~~~MAALISMASUT 2008~~~Syyskuussa

Amalia: toivottavasti kaikki hyvin masussa! Ihanaa kun neuvolaan saa noin nopeasti ajan tarkastukseen.

Mieliteoista on ollut puhetta... Mulla niitä ei ole ollut vielä mitään! Tietääkö joku tuleeko niitä erityisesti tiettyyn aikaan raskaudesta? Olin ihan varma, että niistä tulee oikea riesa kun yleensä jo pelkät kuukautiset sai aikaan ihme mielitekoja - ja tietysti aina johonkin epäterveelliseen :ashamed: Mieskin taitaa oikein odottaa, että jotain tulisi - jos vaikka vain mietin kauppalistaa ääneen niin heti tuo on innoissaan kysymässä, että "ai, onko toi nyt raskaudesta johtuvaa?" :LOL:

Mamma muu: Mä olen jotenkin koko raskauden ajan pelännyt että sokereissa tulee jotain. Siihen rasitukseen joudun, koska painoa on juuri sen rajan yli ja sitä kovasti jännäilen. Jotenkin sinun kirjoitukset on kuitenkin saaneet oman mielen rauhoittumaan, että ei se ole maailman loppu vaikka jotain olisikin. Ja olisihan siitä ruokavaliosta toki se hyöty painoa ajatellen. Vielä ei onneksi ole paino noussutkaan. Joten kiitos avusta, jota olen tietämättäsi saanut :D

Muuten olo on vaihteeksi oikein hyvä! Energiaa riittää päivällä ja urheiltuakin tulee päivittäin. Iltavalvomiset jätän kyllä suosiolla muille, kyllä mun yö alkaa jo klo 21 :ashamed:

Alisa rv 17+1
 
Loka
Mie oon nyt sitte vuodelevossa. Ei sentään lääkärin, mut th.n kehotuksesta. Kiireellisen lähetteen laittovat ä-neuvolasta tänään ( aamulla kun soitin ) naistentautienpolille ja nyt huomenna vien pissanäytteen labraan ja sitte perjantaina meen keskussairaalalle naistenpolille näytille.
Eilen kävelin puol kilometriä kun hain äidilleni postin ja sen jälkeen alko sellanen alaselän ja vatsan kipu että huhhuh. Supisti ja sitä kesti kuus tuntia kunnes pääsin yöunille. Yöllä heräsin pissalle ja sillon oli kohtu vielä pinkeänä mut kivut oli hävinny.
Aamulla ei ollu mitään mut nyt taas vihloo jo selkää.
Jännittää että miten tässä vielä oikeen käy :( Lauantaina on esikoisen synttärit ja sillon meinaan jo vähän liikkuakin tässä kotona ellei perjantaina se lääkäri sitä ehdottomasti kiellä, nyt oon käyny lähinnä vaan pissalla.
Sellasta meille. TYLSÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ !!!!


|O |O |O


Ja viikkoja siis 16+4
 
Amalia + loka: Toivottavasti kaikki on vauvalla hyvin!

Valkkarista on ollut puhetta.. Täällä on koko raskauden ajan pidetty pikkarisuoja, kun lorottaa.

Ruokahimotuksia raejuusto ja mandariinit on kova sana tällä hetkellä!

Koittakaahan tyttöset parantua flunssasta!

Omaa vointia... Vielä vähän nuhaa on ja kova väsymys täälläkin vaivana. Huomenna aamulla on neuvola ja se jännittää kauhiasti.. Pelkään niin huonoja uutisia.. Pahoinvointi ja oksentelu jatkuu edelleen.

riksu + lätty rv 16!
 
Loka: Meidän esikoisella myös synttärit lauantaina :heart: Siis oikeasti huomenna, mutta lauantaina pidämme, koska tutut töissä/koulussa.

Mielihalut: yhdessä välissä oli suklaa ja nyt taas salmiakki:) Pitää yrittää aina hillitä, koska sitähän ei saa paljoa syödä! Nyt tonnikala(ainoastaan paloina vedessä) IHANAA :D Välillä söin raa'an punasipulin kaa:) Nyt äsken vetäsin pari purkillista jäävuorisalaatin ja hesen valkosipulikastikkeen kanssa, NAM :D Kätilö sanoi, että tonnikala on harvoja kaloja, joita saa raskaana syödä:) Ja Pizzat ovat myös mieliherkkuja:) ÖööÖÖö, kiloja on tullut jo nyt seitsemän :whistle: Kätilö kyllä sanoi, ettei haittaa, koska lähtöpaino oli pieni(46Kg). Jännää, miten nämä halut ovat niin ristiriitaisia, välillä syön yli terveellisesti ja välillä taas... :whistle: :whistle: :whistle:

LOE ja "karkki" 17+0(olen niin ulapalla näiden viikkojen kaa, onneksi ens keskiviikkona rakenneultra:)).
 
Elikkäs polttelut ja vihlonnat johtuikin siitä kun istukka on niin lähellä kohdunsuuta., Käski ottaa rauhallisesti. Terkka huolestui mun painoista ja laati sitten ruokaohjelman kaheks viikkoo (sitten taas neuvola) niin katotaan sitten painoo uudestaan ja mietitän mitä sitten. Elikkä mun heikotuksetkii johtuu ihan vaan siitä kun en saa tarpeeks ravintoo/energiaa.
Mutta se nyt tällä kertaa.

Ainii vauva oli taas isompi kun viimeks vastas rv15.

Amalia 14+1
 
Iltaa maalismasut! Tää ilta onkin niin ihana tuon sään puitteissa, tulin tuossa juuri lenkiltä! Vielä ainakin pystyy lenkkeilemään ihan normaalisti. Reippaan ja mäkisen sauvalenkin jälkeen joskus on selkä kipee, mutta ei muuten mitään kummempia vaivoja. Baletissakin tuli tosi hyvä olo, kun tehtiin sellaisia mullekin sopivia liikkeitä eilen.

Torstaina olisi rakenneultra. Ei varmaan kysytä sukupuolta, ehkä. Alunperin ajateltiin, että ei edes ehkä, mut nyt on alkanut kiinnostaa. Onko vinkkejä, mitä kannattaa katella jalkovälin lisäksi, sukupuolen selvittämiseksi?!? Jännittää kyllä vähäsen, että onhan kaikki hyvin. Ainakin välillä tuntuu masussa sisäistä kutitusta, liekö se meidän Helmis, joka siellä kutkuttelee äitiään?

Harmi, että moni on joutunut saikulle lepäämään, ns. terveenä sairastaminen on ärsyttävää, kun aika ei meinaa kulua millään ja mitään ei oikein saisi tehdäkään. Pistäkää miehet kauppaan ostamaan kivoja lehtiä tai hakemaan niitä kirjastosta! Ja leffoja saa kans aika kivasti kirjastosta, niin aikanne kuluisi jotenkin. Paranemisia ja hyviä vointeja kaikille!

Tietääkö tai muistaako kukaan, missä vaiheessa on Stockan hullut päivät? Kun nyt on kaikissa kauppakeskuksissa jotkut hulinat, niin aattelin, että eikös Hullujen päivien aika ole kohta!

Nyt terveellistä iltapalaa vääntämään, kun alkaa se uusi sarja maikkarilta. Siinä on se Ally McBealin näyttelijä, joka on ihan huippu. Ostin eilen hulluna kotimaisia omppuja, mandariineja ja herkullisen vihertäviä banaaneja ja söin niitä heti vatsan täyteen. Taidan ottaa tänään uusiks...

Misupai ja Helmis 17+3
 
Misupai, kadehdittavan terveelliseltä kuulostaa sun liikunta- ja ruokailutottumukset.
Itseä ärsyttää just nyt se, etten pääse liikkumaan, kun flunssa ei ole kunnolla ohi. Mutta ruokahalua löytyy sitten senkin edestä, tänään söin hävettävän suuren annoksen perunoita (joita en normaalisti syö lainkaan) ja jauhelihakastiketta. :ashamed:
Mutta vertailin just neuvolakorttia edelliseen raskauteen, niin painoa oli täsmälleen saman verran kuin ekassa näillä viikoilla ja ekassa oli lähtöpaino kuitenkin kilon pari alempi.
Että ei kai hätää, mutta olo on kuitenkin plösähtänyt ja nesteinen.
 
Pikkuvaemo: Miulla oli kans samanlainen olo alkuraskaudesta, kun olin kipee enkä päässyt normisti liikkumaan. Eiköhän meistä jokaisella ole jonkinlainen huoli omasta painostaan ja onhan se naiselle täysin ominaista. Luulen, että huoli kiloista on suurempi hoikilla ihmisillä (joihin kuulun myös, BMI 18-19), kuin niillä, joilla on lähtöpainokin suurempi. Myös se tietenkin huolettaa (hölmöä), että pääseekö entisiin, treenattuihin mittoihin takaisin. Oon kuitenkin suurimman osan elämästäni harrastanut kilpaurheilua ja nyt omaksi ilokseen, joten sitä kaihtaa ajatusta suuresta painonnoususta.... suklaarusinat siihen tuskin auttaa!!! Ne olikin veronpalautusjuhlaherkkuni... Mites muut, pääsittekö plussalle vai menikö verot miinukselle? Mut onneni on, että tekee mieli kunnon ruokaa ja hedelmiä/marjoja. Pitsakin kyllä maistuu, kun siinä on suolaa!

Voihan paise! Tuntuu, että just kun on päässyt eroon edellisestä jättinäppylästä, seuraava ilmaantuu. Eikös tyttö vie äidiltään kauneuden? Mie toivon sisimmässäni tyttöä (unessa sellaisen synnytinkin), samoin äitini. Anoppi oli nähnyt unen, jossa meidän pikkuinen tyttö leikkii lumihangessa... Johtuu ehkä tuo tyttötoive siitä, että mulla on rakas pikkuveli, kaks kummipoikaa ja kavereiden lapset enemmistöltään poikia. Enkä ole saanut ommella riittävästi ihania mekkoja!! Pääasia on kuitenkin se lapsen terveys!

Misupai ja Helmis 17+3
 
Iltaa! Minulla on pahoinvointi loppunut ja söin tänään ensimmäisen jätskini 2,5 kuukauteen :D Lapset kinus kaupassa ja päätin ostaa, kun ei tehnyt enää huonoa siinä jätskialtaan ääressä. Eli olo on tosi hyvä.

Älkää murehtiko painonnoususta liikaa! Ite olin ekassa raskaudessa huolissani että mitä jos lihon pysyvästi ja vatsa jää pömpölleen yms. Nyt kokemusta on sen verran (omista ja muista), että keskimäärin ottaen ne, joilla on ennen raskautta ollut hyvät vatsalihakset, niin vatsa palautuu hyvin, muilla huonommin mutta siihen ei voi tässä vaiheessa enää vaikuttaa (kiloista huolimatta vatsa kasvaa). Muualle kertyneet kilot rapisevat imettäessä nopeasti. Jos taas niitä ylimääräisiä ei ole, niin eipä sitä maitoakaan paljon heru! Ja keskellä yötä kun vauva herää kolmannen kerran syömään, niin itsekin on enemmän kiinnostunut siitä maidon tulosta kun mahdollisista masumakkaroista. Ei ole siis tarkoitus painostaa ketään lihomaan liikaa, eikä huolestuttaa niitä joille painoa ei vaan kerry, jokainen on yksilö, ja pääasia on että syö terveellisesti ja riittävästi. =)

SIENNA: Miksi ei vihreää teetä saa juoda? Ja, suurin osa kun kuuluu luterilaiseen kirkkoon, niin noudattaa kirkon oppia kasteasiassa =)
 
Oikein nolottaa kun olen niin laiska kirjoittamaan. Käyn päivittäin lukemassa juttujanne, mutta en itse jaksa tarttua toimeen. Nyt sitten jaksoin viimein.
Ensin vähän vastauksia kysymyksiin...
Rakenneultrastaniin ei meinata kysyä sukupuolta. Ainakin näin ajatellaan tällä hetkellä. Voi olla että uteliaisuus voittaa. Mutta on se varmaan kiva yllätys sitten synnytyksen jälkeenkin tietää kumpi tuli. 4 D ultraan ei sitten mennä kun siellä selviäisi se sukupuoli. Muuten olisi kyllä kiva kokemus.
Ruokahimoistasen verran, että kaikki menee, mutta hapankorppu on tällä hetkellä ykkönen. Ja kaikki kotiruoat maistuu paremmin kuin hyvin. Makeakin on alkanut taas uudelleen maistua.
Oma napa: Luulen, että tunnen hipaisuja masussa mutta en edelleenkään ole siitä ihan varma. Maha tuntuu pinkeältä ja nipistelee sekä kipuilee lievästi melko usein. Oikein huomaa, että ne ovat kasvukipuja(tai ainakin luulen niin). Yöllä alkoi masu kiertää ja sattua oikein kunnolla. Pelästyin vähän, mutta se olikin jotain vatsapöpöä. Tollaset on pelottavia kun mä en ainakaa erota että mikä on suolen toiminnasta johtuvaa oireilua ja mikä taas liittyy tähän raskauteen. Välillä huomaan, että jos suutun oikein kunnolla niin sen jälkeen alkaa vatsaa kivistää. Onko muilla vastaavaa? Pitäisi kai rauhoittua. Sanoin miehellekin, että voisi vähän antaa asioissa periksi etten saisi "raivopuuskia"
:LOL:

Ei muuta kun jaksamisia kaikille!

Jennah ja pikkuveijari 16+5
 
Moi pitkästä aikaa! :wave:
Mä en oo jaksanu kauheesti netissä hengata viimeaikoina ni on 2+ jääny kans vähemmälle. Oon mä selailemassa käyny.

Uusiakin oli tullut vielä, joten tervetuloa! :wave:

Oli kai jotain kommentoitavaakin, mutta näin aamutuimaan ei pää toimi. Ihanaa ku on enää 3 päivää töitä ja sitte loppu nää kuden aamut!! |O

Mä näin ekaa kertaa vauvasta unta ja oli aika ihanaa. Saatiin tyttö ja se oli tosi kaunis ja kiltti. Osas jopa puhuakkin heti parin päivän jälkeen. Lääkäri vilautti vauvaa ennen syntymää leikkaamalla vatsan peitteet auki. :eek: sit pari päivää myöhemmin synnyttämään.

Mua jotenki vaivaa kun välillä unohdan koko vauvan vähäks aikaa kun olo on niin normaali. Sitte yhtäkkiä muistuu mieleen, että mähän oon raskaana. Kai sitä sit muistaa paremmin ku liikkeet tuntuu ja maha on älytön.. :/

Rhea ja mötkylä 16+1
 
Mulla oli eilen neuvola ja kyllä ne oli sielläkin sitä mieltä että pitäs alkaa olla rauhallisimman varsinkin jos nää supistelut jatkuu..
Vauvan syke oli 155 ja mulla on ennestään neljä poikaa joilla on ollu 130/140 ..pientä toivoa on että vaihtus tuo sukupuoli .. :) Olen mä nähnyt unta että tyttö syntyy ja näin mutta..harmittaa kun ei pääse enää ulrtaan jossa vois kysästä..
Minna ja "aapu" 16+4
 
Huomenta vaan :)

Mie se aamun starttasin reippaasti, pesasin suihkuhuoneen kattoa lukuun ottamatta. Kyllä nyt on tyytyväinen olo ;) Puuro tuolla kiehuu ja met kuopuksen kanssa alamma kohta sitä sitten makustelemaan.
Masukki se vaan tuntuu päivä päivältä vievän enempi ja enempi tilaa tuosta vyötärön seudulta, jahka tuo tyvär tuosta tervehtyy niin lähemmä mammalle ostamaan uuet housut :) Vointi tällä hetkellä mitä mainioin :D Perjantaina sitten onkin neuvola käynti, sitä siis oottelemaan.

Marmeladi ja Masuasukki 17+1
 
Huomenta vaan täältäkin suunnalta

Marmeladi ihanaa, kun oot saanut siivotuksi...oikein kadehdin tyytyväistä oloasi...minä nimittäin en oo saanut aikaan mitään taas tänä aamuna. No lapset syöneet aamupalaa ja kuiviin vaihdettu ja pihalla tuolla nyt leikkivät ja mies vahtii ;)

Alisa...hyvä jos mun höpinöistä on ollut jotain iloa jollekin. Ei ne sokerit tosiaan oo maailmaa kaatava asia, ja hyvä kun huomataan ajoissa. Vaatii aikamoista itsekuria tää 1800kcal dietti, mutta motivaattori masussa on niin hyvä , että sellasta on vaikeeta saada, jos vaan muuten vaan laihduttaa.

Valvatti...mä en kyllä usko, että hoikemmilla olisi mitenkään vaikeempaa tuo, kun kertyy ylimääräisiä kiloja. Kun lähtöpainoa on "enemmän kun toivottua" niin jokainen kertynyt kilo nolostuttaa. Jos on paljon ylipainoa, niin painonnousuhan ei ole ollenkaan suotavaa. Pikemminkin suositellaan, että paino ei raskauden aikana nousisi ollenkaan. Ja sitten sun painosta tulee julkista riistaa, josta kaikki jaksavat huomautella, jopa tosi inhottavaan sävyyn. Tiedän, että monilla on kynnys mennä neuvolaan tai lääkäriin ultrattaviks tai muuten tutkimuksiin, kun jo kynnyksen yli astuttaessa saa kohdata paheksuvia katseita. Paino on kuitenkin jokaisen henkilökohtainen asia. Mä en ollut yhtään lihava, kun aloin ekaa odottamaan, pikemminkin päinvastoin. Mulle kerty lisäpainoo 35kg!, joka on sitten jäänyt, kun olen tullut heti imettämisen lopetettuani/tai sen aikana uudelleen raskaaksi. Kaikilta eivät myöskään liikakilot karise imettämisen aikana. Mulla on aina synnytyksen jälkeen iskenyt raajoihin ihan hirvee turvotus...eli jostain syystä nesteitä kertyy. Kengät ei mahdu jalkaan jne. Mutta sekin on varmasti yksilöllistä niinkuin kaikki muukin. Onneksi emme ole samasta puusta veistetyt.

Mulla on huomenna se äippäpoli ja diabeteslääkäri. Jännittää jo valmiiks ultraakohan se siellä. Ja millanen lääkäri on. Mä olen jo tuntenut liikkeitä, vaikka neuvolatäti kivenkovaa väitti, ettei se oo mahdollista. Mä myös neuvoin sille, että mistä se saa ne sydänäänet kuuluviin...kyllä kuulkaas äiti on paras asiantuntija ;)

Minna27...mulla on kanssa pikkuinen orastava tyttöhaave. Toivottavasti teidänkin ukkovalta nujertuu. Onhan se totta, että jokainen toivoo tervettä lasta ja sukupuoli on sivuseikka. Meillä on tyttöjen välissä 5 poikaa, ja neljättä lasta odottaessani neukkatäti oli ihan varma, että tyttö tulee, kun pulssi oli vaavilla sen verran korkee..huiteli tuolla 170 kiepeissä. Poika sieltä kuitenkin tuli...meidän pääsiäistipu (palmusunnuntaina syntynyt).

Tuosta vaavin terveydestä...mun yhdelle kaverille synty muutama vuosi sitten down-ylläri. Ei ees kätilö huomannut synnytyksessä mitään poikkeavaa. No lääkäri huomas sen vasta, kun olivat kotia pääsemässä. Olihan se tosi shokki koko perheelle ja suvulle. Kaverikin oli käynyt kaikissa normiultrissa ja kaikki oli vaikuttanut normaalilta. Muistan, kun eilisen pvän, kun kaveri soitti laitokselta...mulla on sekä hyviä, että huonoja uutisia...meille on syntynyt poika...mutta hän on down-lapsi. Kyllä itketti. Olin silloin itsekin raskaana. Kyllä tuntui epäoikeudenmukaiselta silloin muutaman vkon päästä synnyttää täysin terve vauva...olo oli suorastaan syyllinen ja oli vaikeaa kertoa vauvasta kaverille. Niin ja tää ei ollut niiden eka lapsi. Onneksi nykyaikaan on paljon kaikenlaisia tukitoimia. Vanhemmat saavat apua ja on verkostoja, lapselle on erilaisia terapioita: musiikkiterapiaa, toimintaterapiaa, puheterapiaa yms. Onneksi tuo pikkuinen on oppinut kävelemään ja puheleekin jo. Hänellä ei ole sydänvikaa, niinkuin useimmilla downwilla on ja muutenkin reipas, positiivinen ja halailevainen kaveri. Oon monta kertaa miettinyt, että mitä jos ois omalle kohdalle sattunut...oiskohan musta ollut siihen. Kaverikin oli 24v kun sai tuon lapsen (että ei mikään vanha). Onneksi meille on tullut terveitä lapsia. Vaikka meillä on lapsilla astmaa, allergioita ja aspergeriä, niin ne tuntuu jotenkin pieniltä noin isojen ongelmien rinnalla.

No tulihan raskasta teksitä...

Kait se pitää alkaa valmistautumaan töihin lähtöön...

Mamma muu+Mulperi tasan 15vkoa
 
Minä kanssa täällä teitä lueskelemassa taas pitkästä aikaa kun on ollu aikamoista hulinaa koko viikonloppu ja alkuviikko. Perjantaina se älytön väsymys äityi sitten ihan kunnon flunssaksi mutta kuitenkin lähdettiin mun äidin luo ajelemaan. Lauantain vastainen yö menikin sitten ihan kuumeessa ja vielä sunnuntainakin lämpöilin. Maanantain ja tiistain kävin hakemassa saikkua kun oli ihan veto pois. :| Mutta ihanaa kun sai levätä... Ja kyllä on huomannu ton miten vastustuskyky pöpöjä vastaan huononee roimasti raskaana ollessa; ennen vanhaan olin kipeenä oikeasti siis 1-2 kertaa vuodessa max ja tää oli nyt jo toinen ärhäkkä flunssa 3 viikon sisään. Inhottavaa :x

Mutta kauheasti kaikkea ihanaakin oli viikonlopussa kun sain vihdoin oman pianoni meidän kotiin, ja Helsingistä tuotiin myös vauvan vaunut (Teutoniat '03), hoitopöytä+amme, ja kaikkea rintarepusta syöttötuoliin. :heart: Näiden lisäksi sitten saatiin vielä uusi keittiönpöytä + 6 tuolia, parvekekalusteet ja sohvapöytä. Ja nyt kyllä näyttää koti ihan erilaiselta, ja ihanalta. <3

Tuosta rakenneultrasta, ollaan harkittu sitä ja mennään ihan tavalliseen, tuo 4D ei ole meille niin oleellinen kun sukupuolta ei haluta tietää yms. Eikä tuo rahakaan kasva ihan puussa... Ja mulla ku on töiden kautta aina mahollisuus vilkasta ultralla ku haluan niin ei tunnu kovin järkevältä maksaa sitä lähemmäs 200 euroo yhestä ultrasta... Mutta tosiaan siksi käydään siinä perusrakenneultrassa kun me ei seuloihin osallistuttu eikä np-ultraa jyväskylä tarjoa, niin että ne isoimmat rakenteelliset viat sulkisi pois.

Jennah, mä oon kanssa monena yönä nyt heränny semmosiin just varmaankin suolistoperäsiin vatsakipuihin, kun vääntää niin maan p*rkeleesti et välillä joutuu menemään ihan kaksinkerroin. :( Ja tätä tapahtuu myös usein raskaamman ruoan syömisen jälkeen. Mut oon kyllä mäkin muutaman kerran huolestunut ettei vaan mitään vakavaa oo. Mutta olisin kyllä tunnistavinani ne joka kerta just semmosiks vatsanväänteiks kun ei oikein ruoka sula.

Eilen muuten kun miehen kanssa oltiin hommailtu niin en oo ihan varma mutta masu vetäs ihan kovaks muutamaks kymmeneks sekuntiks, ei sattunu eikä mitään mut tuli semmonen outo fiilis. Et oiskohan ollu joku supistus, ja eihän semmonen vaarallista oo :eek: Eihän? Pitää varmaan ottaa hieman rauhallisemmin noikin hommat tästä lähtien... Kerran viikossa lauantaisin saunan ja loton jälkeen ja silleen :D No ei vais.. Hehe, meneepä nyt erikoiseks tää teksti. Paree ehkä lopetella ja lähtee lounaalle!

Heips
mama-L & Onninasu 15+6 :heart:
 
Meille ei mitään ihmeellistä taaskaan..Innolla odotan viikon päästä olevaa ultraa. =) Mieskin lupautu mukaan,oli esikoisestakin.
Eikä oo aateltu kysyä lapsen sukupuolta,koska en siihen vastaukseen luota ihan 100% varmasti,ja aateltiin taaskin jännittää kaikki loppuun asti. :) Tyttö olis haaveissa... :heart: Toki tietty molemmat on tervetulleita! =)

Kiitos kaikille,jotka kerroitte kokemuksistanne "luomusynnytyksestä" ja käynnistyksestä. :) Kaikkihan ne on erilaisia,niin tapauskohtasia.

Mulla ei oikeen mitään tiettyä ruokahimoo oo ilmenny,mut eipä tainnu olla esikoisestakaan mitää.

Uusiakin on tainnu tulla sit viime kirjotuksen...Tervetuloa! :heart: vaan miunkin puolestani.

Mamuliini ja masukki 17+2
 
Heips. Koin tänään kauheen säikähdyksen. Olen täällä kirjoitellutkin että liikkeet on hävinnyt tai ainakin ne on vaimentunut tosi paljon kun välillä n. pari viikkoa sitten tunsin jo ihan kunnon potkujakin välillä ja nyt ei mitään (ehkä aavistuksen hipaisuja). Oli se neuvola ja ne alkoi kuunnella sydänääniä eikä saanut niitä kuuluviin. Se hoitaja pyöritteli sitä anturia (vai mikä onkaan) mun mahan päällä ja etsi ääniä löytämättä, etsi ja etsi, tuntu et se kesti ikuisuuden. Lopulta sitten pienen pienet hennot äänet sai kuuluviin. Siinä noin viidessätoista minuutissa mitä makasin siinä pöydällä maha paljaana niin ehdin jo ajatella kaikenlaista, PELÄTÄ pahinta. Säikähdin todella, koko päivä on mennyt vähän järkyttyneenä ja tavallaan shokissa, kyllä sen verran säikähdin. Pitäs olal nyt onnellinen kun ne äänet lopulta kuului, mutta silti huoli painaa. Se terveydenhoitaja veikkas että olisko se istukka siinä edessä vaimentamassa niitä liikkeitä ja sydänääniä, en tiedä mikä on totuus mut kyllä pelottaa.

Kaikka muut oli hyvin, ja nyt pitää kuukausi odotella seuraavaa neuvolaa ja sitä että jännitetään sydänääniä- hitsi, olin aivan varma et nyt ei oo kaikki kunnossa. Mutta kai on. Kai. Äh, olen nyt liian sekava saamaan järkevää tekstiä aikaiseksi. Ehkä sitten kun olen vähän rauhoittunut ja selvittänyt päätäni.

enne ja aarre 16+6
 
Mieletön päivä taas vaihteeks tänään. Näköjään joka toinen päivä on ihana ja joka toinen kaikkea muuta.
Kävin aamulla pitkän lenkin koiran kanssa, jonka jälkeen mies antoi minulle ihanan niska-hartiahieronnan.
Auttoi pääkipuun paljon paremmin kuin Panadol. Mies-raukka myöhästyi töistä, mutta vaimo oli tyytyväinen :D .

Sitten lähdin kaupungille ja näin ensin yhden ystävän lounastreffeillä, sitten shoppailin äitini kanssa hetken, näin toisen ystäväni ja lopuksi vielä kävin kahvilla kaveri nro ykkösen kanssa.
Pyysin sitä ekaa ystävääni myös kummiksi, ja hän oli ensin aivan häkeltynyt, mutta myös hyvin innoissan.
Hän on hyvä ystäväni, mies ja elää parisuhteessa toisen miehen kanssa. Mutta ihanampaa kummia kuin hän, en voisi ajatella.
Hän ehti jo hätäillä, ehtiikö minnekään ihanaan kaupunkiin shoppaamaan jotain taivaallista vauvalle ennen maaliskuuta :LOL:

Tällainen itsekäs päivä ollut tänään siis tällä mammalla, kummasti helpottaa välillä kun saa tuulettua kavereiden kanssa. Mieheni on yrittäjä ja yötäpäivää töissä, joten oma aika on välillä kortilla.

Nyt jaksaa taas pelata ja leikkiä illan pojan kanssa ja nauttia myös hänen seurastaan.

Omanapaterkuin pikkuvaemo ja -kakkonen 14+5
 
Onpas täällä hiljaista! Me tiputaan kovasti, niin oli pakko edes jotain raapustaa. Istuin tuossa pari tuntia taloyhtiön hallituksen kokouksessa, huh huh, vanhojen setien kanssa. Lupasivat, että saadaan pitää vaunuja rappusten alla. Jee! Pieniä nämä ihmisten ilot...

Huomisaamuna onkin se rakenneultra, nyt jännittää jo enemmän! Mut on sinne jotenkin niin kiva mennä, kun tietää, että siellä vauvelin näkee. Täällä sen tekee koulutettu röntgenhoitaja, jos en papereista väärin lukenut. Osaako ne asiansa, eikös sen voisi tehdä kätilö tms.? No, sen näkee sit aamulla.

Nyt pesulle ja sitten täyttämään Predo-päiväkirjaa.

Misupai ja Helmis 17+4
 
Syksyistä iltaa täältäkin!

Ja ensiksi Tervetuloa kaikille uusille :flower:

Laiskiais -kirjoittelija täälläkin.... nytkin taas silmät jo ristissä eli kohta iltapalaa ja sängyn puolelle.. ei olis ennen meikäläistäkään saanu ennen puolta yötä nukkumaan, mut minkäs teet kun väsyttää!! :D

Ai sullon Misupai huomenna jo rakenneultra!!!? Onnea matkaan!! Mulla on kahden viikon päästä ja se kyllä jännittää nyt jo. Eiköhän kaikki hyvin ole, mutta jänskättää silti..
Enne, ihan samoja juttuja täälläkin.. liikkeet tuntuu jo, mutta nytkin vkonloppuna tyyppi kai lepäili ja keräili voimia kasvuun, niin enkös mä jo visioinut vaikka ja mitä :| heti maanantaina alko meuhkaaminen, joten kaikki kai hyvin. Nyt kun miettii niin vähän kummastuttaa tommonen rytmi... kenenköhän lapsi se on, me kun ei tod. olla mitään maanantai-ihmisiä :LOL: Ehkä pieni protestoikin sitä, kun piti töihin lähtee eikä enää saanukaan vaan herkutella ja lojua :p

Mukavaa loppuviikkoa kaikille =)

pikakuulumisin,
Hexodus ja masutyyppi 17+0
 
Kerrankin ollaan ajoissa lähdössä jonnekin ;) Elikäs tänään mulla se diabeteslääkäri. Jotenkin hirvittää, jos joudun taas aloittamaan insuliinin...hölmä pelko...mutta, kun on ollut puhetta noista insuliinikuolemista. Hassua, että miettii sellasii asioita, kun eihän siitä oikeesti oo vaaraa, kun ottaa vaan lääkärin määrämät annokset, mutta kuitenkin.

Jep...näin lyhyesti nyt tällä kertaa...

...illalla enempi.

Mamma Muu+Mulperi 15+
 
En sit eilen enää jaksanukaan tulla mitään kirjottaan, olin vasta puol ysiltä kotona ja ihan poikki, selkä kipeytyy nyt kans helpommin kun ilmeisesti jännitän tota häntäluuta ni sit jumiutuukin koko alaselkä. Tosi kiva.. Tänään mulla siis lääkäri, pääsenpä ainaki kuunteleen sydänääniä, saa nähdä ultrataanko jos lekuri haluaaki kattoo missä asennossa se vauveli siellä on, tai siis että painaako häntäluuhun.

Papagena ihmetteli kans noita rakenneultrien ajankohtien vaihtelevuutta, muakin vähän ihmetyttää kun joillain tuntuu olevan tosi ajoissa. Mulla on nyt kans varattu, ja on rv 20+3. Mulle ainaki lääkäri sanoi et 20+ näkyy sydämen rakenteet paljon paremmin mut tiedä sit...

Meillä on kummeja tällä hetkellä katottuna ja kysyttynä 3, mun veli ja sen avokki sekä hyvä miesystävämme joka Pikkuvaemon ystävän tapaan elää parisuhteessa miehen kanssa. Oli yksi miehen bestmaneistakin häissämme ja aivan ihana ihminen.

Näyttääpä ulkona taas harmaalta... Eilen illalla oli niin ihana pimeetä ja raikas ilma taas, sais koko talvi olla vaan tollasta, mä en kaipaa lunta ja pakkasia ollenkaan. Pelottaa jo valmiiks liukkaat kelit kun tarvii ison masun kanssa lähtee meiän koiran kanssa ulos joka painaa melkeen 40 kg ja on kova poika vetämään...

Eipä taas muuta, meen herättään ton meiän tytön koulua varten!

:heart: :Ninni ja Kirppu 15+4 :heart: :heart:
 
Huomenta.. :)

Täällä puhuttu noista rakenneultra ajoista. Ompa kyllä todellakin jännää miten ne noin paljon heittelee? :eek: Mulla rakenneultra vasta vko:lla 22! Aika suuri on tuo haitari jos kerta Misupai menee jo vko:lla 17+4 ja mullon sit 22+1..???? Hämmästyttää, kummastuttaa..???? Arpomallako ne noi ajat heittelee? :LOL:

Täällä on kans puhuttu tosta supisteluista ja mullon kyllä välistä jo aika makeesti supistellu. Sillon kylläkin kun innostun oikein siivoomaan, tyyliin pesin tossa viikonloppuna muksujen huoneiden ikkunat, ni ei kaveri siittä oikein tykänny. Tytöltä kyllä oli ihan samaa "kiusaamista", imurointi vei ikuisuuden kun yks huone ja maate.. toinen huone ja maate.. heh.. mut siis ei kyllä mitään kovia vielä oo onneks ollu, istumaan vaan pistää.. Funtsin vaan että oiskohan mun viisainta mainita asiasta huomenna siel neuvolassa? Mitä luuletta? Mää ku ite en oo niistä osannu ressata, mut parille kaverille ku oon sanonu, ni ne on kauhistellu tätä aikasta ajan kohtaa.. hmm.. :/ Pitänee joka tapauksessa pitää välipäivä tosta siivoomisesta, kun olkapää alkaa oleen aikas kipeenä.. :D

Ja sit noista liikkeistä, mää olen kans välillä miettiny että mitäs se pikku kaveri siellä touhuilee? Liikkeitä tuntuu sillon tällön, hyvin hentoja kyllä. Mitä ultrassa oon käyny masukki touhuaa kovasti ja sydän äänet kuuluu selvästi. Oisko sitten vielä niin hentonen pikkanen ettei touhut tunnu? Onko teillä jo ihan selkeitä potkuja?

Jahas, mut nyt pitäis vissiin jotain aamupalaa lähtee haukkaan, että kaveri saa lisä energiaa.. :D

Marmeladi + Masuasukki 17+2
 
Huomenta täältäkin pitkästä aikaa! en vaan ole ehtiny istumaan koneella niin kauaa, että ehtisin jotain kommentoimaan.

Mulla tänään äitipoli käynti, eli pääsen kurkkaa Kamuja :D samalla tietty tarkistellaan kasvua ja kohdunsuun tilannetta. Onneksi supisteluja ei ole nyt tullut, mutta tilalla on välillä tosi kovat issiaskivut, varsinkin parin työpäivän jälkeen. Seisomatyö :/

Mä ostin tuplien imetystyynyn, kun sellaisen olin ajatellut tehdä itse, kaavat löysin yhdestä käsityölehdestä, mutta nyt säästyin ompelemiselta. Se kun ei todellakaan ole mun vahvin laji B)

Vauvojen sukupuoli varmaan koetetaan saada selville, kun en osaa tehdä mitään hankintoja. Jospa jo tänään vähän vilahtaisi :whistle: vaikka se ei olekkaan pääasia.

Kummeista ja nimistä meillä ei ole vielä harmainta haisuakaan, pitäisi varmaan rueta pikkuhiljaa miettimään. Tarvittaisiin siis ainakin neljä kummia, mutta jos Kamuillakin olisi samanverran kummeja kuin näillä edellisillä pitäisi "löytää" kahdeksan kummia!! Nimiäkään ei olla vielä keksitty, kun pitäisi olla vähän tietoa siitä pitääkö olla kaksi tytön vai pojan nimeä, vai molempia yksi? Ne nimet mitä on "jäänyt edellisiltä käyttämättä" ovat jo joillain ystävillä tai sukulaisilla käytössä joten niitä ei enää haluta käyttää. Periaatteena nimissä meillä on ollut se ettei ole kenenkään lähisukulaisen kaima ja perinteinen kalenterinimi, siis voidaan juhlia nimppareita. Sitten pitää sopia perinteiseen suomalaiseen -nen päätteiseen sukunimeen. Vaikeaa, vai mitä?

Mun raskausdiabetes on pysynyt tosi hyvin aisoissa 1800kcal dieetillä ja säännöllisillä mittauksilla. Olokin on sitä kautta pysynyt hyvänä ja koko raskausaikana painoa on tullut vasta 1kg! :eek: Vaikka tällä kertaa mulla ei ollut ylipainoa tämän raskauden alussa, kuten oli Veikan aikaan. Veikasta mun paino nousi kokonaista 7,5kg ja kaikki jäi synnärille, samaan pyrin tässäkin.

Nyt alan valmistautua äippäpolille joten lopetan tän romaanin kirjoittamisen tähän!

Korven tyttö ja Kamut 17+3? (oon menny laskuissa sekaisin!)
 

Yhteistyössä