***MAALISMASUT TAMMIKUUSSA ***





NIMI~~~~~SYNNÄRI~~~~IKÄ~~~~MONESKO~~KUMPI

25.2
Skog~~~~~~~~~KSKS~~~~~27v~~~~1.

[/b]26.2
Muumi82~~~~~~KSKS~~~~~25v~~~~2.

28.2
LapsetOvatElämäni~~OYS~~~~~~~~~3.


29.2

Maria86~~~~~~OYS~~~~~~21v~~~~2.


1.3
Misupai~~~~~~NKL~~~~~~~~~~~~~1.
Pikkismasu~~~~HYS~~~~~~~~~~~~~2.

2.3
Mavi~~~~~~~~KYS~~~~~~27v~~~~~1.
Iiris~~~~~~~~Jorvi~~~~~~33v~~~~~1.
Maria82~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~2.


3.3

Alisa~~~~~~~~~~~~~~~~26v~~~~~1.
KristaTyttö~~~~~~~~~~~~22v~~~~~1.
Tansuli~~~~~~PHKS~~~~~26v~~~~~1.
Momo~~~~~~~Jorvi~~~~~~~~~~~~~2.
Mamuliini80~~~TAYS~~~~~~~~~~~~~2.
Ninnukka02~~~KYS~~~~~~~~~~~~~3.
Korventyttö~~~KAKS~~~~~32v~~~~3.ja4.

4.3

Sopuli83~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~1.
Emildan~~~~~PHKS~~~~~20v~~~~~~2.
Marmeladi~~~~LKS~~~~~~29v~~~~~3.

5.3
Jiksu~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~1.
Hexodus~~~~~KOS~~~~~36v~~~~~~1. (enkelipoika 03/07)
Mimmi08~~~~~SATKS~~~~26v~~~~~~1.
BiaBIa~~~~~~~NKL~~~~~~~~~~~~~1.
Terttu77~~~~~TAYS~~~~~~~~~~~~~2.
Malla29~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~3.

Olive77~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~3.
Sipuli~~~~~~~PHKS~~~~~~~~~~~~3.
Jade80~~~~~~TAYS~~~~27v~~~~~~3.


6.3
Jennah~~~~~~TYKS~~~~~~~~~~~~~1.
Zussu~~~~~~~TYKS~~~~29v~~~~~~1.

Enne~~~~~~~~KYS~~~~25V~~~~~~~2.
Lampukka~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~2.

7.3
Tiila~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~1.

Cicilisko~~~~~~KSKS~~~~~~~~~~~~1.
Heidi1985~~~~~KYS~~~~22v~~~~~~1.
Loka~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~2.

8.3

Härkäneito~~~~Kättäri~~~19v~~~~~~1.

Hannaro~~~~~~~~~~~~17v~~~~~~~1.
Minna27~~~~~~KSKS~~~~~~~~~~~~5.

9.3
Rusina83~~~~~~~~~~~~24v~~~~~~1.
Rohmutti ~~~~~~HYS~~~~29v~~~~~2.

Krisal ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~2.
Leenuski ~~~~~~SeKS~~~29v~~~~~~3.

10.3
LauraN~~~~~~~NKL~~~~24v~~~~~~1.

Leijonanmorsian~~TAYS~~~26v~~~~~1.
Enkeli-82~~~~~~NKL~~~~25v~~~~~~?
Marian-81~~~~~OYS~~~~26v~~~~~~2.
Tessa82 ~~~~~~EPSHP~~~25v~~~~~2.

11.3
Rhea~~~~~~~~KPKS~~~~25v~~~~~~1.

Riksu82~~~~~~TAYS~~~~25v~~~~~~1.
Ilona79 ~~~~~~Jorvi~~~~28v~~~~~~1.

Äityliini83~~~~~TAYS~~~~23v~~~~~~1.
Oohlalaa~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~1.
Nemi~~~~~~~~~~~~~~~20v~~~~~~1.
Nipu82~~~~~~~Jorvi~~~~25v~~~~~~2.
Mörkö ~~~~~~~~~~~~~~31v~~~~~~3.
Tutteli78~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~3.


12.3
Äiskä äiskä~~~~KSKS~~~~24v~~~~~~2.
Zippadappadui~~KYS~~~~~~~~~~~~~2.


13.3

Funny ~~~~~~~TYKS~~~~27v~~~~~~1.
Mama-L~~~~~~KSKS~~~~20v~~~~~~1.
Oikukas~~~~~~KOS/H~~~23v~~~~~~1.

Krisu81~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~2.

14.3
Mju ~~~~~~~~TAYS~~~~~20v~~~~~~1.
Hope08~~~~~~VAS~~~~~31v~~~~~~5.


15.3

Möttönen~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~2.
Nasu85~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~2
Anneli-2 ~~~~~~KSKS~~~~38v~~~~~~2.
Suvitus´~~~~~~~KOS~~~~22v~~~~~~2.


16.3
Sienna~~~~~~~OYS~~~~28v~~~~~~~1.
Hetax-85~~~~~Kättäri~~~~~~~~~~~~1.
Magdaleena74 ~~~~~~~~~~~~~~~~~2.
Veera81~~~~~~NKL~~~~25v~~~~~~~2.
Nippis~~~~~~~TAYS~~~~~~~~~~~~~2.
Ninni78~~~~~~TYKS~~~~29v~~~~~~~3.
???
-Äippä-84 ~~~~~PHKS~~~23v~~~~~~~3.

17.3
Apilaniitty ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~2.
Ippu~~~~~~~~KAKS~~~23v~~~~~~~~2.

Taaperox3 ~~~TYKS~~~~25v~~~~~~~~4.



18.3
Mrs Fox~~~~~~PKKS~~~~~~~~~~~~~1.
Siideri~~~~~~~PHKS~~~29v~~~~~~~~2.
Valvatti~~~~~~~~~~~~~32v~~~~~~5.ja6.

19.3

NallePuh25~~~~~~~~~~25v~~~~~~~~1.
Taggy ~~~~~~~~~~~~~22v~~~~~~~~1.
Jentsukka~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~2.
Oonaliina~~~~~TYKS~~~~35v~~~~~~~4.

Mollamamma~~~KYS~~~~26v~~~~~~~4.

ÄitiPianViidelle~~Ras~~~~31v~~~~~~~5.
MammaMuu~~~MKS~~~~32v~~~~~~~~8.

20.3
Viivi ja Vagner~~KYS~~~~29v~~~~~~~~2.

Mimmi78~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~2.
Suhina~~~~~~KPKS~~~~35v~~~~~~~2.
Piutsuli~~~~~~K-HKS~~~~~~~~~~~~~3.
Tyrannosaurus~~~~~~~~~~~~~~~~~~3.

21.3
Maalainen86~~~SeKS~~~21v~~~~~~~~1.
Saini81~~~~~~Ranska~~26v~~~~~~~~1.
Ahaa~~~~~~~~~~~~~~22v~~~~~~~~2.
Jonskunäiti~~~~TAYS~~~27v~~~~~~~~4.
Maalis-äippä ~~~NKL~~~~~~~~~~~~~~?

22.3
Riinu~~~~~~~~TYKS~~~32v~~~~~~~~1.
Tyynex~~~~~~K-SKS~~~~~~~~~~~~~1.

Erel~~~~~~~~Jorvi~~~~22v~~~~~~~~2.

23.3

Minttu82 ~~~~~~~~~~~24v~~~~~~~~1.
PJM~~~~~~~~Kättäri~~~29v~~~~~~~3.
Me6~~~~~~~~NKL~~~~38v~~~~~~~~5.

24.3
Pikkulintu77~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~1.
Pikkuvaemo ~~~~NKL~~~30v~~~~~~~~2.

Amalia- ~~~~~~KYS~~~~23v~~~~~~~~3.

Maalismama ~~~KYS~~~~~~~~~~~~~~3.
Inksu81~~~~~~NKL~~~~26v~~~~~~~3. enkelipoika 03/07


25.3
Hemilia~~~~~~~~~~~~~22v~~~~~~~~1.
Tilli78~~~~~~Kättäri~~~~28v~~~~~~~~1.
Emminmamma~~TYKS~~~~~~~~~~~~~~2.
Marzo ~~~~~~~PHKS~~~29v~~~~~~~~2.

26.3
Piipi77~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~1.
Ootus~~~~~~~~~~~~~~25v~~~~~~~~1.
Jensku83~~~~~TYKS~~~~24v~~~~~~~~2.
Pimmi84~~~~~~OYS~~~~23v~~~~~~~~2.
Liian iso perhoseksi ~~PKKS~~33v~~~~~~2.
Margit~~~~~~~TAYS~~~~33v~~~~~~~~2.
Heikku83 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~4.

27.3

Taniija~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~1.
Nita82 ~~~~~~~KOKS~~~~~~~~~~~~~1.
Bellona~~~~~~~~~~~~~~29v~~~~~~~1.
Helmi34 ~~~~~~~~~~~~~35v~~~~~~~2.
Äiti lokakuu~~~~KPKS~~~35v~~~~~~~~3.


28.3
Laura86~~~~~~~~~~~~~20v~~~~~~~1.

29.3
Taimi~~~~~~~~KOKS~~~29v~~~~~~~~1.
Vaaka-70~~~~~K-SKS~~~37v~~~~~~~~1.
Mami-04~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~2.
Mamma-Miia~~~~~SatKS~~~21v~~~~~~2.
Piitsi82~~~~~~KOKS~~~~25v~~~~~~~~2.

30.3
Angel08~~~~~~TYKS~~~~26v~~~~~~~~1.

Pitkäkoipi~~~~~~~~~~~~25v~~~~~~~~1.


31.3
Kleopatra~~~~~Jorvi~~~~28v~~~~~~~~3.



Eli mun laskujen mukaan meitä maaliskuisia mammoja ois 132!!!

Siirtynyt huhtikuisiin:
Huvikummunvääpeli.....KSKS...........30v.....................2.
Heili Karjalasta.............EKKS...........26v.....................3.




:heart: :heart: :heart: Pienokaisensa enkeleille menettäneet: :heart: :heart: :heart:

********Kuusikon äiti rv 21**********
**********Myymä rv 14+4**********
*********Danjuska rv 11+5*********

--------------------------------------------------------------------------------------

:heart: :heart: SYNTYNEET MAALISKUISET: :heart: :heart:

BiaBIa:24.1. klo 21.46 meille syntyi terve ja reipas poika 2515g ja 42,5 cm. Poika on edelleen vastasyntyneiden valvontaosastolla, harjoittelemme syömistä, ja ehkä jos kaikki menee tänään ja yöllä hyvin saan hänet huomenna kanssani tänne osastolle! Ihana ja suloinen pieni mies, äidin silmät kostuu täällä kun kirjoittaa :heart:

Nippis: 30.1. Täällä Tampereen päässä syntyi illalla pieni poikavauva :D painoa oli 2060g ja pituutta 45cm. Synnytys oli nopea ja kipeä, mutta siis onneksi ei mennnyt kauaa (ei taas muistanutkaan kuinka kipeää tekee..., onneksi on ohi) Vauva on lasten osastolla ja voi hyvin. Täällä sitä ihmetellään uutta perheen jäsentä :)

--------------------------------------------------------------------------------------


Ja tässä vielä linkki heinäkuun keskusteluun:

http://keskustelu.kaksplus.fi/t800446

Ja elokuun elot löytyy tuolta:

http://keskustelu.kaksplus.fi/t828590

Ja syyskuun supinat täältä:

http://keskustelu.kaksplus.fi/t850775

Lokakuun lurinat:

http://keskustelu.kaksplus.fi/t869854

Marraskuun mutinat:


http://keskustelu.kaksplus.fi/t890837

Joulukuun jutut:

http://keskustelu.kaksplus.fi/t912584

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
KPKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus
 
Siinä taas uusi lista!!! Enää ei kauaa et on meiän oma kuukausi!!!
IHANAA!!!

:heart: :Ninni ja Kirppu 29+1

Tääsä nyt sitten toisia listoja:

MITÄ PAKATA SAIRAALAKASSIIN:

-neuvolakortti
-siteitä (yömallisia)
-panadol
-hiuslenksut+harja
-shampoo+hoitoaine
-säärystimet
-imetysliivit+liivinsuojia (jos käy niin hyvin et alkaa maitoa tuleen kunnolla jo sairaalassa)
-miehen boxerit
-kamera+laturi
-oloasu
-aamutossut
-meikit
-dödö
-lukemista
-korvatulpat
-bepanthen tai lansinoh-imetysvoide
-vauvalle tutti (joissain sairaaloissa pihejä )
-kännylaturi
-hammasharja ja -tahna
-sukkia
-huulirasva
-kasvojen pesuaine
-kosteusvoide
-kukkaro mahdollisia kanttiinikäyntejä varten

MITÄ VAUVALLE JA ITSELLE TARVII/KANNATTAA OLLA VALMIINA:

-vaippoja
-bodeja
-sukkahousuja
-bepanthen/sinkkivoide
-äidinmaidonkorvike
-tutteja
-tuttipulloja
-puklurättejä
-siteitä
-panadol supot vauvalle ja tabl. itselle
-keittosuolatippoja
-niistäjä
-puhdistusliinoja
-vanupuikkoja ja -tuppoja
-desinfiontiaine, ei kirvelevä!
-talkki
-liivinsuojat
-lämpimät ulkoiluvaatteet vauvalle
-pulloharja
-perusvoide/ceridal-öljy
-rintakumit
-rintapumppu tarvittaessa
-patjan kosteussuoja
-amme
-kylpypyyhe
-kylpyvaahto/pesuneste
-itkuhälytin
-sitteri
-kynsisakset
-vauvan hiusharja
-cuplaton-tippoja jos vauvalla vatsavaivoja
-pehmeä lusikka
-D-vitamiintipat
 
Korkataans pino ja kiitokset taasen Ninnille listasta :D
ei oo montaa kuukautta enää tälle puolelle tehtävänä :p

Meillä ollaan kans kotona, nykyään kissosen kanssa (joka ei paljoa hätkähtele, tarkkailee vaan ikkunasta valoilmiöitä ). Mulla oli yli 12 vee koiruus, joka myös pelkäs raketteja, joten uudet vuodet on perinteisesti menny kotioloissa herkutellen.
*halirapsutukset* Ninni teidän koiruudelle!

Duunissa oon vielä pari tuntia, joten tulin toivottamaan kaikille oikein Hyvää Uutta Vuotta 2008 :heart: :heart:



ehkä sitä skumppaa uskaltaa lasillisen ottaa B)

Hexodus ja masumöyrijä 30+5
 
Mä oon ollut oikein super väsynyt. Tuntuu, ettei jaksais tehdä oikein mitään. Oon tässä muutenkin yrittänyt lepäillä, kun tuli tuossa joulun alla rehkittyä oikein olan takaa. Muuten ei kuulu mitään uutta. Insuliinit rulettaa...ja silleen. Lapset oottaa täpinöissään, josko pääsisivät jo katselemaan rakettien räiskintää. Itse laskeskelen jo päiviä mahdolliseen synnytykseen. Kyllä elämä on niiiiiin ihanaa ;)

Mamma Muu+Mulperiina 28+5
 
Jee, tänään otetaan mässäilyn kannalta! Tarjolla on kaikkia mahdollisia herkkuja, kun kerran joulu meni ihan käteen vatsataudin takia.

Pitäkää te myös hauskaa! (toivottavasti vauvat ei pelkää liikaa rakettimelua)
t. pikkuvaemo ja ihmepoika
 
pikaiseen kuulumisia kaikille!
Kasassa ollaan B) ja kotilomalla uutta vuotta viettämässä. Supparit ovat loppuneet, mutta kotiin pääsen vasta kun 32 viikkoa on täynnä. Levon kannaltahan tää loppuraskaus pitää ottaa, ei olis kuin 5-7 viikkoa jäljellä.

Kamut kasvavat tasaisesti, mutta tila alkaa loppumaan, eli äidin olo on tosi tukala.

Nyt sohvalle köllöttää :wave:

Korven tyttö ja Kamut 30+6
 
Kaikille maalismasuille!!!

Meillä uusi vuosi menee kanssa kotona, vähän koitan jotain syödä, mulle ei oo moneen päivään maistunu mikään lämmin ruoka, kaupassakin kaikki vaan etoo... Nyt ostin illaksi kylmäsavu- ja graavilohta, mätiä, smetanaa ja sipulia ja aattelin jos perunoita saisin niiden kanssa edes alas. Sit ostin hedelmiä et teen hedelmäsalaattia, sellanen vaan maistuis, kylmä ja raikas. Ja on mua lakanu huimaankin, eli rautaa vaan naamariin, mähän olin ostanu jo ajat sitten sitä rautalitkua mut on vaan jääny ottamatta. Nyt ois sit pakko koittaa sitä ottaa jos vaikka hemoglobiini on laskenut. Mies menee töihin klo 22 eli ehtii vähän paukutteleen tyttöjen kanssa ennen sitä. Koira pelkää ihan sikana, nytkin on mun jaloissa pöydän alla raukka.

Korven tyttö kiva et oot päässy taas kotilomalle, ei ois varmaan hauskaa viettää uutta vuotta yksin sairaalassa, kyllä koti on aina koti vaikka sielä joutuiski vaan sitten lepäämään.

Oikein ihanaa uutta vuotta kaikille ja iso :hug: kanssa ihan jokaiselle!

Nyt perunoiden keittoon ja sit vähän syömään jos saan ruoan alas....

:heart: :Ninni ja Kirppu 29+1
 
Hej!

On vierähtänyt tovi siitä kun viimeksi kävin kurkkaamassa täällä.. :)
Hyvä uutinen on se, että kaikkien vauvat on vielä masuissa.

Uskomatonta miten tämä odotusaika lähenee loppuaan!! Meidän pienokainen sai joululahjoja hieman liikaakin.. Tuli pehmoleluja, unirättiä, vaatteita, villa-asu, leluja... HUH. Minä sain itsekin lähemmäs 30 pakettia! Meidän perheessä on aina hieman runsasta tuo lahjominen... :)

Uusi vuosi vaihtuu meidän kohdallamme täällä Helsingissä ihan kotosalla. Mies on tullut Ranskasta kotiin (siellä töissä), ja nautitaan vaan rauhasta ja taas kerran hyvästä ruuasta. heh.

Masuun kuuluu vilskettä, mutta pikkuinen on mennyt jotenkin pienen näköiseksi... outoa, mutta kovasti hän möyrii siellä. Kauhulla odotamme seuraavaa neuvolakäyntiä ja sitä kuuluisaa joulun jälkeistä punnitusta! :LOL:

Vaunut pitää hankkia ensi viikolla, mutta ei vielä mitään käsitystä siitä mitkä ostetaan.. Onko jollain hyviä vinkkejä?

Nyt kokkaamaan ettei vaan pääse nälkä yllättämään!!

Ihanaa iltaa kaikille!

Laura ja pirpana, 30+0 :heart:
 
Hyvää Uutta Vuotta Kaikille!

Herätin vasta nyt tytön ja kattelee hetken lastiksia...Oltiin tytön kanssa eilen mun kavereilla viettämässä uutta vuotta. Tultiin aika myöhään, suunnilleen 1.30 vasta kotiin taksilla. Taksia oli pikkusen vaikea saada. Paitsi loppujen lopuksi paljon nopeammin kuin viime vuonna. Taksikuski sanoikin, että on ollut yllättävän hiljaista. Asutaan siis Helsingissä.

Kaverilla on juuri 3 kk täyttänyt vauva. Se oli kyllä niin söpö. En tiedä miksi en uskaltanut tai ottanut sitä kertaakaan syliin. Jotenkin on tupannut unohtumaan kaikki vauvanhoidot kuudessa vuodessa. Kääk ja kohta meidän vauva syntyy. Kaipa se oman lapsen kohdalla tulee taas automaattisesti. Tosi hyvä oli nähdä se, että meidän tämä kahden viikon kuluttua 6 v tyttö tykkäsi vauvasta tosi paljon, silitteli ja paijaili sitä koko ajan :).

Mies ei ollut uudenvuodenvietossa mukana, sillä bilettää ruotsin risteilyllä....Olen jotenkin ollut tosi levoton kun se on ollut siellä. Mielikuvitus on taas laukannut ja en ole saanut unta. Mun piti sille soittaakin eilen, mutta kertaakaan en saanut laivalle yhteyttä. Sekin harmittaa. Vielä sekin enemmän, että mies lähti riidoissa laivalle, koska suutuin sille kovasti kun sittenkin lähti sinne. Toivottavasti se ei nyt suutuspäissään tee mitään tyhmää...

Mä joudun huomenna aamulla menemään siihen sokerirasitustestiin :|. Tänään ei saisi kahdeksan jälkeen syödä mitään. Mulla oli lääkäri juuri joulun jälkeen ja uskon, että virtsatestissä oli sen takia sokerit koholla (edellisenä iltana suklaata). Jouduin tyttöä ottaessanikin testiin ja tulokset oli normaalit.

Muuten olo on ihan hyvä, ei enää väsytäkään hirveesti kun olen syönyt rautaa 2 kapselia päivässä. Kauhee pissahätä kokoajan, mutta sekin kuuluu asiaan. Jotenkin kauhee huoli kaikesta koko ajan. Nyt mua stressaa tuo mies ja sitten se, että kaikki tavarat on vauvalle vielä ostamatta. Olen miettinyt noita Brio Kombi-vaunuja, mutta en ole nähnyt niitä edes luonnossa.... :LOL:.

Nyt tytölle tekemään aamupalaa ja sitten pesutupaan.

Helmi ja tyyppi 27+5
 
Meidän uusivuosi sujui melko rauhallisesti. Saunassa käytiin ja katsottiin yksi leffa kun Ella oli menny nukkumaan. Ella hieman pelkäsi rakettien pauketta mutta nukkui yön kuitenkin tosi hyvin eli ei se nukkumista haitannu. Ella on kyllä ollu aina niin hyvä nukkuja. Ei herää kovinkaan isoon meteliin.

Illalla paloauto ajoi meidän pihaan kun joku oli sytyttänyt tuossa vieressä olevan lehtienkeräyslaatikon tuleen. Kauhea savu siitä lähti. Ei ole kyllä kivaa tuollainen.

Huomenna olis taas neuvola. Vähän jännittää et paljonko paino on noussu kun on jouluna tullu syötyä aika paljon...

Odottelen vieläkin tietoa Kelasta,et paljonko sitä rahaa tulee enkä mä ole vielä pakkaustakaan saanut. Vein paperit marraskuun lopussa. Ärsyttää tälläinen odotus.
 
Rauhallinen uusi vuosi takana täälläkin. Menin nukkumaan jo 10 jälkeen, mutta heräsin rakettien paukkeeseen viittä vaille 12, ja valvoinkin sit tunnin sitä pauketta kuunnellen. Poikaa ei onneksi pauke häirinnyt, tai liekö häirinnyt se, kun pauke loppui, kun kahden jälkeen yöllä tuli meidän keskeen, mene ja tiedä..

Poitsulla on synttäritkin tänään, kutsuttiin vieraita vissiin... öö.. no silleen että jos kaikki kutsutut ois tullu, ni lapsivieraita ois ollu seitsemän, plus vanhempia 1-2/lapsi, riippuen siitä oisko lapset tullu molempien vanhempien vai esim. vain äidin kanssa. No, tähän varautuen minä tein kakun, että riittää kaikille, ja tietysti muutakin tarjottavaa hommattiin. Ni vielä mitä!! Vieraina oli kaksi lasta äiteineen, siis KAKSI!! :'( Onneksi poika ei vielä osaa pettyä, mutta äiti kyllä osaa... Muille oli kyllä jonkinlaista selitystäkin, että mikseivät tule, mutta yksi äiti ei ilmoittanut kutsun jälkeen MITÄÄN, joten oletin että ovat tulossa, ja oli kyllä tosi suuri pettymys kun eivät sit tulleetkaan. Kaiketi nämä hormonit taas heittelee, en tiedä tuntuisiko normaalisti näin pahalta. No, sarkastisesti kun ajattelee, ni eipähän tässä sit tarvi itelläkään kovin monille synttäreille mennä, kun ei meillekään tulla. Pöh. Harmittaa, kun kakkua on kaapissa jälellä vaikka kuinka, ja itse oltiin laittauduttu juhlatamineisiin ja muuta, ja sit vieraita on vain yhteensä neljä! No, pitäisi kai yrittää olla kiitollinen edes heistä, ja olenkin toki. Hienoja lahjojakin poika heiltä sai, mutta eihän ne lahjat se pääasia ole. Tai ehkä 2-vuotiaalle onkin ;) , mutta tälle äitykälle olisi monin verroin lahjoja tärkeämpää ollut se, että ihmiset olisivat tulleet, kun kutsutaan. Kai se tämä päiväkin vain on vähän hankala, sitä makoillaan rankan yön jäljiltä vielä nukkusillaan, kun toiset viettää synttäreitä. No joo, nyt saa piisata tämä valitus. Tuli vain niin kovin paha mieli, että johonkin piti saada se purettua.

Masulainen on kovin aktiivinen, liikkuu paljon, ja tämä närästys on kai tullut jäädäkseen. Väsyttääkin kovin, kun viime yö tosiaan oli nukkumisten osalta niin rikkonainen, ja kaikki tämä juhlakausi tässä takana. Onneksi huomenna alkaa arki, mieskin menee taas töihin loman jälkeen. Olen rutiineja ja järjestystä rakastava ihminen, joille nämä arjesta poikkeamiset on aina pienimuotoisen stressin paikka. Helpotuksesta aina huokailen kun ovat ohi.

Siinäpä kai tärkeimmät, pojan päikkäreiden jälkeen pääsee Heselle syömään, kun viedään kaveri 2-v päivän kunniaksi hampurilaisaterialle, elämänsä ensimmäiselle sellaiselle! Hesellä on kyllä käynyt, mutta syönyt siellä vain ranskiksia, nyt otettaneen ihan lasten ateria. Jännää äidillekin! =)

Ippu 29+1
 
Heippa ja hyvää uutta vuotta kaikille möhköfanteille! Mun töissäkäynti loppui viikoille 28+5, työnraskauden takia, joten nyt keskityn odotukseen. Tavallaan tieto helpotti, koska tuntui etten jaksa sinne töihin millään mennä. Supisteli, liitoskipuja ja alaselkäkipua, joten nyt lyllerrän kotona ja hoidan tätä raskausajan diabetesta. Hassua että matkaa vauvan näkemiseen on enää niin vähän - 10 viikkoa mulla, koska odotettavissa on kolmas sektio (lasten koon vuoksi - 5kg). Todennäköisesti mut leikataan 17.3. (oman äitini syntymäpäivä). En tiedä muista, mutta jotenkin sairaslomalle jääminen on muille vaikeampi ymmärtää kuin meidän omalle perheellemme. Oma äitinikin laukoi suustaan vaikka mitä "sammakoita", mutta yritän ne unohtaa. Pitäisi varmaan painaa duunia vielä silloinkin kun on lähdössä synnyttämään. Laiskana kun ei saa olla. Meinasi että "3 kuukauttako meinaat maata?". Harmittaa vähän. Äippälomaan kun on noin 6 viikkoa. Onhan meillä kaksi poikaa hoidettavana ja meinaa noita kotihommiakin olla, onks kellään muulla? Liikkuyminen on mennyt hankalammaksi ja muutenkin yöt menee osin valvoessa. Vauva liikkuu kovasti masussa ja nälkäkin vaivaa jopa yöllä. Voikaa hyvin. Nyt poikien kanssa ulos.

Ninni: laitatko mulle synnäriksi K-PSK (kiva että se on sama kuin Rhealla).
 
Oikein hyvää uutta vuotta kaikille!!

Neuvola kuulumisia tulin pikaseen laittamaan. Eli eilen oltiin käymässä neuvolassa. Pissa oli ok, verenpaine 124/82, hb 127 (laskenut edellisestä), Painoa oli sitten tullut 600 g/viikko (edellisestä neuvolasta kolme viikkoa). Neuvola täti ei pitänyt kovin pahana, mutta itse järkytyin. Kyllä oli joulu tehnyt tehtävänsä. Nyt tuota painoa on tullut alusta n. 7 kg ja suurin osa nyt reilun puolentoista kuukauden aikana, apuva! Joulusuklaitakin on jäljellä viellä läjäpäin, joten kuinkahan sitä viellä turpoaa ennen kun poksahtaa!! =)
Sf-mitta oli 31, sykkeet 134 ja vauveli oli jo kääntynyt raivotilaan. Seuraava neuvola onkin sitten jo kahden viikon päästä, eli tästä nää käynnit vaan tihenee! Mutta nyt antamaan tytölle iltapalaa!!

Muumi82 ja eppu 32 tasan
 
Oikein hyvää Vuotta 2008! Palattiin tänään reissusta joka meni vähän hassusti. Mentiin siis siskon porukoille perjantaina, samana iltana siskon mies alkoi oksentaa ja oksensi sen koko yön rajusti. Seuraavana aamuna aloitti mun mieheni ja oksensi sen lauantai päivän. Tähän liittyi myös kovaa ripulia, sunnuntaina veljeni ja hänen tyttöystävänsä potivat vatsaa ja oli ihan kuralla vielä maanantain ja tänään sitten mulla itselläni on ollut polttavaa tunnetta ylävatsassa ja huonovointisuutta koko päivän. Pitkä automatka oli tuskaa mut oli ihana päästä kotiin "potemaan". Ihme kyllä lapsiin joita siskolla on kolme ja meillä toistaiseksi yksi, ei ole tullut toistaiseksi mitään oireita (eikä siskooni.VIELÄ..) Ihan ihmettelin kun meidän poju joka on aina kipeenä niin nyt näyttää että selvisi tälläkertaa terveenä.

Masuvauva on hyppinyt ja keikkunut eilisestä rakettishowsta lähtien tosi kovasti ja tänään kun itselläni on ollut vatsa kipee ni vauvan muljahtelu on tuntunut tosi ikävällekin.. mut toivottavasti vauvan ei ole paha olla vaik mun on.

Muuten vuoden vaihde meni hienosti ja oli ihana olla isolla porukalla pitkästä aikaa kun joulu oli hyvin hiljainen ja rauhallinen ihan omalla pikku perheellä.

Kuullaan..!

enne ja aarre 30+5
 
Supistellut ihan vähän väliä muutaman tunnin nyt. Koko maha vetää ihan kovaksi ja hengitys hankaloituu :/ Onneksi kivuttomasti kuitenkin, mutta hiton epämukavaa. Jostain luin että vedenjuonti auttaisi? No vettä olen kiskonut kaksin käsin eikä mitään tunnu auttavan.

Mitään raskasta en ole tehnyt, en eilen enkä tänään. Maannut sängyssä ja katsonut elokuvia joten ei voi rasituksestakaan johtua?

Kokemuksia? Neuvoja mikä voisi auttaa?

Kiitokset :)

Oikukas rv 29+5
 
Onnellista uuttavuotta 2008!


Nyt vasta ehtii täällä päivitellä kuulumisia. Joulu meni mukavasti ja rauhallisesti. Aatto oltiin mun äidin luona Helsingissä ja joulupäivänä Porvoossa jonne tuli sitten enemmänkin sukua. Siinä yhdessä päivässä sitä sukuhässäkkää oli kyllä tälle mammalle ihan tarpeeks; hyvä että meni näin (normaalisti ollaan oltu koko suku samassa paikassa ~22.-26.12). Ihanaa ruokaa, paljon ruokaa! Kinkkua, savukalkkunaa, kaloja, suklaata... Tapanina ajeltiin kotiinpäin ja mun sisko lähti mukaan meille lomaa viettämään. 28.12 lastattiin sitten muuttoauto järkyttävän pakkaamisen jälkeen täyteen ja nyt on kimpsut ja kampsut uudessa maalatussa asunnossa, ei vielä läheskään kaikki paikoillaan mut ollaan otettu melko rauhallinen tahti tässä purkamisessa kun pakkaus ja kanto oli semmosta raastoa et siinä oli kyllä jo munkin selkä ja masuparkani kovilla. Mutta nyt alkaa helpottaa, ja on tää uus koti niin upea et kaikki on sen arvosta... :heart:

Uudenvuodenaattona oltiin aluksi vaan kotona, tehtiin nakkeja ja muita perinteisiä ruokia ja syötiin, mäkin otin yhden oluen ja ihan hyvällä omallatunnolla sen siinä ruoalla maistelin, oli kyllä hyvää! Illemmalla lähdettiin sitten miehen vanhempien kanssa käymään sukulaisissa, ja myöhemmin sitten paljon paukkuja ja jälleen kerran nakkeja ja perunasalaattia. Puolenyön jälkeen hipsittiin kotiin ja mamma pääs unille, mies ja mun sisko oli valvonu täällä puoli seitsemään :LOL: En ois kyllä ite ikinä jaksanu, huh huh...

Anoppi kokeili eilen taas kohdun kokoa (on kätilö ) ja sanoi että hieman tuntuu kasvavan vauva pienenä mutta koska mä oon niin pieni (155cm ja siro) niin se on kuulemma ihan normaalia eikä hän ois huolissaan koska on kuitenkin edellisestä kerrasta kasvanu ku tsekkailtiin. Vähän silti huolettaa, meillä oli painoarviokin viimeksi n. viikon jäljessä... Mut ei mun kokosella pikkuihmisellä kyllä kait voiskaan mitään hervotonta palloa olla. 4.1 on neuvola niin siellä sit mittaillaan ihan kunnolla, viimeksi kyllä menin vielä ihan käyrällä. Saa nähdä miten ton painon laita, mullaki on menny ihan mässäilyks koko pyhät kun ei saa alkoholia ottaa... Nyt on vaan tullu semmosta ihmeellistä hengenahdistusta lähes aina syödessä tai ylipäänsä pitempään istuessa, johonkin keuhkovaltimoon tuolla taitaa hän painaa ku ei meinaa saada henkeä välillä ollenkaan. Ja jotenki toi syöminen muutenki välillä pakkopullaa, että hirveen hyvällä ruokahalulla alotan mut sit täytyn kamalan nopeesti.

Mut kyllä siinä niin kävi et nyt jää tääkin mamavalas kotiin vaan. Huomenna käyn sen sairaslomatodistuksen hakemassa. Sekä Kelalla että työkkärissä oli ihmiset sitä mieltä että ei ruveta tammikuuks uutta harjoittelupaikkaa hakemaan kun mulla on jo selkä niin huonossa kunnossa ja supistelee. Sairaslomaa sitten vaan sinne 7.2 asti jolloin alkaa "oikea" äitiysloma. Kamalan helpottavaa oikeastaan, jo joulukuun olin puolet saikulla kun kaikennäköstä flunssaa oli päällä kokoajan.

Meillä taidetaan kömpiä tänään aika aikaisin nukkumaan, huomenna olis tarkoitus lähteä Kuopioon parin päivän reissulle mun mummoa katsomaan. Hän on lähdössä kohta Teneriffalle kuukaudeks ja huolii jo kovasti että ehtiikö takaisin ennenku vauva syntyy. :D Täytyy käydä vähän rauhoittelemassa...

Nyt tää siirtyis tonne oman miehen kainaloon, unia masuille!
mama-L & Onnirakas 29+5 <3
 
Huh huh, viisi tuntia autossa takana ja kassit purettu kaappeihin! Se olikin viimeinen pitkä ajo ennen vauvaa. Kaveri on keksinyt potkia ylöspäin ja se oikeasti sattuu!! Kiva ajaa autoa, kun pikkuinen kolhii luita... turvallista, varsinkin jos säikähtää! Pyhät ja loma meni hyvin, tosin kotiin oli kiva tulla. Mies menee huomenna töihin ja mie maanantaina. Sit ois vaan 3 vkoa äippälomaan.

Täysillä loppuun asti meinasi tämä masu painaa, tuntuu niin haikealta jättää työt. Oon vähän uranainen, vaikken johtaja olekaan. Mun ura on tulevaisuuden toivot eli lapset ja haluan tarjota niille tosi hyvää opetusta.

Miekin pohdin, että paljonkohan on painoa tullut viime neuvolasta, joka oli ennen joulua. En tosin ole jouluahmatti, eikä eilenkään tullut ähkyksi syötyä. Masu on vielä sen verran pieni (mutta kuitenkin niin suuri), että lenkillä on pystynyt käymään joka päivä. Onneksi, sillä ulos on pakko päästä muutenkin kuin seisomaan tai viemään roskat...

No, nyt ei auta muu kuin mennä suihkuun ja köllimään, kun on tullut valvottua myöhään viime iltoina. Onnneksi on saanut aamulla nukkua!

Misupai ja Helmis 31+3

 
Täällä meni uusi vuosi rauhallisesti ja raketteja katsellessa. Supistelut on helpottanut ja nyt täytyy yrittää päästä takaisin normaaliin päivärytmiin. Välillä huolettaa kun menee pari päivää putkeen niin että vauva on tosi vaisu ja sitten taas päivä että potkii enemmän..outoa. Masu on aika pieni..Kasvaako vatsa tässä vaiheessa yleensä paljoa vai onko sekin yksilöllistä? Onko jollain muuten alkanut jo synnytysvalmennukset? Milloin ne yleensä alkaa? Siinäpä kasa kysymyksiä...Nyt täytyy mennä unten maille.

Jennah ja pikkuinen 30+5
 
:wave: Täällä ollaan edelleen yhdessä koossa. Kirjoittamisen kanssa taasen ollut vain huonoa, kun lapset ja raksa pitää kiireisenä. Yhden Jorvin reissunkin jouduin joulunpyhien jälkeen tekemään :/ , mutta kaikki onneksi ok. :heart:

Täällä voidaan olosuhteisiin nähden ihan OK :D
Supistelut piinaavat edelleen, kohdunsuu oli jo parille sormelle auki, mutta sisäsuu siististi supussa, joten nohätä.
Vauva viikkoihin nähden kulkee 2 viikkoa jäljessä kokonsa puolesta, mutta lääkäri sanoi, että kasvaa kuitenkin omalla käyrällään, mikä on tärkeintä. Eikä toi kuopuskaan ollut kuin 2,5 kiloa ja syntyi viikolla 38+6

Kaveripiiriin tuli viikon sisään 3 vauvaa, tuorein tapaus syntyi eilen :heart:
Tänään ollaankin lasten kanssa sitten suuntaamassa alennusmyynteihin, kun huomenna olisi tarkoitus nla-lääkärin jälkeen suunnata Tampereelle katsomaan tulevaa kummityttöä, joka syntyi jouluaattona :heart:

Tänne ei siis mitään ihmeitä. Huomenna voi sitten tulla kertomaan neuvolakuulumisia taasen.
Voisin liittyä pienimahaisten joukkoon myös :wave: Kätilö tosin sanoi neuvolassa, että eihän kaikkien tarvitse saada JÄTTImahaa ja vaikka onkin pieni maha niin tärkeintä kai kuitenkin on että lapsella kaikki hyvin. Mulla nyt viikkoja 27+1 ja kuitenkin sf vain 24.
Pahinta vaan on ne ulkopuolisten kommentit, että Kuinka sä olet noin pieni. Sitä alkaa itsekin epäillä, että onkohan lapsella kaikki hyvin. :(
Minä olen ollut aiemmissakin raskauksissa pienimahainen ja painoa tullut vain 6 kiloa yleensä. Olen kuitenkin ihan normaalikokoinen 168 pitkä ja painoindeksi 21-22. Siis silloin kun en ole raskaana... :D
Omistan leveän lantion, mihin kyllä hukkuu hienosti isompikin vauva :LOL:

Mutta nyt toivottelen Mukavaa päivää kaikille masukavereille!!!

Kleopatra ja ihmemies 27+
 
Pikavisiitti taas työmaalta
*viikon ahkerin työntekijä -titteli luvassa* :D :D

Mä olen jo käynyt kaikki valmennukset, Jennah taisi kysellä. Pikkupaikkakunnan etu/haitta: synnyttäjiä sen verran vähän että perhevalmennukset pyörivät sitten vain muutaman kerran vuodessa. Tosin hammashoitajan ja fysioterapeutin valmennukset olivatkin mun mielestä hyvään aikaan, ihan alkuraskaudesta. Juuri ennen joulua kävin osastotutustumisenkin ja siellä sen varsinaisen synnytysvalmennuksen.

Täällä jatketaan sokerin mittailua, eipä noissa näytä hirmu hälyyttävää olevan. Sormenpäät kipeinä jatkuvasta piikityksestä vaan ;) Vuosi vaihtui perinteisten uudenvuodenherkkujen merkeissä, myös sipsejä meni roppakaupalla, eikä sokerimittari ollut moksiskaan. Siitäs sai!

Tervetuloa joukkoon nemi!


OIKEIN ONNEKASTA VUOTTA 2008 KAIKILLE
MASUASUKEILLE JA MASUMAMMOILLE !!



~isovatsainen Tii ja Nyy 30 ja risat
 
Inksu81
Huomenta vaan kaikille.
Jotenkin tuntuu ihanalta tosiaan, että vuosi vaihtui taas uuteen, meillä kun mennyt vuosi 07 oli varmaan tähänastisen elämän rankin... No jospa sitä tänä vuonna saisi vihdoinkin sen pienen nyytin syliin edes vähän pidemmäksi aikaa.

Viime yö meni kyllä ihan pipariksi ainakin tän mamman osalta... jalat ja kädet kutisi aivan järkyttävän paljon...ja sillä ne unet jäikin sit siihen pariin tuntiin...Onneks on huomenna neuvola, pääsee taas kertomaan kaikki vaivansa kätilölle... toivottavasti kyse on vaan kuivasta ihosta...tosin jotenkin ei jaksa uskoo, on meinaan sen verran paljon tullu rasvattua tätä ihoa... Onko muilla ollu vastaavaa??

Sairaslomalla pitäis jatkaa viel ens maanantaihin...nää liitoskivut on ollu melko kovia...tosin ois kyl ihan kiva päästä vähän sosiaalisempiin ympyröihin, täs alkaa pikkuhiljaa mökkihöperöityy :)

Mut nyt kahvia hörppimään....

Inksu 28+4
 

Yhteistyössä