Marraskuiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lucille
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
hyvin tuntuu lähes kaikki voivan täällä! mäkin oon voinut hyvin(tosin väsymys vaivaa edelleen) ja odotan innolla rakenne ultraa! ja 4d:tä... kiva lueskella muiden ultrista...itteä vaan jotenkin alkaa jännittää kahta kauheammin ;) mun maha on jo iso, mutta jotenkin tosi paljon sivulle levinny(liekö läskiä...?) oon syöny niinku ennenki, mut liikunta onkin sitten jäänyt vähän vähemmälle, kun töiden jälkeen on niin väsynyt, ettei jaksa kuin pakolliset kotityöt tehdä. paino on noussut jo ihan luvattoman paljon! on pakko vissiin alkaa lenkkeilee ahkerammin, ettei ihan kauheesti lihoo.. tuntuu vaa et kiloja tulee, vaikkei kauheesti ylimäärästä söiskää.. turvotustakin on aika paljon, varsinkin iltaisin. mites teillä muilla?

natalie rv 19

Kiitos närästys -kommenteista, ei tarvitse enää huolestua kun alkaa keskellä yötä korventamaan ikävästi..

Kyllä mullakin tuli jo tuossa alkuviikkoina turhia kiloja, tuli ehkä liiankin vakavasti pohdittua tulevaisuutta ja lähinnä jännitettyä kaikkea uutta ja ihmeellistä ja sitten tuli hemmoteltua itseä hiiiiieeeman ylimääräisillä herkuilla..ehkä... ;-)

Nyt päätin ottaa itseäni niskasta kiinni ja tuntuu, ettei enää niin paljoa tee mielikään syödä ts. alkaa mahaa ahistaa jos syö liikaa tai liian usein. Hyvä niin. :D

Kesälomaa on seuraavat 5 vkoa ja heti sen jälkeen seuraava neuvola, en haluaisi täristä kauhusta astuessani tuolloin vaa`alle. Eli paljon vihanneksia, hedelmiä, salaatteja jne jne. Ainakin hyvä suunnitelma on olemassa! Hih.

Masua tulee paijailtua päivittäin ja varsinkin nukkumaankäydessä, on se niin söpö, vaikka vielä vähän ehkä "löysä".. ;D Olo on väsymystä lukuunottamatta nyt ollut suh hyvä pari päivää. Toivotaan että ällötykset on nyt ällötetty.

-Mari- rv 17+5

Hemmiorvokki: eli 4D ultra (3D tarkoittaa kolmiulotteista kuvaa ja 4D sitä liikkuvana kuvana) maksaa pääkaupunkiseudulla Kelakorvauksen jälkeen n. 120-150e. Itse menen sinne n. kolmen vk:n päästä, kerron sit tarkan hinnan. Se voidaan tehdä rv 20-29 paikkeilla. Itse menen rv 24.

Mulla on paino noussut n.5 kiloa lähtöpainosta, tai siis huomenna neuvolassa näkee onko vielä enemmän. Painonnoususta huolimatta olen mielestäni kyllä hoikistunut joistakin paikoista, kuten pepusta, reisistä ja naamasta. Yleensä olen taipuvainen turvotukseen vars. menkkojen aikaan, mutta nyt ei ole ollut juuri mitään. Liikun kyllä paljon, vältän limuja ja suolaista, ja syön mielestäni terveellisesti; päivittäin hedelmiä ja salaattia plus yksi lämmin ateria/pv. Rahkaa, jogurttia ja ruisleipää menee myös paljon. En tiedä, mutta uskoisin että hyvällä ravinnolla ja liikunnalla on ainakin jotain merkitystä, samoin seisomatyöllä.

Painonnnoususta vielä, ettei siitä kannata liikaa stressaa, sillä KAIKKI synnyttäneet tuttuni ovat laihtuneet imetyksen aikana entisiin mittoihinsa tai jopa pienemmäksi. Mutta on kuitenkin hyvä välttää turhia kaloreita ihan oman mielensä takia, koska ainakin mun mielestä on vaan mukavampi olla kun on tyytyväinen kroppaansa, eikä ylimääräinen ahdista. Tietysti turvotus on eri asia, sitäkin on varmasti tulossa ainakin loppuvaiheessa (tai sitten ei) mutta sille ei kai hirveästi voi mitään. Mutta syömiseen kuitenkin pystyy vaikuttamaan. No joo, se kiloista..

Hyvää juhannusta kaikille!:)

Huomenna rv tasan 21:)

heip!

3/4d ultra maksais Kuopiossa Cantissa 180e ja siitä pitäis sitten saada kelakorvauksia.

Nyt ei oo kivaa enää töissä. Yövuoroviikko menossa ja ei jaksais oikein mitään. Välillä kävelykin tuntuu pahalta. Supistusten määrä on mahdoton arvioida töissä kun en tunne niitä kunnolla ku liikun. Välillä kyllä kiristelee mahaa muutenkin enemmän siellä. Nostelut ei tunnu hyvältä, eikä kyykkimiset. Neuvola on vasta 2 viikon päästä enkä tiedä mihin pitäs mennä lääkäriin joko Yths, työterveys tai ihan terveyskeskukseen. Ja en vielä haluais sairaslomallekaan. Yövuorossa väsyttää vaikka nukun päivällä ihan hyvät unet enkä tee mitään muuta ku ruuan ja lepäilen.. Masentaa tämmönen ku ei pysty mitään tekemään..

Ja nyt on tullu nuo puutumisjutut ja kramppailut taas vaikka syön magnesiumia, mut nyt se magnesium ei enää auta vaan nukkuessa puutuu ja kramppailee. :/ Venyttely varmaan auttais kramppailuihin mut mikähän puutumisiin?

Ja kaikkein ärsyttävintä on tää et oon äkänen. Koskaan en oo töissä ollu äkänen, mut nyt vaan kiukuttaa niin paljon sielläkin. Voi näitä muita ihmisraukkoja jotka joutuu mun kanssa olemaan tekemisissä.. äh.

äkäplussa 20+4

Meillä oli pari päivää sitten se rakenneultra ja siellä se pikkuinen vilkutteli ja rapsutteli päätään. Kaikki näytti olevan hyvin! Ihana juttu! Liikkeitäkin tuntuu vähitellen enemmän ja voimakkaampinakin, mikä tietysti helpottaa tällaisen hermoheikon epävarmuutta vauvan voinnista!

Sukupuolta ei haluttu selvittää, mutta poikaolo kyllä nostaa yhä enemmän päätään, katsotaan sitten marraskuussa...tyttöä minä kovasti salaa toivon, koska on jo poika, mutta eipä tuo sukupuoli se tärkein asia ole kuitenkaan.

Vointi on ollut ihan ok, mitänyt hampaita pestettä aina yökäyttää ja välillä pitää edelleen oksentaakin. Väsymys ei ole enää niin valtavaa, vaikka otankin päiväunet melkein päivittäin, kun esikoinenkin nukkuu. Ruoka maistuu hyvin, mutta kunhan muistaa syödä pieniä määriä kerrallaan.

Hyvää vointia kaikille ja mukavaa juhannusta!

Heippa täältäkin päin!

Tänään oli vihdoin rakenneultra, hyvin oli rane kasvanut, vilkkaasti liikkui ja kiltisti esitteli paikkojaan=) Siis että hyvin saatiin mitattua kaikki mitä piti, mukaan saatiin jopa 14 kuvaa!! Ja tosi hyvälaatuset oli Kättärin laitteet ja kätilökin oli asiansa hyvin osaava. Jäi oikeen hyvä mieli tosta käynnistä! Sukupuolta ei kysytty, en tiedä oisko se täti sitä kertonut mutta varmasti itse sen näki kun usein vauva oli semmosessa kuvakulmassa, että näkyi jalkapohjat ja pylly=)

Itellä on ihan hyvä olo tällä hetkellä, ei öklötä eikä turvota eikä närästä (vielä), painoa on tullu kyllä useampi kilo, luulisin, maha on jo tosi iso. Ja muualta oon kyllä kans laihtunu, housut lököttää persauksista ja posket on lommolla ja tissit ja masu vaan kasvaa=) Hyvä näin!

En yhtään muista mitä muut on nyt kirjotellu, taitaa olla vähän hiljaisempaa näin kesä/loma-aikaan.
Alennusmyynneissä kävin tänään, mammavaatteita oli huonosti alennettu, mutta onneks on paljon pitkiä toppeja ja A-linjaisia paitoja ja mekkoja joihin saa kroppansa ahdettua. Vähän tuli hypisteltyä pieniä vauvanvaatteitakin, ei nyt kuitenkaan taideta mitään ostaa ennenku vauva syntyy, on noi pojan vaatteet vielä tallella. Helpolla pääsis jos tulis toinen poika, ei tarvis ostaa varmaan yhtään vaatetta, toisaalta tytöille on niin paljon enemmän kivoja vaatteita et ois kiva vaihteeks ostaa pikku mekkoja ja rinsessavaatteita=) No sen näkee sit 20 viikon jälkeen.

Puolivälissä raskautta tosiaan jo ollaan!

Vointeja kaikille ja nauttikaa auringosta jos se jossain päin Suomea sattuu paistamaan!

Lness ja rane rv 19+4

etelä-pohjanmaalla ei tehdä 4d-ultraa mutta kysyin mitä porissa maksaisi ja se oli 207,44€ sittä on jo otettu pois se kelan korvaus mun mielestä aika suolanen hinta....

hemmiorvokki 17+3

Jo puolessa välissä tosiaan ollaan... Maha on kasvanut niin isoksi että ei jätä tuntemattomillekaan mitään arvailujen varaan. Kävin kans eilen katsomassa alennusmyynnit josko löytyis jotain mammavaatteita, mutta ei mitään oltu alennettu.. Pikkutyttöselle piti ostaa pienet pörrötossut ja haalarit kuitenkin. Oli muuten ensimmäiset jutut mitä uskaltauduin ostamaan. Nyt kun se ilmoittelee itestään joka päivä niin on tullu jotenki konkreettisemmaksi koko odotus ja ajattelee vauvaa jo pienenä ihmisenä..

Mulla on myös ihan hyvä olo tällä hetkellä. Kuntosalikortti piti laittaa jo tauolle, kun en jaksa enää pumpissa tai muissa raskaammissa käydä ja pilates ja muut "hiljaisjumpat" ei tuo itselle niin hyvää mieltä että maksaisi niistä niin paljoa. On pitänyt nyt keksiä jotain uusia liikkumismuotoja joten sunnuntaina ajoin pyörällä työmatkat (14 km suuntaan), että sais ees tarpeeksi hyötyliikuntaa..

Torstaina on neuvola ja jännittää vain punnitus, kun meidän kotivaaka meni rikki. Parin viime viikon aikana on ruoka maistunut enemmän ja pelkään että on tullu usempiki kilo lisää.

Mukavia kesäpäiviä

Neppu ja papu 19+4

Täällä suunnassa ollaan siirrytty mekkolinjalle vaatetuksen suhteen. Olen aina inhonnut "kaapuja", mutta nyt kun vatsa kasvaa, alkaa kaivata tiettyä väljyyttä. Kaikki vähänkin kiristävä saa hampaat kirskumaan tuskastumisen takia, joten perheen yhteisen mielenterveyden vuoksi kävin ostamassa alennusmyynneiltä muutaman "kaavun", jotka eivät kyllä silmää miellytä, mutta on niissä niin paljon mukavampaa olla kun housuissa.Mistään ei kiristä tai purista. Parit mammahousut olen ostanut, mutta kyllä ne ovat tuntuneet hiostavilta viimeviikkojen aikana. Onneksi täällä ainakin on ilma viilentynyt, niin jaksaa olla pihalla pidempiä jaksoja kerralla.

Rakenneultra on tämän viikon huipentuma. Toivottavasti saamme paljon tietoa pikkuisesta!

Hyvää odotusta!

Janniina 20+2

Täälläkin käyty nyt vihdoinkin rakenneultrassa ja kaikki oli tosi hyvin! pikkuinen on yli 20cm pitkä ja liikkuu vilkkaasti! olipa ihanaa nähdä taas oma vauveli!
Alennusmyynneissä minäkin kävin ja totesin saman kuin muut, mammavaatteet aika normaalihintaisia. Ostin silti jotain vaatteita, kun oon joka puolelta levinnyt niin paljon ettei mitään oikein mahdu päälle. ja sitte on vaikka minkälaisia juhliakin tulossa...
natalie07 rv 20

156 odotuspäivää takana! Kävin Kelassa tänään viemässä vanhempain-ym.rahahakemukset, oli ihan hyödyllistä käydä viemässä paperit henk.kohtaisesti, kun en ihan käsittänyt muutamaa kohtaa niissä. Nytpä on sit sekin hoidettu joten eikun odottelemaan ä.pakkausta:)

Täällä voidaan oikein mukavasti. Juhannuksena alkanut kesäloma on tehnyt tosi hyvää jo nyt; jaksaa liikkua ja urheilla paljon enemmän kun työ ei ole vienyt kaikkia mehuja. Vatsankovetuksetkin loppui samantien. Toinen asia mistä yllätyin, oli magnesiumkuurin aloitus; yölliset suonenvedot ym. lihaskrampit loppui välittömästi kuurin alettua. Ainoastaan hemoglobiini oli edelleenkin 116, joten rautakuurilla on edelleen oltava.

Pikkuinen ilmoittelee itsestään jo monta kertaa päivässä. Yleensä jumppatuokio alkaa AINA, kun oikaisen koipeni sängylle tai sohvalle. Liikkellä ollessa on hiljaisempaa. Potkuja tuntuu oikeastaan joka puolella vatsaa tai sitten on sellaisia kunnon muljahduksia, ihan kun siellä käännyttäisi 360 astetta tai monta sellaista peräkkäin. Pari kertaa on ihan selkeästi säikähtänyt kovaa ääntä. Miehen ääni tuntuu myös innostavan. Hassua:)

Selvittelin vähän noita vakuutusasioita ja ei voi muuta sanoa, kun että kalliita ovat!!! Esim. Tapiolassa, vakuutus syntymättömälle lapselle maksaa n. 450e ja 2kk-2vuotiaalle n. 370e. Aion kyllä vakavasti harkita sen ensimmäisen vakuutuksen ottamista. Käytännössä siitähän on hyötyä vain silloin, jos synnytyksessä tapahtuu jotain, koska luulisi, että esim. se 4D:kin pystyy aika tarkasti seulomaan mahdolliset kehityshäiriöt. Ja synnytys tapahtuu kuitenkin julkisessa sairaanhoidossa, joten jos jotain ennalta arvaamatonta siellä tapahtuu, niin tuskin sieltä mitään tähtitieteellisiä laskuja voisi tulla. Ainakaan yksityiseen verrattuna. Mulla ei siis ole asiasta mitään varmaa tietoa, joten korjatkaa jos olen väärässä. Millaisia vakuutuksia te muut olette ajatelleet ottaa?

Jen rv 22+0

Rakenneultra takana ja nyt sitten vaan odotellaan... Kaikki oli hyvin ja pikkuisella aivan uskomattomia asentoja! Kyllä meillä oli hauskaa sitä mullerrusta katsellessa.:) Viikkoja vastasi ja kun kaikki näytti olevan ihan mallillaan, voi siis lopettaa murehtimisen. Kaipa tässä pitäisi piakkoin mietiskellä hankintoja pikkuiselle. Sukupuoli ei paljastunut, mutta onpahan sitten mukava yllätys sekin asia kun ensimmäisen kerran tapaamme pikkuisen kanssa kasvotusten. Mies olisi kyllä toivonut tietoa jo nyt, mutta pienen jalat pysyivät visusti tiellä vaikka kätilö hiukan yrittikin kurkkia, josko jotain näkyisi... Mummojen täytyy siis jatkaa sellaisten sukkien yms tekemistä, jotka sopivat kummalle tahansa.:)

Vakuutusasioita ollaan täälläkin mietitty, mutta tuntuu koko juttu sellaiselta viidakolta ettei oikein tiedä mihin kallistuisi. Tavallaan ajattelisi olevan järkevintä keskittää mahdollisimman monet vakuutukset samaan firmaan, mutta mutta mutta...

Janniina 20+4

Meillä on Pohjolan hoitokuluvakuutus esikoisella. Otettiin jo ennen syntymää just jos sattuu olemaan joku synnynnäinen sairaus ja ollaan tyytyväisiä oltu. Hintaahan sillä toki on, mutta kaikki korvatulehdukset ym taudit ollaan käyty yksityisellä hoitamassa pois ja lääkkeistäkin saa rahat takas. Ei oo tarvinnu arvauskeskuksissa ravata ja ajan saa heti kun tarvitsee.
Meillä on kaikki vakuutukset keskitetty samaan firmaan ni vakuutus on edullisempi, kuitenkin sen jotain vajaa 300€ vuodessa ekalta vuodelta, sittenhän se halpenee.

Ja taitaa niitä olla paljonkin sellaisia sairauksia joita ei voi edes 4D ultralla nähdä tai synnytyksessä voi tapahtua kaikenlaista joka vaikuttaa lapsen loppuelämään.

Ei mitään pelottelua mutta miettimisen arvoisia asioitahan nämäkin ovat!

Lness

Heip!

Kivaa että kaikilla tuntuu menevän hyvin nyt.
Olen edelleen äkäinen. Kiukuttaa kaikki välillä.
Töissä on ollu vähän helpompaa nyt, kun teen valikoiden hommia ja kun ei tarvii olla yöllä siellä.. Joudun kuitenki lepäämään oikeestaan kokonaan ton muun osan päivää. Töissä tuli myös ensimmäinen vauvahavainto tällä viikolla, tai siis eka työkaveri joka huomas ja kysy ootanko. Maha alkaa siis näkymään jo talvivaatteiden altakin :)

Käytiin tänään vähän hypistelemässä kaikkia vauvan tarvikkeita. Yhdistelmät on kyllä ihan tajuttoman kalliit.. Pinnasängyt on jättikokosia, me asutaan kaksiossa ja sinne pitäis saada se sänky ja hoitopöytä ja jotain säilytystilaa vauvan vaatteille ym.. Tulee vähän ahdasta. Kävin myös kirpparilla ja tein ekat hankinnat vauvalle. En oo ennen ostanukaan oikein mitään kirpparilta, mut noi vauvan vaatteet oli niin hyväkuntosia ja halpoja.
Vakuutusta ollaan kanssa mietitty vauvelille. Sehän pitää jo kohta ottaa jos meinas ennen syntymää vakuuttaa. En kyllä oo ihan varma haluanko ottaa sitä vakuutusta ollenkaan. Aika kalliita tuntuu olevan. Ja sitten pienethän pääsee kuitenki päivystyksessä jonon ohi muutenki ja lapsillahan on ilmainen terveydenhuolto. Tietysti jos joku sairaus tai vamma on niin sitten olis enemmän hyötyä.

Maanantaina neuvolaan ja kelaan. Nyt nukkumaan..
Iloista odotusta kaikille!

plussa 21+5tai6

Täälläkin on mahaa kasvateltu kunnolla, itsekkin tunnen kohdun katon olevan tuossa navan hujakoilla ja vauvan potkut tuntuvat jo ihan käteenkin!
Kävin viikolla 2.lla lääkärikäynnillä, kakki tuntui olevan hyvin. Minulla on noita käyntejä hieman tiiviimmässä aikaisemman raskausmyrkyksen vuoksi ja loppuraskauden käynnit on sitten äpk:lla. Ultrassa vauveli liikkui kovasti ja edelleenkin näytti kovin pojalta;)
Noista vakuutuksista on nollut keskustelua, ajattelin kantaa korteni kekoon... Meillä ei ollut vakuutusta eskoisella mikä jälkeenpäin harmitti. Poika syntyi 36 viikolla mitä ei tässä raskauden vaiheessa voinut mitenkään ennakoida, myrkytys alkoi minulla 34 viikolla. Ensimmäiset 2 viikkoa meni teholla ja sairaalassa ja jo lähtölasku vauvan osalta oli sairaalasta n 200e (minulta yli 600e!), sitten päälle jatkokontrollit lkl:lla jotka ovat maksullisia.Lisäksi 1v jälkeen korvakierre ja putkitus joten rahaa on mennyt ja vakuutus olisi tullut halvaksi. Toiselle ajattelin ottaa nyt sitten viisastuneena vakuutuksen mikäli aikaseimman historian valossa sitä mitenkään järkevällä hinnalla myöntävät....

iiu 21+1

Onneksi on ensi tiistaina se rakenneultra kun on jo vähän malttamaton olo kun haluaisi taas saada vähän selvyyttä, että mahassa on kaikki hyvin. Eipä tästä jännityksestä pääse kait koskaan. Maha on kasvanut jonkin verran ja painoa on tullut n. 4 kg. Mies on jo ottanut muutaman valokuvankin kasvavasta mahasta ja tarkotus olisi ottaa jatkossa lisää vertailukuvia.

Hyvin täällä on voitu, alaselkä vaan väsyy välillä töissä kun selkä painuu hieman enemmän notkolle kasvavan mahan myötä. Muutaman vaatteen olen ostanut kasvavalle mahalle, mutta housut ovat vielä löytymättä.

En tiedä vakuutuksesta, pitäisi varmaan ottaa vähän enmmän selvää niistäkin.

Jonkin sortin tuntemuksia mahassa tuntuu, mutta kun kyseessä on 1. raskaus niin on vähän vaikea hahmottaa mitä ne ovat eli onko liikkeitä vai jotain muuta... ei oikein tiedä miltä pitäisi liikkeiden tuntua. Istukka kun on vielä etuseinässä niin neuvolassa sanottiin, että liikkeet voivat tuntua vähän myöhemmin ja eivät välttämättä tunnu niin hyvin kun jos istukka olisi takana.

KM71 20+6

Kiitos kommenteista vakuutusasioista. Mietin ihan samaa, että vakuutus olisi tosi tarpeellinen juuri siksi, ettei tarvitsisi lähteä arvauskeskuksiin jonottamaan, mutta eräs perheellinen tuttuni heitti hyvän pointin, että ainahan voi esim. flunssatapauksissa mennä lastenklinikalle, joka on auki kaikkina muina kuin virka-aikoina, eli viikonloppuisin ja arkisin klo 16 jälkeen. Käynnit on käsittääkseni (lähes?)ilmaisia ja lääkärit ovat siellä lastentauteihin erikoistuneita. Mutta toisaalta, jos lapsi tarvitsee pidempiaikaista hoitoa johonkin vakavampaan sairauteen, niin eipä se julkisellakaan ilmaista ole. Ja niinkuin Iiu sanoit, tuo raskausmyrkytystila maksoi myös sinun osaltasi, vaikka se julkisella puolella hoidettiinkin.

Pitäisi varmaan kilpailuttaa noita vakuutusyhtiöitä, vaikka Tapiola oliskin mun tapauksessa melkein ainut vaihtoehto jo olemassa olevien koira-ja kotivakuutuksen takia. Eihän sitä tosiaan koskaan tiedä, onko lapsi syntyessään täysin terve, aiheutuuko synnytyksessä jotain tai tuleeko lapselle myöhemmin joku esim.korvatulehdus ym.kierre. Mutta toisaalta pitäishän noille verorahoille saada vastinettakin, ja käsittääkseni Suomessa lasten sairaanhoito on aivan huippuluokkaa, julkisellakin. Vaikka eipä sekään ilmaista ole. Viim. 3kk ennen LA :a pitäisi tehdä päätös, eli kuukausi olis vielä mietintäaikaa...

Jen 22+2

Kyllä Suomessa julkinen hoito on hyvää mutta kyllä se voi joskus olla hidasta ja oman lapsen kohdalla se voi tuntua toooodella hitaalta. Meidän täysin kuuro poika (siis korvatulehduksien kuurouttama) sai julkisella putkitusajan 4kk kuluttua lähetteen kirjoittamisen jälkeen, sain lopulta suoraan leikkaussalin jonohoitajlle soitettuani kiirehdittyäni aikaa niin että odotimme leikkausta vain 1.5kk mikä oli jo ihan kohtuullista, yksityisellä olisimme putkittaneet ihan heti mutta kun ei tuota vakuutusta ollut. Jos soittoni ei olisi aikaa kiirehdittänyt olisimme toki menneet sitten yksityiselle (n 800e)...Putkituksen jälkeen kuulo palautui onneksi sitten samoin tein:)
Muuten lastenklinikallakin on aikamoisia jonoja flunssa-aikaan ja sitä perusetupäivystystä pyörittävät ne samat terveyskeskuslääkärit jotka löytyvät päivätöistä terveyskeskuksista joten samanlaista hoitoa sieltä saa kun terveyskeskuksistakin:) Lastenpäivystys on sitten kyllä maksutonta lkl:lla.
terv IIU 21+3

Hmm... täytyypä tosissaan nyt sitten harkita sen vakuutuksen ottamista, luotan kyllä niiden ihmisten mielipiteisiin, joilla kokemusta asiasta on- kiitos iiu kertomastasi:)

Hassu juttu muuten, että minä heinäallerginen, joka ei ole moneen vuoteen pärjännyt ilman zyrteciä kesäkuun puolivälistä heinäkuun loppuun, en ole kärsinyt tänä kesänä allergiastani juuri ollenkaan! On se näköjään totta, kun sanotaan että joillakin allergiaoireet helpottuvat huomattavasti raskauden aikana. Silloin tällöin saatan aivastaa muutaman kerran, mutta jatkuva nuha, loputon aivastelu ja silmien kutina loistavat poissaolollaan. Ihmeellistä! Neuvolassa kyllä sanottiin, että zyrteciä saisi ottaa mutta eipä ole tarvinnut:)

Aurinkoa!
Jen 22+4

Jen, mulla on kans ollu pienestä asti siitepölyallergia, koivu, leppä ja pujo lähinnä. Raskauksien aikana oon päässy helpommalla ja nyt tänä keväänä kun oli tosi kurja olo, niin kävin ostamassa apteekista "sarvikuonon" eli nenähuuhtelukannun. Se oli ihan tosi hyvä kun kerran päivässä veteli vedet nenään niin ei ollu nuhaa eikä kurkkukipua eikä mitään! Ihan varmasti kokeilen sitä myös jatkossa ennenku lääkkeitä jos oireet taas palaavat yhtä pahoiksi.
Eli jos oireita sattuu ilmenemään ni testaa tota ennen zyrtekkiä!

Lness ja rane 20+4

Eilen oli sitten se odotettu rakenneultra ja kaikki näytti olevan kunnossa onneksi. Oli taas mukava päästä kurkistelemaan mitä sinne mahaan kuuluu. Kysyimme myös sukupuolta ja poikahan sieltä näyttäisi olevan tulossa näillä näkymin... 1.8 on 4D-ultra ja siellähän se sitten varmistuu lopullisesti. Mittoja otettiin ja mitat menivät käyrien sisälle, mutta ylärajoilla kuitenkin. Kätilö sanoi, että tarkeintä on, että kaikki mitat menevät suhteessa samassa kohtaa eli jokin kehitys ei laahaa jäljessä suhteessa jonkin muun kehitykseen. Eipä kait sieltä ihan pientä vesseliä voikaan odottaa jos tulee mieheen, joka on 194cm :) itse olen 171cm. Aika näyttää minkälainen paketti sitä sitten aikanaan syliin lasketaan. Hyvä fiilis oli kyllä nähdä, että kaikki oli kunnossa kun sitä kuitenkin jännittää kokoajan, että meneekö kaikki niinkun pitääkin.

Aika on kyllä mennyt nopeesti kun ajattelee, että on n. 4kk laskettuun aikaan! Tuntuu, että vastahan tämä raskaus alkoi ja oli ensimmäinen neuvolakäynti ja nyt ollaan jo tässä.

KM71 21+5

Kuinkas usein teillä muilla on harjoitussupistuksia, jos ollenkaan? Minulla ne tuppaavat välillä olemaan "toispuoleisia", jolloin toiselle puolelle vatsaa tulee "ylimääräinen" kumpu. Vatsa on viimeaikoina kiukutellut, eli nivuset ja vatsa muutenkin on kipeä. Ensiviikolla on neuvola ja siellä täytyy asiasta mainita. Tällä hetkellä käveleminen ja liikkuminen eivät tunnu mukavalta, mutta kun ei haluaisi eikä voisikaan vain huilailla...

Pikkuinen voi ilmeisesti ihan hyvin. Ainakin hän potkuttelee ja liikkuu muutenkin ahkerasti.:)

Janniina 21+3