~~~MAALISMASUT 2008~~~Syyskuussa

Huomenia... Viime yö meni painajaisten parissa, oli kyl niin sekopäisiä unia että huhhuh. :kieh: Tänä aamuna vetäsin ekaa kertaa äippähousut jalkaan :heart:
Tänään olis tarkotus lähtee kaverin luo vauva kamppeita katseleen.. :D
Ai juu, tasaviikkojen kunniaksi profiilissa tuore kuva.(sorry likainen hiha...)..pikkupojun salmiakit näköjää löyty siitä :LOL:

Hope08+NyytiTyllerö rv15
 
Tervehdys. Eipä vois olla mukavampaa, tulin eilen tänne kotipuoleen kokkolaan käymään äitin ja isin luona. ihana oli herätä omasta vanhasta huoneesta, onhan täältä tullu jo yli 7 vuotta oltua pois. päätin lähteä käymään ihan yksikseni kun tajusin että viimeisiä kertoja viedään sitä mahdollisuutta että saa junassa rauhassa matkustaa ja nauttia. Mieheni kanssa kun ollaan körötelty tänne jo muutama vuosi autolla ja nyt kun pienokainen syntyy, niin varmaan arvaattekin et en mä niitä raaski kotiin päineen jättää. nytki teki tiukkaa ku mies ja koira jäi...
Täällä sitten sunnuntaihin nauttien ja tapaillen kaikkia ystäviä =)

Eilen kävin lääkärineuvolassa ja kaikki oli hyvin. enpä mä osanu oikein esittää mitään päätä huimaavia kysymyksiä kun kerran olo on ollu hyvä.
kohdun suu oli täysin kiinni ja vahvat sydänäänet, syke 151 kuului. kohdun pohja oli myös noussu normaalisti. Äiti minut näkiessään kiusasikin, että onko toi sun maha läskiä vai jo oikee vauva maha. mä siihen tuumasin et se on hyvässä mixauksessa hiukan molempia.

Mä oon ihan kade teille ku mennään samaa kuukautta mut tuntuu et kaikilla alkumaaliskuulaisilla on viikkoja jo ihan hulluna, mut perästä tullaan.

Potkuja enkä sen suurempaa muutakaan liikettä ole tuntenut vielä mahassa, mut kai siihen hiukan aikaa vielä meneekin.

Iltaisin mulle tulee ällötys oloja ja on pakko ennen nukkumaan menoa syödä jotain suolaista ja juoda paljon, se sitten tekeekin sen et yöllä saa ravata vessassa. mut ihmeellinen tuo ilta pahoinvointi ja esim ihan sängys ku aletaan nukkuu niin mun tekee hirveän pahaa ku mies liikkuu sängys eli pitäis saada maata kyljellään ihan paikallaan. aamulla herätessä ei mitään oireita. nytki oon ollu hereillä jo tunnin syömättä ja juomatta yhtään mitään ja olo on mitä mainioin.

ajattelin tästä lähteä käpöttelemään keskustaa kohti ja ajattelin käydä halpahallissa kun sellaista meillä ei tuola turun seudulla ole, sieltä kun vois löytyy Voicelle jotain kivaa ostettavaa :heart:

Mukavaa päivää kaikille!
 
Taino huomenia ja huomenia, heräilin jo ennen seiskaa ja aikani kuluksi paistoin miehelle pizzan evääksi töihin ja rupesin tekemään aamupalaa. Oli sitten hyvä syy herätellä :D

Ninni78lle piti vain tulla sanomaan että meilläkin tuo koiruli painaa n.40kg ja kasvaa vielä, nyt melkein vuoden. Ei vedä kummemmin mua, miestä kylläkin paljon enemmän. Kuitenkin pelkäsin että innoissaan talviliukkailla se ei paljon koiralta vaadi että sais mut kumoon. Joten käytiin ostamassa kuonopanta! maksoi alle 10e eläinkaupasta ja ekan päivän totuttelun jälkeen kulkee NIIN NÄTISTI siinä vierellä että huhhuh. On se niin ilo kävellä ison koiran kanssa joka tosiaan EI vedä yhtään. Se perustuu siihen että kuonon alta lähtee hihna ja kun koira vetää, kääntyy sen pää sua kohti jolloin tavallaan sen takamus seuraa päätä. Koira oppii todella nopeasti ettei se pääse eteenpäin vetämällä. Se ei kuitenkaan oo millään lailla "väkivaltainen" tai aiheuta minkäänsortin kipua, mun mielestä se on ehkä parempikin kuin tavallinen panta joka "kuristaa" koiraa jos se vetää.

Kannattaa ehdottomasti kokeilla!

Eipä muuta :D

Terv. vieläkin keskenmenoa pelkäävä Oikukas ja 16+0
 
No nyt sain ajan rakenneultraan, se on rv 18+4 eli parin viikon päästä :heart:
Sitä nyt ootellaan ja jännitetään, ei vielä olla päätetty että kysytäänkö sukupuolta vai ei. Minulle on kauhea uteliaisuus iskenyt, tekisi mieli kysyä :D
Mutta tulen paremmalla aikaa kertomaan enempi kuulumisia! :wave:

Heidi ja masuasukki 16+6 :heart:
 
Malla29
Meillä on vain pieniä koiria mutta mun siskollani on tanskandoggi ja tuo kuonopanta on ihan ehdoton! Meidän pienehkölle koiralle hankittiin sellaiset kainalovaljaat, mutta ne ei ole yhtä tehokkaat vetämisen kanssa. Naamapantakin on hankittu, mutta koira saa sen niin nokkelasti pois.... Useimmiten kietastaan talutushihna mahan alta niin, että koiran vetäessä hihna kiristää vatsaa tai takajalkojen taipeita. Se toimii hyvin, myös siskon dogilla jos jostain syystä ei ole kuonopantaa mukana.
 
Helou mommas!
Tässä keskellä työpäivää kirjottelen, kauhee kiire päällänsä mutta pakko oli tulla kyselemään vähän muiden verenpaineista... Mä oon nyt viikon ajan mitannu joka päivä töissä omaani ja kovassa laskusuhdanteessa on koko ajan. Eilen oli vielä huimat 111/64 mutta tänään sitten enää 99/61. Ei oo mitään pyörrytystä eikä huimausta, mut eihän toi muuten voi vaarallista olla? Kovasti oon koittanu vähän suolaa lisätä ruokaan ja salmiakkia syödä mut ei vaan millään nouse tuo. :|

Simmost tänään
mama-L & Onninasunen 16+0 :heart:
 
Itsekkäät päivät sen kun jatkuu, olin kampaajalla hemmottelussa :ashamed: .
No, se oli kyllä enemmänkin työpalaveri, sillä olemme kahden ystäväni kanssa perustaneet kampaamo/meikkistudion ja juteltiin tukanlaiton aikana bisnesjuttuja.
Otin meidän pikku-chihuahuan mukaan ja käveltiin matkat eestaas. Koira jaksoi loistavasti, mutta itsellä paluumatkalla vatsa kovettui ihan kivikovaksi ja hiukan särki.
Suututtaa, kun on päästänyt itsensä niin huonoon kuntoon, ettei jaksa edes reippaasti kävellä. Epäilen kyllä, että flunssa tekee edelleen tehtävänsä.
Pitäs vaan levätä ja ottaa iisisti, mutta aktiiviselle ihmiselle tekee kyllä tosi tiukkaa.
Ninni, täytyy kyllä todeta, että parempaa kummia lapselle, kuin homomies, ei voi ajatella.
Mun ystävä on meikkitaiteilija ammatiltaan ja rakastaa kaikkea kaunista. Eli ei varmaan tule mitään ihan tyhmiä lahjojakaan, vaikkakaan ei lahjominen ole tietenkään kummin tärkein tehtävä ;) .

Ei malttais millään odotella sitä rakenneultraa, vielä reilu kolme viikkoa siihen. No, huomenna on onneks neuvola ja saa kuunnella sydänäänilaukkaa toivottavasti.

Mukavaa päivää kaikille! t. syksystä iloinen pikkuvaemo ja -kakkonen 14+6
 
Moi!

Täällä ollaan taas kotona ku eilen oli rankka päivä, minkä takia oli selkä pirun kipee ja tais supistellaki ni päätin 'levätä' tän päivän eli jäin kotiin pesee pyykkiä ja siivomaan, joo sillähän selkäkivut lähtee :eek:

Mulla kans pizza on yks lemppareista! Koko ajan voisin olla tekemässä tai tilaamassa, onneks mies välillä jarruttelee :whistle:

Ja meille tulee kans molemmille palautusta, joulurahaa siis :xmas:

Ja mä oon kans eri mieltä valvatin puheista, en kuitenkaan varpaille halua astua :ashamed: Mutta tosiaan mulla tuli esikoisen kanssa kiloja vähän yli 20 ja synnärille jäi niistä ehkä 7? Eli ylimäärästä jäi.. Imetin tyttöäni 1v1kk ikään asti ja vasta noin puol vuotta synnytyksestä alko paino tippumaan tasaseen tahtiin.. Loppujen lopuksi pääsin kaikista kiloista eroon ja allekin, mutta ehkä noin 1,5v synnytyksestä ja siihen syynä aika lailla syömättömyys. Eli en syöny paljon mitään, välillä omenan ja leivän koko päivänä ja niin ne kilot tippui ja musta tuli vihdoin tyytyväinen, vaikkei kovin terveellistä ollukaan. Ja osittain ton takia mulla nousee nyt paino aika vauhdilla ku yhtäkkiä syöki normaalisti ja enemmänki ni.. Mut oon samaa mieltä että ressata ei kannata tosta painosta, hyvän asian puolesta ;)
Eikös vihreessä ja monissa muissa teissä oo niitä jotain 'kiellettyjä yrttejä', minkä takia ei saa juoda.. Ei kyllä hajuakaan mutta heitinpä vaan :D

Mä kans mietin supistuksia, et onko kauheen epäterveellistä jos niitä nyt jo tulee?? En soittanu vielä neuvolaan mut jos huomennaki supistelee ni sit soitan.. Kuitenkin neuvola ens viikolla ni enköhän sinne jaksa odotella.

Ja rakenneultran ajankohta puhuttaa edelleen.. Muuta en tiiä ku että kättäriltä tulleessa kutsussa lukee että viikoilla 18-19 ja viime ultrassa ku selkis et oon viikon pidemmällä ni piti rakenneultran ajankohtaaki siirtää ku olis muuten ollu viikolla 20.. Näin täällä.

Tosi monet on jo pyytäny kummit! Me ei olla edelleenkään keksitty ketä muita pyydetään ku pikkuveli mut pyydetään ehkä vasta vauvan maailmaan tulon jälkeen.

Ja marmeladi ni kannataa musta mainita et on supistellu, tai mä ainaki aion jos niihin sais jotain neuvoa tai ainaki tietäis ettei kuitenkaan mikään oo huonosti.. Ja mulla lähinnä möyrintää mahassa sillon tällön mut ei niinkään selvästi tunnettavia potkuja, mulla tosin taitaa taas olla istukka tossa etuseinässä ni tuntuu heikommin liikkeet. Viimeks tunsin vasta viikoilla 18 et eiköhän ne kohta ala kuitenkin kunnolla tuntumaan.

Ja tosta koirajutusta niin meillä ei omaa koiraa ole mutta äidin koira, joka siis nyt juoksentelee ikuisilla niityillä, niin oli tosi itsepäinen ja vahva koira joka veti ihan mielettömästi ulkona. Sitä yritettiin pentuna kouluttaa ja muuta mut mikään ei auttanu. Piti vaan antaa olla semmonen ku se on. Mut mä en oo yhtään kuonopantojen, valjaiden tai niiden kamalien sitruunapantojen kannalla, tiedän ettei koira näistä niinkään kärsi (paitsi sitruuna) mut musta ne jo näyttääki niin epämukavilta ja aina ku ite nään koiran jolla kuonopanta ni ajattelen et se on jotenki hyökkäävä tms.. Mut mielipiteitä, mielipiteitä B)

Nyt pyykkejä hakee ja seiskaa lukee :D

Suvitus+poika 15+5
 
pikkuvaemo: Mulla oli esikoista odottaessa ja myös nytkin tosi alhaiset verenpaineet ja neuvolassa meinasivat että juuri se aiheutti sen että mua huippas koko raskauden ajan ja päätäkin särki tasaisen varmasti koko sen 9 kuukautta - välillä enemmän, välillä vähemmän :/

Joku tais kysellä että onkohan noista alhaisista paineista mitään vaaraa ja mulle sanottiin että ei siitä mitään haittaa oo, mutta jos yläpaine laskee kovin lähelle alapainetta niin se ei oo kovin hyvä kun nehän on ihan tarkotuksella erin suuruiset...
Minäkin yritin syödä suolaista ja salmiakkia, mutta ei ne mihinkään noussu. Mun äiti sitten lääkärinä vinkkas että parhaiten auttaa jos juo PALJON ja pitää kuntoa yllä vaikka jokapäiväisellä kävelyllä ja nuo tosiaan paransi oloa paljon enemmän kuin kilo salmiakkia päivässä :D

Meillä taas on tuo rakenneultra jo viikoilla 17+6 ja tuossa lapussa lukee että tämä ultra pitää tehdä viikoilla 17+1 - 19+6 eli täälläkin mennään vähän eri tavalla :) Tuossa lapussa ei kylläkään edes lue että se olis rakenneultra vaan lukee jotain trisomiatutkimuksesta että jospa sekin vaikuttaa asiaan?? :|

Voih, pitäis lähtä tekemään lasagnea... Pysyyköhän sekään sisällä kun tänään on taas meinannu kaikki pistää yökkäyttään :x Saan pidettyä kyllä mahassa, mutta tiukkaa tekee... Eikä viikkojakaan oo kuin jo 15. menossa! :/

Pimmi 14+1
 
Heips...

Lääkärissä käyty ja tässä tuomio... Saikkua nyt tää viikko, ens viikolla jatketaan ellei kivut hellitä, jos kivut johtuu alkavista liitoskivuista ni ei kuulemma muuta kun pahene, eli voi olla et mun työt on nyt vähäks aikaa tehty. Sydänääniä kuunneltiin, oli tosi tasaiset ja hyvät, en siinä sit tajunnu sykettä kysyä, mut ei kai sen väliä.. Kohdunsuu kiinni ja kiinteä. Paino oli tippunu melkeen 2 kiloa, mut johtuu varmaan siitä ku on taas vatsa alkanu toimiin vähän paremmin. Nyt sitten nostamis-, kurotus- ja ponnistuskielto päällä jos auttais - tai sit ei :( Kauhistuttaa jo valmiiks jos noi kivut tästä vaan pahenee. Sellanen istumarengaski mun sit tarvii hommata jollei parane. Sellanen kainalossa sit vaan liikenteeseen :)

Nyt tuli pelkkää omaa napaa... Illalla sit muita juttuja jos vaan jaksan.

:heart: :Ninni ja Kirppu 15+4 :heart: :heart:
 
Sokerirasitus oli tänäaamuna ja se meni läpi hienoilla tuloksilla, jee! vielä pitää mennä viikolla 26 uusimaan, mut lupaavalta näyttää kumminkin. Kauhea päänsärky on jatkunut eilisestä aamusta läpi yön ja vieläkin jomottaa. Tätä on nyt tosi usein.. eikä auta panadol eikä nukkuminen, eikä ulkoilu, tekis mieli työntää pää pakastimeen. Harmittaa kun pojukin kärsii kun mä joudun vaan makaamaan paikallani kun tuntuu että pää hajoo jos sa vähänkin liikahtaa. Verenpaineet ja hemppa oli ok, eli ei ainakaan niistä voi johtua. Kuuluu kai vaan asiaan.

Vähän parempi mieli on eilisen suhteen, vaikka edelleenkään en tunne mitään vauvan liikkeitä. Ne on vaan loppuneet.:ashamed:

enne ja aarre rv17
 
tässä on mennyt pvä itkeskellä ja syy:meidän koira joka lähti uuteen kotiin jo lähes 2kk sitten eikä ikävä vaan hellitä! Tänään sain viestiä uudesta kodista, että koiruus aina välillä portin luona odottelee äiskää hakemaan ja siitäkös padot aukenivat :'( Olen yllä koko aika riutunu ikävässäni ja puhunu miehelle, että josko haettas koira kotiin ja EI käy hänelle! Tänään siitä kehkeyty lihava riita ja olen aivan raivosta haljeta kappaleiksi :kieh: Mikä siinä on kun ikävä ei päästä otteestaan, vaikka mikään super eläinrakas en olekkaan mutta meidän koira oli sentään eri kiva kaveri!!! Mikä tähän auttas, kun en katsomaankaan halua lähteä, koska lisäisi vaan tuskaa entisestään???

Meilläkin on rakenneultra vasta viikolla 20+5 vai oliko enempikin kun aika vasta 25.10.Lääkäri sanoi, että sitä paremmin näkyy mitä isompi sikiö kunhan ei ole paljon yli 24vko. Seuraava neuvola vasta ensi vkolla, joten ei niitä liian tiuhaan ole kun edellinen oli joskus vko8.

tutteli78 16+2
 
Meillä taas se on rv 18-20, koska noilla viikoille asti se sikiö kehittyy/kasvaa tietyn kaavan mukaan! Sen jälkeen sitten enemmänkin omaan tyyliin, eli sitten on hankalampi määritellä, esim. raskausviikkoja tms.. Meillä ultra on ens keskiviikkona(3.10.2007:)).

Tutteli78: harmi:( Varmaan noilla hormooneillakin on osansa, että sen ikävän tuntee voimakkaammin. Miksi muuten annoitte koiran pois??

Ninni78Nyt vaan otat rennommin:) Mulla ainakin onneksi helpottaa aina välillä/menee kokonaan pois se kipu!

Nyt lähden laittaan saunan lämpiimään:) Mies tulee kohta kuopuksen kaa kotiin, joten ajattelin yllättää:D Me ollaan esikoisen kaa oltu kotona:) Mies kävi työhaastattelussa, sai mahd. vakkari työpaikan, JEE :wave: Kuopus oli sillävälin mummulassa, koska on niin papan poika:) Ihan sydämestä ottaa aina, kun pappa lähtee meiltä, niin poika vaan itkee papan perään :'( Tuo meidän kuopus on niin jännä, kiintyy ja omistautuu tietyille ihmisille. Aluksi syntymästään johonkin 1v.3kk. ikään asti(kunnes lopetin imetyksen) oli VAIN JA AINOASTAAN äidin oma pikkuinen. Sitten sen jälkeen papasta on tullut se omakulta:) Kyllä siis tietty äitikin aina ykkönen on:D On niin hellyyttäävä, miten on aina tietyissä ihmisissä kiinni ja toisia pelkää ylikaiken:).
Esikoinen taas on aina ollut helppo ja kaavojen mukaan menevä lapsi:) Vaikkakin ERITTÄIN VILKAS:D Ihanaa olla esikoisen kaa kahdestaan, äsken soitti mulle kitaralla ja lauloi hämähämähäkkiä:D Poika osaa nuotilleen laulaa, sit itse siinä vielä säesti:D

Joo, nyt meen, esikoinen tyhjentää varmaan taas karkkikaappia :headwall: Tulipahan selostettua noista pojista ja omaa napaa taaaaas, soori :D :D :D

:hug: kaikille =)

LOE 17+2
 
Päätä särkee täälläkin armottomasti ja peruin sen tämän pvän lääkärinkin kun en muka viitsinyt olla pois työharjottelusta! Nyt harmittaa, kun tämä kipu taas lamaa ja pulssi hakkaa sataa
:( Panadolit ei tosiaankaan auta, mutta olen kuullut että jotain migreenin kohauskipulääkkeitä voisi ehkä jopa käyttää raskaudenkin aikana ja niille olis todella käyttöä tällä hetkellä! Jatkuva hedari tekee kaiken lisäksi
kiukkuseksi!!!

Lapset ovat elämäni...koirasta piti luopua, koska alussa voin niiiin pahoin sen ruuan yms.hajuista ja koska oli kultsu niin karvaa lähti ihan sikana ja iso koira vaatii pitkiä lenkkejä johon en kyennyt ja mies koki että koira jäi hänen harteille ja huonolle hoidolle.Ajattelimme myös, että kun vauva on syntynyt ja ryömii lattialla ei ole kovin kiva jos joutuu ryömimään koiran karvoissa.Vaan empä olis uskonut, että näin kova ikävä ja syyllisyys seuraa koirasta luopumisesta! Tunnen tehneeni katalan tempun koiralle, joka oli todella kiintynyt minuun ja meidän perheesen
:ashamed:
 
No on vain kyllä jännä miten ne näin heittelee nää ultra hommat :)

Tossa justiinsa kävimmä porukalla cittarissa, neiti sai valita itelleen synttäri lahjan kun sillon viikon päästä synttärit. Siinä siellä sitten kävellessä supisteli aina ajottain ja mää tulin siihen tulokseen että ois pitäny se tän päivänen imurointi jättää väliin. Juu mun piti ottaa tänään ihan iisisti juu, mut tuo meijän eteinen näytti ihan hiekkalaatikolta ja siinä samalla tuli sit koko kämppä imuroitua.. :ashamed: Vielä ku kipasin tosta mein lähikauppa/postissa hakemassa paketin, nii masukki oli sitä mieltä että koetahan mamma rauhottua..!! :D Noo.. onneks me ollaan lähössä huomenna anoppilaan, niin siellä ei sit tuu mitää rehkittyä. Jos vaan ottais ihan laiskottelun kannalta ton koko viikonlopun, ku kuites ens viikolla on sitten taas touhua vaikka muillekkin jakaa, kun on ne neidin 6-vuotis synttärit seuraavana viikonloppuna :) Ja kyllä mää huomenna sille neuvolan tädille sanon nuista supisteluista, saanpahan ainakin mielenrauhan :)

Asiasta kukkapurkkiin. Minkäs ikäsiä muksuja teillä muilla on entuudestaan? Ja olettako jo kertoneet uudesta tulokkaasta? Millanen vastaan otto on ollut? Meillä Poika 8-vuotta sano alkuun että: "ei tänne mitään vauvoja tarvi tulla.." mut saman päivän aikana mieli kyllä sitten muuttui ihan positiiviseen suuntaan :) Neiti 5-vuotta oli heti alkujaan ihan innoissaan ja ja hoki vaan että "te kyllä huijaatta!" "koska se tulee?" "mie sitte kyllä hoijan sitä, vien sille tuttia ja tuttipulloa.." :) Nyt täällä sitten jo kovasti odotellaan että vauva tulis :heart:

Jahas mut eiköhän tämä höpötys riitä..

Marmeladi + Masuasukki 17+2
 
Pika pikaa,tuli mieleen vaik olin jo peiton alla nukkumattia oottelemassa et kuinkas noi raha-asiat menee:saako äitiyslomalla esikoisesta kodinhoidontukea? Kun vaavi syntyy,on esikoinen alle 2.5v,vaik eikös toi kht ole vain korvaus siittä ettei lapsi ole kunnallisessa päivähoidossa? Eikait tässä maassa nyt kotiäidit voi kahta tukea saada yhtäaikaa:LOL:
Kukas tietäis,en jaksais surffata kelan sivuilla,ne kun ei aina mun aivoille aukene!
Öitä!
M+himpula 14+1
 
margit:Sä saat sitä äitiyspäivärahaa ja lisäksi hoitolisää muista alle 3v. lapsista(iästä en ole varma). Näin ainakin itse sain, mutta ikäeroa oli vain 1v.4kk. saakohan tuota hoitolisää minkä ikäisistä, koska itsellä kuopuskin kerkeää täyttää 2v. mutta muistaakseni tuota hoitolisääsaa 3v. asti:) Kelalta kannattaa kysyä. Itse piti tosi tarkasti kysyä ja tietää, koska mulle ei ainakaan siellä alettu yhtään neuvoon:(

Lisäys: Osaakohan joku neuvoa, että mitä kaikkea rahaa saan tuon äitiysrahan lisäksi, koska kotona ennestään lapset 2v. ja 3v.(siis sitten, kun vauva syntyy:)). Ainakin sitä hoitolisää saa, mutta saanko isommasta jotain korotusta tms.? :)
 
Kyllä sitä margit saattaa saada, mutta siinä oli joku kikka kolmonen... Ne laskee sitten KELAlla sen sun äitiyspäivärahan ja mahdollisen kodinhoitotuen ja jotain erotuksia ja sitten joissain tapauksissa saa myös sitä kodinhoidontukea ja joissain ei :whistle:

"Kun perheeseen syntyy uusi lapsi, kotihoidon tuen hoitorahaa ja hoitolisää voidaan maksaa vanhempainpäivärahan maksuaikanakin perheen muista lapsista. Silloin hoitorahana maksetaan hoitorahan ja äitiys- ja vanhempainpäivärahan erotus."

Näin luki KELAn sivuilla ja hoitolisää saa sitten jos on pienet tulot...

Ja ja... Marmeladi kyseli muiden lapsien iästä ja meillä kun tuo poika ei oo vielä edes 10 kuukautta niin ei taida välittää vaikka kuinka puhuttais vauvasta :D Saapa nähdä minkälainen on sitten ilme kun on 1v4kk ja äiti tulee sairaalasta kotiin nyytin kanssa :whistle:

Nyt mä taas jumituin tähän koneelle vaikka pitäis mennä jo nukkumaan...
Pakko kait se on...

Pimmi 14+1 vielä
 
tutteli: Ikävää, että ikävä vaivaa noin kovasti. Ettekö voisi harkita koiran kotiinpaluuta kuitenkin uudelleen jos voit nyt paremmin?
Mulla ainakin koira pitää liikkeellä ja mielen virkeänä näin raskausaikana ja syksyn sateissa. Enkä usko kyllä sekuntiakaan, etteikö monessa lapsiperheessä olisi koiran karvoja lattialla.
Kaverilla on kaksi sakemannia ja 4kk ikäinen tyttö. Hyvin ne juttuun tulee ja karvoja on joka paikassa tutista rattaisiin saakka. Sama on varmasti tiedossa meilläkin keväällä, vaikka koiria on vain yksi pieni ja lisäksi kaksi kissaa. Uskon, että eläimet (kiltit tietenkin) ovat lapsen elämämässä rikkaus. Ei ne karvat niin vaarallisia ole jos joskus jaksaa imuroida.
Kuulostaa ainakin koiran ja sinun kannalta siltä, että koti on paras paikka. Koita saada mies ylipuhuttua! =) :hug:

Mulla ei oo yhtään raskautunut olo enkä siksi oikein saa tänne kirjoitettua. Seuravat neuvolat ja ultratkin on vasta kuukauden päästä. :( Mahtaako tuolla kukaan edes polskia.. :'(

Rhea ja mahamöllykkä 16+3
 
Huomenia.

Enne kiva, että sun sokerit oli hyvät. Mullakin yleensä nousseet vasta siihen 26vkon rasitukseen.

Tosiaan eilen kävin siellä äippäpolilla ja aloittivat mulle insuliinilääkityksen. Pitää pistää yhdistelmälääkettä kaks kertaa päivässä. Ääh...ottaa aivoon.

No pääsin sitten kurkkaamaan taas mun Mulperiaki...ja sielhän se nukuskeli. Mulla oli nuo 1 2 3 ja 4 vuotiaat lapset mukana ja yks hoitsu oli siinä hoitamassa lapsia . Varsinkin nelivuotias oli ihan haltioissaan vaavin näkemisestä. Kertoi heti isommille (6,7 ja 8) vuotiaille kotona, että oli nähnyt mamman masuvauvan ja että se oli vilkuttanut hänelle. Se kiva puoli tässä tarkkailussa on, että kk välein ultrataan ainakin näin aluksi ja sitten loppuraskaudessa vkon välein. Ens kk yritän sitten kurkistaa tuonne alemmas, jos vaikka sukupuoli paljastuis ;)

Marmeladi kyllä me ollaan kerraottu muille lapsille ja kauan aikaa sitten, että meille on vauva tulossa. 2-vuotias toi vauvalle tuttia mun masulle...3-vuotias antaa suukkoja...4-vuotias hoivaa mammaa...6-vuotiasta harmittaa, kun mamma joutuu olemaan sairaalassa kun vauva on syntynyt...tulee kuulemma ikävä. 7-vuotias pohtii, ettei sitten ainakaan tahdo nähdä vauvan rumaa napaa. Muuten voi kyllä hoitaa ja pitää sykyssä ja on ihanaa, että se pitää nyrkissä käsiä ja puristaa kätensä sormen ympärille. 8-vuotias aikoo auttaa vauvan hoidossa ja auttaa kuulemma myös noiden isompien vahtaamisessa, kun vauva tarvii mamman tisua. 1 (+1kk)-vuotias ei tajua ainakaan vielä mitään vauvan tulosta. On itse juuri oppinut kävelemään ja maailma pyörii vielä oman navan ympärillä. Saapi nähdä tuleeko mustasukkaisuutta. Mulla 5. ja 6. välillä on vaan 11kk ikäeroa ja ne on pahimmat tappelupukarit ja mustasukkaisimmat toistensa tekemisistä.

No nyt täytyy lähtee viemään palkkalappuja, jos vaikka ens kk alussa sais jotain palkkaa ;)

Mamma Muu+Mulperi 15+
 
Smoi! Harmaa päivä täällä Turussa, mittari näyttää 9 astetta, eli ei mikään lämminkään. Häntäluu edelleen sikakipee ja alaselkä ihan jumissa.. Oon parin kuukauden päästä varmaan jo ihan invalidi :ashamed: :(
Yhtään ei oo kivut menny parempaan suuntaan, välillä tuntuu jopa pahemmilta. Eilen illallaki kaitoin ruokaa baarijakkaralla istuen kun oli alaselkä niin kipee.

Raisioon on tänää auennu joku uus lastentarvikeliike ja siellä mainostettiin olevan huimia avaustarjouksia ja aattelinki jos jaksais sinne raahautua kattoon jos ois jotain kivaa tyrkyllä.


Joko oote muuten kattonu vaunuvaihtoehtoja? Me ostetaan mun kaverilta viime vuoden Gesslein swing-fi:t, tällä kuosilla:

http://www.vaunuaitta.fi/tuotteet/lastenvaunut/gesslein/swing-fi/swingfinvarikaakao/

Tarvis taas vähän siivotakin mut lääkäri vähän niinku kielsi multa sellaset rehkimiset... Mut kun ei ne tavarat itelläänkään paikoilleen mene..

Tuli vähän tällanen valitusvirsi mun kirjotuksesta, harmittaa vaan noi omat kivut...

Ja sori etten nyt jaksanu kommentoida muiden juttuja, kaikki oon kuitenki lukenu!

:heart: :Ninni ja Kirppu 15+5 :heart: :heart:
 
Jyväskylässäkin oli iha saamarin koleaa aamulla kun pyöräilin töihin ja olin ihan jäässä vaikka oli toppaliivikin päällä. Syksy saapui suurin harmain siivin... Vaikka viikonloppua kohden ne lupailikin vähän lisää lämpöä taas. Mä kyllä tykkään viileistä syksyilloista kun tulee töistä kotiin ja saa laittaa saunan päälle, miten nannaa kun on luita ja ytimiä myöten jäässä. :)

Vaunuista, me saatiin lahjoituksena enon perheeltä vuoden '03 Teutoniat, epäilisin että ne on nuo Prestiget, mutta varma en oo. Tuota kuosiakaan ei ole enää mikä noissa meidän vaunuissa on, mutta se on semmonen ikäänkuin pronssinhohtoinen. Muuten todella hyväkuntoiset ja kauniit vaunut, leveät renkaat joka helpottaa varsinkin minun kärräilyä. Eli aikalailla tätä näköä:



Noista alhaisista verenpaineista vielä, niistä ilmeisesti johtuu nää mun jatkuvat migreenit... Oon tosin muutenkin niille taipuvainen ja tää istumatyö ei helpota niskojen lukkiutumista. Pitää kyllä mittailla noita paineita sitten edelleen, että tietää ettei lähde rehkimään. Eilenkin meinasin olla ojan pohjalla pitkin pituuttani kun lähdin töistä kotia kohti reippailemaan kävellen ja puolimatkassa rupes silmissä sumenee. :x

Nyt ois taas työn jatkumo. ->
mama-L / Onnimuru 16+1
 
Ai niin Papsu, kyselit tosta nukkumisesta... Mun on jo vähän aikaa tarvinnu asetella peitto tonne masun alle ja vähän jalkojenki väliin. Masu tuntuu selvänä kovan pallona jos koittaa mahallaan nukkuu, ja se onki melkeen ainut asento missä osaan nukkuu. Nyt on vaan vaikeutunu toi mun hyvän asennon löytäminen ku on toi selkäongelma, menee aikaa et saa aseteltuu peiton silleen et on masulla ja selällä hyvä olla, ja sit käyki äkkii niin et ku oon aikani ähkiny et saan hyvän asennon ni sit onki jo pissahätä ja tarvii nousta ylös mikä ei oo kovin helppoo... Ja sit taas sama rumba alusta :kieh: :kieh:

Et silleen täällä....

-Ninni ja Kirppu 15+5-
 

Yhteistyössä