***MAALISMASUT 2008*** JOULUKUUSSA

Täällä Pariisin laitamilla yritetään vältellä keskustaa näin viikonloppuisin, koska sinne ei kertakaikkiaan mahdu sekaan ja mahan kanssa ei todellakaan innosta lähteä tonne tungokseen. Sellasta piti kysellä että miten pitkä äitiysloma Suomessa tarkalleen on? Jos ei lasketa vanhempainlomaa mukaan.

Ja testasin muuten vielä noita netistä löytyviä laskureita, joilla voi arvioida lasketun ajan ja ranskalaisten nettisivujen laskurit antaa viikon enemmän kuin suomalaisten samoilla tiedoilla :)

Ootteko te kaikki jo päättänyt nimet lapselle? Me päästiin vihdoin yksimielisyyteen, kun ei voi odottaa syntymään asti, koska nimitiedot pitää antaa 3 päivää syntymän jälkeen. Ja olisin tosi ilonen jos voisin vaan tarkistaa Suomen kelan nettisivuilta paljon tulen saamaan äitiysloman aikana, mutta nyt ei voi kun odottaa vastausta paikalliselta "kelalta" eikä todellakaan hajuakaan minkälaista tukea saan tai en saa.

Muuten mahassa on kova meno päällä koko ajan, onneks lähinnä päivisin. Työpäivien aikana en kyllä ehdi edes huomata liikkuuko vaavi vai ei. Ja nyt tosiaan on alkanu tuntua aika raskaalta olla töissä aamu kahdeksasta ilta kahdeksaan ja siihen vielä matkat päälle.

Hyvää uutta vuotta sinne kaikille!

Saini + bébé rv. 28+1
 
Pitkästä aikaa...olen käynyt kyllä lukemassa kuulumisia, mutta työkiireiden vuoksi minusta ei ole kovin aktiiviseksi kirjoittelijaksi. Nyt on loma joten ehdin vähän kirjoittaakin. Kiitos kaikille aktiivisille, olen täältä bongaillut hyviä vinkkejä erilaisiin hankintoihin ja olotiloihin.

Ollaan hommattu huuto.netistä hoitopöytä, Muuramen pinnasänky ja hug-a-bubin kantoliina. Hyväkuntoisia kaikki, ja maksoivat yhteensä 200 euroa, eli säästö uusiin verrattuna oli hyvä.

Vaunut ovat nyt tutkiskelun alla ja olen niistä koittanut saada jotain selvää. Mutta se onkin hankalaa, mä olen aika lyhyt ja haluaisin helposti liikkuvat vaunut, mutta sellaiset kääntyvät etupyörät Suomen talvessa vielä arveluttaa. Toisaalta, jos lunta on vain muutama kuukausi vuodessa (tähän mennessä talvi ollut lumeton tänä vuonna...) niin ehkä se lumessa tarpominen jää aika vähäiseksi. Mä laitoin tonne Lastentarvike-otsikon alle koontia jota olen tehnyt, käykää kommentoimassa ja lisäilemässä sinne tietoja jos ootte jo oman valinnan tehneet.

Joulupukki toi vauvalle jo hiukan vaatteita, ne 50-56 cm kokoiset vaatteet on kyllä tosi pikkasia ja hellyyttäviä.

Oma olotila on ollut koko ajan melko hyvän, kaikkia oireita löytyy, mutta siedettävinä määrinä...vauva myös kasvaa ja liikkuu, ja innostuu etenkin kävelyllä ja öisin "punkeamaan" jommallekummalle sivulle.

Töissä pitäisi loman jälkeen jaksaa vielä kuukausi, siitä tulee rankkaa, mutta ehkä sen jaksaa kun tietää että niin vähän on enää jäljellä.

Hyvää uutta vuotta kaikille ja hyviä vointeja!

Terkkuja,
Riinu rv 28 tasan
 
Saini81: Äitiysrahaa täällä Suomessa saadaan 105 päivältä, joka alkaa aikaisintaan 50 päivää ja viimeistään 30 päivää ennen lapsen laskettua syntymäaikaa. Se on niin kutsuttu äitiyslomaraha täällä. Sen jälkeen raha maksetaan vanhempainrahana joko äidille tai isälle (riippuen siitä kumpi haluaa lasta jäädä kotiin hoitamaan). Tätä rahaa saadaan 158 arkipäivältä. Eli lapsi on noin 9kk ikäinen kun nämä etuudet loppuvat. Sen jälkeen on vielä siis mahdollisuus jäädä kodinhoidon tuella kotiin siihen saakka, kunnes lapsi täyttää 3-vuotta. Tämä tuki on jo sitten paljon pienempi. Toivottavasti sain jotenkuten selvitettyä sinulle kysymääsi asiaa. =)

Täällä rauhallinen koti-ilta menossa. Mies lähti pelaamaan jääkiekkoa ja poika on nukkumassa. Täytyy tietenkin heti käyttää tilanne hyödyksi ja tulla nettiin surffailemaan. :D Kohta ajattelin mennä tekemään jotain hyvää iltapalaa :p ja sitten katson jonkun leffan, kun ei tuo tv:n tarjonta niin erityisen hyvältä vaikuttanut.

Onko teillä muuten jotain erityisiä ruoka -tai juomahimoja?

Leppoisaa iltaa kaikille!! :wave:

mamma-miia rv 26+6 :heart:
 
Moikka.
Joulu oli ja meni. Meillä todella rauhallisesti. Liikaa tuli syötyä ja ähky tuli muutenkin jo vähäisestä ruuasta. Suklaatakin olen syönyt ihan liikaa, ja nyt se vielä näkyy naamassakin vaa'an lisäksi. :ashamed:
Ensi viikolla on neuvola, joten kauhulla odotan lukemia... :eek: |O

Me kävimme mieheni kanssa vakoilemassa pikkuisen yksiöön viime torstaina Kuopiossa yksityisellä 4D-ultrassa. Kaikki oli hyvin! Hieno dvd saatiin muistoksi ja luita kuvia myös. Pikkuinen oli vain hieman kaino kun käsiään piti paljon kasvojen edessä. Mutta kasvonpiirteet saimme hyvin esille. Aika notkea tyttönen siellä mellastaa sillä hetken vauva oli toinen jalka korvan vieressä josta piti kädellään kiinni samalla kun toinen jalka monotti äitiä... =) :LOL:
Hienosti tarttui myös napanuoraan ja leikkitteli sillä.
Koko vastaa täysin viikkoja. Paino arvio oli reilu kilo.

Samalla kävimme hieman alennusmyynneissä. Hieman tarkoittaa tässä tapauksessa n.6h!!! |O Kyllä oli jalat kipeät illalla kun kotiin tulimme. Muutenkin on ollut aika hössötystä tämä joulun aika, ja lepo on jäänyt vähälle, joka kostautui sitten eilen tosi kipeillä supistuksilla. Mutta vaikka mulla noita suppareita on ollut niin lääkäri totesi nytkin että enna supistella vaan sillä kaulaa on jäljellä vielä 5cm! Mulla kun on tuo ahdas lantio jonka vuoksi esikoinenkin leikattiin niin se aiheuttaa ilmeisesti sen että vauva ei pääse laskeutumaan.?? Tämäkin leikataan mitä ilmeisemmin... :(

Huomenna alkaa sitten se paukuttelu. Meilläkin on muutama paukku ostettuna pojan kanssa ammuttavaksi. Koirallemme tämäkin uusi vuosi on taas tuskaa... :snotty: Itse emme ammu pihallamme vaan menemme muualle kylälle empumaan, mutta kuuluuhan se pauke sieltäkin.

OIKEIN HYVÄÄ JA ONNELLISTA UUTTA VUOTTA 2008 KAIKILLE MASULAISILLE!!!!

Viivi ja vagner

 
Täälläkin ollaan joulusta selvitty! Suurimman osanhan olinkin töissä ja tällä viikolla pidin myös yhden päivän sairaslomaa, kun alkoi supistelemaan liiaksi.

Tosiaan töissä olosta ei meinaa enään tulla mitään, kun aina illasta alkaa supistelemaan ja alaselkää särkee vietävästi. Niin ja kaiken huipuksi en nuku öisin kuin 2-5 tuntia. Pikkasen alkaa väsy painamaan. Elikkäs kaikenlaista vaivaa tältäkin löytyy peräpukamista lähtien! Tämä päivä ja huominen töitä ja sitten alkaa 7 päivän vapaat :) Ens viikolla neuvola, joten saapi nähdä laittavatko sairaslomalle.

Masuvauva sai joululahjaks hienon unilauluja soittavan itkuhälyttimen, potkarit, lakanasetin, yövalon ja vauvakirjan :)

Tervetuloa uusille! Ja hyvää uutta vuotta kaikille tasapuolisesti! Itse olen huomisen töissä klo. 20 asti ja sitten ukon seuraks kavereille saunoon...

Ai niin! Saatiin joululahjaksi ystäviltä nimikirja ja ukko nimesi masuasukin uudelleen: Magsimus ja lisä nimet Suuri Voittamaton
:LOL:

riksu + magsimus rv 29+5
 
Moi kaikille!

Pikainen ilmoitus vain, että hengissä ollahan =) Joulunpyhät onneksi takanapäin jo, kuten myös "ensimmäinen erä" esikoisen synttäreitä, kun eilen pidettiin kahvitukset sukulaisille. Tiistaina on varsinainen synttäripäivä, jolloin on sitten tulossa lapsivieraita. Kakkuja on saanut vääntää urakalla, sukulaisille tein auton muotoisen, ja lapsivieraita varten oli tarkoitus tehdä samanlainen, mutta pakko antautua väsymyksen edessä.. en jaksa! Tyydyn ihan vain pyöreään tavalliseen täytekakkuun, koitan koristeluissa sit panostaa..

Liitoskivut on jotain aivan uskomatonta, todella pahoina ovat. Voiko näille oikeasti tehdä jotain, kaikki avut ja vinkit otetaan kiitollisina vastaan! Sohvalta kun nousee niin hyvä kun ei itku tule kun niin koskee. Ja minä vaapun... ei voi kävellä normaalisti kun koskee niin... :'( :'( :'(

Meillä ei masulainen saanut mitään lahjoja jouluna, enkä sitä kyllä odottanutkaan, kun syntymään on vielä niin paljon aikaa. Esikoisesta vähän odotin, kun laskettu aika oli vain viikon päässä joulusta, mutta ei, ei kukaan ollut ostanut mitään. Siskoni toi kyllä taas kassillisen vaatteita lainaan, joten onhan sitä siinäkin, tavallaan! =) ;)

Luen muiden kuulumisia paremmin joskus toiste, ja yritän jaksaa sitten vähän kommentoidakin, nyt ei näiden julmien kipujen kanssa jaksa ajatella muuta kuin että sattuu-koskee-särkee! :(

Ippu 28+6 (aika hakusessa viikot, mutta oisko suunnilleen noin...)
 
Näin viimeyönä pitkästä aikaa vauvaunia: Makasin selälläni lattialla ja esittelin mieelle ylpeenä et kato nyt miten se myllertää. Vatsan päälle näkyi ihan mieletön myllerrys, ihan kun jostain alien leffasta. Sit tunsin tosi elävästi kun vauva läpsytteli molemmilla pikku käsillään mahaa vasten. Laskin omat käteni mahan päällen ja pidin vauvaa käsistä kiinni ja rauhottelin häntä. On ne unet niin jänniä; tunsin niin elävästi hänen pienet kämmenet masun läpi :)

Täällä muuten hyvä vointi mutta ajoittain iskiaskivut kiusaa, mut onneks ne tulee ja menee eikä oo jatkuvia. Vauvalla alkaa olla jo hauska selvä rytmi; herättää mut joka aamuyö 4 aikaan pissalle ja sitten se riehuu n. ½tuntii. Sit kun vihdoin saan uudestaan unenpäästä kiinni ni melkein pitääkin jo heti herätä töihin. Aamupalan jälkeen hän sit ottaa uudet pikku jumpat.

Tänään pitäis mennä kavereille juhlii rauhallisesti uutta vuotta ja huomenna on vapaapäivä...ihanaa! Huomenna ollankin sit jo vuodessa -08, vauvojen syntymävuodessa :D

Hauskaa uutta vuotta kaikille!

pitkäkoipi + fiina 27
 
Alkuperäinen kirjoittaja Oikukas:
mitäs tekemistä muut yökukkujat on kehitelly itelleen?
Heh, mä olen lukenut aika monta opintoihin liittyvää kirjaa ja tehnyt muutamat etätehtävät aamuyöllä koneella.. Nyt viimeaikoina olen sitten keskittynyt ihan kaunokirjallisuuteen, kun onneksi tuo opiskelupaine alkaa hellittää. Minähän siis opiskelen työn ohessa, muistanette. Töissä onkin sitten haukoteltu pitkät päivät kun yöt on menneet valvoessa :) Mutta ovatpahan opinnotkin edenneet!

Täällä hirmuista myllerrystä, ihan kyllästyttää jo välillä :eek: :headwall: Olenko outo? Kuten Pitkäkoivella on myös täällä rytmi havaittavissa, aktiivisimmat jaksot ovat klo 05, 09, 15 ja 22. Ja tänään minulla taas verensokerin mittailuja, mittaan siis jokatoinen päivä 8 kertaa päivässä verikokeella, auts :( !

Oikein mukavaa vuodenvaihdetta kaikille, ja onnea uudelle vuodelle 2008!


~Tii ja Nyy 30+3
 
Täällä kans yökukkuja ilmoittautuu :wave: :wave:
Mun kukkumiset ajoittuu yleensä 03-04 aikoihin kun mies tulee töistä kotiin ni saan sit hänestä seuraa =) Yleensä mies kattoo digiboxilta jotain tallennuksia ja mä sit katon niitä toista kertaa hänen kanssa. Sen jälkeen uni taas maistuukin, itse asiassa oikeestaan paremmin kun alkuyöstä jolloin ramppaan pissalla 2 tunnin välein.

Täällä ollaan uusivuosi ihan kotona vaan tyttöjen kanssa, mies menee töihin vasta klo 22 ni ehtii sit paukutteleen tyttöjen kanssa sitä ennen. Meillä siis ihan tavallinen maanantai typyjen kanssa tiedossa, sillä erolla että koira on ihan paniikissa :ashamed: Tarvii varmaan laittaa koira vaatehuoneeseen nukkuun kun sinne ei paukuttelut kuulu ihan niin paljon.

Aattelin nyt tehdä meille jo uuden tammikuun pinon ni päästääm heti jo kasvattaan sitä, eli kirjotukset sinne sitten tästä eteenpäin!!!

Onnellista uutta vuotta kaikille!!!


:heart: :Ninni ja Kirppu 29+1
 

Yhteistyössä