HELMIÄIPÄT 4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täällä pitkästä aikaa. Luulin jo pahanolon helpottaneen mutta nyt on taas pari päivää pistänyt yökkimään. Tänä aamuna sain pitkästä aikaa jopa oksentaa. Vielä kun on kesäflunssa päällä ja nenä ihan tukossa ei tuo oksentaminen ole kovin hääviä.

Sain viime viikolle kutsun äippäpolille ekalle käynnille. Näitä äippäpoli käyntejä sitten tulee riittämään tämän kaksoisraskauden myötä. Eka käynti on 14.8. Silloin ultrataan ja näemme taas meidän pienokaiset. Silloin jo varmasti kovasti kasvaneet edellisestä ultrasta. Sitten siitä reilu viikko niin on taas neuvola ja siellä lääkäri aika.

Maaxi 9+4

Moi pitkästä aikaa!

Pahoitteluni Tiitille!!

Onnea Twinklelle uudesta kodista. Me ostimme talon keväällä, tosi mukavaa kun on isompi koti nyt kun vauva on tulossa.

Olen ollut kesälomalla, vielä olisi yksi viikko lomaa jäljellä, hirvittää töihin lähtö kun olen ollut tosi väsynyt ja huonovointinen koko loman, toivottavasti tää pahaolo helpottaa pian. Molempien vanhemmille ja mun siskolle kerrottiin heti plussatestin jälkeen, yhdelle kaverille kerroimme molemmat myös. Muille ei haluta vielä kertoa.

Alkuviikosta käytiin 3. neuvolakäynnillä, kuultiin vauvan sydänäänet, kyllä tuntui mukavalta. Kun käytiin lääkärissä, hän teki samalla alkuraskauden ultran. NP-ultraa olen miettinyt, mutta en ole ollenkaan varma haluanko kuitenkaan mennä, olen kahden vaiheilla. Täällä tehdään vain yksi ultra, rakenneultra ja sinne menen. Rakenneultraan olenkin jo saanut ajan keskussairaalaan syyskuun puolessa välissä.

Nyt täytyy lähteä ulos haukkaamaan happea. Mukavaa sunnutaita.

Miiu 12+1
Eilen huomasin minäkin masun muuttuneen, alamaha on ihan kova, eikä sitä enää saa vedettyä sisään niinkuin ennen.

Nostellaas vähän helmikuisten ketjua, ei mulla mitään erikoista kirjoitettavaa ole...Tällä viikolla ois eka neuvola, sitä odotellessa. Olen uskaltanut ostaa jo pari uutta äitiysvaatetta (vanhoja löytyy esikoisen ajoilta jonkin verran) vaikka noita "riskiviikkoja" onkin vielä jäljellä.

Lovisa 8+5 (menkkojen mukaan)

Hei, tuli mieleen sellanen, et kun mulla on nyt menossa 12 + 0, niin olenko raskaana 12:sta vai 13:sta viikolla? Tuo on mulle vähän epäselvää... Ajattelin kysästä teiltä viisaammilta. :)

Hei vaan pitkästä aikaa!

Lomat (3vkoa) on vietetty ja ankea arki on taas alkanut. Tosin tämä arki alkoi todella mukavalla tapahtumalla, olin näet np-ultrassa aamulla :)

Siellä meidän pikkukakkonen temmelsi ja ojenteli jalkoja ja käsiä. Oli kuulemma viikon verran vanhempi, mitä kuukautisista laskettuna, joten ultraaja siirsi meidän lasketun ajan tammikuun 31. päiväksi. Saanen kuitenkin kirjoitella tänne teidän ketjuun, koska tänne olen "kotiutunut". Ja kovin todennäköistähän on, että vauva syntyy helmikuun puolella.

Muuten loma teki hyvää ja ällöttävä olokin jäi lomalle. Nyt siis olo aivan normaali ja turvotuskin poissa, joten masun saa taas hyvin piiloon. Muutamalle pihan mammalle olen kertonut tulevasta vauvasta ja osa onkin jo aavistanut asian. Myös molemmat isovanhemmat ja oma veljeni tietää asiasta.

Aurinkoisia päiviä kaikille!

Tiina-76, rv 12+5 (ennen aamun ultraa 11+5)

Onnea Twinkle uudesta asunnosta! Meillä ei ole edelleenkään tärpännyt, toivottavasti löydämme jotain ennen helmikuuta...

Tänään aamulla kävin neuvolassa ja veriseulassa. Lisäksi sain ensimmäistä kertaa (jippii!) kuulla sikiön sydänäänet!!! Syke oli noin 150, eli kaikki vaikuttaisi olevan ok. Huomenna on vielä np-ultra, toivotaan ettei sielläkään paljastu mitään hälyttävää.

Lomaa vielä tämä viikko. Yhtään en kyllä töihin paluuta odota...

Heippa vaan "pitkästä aikaa"...

Kesäloma alkaa olla lopuillaan, jos sitä voi hoitovapaalla ollessa lomaksi sanoa. Ollaan oltu tytön kanssa mummilassa kesämökkeilemässä ja huomenna alkaa loman viimeinen etappi Helsinkiin Linnanmäelle ja Korkeasaareen. Keskiviikkona sitten asetumme aloillemme Turun liepeille (ainakin hetkeksi heh).

Tähän väliin syvät pahoittelut tiitille =( Todella kurja mieli sun keskenmenon vuoksi =(

Kaura, tervetuloa *tervetulohalittaa*

Ja twinkle, ONNEA UUDEN KODIN VARMISTUMISEN JOHDOSTA! =)

Ensi viikolla olisi sitten ensimmäinen ultra, np. Aika on lentänyt, en ole rehellisesti sanottuna edes ehtinyt koko asiaa (raskautta) ajattelemaan, kun neiti 1 v ja kohta 3 kk pitää todella kiireisenä. Pahat olot ovat kadonneet, iho on ... aika söheröinen, mutta ei vielä isoja finnejä, vatsatuntemuksia on ja vessassa saa juosta. Väsymykset ovat edelleen kuvioissa, mutta parempaa kohti mennään. Eli näin täällä.

Remonttikin alkaisi syyskuussa, laajennusta ja uusi keittiö + kylpyhuone. Tulevat kaikki tarpeeseen, saadaan pikku-neidille oma huone, jotta "Torkka" (työnimi ja ihmeellinen sellainen, mutta kun on tarttunut, niin olkoon tuo heh) saa paikan mun vierestä.

Tässähän tätä! Huiskutuksia kaikille!

Piuku 10+5

Terve!

Tänään käytiin sitten kirjoittamassa ihan virallisesti vuokrasopimus ja sanottiin entinen asunto irti. Nyt alan keräämään muuttolaatikoita. =D Ja tänään ei ole tullut värillistä valkovuotoakaan. (kopkop) Soitin kyl neuvolaan, ja kyselin siitäkin kun meillä vaihtuu neuvola jne, mut se meidän oma neuvolantäti on lomalla, ja tuo joka oli puhelimessa ei kyl oikein osannu mitään sanoa mihinkään... No juu... Viikonloppuna kokeilin Lindexissä yksiä äitiysfarkkuja ja ne oli niin mukavat jalassa. Jos ens viikon np-ultrassa on kaikki ok, niin käyn kyl ehkä sit ostaa ne. :)

Ja sitten! Arvatkaas mitä, eilen mies ravas illalla kämppää ympäri, ku oltiin jo yritetty nukkua jonkun aikaa ja luulin ettei sitä oikein väsytä. Mut sit se polvistukin sängyn viereen ja kosi minnuu! Tänään käytiin jo ostamassa sormukset. *ujo hymy* Tehtiin mansikkakakkukin äsken sen kunniaksi, pitää kohta maistaa. :)

Tänään 11+6 (yhden ultran mukaan tänään ois jo tasan 12, mut mennään silti tuon toisen mukaan)

Hillittömät onnittelut ja onnitteluhalaus teille molemmille Twinklelle ja sulholle. Mukavien asioiden on tapana kasautua ryppäiksi - niin teilläkin. Ihania onnenhyrinöitä.

Me mennään huomenna ekaan lääkäriin ja siellä ehkä sitten jo saadaan kuunnella sydänääniä. Yksityisellä kun käytiin alkuraskauden ultrassa niin ne vain näkyi. Jännittää kovin.

Elna 12+0

Paljon Onnea Twinkle kosinnan johdosta! Ihanan romanttista :)

Aika hiljaista kuulostaa olevan täällä. Ilmeisesti kaikki lomilla ja ulkona, itsekin olisin, mikäli mahdollista! Kovasti haittaa tämä työelämä tuota vapaa-aikaa.

Tiina-76, rv 12+6

Heippa!
Onnea Twinkle!!! osaa ne miehetkin olla romanttisia:)
----
Pomo soitti. tuli sitten sovittua uudet äippäloma kuviot. toivottavasti kaik nyt sujuu suunnitelmien mukaan. Vatta kasvaa, ei meinaa piilossa enää pysyä. Pahoinvointi on hiukan palannut takaisin :( torstaina olis eka lääkäri. Jännittää miten se onnistuu, kun mukaan tulee toi 1,3v. vintiö. mutta muuta vaihtoehtoo ei oo.
Kaura 12+0

Minni, 30, TAYS, la 1.2.2007, poika 02/2005
Perhonen, 22, TAYS la 1.2.2007
josefiina 31 phks la 2.2.2007 poika 131005
Sohvi 30 KYS 2.2.2007 esikoinen
Polgara, 2.2.2007 esikoinen
Miiu 30, la 4.2.2007, esikoinen
Tiiu, 32, 5.2.2007, esikoinen
Elna 29, TAYS, 5.2.2007, esikoinen
Minna 25, PHKS la 6.2.2007, esikoinen
Twinkle 20, PKSSK, la 6.2.2007, esikoinen
Sokeri 29, la 7.2.2007, tyttö 9/2005
Tiina-76, 29, la 7.2.2007, poika 10/2002
Pioni, 30, TYKS, 10.2.2007 esikoinen
Veeti, 23, KYS, la 11.2.2007. esikoinen (tuplat)
Onsku K-SKS. la 11.2.2007, toinen
Riina-K 25, Jorvi/NKL la 12.2.2007, esikoinen
Bellynette 28, Naistenklinikka la 12.2.2007, esikoinen
Venla, ?, ? la 13.2.07, ?
Myy, 28, ?, la 13.2.2007
Suikki, 29, ? , la 14.2.2007
Piuku, 32, TYKS, la 14.2.2007, tyttö 05/2005
Katri 35 , ? , la 18.2.2007, esikoinen
Ninnu 29 la19.2.2007, esikoinen 10/2004
Krisse, 25 la 19.2.2007 , toinen lapsi
Maaxi la 20.2.2007, esikoinen (tuplat)
Lovisa, 27.2.2007, toinen lapsi

Heippulis kaikille,

Liityn seuraanne, 13. rv menossa ja ensi viikolla np-ultra. Kaikki raskausoireet on hävinny eikä masukaan vielä kasva oikeesti, jotenka tuntuu vähän "välitilalta" ultraa odotellessa...

Aurinkoisia kesäpäiviä,
Bellynette

Onnea Twinklelle kihlauksen johdota :)

Mulla on torstaina eka neuvola, onneks mun vanhemmat ovat lomalla ja tulevat katsomaan tuota poitsua siksi aikaa, muuten ei tulisi käynnistä mitään kun kestää kuitenkin sen tunnin. Varmaan myöhemmillä käynneillä joudun sitten mukaan ottamaan :(

Lovisa 8+6

Minni, 30, TAYS, la 1.2.2007, poika 02/2005
Perhonen, 22, TAYS la 1.2.2007
josefiina 31 phks la 2.2.2007 poika 131005
Sohvi 30 KYS 2.2.2007 esikoinen
Polgara, 2.2.2007 esikoinen
Miiu 30, la 4.2.2007, esikoinen
Elna 29, TAYS, 5.2.2007, esikoinen
Tiiu, 32, 6.2.2007, esikoinen
Minna 25, PHKS la 6.2.2007, esikoinen
Twinkle 20, PKSSK, la 6.2.2007, esikoinen
Kaura 31,TYKS, la 6.2.2007, poika 04/2005
Sokeri 29, la 7.2.2007, tyttö 9/2005
Tiina-76, 29, la 7.2.2007, poika 10/2002
Pioni, 30, TYKS, 10.2.2007 esikoinen
Veeti, 23, KYS, la 11.2.2007. esikoinen (tuplat)
Onsku K-SKS. la 11.2.2007, toinen
Riina-K 25, Jorvi/NKL la 12.2.2007, esikoinen
Bellynette 28, Naistenklinikka la 12.2.2007, esikoinen
Venla, ?, ? la 13.2.07, ?
Myy, 28, ?, la 13.2.2007
Suikki, 29, ? , la 14.2.2007
Piuku, 32, TYKS, la 14.2.2007, tyttö 05/2005
Katri 35 , ? , la 18.2.2007, esikoinen
Ninnu 29 la19.2.2007, esikoinen 10/2004
Krisse, 25 la 19.2.2007 , toinen lapsi
Maaxi la 20.2.2007, esikoinen (tuplat)
Lovisa, 27.2.2007, toinen lapsi

Hullunmoista onnea täälläpäin. Ensimmäinen neuvolalääkärin käynti takana ja sydänäänet kuunneltuna. Lääkäri pitkään paineli sillä systeemillä ihan häpykarvotuksen yläpuolelta kulmat kurtussa kuulematta mitään. Huolestuin jo aivan valtavasti. Sitten sieltä kuului ihan kuin höyryjunan ääni ja voin kertoa että se oli maailman ihanin ääni - nopea ja tasainen. Olin niin sekaisin kun olin sieltä lähdössä että en meinannut löytää neuvolasta ulos.

Näppyjä on täälläkin runsain mitoin. Naamassa, kaulassa, selässä, rinnoissa. pehvassa ja melkein joka paikassa. Rinnat edelleen kipeät, iskiasta, sappioireita ja hulvaton päänsärky.

Joku puhui aikaisemmin kaikista lomakkeista mitä neuvolassa täytellään jne, mutta mulle ei ole niitä annettu. Mites muut?

Aurinkoista päivää kaikille toivoo Elna 12+1

Kyllä eilen illalla sydän pysähtyi, kun menin vessaan ja verta oli vuotanut aika reilusti. Tuli kamala olo siitä, mitä nyt on tapahtunut. Illan jälkeen ei ole enää vuotanut, mutta pelko on ihan kamala siitä, että se oli keskemeno. Menen tänään ultraan, hui. Kyllä nyt minuutit matelee.

Tiiu, toivottavasti kaikki on hyvin. Luulisin kyllä että jos noilla viikoilla km:n saisit niin verta tulisi todella reippaasti ja kovien kipujen kanssa. Mulla on vaihteeksi huonompi päivä eli kamala kuvotus heti aamusta, yleensä iskee vasta iltapäivällä mutta tänään jo heti ylös noustessa :(

Lovisa rv9

Mitenkäs Tiiun ultrareissu meni? Toivottavasti kaikki oli hyvin... Tuntuu kamalalta ajatella, kun ite on melkeis samoilla metreillä, jos jotain vastaavaa tapahtuis. Olisko sulla Tiiu muuten ollut nyt kuukautiset, sekin voi aiheuttaa vuotoja? Paljon tsemppihaleja!

Tulin juuri ultrasta ja vauvalla on kaikki hyvin! Ihanaa. Se verenvuoto oli kuulemma jokin harmiton verenpurkauma. Ei eilen illalla kovin harmittomalta tuntunut! Kyllä helpotti, kun kuuli ja näki, että kaikki on ok. Niskapoimukin oli normaali. Seuraava ultra on sitten viikolla 20.

Heippa, voisiko joku kertoa onko ollut samanlaisia oireita kuin mulla, eli olenko hysteerikko (olen) vai onko jotain vialla... Mulla on tosi herkkä vatsa ja tänään aamulla taas ripulia ja sitten söin ja sen jälkeen ihan kamala vatsakipu. Se keskittyy tuohon navan kohdalle ja säteilee kylkiin. Eli onko se vaan suolistollista?? Tietenkin jatkuvaa alavatsanipistelyä siihen päälle, mutta tämä kipu ollut jo pari tuntia ja vatsa ihan piukea ja kun hengittää syvään niin sattuu vielä enemmän. Ja nyt tuntuu että ei yrjötäkään niin paljon kuin aikaisemmin, mutta söin kyllä vähän puuroa ja se saattoi auttaa..

Voi onko joku muu herkkävatsainen??

Kiitos ihanat!

RV 9+3

MOi kaikille.Mulla rv 11+1 meneillään,eilen eka ultra masun päältä ja säikähdys oli suuri kun lääkäri ei löytänytkään sikiötä eikä sykettä..Tänään sit kävin naisten polilla jossa ottivat sisäultran ja siellähän se oli,terve pieni olento kasvamassa hyvää vauhtia :)Kohtu oli vaan kuulemma niin takana ettei sen takia varmaan neuvolassa löytäneet.Sykekin kuului hyvin ja melkein itku tuli ilosta kun olin helpottunut että kaikki olikin hyvin :)