, se kätilökin suositteli tarkistaa ultralla vielä ennen sitä np-ultraakin. Mut jos ne sieltä sanookin, et ootetaan keskiviikkoon!? Epätietoisuus ei ole mukava seuralainen, alkaa jo masentaa. En jaksa tehdä mitään kotonakaan, en ees raivata paikkoja, tiskata yms. Kun on ollu vuotoja tuonkin verran, niin voiko se olla enää edes terve / hyvinvoiva se masuasukki?

Hei kaikki!

Voimia Twinklelle! Toivottavasti kaikki on hyvin. Epätietoisuus on varmasti hyvin raastavaa.

Minulle ei kuulu kummempia. Kesälomat alkaa olla lusittu, huomenna pitää taas palata työmaalle. Nopeasti meni tämäkin kesä ja kriittisimmat viikot sikiön suhteen. Ensi viikolla meillä on ensimmäinen neuvolan lääkäri. Pelonsekaisin tuntein odotan sitä: onko sikiö pysynyt kyydissä loman ajan... Parin viikon päästä taas olisi np-ultra. Jos noista kahdesta selvitään kunnialla, on aika ilmoittaa tulevasta perheenjäsenestä tuleville mummuille ja ukeille :-)

Tuttavamme on kauppaamassa vaunujaan. Olen ajatellut ostaa ne häneltä, JOS tulevat lääkärikäynnit näyttävät plussaa. Vaikka vaunujen ostaminen tuntuu kovin aikaiselta tässä vaiheessa, käytettyjen vaunujen ostaminen tutulta kuullostaa hyvältä vaihtoehdolta. Onko muut uskaltaneet kääntää ajatuksia tässä vaiheessa vaunujen ostamiseen? Tai muihin vauvatavaroihin?

Myy 11+5

Twinkle 20, PKKS, la 3.2.2007, esikoinen
Jewel 33, la 7.2.2007, pojat 97 ja 05
Myy, 28, ?, la 13.2.2007

Päivitin listaa, koska kävin siellä ultrassa ja pikkuinen olikin vähän yli 7cm pääpepultaan ja la aikaistui. :) Liikkui tosi paljon, hyvä että saatiin mitattua. =D Ottivat samalla np:t ja muut, se oli 0,4mm. Lääkärikin kävi ultraa ja nyt huomattiin semmonen, että istukan reuna meneekin hieman kohdunsuun yli, ja siinä oli joku hyytymän tapainen, joten vuoto saattais johtua siitä. Ottivat nyt kuitenkin vielä varoilta papan. Vaikka se minnuu pelottikin. Mutta pikkusella tosiaan näytti kaikki olevan ihan ok. :) Miettikää, et se on kokonaisuudessaan jo noin 10cm!!! Uskomatonta.

Miun ois tehny mieli ostaa vauvatavaroita, mut en oo uskaltanu. Pitäs ostaa oikeestaan jo isommat pantsit, mut en tiiä uskallanko niitäkään kuitenkaan vielä... Ei oo oikein mitään "kaupunkihousuja". Farkut kiristää, eikä kaikki mahdu enää edes kiinni. Pitää katsoa, miten pitkään maltan mieleni. :)

twinkle ja mussukka 13+2

Hei!

Minäkin olen palannyt lomilta ja lueskelin heinäkuun tapahtumia. Oli ikävä lukea että Tiitin raskaudelle kävi huonosti, mutta muuten näytti olevan ihan mukavia uutisia. Onneta Twinkle asunnon ja kihlauksen johdosta ja olipa hyvä että syy vuotoihin näytti nyt selviävän ja että kaikki oli ok.

Meillä oli np ultra 20.7. ja kävimme yksityisellä koska halusimme samalla ottaa myös seerumiseulan, niitä kun ei täällä pääkaupuniseudulla oteta rv 12 yhtä aikaa julkisella puolella. Np ultrassa oli kaikki ok, niskaturvotus oli normaali, nenäluu näkyi hyvin ja pääsimme jo laskemaan kaikki varpaat ja sormetkin. Saimme katsella vauvaa myös 3D kuvalla, mutta näillä viikoilla ei vielä ollut niin kauheasti katsottavaa kun kasvonpiirteetkin olivat vielä kehittymättömät.Ultran mukaan raskaus olisi koon puolesta n. 5pv pidemämmällä, mutta kun meillä on IVF raskaus niin hedelmöittymishetki tiedetään täsmälleen, niinpä laskettua aikaa ei muutettu aikaisemmaksi. Tänään sain seerumiseulan tuloksen (riksiluku 1:3900) eli sieltäkin tuli hyviä uutisia. Nyt sitten odotelaan seuraavaa neuvolaa ja syyskuun rakenneultraa.

Huonovointisuuskin lakkasi onneksi juuri loman alkuun. Sitä kesti siis rv 5 - 10. Edelleenkin tulee huono olo silloin tällöin ja vatsa turpoilee välillä edelleenkin aika reilusti. Painoa ei ole tullut lisää kuin 1 kg verran, mutta en ole enää pariin viikkoon mahtunut suureen osaa housuistani masun kohdalta. Ostinkin alesta parit koko suuremmat vaatteet.

Milloin te joilla la on helmikuun alkupuolella olette ajatelleet kertoa raskaudesta töissä? Itse haluaisin kertoa vasta elokuun loppupuolella, mutta tiedä häntä pystyykö tätä pömppää tämmöisellä naisvaltaisella työpaikalla piilottamaan onnistuneesti.

Tv Polgara rv 13+5

Hei vaan ja terveisiä neuvolasta!

Kävin tänään toista kertaa neuvolassa ja kaikki oli hyvin. Painoa tullut vain kilo lisää koko raskausaikana ja verenpaineet erinomaiset. Itse pelkään eniten tuota verenpaineen mittausta, koska esikoisesta kärsin raskausmyrkytyksestä ja verenpaineet huitelivat taivaassa. Niinpä raskauden kaksi viimeistä viikkoa vietinkin sairaalassa, onneksi poju syntyi 9 pv ennen laskettua aikaa.

Sydänäänetkin kuuluivat dopplerilla, vaikkakin nuori terkka yritti ensin väittää omia sydänääniäni vauvan sydänääniksi. Oma pulssi oli kyllä kieltämättä aika korkea jännityksestä, mutta vauvan 160 lyöntiin/min ne kuitenkin erottuivat lopulta aivan selvästi. Kyllä äiti oman lapsensa tuntee :)

Polgara tuossa kyseli työssä raskaudesta kertomisesta. Itse olen parille työkaverille jo kertonut, koska olet tarvinut olla työajalta pois. Toinen heistä oli kyllä jo arvannut asian, koska pieniä välipaloja olin alkanut syömään. Pomo saa tietää ehkä parin viikon sisällä, masua alkaa kohta olla vaikea piilotella. Älyttömän nopeasti pulpahtanut tässä toisessa raskaudessa.

Hyviä vointeja kaikille!

Tiina-76, rv 13+5

Hip Heijaa =)

Ihana päivä, ainakaan täällä Turun suunnalla ei ole liiiian kuuma, joten on kiva viettää aikaa itsekin ulkona. Ennen olin oikea kuumuuden ihannoija, mutta taas kerran olen huomannut, ettei sitä enää oikein jaksa makailla auringossa saati sitä aikaakaan olisi.

Närästystä, närästystä! Renniet käytössä. Huomenna np-ultra ja vasta nyt alkaa hieman jännittää. Housut ovat pikkaakin piukemmat, farkut eivät enää edes näytä hyviltä jalassa (jos ovat koskaan edes näyttäneet heh). Iskias on hieman helpottanut, mutta muistuttaa olemassaolostaan joka päivä jollain tavalla.

Tuosta vaunuasiasta, vaikka meille ei niitä ensimmäisiä vaunuja hankitakaan, niin mietinnässä on kaksosrattaat. Jätämme oston kuitenkin aivan joulun jälkeen, sillä pitää katsoa, miten esikoinen kasvaa ja millä fiiliksellä tuolloin on sen suhteen, istuuko samassa paketissa vauvan kanssa vai hankitaanko seisomalauta. Toisaalta, liikumme niin paljon kävelypelillä, ettei neiti varmasti jaksa laudalla seisoa koko ajan, mutta kun ei vielä voi kaikkea tietää. Malli on jo löydetty, nyt vaan mietitään, ostammeko ne "sikakalliit" vai "vähemmän sikakalliit" =)

Ihana lukea teidän ultrakäynneistä. Ja vielä ihanampaa on odotella, että kaikilla se ensimmäinen on takana!

Ja vielä kommentoin Polgaran kysymystä kertomisasiasta. Mulla, vaikka hoitovapaalla olenkin, on mietinnässä, milloin kerron pomolle, että en nyt sitten tule töihin ennen 2/2008. Olen vuoden vaiheessa kertonut, että mulla on taloudellisesti mahdollisuus olla esikoisesta kotona 1/2008 asti, ja että katsomme nyt sitten tämän vuoden ensin loppuun, mutta että hänelle pitäisi kertoa, että tässä on toinen tulossa heh. Noh, ei se tilannetta muuta, mä voisin mennä töihin samalla tavalla esikoisesta, joten... yksi tai kaksi lasta, eipä se mitään muuta töiden kannalta. Mietinnässä on enemmänkin, miten kerrotaan raskaudesta miehen toisille lapsille ensimmäisestä avioliitosta. Ja emme ole kertoneet vielä miehen vanhemmille (eikä kyllä ole mikään kiirekään, ovat ilm. jo arvanneet). Heillä vaan on asenne, että olisimme voineet odottaa vielä muutaman vuoden, mutta eipä sekään jaksa mua kiinnostaa =) Saahan sitä mielipiteitä olla, mutta kun tämäkään asia ei heille tippaakaan kuulu.

Tässä tätä, purnausta ja pohdintaa =)

Piuku 11+5

Polgara kyseli tuosta töissä kertomisesta, itse olen hoitovapaalla ja olen viime hemikuussa ilmoittanut palaavani joulun jälkeen töihin. Jos kaikki menee hyvin niin en tietenkään töihin silloin mene. Omalle tiimille aion kertoa np-ultran jälkeen (he eivät kerro muille) ja pomolle joskus rakenneultran jälkeen. Taidan olla monta vuotta pois työelämästä koska ehdottomasti jään hoitovapaalle myös mahdollisen kakkosen kanssa ainakin siihen asti kun täyttää 2v. Mutta aikaista on näitä miettiä kun np-ultrakin häämöttää hamassa tulevaisuudessa...

Minäkin mietin niitä tuplarattaita, aiotaan katsoa niitä vasta maaliskuussa jos on tarpeen. Meidän esikoinen on kävellyt tuetta 10kk ikäisestä ja on nykyään sen verran kova kävelemään (melko pitkiäkin matkoja) joten en ole varma ostetaanko niitä ollenkaan.

Lovisa 9+5

Nyt on kovasti ollut rattaista ja vaunuista puhetta... Oletteko jo miettineet merkkejä? Tutulla on myynnissä Brion combit 2003, ostettu 2004, jotka olisivat siis meillä harkinnassa.

Myy 11+6

Moikka Myy!

Meillä on käytössä juuri nuo Brio combit, ostettiin uutena lokakuussa 2004 ja ovat olleet kyllä tosi hyvät. En tiedä eroaako tuo 2003 malli näistä vähän uudemmista (tuskin ainakaan paljon) mutta nämä meidän ovat kyllä olleet hintansa väärti. Ainut mikä välillä ärsyttää ovat nuo ilmakumipyörät jotka tuppaavat itsekseen vähän tyhjentyä, eli täytyy välillä pumpata niihin lisää ilmaa että rattaat olisivat kevyemmät työntää.

Heips,

täälläkin np-ultra takana, sikiö oli n.6päivää isompi viikkoja mutta täälläpäin la ei muuteta alle viikon erosta. Eli siis tänään 13+0 ja sikiö jo melkein 14! :) Koko oli vähän vajaa 7cm päästä takapuoleen, kyllä vähän yllätyin miten iso jo! Nelisen viikkoa sitten alkuraskauden ultrassa oli alle 2cm. Niskaturvtusta ei ollut, tai ei se kätilö alkanut edes mittaamaan oli kai niin vähän.

Maha ei vielä näy, tai en tiedä onks tää turvotusmaha vai vauvamaha :) Ihanaa, pahoinvointikin on alkanut hellittää!

Kivaa että muillakin on ollut np-ultrassa odotettua isompi sikiö. Omani oli 66mm ja ihan hämmästyin sen kokoa. Laskettua aikaa ei kuitenkaan lähdetty muuttamaan.

Maha ei minullakaan ole vielä kasvanut - edes omissa silmissä. Paino on sen sijaan tippunut edelleen hieman, mutta kai sekin on vielä tässä vaiheessa ihan normaalia. Nälkä on melkein koko ajan, mutta pystyn syömään vain aika pieniä annoksia kerralla ja herkuteltua on tullut ehkä normaalia vähemmän.

Minä olen ostanut jo muutaman potkupuvun ja miettinyt vaunujen hankintaakin. Nettikeskustelujen perusteella kuomurattaat pehmeällä kopalla ja leveillä renkailla tuntuisivat parhaalta vaihtoehdolta meille. Merkkejä en ole vielä päässyt vertailemaan, mutta mielellään satsaisin laatuun niin kestävät sitten useammalla lapsella Tietääkö joku, missä vaiheessa vuotta edellisen vuoden vaunumalleja voisi saada alennuksella?

Minä kerroin raskaudesta pomolleni jo ennen kesälomia. Meitä kun on vain kaksi, niin halusin antaa hänelle tarpeeksi aikaa valmistautua tulevaan. Hän otti asian tosi hienosti vaikka oli itsekin suunnitellut vuorotteluvapaalle jäämistä ensi vuoden aikana. Muut työkaverit saavat toimia testiryhmänäni sen suhteen, että koska maha alkaa näkyä ulkopuolisillekin ;)