***MAALISMASUT 2008*** JOULUKUUSSA

Just tulin neuvolasta, kaikki oli hyvin.
Paino oli noussu 600g/vko :whistle: :D Hemppa oli pysyny lähes samoissa lukemissa, nyt oli 115. Sf mitta oli 31cm ja pikkusen sydänäänet 120-140..ne vähän heitteli :heart:
Vauva on ehkä kääntynyt, kun potkut tuntuu ylemmäs, ja sitä veikkas neuvolantätikin kun tutkiskeli, mutta laitto vielä kysymysmerkin, ens kerralla kuulema katotaan tarkemmin.
Veikkaan et se kerkee kääntyä viel monta kertaa :D
Kunhan ois oikein päin sitten ku lähtö lähenee, sano että ne voi sen kääntää jos on väärin päin, tai sitten joutuu sektioon.
Mieluummin koittasin alakautta synnyttää, mutta sen näkee sitten että mitä tapahtuu! =)
Nyt pitää kuulema rueta seuraamaan päivittäin että tulee se 10 liikettä tunnissa, ja jos on hiljasempaa niin kuunnella musiikkia, ja keksiä kaikkee että vauvaan saa liikettä.

8.tammikuuta on seuraava valmennus, se käsittelee isäksi tulemista.
Jos vaan ukolla on aamuvuoro nii sinne kyllä mennään =)
Sitten saatiin niitä aikoja sinne kysille tutustumiseen.

Joululahjoista oli puhetta niin meillä sai masuvauva eniten lahjoja :D :heart:
Ihana miten kaikki on halunnu jos pienelle ostella kaikkee vaik masussa viel onki! =)

Mutta siinä kait ne tärkeimmät, pittää käyä ukko herättämässä, tänään taas miljoonassa paikassa käyntiä! Hyvät päivän jatkot kaikille! :wave:

Heidi ja masuasukki 29+6

Heip! Nyt vasta äkkäsin tän sivuston... =) Meillä siis kasvatellaan myöskin maalismasua ja esikoisen laskettu aika olisi 5.3. Synnärinä SATKS ja mammalla ikää 26v. Kovasti odotellaan jo , mutta odottavan aika on liian pitkä |O
Takana lapsettomuushoitoja muutaman vuoden ajalta, joten voi että kun tuntuu ihanalta olla vihdoin raskaana!!!

Ensiksikin tervetuloa joukkoon Mimmi08

Juu...elikäs olin itse aivan järkyttävässä flunssassa koko joulun. Kaikki valvomiset ilmeisesti kostautui...ja oli pakko vain levätä. Kaikki raataminen oli kuitenkin vaivan arvoista, kun sai nähdä ne ihanat ilmeet, kun pakettien kääreet lensivät kaaressa. Ja pienet riemunkiljahdukset...ihania. Nyt onneks alkaa tää flunssa selättyä. Vieläkin on tosin ihan voimaton olo, eikä mitään oikein jaksaisi tehdä. Ollaan tässä ihmetelty, että mitä sitten tehdään, jos mä joudun sairaalaan makoilemaan, kun on nää kaikki lapset kotihoidossa. Mitenkä miehen töitten käy?...kun on sellasissa hommissa, että saa palkkaa vaan niistä tunneista, kun on fyysisesti läsnä. Pätkätöinen opetusala kun ei tunnetusti tunne sairaslomaa...niin ja eihän kotiäiti saa sairastaa. Apua!

Sokerit heittelee aikas rajusti edelleenkin...enkä voinut täysin olla suklaattomana jouluna :/ ...pystyitkö Marmeladi pitämään näppisi irti herkuista jouluna?

Tuo muuten kuulostaa aikas paljolta tuo 10 liikettä tunnissa, jotka pitäisi tuntea...onko tullut taas jotain uusia standardeja...kun vauvahan kuitenkin nukkuu suurimman osan ajasta. Mun Mulperi ei ainakaan liiku päivällä juuri ollenkaan...vaan sitten illalla, kun muuten kerkeän kuulostelemaan liikkeitä. Mulle nimittäin lääkäri sano, että seurantajakso on yhden tunnin aikana kerran vuorokaudessa 20 liikettä.

Meillä ei masuvauva saanut lahjoja...mutta laitettiin isille vaaleanpunainen paketti...kun lääkäri ennusti tyttöä. Oon ollut ihan ekstaasissa siitä lähtien...onhan meillä tuo 5 pojan putki, niin olisi ihanaa seurata tyttöjen kotileikkejäkin välillä ;)

Uutta vuotta odotellessa Mamma Muu+Mulperiina 28+1

Meillä meni joulu ihan kivasti ja aika paljon tuli lahjoja,varsinkin Ellalle. Nyt kun on ollu vähän vähemmällä ruoalla niin tuntuu ettei oikein mitään jaksa syödä.

Mua itkettää jotku TV-ohjelmat. Esim. kun Kauniissa ja Rohkeissa se Darla joutu onnettomuuteen ja kuoli. Oon koittanu vaan sitkeesti pidätellä itkua ettei mies ihmettele.

Seuraava neuvola olis sitten 2.1. Jännittää miten paljon paino on noussu tämän joulun ja uudenvuoden vuoksi kun on kuitenkin tullu syötyä kaikenlaista.

Krisu 29+0

Tervetuloa mimmi08, kiva saada samoilta alueilta kirjoittelijoita tänne. Oonkin ihmetelly itekseni, että eikö täällä sattumoisinkaan ole yhtään toista SatKs:ssa synnyttävää.. Mutta nyt on! =) Kokemusta mulla onkin sieltä yhden kerran verran. Ja nyt sitten laskettu aika 29.3. :heart:

Meillä joulu sujui ihan hyvin. Neljältä kävi pukki (vanhempieni luona) ja sitten auottiin kauhea kasa paketeita. :D Seuraavana oli ruokailu, jonka jälkeen siirryimmekin sitten mieheni vanhempien luo. Siellä kävi myös pukki, jonka jälkeen oli taas vuorossa paketeiden aukomista. Sitten kello olikin jo niin paljon, että oli aika lähteä kotiin laittamaan poitsu nukkumaan.

Onkos teillä minkälaisia uuden vuoden suunnitelmia tiedossa?

Kuulumisiin! :wave:

mamma-miia rv 26+4

Hyvää joulua kaikille, maalisvauvaa odottelen minäkin, mutta en Suomessa vaan Ranskassa. Kaikki asiat on tullut selvitettyä vähän niin kun kantapään kautta... Olisi kiva kuulla meneekö odotusaika siellä kovin erilailla kuin täällä. Ja etenkin milloin teillä alkaa äitiysloma.

Saija, rv 27+6

Saini81 tervetuloa sinulleki mukaan :) Kerro ihmeessä millaista odotusaika on sielläpäin maailmaa! pikavastauksen tulin vain raapustamaan, mulla alkaa varhennettuna äitiysloma 16.1!

Tosin työsopparini loppuu nyt vikapäivä joten käytännössä loma alkaa jo silloin <3 ihanaa koska mä en enää pystyis olemaan yhtään enempää..

Terv. Oikukas rv 29+0

Ja tervetuloa uudet, Mimmi ja Saini! Mimmin tiedot laitoinkin jo listaan mut jos Saini antais lisää tietoja, laskettu aika, ikä, monesko ja synnärin. Ei tietenkään pakko, mut jos sen lasketun ajan edes ni saisin sut listaan, mun laskujen mukaan se ois 21.3, menikö ihan metsään =) ? Ja siihen sun kysymykseen äippäloman alkamisajankohdasta ni mulla alkaa varhennettuna 18.1, mut huomenna oon ajatellu varata lääkärin jos saisin siihen asti sairaslomaa kun on alkanu oleen aika tuskasta tää mun töissäolo. On vaikee istua ja seistäkään ei enää kauaa jaksaa, jalat on kun limput illalla :ashamed:

Pikkuvaemo mikäs olo? :hug: sulle ja toivottavasti et nyt sitä vatsatautia oo kuitenkaan saanu.

Mamma-Miia
kyseli uuden vuoden suunnitelmista, mulla ja lapsilla taitaa olla ihan tavallinen maanantai edessä, mies on töissä, menee onneks vasta klo 22 töihin ni ehitään olla iltaa vähän yhdessä, mut sit meneekin aika koiraa rauhotellessa, pelkää meinaan ihan sikana raketteja.

Krisu täällä kans yks raskauden herkistämä... Juu-u, itkettää tv-ohjelmat ja sit voi itkettää jotkut laulutkin radiossa... Eikä normaalisti koskaan mitkään tv-ohjelmat oo mua saanu herkistyyn, ainakaan tossa mittakaavassa. Hormonit hormonit! Mies onki mulle jo sanonu et odottaa et maaliskuu tulee et palaan "normaaliksi"... Kun ei mulle voi oikeen mitään sanoo edes leikillään ku tuppaan ottaa kaiken tosissaan ja suuttua helposti. Oikeen hävettää kuin ohutnnahkanen musta on tullu...

Eipä muuta nyt, viimeset minuutit tästä työpäivästä enää edessä, neljältä kotiin, ihanaa!

:heart: :Ninni ja Kirppu 28+4

Terkkuja taas. Lomailen vielä perheen kanssa. Mulla oli tänään lääkäri. No niinhän siinä sitten arvatenkin kävi, että joulunajan syöpöttely kostautui :(. Joudun sokerirasitustestiin ensi viikolla. Luulenpa itse, että johtuisko liiallisesta suklaan syömisestä?
Mulla oli ekassakin raskaudessa sokeriarvot plussalla, mutta sokerirasitustesti oli ok. Veikkaan, että jos lääkäri olisi ollut esim.ensi viikolla, en olisi joutunut testiin.

Lääkäri ei hirveästi kertonut mistään. Ultralla kuitenkin kateltiin. Sf mitta oli 24 ja mun paino on noussut kuukaudessa vain 400 g. Elikä koko puolen vuoden aikana painoa tullut lisää vain 2 kiloa. Ehkä tässä loppua kohden alkaa se painokin nousta. Vauvelin painoarvio oli noin 900 g.
Sisätutkimus sattui tosi paljon :(. Vieläkin on arat paikat. Kiinni oli paikat ja kohdunkaulakin se 3 cm.

Väsymys tai laiskotus on tosi paha....Nukahtelen pitkin päivää ja ei saa aikaiseksi oikein mitään. Mitenköhän pääsen ensi ma töihin? Hauskaa iltaa kaikille :).

Helmi ja tyyppi 27+0

Heips ja jo valmiiksi hyvää vuoden vaihdetta jos en pääse koneelle viikonloppuna tai maanantaina. Me lähdetään siskon luo uutta vuotta vastaanottamaan niinkuin viime vuonnakin. Silloin sisko oli raskaana, tällä kertaa minä, sitä edellisenä minä, mitenkähän ensi vuonna.. heh..

Mulla on myös itku herkässä, katselin eilen sitä hurja remontti vai mikä se onkaan se tv-ohjelma niin piti kans pidätellä itkua. Samoin tänään joku tyyliin emerdale sai mut kyyneliin.. kuuluu kai asiaan.

Outoa kipua myös liikkeellä. Kävelin tänään kaupunkiin jonkinmoisen matkan niin alkoi vihloa alavatsaa ja tuntua kummallista viiltävää kipua alapäässä. Kierreltiin alemyyntejä ja se kostautui. Sitä on jatkunut koko illan.. menee ajoittain pois ja kohta palaa, sellainen vähän polttava kipu en ole varma onko se "häpyluussa" vai kohdunsuulla mut tuol alhaalla kumminkin., en osaa selittää mut kyllä vähän säikäyttää tällainen. Jospa se menee ohi yön aikana. Varmaan tää on merkki siitä et ei enää voi kävellä pitkiä matkoja varsinkaan anopin perässä joku kulkee ku höyryveturi tuhatta ja sataa... :whistle:

Kun palataan reissusta ensi viikolla niin pakko alkaa pestä vauvanvaatteita ja alkaa pikkuhiljaa valmistautua vauvan tuloon, kun ei siihen ole enää kauaa. Parempi touhuilla nyt kun viel voi suht hyvin ja jaksaa touhottaa.

enne ja aarre rv30 TASAN, jes!!

Tässä nyt ensin näitä tietoja eli ensimmäinen, ikä 26v. ja itsekin olisin sanonut 21.3. mutta laskettu aika viimeisimmän lääkärin mukaan 27.3.
Alussa täällä kokeet ja muut tarkastukset suoritti gynekologi ja vasta jostain viikolta 16/17 lähtien on ollu tapaamiset synnytyssairaalassa kätilön ja nyt lääkärin kanssa. Ja tuossa kun muutettiin ja vaihdoin sairaalaa meinasi tulla vielä kuukausi lisää laskettuun aikaan kun täti kirjasi huhtikuun lopulle... Onneksi uskoi lopulta että ei ihan niin myöhään sentään =)

Pakollisena on kolme ultraääntä eli yksi on vielä edessä tammikuun lopulla. Itsellä jo kolme takana, koska ensimmäinen tehtiin ihan alkuraskaudesta.

Se mitä olen saanut selville äitiyslomasta sun muusta on että töitä vielä ainakin koko tammikuu ja lapsen syntymän jälkeen olisi kai noin 10 viikkoa lomaa. Mutta saa nyt nähdä miten käy, koska olen töissä 12 tuntia päivässä ja siihen vielä matkat päälle eli eiköhän se riitä jos vielä jaksan tammikuun.

Ihan ekaksi tervetuloa uudet! Kyllä tänne joukkoon aina mahtuu.

Oma joulu meni rauhassa ja syöden, hillitysti. Ei tullu ainakaan ähkyä. Nyt on ollut ihana syödä muutakin kuin jouluruokaa, huomenna taidan viedän pikkuveljeni synttäreidensä kunniaksi pitsalle.

Meidän masuvaavi sai muutaman lahjan: kylpyammeen, huppupyyhkeen ja peppupyyhkeen kummisedältään eli mun veljeltä! Tänään ostettiin kaksi asua vauvelille. Prismasta kaksi Tutan bodya (kampanjahintaan 5 e kpl) ja molempiin sopivat housut. Noi Tutan on vaan niin reiluja, että 56 cm menee varmaan aika kauan. Mie jaksaisin ihastella noita vauvanvaatteita vaik miten paljon...

Omassa navassa tapahtuu säännöllistä mylläystä ja ei neuvolassa liikkeitä käsketty laskea. Tää vauveli ei kovin paljon paikoillaan ole, mutta onneksi nukkuukin. Sisuskalut on aika kovilla ja mies ei enää hirveesti anna mun ajaa autoa pimeellä, kun pelkää, että säikähdän potkuja (mitä oikeasti välillä tapahtuukin)... ihanan suojelevaista.

No, enpä turinoi enempää, kun uni jo painaa. Jatketaan viimeistään uuden vuoden puolella, kun taas huomenna olisi tiedossa nettipimentoa anoppilassa.

Misupai ja Helmis 30+5

Aatelkaas, kohta vaihtuu vuosi ja maaliskuu onkin sitten ihan nurkan takana. Hui! Ihanaa, mutta vähän myös pelottavaa.

Tervetuloa uudet! Saini, oon kateellinen teidän vauvanvaatevalikoimasta siellä Ranskassa. Oltiin miehen kanssa Pariisissa ennen joulua ja meinasin seota niihin pikkuasuihin.

Jee, selvisin säikähdyksellä sen mahataudin kanssa. Eilen kupli vatsassa oudosti koko päivän ja makasin sängynpohjalla, mutta illalla alkoi jo helpottaa. Mun vanhemmat pelasti pojan varmalta tylsyyskuolemalta ja ottivat heille yökylään.
Äiti oli käynyt aleissa ja ostanut vauvalle lakanoita sekä Benettonilta maailman söpöimmät ruskeat nahkatossut, taitaa olla vähän myös höpsähtänyt mummi.
Surffailin illalla ja katsokaa minkä ihanuuden löysin:
http://www.pikkupingviini.fi/index.php?id=2&products_action=view&products_id=904

Onko kellään muulla istukka takaseinämässä? Mulla on ja aivan järkyttävän kipeetä tekee vauvan potkut/lyönnit, kun tuntuvat ilman mitään vastuksia, huh. Tuon tuostakin hypin ilmaan, kun pelästyn liikkeitä.
Itkuherkkyydestä, täällä myös yksi parkuja. Esim. keskiviikkona Greyn anatomia sai hanat auki :D

Kun nyt on kerta näin energinen olo, taidan lähteä aamupäivällä kaupungille ostamaan imetysliivejä. Kuullaan taas! t.pikkuvaemo ja ihmepoika 28 tasan

Pikkuvaemo oon kattonu tota ihan samaa sitteria! Mahtaakohan sitä saada jostain liikkeestä vai vaan pelkästään nettikaupasta? Kun ois jotenki kiva nähdä livenäkin. Suklaa-pinkki ois kiva jos tyttö tulis.

Saini lisään sut listalle! Jos nyt laitan lasketuksi ajaksi kuitenkin sen 21.3 kun sen mukaan oot kuitenkin viikos laskenu, voidaan sit vaikka vaihtaa kun oot seuraavassa ultrassa käynyt jos siellä sanotaan vielä joku muu päivä, ok? Siis onko Ranskassa tosissaan vain 10 viikkoa äitiyslomaa? Kuulostaa kauheen lyhyeltä ajalta. Ite oon aatellu olla kotona ainakin vuoden, luultavasti vähän pidempäänkin.

Enne kuulostaa liitoskivuilta, mulla ihan samanlaista kipuilua nyt ollu jo vähän aikaa.. Tulee jos vähänkin enemmän kävelee päivän aikana. Viime yö mulla taas ihan tuskaa, niin paljon vihloi kun käännyin kyljeltä toiselle, ihan kuin koko lantio ois ollu tulessa. Ja alapäätä kans vihloilkeesti, kun joku puukolla siellä sorkkis. :ashamed: Ihanaa tekstiä... :LOL: :LOL:

Masukin joululahjoista sen verran että meille tuli 2 pakettia, huppupyyhe ja sit ohut haalari minkä äiti ostanu Dublinista, jotain ihme kangasta, aivan uskomattoman pehmeetä ja ihanaa :heart:
Masukki onkin sit jo muuten saanu vaikka mitä, alesta aattelin vielä mennä jotain kattoon. Nyt en vaan tiedä uskallanko ostaa pelkkää vaaleenpunasta jos tulokas kuitenki poika kuten monet on mun oireista päätellen arvellu. Itelläkin jotenki poikaolo kun on niin erilainen raskaus mitä tyttöjen kanssa. Jännää!! Kun jäi sinne 4D:hen sit menemättä, jotenki vaan aika meni kauheeta vauhtia etenpäin ja nyt alkaa oleen varmaan jo turhan paljon viikkoja. Ei mitään, ostetaan sit niillä rahoilla jotain kivaa vauvalle. Amme pitäis ostaa vielä, sain kaverilta jo jalat, mut luulen et odotan et vauva on syntyny, kun jos hän on kuitenkin tyttö ni haluan sellasen ihanan pinkin ammeen. Rintapumppua en ala ostaan ennen kun tiedän edes tuleeko maitoa sen vertaa että sille ois käyttöä. Vaippoja meinasin eilen jo ostaa mut oli pampersin 2-koon isommat paketit loppu, pientä en sit viittiny ostaa kun niissä ois hinta eroa vaan 2 ?. Ja liberon vaipoista en oo oikeen koskaan tykänny, saatikka jostain muumeista tai vastaavista.

Äitiyspakkauksista
sen verran että moniko sen ottanut on jo saanut sen? Mulla tuli tänään 2 viikkoa täyteen siitä kun päätöksen sain ja siinähän luki että kahden viikon sisällä pitäis tulla.
On tainnu joulu hidastaa kuljetusta ellei sit tänään tuu lappu postissa. Lupasin antaa siitä kestovaipat mun siskolle kun he meinaa osaksi käyttää niitä, ite en siihn hommaan ryhtyis/jaksais/viitsis. Eli me tuhlataan luontoa ja käytetään vaan kertiksia.

Asiasta viidenteen... Miten pienen kanssa suostusitte jo matkustaan pidemmälle? Kun Finnmatkoilla tuli tänään ens talven Thaimaan matkat jo myyntiin ja meillä miehen kanssa kauhee hinku sinne jo ens talvena, nyt kova harkinta päällä et viitsiikö niin pienen kanssa lähtee niin kauas. Toinen vaihtoehto ois syyslomalla johonki Kanarialle mut ei se oo yhtään niin houkutteleva kun Thaimaa... Ollaan kuitenki joka talvi totuttu johonki meneen ja nyt onkin eka talvi kun ei mihinkään mennä, onneks oltiin kesällä Bulgariassa ni lievittää edes vähän kaukokaipuuta... Mut ei kokonaan :kieh: :kieh:

Eipä mulla nyt muuta, taidan laittaa itseni kuntoon ja ajaa Stockan kautta töihin hakeen yhtä ihanaa salaattia evääksi :) Ehkä vois jossain alessakin äkkii samalla piipahtaa...

Ai niin, niitä imetysliivejä munkin pitäis ostaa... Mut se liike mistä meinaan ostaa on Raisiossa eli jää jollekin toiselle päivälle...

:heart: :Ninni ja Kirppu 28+5

Ai niin, ootteko huomannu että täällä on jo syyskuisiakin odottajia? Hitsit ku me ollaan pitkällä, melkeen jo loppusuoralla :)

Heipat pitkästä aikaa!
Nyt se sitten alkoi, piiiitttkäääää sairasloma aina äippäloman alkuun! Saattaa tulla pitkät päivät tekemättä mitään, pitää jotain ajatustyötä keksiä tai alkaa neulomaan... Kävin taasen tarkastuksessa ä-pkl:lla ja eipä kovin pitkää ennustetta tälle raskaudelle antaneet! :(
Kohdunkaulaa vajaa 2 cm jäljellä ja pehmeä on, eli varpaillaan pitää siis olla ...

Tyyppi loikoilee pää alaspäin ja siis oikeassa asennossa odottamassa h-hetkeä ( joka ei toiv. ihan heti tule...), painoarvio jo huikeat 1200g! Wau! No lääkäri kyl lohdutti, et ollaan jo parempaan menossa kun kilot on "jo" noinkin isot ja vauva muuten vaikuttaa terveeltä...

Mites muut ennenaik.supisteluista "kärsineet", miten menee?

Voikaa paksusti ja toivottavasti kinkun syönti ei tuota ylimääräisiä hikikarpaloita otsalle seuraavassa neuvolan "punnituksessa" !! ( Hehe heh.. )

Maalismama 27+4

Ninni: Mistä kaupasta ja mitä imetysliivejä meinaat ostella? Mulla on nyt yhdet Cariwellin sporttiliivit, ostin tallinan matkalta.

Omassa navassa menee kaikki hyvin. Vauva liikkuu hyvin ja ei nyt enempää oo supistellutkaan :) Paksusti voidaan...eikä joulu auttanut asiaa ollenkaan...

Tammikuussa vasta 22 pv olis lri et pääsis tsekkaa kohdunsuun tilanteen... Töissä oon onneks jaksanut nyt hyvin.

Pitkäkoipi + Fiina 26+4

Vuodenloppuja kaikille :wave:

Joulusta on selvitty takaisin arkeen, töissä siis täällä kirjoittelen. Pikkuvaemon kyselyyn: joulupukki muisti masuvauvaa Ruskovillan silkkisellä myssyllä, ihana :heart: Mamma-miia kyseli puolestaan uudenvuoden suunnitelmista, täällä vielä harkitaan kaverin järkkäämien juhlien ja leppoisan koti-illan välillä. Ei siis vielä tietoa miten käy!

Enne ja Ninni: mulla on nyt kanssa noin viikon verran ollut järkkyjä asennonvaihtokipuja makuullaollessa, ja toisinaan pitkän istumisen (töissä ) jälkeen kävely tuottaa hankaluuksia. Onneksi eivät ole kokoaikaisia sentään, vielä noiden kanssa on pärjännyt. Kävellessä pitää kyllä tukivyö olla, muuten tulee pitkä kipee.. Ninni vielä: Äitiyspakkaus mulle tuli jo joulukuun alkupuolella, juuri ennen jakelun keskeytystä. Kesti päätöksestä 11 arkipäivää eli just sen kaksi viikkoa.

Tervetuloa, Mimmi08 ja saini81, iloiseen joukkoomme!

Sittenpä neuvolakuulumisia oman navan tietämiltä: painoa tullut ekasta neuvolasta jo yli 6kg, mutta kuulema ei haittaa. Hemoglobiini oli laskenut (nyt 108) lisäraudasta huolimatta, pitänee vaihtaa siihen Kräuterblutsaftiin jos se imeytyy paremmin. Väsyttääkin, kieltämättä. Nyytin liikkeet ovat vilkkaat ja todella ylhäällä hän kuulema on, ilmankos kylkiluut ovat kovilla. Hyvistä sokerirasituksen tuloksista joulukuun alkupuolelta ei ollut pitkäaikaista apua, kun virtsan sokeri oli nyt neuvolassa maksimissa. Pääsen siis sokerin kotiseurantaan, plääh :|
No toivottavasti se riittää, siis olisi vain ohimenevä häiriö.

Nyt taas töiden pariin,
mukavia vuoden viimeisiä päiviä kaikille!

~Tii ja Nyy 30+0 :eek: WOW!!

Sieltä Myllyn takana olevasta uudesta lastentarvike liikkeestä, oisko sen nimi Baby1. Löytyy Automaan ja Laattapisteen takaa. Ja niitä Carriwellin pehmeitä imetysliivejä olin aatellu, ne kasvaa ja pienenee rintojen mukana ja oli ihan kätevän näköiset, tuolta löytyy lisää infoa niistä ja muistaki Carriwellin tuotteista:
http://www.babyidea.fi/imetys/carriwell/comfort.html

Ohhoh, olipas nopea toimitus Nettiemossa, äsken kopsahti postiluukusta eilen tilaamani imetysvaatteet, lyhyt- ja pitkähihaiset paidat ja tunika, joka olikin tosi kiva.

Ninni, "sitteriä" myy ainakin Bebes Helsingin Kampissa ja sitten sillä Pikkupingviinilläkin on myymälä vissiin Loviisassa. Kysele Turussa lastentarvikeliikkeistä, löytyskö mistään teitä lähempää.
Mun äiti ihastu tohon niin, että saattaa vaikka ostaakin sen meille lahjaksi. Omasta mielestä aika kallis, vaikkakin aivan ihana.

Lähtekää ihmeessä Thaikkuihin, tommosen alle vuoden ikäsen kanssa on paljon helpompaa reissata kuin kävelevän/karkailevan puolitoistavuotiaan.
Meillä imi remontti ja sisustushommat sen verran rahaa, että seuraava reissu näillä näkymin tehdään kesällä 09 ja varmaan jonnekin Kreikkaan tms.
No, ehkäpä lähdemme edes Tukholmassa pyörähtämään ensi kesänä. Esikoinen alkoi helteisenä kesänä 02 nukkua läpi yön juurikin laivalla :D, toivottavasti tämä kakkonen olisi perinyt veljensä unenlahjat.

Jäi nyt liiviostokset tekemättä tänään, täytyy aloittaa viikkosiivuous.

Täälläkin ollaan joulusta selvitty. Eilen käytiin jo vähän alennus myynneissä, vaikkei kauheesti tullut mitään ostettua. Matto ja muutama säilytyskori sekä tytölle housut ja kummipojalle valmiiksi synttärilahja. Joulu meni kyllä aika vauhdilla, tytön uusia leluja ihmetellessä ja paikkoja järjestellessä, että sai kaikki lelut mahtumaan leikkihuoneeseen. Masuasukkikin sai uudet nalle puh lakanat joulupukilta. Nyt kun malttais olla laittamatta niitä paikoilleen.
Karkkia on kyllä tullut syötyä ihan liikaa, tuntuu että maha on ihan sekaisin kaikista herkuista. Täytyy yrittää hillitä tuota herkkujen syöntiä, mulla kun on maanataina neuvola, ettei paino olisi ihan mahdottomia noussut.

Muistaessani; tervetuloa kaikille uusille! =)

Ootteko muuten saaneet jo äitiyspäiväraha päätöksen? Minä en ole saanut vaikka lähetin hakemuksen jo marraskuun puolen välin aikoihin. Rupee vaan ihmetyttää kun äippäloman pitäis alkaa 22 tammikuuta, eli vajaan kuukauden päästä ja mitään tietoa ei ole tullut!! Täytyy varmaan soittaa uuden vuoden puolella kelalle! Hakemus on kuitenkin perille mennyt kun äitiysavustuksesta tuli päätös ja rahatkin on jo tillillä!!

Eipä tässä sen kummempia!!

Muumi82 ja eppu 31+3

Juu, joulu oli ja pukki kävi ja suklaata ja kinkkua on maha täys! Aivan mieletön hösellys ollut päällä koko ajan, nyt onneks alkaa jo vähän rauhottumaan.
Nyt sit alko se kolmenvuoden loma. Äippäloma alkaa vasta tammikuun lopulla kai,,, ei oo päätöstä vielä tullu, jota tais muumi82 miettiäkkin. Mutta se kela odottaa sen vahvistetun verotuksen ja tekee nuo 2008alkavat äitiysraha päätöset vuoden alusta. Tai näin ainakin oli kun kaksi vuotta sitten jäin äippälomalle 3.1 niin sain päätöksen siitä 2.1, että silleen.

Sitten masun pariin. Rimpsessa voi hyvin ja liikkuu tosi paljon. Maanantaina on äitipolilla käynti, tarkistus niistä sykkeistä, jotka on nyt olleet hyvät koko ajan. Kovin kummonen ei tuo kumpu vielä ole, mutta eipä tuota painookaan oo tullu lisää vasta kun 4kg,et ihan hyvin verrattuna edellisiin raskauksiin. Katselin nimittäin vanhoja neuvolakortteja joissa rv17 painoin saman verran kun nyt.
Hirmuinen närästys on nyt alkanut ja jos edellisiin raskauksiin on luottamista niin eikun pahanee vaan loppua kohin.

Eiköhän nämä tässä

amalia ja rimpsessa

Tervetuloa Mimmi08 ja saini81
:flower:

Tuli otettua pienet tirsat taas duunin jälkeen, ni nyt jaksaa hetkosen kekkuloida hereillä (ja odotella sinkkareita).

muumi82, soitin eilen Kelaan just samasta syystä, että onkohan mun paperit kaikki menny perille, kun jätin hakemukset kans marraskuun puolenvälin tietämillä. Päätös äitiyspakkauksesta tulikin aika pian, mutta sen niiden jakelun keskeytyksen vuoksi sen toimitus on viivästynyt ja lupailivat sitä ihan koska tahansa tulevaksi.
Päivärahat menee niinkun Amalia- tossa sanoikin sen mukaan, että jos ei ole laittanut sitä rastia ruutuun, että tarkistetaan viimeisten 6 kk:n tulot, niin laskenta suoritetaan vuoden 2006 tuloista ja Kelalla on ne verotustiedot käytettävissä 2.1.2008. Eli ensi viikosta ettepäin voidaan odotella päätöksiä. Tarkistin vielä, että olenhan saanut laskureilla samat päivät kuin hekin, jotta voi vähän jo suunnitella ä-vapaan aloitusta. Mulla alkaa 30.1. Ei ois montaa viikkoa enää... jos vaan paikat kestää istumista siihen asti! On meinaan noi liitoskivut sitä luokkaa, et ei sovi kovalla penkillä istuminen mulle ollenkaan... :/
Ei silti, jäykistyy lonkat maatessakin.. äskenkin olin sohvalla loikoilemassa ja masun heilumista kattelin, ni aika jäykkänä siitä ylös nousee vaikkei kauaa kerrallaan makoiliskaan. Yölliset vessareissutkin on aikamoista verryttelyä :p
ja nyt "uutena" vaivana on tullu sormiin pienen turvotuksen mukana nivelsärky!! Ja varsinkin oikean käden sormien puutuminen (yöllisten käsivarsien puutumisten lisäksi)! Että tämmösiä vaivoja näille viimesille viikoille!! Mutta en edelleenkään valita :xmas: pieniä vaivoja ovat, jos kotona voi olla ja raskaus etenee muuten hyvin! Empatiani ovatkin teidän supisteluista kärsivien puolella ja kovasti voimia toivotan niihin sairaalapäiviin!

Kauniita unia kaikille!

Hexodus ja masumöyrijä 30+2 (Jeeeee :heart: )

Tervehdys tooosiiii pitkästä aikaa!! Ei oo ehtiny lukemaan eikä kirjottamaan, on tuo joulu ja rakennus hommat vieny kaiken ajan. Ja tyttö ei enää päästä koneelle kun hänkin haluaisi kirjottamaan =)
Joulu vietettiin paljakassa vuokratussa mökissä isolla porukalla. Oli kylläoikein mukava joulu. Masu-asukki ei saanut paketteja, mutta esikoinen sitäki enemmän :D
Masu kasvaa kovasti, 3.1 olis neuvola. Saa nähdä onko jouluherkut saanu painon pompsahtamaan. Pitää sitte tulla kirjottelemaan tarkemmin.
Uutena vuotena me varmastikki ollaan kotona.
Niin ja kaikille uusille tervetuloa mukaan!!
Mut nyt suihkuun ja nukkuun!! Pitä yrittä kirjotella paremmalla ajalla enemmän.
Ninni Mulle saa laittaa vaaleanpunaisen haikaran :heart: Katsotaan pitääkö se sitten paikkansa kun vauva syntyy.

Maria ja pikkukakkonen rv 31 tasan

Ihan ensiksi kaikille paljon onnitteluita erilaisten asioiden johdosta. Anteeksi että en ole päässyt kirjoittelemaan, mutta olin tässä 8 yötä sairaalahoidossa supistusten takia. Eilen pääsin kotiin kun niin kovasti vaadin. Mutta nyt kaikki on onneksi hyvin. Tipassa olin 2x 48 tuntia naistenklinikan synnytyssalissa ja sain keuhkoja kypsyttävät kortisonit. Eilen sitten lääkäri ultrasi ja vauva painaa tällä hetkellä 1,3 kg ja painoarvio oli jos loppuun asti päästään niin 3 kiloa. Tänään tulikin sitten 30 viikkoa täyteen ja vuosi naimisissa. Täytyy tästä mennä juhlimaan. Oikein hyvää päivän jatkoa kaikille :wave:

Härkäneito ja prinsessa rv. 30+0

Tervehdys pitkästä aikaa,on tainnut vierähtää kuukausi jos toinenkin siittä kun viimeksi olen saanut aikaiseksi raapustella....:ashamed:
Lukenut olen jonkin verran teidän kirjoituksia ja mukavan aktiivista porukkaa nämä maalismammat,hyvähyvä!

Uutta porukkaa on tullut mut liekö vanhatkaan pahemmin mua muistaa joten: 33v mamma pirkanmaalta,esikoinen,poika,täytti juuri 2v.Raskausviikot on jotain 27-28. La 26.3. Synnäri TAYS
Ninnikö vielä päivittää?? Multa tais puuttua tietoja etusivulta,ja la oli jonkun laskurin väärin näyttämä et josko viitsit...kaunis kiitos!

Niin raskaus on sujunut jouluun asti superloistavasti mut nyt jouluna alko painaan ja puristaan ja ahistaan ja särkeen ja mitäkaikkee :LOL:
Tais jatkuva mässäys ja makoilu tehä sen et kroppa muistutti et hophop,liikkumaan. Ton esikon kanssa ei vaan mitään hurjia kävelylenkkejä tehdä,vaan mennään etanavauhtia.Tarttis saada itestä enempi irti......ekassa raskaudessa olin loppuun saakka reippaalla mielellä,ja se kyl varmaan autto sit synnytyksen jälkeen nopeaan palautumiseen.
Ens viikollla on neuvolalääkäri ja nyt taas tajuu et kuin pitkällä sitä ollaan,esikoisesta jäin saikulle(loppuun saakka) juuri tältä rv29 lekurikäynniltä kun paikat oli himpun auki. Parin kuukauden päästä pitäis olla jo tavarat valmiina vauvaa varten,osalla teistä jo paljon aijemmin,mun aika on kuitenkin vasta loppukuusta.
Ja härkäneito ja muutama muu saa todella jännittää kuin käy. On varmasti raskasta huolehtia jokapäivä et vauva pysyis mahassa. Kun olin pojasta osastolla kun synnytystä käynnisteltiin,mul oli huonekamuna tyttö joka tuli rv23-25(?) osastolle kun paikat liki auki ja edessä oli monen viikon makuutus. Olen monesti miettinyt kuinka hänelle sit kävikään.Ihailtavan reippaasti hän silloin asiaan suhtautu.

Tämmöstä piti teille vinkata et tiesittekös et Kelan sivuilta pääsee tutkimaan omia tietojaan noilla pankin verkkotunnuksilla?! Kelan postikun kulkee super hitaasti,voi sieltä katsella onko päätöksiä jo tehty!! Ja sit myös hyvä juttu,kun tarvii tietää paljonko on saanu aikanaan äippärahaa,brutto ja netto,esim.verotoimistoa varten.

jaaha hyvin alkanut romaani pitää lopettaa kun poika heräs päikyiltä.
Mut lupaan palata pian.
Hyvää uutta vuotta ja mukavia odotuspäiviä kaikille!
T.M

Yhteistyössä