HELMIÄIPÄT 5

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piuku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pionille pahoittelut ja onnea uuteen yritykseen, kyllä tämä helmikuisten lista on harventunut :(, toivottavasti ei enää kutistu...

Minä en ole ainakaan vielä käynyt np-ultrassa, on vasta puolentoista viikon päästä. Ainakin meidän pikkuinen on elossa, tänään kokeilin ekaa kertaa tuota kotidoppleria ja hyvin kuului sydänäänet vaikka nyt on vasta 11+1 (tai no varhaisultran mukaan olisi 11+4 tai 11+5). Meilläkin esiokoinen valvottaa, tai no on aina valvottanut, en ole reilusti yli kahteen vuoteen nukkunut ainuttakaan yötä heräämättä kun poika herää parhaimmillaan vain kerran yössä ja pahimmillaan 5 kertaa. Tänä aamuna heräsi pirteänä klo 5 eikä nukahtanut kuin vasta klo 7 mutta tähän on jo niin tottunut... Ehkä sitä joskus viiden vuoden päästä saa nukkua edes yhden yön putkeen :D

Lovisa 11+1

Tiina-76, 29, PHKS, la 31.1.2007, poika 10/2002
Minni, 30, TAYS, la 1.2.2007, poika 02/2005
Perhonen, 22, TAYS la 1.2.2007
josefiina 31 phks la 2.2.2007 poika 131005
Sohvi 30 KYS 2.2.2007 esikoinen
Polgara, NKL 2.2.2007 esikoinen
Twinkle 20, PKKS, la 3.2.2007, esikoinen
Miiu 30, la 3.2.2007, esikoinen
Elna 29, TAYS, 5.2.2007, esikoinen
Tiiu, 32, 6.2.2007, esikoinen
Minna 25, PHKS la 6.2.2007, esikoinen
Kaura 31,TYKS, la 6.2.2007, poika 04/2005
Sokeri 29, la 7.2.2007, tyttö 9/2005
Jewel 33, la 7.2.2007, pojat 97 ja 05
Piuku, 32, TYKS, la 10.2.2007, tyttö 05/2005
Veeti, 23, KYS, la 11.2.2007. esikoinen (tuplat)
Onsku K-SKS. la 11.2.2007, toinen
Riina-K 25, Jorvi/NKL la 12.2.2007, esikoinen
Bellynette 28, Naistenklinikka la 12.2.2007, esikoinen
Venla, ?, ? la 13.2.07, ?
Myy, 28, ?, la 13.2.2007
Suikki, 29, ? , la 14.2.2007
Katri 35 , ? , la 18.2.2007, esikoinen
Ninnu 29 la19.2.2007, esikoinen 10/2004
Krisse, 25 la 19.2.2007 , toinen lapsi
Maaxi la 20.2.2007, esikoinen (tuplat)
Lovisa, 27.2.2007, toinen lapsi

Hei kaikille!

Olipa mukavaa lukea päivitettyjä kuulumisia. Lisäsin tuohon listaan omalle kohdalleni synnytyssairaalan joka nyt näillä näkymin on Naistenklinikka.

Minulla oli tänään neuvolalääkäri ja olipa ihanaa kuulla sydänäänet. Jotenkin nyt kun näillä viikoilla ei oireet olekkaan enää niin voimakkaat ja maha ei kuitenkaan ole kovasti kasvanut niin välillä jo ehdin ajatella että onko siellä masussa enää mitään hengissä.

Alhainen verenpaineeni oli hieman noussut ja oli nyt 101/70. Onneksi ei enää tämän takia niin kovasti huippaile. Minulla oli myös hb laskenut 125 -> 116, mutta vielä en joutunut rautakuuria aloittamaan. Meikäläisen elimistölle rauta on kyllä semmoista myrkkyä että sitten kun sen syönnin joutuu aloittamaan, niin samalla on aloitettava laksatiivin käyttö. Ei kivaa...

Mitään liikeitä en ole vielä tuntenut, mutta neuvolalääkäri arveli että istukka olisi edessä, joten se varmasti vaimentaa joka tapauksessa ääniä.

Tsemppiä kaikille niille joita pahoinvointi vielä piinaa. Täytyy sanoa että olen kyllä niin onnelinen kun se jatkuva krapulassa olo helpotti pari viikkoa sitten! Nyt tulee huono olo enää satunnaisesti ja lähinnä silloin jos en ole a) saanut ruokaa ja b) saanut riittävän tukevaa ruokaa.

Tv Polgara 14+6

Tämä on nyt sitten viimeisin lista. Jos korjaatte tietojanne, niin varmistakaa, että ottamanne lista on viimeisin. Näin sitten pysyy nuo jo korjatut tiedot ennallaan. Pionin tietojen mukanapysyminen on varmaan just siitä johtunut, ettei lista ole ollut uusin =)

Tiina-76 29, PHKS, la 31.1.2007, poika 10/2002
Minni 30, TAYS, la 1.2.2007, poika 02/2005
Perhonen 22, TAYS, la 1.2.2007
josefiina 31, PHKS, la 2.2.2007, poika 131005
Sohvi 30, KYS, la 2.2.2007, esikoinen
Polgara, la 2.2.2007, esikoinen
Tiiu 32, 6.2.2007, esikoinen
Minna 25, PHKS, la 6.2.2007, esikoinen
Piuku 32, TYKS, la 10.2.2007, tyttö 05/2005
Veeti 23, KYS, la 11.2.2007, esikoinen (tuplat)
Onsku, K-SKS. la 11.2.2007, toinen
Riina-K 25, Jorvi/NKL, la 12.2.2007, esikoinen
Bellynette 28, NKL, la 12.2.2007, esikoinen
Myy 28, ?, la 13.2.2007
Suikki 29, ? , la 14.2.2007
Katri 35, ?, la 18.2.2007, esikoinen
Ninnu 29, la19.2.2007, esikoinen 10/2004
Krisse 25, la 19.2.2007, toinen lapsi
Maaxi, la 20.2.2007, esikoinen (tuplat)

Moikka vaan kaikille!! Täällä kyseltiin että onko jo liikkeitä tuntunut.. Minulla tuntui eilen ensimmäistä kertaa jotain tuolla masussa.. Onhan tuo jo aikakin SILLÄ MASU ON TOSI ISO!! Paino ei ole juurikaan liikkunut mihinkään suuntaan.. Ehkä vain alaspäin.. Muutenkin kaikki hyvin, mutta väsymys on edelleen mukana kuvioissa.. Ensi viikolla olisi taas neuvola.. Ihanaa, kun pääsee edes kuuntelemaan pieniä...

Veeti 13+4

Heippa vaan!

Ajattelin tässä aikani kuluksi nostella vähän meitäkin, kun ollaan tiputtu toiselle sivulle. Jos muutkin helmiäiset vaikka heräisivät ;)

Vatsa turvoksissa kuin rantapallo, aina syömisen jälkeen iltaa kohti alkaa paisumaan. Aamuisin vielä saa helposti piiloon, mutta iltapäivällä onkin jo tekemistä. Tosin olen niin ylpeä "pallostani" etten edes yritä peitellä sitä.

Viikonloppua odotellessa!

Tiina-76 + hippu 15+2

Hei kaikille!

Mulla on ihan samanlainen olo kuin Tiina-76:lla eli maha kasvaa iltaa kohden ja on illalla aikas iso (siis mun oman mittapuun mukaan). Vaatteilla pelaamalla kyllä eivät sivulliset huomaa, mutta itse ja mies kyllä on huomattu.
Mulla np-ultra oli tällä viikolla ja niskaturvotus 1,3 mm. Kävin myös yksityisellä siinä veriseulassa ja riskiluvuksi tuli 1:2700. Täti kun kertoi tuloksen, sanoi että se on tosi hyvä (siis mun ikäiselle). Meinaan jos katsois pelkästään mun ikään liittyvää riskilukua, niin se on 1:320.
Ens viikolla ensimmäinen lääkäri, kysäisen vielä siltä, mitä on mieltä asiasta.

Onkos muuten kellään täällä kokemuksia Porvoon sairaalasta? Itse en ole vielä valinnut, synnytänkö Porvoossa vai Naistenklinikalla...

Mulla loma loppuu lauantaina ja sitten pitäisi mennä uusiin hommiin töissä. Siellä on kuulemma kova kuhina käynyt, kun nyt siellä kaikki tietää, että vaihdan työtehtäviä. Olen ollut 11 vuotta ulkohommissa ja aina inhonnu noita sisätöitä, joten kaikki on varmaan "arvannu", miksi nyt sisätöihin vaihdan. No, kun kerran vielä sunnuntaina alkaa viikko 13 ja suurimmat riskit ohi, kyllä sitä ihan mielellään töissä kertoo juuri sen oikean syyn!

T:Katri 12+5

Nostellaas vähän meidän ketjua ettei tiputa vallan toiselle sivulle. Mulle ei mitään kummempaa kuulu, keskiviikkona olisi sitten eka neuvolalääkäri, sitä odotellessa. Pakko oli tänä aamuna taas kuunnella pikkuisen sydänäänet ja hyvinhän nuo taas kuuluivat (kätevä kyllä tuo kotidoppleri...). Kohta lähdetään poitsun kanssa puistoon, kerrankin on vähän viileämpää :). Mitäs muille helmiäisille kuuluu?

Lovisa 11+5

Hei,

Viikonloppu meni sukuloidessa mun vanhempien luona. Kerroimme heille ja muille lähimmille sukulaisille tulevasta perheenjäsenestä. Kyllähän nuo kuullostivat innostuneilta :-) Saimmekin mukaamme 50 vuotta vanhan pinnasängyn. Nyt täytyisi ruveta entisöimään sitä, vaikka yllättävän hyvässä kunnossa se on. Viimeksi se on maalattu minun äitin toimesta, kun minua odoteltiin, eli 28 vuotta sitten... :-) Onko teillä kellään kokemusta pinnasänkyjen entisöinnistä?

Myy 13+6

Ei ole pinniksen entisöinnistä kokemusta mutta mies kunnosti mun vanhan syöttötuolin (puinen 70-luvulta, eli n 30v vanha) ja siitä tuli tosi makee! Aivan hirveä homma siinä kunnostuksessa oli koska tuoli oli niin huonossa kunnossa mutta kyllä oli sen arvoista kun tässä lopputulosta katselen :)

Hyvää aamupäivää! :)

Tällä viikolla olisi sitten toinen neuvolakäynti ja ekan kerran yritetään kuunnella sydänääniä. Ei olla niitä vielä kuultu, niin sen takia mieskin haluaa sitten tulla mukaan.

Myö kans otettais yks vanha pinnasänky, joka on alkujaan ollu miun isän vauvana. Oon itsekin nukkunu siinä. Mutta toivottavasti kukaan muu sukulaisista ei oo heittäny sitä menemään isän puolen vanhalta kotipaikalta, joten että se löytyisi sieltä jostain. Pitäkää peukkuja, niin ei tarviis muualta alkaa jahtaamaan käytettyä. Muutenkin yritetään ostaa vaunut, sitteri yms. käytettynä, että säästyis rahaa.

Kamala kasa tiskejäkin odottaa, pitäis pitää tänään vähän siivouspäivän tapainen näköjään...

Nyt olis menossa 15+2

Hei vaan taas!

Vihdoinkin meidän ketjuun on tullut vähän eloa. Itse olen ollut töissä jo kaksi viikkoa ja enempi/vähempi on tullut täällä netissä surffattua. Tätä ketjua olen aktiivisesti seurannut ja siihen lähes päivittäin kirjoitellutkin, mutta muuten on tuntunut olevan aika hiljasta. Täytyy myöntää, että oma työmotivaatio on ollut aika hukassa tässä kesäloman jälkeen ja ajatukset ovat jo joulun tienoilla, jolloin pääsisi äitiyslomalle :)

Ensi viikolla odotettu reissu koko perheen voimin Bulgariaan ja esikoinen laskee hoitopäiviä ;) Ihan hyvillä mielillä lähden, vaikkakin pienen omantunnunpistoksen tunsin, kun havrixin jouduin hakemaan tässä raskauden aikana (ei ilmeisesti suositella). No kuitenkin eka kolmannes oli jo reilusti ylitetty, joten toivottavasti vaavilla kaikki ok. Kunnon potkuja olen tuntenut ehkä muutaman silloin tällöin, mutta sellaista epämääräistä möyrimistä vatsasta tuntuu joka ilta nukkumaan mennessä. Liekö asialla vauva vai joku suolenmutkaan jäänyt paukku ;)

Rauhallista odotusaikaa kaikille näin säidenkin jo vähän viilentyessä!

Tiina-76 ja hippu 15+5

Hei kaikille!

Ultrassa on käyty ja kavereilla kaikki kunnossa. Vastasivat viikkoja 13+1, vaikka nyt menossa vasta 12+5. Kovasti liikkuivat molemmat ja potkuja sateli ihan urakalla. Tosin itse en noita potkuja vielä tunne mutta näyttivät hauskoilta ultran näytöllä. Nyt taas voi hetkeksi unohtaa huolet ja murheet kavereiden hyvinvoinnista kun on saanut nähdä, että kaikki on ok. Nyt vaan odottelemaan ensi viikolla olevaan lääkärineuvolaa.

Hyviä odotushetkiä jokaiselle!

Maaxi ja kaverit 12+5

Lovisa, hioiko miehesi ensin vanhat maalit kokonaan pois vai riitttääkö pelkkä pinnan karhennus hiomalla? Onko maalien suhteen joitakin rajoitteita?

Minä olen yrittänyt kuulostella vauvan liikkeitä, mutta en ole vielä bongannut :-)

Täällä myös työmotivaatio hukassa... mieluummin lueskelen netistä vauvainfoa kuin teen töitä. Omatunto kyllä soimaa.

Myy

Ööh, en ole varma miten se on hiottu, täytyy mieheltä kysyä jahka tulee töistä. Syöttötuoli piti ainakin purkaa osiksi (oli niin hutera) ja liimata uudelleen kasaan sekä tehdä pohja (pöytälevy) uusiksi kun se oli aikojen saatossa hävinnyt, tuoli on siis sellainen taitettava mistä lapsi saa oman pöydän ja tuolin. En usko että maali on ainakaan mitään erikoista, töissä mies tuon tuolin uudisti (ruokatauoilla ja töiden jälkeen). Mutta täytyy kysyä tarkemmin...

Myylle: maalitehtaiden sivuilta ja rautakaupasta saa hyviä ohjeita huonekalujen maalaukseen. Esim. osoitteesta http://www.tikkurila.fi/kotimaalarit/index.jsp?cid=mn_huonekalujenmaala&hid=01.01.05 löytyy hyvät ohjeet. Mm. Helmi-kalustemaalit on vesiohenteisia, joten luulisi olevan täysin turvallisia lapselle. Niillä on ihana maalatakin, kun ei niistä ei lähde kamalaa liuottimen katkua. Tosin jos vanhaa maalia tai lakkaa ei tunne, niin turvallisinta on joko hioa vanha pinta kokonaan pois tai käyttää liuotepohjaisia tuotteita.

Äitiyslomalle jääminen tuottaa itselleni aikalailla päänvaivaa, kun työsopimukseni on vähän epätyypillinen. Pitänee huomenna soittaa liiton lakimiehelle ja kysellä, mikä on oikea menettelytapa tällaisessa tapauksessa.

Sikiön liikkeitä tuntuu vähän vaihtelevasti. Viime perjantaina kaupassa käydessäni tunsin vatsassa niin vilkasta myllerrystä, että piti ihan itsekseen hymyillä (luulivat hulluksi varmaankin...). Sen jälkeen tuntemukset on olleet aika hentoja ja epämääräisiä. Odotan kovasti liikeiden vahvistumista kunnon potkuiksi.

Vatsa ei ole vielä kunnolla alkanut kasvamaan, mutta sopivien housujen löytäminen tuottaa jo ongelmia. Tilasin Mamanista äitiysfarkut ja sain ne tänään. Tykkäsin mallista tosi paljon ja koska ne on stretchia ilman resori tms. vyötäröä, niin ne näyttää lähes tavallisilta farkuilta. Vyötärö vaan venyy sitä mukaa kuin vatsa kasvaa ja voin siis toistaiseksi käyttää niitä aika huomaamattomasti. Ihan loppuun asti noita tuskin pystyy käyttämään, mutta aika pitkälle varmaan kuitenkin.

Myylle vielä tuosta hiomisesta eli kyllä mies oli ihan kunnolla nuo vanhat maalit hionut pois ennen maalausta (ei vain karhentanut). Meillä tuo syöttötuoli sai kyllä ihan eri värin kuin alkuperäinen väri oli ollut. Eipä tässä muuta tällä erää...

Perhonen 23, TAYS, la 7.2.2007 esikoinen
Myy 28, ?, la 13.2.2007

Moikka taas pitkästä aikaa kaikille!
Siirsin omaa laskettua aikaani noin viikolla,kun ultrassa saatiin tarkennus siihen. Kaikki oli masussa hyvin.
Nyt oon pari päivää ollut kipeänä sängynpohjalla ja tää ei oo kyl yhtään kivaa..varsinkaan näin raskaana ollessa, kun ei noita lääkkeitä saisi/tahtoisi popsia. Panadolia minulle sanottiin et voin ottaa ja otin yötävasten kun en kahteen yöhön ollut nukkunut..ja nyt viimeyö meni kyllä jo suhteellisen hyvin. kunhan tauti vain menisi ohi pian, ei jaksaisi millään enää yskiä ja sairastaa. Tässä alkaa mieskin hieman hermoilla, kun ei olla viel kerrottu kun parille kaverille vaavelista, että jokohan pitäisi alkaa tuleville isovanhemmille kertoa. Tilaisuutta vaan ei vielä ole tullut siis ultran jälkeen ja haluan kuitenkin ihan kasvotusten heille kertoa. No kaikki aikanaan, ei masukaan vielä sen kummemmin näy joten kai tässä vielä on aikaa... :) joko te kaikki muut olette ilouutisen jakaneet?

heippa!

ollaan oltu reissaamassa viikko. käytiin seinäjoella, vaasassa ja tuurissa. nyt koko perhe on kamalassa nuhassa, mulla on ollut jo viikon. mies haki eilen saikkaria ja lääkäri oli käskenyt munkin tulla. mutta tänään menen pitää luentoa työpukeutumisesta. on vaan pitkä tauko takana, mutta hyvin menee, jos porukka on kiva (toivoo).
pahoinvointi yllättää välillä, mutta närästys vaivaa senkin edestä. ja rennie ei oikeen tehoa, pahentaa yökkäystä, joten en oo ottanut. maha turpoo iltaisin ihan omiin mittoihin :) liikkeitä en oo kerenny kuulostelemaan. paino on pysynyt nyt siinnä +2,5kg.
Piuku: meillä oli tarkka poika, syntyi just ultran mukaan laskettuna aikana. katsotaan kuin nyt käy. samassa tahdissa näitä lapsia yritetään tehdä ja iässäkin ;))
jaahah miehet tuli leikkimistä..

Kiitos maalausvinkeistä! Taidanpa siis raapata kaikki vanhat maalit pois. Huh huh, siinäpä vasta urakka :-)

Me käytiin paljastamassa vauvauutiset eilen miehen vanhemmille ja siskolle. Iloisesti hekin ottivat uutisen vastaan, varsinkin miehen sisko miehineen oli ihan innoissaan. Olipa kyllä mukava saada tuollainen vastaanotto. Sisko kertoi tunteneensa ensimmäiset kuplinnat raskausviikolla 16. Niitä odotellessa :-)

Myy 14+0

Miiu 31, la 3.2.2007, esikoinen
Myy 28, ?, la 13.2.2007

Päivitin omia tietojani oman ikäni kohdalta kun viime viikolla tuli taas vuosi lisää.

Myy: Maalaus vinkki vielä, tai oikeastaan maalinpoistovinkki. Jos teiltä löytyy kuumailmapuhallin ja siikli (sellainen maalin raappausrauta), niillä lähtee vanha maali helposti irti.

Onko tetä muita vaivannut Venäjän metsäpalojen savut? Täällä Kymenlaaksossa savut on vaivanneet yli toista viikkoa. En ole moneen päivään voinut ulkona käydäkään kun heti oksennan, sisälläkin on tukalaa kun savu haisee joka paikassa. Eikä asiaa helpota yhtään se että voin edelleen TOOSI huonosti, oksentelen ja yökkäilen päivittäin monta kertaa. Itse asiassa joka ikinen kerta oksennan kun laitan suuhuni jotain vettä vahvempaa. Lääkäri ei oikein sano mitään muuta kuin että vauva voi hyvin kun äiti voi huonosti. Veriarvot mulla kuitenkin on kohtuulliset ja kuulemma mitään hätää ei ole niin kauan kun neste pysyy sisällä. Kunnon päälle tää kyllä alkaa ottaa, mitään ei jaksa.

Vauvan liikkeitä olen yrittänyt kuulostella, mutta en ole tainnut tuntea kuin 2 kertaa lauantaina kun oltiin kaverin häissä, kirkossa tuntui siltä että alamahassa joku heitti voltin ja vähän myöhemmin tuntui kuin höyhenellä olisi kutiteltu masua sisältä päin. Lieniköhän se vauva siellä temmeltää vai oliko ilmavaivoja :)

Miiu 15+3

Heissan! Kyllä täällä Tampereen seudullakin Venäjän metsäpalot haisee.. uskomatonta! Olisi kyllä mukavampi ulkoilla raittiimmassa ilmassa. No, huomenna jatkuu opiskelut ja arkikiireet, ei sitten enää turhia vapaa-aikoja jää. Jouluksi saan paperit koulusta ulos ja sitten voikin jäädä ansaitulle äippälomalle! Masuvauveli jo kovasti potkii. Aivan selvästi tuntee kuinka hän välillä nukkuu ja sitten herää taas potkimaan. Yleisvointi alkaa olla tosi mukavanlainen pahoinvointien jäätyä historiaan. Eli mikäpäs tässä on odotellessa kun vielä ilmakin muuttui mukavasti viileämmäksi :)!

Minni 16+

Miiu: Ikävä kyllä meillä ei ole kuumailmapuhallinta. Mikä olisi seuraavaksi helpoin keino saada maalit pois? :-) Pora kyllä löytyy taloudesta, voisikohan siihen liittää jotain hiomaosaa?

Onko teillä tietoa uusiutuuko äitiyspakkaus vain kerran vuodessa?

Myy

Myy: äitiyspakkaus uusiutuu kerran vuodessa, vanha pakkaus jaetaan alta pois ja yleensä maaliskuussa pakkaus vaihtuu uudeksi. Sinällään outoa ettei ole kahta erilaista pakkausta; talvi- ja kesävauvoille omaansa. Sillä meillä ainakin jäi esikoiselta talvihaalari kokonaan käyttämättä. (syntyi helmikuussa) Eka talvena haalari oli liian suuri ja seuraavana talvena jo pienenlainen.

Minni

Saanen liittyä seuraanne. Olen tähän saakka kirjoitellut tuolla vauvahaaveilijoiden puolella omassa tutussa ketjussa, mutta ajattelin uskaltautua vihdoin ja viimein tännekkii.. Todennäköisesti tulen jatkossakii ilmoittelemaan kuulumisiani molemmissa.

Elikkäs olen 26 vuotias ja mieheni täyttää piakkoin 25, asustamme Satakunnassa. Odotamme esikoistamme. Raskausviikkoja on tällä hetkellä 14+0. Tasan viikko sitten kävimme ekassa ultrassa ja kaikki vaikutti olevan kunnossa. Sydän löi hurjasti ja asukkimme vaikutti kovinkii vilkkaalta. Kätilön mukaan sikiön koko vastasi jo viikkoja 14+6. Laskettua aikaa ei kuitenkaan lähdetty vielä aikaistamaan, rakenneultrassa selviää tarkempi raskausviikko. Joten laskettuaika on edelleen 12.2.07. Ja rakenneultra siis syyskuun loppupuolella.

Masu ei juurikaan ole kasvanut, oikeastaan yhtään, ja sitä tässä malttamattomasti odottelemme. Että ihan oikeasti näyttäisinkii olevani raskaana !! Tahtoisin koko maailman huomaavan, että meille on tulossa vauva =) Ja niitä ensimmäisiä liikkeitä myös jännityksellä odottaessa..

Kärsin ensimmäisen kolmanneksen hirveästä aamupahoinvoinnista ja aivan totaalisesta väsymyksestä ja nyt on niin ihanaa, kun huomaan ruokahaluni sekä energiani palanneen =)

Huomenna vapaapäivä - taidanpa painua pehkuihin, että saan itseni ihmisten aikoihin ylös. Huomeen neuvola-aika.

Miiu 31, la 3.2.2007, esikoinen
Myy 28, ?, la 13.2.2007
Vanilla 26, la 12.2.07, esikoinen