***MAALISMASUT TAMMIKUUSSA ***

Huh huh, oon ihan poikki, oon siivonnu yli 2 tuntia ja nyt oli pakko tulla pitään tauko kun alko masua kivistään... Oon makkarissa siivoskellu oikeen kunnolla, siirtäny vähän sänkyä ja yöpöytiä niin et pinnis mahtuu, tarvii kai odottaa et mies tulee töistä ni kannetaan pinnis sit yhdessä makkariin, yksin en enää varmaan viitti, paitsi jos en malta odottaa =) Kirppu myllertää masussa ihan kauheesti, ihan kuin tulis nahan läpi, tais innostuu tosta siivoomisesta.

Äitiyspakkausta täälläkin kovasti odotellaan, päätös siitä on tullu jo 14.12, mistä piti mennä 2 viikkoa, mut joulunpyhät on tainnu hidastaa lähetystä. No jos ens viikolla sit viimeistään.

Ihanaa kun oon nyt sairaslomalla ni saa ihan rauhassa ja omassa tahdissa laittaa paikkoja kuntoon kotona, sillon kun olin vielä töissä ni enhän mä oikeestaan mitään jaksanu kotona enää töiden jälkeen tehdä. Nyt voin alotella aamulla ja siivoskella yms. pitkin päivää ihan omaa tahtia. Vielä kun sais noi tytöt oppimaan omien tavaroiden paikan, siis lähinnä sen ettei niiden paikka oo olohuoneessa vaan omassa huoneessa... Siellä kun tuntuu heiän mielestä olevan paljon kivampaa leikkiä, on tv:t ja muut vehkeet. Meillä on erikseen ns. tv/pelihuone missä kans tv, dvd, x-box, tietokone ym. mut harvemmin he täälläkään on. Vauva hoitopöytäki sijoitettiin nyt tänne huoneeseen, meiän makkariin ois tullu muuten liian ahdasta. Ja tänne toi hoitopöytä sopiikin tyyliltääkin hyvin, tarkka kun oon ;)

Sit mulla ois kysymys unipusseista onko joku muu ostanu vauvalle sellasen? Meillä on tällanen vauvalle :
http://www.pikkukenguru.fi/catalog/popup_image.php?pID=1371
Sellasta oisin niistä kysynyt jos jollain kokemusta et ootteko käyttäny ihan vastasyntyneelle? Kun siinä on kuitenki et 0-6kk, mut jostain luin vähän aikaa sitten et suositellaan käytettäviksi vasta kun vauva 4,5kg. Ostin Ikeasta vauvalle peiton, mut on kovin iso et tarvii alkuun käyttää äippäpakkauksen peittoa ellen ala heti unipussia käyttään...

Nyt lopettelen taas, pitää mennä pesutupaan ja sit koittaa jatkaa kotona touhuumista!

Palataan...

:heart::Ninni ja Kirppu 29+4
 
Heippa!

Me käytiin tänään hakemassa äitiyspakkaus postista. Oli tullut sinne jo 20. pvä mutta on tässä ollut niin kiire ettei olla ehditty aiemmin!
Ihan kivoja juttuja siellä oli.. Mietin tässä että mitä kaikkea niistä pitäisi pestä..

Ollaan pian lähdössä Vantaalle kiertelemään noita lastentarvikeliikkeitä. Pitäisi hieman vertailla vaunuja ja sitten tilata ne Saksasta. ellei sitten ole jotain hyviä tarjouksia. Löysin sellaisen nettikaupan millä on mielestäni erittäin kilpailukykyiset hinnat ja mikäli tilaus on yli 300 euroa, rahti on tilaajalle ilmainen.. ei paha.
http://www.pingpong-online.de/osc/index.php?cPath=13
(tuossa linkki, en tiedä toimiiko...)

Mulle on tullut negatiivinen masukommentti vain yhdeltä henkilöltä.. Mummini tokaisi että kyllä tuostakin vielä kauhea tulee! Hänen mielestään vauvamahat on ällöttäviä! Johtunee siitä että teki 4 lasta 6 vuodessa.. :)
Mulla on ollut tuo sf-mitta käyrällä, välillä yli ja viimeksi hieman alapuolella.. Hassua että siitäkin tehdään käyrät! Jokainen on kuitenkin yksilö, ja lapsi on aina (useimmiten) hieman eri asennossa... Katsotaan mitä neuvolan tätsykkä sanoo kun olen vedellyt suklaata ihan kaksin käsin viimeiset pari viikkoa...!

Siitä puheen ollen.. Nälkä pääsee jo tähän aikaan yllättämään ja alkaa karkkihammas kolottaa! :p
Mukavaa päivän jatkoa!

Laura+rinsessa 30+3 :heart:
 
Hei!

Tulin tänne välillä lukemaan ja kirjoittelemaankin, vaikka oikeasti olen jämähtänyt tuonne Huhti-Hippuihin. Laskettu aikani kuitenkin on 27.3. ja ilahduin nähdessäni, että teillä niin monella on sama päivä!

Eli esikoista odottava 30-v. Kellukka täällä napapiirin kupeesta.

Saanen vierailla täälläkin välillä, la on niin loppukuusta, etten tiedä kumpaan pinoon oikeasti menisin.

Ja huomenaamulla sokerirasitukseen, BMI oli 25,1 ennen raskautta, nyt kyllä kiloja on tullut ihan kiitettävästi, ainakin Joulun tienoilla..

:)Kellukka & Vaivero 28+0
 
Voi miten ihanan unipussin olit Ninni löytänyt vauvalle! Jonkinlainen unipussi ajateltiin mekin hommata ja mielelläni kanssa kuulisin jos jollain on kokemusta siitä kuinka pienen siihen voisi laittaa. Me ajateltiin nukuttaa tätä pienokaista äitiyspakkauksessa alkuun ja jotenkin kaikki peitot tuntuu niin kovin isoilta sinne... Saattaa kyllä olla ihan omaa mielikuvitustakin =)

Masun koosta vielä, että ei toki minuakaan ystävälliset huomautukset harmita. Päinvastoin, onhan se kiva kun itselle tärkeä asia huomioidaan :) Minulla on vaan yhden ihmisen suhteen hieman samoja kokemuksia kuin Tiilalla, joka päivä sitä jaksetaan kauhistella ja vielä ihmetellä, että miten se maha noin voi levitä joka suuntaan kun itsellä on aina ollut vain sellainen kaunis pallo. Korostetaan, että on tämän jälkeen sitten sitä löysää varmasti vaikea saada pois jne... Aina kun tätä on aikansa kuunnellut niin tulee sellainen tunne, että voi kun kukaan ei vaan mitään enää samana päivänä vatsasta kommentoisi :ashamed: Vaikea selittää, tavallinen kommentointi ei siis todellakaan ole pahasta.

Täällä kanssa samanlaista ongelmaa kuin Ipulla tuon rasvaisen ruoan suhteen. Mutta miten sitä onkin niin lyhytmuistinen - uuden vuoden päivänäkin piti pitsaa syödä ja kyllä sen sitten olossa tunsi :headwall: No onneksi ilmankin pystyy elämään :)

LauraN: minä ainakin pesin varmuuden vuoksi kaikki tekstiilit siitä laatikosta. Jotenkin ajattelin, että kun tulevat pienelle ihoa vasten niin kivempi niin. Vaikka voihan olla että niitä isoimpia vaatteita saa pestä sitten vielä uudestaan, kun menee kuitenkin jonkin aikaa ennen kuin ovat sopivia.

Alisa rv 31+3
 
Ninni: Täällä noita unipusseja suositellaan mun mielestä ihan alusta alkaen, jos en ihan väärin muista mitä oon jostain lukenut. On vähän eri suositukset eri maissa.

Olin vauvan vaateostoksilla, mutta meiän pikkusen serkkupojalle ja ei kyllä voi ostaa summassa vauvanvaatteita täältä suomalaislapselle. Sisko kun sanoi että tämä niiden nuorimmainen 7kk käyttää 90 senttisiä ja täällä vastaava koko oli suunnilleen 23 kk ikäisille. En ole nähnyt poitsua vähään aikaan niin vaikea arvioida senkään perusteella. Toivottavasti kuitenkin sopii. Saa nähdä tuleeko meille sitten pieni ranskalaislapsi vai suomalaismitoissa oleva... :)

Kateellisena kuuntelen teidän keskusteluja äitiyspakkauksesta, kun itse ei ole mahdollisuutta sitä saada. Onneks on kuulemma äiti kerännyt laatikollisen vaatteita pienelle.

Mä olen syönyt vähän kaikenlaista ja tuntuu että ei se rasvanen ruoka kovin hyvää ainakaan tee. Pikkusen kaikkea voin syödä ilman mitään vatsanväänteitä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Amalia-:
Eksyin eilen sitten lastentarvikkeeseen ja tulipas sitten ostettua vähän vauvelille uusia juttuja,,, ja tyttö juttuja tietenkin. Emmaljungan yhdistelmät, aivan ihanalla jungle pink kuosilla. Onneks oli viimevuoden väri niin sai hieman alennusta!
Me ostettiin noi samat vaunut ja ne on musta NIIIIN ihanat!!!! Saatiin turun alueen kapoista vika kappale johon oli jalkapeitekkin samaa väriä. Onko sulla pehmeellä kantokassilla vai kopalla? Me otettiin pitkän pohdinnan jälkeen kantokassilla. Vaunut on ollu anopilla hoidossa ettei ne likastu täällä meidän remontin keskellä :) Sit ku ne vihdoin saa kotiin niin saa taas rauhas fiilistellä niitä.

Sunnuntaina pitäis kaverin tuoda meidän pinnasänky ja hoitopöytä, jotka ostettiin tuolta Rauman läheltä yhestä hyvästä lastentarvikeliikkeestä; pikku taaperosta. Vauvan huone on enää lattialistoja vaille valmis ja sit se pitää vielä siivota remontn jäljeltä....mut pian saan jo alkaa sisustaa :) KIVA KIVA KIVA!

pitkäkoipi+fiina 27+3
 
Anneli-2: Täällä kanssa joulu siivottu pois ja on jotenkin tyhjän näköistä. Tosin siivotessa oli helpompaa, kun ei ollut joulukortteja yms. tavaraa tiellä. En henk.koht. pidä koriste-esineiden paljoudesta, sopivasti voi olla kynttilä tms. juttuja.

Tää on vähän ällöttävä juttu. Onko muilla ollut kuivumista alapään limakalvoilla ja häpyhuulissa jne.? Mulla on ollut tosi kuivaa aikaa jo pitkään, vessassa pyyhkiminen tuntuu tosi polttavalta. Emättimestä sen sijaan tulee vuotoa paljonkin, osittain kokkareista, mutta ei tuoksu eikä kutita sisältä. Hiivassahan kutittaa?!? Tuo kuivuus vaikuttaa seksielämäänkin, kun ei vaan luista/kostu normaalisti ja miehenkin elin joutuu aikas koville. Haluja olisi paljonkin. Liukuvoidetta ei olla vielä testattu... Mites muilla, vieläkö peitot heiluu vai varotaanko vauvaa? Meillä ainakin mies varoo vauvaakin ja minä myös, joten ei se ihan samanlaista ole...

No joo. Pääasia on että rakkautta riittää kaikille perheen jäsenille! Ei mulle ainakaan tuo makkarielämä ole suhteen perusta.

Nauttiiko muut pakkasesta? Miusta on ihanaa, kun maassa on jo pikkuisen lunta täällä etelässä ja pakkastakin reilusti nollan päälle. Ainoa hankala asia on se, että lumen alla on osittain liukasta ja on pakko oli tosi varovainen. Ei tee mieli kellahtaa tämän masun kanssa.

Nyt silittämään, niin on päivän työt tehty. Sit saa ottaa rennosti loppuillan. Onks joku käynyt kattoo Sooloilua-leffan? Oliko millanen?

Misupai ja Helmis 31+5
 
Misupai: Mulla oli kanssa tota kuivumista jokin aika sitten. Tai siis valkkaria kyllä riitti, mutta limakalvot tosi kuivat. Kamalaa oli käydä veskissä ja vaikuttaahan se sitten seksiinkin. Itsellä auttoi sellainen suihkutettava ceridalin lipolotion(tarkistan vielä myöhemmin oliko tuon niminen). Sitä aina suihkautan aamuin illoin, toimii kyllä myös liukasteena peittojen alla :) Toinen kuulemma hyvä on ihan tavis bepanthen, jotenkin vaan itse koin tuon suihkauttamisen helpommaksi.
 
Ippu: uusimman Vauva-lehden välissä tuli sellainen opas, jossa oli mainos niistä tumpuista, jotka äippäpakkauksessa on. Se on jonkun MLL:n piirin kauppa osoitteessa piupalipaupali.fi. Siellä on kolmen värisenä niitä samoja Sidosteen valmistamia tumppuja. Hinta 6 e. Ja HM:llä tais olla kans sen tyyppisiä, jos en väärin muista... mikä on mahdollista.

Misupai ja Helmis 31+5 edelleen
 
Äh, unohdin Alisalle kommentoida... Kiva kuulla, etten ole oireideni kanssa yksin. Mulla on yhtä Ceridalin tyyppistä, jota voi laittaa limakalvoalueelle, täytyy varmaan sitä koittaa alkuun, vaikkapa makkarissakin...
 
Tässä on tosiaan vierähtäny monta viikkoa siittä ku viimeks tänne olen joutanu kuulumisia lukemaan ja kertomaan.

Joulu oli ja meni. Mun porukoilla oltiin aatto ja hyvissä ajoin hoidettiin alta pois lahja rumba, ni kerkesivät mukelot sit uusilla leluillaan leikkimään :) uus vuos kans otettiin vastaan mun porukoilla. Muuten tää Joulun aika onki ollu toimintaa täynnä, vieraita on ollu yötäkin ja samaan syssyyn autettu veljee muutossa ja kaikkee. Nyt onki hieman pöllömystynyt olo tästä kaikesta tohinasta.

ÄP käyntikin sattui tuohon välipäiville. Kaikki hyvin toukalla ja äitillä :) Masuasukin painoarvio oli 1,5kg ja keskikäyrillä mennään. Kova on touhuumaan, välistä kyllä tuntuu että siellon joku ikiliikkuja :LOL:

Täällä näyttää muillakin olevan ajatukset samoissa jutuissa ku mullaki, elikkäs tulokkaan tarvikkeiden hankinnoissa. Kävin tänään kattoon iskusta ja askosta lipastoa, mut ei ollu vaikka siellon muka ale. Ihan kauheen kalliita, joten saivat jäädä sinne odottamaan varakkaampaa ostajaa. IKEA:an ois sit vissiin lähettävä käymään, ku siellä kuites on tuo hinta laatu suhde kohallaan. Vaunutkin on edelleen hankkimatta. Noo onneks tässä on vielä aikaa :D

Tuo kuivat paikat on kyllä varmaan todella kiusallinen ja harmillinen vaiva, itsellä ei moista vaivaa ole. Onneks nuita erillaisia voiteita on olemassa, apua niistä myös sinne sänky puuhiinkin ;) Toimintaa meilläkin sillä saralla, sikäli mikäli mie jaksan :whistle: Mieshän on aina valmis :LOL:

Masukokoa on täälläkin siunailtu. No mullon joka raskaudessa ollu tuota mahaa joten en ole siitä sen enempi itteeni ottanu. Mun masu nyt vaan on iso ja sillä sipuli :D

Jahas siinäpä sitä juttua taas oli.. Sii Juu :wave:

Marmeladi & Masuasukki 31+2
 
Kauhee yö takana... Oli sit niin vaikee kääntyä kyljeltä toiselle :ashamed: ja nousta pissalle mitä tapahtui pahimmillaan puolentoista tunnin välein. Onko kohtalotovereita? Ei mulla aiemmissa raskauksissa oo tollasta ollu, oonkohan jo liian vanha =)
Varmaan mun eilinen siivousintoniki sai noita kipuja isommiks, kun ei mun mielestä ennen oo noin kipeetä öisin tehny. Tiedänpähän ottaa tänään sit vähän rauhallisemmin. Mitään panadolii en viittiny ottaa kun sain nukuttua kuitenkin ihan hyvin.

Marmeladi kiva kuulla sustakin pitkästä aikaa! Meillä on ikeasta hoitopöytä/lipasto ja on muuten nätti, ainut miinus vaan että siinä ei kauaa vauvaa hoida pystysuunnassa ( en nyt tarkota et vauva ois pystyssä!!!, hoitotaso on vaan sen mallinen, leveempi kun mitä syvyys on ), vaan tarvii sit laittaa vauva vaakatasossa hoitotasolle ja hoitaa jommasta kummasta sivusta. :kieh: :kieh: Meillä se ei silleen haittaa kun lipasto on sellasessa paikassa että se mahdollista, mut jos jollain ois vähänkin ahtaampi tila ni voi tulla hankaluuksia.

Missäs muuten luuraa LOE? Hiljaiseloa sielläkin vai??? Ja Pikkuvaemo ei oo pariin päivään käyny mitään kirjottaas. Ja sit on vino pino nimiä ketkä on oikeestaan käyny vaan ilmottaas nimensä listalle eikä sen jälkeen olla mitään kirjoitettu, missäs te kaikki luuraatte??

Saini mä luin kanssa netistä et Ranskassa suositellaan unipussin käyttöä vauvalla ihan alusta asti, ehkäisee kuulemma kätkyt-kuolemia, löytyy tuolta:
http://www.babyidea.fi/vinkkeja/katkytkuolemasta.html

Kellukka tervetuloa myös Maalismasuihin! Haluatko et lisään sut listaan?

Eipä tässä kai muuta, aurinkoista perjantain jatkoa kaikille!

:heart: :Ninni ja Kirppu 29+5
 
Ninni: Pakko kysyä tietämättömänä ensikertalaisena, että millaisia ne liitoskivut on? Jos ne on niitä, joita tuntuu tuolla nivusissa ja häpyluussa niin sitten niitä on täälläkin! Eilen olin juuri paljon jalkojen päällä ja tein vielä pitkän ja ripeän lenkin, niin yöllä ei asennonvaihtaminen ollutkaan kovin helppoa... Mutta sinänsä vielä siis pääsen helpolla kun ei noita tuu kuin rehkimisen jälkeen.

Mites te, jotka aiotte käyttää unipussia, niin mitä sinne kuuluu laittaa lapselle päälle? Ihan yöpuku? Body? Kylläpä sitä onkin ensikertalaisena pihalla kaikesta, joka lienee muille itsestään selvää :ashamed:

Alisa 31+4
 
Alisa ne on just niitä... Mulla ei ollu ekassa eikä kyllä pahemmin tokassakaan raskaudessa ollenkaan liitoskipuja, nyt tässä kolmannessa onkin ollu vaivoja noidenkin edestä...
Luulen et unipussiin ois hyvä laittaa vauvalle joko yöpuku tai sit body ja vaikka jotkut puolipotkarit. Kädet kuitenki pussin ulkopuolella ni ois varmaan ihan hyvä ois olla pitkät hihat. Ja täytyy kyllä sanoa et on tässä itelläkin taas ihan ensikertalaisen olo kun on kuitenki jo 6 vuotta kuopuksen syntymästä :)

:heart::Ninni ja Kirppu 29+5 edelleen...
 
Kuivumista täälläkin, mut sillä ei oo mitään merkitystä, kun seksielämästä ei oo tietoakaan. Mies toki haluaisi, mutta minua ei kiinnosta ollenkaan. Siis OLLENKAAN. Ahdistaa vain ajatus, että sinne työnnettäis jotain, kun siellähän on se vauva! Siis vaikka tiedän, ettei vauva voi mitenkään vahingoittua tms, mutta ei.. Ei vaan kiinnosta. No ei täällä toki ihan ilman olla ;) , mutta tahti on kyllä aikas harva. Toivottavasti alkaa maistua taas kunhan toipuu synnytyksestä! =)

Misupai, kiitti tuosta tumppuvinkistä! =) Noita en kyllä tarkoittanut, vaan niitä toppajuttuja, mutta sit hokasin, että eihän se pieni maaliskuussa mitään toppasia tarviikaan, vaan nuo tuommoiset riittää hyvinkin, kun kädet on kuitenki puvun hihojen sisällä, ja tarvittaessa voi laittaa villaiset siihen päälle, siihen minunkin neulomistaidot sentäs riittää! =)

Ninnille täällä liitoskipu-kohtalotoveri. Viime yönä meinasi aidosti itku päästä kun vessaan lähdin, olin nukkunut semmoisessa asennossa, missä kipu aina yltyy pahimmaksi, enkä meinannu päästä oikein edes kävelemään, kun sattui NIIN kovasti. Mullahan nuo kivut on jatkuvia, vaunulenkit on aivan poissuljettu juttu jo, tuohon lähikaupalle 200 metrin päähän ja takas jaksan kävellä, ja kaupoilla jos käydään esim. Prismassa tai noin, mutta siinäpä ne onkin minun isommat liikkumiset loppuajaksi.

Tuo unipussi kiinnostaisi minuakin, kun meillä ei nyt äitiyspakkauksen laatikko jouda ensisängyksi, kun se on täynnä esikoisen vauva-vaatteita, mitä ei toistaiseksi oteta esille tulevaa vauvaa varten, kun ovat niin sinivoittoisia (sit tietty otetaan jos se pippeli jostain vauvalle vielä pulpahtaa ;) ). Joten että ois jotain pinnistä vauvan ympärillä pienentämässä, ni unipussi ois kiva. Minkä hintainen oli Ninni tuo teidän? Se oli tosi sievä!! =)

Meillä on tänään ohjelmassa makkarin järjestelyä, pinnasängyn huoneeseen tuloa silmällä pitäen. Meillä on makkarissa myös telkkari, johon mies osti eilen digiboxin, ja niiden johtojen kans pelautuminen on sen verran vekkulia hommaa, että tuntuu järkevimmältä asennella tv samantien siihen kohtaan huonetta, mihin se tulee sitten kun pinnis on huoneessa. Todettiin eilen että menee koko huoneen järjestys ihan uusiksi, ja niinpä oon sit ihan malttamaton, kun tietää että pääsee illalla ihan "uuteen huoneeseen" nukkumaan =)

Ippu 29+4
 
Ippu toi meiän unipussi näytti nyt olevan alennettuna n.25?, siellä pikkukengurun sivuilla on monia erilaisia unipusseja, tässä linkki:
http://www.pikkukenguru.fi/catalog/advanced_search_result.php?keywords=unipussi&osCsid=307297eb05de6699a62b5fb308fe563e&x=3&y=12
Mun makuun toi on kivoin mikä meillä on, ja toisiks halvinki.
Mut ei taas muuta...
 
No hops, kävin Pikkukengurun sivuilla kattomassa tuon Ninnin unipussin hintaa, ja se oli alunperin 35e mutta nyt tarjouksessa 25e, joten tilasinpa samantien! =)

Ippu 29+4

muoks: mentiin Ninnin kans ristiin.. =)
 
Heips!

Tääl on jotenkin kauhean masentunut olo.. Itkettää ja mielialat vaihtelee ja tunnun loukkaantuvan vähän väärästä sanasta mitä mies sanoo.

Meidän makkarissa peitot ei oo heilunu! Mutta se johtuu kyllä ukosta.. Ite kyllä haluisin et näin päin meillä. En tiä mikä tota ukkoo vaivaa kai sil on joku vauvan tulo kriisi.

Semmonen päivä tänään.. Taidan kaivautua peittojen alle.

riksu + magsimus rv 30+
 
riksulle lyhyt vastaus että tiedän miltä sinusta tuntuu! :hug: Itelläkin tuota välillä, mutta yleensä auttaa kun alkaa vaan puuhailla jotain mistä tykkää, mulla leipominen toimii =) Voimia ja halimuksia! :hug:
 
Eilen oli siis neuvola 31+2
rr112/72
hb111
sf26
Painoa ei itelle juuri ole tullu, vajaa kolme kiloo koko aikana. Vauvan sykkeet ja likkeet oli kovin hyvät ja raivotarjonnassahan siellä edelleen huristellaan menemään. Hepatoosi testin tuloksistasoittelen maanantaina.
Kyllä on taas kumma olo ja nuo aamu "ykät" teki paluun :(
 
Oon Ninni elossa, käynyt kyllä lukemassa teidän kuulumisia, mut ei oikeen oo ollu mitään kerrottavaa itsellä.
Jotenkin hyvä ja energinen viikko takana, on ollu sekä omia että pojan kuvauksia ja sopivasti omaa aikaa.

Kiva kuulla, että muillakin on outoja vaivoja "alakerrassa". Mulla on aivan outo juttu, toinen häpyhuuli on turvonnut ja kiperä, wtf! Ei kyllä ekassa raskaudessa ollut tollastakaan ongelmaa. Täytyy kysästä omalta gyneltä, mulla on aika 15. pvä.

Taitaa muillakin olla pesänrakennusviettiä ilmassa. Mua naurattaa joka kerta kun meen tonne toiseen kylppäriin kun siellä on täysin varusteltu hoitopöytä odottamassa.
Mies toi eilen kivan yllärin, ison kassillisen täynnä kaikkia vauvanhoitotarvikkeita. Yks meidän tuttu on maahantuonnissa töissä ja toi vähän näytteitä meille. Hauskaa oli tutkailla mitä kaikkea sieltä löytyykään. (mm. vauvan leluja, tuttipulloja ja itkuhälytin =) )

Viettäkääpäs rentouttava viikonloppu, pian nekin on taas täyttä työtä... t. pikkuvaemo ja ihmepoika
 
Hejssan pitkästä aikaa.

Ninni78 psti vähän vauhtia tähän kirjoittamiseen. Vierailen kyllä säännöllisesti palstalla lukemassa kuulumisia, mutta olen todella laiska kirjoittelemaan omiani.

Loppusuora alkaa pikkuhiljaa häämöttää... Tajusin juuri, että esikoisemme syntyi viikolla 35 eli 5 vkon päästä minulla olisi jo pikku kolmonen sylissä. Kääk - jään vasta silloin äitiyslomalle. Meillä ei ole vielä tarvikkeita vauvalle kuin itkuhälyttimet. Niillä pötkitäänkin jo aika pitkälle :LOL: Pitäisi varmaan ruveta miettimään kaukalon ja vaunujen hankintaa...

Vointi ihan ok. Pikkukremppaa tuntuu olevan: liitoskipuja pitkän kävelyn yhteydessä, närästystä rasvaisten ruokien/suklaan/ruisleivän syönnin jälkeen ja yskiessä virtsan karkailua (armoton talviflunssa/yskä päällä tällä hetkellä). No oikeastaan, kun katselee listaa "pikkukrempoista", niin ehkä ne eivät olekaan niin pieniä :/ Eivät vain minua sillain kummoisesti haittaa.

Pikkumies liikkuu kovasti ja hikottelee. Perätilassa tuntuisi olevan - potkut kohdistuvat jo ennestään löysistyneeseen virtsarakkoon :whistle: ja minun täytyy pitää huoli rakon tyhjentämisestä, ettei suurempaa vahinkoa pääse tapahtumaan. Molemmat viime ajan ultrat ovat myös todistaneet perätilan. Selkä tuntuu olevan oikealla. Toivon vain herra suvaitsee kääntyä ennen syntymäänsä, sillä perätilassa en lähde synnyttämään enkä ole myöskään sektion kannalla, joten se on sitten pattitilanne B)

Että tälläistä...

Tyrannosaurus + pikku-kolmonen 29+
 
Moikka kaikille!
Täällä kovan flunssan kourissa mutta hengissä.

Pikaiseen kommentoin LauraN:
Me tilattiin saksasta Teutonian Spirit s3 vaunuthttp://www.babyparadies-shop.de/
Saimme vielä hinnoista lisä alen n. 5+% kun tilasimme yhden tuttavan tunnuksilla. Toimitusaika tällä hetkellä ainakin teutoniassa 6-8vkoa. Saman se kestää täältä suomestakin ostettuna jos ei juuri sitä kyseistä väriä/mallia varastossa.
Ainakin saimme juuri sellaiset kuin olimme toivoneetkin ja hinta jäi n. 300? edullisemmaksi kun otimme lisävarustelun samast paikasta.
Jos kiinnostuit kyseisestä linkistä, niin voin antaa tuttavamme yhteystiedot niin sinäkin pääset hyötymään alesta.
(Tämä tuttava saa kaikista hänen kauttaan ostamista tuotteista itselleen bonusta)

Nyt taas lepäilemään!

Minä + Voice 27+5
 
Pikkuvaemo ettei sun alakerran vaivas ois suonikohjuja? Kun mun mielestä raskaana olevalle voi tulla sinne sellasia.. Kysypä gyneltäs kun meet sinne kuitenki suht´pian ettei mee kipeeks. Täällä ei oo ainakaan toistaseks ollu alapäässä muita ongelmia kun ne liitoskivut, sillon tuntuu kun joku puukolla vääntäis siellä :ashamed: Täällä muuten kanssa jo oikeestaan täysin varusteltu hoitopöytä valmiina, ostin eilen paketin vaippojakin, nekin jo hoitopöydän hyllyllä... Ja sit on kaikkia mahdollisia voiteita ja puhdistuspyyhkeitä... Kun ei koskaan tiedä mitä sattu, jos onki pian vaikka niin väsynyt ettei jaksa mitään tehdä. Onpahan nyt ainakin valmiina, eipä ne kenenkään tielläkään tossa ole.

Sit ilosempiin asioihin =) Käytiin miehen kanssa ostaas sitteri, tällanen kiva tuli vastaan, on värinää ja musiikkia:
http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=904&valikoimaid=7
Ja just toi väri mikä kuvassa on. Olin miettiny sitä doomoo-sitteria kanssa, ne kun tuolla tarjouksessakin:
https://ssl.lemonkids.fi/shop/product_info.php?products_id=364
Mut päädyttiin nyt sit kuitenki tohon Gracon. Sen kun saa tosi pieneks kasattua, mukana myös kassi sille. Me vietetään mökillä kesällä ja syksyllä tosi paljon aikaa ni sen saa sit helposti mukaan, ja sit siinä on vielä swe pieni kuomukin ni voi ottaa uloskin, saa vähän suojaa auringolta. Sitten kävin vielä miehen mentyä töihin mun siskon kanssa eri lastentarvikeliikkeissä mut niistä en mitään enää ostanu. Gessleinin hoitolaukkua kattelin mut ei ollu ihan samaa sävyä kun meiän vaunut, ni jatketaan etsintää. Prismasta ostin sit vielä pulloharjan ja yhen tutin. Ja nyt oonb taas ihan väskä väsynyt... Taitaa loppuilta mennä taas sängyssä tv:tä tuijottaessa.

Anneli mun mielestä uimassa ja kylvyssä saa käydä niin kauan kun kohdunsuu kiinni, mut mistäs sen tällanen maallikko tietää millon paikat alkaa aukeen. Ite oon miettiny kans sitä sen takia kun tapana käydä kylvyssä melkeen joka ilta, saan silleen selän edes hetkeks vähän parempaan kuntoon.

Eipä mulla muuta, jatkakaapas neidot aktiivista kirjoittelua ettei mee mulla ihan yksinpuheluksi!!!


:heart: :Ninni ja Kirppu 29+5
 
Malla29
Pikkuvaemo, taitaapi hyvinkin olla suonikohju huulessa, täältä löytyy sellainen myös ja sitä jomottaa varsinkin aamuisin kun nousee sängystä. Harmiton se on ja katoaa samantien synnytyksen jälkeen. Mun lääkäri sanoi että on yleensä just oikealla puolella kun kohtu painaa siihen. Kannattaa välttää pitkiä vessaistuntoja ja kyykkyasentoa.

Mäkin täällä enimmäkseen taustailen kun kirjoittelen suljetulla puolella. Nyt olen taas herännyt vauvan tarvikehankintoihin ja tosi pitkä lista vielä on vaikka kolmatta odotan ja muutenkin on jo syksyn mittaan tullut hankittua. Aina löytyy uusia tarpeita...

Malla
 

Yhteistyössä