***MAALISMASUT 2008*** JOULUKUUSSA

:heart: :heart: :heart: :heart:




NIMI~~~~~SYNNÄRI~~~~IKÄ~~~~MONESKO~~KUMPI

25.2
Skog~~~~~~~~~KSKS~~~~~27v~~~~1.

[/b]26.2
Muumi82~~~~~~KSKS~~~~~25v~~~~2.

28.2
LapsetOvatElämäni~~OYS~~~~~~~~~3.


29.2

Maria86~~~~~~OYS~~~~~~21v~~~~2.


1.3
Misupai~~~~~~NKL~~~~~~~~~~~~~1.
Pikkismasu~~~~HYS~~~~~~~~~~~~~2.

2.3
Mavi~~~~~~~~KYS~~~~~~27v~~~~~1.
Iiris~~~~~~~~Jorvi~~~~~~33v~~~~~1.
Maria82~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~2.


3.3

Alisa~~~~~~~~~~~~~~~~26v~~~~~1.
KristaTyttö~~~~~~~~~~~~22v~~~~~1.
Tansuli~~~~~~PHKS~~~~~26v~~~~~1.
Momo~~~~~~~Jorvi~~~~~~~~~~~~~2.
Mamuliini80~~~TAYS~~~~~~~~~~~~~2.
Ninnukka02~~~KYS~~~~~~~~~~~~~3.
Korventyttö~~~KAKS~~~~~32v~~~~3.ja4.

4.3

Sopuli83~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~1.
Emildan~~~~~PHKS~~~~~20v~~~~~~2.
Marmeladi~~~~LKS~~~~~~29v~~~~~3.

5.3
Jiksu~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~1.
Hexodus~~~~~KOS~~~~~36v~~~~~~1. (enkelipoika 03/07)
Mimmi08~~~~~SATKS~~~~26v~~~~~~1.
Terttu77~~~~~TAYS~~~~~~~~~~~~~2.
Malla29~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~3.

Olive77~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~3.
Sipuli~~~~~~~PHKS~~~~~~~~~~~~3.
Jade80~~~~~~TAYS~~~~27v~~~~~~3.


6.3
Jennah~~~~~~TYKS~~~~~~~~~~~~~1.
Zussu~~~~~~~TYKS~~~~29v~~~~~~1.

Enne~~~~~~~~KYS~~~~25V~~~~~~~2.
Lampukka~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~2.

7.3
Tiila~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~1.

Cicilisko~~~~~~KSKS~~~~~~~~~~~~1.
Heidi1985~~~~~KYS~~~~22v~~~~~~1.
Loka~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~2.

8.3

Härkäneito~~~~Kättäri~~~19v~~~~~~1.

Hannaro~~~~~~~~~~~~17v~~~~~~~1.
Minna27~~~~~~KSKS~~~~~~~~~~~~5.

9.3
Rusina83~~~~~~~~~~~~24v~~~~~~1.
Rohmutti ~~~~~~HYS~~~~29v~~~~~2.

Krisal ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~2.
Leenuski ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~3.

10.3
LauraN~~~~~~~NKL~~~~~~~~~~~~1.
Leijonanmorsian~~TAYS~~~26v~~~~~1.
Enkeli-82~~~~~~NKL~~~~25v~~~~~~?
Marian-81~~~~~OYS~~~~26v~~~~~~2.
Tessa82 ~~~~~~EPSHP~~~25v~~~~~2.

11.3
Rhea~~~~~~~~KSKS~~~~25v~~~~~~1.

Riksu82~~~~~~TAYS~~~~25v~~~~~~1.
Ilona79 ~~~~~~Jorvi~~~~28v~~~~~~1.

Äityliini83~~~~~TAYS~~~~23v~~~~~~1.
Oohlalaa~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~1.
Nipu82~~~~~~~Jorvi~~~~25v~~~~~~2.
Mörkö ~~~~~~~~~~~~~~31v~~~~~~3.
Tutteli78~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~3.


12.3
Äiskä äiskä~~~~KSKS~~~~24v~~~~~~2.
Zippadappadui~~KYS~~~~~~~~~~~~~2.


13.3

Funny ~~~~~~~TYKS~~~~27v~~~~~~1.
Mama-L~~~~~~KSKS~~~~20v~~~~~~1.
Oikukas~~~~~~KOS/H~~~23v~~~~~~1.

Krisu81~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~2.

14.3
Mju ~~~~~~~~TAYS~~~~~20v~~~~~~1.
Hope08~~~~~~VAS~~~~~31v~~~~~~5.


15.3

Möttönen~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~2.
Nasu85~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~2
Anneli-2 ~~~~~~KSKS~~~~38v~~~~~~2.
Suvitus´~~~~~~~KOS~~~~22v~~~~~~2.


16.3
Sienna~~~~~~~OYS~~~~28v~~~~~~~1.
Hetax-85~~~~~Kättäri~~~~~~~~~~~~1.
Magdaleena74 ~~~~~~~~~~~~~~~~~2.
Veera81~~~~~~NKL~~~~25v~~~~~~~2.
Ninni78~~~~~~TYKS~~~~29v~~~~~~~3.

-Äippä-84 ~~~~~PHKS~~~23v~~~~~~~3.

17.3
Tyynex~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~1.
Apilaniitty ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~2.
Ippu~~~~~~~~KAKS~~~23v~~~~~~~~2.

Taaperox3 ~~~TYKS~~~~25v~~~~~~~~4.



18.3
Siideri~~~~~~~PHKS~~~29v~~~~~~~~2.
Valvatti~~~~~~~~~~~~~32v~~~~~~5.ja6.

19.3

NallePuh25~~~~~~~~~~25v~~~~~~~~1.
Taggy ~~~~~~~~~~~~~22v~~~~~~~~1.
Jentsukka~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~2.
Oonaliina~~~~~TYKS~~~~35v~~~~~~~4.

Mollamamma~~~KYS~~~~26v~~~~~~~4.

ÄitiPianViidelle~~Ras~~~~31v~~~~~~~5.
MammaMuu~~~MKS~~~~32v~~~~~~~~8.

20.3
Viivi ja Vagner~~KYS~~~~29v~~~~~~~~2.

Mimmi78~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~2.
Piutsuli~~~~~~K-HKS~~~~~~~~~~~~~3.
Tyrannosaurus~~~~~~~~~~~~~~~~~~3.

21.3
Maalainen86~~~SeKS~~~21v~~~~~~~~1.
Saini81~~~~~~Ranska~~26v~~~~~~~~1.
Pikkuvaemo ~~~~NKL~~~30v~~~~~~~~2.

Ahaa~~~~~~~~~~~~~~22v~~~~~~~~2.
Jonskunäit i~~~~TAYS~~~27v~~~~~~~~4.
Maalis-äippä ~~~NKL~~~~~~~~~~~~~~?

22.3
Riinu~~~~~~~~TYKS~~~32v~~~~~~~~1.
Erel~~~~~~~~Jorvi~~~~22v~~~~~~~~2.

23.3

Minttu82 ~~~~~~~~~~~24v~~~~~~~~1.
PJM~~~~~~~~Kättäri~~~29v~~~~~~~3.
Me6~~~~~~~~NKL~~~~38v~~~~~~~~5.

24.3
Pikkulintu77~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~1.
Amalia- ~~~~~~KYS~~~~23v~~~~~~~~3.

Maalismama ~~~KYS~~~~~~~~~~~~~~3.
Inksu81~~~~~~NKL~~~~26v~~~~~~~3. enkelipoika 03/07


25.3
Hemilia~~~~~~~~~~~~~22v~~~~~~~~1.
Tilli78~~~~~~Kättäri~~~~28v~~~~~~~~1.
Emminmamma~~TYKS~~~~~~~~~~~~~~2.
Marzo ~~~~~~~PHKS~~~29v~~~~~~~~2.

26.3
Piipi77~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~1.
Ootus~~~~~~~~~~~~~~25v~~~~~~~~1.
Jensku83~~~~~TYKS~~~~24v~~~~~~~~2.
Pimmi84~~~~~~OYS~~~~23v~~~~~~~~2.
Liian iso perhoseksi ~~PKKS~~33v~~~~~~2.
Heikku83 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~4.

27.3

Taniija~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~1.
Nita82 ~~~~~~~KOKS~~~~~~~~~~~~~1.
Bellona~~~~~~~~~~~~~~29v~~~~~~~1.
Margit~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~2.
Helmi34 ~~~~~~~~~~~~~35v~~~~~~~2.
Äiti lokakuu~~~~~~~~~~35v~~~~~~~~3.


28.3
Laura86~~~~~~~~~~~~~20v~~~~~~~1.

29.3
Taimi~~~~~~~~KOKS~~~29v~~~~~~~~1.
Vaaka-70~~~~~K-SKS~~~37v~~~~~~~~1.
Mami-04~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~2.
Mamma86~~~~~SatKS~~~21v~~~~~~~~2.

30.3
Angel08~~~~~~TYKS~~~~26v~~~~~~~~1.

Pitkäkoipi~~~~~~~~~~~~25v~~~~~~~~1.


31.3
Kleopatra~~~~~Jorvi~~~~28v~~~~~~~~3.



Eli mun laskujen mukaan meitä maaliskuisia mammoja ois 130!!!

Siirtynyt huhtikuisiin:
Huvikummunvääpeli.....KSKS...........30v.....................2.
Piitsi82....................KOKS................25v.....................2.
Heili Karjalasta.............EKKS...........26v.....................3.




:heart: :heart: :heart: Pienokaisensa enkeleille menettäneet: :heart: :heart: :heart:

********Kuusikon äiti rv 21**********
**********Myymä rv 14+4**********
*********Danjuska rv 11+5*********

--------------------------------------------------------------------------------------

Ja tässä vielä linkki heinäkuun keskusteluun:

http://keskustelu.kaksplus.fi/t800446

Ja elokuun elot löytyy tuolta:

http://keskustelu.kaksplus.fi/t828590

Ja syyskuun supinat täältä:

http://keskustelu.kaksplus.fi/t850775

Lokakuun lurinat:

http://keskustelu.kaksplus.fi/t869854

Marraskuun mutinat:


http://keskustelu.kaksplus.fi/t890837

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
KPKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus
 
Uusi kuukausi, uudet höpinät!

Sitä mukaa kun tulee päivitettävää niin ilmottakaa taas mulle!!!

Luultavasti reilu 2kk vielä niin alkaa meidän pinossa tapahtuun kunnolla ja saadaan ensimmäiset vauvat maailmaan!!

:heart: :Ninni ja Kirppu 24+5
 
Todellakin huh huh! Ei olisi tällä pinolla enää kamalan paljon sinne maalisuoralle! Helmikuussa voi alkaa jo tapahtumaan yhdellä sun toisella. Tosin osa meistä voi mennä huhtikuullekin. Pääasia, että saadaan vauvat terveinä ja turvallisesti maailmaan meitä katsomaan.

Tänään koin ihmeellisen tärinän kaksi kertaa, kun ruokapöydässä istuessani rintojen alla tuntui kummallinen hetken kestänyt "tärinä". Olikohan vauvalla vilu vai mistä tuo voisi johtua??? Sen jälkeen pyörinyt ihan normaalisti masuasunnossaan.

Tein tuossa ruoaksi kreikkalaista salaattia ja jauhelihapihvejä. Tein ison satsin lisäksi lihapullia, jotta on sitten ruokaa valmiina pakkasessa. Ite kun tekee, niin ei sitä joka viikko viitti käsiään jauhelihaan sotkea.

Mitäs suunnitelmia masusilla on viikonlopuksi? Me aiotaan mennä jouluostoksille huomenna. Jos saisi kaikki vähät lahjat ostettua. Miehen kanssa ei osteta keskenään lahjoja. Molempien vanhemmille ostetaan ja sit molemmat hommaa sisaruksilleen. Kummilapsien lahjat onkin jo hommattu, isommalle riittää seteli ja pienempi saa Muumi-astiaston, sen lasten mallin.

Nyt ulkoilemaan ja tanssimaan lumisadetanssia! Ihana nimittäin katsoa, kun Kuusamossa satelee hiljakseen lunta TV 2:lla.

Misupai ja Helmis 26+6
 
Niin,mun piti kertoa vielä et vein paprut maanantaina Kelaan ja eilen tuli lappu et pakkaus tulee kahdessa viikossa. En olis osannu odottaa et ne tekee sen päätöksen noin nopeesti. Nyt mä odottelen sit sitä pakkausta. Ihanaa! =)
 
Misupai tuntuko se "tärinä" siltä kun ois ollu elohiiri masussa? Mulla ainakin tuntuu välillä siltä, en tiedä mistä johtuu mut ei varmaankaan mitään vaarallista ainakaan =)

Nyt tekis mieli jotain hyvää, tietäis vaan mitä se hyvä ois. Kun en tiedä edes et oisko se suolasta vai makeeta, vaikeeta on!!

Illanjatkoja ja hauskaa viikonloppua kaikille!!!


:heart::Ninni ja Kirppu 24+5
 
Täällä kans tekee mieli jotain hyvää, ja mamman mielitekoihin onkin ostettu sipsejä ja karkkia Makuunista! ;)

Tämmöinen lyhyt korkkaus uudelle kuukaudelle, sitä ollaan jo pelottavan lähellä maaliskuuta! =)

Ippu 24+4
 
Ninni78: Se todella tuntuu siltä, ihan kuin vauva saisi jonkun hassun tärinäkohtauksen tai sit se nauraa siellä niin kovaa!!! :LOL:

Mulle voi lisätä iäksi 26 vee. Ja mie sain kans äippäavustuspäätöksen ja se siis ehtii tulla ennen joulua. Saa niitäkin pikkuvaatteita pestä ennen joulua. Pinniksen suojan ajattelin tuossa joskus ommella ja patja odottaa kaapissa. Sänky saadaan ens viikolla, oli tullut kauppaan. Ei varmaan jätetä enää pakettiin, kasattuna helpompi säilyttää, kun varastossa jo muutenkin ahdasta.

Vispipuuroa vatkaamaan...

Misupai ja Helmis 26+6
 
Huomenia...Kiitoksia uudesta pinosta! Ollaampa me jo pitkällä...välillä huolestuttaa saadaanko remontti valmiiksi ennen vaavi tuloa. Yläkerta siis meillä täysremontissa. Toissapäivänä saatiin viimeiset villat katolle ja eilen aloitettiin lämmitys...tänä aamuna olikin jo lämpöisempää. Pian päästään maalaileen ja lattiaa laittaa...tarkoitus olis ennen joulua saada suht.valmista...
Vauvan kamppeet majailee parisängyn alla ainaki tammikuuhun asti ja isommat hankinnatkin hommataan vasta silloin, yksinkertaisesti ei ole säilytystilaa ennenkuin yläkerta valmistuu... :(

Omaa napaa...masu kasvaa ja vauva liikkuu kovasti :heart: supparitkin on vaimentunu,onneksi! Raskauden suhteen olo on vallan hehkee....mutta, selkä reistaa ja issias on taas täysillä riesana. :eek: Ärsyttää....kävely on hankalaa ja lähestulkoon olen neljän seinän vanki. :/ Toivottavasti tuo pian loppuisi...

Hyvää joulukuuta mammoille ja voidaanhan paksusti. :heart:

Hope08+Nyytti 25+1?
 
Huomenta

ja kiitos Ninnille uudesta pinosta! Olen taas kukkunut jo kuudesta asti - on se kumma, että viikolla ei jaksaisi millään herätä ja viikonloppuna taas nousen silmät ristissä vaikka miten aikaisin. Tänäänkin kyllä heräsin hirveään nälkään - mulla oli sellaista alkuraskaudesta mutta ei enää ehkä kolmeen kuukauteen - vaikka illalla vedettiin ennen nukkumaanmenoa miehen kanssa ensimmäiset jouluruuat. Oli muuten hyvää!

Vointi on edelleen loistava, ja tänään on tarkoitus - niin kuin varmaan monella muullakin - kierrellä jouluostoksilla. Viime viikonloppuna meni kyllä puoli palkkaa yhdessä päivässä, joten pitää tällä kertaa yrittää hillitä...

Bellona 23+2
 
PJM
ja hyvää alkanutta joulukuun alkua :). Heti pukkaa yksi kysymys elikkä uskaltaisitteko vielä matkustaa kun laskettuun aikaan on 4vkoa aikaa?? Mun tekis niin mieli kovasti hiihtolomalla mennä kun mieskin on silloin kotona. Mutta saapi nyt nähdä sitten.

Täällä oli muitakin jotka juoksee öisin vessassa, mä yleensä parit kerrat yössä. Ja sen jälkeen ei sitten saa unta :(
Mulla olikin tossa lääkäri käynti kun sydän hakkaa ihan julmetusti, ekg ei näkynyt mitään. Mutta lääkäri anto sitten psykologin numeron jolle voisin mennä, olin ihan että mitä. En koe tarvitsevani mitään psykologin apua. Enkä taida kyllä mennäkkään
:attn:

Mitään vauvantarvikkeita ei olla ostettu vauvalle, mutta käytiin viime viikonloppuna ihastelemassa rattaita ja kaukaloita.

Mutta nyt pitää mennä valmistautumaan, ollaan menossa kattomaan miehen pelejä. Hyvää päivänjatkoa kaikille :)
 
Hyvää alkanutta joulukuun aamua kaikille!
Ninni kiitokset uudesta pinosta, mahtavaa kun meidän jälkeen on jo vaiks kuin monta kuukautta =)a
Me saatiin eilen muutettua makkari alakertaan ja siitä tuli super hieno --vakkakin nukkumisesta ei meinannu tulla mitään!

MITÄ TÄMÄ ON? Mulla poksuu ja paukkuu masussa alhaalla, ihan ihmeellisiä sellaisia pikku pommeja ku siellä olis koko ajan joku räjäyttelemässä. Onko nämä nyt niitä selvempiä vauvan liikkeitä vai mitä? (mulla kun nuo liikkeet edelleen tosi heikossa kantimessa)
Sitten viimeyönä ilmaantu vasemman munasarjan kohdalle sellaista paine-särkyy ja sattuu nimen omaan enemmän kävellessä.. täytyy varmaan laittaa tukivyö tänään myllyyn ku lähdetään anopin kans shoppaa, muuten oon käyttäny sitä vaan töissä.
Postista tuli myös Bola-koru ja ai että se on ihana kapistus. Kävin siihen ostaan heti ohkasen hopeisen ketjun, niin näyttää kivemmalle kuin nahka nyöri joka siinä oli valmiina. Toivottavasti vaavikin tykkää =) mä jopa nukun sen kans :LOL:

Voikaa hyvin, minä alan valmistautumaan shoppailu päivään!

Minä + Voice 22+6
 
Niin ja unohtui..

PJM: sinä kyselit matkustamisesta. Riippuu tietty minkälaista matkaa ootte suunnitellu. Meillä oli varattuna Thaimaaseen lähtö 19.1 mutta lääkäri kehoitti peruumaan reissun jo heti kun raskaus todettiin. Silloin minulla olisi viikkoja 32. Kuulemma liian pitkä lento, veritulppa riski. Thaimaassa eri bakteerikanta ja yhtäkkinen lämpö saattaisi aiheuttaa pahaakin turvotusta.
EU-säädösten mukaan lentää saa viikolle 36 asti, mutta viikon 28 jälkeen joutuu lentoyhtiöön toimittamaan lääkärin todistuksen raskaudesta joka on edennyt moitteettomasti. Muuten lentoyhtiö antaa luvan lentää tapauskohtaisesti. Me ollaan lähdössä nyt ens vkolla Riikaan lentäen. Sinne todisteeksi raskaudesta riittää pelkkä äitiyskortti.
Ystäväni joka on nyt vkolla 34 istui viimeviikolla autossa putkeen 6h ja sanoi että hirveän tuskalliset oli matkustamisen jälkeen seuraavat 2 vuorokautta. Turvotusta ja selkävaivaa..
Elikkä en mä välttämättä suosittelis kyllä, mut riippuu tietty. Vuosi sitten meidän kans Mauritiuksella majaili samassa hotellissa pariskunta suomesta jolla oli 10kk ikäinen vauva, äiti oli myös seitsemännellä kuulla raskaana ja hyvin hän näytti voivan. Matkustus kesti sinne 28h huh!!

Tulipas sepustus =)
 
Misupai ja muut jotka pohtivat vauvan tärinää, mulla on tuntunut samaa välillä, vauva ikäänkuin tärisee.- ja muistelisin että esikoista odottaessani ihmettelin samaa ja sain vastaukseksi parikin teoriaa, toisen mukaan vauva tärisee pissatessaan ja toisen mukaan kyse oli jostain hermostojen (tai vastaavan) kehittymisjutusta.. en muista tarkkaan, korjatkaa jos joku teitää paremmin tai osaa kertoa paremman selityksen. Jokatapauksessa kyse on ilmeisesti ihan asiaankuuluvasta jutusta kun se on niin yleistäkin.

Siskoni tuli 3kuisen vauvansa kanssa kylään, en malta olla hoivaamatta ja kantamatta vauvaa kokoajan. Oikea prinsessa! :heart: Samalla sain palautuksena vauvanvaatteita ja muutamia uusiakin, olipa ihana hipeltää taas pieniä vaatteita ja mietin että joulun jälkeen aloitan pestä niitä valmiiksi hoitopöydän laatikoihin.

Masuvauva liikkuu paljon ja illalla oli suppareitakin kun en ollut paljon kerennyt istuskelemaan kokopäivänä, touhusin kokoajan. Esikoinen oireili taas flunssan merkkejä torstaina, perjantaina, tänään kuitenkin kunnossa ja toivon että nyt säästyttäis pahemmalta flunssalta kun ollaan siinä kierteessä oltu jo kauan. (viimeksi kaks viikkoo sit sairaalassa yötä hangenahdistuksen ja korvatulehdusten takia)..

todellakin, kolme kuukautta laskettuunaikaan..!Hyvää joulukuuta kaikille!

enne ja aarre 26+2
 
oli tarkoitus mennä vain katselemaan pinnasänkyjä mutta tulihan ne+ muutakin ostettua samalla ja kierreltiin kauppoja tuntikausia. Mutta nyt ollaan niiiiin tyytyväisiä että! :wave:

Saldo:

Emmaljunga smart duo värinä Elk (eli mustanruskea)

http://strollersandprams.com/strollers/199/1/stroller.jpg

ja väri: http://strollersandprams.com/strollers/image/656/stroller.jpg
mutta tossa kuvassa tosiaan duo edge

sadesuoja
pinnasänky (vaalea puu, sellainen melkein valkoinen)

http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=623&valikoimaid=9
patja
verhotanko siihen

ja yhteensä 800e meni.

Mutta nyt on ostettu jo melkein kaikki! ensi viikolla voi hakea nuo isommat =) missähän niitä säilyttäisi... :LOL:

Nyt tekemään jäädykettä ->
 
Täälläkin shoppailupäivä Helsingissä. takana! Joululahjat pääpiirteissään ostettu, onneksi. Kummasti siinä vain päivä vierähti ostostellessa ja syömässäkin käytiin uudistuneessa Amarillossa. Vauvalle ostettiin satukirja ja sellainen Samsonite Sammies-lastenreppu, tiikeri. Ei aiota ostaa hoitolaukkua, vaan tuohon laitetaan vauvelin tavarat, jos lähdetään vaik ostoksille tms. Mulla on lentosukat aina jalassa, jos tarttee kävellä pidempään, ei tunnu jaloissa nytkään. Suosittelevat niitä pitkille automatkoillekin tai jos joutuu istuskelemaan/seisomaan pitkään.

Nyt nautiskellaan joulutorttuja ja sitten saunaan. Saunan jälkeen voi nautiskella kinkku- tai tonnikalasalaattia! Mukavan romanttista iltaa kaikille masuille!

Misupai ja Helmis 27+0
 
Täällä kauhea siivousinto ollut päällä jo muutamia päiviä. :D Koko ajan täytyy olla rätti taikka imuri kädessä.. Kylläpäs on mielenkiintoinen näkymä! :whistle: ;)

Jouluintoakin löytyy. Olen jo kaupasta ostellu eteiseen hyvää joulua tonttu-kynnysmaton, keittiön pöydälle tableteita ja tuoleille istuintyynyt. Tänään hankein keittiön ikkunoiden väliin muutamia tonttu koristeita. Jotkut kivat kynntilät täytyisi vielä löytää yhteen sun toiseen huoneeseen. Edellisvuoden tähtivalot ikkunoihin kelpaa vielä hyvin olohuoneeseen. Pihaa valaisee lyhdyt ja vähän myöhemmin mieheni saa asentaa katokseen vielä vilkkuvalot. Makkari saa varmasti samat punaiset jouluvalot, jotka viimevuonnakin loivat ihanasti tunnelmaa.. :xmas: =)

Jee, kivaa tämän joulunodotus, vaikka rahaa saisi kyllä olla hieman enemmän poltettavaksi! ;)

Jaksuja kaikille masuille! :wave:
 
Pitää tähänkin pinoon tehdä edes merkintä, kun mitään uutta ei kuulu. Kamut mylläävät äidin sisuskalut aivan sekaisin. B) :D

Tälläsin täänän ulos ja sisälle jouluvalot, nyt niitä sitten on joka ikkunassa :xmas: ja Neidin kanssa jäädytettiin parit jäälyhdyt, kun oli sopivasti pakkasta.

Maanantaina taas päästään Kamuja kurkkii ja aloitetaan keskustelu synnytystavasta, kun noi istukat ovat yhteenkasvaneet, vaikka A-kamu olisi "oikeinpäin", en vaan tiedä uskallanko edes yrittää alakautta, jos istukat irtoavat ennen B-kamun syntymää. :/

Puuron keittoon taidan lähteä :wave:

Korven tyttö ja Kamut 27
 
jee, nyt on jo joulukuu! :xmas:

Oli tosi mukavat glögijuhlat ja päivä meni sukkelaan. Kauhea määrä herkkuja on ahdettuna kupuun ja kohta aikomuksena hyökätä sohvalle.

Misupai kehui lentosukkia, ja oon samaa mieltä, aivan huiput. Mäkin käytin niitä aina tavaratalomeikkauspäivinä ja muinakin kun täytyy seistä/kävellä paljon.
Nyt on vikat tavaratalokeikat tän raskauden osalta tehty ja loppuraskaudesta työskentelen lähinnä kuvausten ja yksityisasiakkaiden parissa, eli leppoisampaa hommaa luvassa. Mukavaa keskittyäkin itseensä ja vauvaan.

Ootteko muuten soitelleet vauvalle soittorasiaa tai muuten vain musaa?
Eilen meidän ihmepoika sai sellaset sätkyt kun laitoin soittorasian mahan päälle. Näytti ja myös tuntui erittäin hassulle.

Leppoisaa lauantai-iltaa toivottelee yksin kotona nautiskeleva pikkuvaemo ja ihmepoika-Robin

 
Heippa!

Käyn minäkin jotain laittamassa nyt tähän uuteen pinoon :)

Mulla on ollu aika hektinen päivä kun oon siivonnu ja puuhannu huomisia juhlia varten ja piti piipahtaa myös serkku-pojan 1-v juhlissa... Huomenna onkin meidän oman esikoisen 1-vuotis juhlat ja äitikin on ihan täpinöissään kun saa järjestää ensimmäiset synttärit omalle lapselle :D

Minäkin oon yrittäny laittaa vähän joulua kotiin, mutta innostus ei ole kovin kova kun koko ajan miettii sitä uutta kotia mihin päästään muuttamaan kuun lopulla... Olkkariin ostin jopa jouluverhot ja parvekkeella on valot. Joululahjoja tekis mieli ostaa vaikka kuinka paljon ja ens viikolla pääsenkin vauhtiin kun veronpalautukset räpsähtää tilille :D

Mulla oikkuilee tuo alaselkä välillä ja tuntuu siltä että meinaa pahentua... Takapuoleenkin on käyny koko päivän kipeää niin että kävely (ja varsinkin portaiden nousu) on ollu aika vaikeaa :/ Samaa ongelmaa oli kyllä esikoistakin odottaessa, mutta ei näin aikaisin. Toivottavasti ei olo kovin pahenis kun mullahan on muuttohommatkin edessä :eek:

No mutta poju kuulostaa oikuttelevan isälleen nukuttamishommissa ja ovat "taistelleet" makkarissa jo kohta tunnin... Taidan mennä kysäisemään että onko apu tarpeen :whistle:

Pimmi 23+3
 
Talviaamua kaikille!
*ensi kuun jälkeen onkin jo helmikuu :D *

Pikaisesti piipahdan kirjoittamassa, kun tuo opiskeluinto katosi jonnekin.. Mukavia kuulumisia monella, ja mukava niitä on lukea! Itsellä on kohtalaisen hyvä vointi, vatsa kipuilee välillä mutta olen kyllä sekä työt että opiskelut (ja remontin ja joulukiireet ja kaikki muut..) jaksanut toistaiseksi ilman sairaspäiviä. Aika hyvin taidan siis voida!

No nyt tulikin vieraita, joten juttu kesken tällä erää..

~Tii ja Nyy 26+2
 
Huomenta!

Täällä odotellaan et mies heräis ja sit ollaan puolenpäivän aikaan lähössä joulumyyjäisiin ja ehkä joulumarkkinoillekin jos mies jaksais vaan tulla =) Kun ei toi mun mies oo todellakaan mikään shoppailuhullu kuten mä ja tytöt :ashamed:.

Pikkuvaemo oon aina välillä soittanu iltasin vauvalle soittorasiaa ja kovasti tuntuu tykkäävään, innostuu ainakin kun musiikki alkaa soimaan masun päällä. Sen takia oon sitä jo alkanu soittaan ku oon aatellu et jos sitten vauva tottuis siihen ja jos vaikka rauhaottais häntä iltasin syntymän jälkeen jos kiukku päällä.

Matkustamisesta on kans juteltu, meillähän piti kans olla nokka kohti Thaimaata marraskuussa, mut peruttiin matka jo keväällä kun tulin raskaaks mikä sit olikin se tuulimuna. Vähän harmitti kun lähtöpäivä ois ollu ajankohtanen et miks hätäiltiin sillon sen peruuttamisen kanssa, mut eihän sitä sillon voinu tietää mitä edessä oli.
Mut enää en usko edes et jaksaisin niin pitkää matkaa koneessa istua. Enkä PMJ uskaltais ainakaan enää matkustaa kun laskettuun aikaan enää 4 viikkoa, tai riippuu tietty mihin ois menossa. Mut mihinkään kauas ainakaan. Meiän esikoinen kun syntyi rv 36 ni hyvä mahis ettei tääkään tuu loppuun asti meneen. Eikä sua kyllä rv 36 luultavatsi enää mihinkään kauas päästettäiskään.

Pimmi mullakin oli eilen illalla alaselkä niin jumissa et hyvä kun käveleen pystyin. Tuli taas seistyä työpäivän aikana, mut tais ainakin se olla mun olon hyväksi etten eilen nostanu MITÄÄN painavaa töissä, meinaan nyt ei oo yhtään supistellu eikä masu tuntunu ilkeeltä, kuten viimeks 2 vkoa sitten oli kun olin töissä kaikkee painavaa nostellu. Eli hyvässä lykyssä pystyn oleen nyt ainakin tän kuun vielä töissä.

Meillä on itsenäisyyspäivänä kuopuksen 6-vuotissyntymäpäivä ja seuraavan vkon lauantaina esikoisen 7-v. Mitään juhlia en oo luvannu järjestää ku mulla on vaan sellanen olo etten jaksa :ashamed:

Tiila on jaksanu olla reipas, hatunnosto sulle siitä =)

Mut nyt hellästi herätteleen miestä!

:heart: :Ninni ja Kirppu 25+0 tasan!!!
 
Hyvää sunnuntaipäivää kaikille. Tulin koneen ääreen keräämään innostusta alakerran siivousurakkaan. Pakko siivota suuremmin tänään, kun töitä on niin paljon ensi viikolla ja muutenkin tässä joulun alla ja täytyisi ehtiä järjestää tytön syntymäpäivätkin. Leipomisen jätän sitten ensi viikolle.
Eilen roikuin netissä käytännössä koko illan, aina puolille öin, ja ajauduin sellaiseen linkkiin, missä oli kerrottu Obsidan Fe++:n haitoista ja mä olen käyttänyt sitä nyt muutamia viikkoja. :eek: Neuvolasta annettiin liuska mukaan ja käskettiin hommata jatkossa apteekista lisää. Mitäs mieltä olette, onko syytä huolestua vai jatkaa käyttöä normaaliin malliin tabu päivässä? Tuohan rautavalmiste on kehuttu vatsaystävällisenä, mutta siitä voisi tulla jotain suolisto-ongelmia jatkossa.
Lukuunottamatta tätä arveluttavaa rautavalmistestatta, olo on oikein hyvä ja vauveli potkii välillä tosi lujaa. Yksi ilta erehdyin juomaan iltakahvit ja siitähän vasta mekkala mahassa yltyi. Kun kävin nukkumaan, jatkoi vaavi riehumista vielä pitkään.

Siideri ja nyytti 24+4 kait..
 
Siideri, en oo perehtynyt kyseiseen rautavalmisteeseen, enkä herkkävatsaisena uskalla rautatabuja käyttää muutenkaan.
Kun hemppa alkoi itsellä laskea, aloin juoda KräuterblutSaftia ja olo piristyi kummasti. Ens kerralla neuvolassa saa sitten nähdä onko tehonnut.
Tota myydään apteekissa ja luontaistuotekaupoissa.
 
mä oon kuullu kans et monet on ruvennu juomaa tota blutsaftia ja se toimii tosi hyvin. ja mul on ihan typerääkin typerämpi juttu sen nimen kanssa :D mä en vaan pysty ostamaan tota ihan vaan ton nimen takia vaikka tarttis hb nostaa. vähänku mä en vaan nuku kaapinovet auki :LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Oikukas:
mä oon kuullu kans et monet on ruvennu juomaa tota blutsaftia ja se toimii tosi hyvin. ja mul on ihan typerääkin typerämpi juttu sen nimen kanssa :D mä en vaan pysty ostamaan tota ihan vaan ton nimen takia vaikka tarttis hb nostaa. vähänku mä en vaan nuku kaapinovet auki :LOL: :LOL:
Ei hyvää päivää sun kanssas :LOL:
Meet tavaratalon luontaistuoteosastolle, otat paketin käteen ja marssit kassalle, niin sun ei tarvii sanoa sitä ääneen :kieh:
 

Yhteistyössä