~~~MAALISMASUT 2008~~~Syyskuussa

Mä vihaan parittomien viikkojen perjantai päiviä :(
Lapset lähtee taas isälleen ja mulla tunteet niin pinnassa et meinaa olla vaikeeta olla itkemättä heidän nähden..
Pakko kai painua ulos, jos sais vaikka muuta mietittävää, pakkaan ruotsin kirjat mukaan ja luen reippaasti kokeeseen koko ajan!

Olo vaan kauhea ja heikko ja kaikkea muuta eikä oikein auta mikään..
Päiväunia en osaa nukkua vaikka lapset lähteekin enkä ees ehtisi kun pitää ystävän kanssa lähteä jonnekkin ettei nää seinät kaatua päälle sillä välin kun lapset poissa..
Ikävä ja suru jo nyt..
sipu surullinen ja Aino 17+2
 
Hurja kun nuo Ninnin jutut kuulostaa siltä niin kuin olis menossa jo viimeiset viikot :whistle: Toivottavasti tuo nyt helpottais tai ei ainakaan enää pahentuis loppua kohden kun kuulostaa jo nyt tuo sun olo aika vaikealta :/ Koita kestää :hug:

Mulla ei oo vielä mitään ongelmia nukkumisen kanssa. Ei tarvi laittaa tyynyä mihinkään ja kaikki asennot käy. Esikoistakin odottaessa tarvin tyynyn jalkojen väliin vasta joskus 35 viikolla että jospa nytkin pääsis sinne asti...

Vaunuistakin oli puhetta. Meidänkään ei tarvi onneksi ostaa vaunuja kun on nuo viime vuonna ostetut Teutonia Prestiget. Periaatteessahan tuplavaunut olis tarpeeseen, mutta en nyt osta niitä vielä vaan katon sitten synnytyksen jälkeen että olisko ne edes tarpeen.

Täälläkin oli aamulla aika vilpoista... Tasan 0 astetta :D Koitin ukolle sanoa että ajelee varovasti kun eilen tuli vettä ja tiet näytti aika liukkailta... Pojukin pääsi päikkäreille talvihaalari päällä ensimmäistä kertaa tälle syksylle :)

No mutta... Pitäisköhän tässä tehdä jotain hyödyllistäkin ennen kuin poju herää :whistle:

Pimmi 14+2
 
Helou! :wave: Tässä siivouksen lomassa tulin vähän koneelle lueskeleen kuulumisia ja kirjottaan omia samalla,vaikka tosiaan pitäs siivota ja leipookin esikoisen syntymäpäiville,jotka olis huomena ja sunnuntainakin jokunen vieras saattaa vielä tulla. :)
Mutta ajattelin nyt tulla lukaseen ja kirjottaan,ettei sit mee alkuviikko siihen et luen viikonlopun tekstejä... ;)
Josko sit vastailisin...

Meillä siis esikoinen täyttää huomenna 2.v ja ollaan kerrottu,että hän saa pikkusiskon-tai veljen :heart: ja kerrottu/näytetty että äipän masussa kasvaa vauva. Ja kysyttäessä"missä vauva on?" Poika näyttää masuani. =)

Me luultavasti saadaan tuplavaunut lainaan mun kaverilta. Mut jos ei niin sit ostan toiselta kamulta ihan normi yhdistelmät,en muista merkkiä tai mallia, mutta on siistit ja kelpaa meille. =)

Tutteli Yhdyn kanssa moneen muuhun,että ettekö tosiaan voisi harkita uudelleen ottavanne koissun takas? Tiedän,että on raskasta luopua rakkaasta lemmikistä,koska meillä koira ainakin on perheenjäsen siinä missä muutkin. :heart:

Mulla kans toisinaan särkee päätä,joskus enempi ja joskus vähempi.On vaan inhottavaa jomotusta,eikä panadol auta... :( Mulla myös on aika alhaset paineet.

Mutta nyt jatkaan touhuja.

Syksyistä viikonloppua kaikille! =)

Mamuliini ja masukki 17+4
 
Moi

Illalla koin tosiaan ihanan yllätyksen kun makoilin selälläni sohvalla, painoin siinä huolissani käteni vatsaa vasten ja tunsin kun vauva möyrysi kättäni vasten. En tuntenut sitä sisällä päin, mutta ulospäin näkyi ja tuntui selvät liikkeet! jopa mieheni tunsi niitä potkuja käteensä. Hassua..Tuntui kuin kivi olis pudonnut sydämeltä ja huoli hellitti.

Päätinkin että nyt loppui tää huolehtiminen! mä en ole antanut itseni uskoa että meille on vauva tulossa vaan maalailen kokoajan piruja seinille ja pelkään pahinta. Nyt se loppuu, mun on alettava luottaa että saan kohta vauvan syliini, jos jotain sattuu niin sitten sattuu, ei sille mahda mitään. Nyt annan itselleni luvan nauttia tästä odotuksesta ja yritän olla murehtimatta, suosittelen sitä muillekin..

Päätäkään ei ole tänään pitkästä aikaa särkenyt, varmaan kun vähensin stressaamista.. en tiedä.

enne ja aarre 17+1 :D
 
Heips vaan kaikille ja kiitos kommenteista, mutta yritin turhaan puhua miehelle asiasta! Totesi vaan, että hän ei enää tästä keskustele ja lähti moottoripyörällä ajeleen etten vaan vois jäädä asiasta jankuttaan :( Karseeta, raivostuttavaa :kieh: Tiedän, että voisin hakea koiran kotiin lomalle ja pitää sitä jonkin aikaa ja viedä sitten takaisin uuteen kotiin, mutta ajattelen että koirallekki tulee siitä hämmennystä ja "paha mieli" joten en viitsi sitäkään tehdä! Kait mun pitäs rohkastua kuiten ja käydä ainakin katsomassa sitä ja miten viihtyy siellä toisessa paikassa,vaikka tiedän että viihtyy varmaankin koska siellä toinen kultsu kaverina sillä!

Viikko takana ja huomenna sitten omalle työmaalle, että kun joskus mietin miksi aina vaan väsyttää niin johtuiskohan siitä että välillä menee viikkoja ilman ainoatakaan vapaapäivää

:ashamed:
Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Juuh, kävin siis tänään neuvolassa. Ensin täti kokeili kohtua ja kysy, että voiskohan olla kaksoset, kun kohdun koko vastaa viikkoja 19. Hui kun säikähdin, onneksi ultrasi ja vain yksi kaveri löytyi =)

Kuunteli doplerilla ja vauva potkaisi niin, että tunsin potkun tosi selvästi. Kuulemma sekin harvinaista näillä viikoilla.

Hemppa ei ollut laskenut yhtään, mutta verenpaineet sen sijaan olivat ja alapaine oli vain 60. Ei siis ihme, että huippaa ja päätä särkee.

No, vauvalla kaikki hyvin, se on pääasia.
Nyt remppahommiin... pikkuvaemo ja -kakkonen 14+7
 
Perjantaita täältäkin kaikille! Harmaalta ja tuuliselta näyttää, mutta edessä kuitenkin odotettu viikonloppu! Nuha yrittää vähän tulla, vaikka oon syönyt Gefiluksia ja hulluna marjoja yms. TÄytyy siis levätä vain.

Olin eilen rakenneultrassa ja siellä meidän pikkuinen yritti heräillä uuteen päivään. Kuka sitä nyt kasilta jo nousee... heh. Mylläsi kyllä lopussa kovasti, kun täti vähän herätteli. Kaveri on pienipäinen (koko vastaa 16+ jotain samoin masun ympärys) ja pitkäraajainen (vastaavat lasketun ajan viikkoja 17+6). Niin olen ollut kuulemma minäkin, äiti kertoi. Ja pään kokoa on seurattu silloin, kun oli pieni. Joudun kontrolliin viikolla 28-30, koska istukka on kohdun suulla eli ei ole noussut. Mie tahon että se nousee, koska en taho leikkausta!!!! Onks jollain ollut näin???

VAunutouhuista oli gallupia. Me saadaan meidän Brio Kombit 2007, värinä punainen/musta viikolla 43. Näin myös eilen uuden äippäpakkauksen luonnossa. Tosi kiva haalari ja värit vaatteissa muutenkin. Netin värit on ihan pielessä!!! Kerrankin se haalari on järkevän näköinen. Vähän Reiman Baby-haalarin kopiolta vaikuttaa! Siitä onkin helppo tehdä tyttö/poikamalli hatuilla ja hanskoilla.

Nyt Salkkareiden kimppuun. Porukat toi suklaata reissusta, kyllä maistuu!

Misupai ja Helmis 17+6
 
Oikukas suurkiitos kuonopanta-vinkistä!
Kävin iltapäivällä ostaas sellasen, maksoi naurettavat 5,90 ja just tultiin koiran kanssa ulkoota. Ei oo kyllä IKINÄ meiän herra niin nätisti kävelly! Ekaks hän koitti kuopia sitä pantaa pois ja kerran onnistuikin, mut laitoin samantien takasin eikä enää sit kauaa jaksanu yrittääkään iaada sitä pois. Oon niitä joskus katellu mut ei oo vaan tullu ostettua. Nyt ois aivan ihana jos hän kunnolla tottuis siihen ni tietää sit jo valmiiks et hänenki kanssa vois vauvaa vaunuissa ulkoiluttaa. Olin sitä jo vähän pelänny et miten pääsen iltasin koiran kanssa ulos kun mies on aina illat töissä, mut toivottavasti sekin ongelma tuli nyt sit ratkaistua.
:flower: :flower: :hug: :hug: :flower: :flower: KIITOS!

Kävin tänään ostaas sellasen tukilvyön, Carriwell-merkkisen. On aika ohutta materiaalia, mut tukee silti ihan kivasti. Loppuraskaudessa tarvii varmaan olla tukevampi, mut nyt ihan hyvän tuntunen. Aattelin et jos se helpottais edes noita mun alaselkäkipuja, häntäluulle se tuskin pystyy mitään apua antaan. Maksoikin vaan 12? mikä mun mielestä edullinen. Katellaan nyt sit miten toimii. Ostin mustan kun mun mielestä kivampi, ei niin tukivyön näkönen, ehkä enemmän masutuubin olonen.

Pikkuvaemo ihanaa et sulla on ollu aikaa hemmotella itteäs :heart: Mun pitäis kans päästä kosmetologille kunnon ihonpuhdistukseen jos se sais vaikka noita ihme hormoninäppyjä pois mun naamasta, ite oon kuorinu ja laittanu ties mitä naamioita mut ei oo auttanu :kieh: Ja kampaajallahan nyt on aina ihana olla hemmoteltavana... Hiukset kieltämättä kaipais jotain uutta, tuntuu et on kovin huonossa kunnossa raskauden takia ja niitä läteekin normaalia enemmän, onneks mul on vähän liianki paksut hiukset omasta mielestä ni eipä se niin haittaa.

Eipä tässä kai muuta, nyt janssoninkiusauksen tekoon, pitää sitten ISTUA ja kuoria perunat kun lääkärihän kielsi multa "pottujen tiskialtaassa kuorimisen".

Kirpakkaa syysiltaa rakkaat kanssasisaret!

:heart: :Ninni ja Kirppu 15+5 :heart: :heart:
 
Perjantai-iltaa!! :wave:

Mä sain just imuroitua melkeen koko kämpän, jee :D Ja ku mies tulee lenkiltä ja käy suihkussa ni laitetaan pizza uuniin, taikina mikrossa paisumassa :p
Selkään alko jomottaa imurointi ja tavaroiden noukkiminen. Soitin myös tänään neuvolaan ja kysyin supistuksista ja ei kuulemma tarvii huolestua ellei ole jatkuvaa ja sanoin että nähdään ensi viikolla neuvolassa, odotan sitä niin :D

Mulla kans tällä hetkellä pää kipeenä ja oli toisenki kerran tällä viikolla, eli ei kovin usein mutta oli harmillista ku ei siitä päässy mitenkään eroon :/

Ja meillä on siis 1v10kk vanha tyttönen ja oon kyllä pari kertaa maininnut vauvasta äidin mahassa mutta vielä ei oo kiinnittäny kummoista huomiota tähän.. Varmaan vasta kun vauva on maailmassa niin ymmärtää täysin :)

Mä en nuku enää ollenkaan mahallaan vaan silleen puoliks mahallaan.. Ei vaan pysty.

Ihana lukea mammamuun kertomuksia kun on lapsia melkeen jokaista ikää :D Mä tiedän jo et haluun enemmän ku kaks lasta, ehkä neljä? Mites muilla, onko lapsiluku kenties täynnä vai saisiko lisää mielellään tulla tämänkin jälkeen? Vai tiedetäänkö näitä edes vielä, muut ku mä :whistle:

Mekään ei osteta enää vaunuja. Esikoiselle ostettiin jotkut olikohan emma-merkkiset rattaat ja niihin kantolaukku ja toimii varmasti tämänkin kohdalla yhtä hyvin!

Sipulille haleja :hug:

Meillä menossa pottaharjottelut täällä :D

Suvitus+poika 15+6
 
Ninni78: Kysyttiin, että näkyisikö ja siihen täti sanoi, että usein pallerot jalkovälissä välissä tarkoittaa poikaa, mut ei me mitään sellaisia nähty eikä tätikään mitään sanonut. Tyttö siis varmaan... no ihan sama, kunhan terve. Näillä on niin vanhanaikainen ultra täällä... TOisin kuin NKL:lla, jossa kävin np-ultrassa.

Mistä sie ostit sen CArriwellin tukivyön? Mie oon ostanut sen firman yhden äitiystoppiliivin ja ajattelin ostaa sieltä myös imetysliivit. Oon siis tilannut netistä. Niitä siis joku liike myy myös?

Ai niin, Sellossa ja Jumbossahan on nyt "hulinapäivät". Niillä Jesper-juniorissa on Tuttaa puoleen hintaan (kokona 62, väri neutraali+nalleja), puolipotkarit alle 4 euroa, potkarit alle 7 euroa ja pipo kolmisen euroa. Oli eilen pakko ostaa! Lisäksi ostin yhden normihintasen bodyn samaan sävyyn ja silti säästin yhteensä 16 euroa! Sillä rahalla saa vielä vaikka mitä! Ainakin Jumbossa oli vielä jäljellä tänään.

Misupai ja Helmis 17+6 menee saunaan pelottamaan nuhan pois!

 
Arghh, just kun olisin saanut ihanasti nukuttua...

Misupai, varovaiset vaaleanpunaiset onnittelut kuitenkin!

Mäkin olin siellä NKL:lla aivan hämmästynyt, miten tarkka ultra heillä on nykyään. Saatiin sieltä mukaan semmonen kasvokuva, jossa näkyy kaikki silmäkuopat yms. tosi tarkasti.
Ei ihme, että ovat taas alkaneet kertoa sukupuolen.

Voi Ninni-raukkaa, kuulostaa tosi kurjalta noi sun kivut. Koita jaksaa ja toivottavasti hellittää.
Mä en muuten uskalla mennä nyt mihinkään kosmetologin käsittelyyn tän hormonihirviönaaman kanssa. Pelkään, että tulee entistä villimmäksi. Normaalisti nautin aivan suunnattomasti kaikista ihanista kuorinnoista yms.

Kukas kyselikään lapsille kertomisesta. Joka tapauksessa ollaan kerrottu pojalle muutama viikko takaperin ja hän aivan onnessaan juttelee aina mahalle ja kertoo vauvalle juttuja. On muutenkin semmonen empaattinen ja hoivaava poikalapsi, vaikkakin 5-vee rämäpääiässä. :heart:

Meillä tehdään kovaa vauhtia vauvalle huonetta. Tai eilen tehtiin vanhempien makkaria. Kamala homma, mutta tuli aivan ihana ja siisti pesä meille.

Tuleva vauvan huone toimii nyt ekaks telkkarihuoneena ja sitten kun 4D-ultra paljastaa marraskuun lopussa vauvan "merkin", voin alkaa sisustaa sitä. Pari vauvahommelia onkin jo valmiina.

Ninni kyseli vaunuista. Ekalle ostettiin järkyttävän hintaset Teutoniat, jotka myytiin jo kun poitsu täytti vuoden. Alkoivat tuntua kömpelöiltä ja raskailta kaupungissa, kun piti nostella niitä sporaan yms.
Nyt aateltiin olla viisaampia ja hommata mahdollisimman kevyet heti alkuun.

Meille tulee sveitsiläiset Herqules Radiukset www.herqules.ch Tosin viime vuoden väri, eli kokonaan beiget. Ainoo mikä vähän mietityttää, on toi villin näkönen etupyörä, että mitenköhän toimii lumessa...

Tämmöset yölliset tarinoinnit, toivottavasti kaikki muut sai nukuttua.
-pikkuvaemo ja -kakkonen 15+0 :heart:
 
Ajattelin pitkästä aikaa tullakertomaan kuulumisia. Laiska olen ollut kirjoittelemaan, mutta lukemassa käyn melkein joka päivä.
Eilen oli toka neuvola. Oli aika pikanen käynti ( 20min.). mutta mulla ja vauvalla kaikki hyvin, ja se pääasia. Sykkeet oli 145-150. Kumpaa tämä nyt sitten mahtaa tarkoittaa, tyttöä vai poikaa??
Mulla alkoi syyskuun alussa opiskelut ja on todella haastavaa yhteensovittaa oma koulu ja "läksyt" sekä kodin hoito ja esikoisen huomiio. Varsinkin kun edelleen yksin täällä pyöritän taloutta... Onneksi mies tulee lomalle reilun kahden viikon päästä!!! :heart:

Vaunuista ollaan puhuttu että uudet hankitaan, ja pitää olla sellaiset että täällä pystyy runsaassakin lumessa niillä menemään. Kellään kokemuksia hyvistä?
Tukivyön hommaan ehdottomasti, ja aikasempaa kokemusta niistä ei ole joten pitää varmaan vaan kokeilla mikä tuntuu hyvältä.
Mutta nyt aamupalalle ja tentin lukuun.

Oikein hyviä vointeja kaikille.

Viivi ja Vagner 15+2
 
Huomenta!

Voi Pikkuvaemo! Eikö me sovittu ettet ota tavaks taas noita yökukkumisia? Mä oon nukkunu aika hyvin viime yönä, nousin vaan 2 kertaa pissille... Mies osti mulle eilen uuden untuvapeiton, siis kakkospeitoks kun tarviin toisen masun alle/jalkojen väliin/kainaloon ja toisen ihan normaalisti vaan päälle. Helpotti kyllä nukkumista!
Kävin netistä kattoos noita Herqules-rattaita, oli tosi kivan näköset, onko kauheen kevyet? Meinaatteko ostaa niihin sit jonkun kantokopan alkua varten?

Nyt aattelin koiran uuden kuonopannan innoittamana olla reipas ja lähteä vähän pidemmälle lenkille testaan ja totuttaan koiraa uuteen pantaan. Tarvii varmaan laittaa se uus tukivyö itelle ni jos selkä ei väsyis ihan niin paljon ettei tarvi kesken lenkkiä soittaa miestä hakeen autolla meitä pois :kieh: :kieh: . Eikä kyllä varmaan tuliskaan ku on tullu töistä neljältä yöllä ni nukkuu ainaki puoleenpäivään.

Viivi ja Vagner kiva kuulla sustaki pitkästä aikaa =)
Noi Gessleinit kun meille tulee on ainaki hyvät mihin keliolosuhteisiin vaan, lisäks niillä pääsee maastossaki kulkeen. Ku meillä on toi koira, ni on tärkeetä kans et pääsee talvellaki kunnolla lumessa rämpiin. Ja sit kesällä mökillä ku on hiekkatie eikä joka kohdasta niin tasainen...
Noista sykkeistä... Yleisestihän uskotaan et pojilla ois matalammat sykkeet ja tytöillä korkeemmat, mut mä en siihen oikeen usko. Mun siskolle on tulossa poika ja sillä ollu sykkeet koko ajan korkeella, vaihdellu mun mielestä 155-175 välillä. Mä uskon 100% varmasti sukupuolen vasta kun sen näen, joko synnärillä tai sit 4D-ultrassa mihin pitäis kans mennä.

Misupai ostin tukivyön Raisiosta uudesta lastenliikkeestä, eli kaukana susta =) . Samoja vöitä saa tilattua netistä monestaki paikkaa, mut missään en nähny halvemmalla, ne oli 12,5-14? netissä. Eli ei kalliita nekään.

Suvitus NAM, pizzaa... Ja vielä itetekosta... Lähetätkö mulle yksityisviestinä pari palaa...? Tarviiki pyytää et mies tekis maanantaina ku on vp meille kans pizzaa... Se tekee paljon parempaa kun mä...

Eipä mulla muuta, nyt alan pukeen ulkoiluvaatteita päälle ja lähden reippailemaan koiran kanssa!
Hauskaa viikonloppua kaikille maalismasuille!

:heart: :Ninni ja Kirppu 15+6 :heart: :heart:
 
Ohhoh! Misupai oli jo ehtinyt käydä rakenneultrassakin! Minulla oli tällä viikolla neuvola ja kysyin, että koska paras aika tehdä niin vastaus kuului, että rv 18-20. Itselleni varattiin rv 18+1 elikkäs jo puolen toista viikon päästä.

Neuvola käyntiä jännitin ihan turhaan. Kaikki siellä oli kuitenkin hyvin. Itkeskelin siellä hieman ja kerroin peloistani ja siitä kun en vieläkään voi uskoa että vihdoin raskaana olen. Neuvolatäti oli ihana ja kertoi sen olevan tavallista meidän "rankan taustan" vuoksi. Määräsi, että minun pitää nyt aktiivisesti työstää asiaa ja ajatella vauvaa ja yrittää nauttia raskaudesta!

Vaavin sydänäänet oli 153. Verenpaineet matalat (niin kun aina) ja hemoglobiini oli myös laskenut 113, että ei ihme jos vähän väsyttää. Ensi kerralla aloitetaan varmaan lisärauta! YÖKS.. :/ Painosta edelleen neuvolatäti oli huolissaan, kun ei se vaan nouse tarpeeksi! Mä en jaksa syödä enempää! Nyt jo syön 2h välein ettei pahaolo tulisi. Paino oli nyt jotain 48kg. Onko kellään muulla tälläistä ongelmaa?

Itte oon yrittänyt saada pihaa talvikuntoon. Haravointia ja kukka + kasvimaan perkuuta riittää vielä.

Supistuksista.. Muutaman kerran supistunut täälläkin rankan työpäivän aikana. Kuuluu asiaan kunhan eivät ole kivuliaita. Eilen bodybalancessa tuntui semmoista kiristystä kun masuun kohdistu venymistä.. Täytyy varmaan välttää tälläisiä liikkeitä.

Vaunuja en ole uskaltanut vielä edes katsella. Ukko lupas tehdä itse vauvalle kehdon alakertaan! Ihanaa :heart:

riksu + lätty rv 16+4
 
Tervehdys pitkästä aikaa! Kamalata huomata, että on näin laiska kirjoittamaan, lukemassa kyllä käyn lähes päivittäin...
Mitäs kaikkea sitä olikaan kyselty? Ai joo, meillä muksut on 6v, 3v8kk(tyttöjä) ja 1v9kk(poika). Esikoiselle kerroin vauvasta, meinasi nuo eskariaamut olla jossain vaiheessa hankalia, niin kerroin "salaisuuden", ettei tappelisi niin kovasti sylissä. Mielissään on, supattelee aina korvaan mitä kaikkea kivaa vauvalle osteltaisiin ym. Tuolle keskimmäiselle ei olla vielä kerrottu, on kuitenkin niin pitkä aika oottaa...
Neuvolassa käytiin torstaina, kaikki oli ok, paino oli onneksi jopa vähän tippunut. Minä ressasin jo etukäteen siitä, että jos sitä on tullut, kun ei meidän neuvolantäti olisi varmaan hyvällä taas kattonu... Ensimmäistä kertaa pääsin kuulemaan vauvan sykkeen, oli jotain 140 kieppeillä. Eilen illalla mies muuten huomasi, että maha alkaa jo röllähtää, on siinä kyllä sitä ylimääräistä pehmustetta, mutta kyllä se taitaa vauvamasulta jo näyttää.. :heart:
Niin ja vaunuista oli ollut puhetta, meillä on edelleen ehjänä esikoiselle käytettynä ostetut Brion yhdistelmävaunut (vm jotain -98 tms...) ja niillä varmaan saa tämäkin tulokas päristellä. Haaveilin jossain vaiheessa ihan uusista, mutta jos tässä nyt tämän mukelon jälkeen pitäisi taukoa, niin en kehtaa uusia kuitenkaan hommata. Meillä on myös peräkkäinistuttavat tuplat, varmaan tulee myös niillä ajeltua.
Tarttee lähteä varmaan kattomaan, mitä nuo on taas saaneet aikaan (sotkua..), yritän kirjoitella tästä eteenpäin ahkerammin.
Mollamamma 15+4
 
En ole taas aikoihi kirjoitellut, mutta lukenut olen teidän juttuja ahkerasti joka päivä ja jopa töissä :D.
Papagena. Luulen, että tuo vuoto johtuu vaan sun uurastuksista. Mä olen huomannut, että mulla välillä saattaa tulla jotain pientä tuhrua vieläkin. Kait se on normaalia jos sitä tulee vähän ja vaan joskus.

Henk.koht kauheen pitkä aika seuraavaan neuvolakäyntiin. Kun olen uudelleensynnyttäjä, aikoja annetaan harvemmin, nyyh. Seuraava aika vasta 19.10. Sitäkin jopa olen itse aikaistanut kun alkuperäinen aika oli vasta 31.10! Aikaistin sitä sen vuoksi, kun mulla on rakenneultra 5.11. Olen pikkuisen pettynyt meidän neuvolan"tätiin". Viimeksi kun oli niin asiantunteva...Neuvolantäti on hyvin nuori ja kokemusta ei ole paljoa. Tuntuu hassulta kun itse olen varmaankin sitä 15 vuotta vanhempi. Harmittaa jotenkin se viime käynti kun jouduin sen jälkeen käymään yksityisellä pelkojeni vuoksi. Terveydenhoitaja ei saanut sydänääniä kuuluviin, mutta terveydenhoitajan olisi pitänyt kutsua joku kokeneempi yrittämään myös.

Liikkeitä olen ollut tuntevinani. Välillä sellaisia muljahteluita :). Ja uskon vakaasti, että ei ole mitään suolen murinaa. Tällä viikolla töissä tuli vähän kivuliaita supistuksiakin. Lähdin sitten tauolla kävelemään, niin kivut lähti pois. Johtui varmaankin pikkusen mun stressistä.

Vaunuista on ollut myös puhetta. Emme ole vielä miettineet vaunuja. Meillä on viiden vuoden takaiset, mutta ne taitaa jäädä käyttämättä...Olisi kiva saada uudet, mutta aivan hirveen hintasia.

Hauskaa päivää kaikille!

Helmi ja "tyyppi" 14+2 (suunnilleen)
 
Ninni 78 mistä ostit tukivyön! Mulla kanssa pari masutuubin näköistä tukiliiviä on, mutta paino kait jotain hermoa kun toinen jalka puutui ja nyt en olekkaan kokeillut viikkoon mitään :( Jonku tuen kyllä tarvis, kun aika lyhkänen olen ja tuo maha aika iso jo nyt ja selässä kyllä tuntuu etenkin töitä tehdessä!Eipä mulla muuta tällä erää, töissä olen ja poikkesin ihan vaan nopeesti kts.mitä täällä.
 
Misupai ostin omat tukiliivit(musta ja valk)Helsingistä Pompoli nimisestä liikkeestä pikku huopiksesta, voi tilata netistäkin.Hinta oli kans jotain 11e, ettei paha.Muuten olin tyytyväinen, mutta tuli se tuntopuutos jalkaan joka voi kyllä johtua ihan muustakin kuin siitä liivistä! Heip taas.
 
Pudotaan kyllä kovaa vauhtia, ehkäpä kaikki on jossain viikonloppureissussa! Täällä pällistellään Huumaa, onneksi se alkoi taas pitkän tauon jälkeen!!! Pelastaa miun lauantai-illan.

Nyt maistelemaan kinkkusalaattia ja kinkkupannareita, sellaisia muffinsivuokaan tehtyjä. Limpparikin on omatekoista = vissyä ja appelsiinimehua.

Misupai ja Helmis 18+0 (oho)
 
Lauantai-illat täältä :wave:

Tuliko ninni pizzapalanen perille?? Oli niin herkkua et toivottavasti :p

Mulla eilisestä illasta asti sattunu tosta rintalastasta alaspäin, onko kukaan kuullu et vois olla tällästä raskaudessa?? Tuntuu tosi ikävältä :/ Äidin mies arveli et joku painaa tuolla johonki hermoon ni siitä johtuis.. En oo kovin huolestunu, paitsi välillä tulee huoli :|

Me käytiin Jumbon pyöreillä päivillä ja ostin kaikkea kivaa tytölle! Ainoo shoppailu mitä harrastan on et tytölle hankin kaikkea uutta ja siitä nautin kovasti :D

Ja meillä tosiaan ultrassa näky se pippeli eikä niinkään palleroita ;)

Ja viivi&wagnerille et ihan samaa mieltä tosta opiskelusta! Tai siis että on niin rankkaa et ekalla viikolla alko jo maistumaan puulta. Tuolla koulussa annetaan vielä ihan hirveesti kotiin tehtäviä enkä pysty niitä tekemään ni hankalaa on :whistle: Enkä tiiä jaksanko olla siellä sinne hiihtolomaan asti ollenkaan ku nyt jo ihan poikki.

Paino-ongelmaa ei täällä, ainakaan samaan suuntaan ku riksulla! Enemmänki sitä tulee nopsaan ja koko ajan lisää :LOL:

Vuodoista en osaa sanoa, mutta uskoisin ettei vakavaa ja toivon myös. Ilmottelehan itsestäsi :hug:

Nyt telkkaa töllää B)

Suvitus+poika tasaviikoin 16 :D
 
Pippeliä minäkin sieltä olisin enemmin luullut löytyvät, jos pojasta kyse. Mut ei mitään ulokkeita meidän mielestä ollut. Kontrolliultrassa sillon 28-30 varmaan selviää, kun on jo niin paljon isompi.

Täällä muutamat painiskelee opintojen parissa. Yrittäkäähän jaksaa mahdollisimman pitkälle, niin sitten voi keskittyä rauhassa vauvaan. Opintojen loppuun saaminen on kuitenkin tosi palkitsevaa. Me muut yritetään jaksella kantaa masua töissä kodin ulkopuolella tai töissä kotona.

Misupai ja Helmis tuijottaa Huumaa

 
Mulla oli eilen neuvola ja kaikki oli vallan hyvin! Painoa tullut jo aika mukavasti lisää lähtöpainosta, eli yhteensä JO neljä kiloa!! :eek: Noh, luotan siihen, että joskus ne kilot mitkä nyt kerään, saan myös lähtemään.

Pikkuisen sykkeet olivat välillä 140-150- Samaa ja hiukan päälle oli myös tosta meen esikoispojasta. Silti on nyt ihan erilainen raskaus kuin edellinen... joten en tiedä ollaanko nyt odottamassa toista poikaa vai ehkä tyttöä kenties. Hauskaa on minusta arvailla ja miettiä, mutta en usko, että tullaan kysymään kuitenkaan..

Hauskaa ja kaikinpuolin mukavaa lauantai iltaa kaikille! :wave:

Terveisin: mamma -86 & rv14+0!!
 
En mä Ninni herännytkään kun vaan eilen :D . Täytyy kyllä sanoa, että on ihan eri asia herätä putkeen nukutun yön jälkeen. Ihan kuin olis eri ihminen.
Tulee niihin Herqules-rattaisiin toki kantokassi. Ostetaan pehmeä kassi, niin menee pitkään ja siitä saa jalkapussin. Rattaat painaa vaan 10 kiloa, tosi vähän minusta.
Oon hirmu lyhyt ja olis hankalaa nostella valtavia hyökkäysvaunuja busseihin ja raitiovaunuihin.

Meillä on miehen kanssa tosiaan "koti kuntoon-viikonloppu" ja eilen riehuttiin tavaroita paikoilleen siihen malliin, että masuun alkoi särkeä ja pakko oli itseni lopettaa ja kaatua sohvalle katsomaan Selviytyjiä.

Selviytyjät on miehen ja mun suosikkiohjelma. Sitä katsotaan tiiviisti yleensä melkein joka lauantai kaamean karkkikasan kanssa. On hauskaa spekuloida kuka voittaa tai putoaa.

Nyt kun pimeä vuodenaika on ovella, niin mites sen D-vitamiinin kanssa oli? Piti kait aloittaa jossain vaiheessa, mutta koska?
Auttakaa, kun vanha ei enää muista :D

Rauhallista sunnuntaita kaikille muille, meillä jatkuu mylläys vielä tänään... -pikkuvaemo ja -kakkonen 15+2
 

Yhteistyössä