***MAALISMASUT 2008*** JOULUKUUSSA

Heissan kaikille!

Piti vielä ennen lähtöä tulla toivottamaan iloista joulua kaikille!
Auto on täynnä kamaa ja nyt nokka kohti varsinais-suomea! :)

Mulla oli ti neuvola.. Siitä ei jäänyt juuri mitään muuta sanottavaa kuin että kyllä suklaa lihottaa....
Painoa oli tullut 570g/vko! KÄÄK! Nyt yhteensä jo 5kg kun vielä kk sitten oli 3.. Tuli kyllä tälle naiselle laiha joulu!
SF-mitta oli 26cm
Hg 113
Verenpaine 98/56
Tyttösen sydän löi kauniisti ja hän potki reippaasti neuvolan tädin laitteita.. :)

Sain lähetteen NKL:n pelkopolille.. Hmm.. Saa nähdä mitä siellä tapahtuu. Mulla on alkanut mennä tuo pelko ylivoimaiseksi.. :( En tiedä mitä niin pelkään, mutta kipua ainakin. En ole ikinä ollut sairaalassa enkä kohdannut suurta kipua.. Suuri tuntematon pelottaa ja tulee uniinkin.

Täällä on kaaos.. Tekisi mieli jättää miehen harteille asunnon siivous mutta eihän niin voi tehdä.. :) Hän tulee vanhempieni luokse vasta maanantaina työkiireidensä vuoksi.

Nämä tonttuneidit alkavat nyt tehdä lähtöä joulun viettoon!
Voikaa hyvin ja paksusti! Nauttikaa hyvästä ruuasta ja rauhallisesta tunnelmasta.

Laura ja pikkuneiti 28+3

Eilisen pyykkäysrumpan jälkeen oon pitäny tällasen lorvipäivän :) Kävin tossa H&M:ltä ostaan ittelle mamma housut ja t-paidan peittämään tuota massua, joka alkaa oleen jo sen verta iso että on kuminauhaviritelmiä tehtävä housuihin, jotta jalassa pysyvät :whistle: Nyt on kyllä sitten niiiin mukavan rennon tuntuset nää housut että! :D Imetysliivejäkin kävin jo hieman katteleen Lindeksiltä, mutta ei ollu kyllä yhtään kivoja :/ Muutenki sieltä yritin liivejä kattella, mut ei oikein meinaa löytyä kivoja ja ennen kaikkea tukevia. Pitää käydä joku päivä pyörähtään tuolla Revontulessa kattoon uuden alusvaateliikkeen tarjonta, nimittäin mitkä sattuu ale rimpulat ei kelpaa kun kokoa rintavarustuksella on 80DD :whistle:

Ippu se kyseli tosta suklaasta ja että närästääkö sen syönti? No ei, ikävä kyllä! Sais kyllä jottain vastaavaa tehä ettei maistuis NOIN himskatin hyvälle |O Ihan suklaan ansiota oli toi yli 440g/vko painon nousua! Hyi hyi hyi!! Heti kyllä sit näky hyvinki pikasesti toi mussuttelu tuossa painon nousussa.. voi voi voi :ashamed: Mut paprika kyllä närästää niin maan perkuleesti että siihen en oo koskenu moneen kuukauteen, samoten appelsiinimehu närästää :x

Ootus mietti tota alhaista verensokeriansa.
Jos nyt haluut saada niitä nostettua, niin syö hedelmiä. Niissä on sitä hedelmän omaa sokeria ja ei tavi ku vaa pari mandariinia tai omena tai banaani syödä. Ja ne ei lihota ;)

Lumestakin on ollu keskustelua. Pieni lohdutuksen sana teille etelämpänä asuville, ei meilläkään täällä Lapin Pääkaupungissa ole lunta ku ihan nimeks vaan. turisti parat varmaan tosi pettyneitä kun tätä lunta ei ole todellakaan ku 1cm enintään! Noita isoja lumiukkojakin varten on pitäny lumet kasata/tehä. Mutta niin kauan hyvä kuhan ei vettä sada ;) Ja sitä Joulumieltä voi hakea vaikka menemällä Kauneimpiin Joululauluihin :)

Mut nyt ruan tekkoon! :)

Marmeladi & Masuasukki 29+2

Ensiksi onnea Mama-L!!! On tuo kihlaus niin romanttista ja alku yhteiselle elämälle virallisemmin. Mua kosittiin keskellä laskettelurinnettä parisen vuotta sitten... se oli ihanaa. Olin just edellisenä päivänä todennut, että naimisiin en varmaan viiteen vuoteen mene!!! Nyt oltu naimisissa vajaa vuosi.

Neuvolassa pyörähdin tänään, jotenkin jo rutiinia nuo käynnit. Tässäpä tulokset:
- painoa tullut 800g/vko, yhteensä nyt 10 kg (ei kyllä näy missään...huhuh silti)
- verenpaine 120/60 (noussut hiukan, eilen vedin puoli pussia sipsejä...)
- sf-mitta: 26 cm
- syke 140+
- liikkeet ++
- raivotarjonnassa
- hb 122
- lapsivettä normaalisti

Tuosta painosta tosiaan. Ihmettelen mistä tulee ja minne menee!! Vaatteet ei todellakaan kiristä mistään ja ihmiset ihmettelee, onko painoa tullut ollenkaan. Suurin osa on varmaan pepussa ja reisissä rintojen lisäksi. Lähtöpaino on mulla ollut pieni, joten ei syytä huoleen sen puoleen. Tuntuu vaan niin kummalta, kun liikun aika lailla normaalisti ja en syö enempää kuin ennen ja paino vaan nousee... No, toivottavasti lähteekin. Neuvolan täti on varmaan huolissaan, kun joka kerta ääneen painoa ihmettelen. En voi sille mitään, kun aina olen ollut hoikka ja en tahdo kiloja lisää, kukapa tahtoisi. Suklaat kieltoon...

Ihana lukea, kun te jotkut pääsette lastenne joulujuhliin katsomaan ihania esityksiä. Ne on niin liikuttavia. No, kunhan saisi se oman nyytin ensin, niin sitten pääsisi hänen esityksiään katsomaan.

Huomenna pitäisi tehdä iso siivous. Lauantaina leivon vielä kakun jouluksi ja sitten aattona lähdetään joulun viettoon. Töissä on jäljellä kaksi tuntia huomenna: joulukirkko, puuro ja todistusten jako. Sitten tarvii jaksaa 3 vkoa loppiaisen jälkeen!

Nyt keittiön siivouspuuhiin, kun tuli taas kokkailtua.

Misupai ja Helmis 29+5

Moi mammat!

Ihanasti tuli joulun tuntua mieleen, kun appiukko toi meille jo joulukuusen valmiiksi tuonne ulos, oottelemaan aattoa. Tosi nätin kuusen oli löytänyt, oon aivan innoissani koska se on aivan eka kuusi, jonka omaan kotiin laitamme! Toki meillä on joulukoristeita ja jouluvaloja aina ollu, mutta kuusta ei vielä koskaan ennen. Koristeetkin siihen on siis pitäny ostaa kaikki, joten ei ole vielä mitään sillisalaattia ja sekalaista seurakuntaa, vaan punaista ja hopeaa vain. Ei malttaisi odottaa!!! =)

Anneli, mitä tarkoittaa ponnaaminen? Jos aktiivista liikkumista tarkoitat niin sitä lajia täällä kyllä riittää, ja joskus tuntuu tuoltakin kuin mitä kuvasit, että tuntuu kuin vauva tulisi vatsan läpi pihalle! Meijän neiti on erikoistunu nyt semmoiseen, että oikealla kyljellä maatessani tämä työntää jonkun pienen ulokkeen, kantapään tai polven tai kyynärpään, niin pitkälle oikealle kuin vain ylettyy ja se tekee kipeää kun oma iho ja mitä siinä nyt kudoksia välissä on, ni jäävät tiukasti sen vauvan ulokkeen ja makuualustani väliin. Toinen kiva, myös makuulla tapahtuva hauskuus, on se, että taas joku pieni uloke, työnnetään ihan kylkiluiden alle! Se ei tee niinkään kipeää, mutta aika ikävältä tuntuu, ja pistää ihan henkäisemään kun sitä aina säikähtääkin!

Ihanan kohteliaisuuden kuulin tänään, kun äitikaveri sanoi, että mulle ei ole tullut kuin masu vain, että mistään muualta en ole pyöristynyt ollenkaan. Enkähän minä oikeastaan olekaan, paitsi ehkä reisistä/takamuksesta/lantiolta vähän. Että olenhan minä sen tiennyt, mutta kiva tietty aina kuulla jotain positiivista omasta kropastaan =)

No mutta, oisko siinä tärkeimmät ajatukset tältä päivältä...

Joulua odottaen,
Ippu 27+3

Hei pitkästä aikaa!

Täällä ollaankin jo ihan joulunodotustunnelmissa, teidän kirjoituksista huokuu joulun ja lähestyvän vauvansaamisen tunnelmaa :heart: Ihanaa! Eipä tässä enää pitkälti ole!

Me kans ollaan menossa mummolaan jouluksi ja 4v jää sinne vielä viikoksi lomailemaan. Ei tarvii täällä kauheesti siivota, kakkuja paistan mukaan ja lahjat on jo ostettu/tehty =) Peukalon nivelessä on kauhea vesikello kun dippasin senkin sulaan sokeriin muumipiparkakkutaloa kootessani... mutta nyt onkin hieno se talo =)

Neuvolassa olin tänään (27+2), kaikki ok. Paino oli noussut kilon viikossa, ja nyt tullu yht 10 kg. Sf-mitta 29 cm (mahan ympärys tasan 100). Hb laskenut, 120, ja jos olo huononee niin pitää alkaa rautaa syömään. Väsyttää kyllä muutenkin, iltaisin lasten mentyä nukkumaan olen niitä lahjoja paketoinut ja nyt tuo 2v on pari päivää/yötä kiukutellut ja viimeyönä nous kuume. On luonteeltaan kova valittamaan ja itkemään jos vähänkin jostain kolottaa. Sylissä vaan pitäis olla, ja kun en enää vois supistelujen takia kantaa.

2 vk sitten oli ultra, olin jo ihan varma että vauvat on tulollaan kun niin huonovointinen olin pari päivää ja kova paineen tunne alaspäin ja maha hellänä. Mutta siellä selvisi että A-vauva oli "vain" kääntynyt rt, eli mahdollisesti edessä tavallinen synnytys (sektion ajatteleminen aiheuttaa pakokauhun!). B-vauva onkin sitten poikittain siinä ylempänä, eli molemmista kyljistä ottaa vauhtia... Ahdistaa, ja molemmilla vielä oikein runsaasti lapsivettä -eikös nyt normaalikin olisi riittänyt! Sukupuolet edelleen yllärinä.

Ei olla vielä ostettu niitä tuplarattaita, katottiin että kaks pientä mahtuu mainiosti Emmaljungan makuuvaunuun vierekkäin. Ostetaan sitten punaset tai siniset, kunhan syntyvät.

Hyvää joulua ja virkistävää lomaa kaikille! :wave:

3 YÖTÄ JOULUUN ON!!! :xmas:
Kävin eilen maksamassa meitin uuteen taloon tulevat kalusteet ja samalla reissulla käteen tarttui joulukoristeita ja valoja kun olivat -50%
Ensi joulua jo odottelen... :D
Tänään pitäisi käydä kaupassa hakemassa ruoat ja kinkku. Onneksi kaikki lahjat on hankittu, muutama pitäisi vielä vaan paketoida. Mies on vielä sunnuntainakin töissä ja sitten sillä on viikko vapaata!!! :D
Odottelen jo alennusmyyntien alkua kun nuo vanhemmat kasvaa niin hurjaa vauhtia, ja tuntuu että vaatevarastoja saa uudistaa kaiken aikaa. :LOL:

Oma olo ei ole ihmeemmin muuttunut. Supistelut jatkuvat edelleen. Pitää vaan yrittää ottaa rauhallisesti. :( Niin ja minä en kyllä meinaa vielä helmikuussakaan synnyttää, kun se laskettuaika kuitenkin on siellä joukon hännillä. Eli kyllä saisi maaliskuulle mennä, ennenkuin tämä mamma räjähtää. :LOL:

Olen yrittänyt hoitaa noitaa taloasioita altapois, että ei sitten tarvitse miettiä niitä jos vaikka joutuu todelliseen vuodelepoon vielä. Kaikki tapetit ja kaakelit on lähestulkoon hommattu. Samoin laminaatti valittu.
Hyvin on pullat uunissa...
Ja voitte vaan miettiä miltä tämä meitin 47 neliöinen kaksio näyttää, kun täällä asuu 4 ihmistä tavaroineen päivineen ja sitten vielä on noita raksajuttuj nurkat täynnä. Ei onneksi tarvii ottaa stressiä siivoamisesta. :LOL: :LOL: :LOL:

Mutta nyt kauppalistan tekoon ja sit tontille kahvia viemään!

:wave: kleopatra ja ihmemies

Moikka!

Nyt on meiän neidillä joululoma! Todistuksen sai jo, rasti sellaisen.

Piti vaan äkkiä tulla laittaan linkkiä niille ketkä vielä pähkäilee vaunujen kanssa, noi oli mun mielestä kivan ja näppärän näköiset, varsinki khaki-beige-väriset oli mun mielestä kauniit =) :
http://www.pikkupingviini.fi/index.php?id=2&products_action=view&products_id=85

Enempää en nyt ehdi raapustaan, tarvii mennä kaupungin kautta töihin!
Palataan neidot!

Ja MAMA-L oon ihan unohtanu onnitella!! Eli onnea, onnea, onnea :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

:heart: :Ninni ja Kirppu 27+5

Helou leidit, pikainen raapustus vain. Oon viimeistä päivää töissä ja aikamoista hulinaa et saan kaikki hommat tehtyä. :] Puoli vuotta oon siis ollut neuvolassa työkkärin kautta työharjoittelussa ja en ois voinu parempaa työpaikkaa ja -kavereita saadakkaan, vahvisti todellakin vaan tää harjottelu mun tuntumaa siitä että hoitoala on just se mun juttu, vaikkei ehkä olekaan parhaiten maksettu ja taloudellisesti kattavin ala. Nyt täytyy sit enää valita lähdenkö tavoittelemaan ykköspaikkana kätilö- vai terveydenhoitajalinjaa kevään yhteishauissa (aion hakea jo tänä keväänä, kyllä se paikka siellä pysyy jos satunkin pääsemään). Kätilö on ollu pitkään semmonen haaveammatti, tosin oma synnytys voi muuttaa mielipidettä suuntaan jos toiseenkin. ;) Terveydenhoitajaa taas puoltaa säännölliset työajat ja -lomat (kätilöt tekee 3-vuorotyötä ). Mutta saa nähdä, eksyin taas vähän aiheesta...

Kiitos kaikille paljon kihla-onnitteluista, pilvissä leijailu jatkuu täällä päässä edelleen. :LOL: :heart: :heart:

Tänään on sit kaikkee muutakin puuhaa, ja Helsinkiin ois illalla tarkotus vielä päästä. Onneks saatiin joululahjat pakattua jo eilen muutamaa lukuunottamatta ettei tuu kauheeta hösää enää niiden kanssa. Mut kotia pitäis töiden jälkeen laittaa pikkuisen kuntoon ettei ihan läävää jätetä taaksemme. Sit vielä pitäis käydä KELAssa hoitamassa noita mun tammikuun sairaspäiväraha-asioita kuntoon ja työkkärissä palauttamassa harjoitteluarviointi. Sit haetaan uuden kodin avaimet kun joulun jälkeen muutetaan, ehkä pyörähdetään siellä, viedään anoppilaan ja tytöille lahjat... Ja mitäköhän muuta. :LOL: Kyllä tässä nyt mammaa tosiaanki koetellaan ennenku pääsen joulurentoutumaan. Illalla nostan aivan varmasti vaan jalat ylös ja annan tulevan mummon passata. :D

Nähtiin tänään vielä viimeistä kertaa työsuhde-etuna vauva ultrassa kun työkaveri katsoi. Siellä hän oli unisena, nätisti raivotarjonnassa jee! Jospa ei enää kääntyilis kamalasti. Imi peukkua ja välillä hörppi pikkuisen lapsivettä josta tuli sitten joka kerta HIKKA! Mikä oli kyllä niin liikuttavan näköstä :D Aina nytkähti koko pätkä. Voi äitin pientä parkaa... :heart:

Nyt tässä alkaa herkistymään sen verran että pakko jatkaa vielä töitä! Tulen kyllä sitten viikonloppunakin vilkuilemaan tänne teidän kuulumisia!
Ajakaahan varovasti jouluruuhkissa, liukasta voipi olla...

<3: mama-L & Onnimuru 28+1

Tänään olin aamulla neuvolassa ja oli kyllä ihana käynti.
Kaikki oli mahtavasti:

Verenpaine 92/66 (olipas matala yläpaine)
Painonnousu/vko 550g (mulle kuulemma saakin tulla ylimääräistä, oho)
sf-mitta järkyttävä! :eek: 29cm
pissa puhdas

Toi hillitön sf-mitta selittyy pojan perätilalla (jee, ei tarvitse yrittää alakautta =) ) Niin siis vaavi majailee aivan vatsan yläosassa ja alhaalla on "tyhjää" tilaa.
Eilen illalla ihmettelinkin mikä kova mua painaa tohon rinnan kohdalle, taisi siis olla pää.

Mutta vaikka oli hurja toi sf-mitta, ei kuulemma mihinkään sokerirasituksiin yms. tutkimuksiin tarvitse lähteä. Loppuraskauden seurantaan joudun sitten äitipolille, mutta sinne on vielä aikaa.

Kaikenkaikkiaan kiva neuvolakäynti ja nyt voi aloittaa joulunvieton hyvillä mielin.

Tämmöiset omanapauutiset tällä kertaa, palaan kommentoimaan muiden juttuja siivouksen jälkeen.
t. pikkuvaemo ja ihmepoika

:xmas: Joulusiivous tehty (tosin samalla tavalla siivoan joka kuukausi...), mutta kuitenkin joulua varten. Ei tosin olla kotona, mutta siisti ja puhdas koti loman jälkeenkin on ihana ajatus. Onneksi neliöitä on vain 70 kieppeillä, niin aikaa ei kulu kohtuuttomasti. Ja varsinkin kun tekee pikkusiivouksen joka viikkoa, niin ei ehdi likaantua. Kauhulla ajattelen päivää, jos meillä joskus on isompi asunto/talo. Onnittelut kaikille, jotka ovat kotinsa siivonneet joulun kunniaksi!

Nyt sitten kaksi viikkoa lomaa ja sen jälkeen kolme viikkoa töitä. Oudolta tuntuu ajatella, että pitäisi jäädä kotiin niinkin pian. Mitenhän sitä oikein osaa olla!?? En ehkä kuitenkaan oo kotiäitityyppiä.

Sain tänään herttaisia yllätyksiä oppilailta. Yksi perhe oli ostanut vauvan yökkärin. Jotenkin sitä arvostaa suunnattomasti, kun heiltä meni vauva äskettäin kesken. Ja yhtään kukkaa en saanut, onneksi, koska ollaan joulu pois. Vaikka kuinka sanoin lapsille, että ostakaa sillä rahalla mieluummin jotain itsellenne, ettei minulle tarvitse mitään ostaa, niin melkein kaikki toi jotain.

Kokeneemmat voisi kertoa, minkä kokoista pyyhettä käytätte vauvan päivittäiseen pyllyn pesuun? Ja miten paljon tarttee yökäyttöön vaatetta?

Aiotteko käyttää tyynyä vauvalla? Me aiotaan. Ostettiin Familonin vauvatyyny ja sen lisäksi nostetaan sängyn päätyä vähän ylös, jotta ei tulisi masuvaivoja niin helposti. Auttaa kuulemma.

Nyt päikkäreille! Turvallista ajomatkaa kaikille, jotka lähtevät reissuun!! Toki muutkin ajelkaa varovasti.

Misupai ja Helmis 29+6

mama-L: Mulla on kihlajaisuutiset enny ihan ohi! Hirveen kauheen paljon onnea! Mä oon yrittäny tuolle isännälle vihjailla, että voitas pyytää papin aamen ristiäisten yhteydessä, mut ei siitä ota selvää mitä se ajattelee. :eek: Mä vaan haluaisin, että meillä kaikilla on sama sukunimi, vaikkei se mikään kaunis kyllä tuu olemaan. |O

Miks ei vois olla valkea joulu. Ois paljon enemmän tunnelmaa. Ennen joulu on alkanu siitä ku auto on pakattu ja matkattu kotikaupunkiin perheen kanssa viettämään joulua. Nyt kun ollaan jo täällä niin en vieläkään oo joulu tunnelmissa. Jospa se sitten aattona iskee.

Eilen oli neuvola ja kaikki oli kunnossa. Sf oli 25 ja ukkokin ilmeisesti jo pää alaspäin roikkuu. Hemppa oli noussu viimekerrasta, kuten valitettavasti myös paino. :kieh:

Närästääkö ketään muuta glögi? Se olis mun herkkua, mutta sen jälkeen tulee niin hirvee olo, ettei se kyl oo sen arvosta. :(

Anneli: Onko ponnaaminen sitä, että tuntuu kuin vauvan työntäis itteensä mahaa vasten kovasti ja masu kiristyy? Mulla ainakin tulee sellasia hetkiä ku tuntuu, että se punnaa itteensä jaloilla mahaa vasten ja ihan ku selkä tms. tuntuis tossa nahan alla. :D

Mukavaa joulun odotusta kaikille mammoille ja hyviä vointeja tietysti myös!

Rhea ja ukko 28+3 (ko?)

Hei! Huomenna kuusenhaku reissulle, ajateltiin et ei jätetä sitä ihan siihen aattoon ku halutaan hakee omasta metsästä minne on vähän matkaa kuitenkin ajella. Naurattaa vaan tuo keli ku on ku olis kevät parhaimmillaan tai jotain.. Noh, voidaan vaik tehä nuotio ja paistaa makkarat metsässä ku on tuollanen ilma, heh :LOL:

olen ommellut tänään joululiinoja kun mul ei ollut sellaisia kivoja jouluisia pöytäliinoja. Onnistuin ihan hyvin vaikka pikkumies roikkui lahkeessa ja oli tosi kiinnostunut ompelukoneesta,.

Nyt alkaa näyttää jo jouluiselle kun on koristeita ja kaikkea kivaa jouluaiheista. Korttejakin tuli tänä vuonna ihan kivasti. Mä oon hurahtanut pieniin olkipukkeihin ja oon ripustellut niitä jokapaikkaan.. heh..

Eipä ihmeitä, masumönkijäinen siellä välillä ilmottelee itsestään ja kaikki vaikuttaa olevan hyvin.

enne ja aarre 29+1!

Anneli-2: Mulla on tota ponnaamista ollut jo jonkin aikaa. Tää meidän vauveli tykkää tehdä sitä just silloin, kun ollaan lenkillä! Siinäpä sitten kävelet, kun toinen tahtoisi tulla mahan läpi selkä edellä!! Veikkaan, että on pysytellyt nyt joitakin päiviä pää alaspäin, koska potkii ylös ja ei ole niin usein ponnannut.

Suklaagallupiin: Jonkin verran pystyy syömään, mutta enempi nauttiminen tuntuu kummallisena olona. Ei ehkä varsinaisesti närästä, mutta tulee vaan ällö olo. Sydän lyö kovemmin ainakin. Glögistä ei tuu mitään kummia oireita.

Kattoiko kukaan eilen/tänään sitä Syntymähumalassa-ohjelmaa? Katoin sen ja oli aika kauheeta kuunneltavaa niiden lasten kannalta ajateltuna. Herkistyin kovasti, kun siinä näytettiin vastasyntynyttä, joka syntyi sektiolla. Ei olisi enää pitkä aika siihen, että omat nyytit on itse kullakin.

Nyt torttuja paistelemaan! Saa olla viimeiset tortut, mitä paistan tänä jouluna, äiti ja anoppi hoitaa homman pyhinä. Paaaaljooon hillloa!

Misupai ja Helmis 29+6 paistopuuhissa

:xmas: :xmas:

Anneli-2, mulla on just tollasta. Se tuntuu myös siltä, ettei itse pysty kunnolla hengittämään.
Eilen illalla oli viimeksi tommosta. Vauva työnsi päätänsä ylöspäin ja tuntui, että tulee pian nahan läpi.
Ei kai mitään vaarallista, tuntuu vaan vähän ikävältä.

Ollaanpas pudottu! Kaikki on varmaan jouluvalmisteluja tekemässä?!? Mie lojun kotona, mies töissä ja äitini laittaa joulun valmiiksi. Taidan pestä pinniksen suojaan tulevan kankaan ja ryhtyä ompelemaan. Mies on huomisenkin töissä... Vasta aattona päästää reissuun. Ei hauskaa.

Misupai ja Helmis 30 tasan

Oikein mukavaa ja rauhallista joulua kaikille!!! :xmas:

Huomenna anoppilaan ja aattona sieltä mummulaan ja minun vanhemmille :) Ajamista riittää, mutta onneksi välimatkat sen verran lyhyitä, että ennätetään rauhottuakin jouluna...

Muistakaa syödä ja levätä hyvin ja ajakaa varovasti! :)

Pimmi 26+3 :xmas:

Hellou!!

Mama-L, paljon onnea!! :flower:

Täällä on mennyt koko aamupäivä joulusiivousta tehdessä, mutta nyt alkaa olla valmista. Matot hakis sisälle ja petikamppeet. Illaksi sitten vanhempieni luokse syömään ja saunomaan.
Jääny tää kirjoittelu taas vähälle, kun olin koko viikon postilla jouluapulaisena. Kiirettä piti ja iltaisin oli niin poikki että ei jaksanut kun sohvalla maata ja tytön kanssa olla.

Misupai: Kyselit tosta tyynyn käytöstä, niin minun tietääkseni vasta syntyneellä ei saa käyttää tyynyä ollenkaan. Meillä tyttö ainakin nukku ilman tyynyä melkein vuoden ikäiseksi ja sittenkin on käyttänyt sellaista litteää vauvatyynyä, mutta voihan olla että olen väärässä.

Nyt toivottelen kaikille rauhallista joulun aikaa!!

Muumi82 ja eppu 30+4

Joulukuulumisia täältäkin.

Mama-L onnea kihlauksesta :)

En ole kiireiltäni paljoakaan ehtinyt kirjoitteleen, vaikka luenkin päivittäin palstaa. Vointi on ollut hyvä. Painoa tullut nyt viitisen kiloa. Vauva on kova potkimaan ja tuntuu, että se majailee masun oikealla puolen enemmän. Vielä ei olla mitään isoja hankintoja tehty ja äitiyspakkauksen saaminen menee alkuvuoteen.

Hyvää joulua kaikille maalismasuille
:heart:

funny + masuasukki 28+2 :heart:

Koittakaa levätä ja rentoutua. Nyt on hyvä syy antaa miesten, äitien ja anoppien tehdä kaikki raskaat hommat sekä itse nostaa vaan jalat ylös ja nauttia palvelusta ;)

Jepjep, totuus taitaa kuitenkin olla toinen. Meillä on sikäli hyvä tilanne, että mennään huomenna anoppilaan, enkä ole lupautunut kuin tekemään lihapullia lapsille.
Jotenkin tämä joulunaika herkistää. Äsken katselin aivan tippa linssissä koristeita odottavaa joulukuusta kun se oli niin kaunis.

Lumi kruunaisi kaiken, mutta taitaapi jäädä satamatta. Tai ehkä se on se tämän joulun ihme.

Pysykää yksinä kappaleina ja nauttikaa tästä ikimuistoisesta joulusta 2007! Halein, pikkuvaemo ja ihmepoika :heart:

Tänään heräsin vasta kahdeksalta! olipa outoa, normaalisti nousen viimeistään kuudelta ekan kerran. Ihanaa <3

Tein taas sen piparkakkuhalvajäädykkeen kun oli viimeksi niin hyvää :p tänään vietetään jo joulua miehen vanhemmilla niin vien sen sinne jälkiruoaksi. Ja riisipuuro odottaa uunissa, pian pääsee syömään <3 Lunta ei ole eikä varmaan tule tänne Helsinkiin, toivottavasti edes jotkut pääsevät nauttimaan siitä :)

Ja pistin mahakuvan profiiliin! :D

Oikukas rv 28+3 <3<3

HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE! :heart:

mama-L: Onnittelut täältäkin kihlautumisen johdosta! Jokos hääpäivä on sovittuna?

Täällä ollaan melki koko joulu töissä, joten ei oikein huilaamaan pääse. Huomenna onneksi vain aamuvuoro ja sen jälkeen menemme anopin valmiiseen ruokapöytään ja illaksi sitten minun vanhemmille. Joulupäivä on ainut vapaa ja silloinkin ruokaillaan muualla. Muut päivät sitten olenkin töissä tiiviisti. No uuden vuoden jälkeen minulla alkaa viikon mittainen vapaa! Ihanaa! Tänään illalla pitäisi vielä koristella kuusi ja sitten onkin kaikki valmiina joulua varten.

Niin ja hyviä uutisia työsopimustani jatkettiin äitiysloman loppuun ilman mitään ongelmia!

riksu + lätty rv 28+5

HUOMENTA TÄÄLTÄKIN!

Tänään pitäis mennä tekeen vielä viimeiset jouluostokset, kauhistuttaa jo valmiiksi sse ihmismäärä mikä luultavasti kaupungilla on :kieh:

Ei mulla oikeestaan oo muuta ostettavaa kun siskolle jotain ja sit käyn hakees yhet kengät mitkä mun äiti ja mies ostaa mulle puoliksi kun on aika kalliit... Miehen kanssa pitäis sit käydä kans jotain lahjoja kattoos vielä ennen kun hän menee töihin, vähän lupili mulle yksiä valkokultaisia korviksia vaikken kovin usein korviksia pidäkään. Mä taidanki tietää suurimman osan lahjoistani mut ei sillä mun mielestä tän ikäisenä oo enää oikeen väliä, parempi niin et tulee sit sellasia lahjoja joilla oikeesti käyttöä.

Kovin näyttää harmaalta Turussakin ja se ois todellakin ihme jos sitä valaisevaa lunta tänne vielä jostain tupsahtais :) Mutta eiköhän se joulumieli oo kaikkein tärkein.

Nyt meen laittaan itteni kuntoon et pääsen rynniin heti ekojen joukossa kauppoihin!

Niille ketkä ei enää tuu lukeen juttuja ennen joulua haluisin toivottaa ihanaa, lämmintä, rauhallista joulua, nauttikaa :heart:!!!

:heart: :Ninni ja Kirppu 28+0

ps. Riksu onnea hyvin järjestyneistä työasioista!!

Oikein paljon ONNEA mama-L:lle!!! :flower:

Ja kaikille masunkasvattajille Rauhaisaa Joulua :hug:

Täällä vietetään joulu kotona herkutellen ja lojuen, siis naatiskellen :whistle: :p

Eilen vietettiin lahjavalvojaiset eli pakkailtiin lähes kaikki lahjukset ja tänään edessä vielä loput ruokakauppaostokset. Ei oo paljoa enää, jotain hedelmäsalaattiainesta vielä ja semmosta pientä. Saatiin kuusikin eilen koristeltua (tänä vuonna pöytäversio, ensi vuodeksi suunniteltiin isomman laitto pihalle) :D

Viettäkää oikein leppoisaa joulua läheistenne kanssa!

Hexodus ja masumöyrijä 29+4

Hyvää Joulua maalismasut!

Kysyisin teknistä apua. :ashamed:
Miten noita kuvia saa lisättyä omaan viestiinsä? Tarkoitan esim tuollaisia kynttilöitä, joita Hexoduksella on tuossa edellä. Olen yrittänyt jo monella tapaa, mutta en osaa. Rauhallista joulua!

t. minttu mamma huhtihipuista :xmas:

Yhteistyössä