***MAALISMASUT 2008*** JOULUKUUSSA

Uskomatonta, on jo joulukuun pino! Tuntuu, että aika rupee käymään vähiin, kääk. Täällä sitä kärvistellään töissä vähän huonosti nukutun yön jälkeen. Heräsin kahden aikaan yöllä outoon pehvakipuun (joo, ei saa nauraa...:)). Mua sattu tosi paljon ja välillä kutisi. Se kesti noin puoli tuntia ja sitten se loppu kuin seinään. Tänään ei sitten ollut aamulla enää mitään. Mitäköhän se oli? Ettei vaan mitään peräpukamia ole...Vähän verta nimittäin on tullut pariin kertaan veskissä käydessä :|. Mut sehän on aika yleinen vaiva raskauden aikana, mutta välttämättä mä en niitä halua!

Kummilapsista. Mulla on yksi kummityttö, mutta se on jo 17. Yritän mahdollisuuksien mukaan muistaa aina synttäreinä ja jouluna. Mulle ei oikein sovi kummeus, tuppaan aina välillä unohtamaan... Mutta onneksi kummilapsi on jo niin iso, että se ymmärtää...

Mullekin pitäisi tulla veronpalautuksia vähän, mutta näyttäisi menevän suurin osa laskuihin :(. Yritän sen verran säästää, että jos vaikka sen pinnasängyn ostaisi.

Palailen työn pariin, mitenköhän sitä jaksais...Tänään on mun synttärit, täytän 35...Ehkä sen takia olen niin masis....Olo on kuin kakskymppisellä ja miksei olis!

Helmi ja "tyyppi" 23+4

~ :flower: ~ :flower: ~ :flower: ~ :flower: ~

pikagallupvastaus: meillä on 7 kummilasta :whistle: Siinä sitä on muistamista! Onneksi kaksi heistä on jo rippikoulunsa käyneitä, joten sikäli tuo kummin vastuu vähän jo kevenee, mutta toisaalta kolme on vielä kouluikäistä ja kaksi alle kouluiän.. Jos nyt ei ihan heti enää kummiksi lähtisi?? *odottaa, koska sisarukset raskautuvat*

~Tii ja Nyy iltapäivätauolla

PJM
kotiudun juurikin kampaajalta. Onpa ihanaa kun on taas hiukset hienosti, ja värjätty :)

Ninni78, mulla on kumpikin lapsista syntynyt 40+6. Tää vaaan siitä ku kyselin siitä matkustamisesta. Mutta varmaankin jää tekemättä matka, kyllähän sitä sit kerkee myöhemminkin =)

Kummilapsista, mulla on kaks tyttö 10v (tänään =) ja poika 7v. Ja tuntuu että ne kyllä riittää. Tuntuu ettei heitäkään näe tarpeeksi usein :ashamed:

Osaako kukaan neuvoa että kannattaako alottaa äippäloma varhaistettuna ku oon kuitenkin tässä kotona ollut??

Pjm ja 24+1 vauveli

Moikka vaan kaikille pitkästä aikaa!!

Meillä on kone reistaillut viikon ajan, joten en ole päässyt kun välillä pikaseen lukemaan tiedän juttuja mutta kirjottaminen ei ole onnistunut. Jos tää nyt taas toimis!

Kiitos Ninnille uudesta pinosta!!

Paljon onnea Helmi!! :flower:

Eilen oltiin äidin ja siskon kanssa jyväskylässä jouluostoksille. Koko päivä meni siellä ja sitten menin tyhmä laittamaan sellaset korkee korkoset kengät jalkaan, niin nyt on sitten pohkeet tosi kipeet. Mutta sainpahan ostettua kaikki joululahjat, ei tarvii kun joulukukat omille ja miehen porukoille ostaa.

Tehtiin tänä aamuna tytön kanssa meidän pihaan lumiukko. Ei oo tullutkaan moneen vuoteen tehtyä lumiukkoja, joten taito oli hieman hukassa.

Kummigalluppiin: Mulla on yksi kummilapsi, poika ja ikää 2 v ja 9 kk. Lisää olisi kiva muutama saada.

Masuasukki on ollut eilisen ja tämän päivän aikana aika hissuksiin, toivottavasti on kaikki kunnossa. Taitaa olla vaan väsynyt tuosta shoppailusta. :)

Muumi82 ja eppu 27+6 ?

Moi masulit. Täällä minäkin edelleen porskutan ja lueskelen, vaikka olen hiljaiseloa vietellytkin. Ihanaa, kun joulu lähestyy!!! Töissä on kyllä valtava kiire ja sitten vielä kehoitetaan ottamaan ihan rauhallisesti.. En ole ollenkaan sitä sorttia, että osaisin.

Supistellut on jonkin verran, joten ihan normaalin lääkärikäynnin yhteydessä lähetettiin labraan, jotta suljetaan pois mahdolliset hiiva- ja virtsatietulehdukset. Jos ei niitä ole, niin sitten se kohtu vain huvikseen harjoittelee, sanoi lääkäri. Muuten vointi on hyvä, tosin pientä kolotusta ja vessassa ramppaamista on alkanut esiintymään.

Vauvan tavaroita on tullut hankittua ihan tässä lähipäivinä aikalailla, kun tutut ja sukulaiset ovat omiaan tuputtaneet pois pienellä hinnalla. Hyviä kamppeita ollaan saatu pitkästi alle puolen hinnan. Se ilahduttaa mieltä.

Kummigallup: Mulla kummilapsia on 2 ja enemmänkin saisi tulla.

Voikaa hyvin!

Gallup-vastauksia:

Meillä on yksi 5-vuotias kummityttö, ja enemmänkin mieluusti kummilapsia haluttaisiin, jos vain joku sellaisen kunnian haluaisi meille suoda. Pari-kolme voisi mennä, liika on sit jo liikaa, ihan jo lahjojen ostonkin kannalta! ;) Ja etenkin sen ajan antamisen kannalta, nytkin kun on oma lapsi ni tuntuu, että ei ehdi kummityttöä tarpeeksi huomioida, ja toisaalta kun niin kaukana asuvat niin hankaloittaahan se sekin vähän.

Vauvakutsut olisin esikoisesta halunnut, mutta kun olen ensimmäinen äiti kaveripiirissäni, niin ei semmoinen tullut kavereille mieleen, ja mulle taas ei tullu mieleen että oisin voinu ite itelleni moiset järjestää. Nyt, toisella kierroksella, tuntuisi kaiketi vain vähän tyhmältä ruveta tätä asiaa suuremmin juhlimaan, tuntuu että ekalla kierroksella se olisi enemmän paikallaan tuo juhla.

Veronpalautukset näkyy mullakin tilillä jo, se kokonainen 23 euroa!! :LOL: Mitähän sillä kävisi huomenna riehumassa, moisella hirmuisella rahasummalla? ;) Jos kävis ostaa vaikka miehelle joululahjan, vähän dvd-leffaa tms. pientä. Ihan tylsä kun molempien meidän perheissä on päätetty, että lahjoja ei osteta kuin lapsille. Minä kun TYKKÄISIN ostaa lahjoja, ainoa vaan mikä vähän hidastaa, on tuo finanssipolitiikka, mutta se mistä yleensä ihmiset valittaa, että kun ei keksi mitä ostaa, ni sitä ongelmaa ei mulla olisi, ideoita olis vaikka kuinka! Mutta kun ne on sukujen matriarkat päättäny että lahjoja ei osteta ni ei sit osteta.. säästyypähän nekin vähät rahat! ;)

Jahah, sit jos lähtis pipari-kahville =)

Ippu 25+0

Inksu81
Heips!
Varovasti kyselen, että vieläkö sitä mahtuisin mukaan maaliskuisiin...?
Olen kahden lapsen äiti pk-seudulta..tai siis kaksi vuotiaan typyn ja pienen enkelipojan äippä... nyt on sitten kolmas pikkuinen toiveissa...

Kukahan tuota listaa päivittää...tai siis mihin ne synnäri yms. muut tiedot voi ilmoittaa?

terv. Inksu (tasan24)

Tervetuloa Inksu81 :flower:
Tänne mukaan vaan =)
Ninni päivittää listaa, laita tiedot tänne tai Ninni78:lle yv:nä

Mä oon kans enkelipojan mamma, eläviä lapsia meillä ei vielä ole, paitsi tietty tää hyvinkin eläväinen tapaus masussa :heart:
Esikoisemme menetettiin viime keväänä rv. 28+0... eli täällä on aika jännät seuraavat viikot, vaikka koitankin ottaa rennosti...

Täällä väsymys jatkuu.... tuskainen maanantai töissä takana, mutta pysyinpäs hereillä!!! :D

Helmille synttärionnittelut :flower:

Kummigalluppiin; mulla on yks kummilapsi, joka on jo täysikäinen ;) mulla on niin ihania ystäviä, että ovat sanoneet suoraan, etteivät halua rasittaa mua kummi"velvotteilla" :whistle: tai sitten se on vaan kaunis tapa sanoa, ettei musta kuitenkaan ole siihen hommaan :LOL: no ei vaan, hyvin mä kummitätiyteni olen hoitanut. Meillä on aina otettu joku kummi tai molemmat lähisuvusta, joten sisko pääsee kohta kummin hommiin :)

Oikukas, piti sanomani, että makujahan on monia ja mä jopa tykkään siitä Kräuterblutsaftista :p maista ensin varovasti, saatat yllättyä iloisesti B)

Hexodus ja masumöyrijä 26+5

Moi kaikille! sain vihdoin sen ultra-ajan, se on 18.12 niinku sokerirasituskin. Mies pääsee mukaan, jee!pari viikkoo pitää malttaa odottaa, vaik pitää myöntää et kyllä se vähän pelottaakin se ultra.. jos kaikki ei olekaan hyvin. Mut pitää vaan toivoa ja luottaa et kaikki olis niinku pitää. Ihana nähdä masuvauva, varmaan sitä sit ehkä tajuaa et siel on oikeesti joku, vaikka kyllä sieltä liikettä tuntuukin päivittäin. Mä meen siis ultraan sen istukan takia.

Eipä kummosia, kohta on joulu enkä ole kyl valmistautunut siihen viel mitenkään.. no jouluvalot on ikkunassa.. Mulle muuten iski kauhee räkätauti eilen, toivon et poika pysyy terveenä kun se on sairastellut ihan tarpeeks jo.

enne ja aarre 26+4

Synnytysasiaa ajattelin näin illasta tiedustella. Jos teidän miehet on mukana synnytyksessä, jääkö ne siitä suoraan isyyslomalle? Ja toisekseen, onko isät isyyslomalla, jos saadaan perhehuone (Naistenklinikka)? Me eilen miehen kanssa pohdittiin, kun aivan uusi tilanne ja ei oikein tiedetä, mitä töihin pitää ilmoittaa hänen osaltaan.

Tarkoitus siis seuraava:
- mies synnytyksessä mukana
- jos saadaan perhehuone jää sinne mun kans (alkaako isyysloma siis tuosta?)
- jos ei saada, jää sitten kotiin, kun päästään sairaalasta
- voiko perhehuoneesta käsin käydä töissä vai pitääkö isän olla koko ajan paikalla?

Jotenkin kauhean monimutkaista tuo isyyslomatouhu näin ensikertalaisen silmin. Rahat kai haetaan jälkikäteen?

Kiva, kun tänään oli IP-juhlat töissä=koulussa, niin ostin numeroa isommat sukkikset. Ne menee masun yli, mutta huomasin vessareissulla, että sauma oli painanut navan päältä ja se viiru oli kipeä. Tuskin kuitenkaan vaarallista?

Illanjatkoja! Inhottaa odottaa miestä huonolla säällä kotiin, kun pelottaa.

Misupai ja Helmis 27+2

Tänään hain äitiyspakkauksen! Oli ihana tonkia sitä. Siel ihania juttuja. Mul on tällä hetkellä tosi kova pesänrakennusvietti. Sisustelen ja siivoilen koko ajan. On jotenkin tosi energinen olo. Oon ommellu jouluverhoja ja tällä hetkellä ompelen lapsen huoneeseen verhoja. Me ollaan hankittu jo melkein kaikki tarvittava vauvalle. Halusin olla ajoissa liikkeellä, jos loppuraskaudessa tulee jotain vaivoja ettei jaksa. Kiva sitten kun kaikki on valminaa uutta tulokasta varten. Oon ostanu melkein kaiken käytettynä ja rahaa on säästyny vaikka kyllä sitä on mennyt normaalia enemmän. Joku kyseli siitä soittorasian soittamisesta niin minäkin olen sitä soitellut masuasukille ja koitan lauleskella niin usein kun muista. Hassua et jos vauva potkii niin sitten kun alan laulaa niin rauhoittuu ja sitten kun lopetan niin alkaa taas liikehtiä. Onko teidän mies kuunnellut masun päältä kuuluuko mitään? No kuuluuko? Voiko syke kuulua masun päältä kuunneltuna? Eipä muuta ku mukavaa joulun odotusta kaikille ja toivotaan lunta ja pakkasta tänne eteläänkin!
Jennah+ Pikkuveijari 26+4

Täällä aika on mennyt tosi nopeasti,kun oon ollu tyttöjen kaa yksin päivisin kotona kun mies on kurssilla..ja sitten oon jo viikon verran ollut flunssassa:(meijän nuorimmainen tyttö joka on pian 11kk on oppinut nyt kävelemään ja kovaa vauhtia mennään,enää ei edes pahemmin kontata..

Huomenna on meijän Jennan 3v syntymäpäivä:)

Ihanaa kohta on joulu! Ja maa on valkoisena!

Matkoista..
Meillä kanssa oli matka tilattuna helmi-maaliskuun vaihteeseen Phukettiin! Oli semmosena henkireikänä lapsettomuushoitojen aikana! Tänään vihdoin ja viimein uskalsin perua koko matkan eikä edes harmita! Eiköhän me vielä joskus sinne päästä.

Kummilapsista... Meillä on 2.5v. tyttö ja 1.5v poika kummilapsina lisäksi miehellä on 7v. poika.

Täällä ei maitoa ole vielä tihkuttanut yhtään... :/

Mie oon kanssa soitellu aina kun oon muistanut niin soittopeliä. Niin ja tällä viikolla pitäis tulla se bola koru vai mikä se nyt oli...

Perjantaina käytiin koeajamassa niitä vaunuja! Voi apua kun vaihtoehtoja on niin paljon!!! Valinnan vaikeus. Ihastuin Gessleinin vaunuihin ja Teutoniaan, Brioon...

Gallup: Minkä merkkiset vaunut teillä on / aiotte hankkia?

Huomenna on sit jännät paikat. Meillä on se istukka ultra! Pitäkää peukkuja, että istukka olisi noussut!

riksu + lätty rv 26!

Vaunu galluppiin: Me ostettiin Emmaljungan Corox yhdistelmärattaat, kovaraunaisella kantokassilla: värinä ihana tän vuoden malli (alesta) jungle-pink, eli sellanen nätti metsänvihree ja herkkä vaaleenpunainen :heart: Aivan ihanat! Mun oli ne pakko saada ja onneks saatiin sukupuoli selville koska noi oli vikat koko lähialueella (turku, pori, rauma yms.) tota väriä, oon sai vielä kantokassin ja jalkapeitteen samaa väriä.

Kaverilla on tollaset saman malliset ceroxit ollut nyt rataskäytössä pojalla 6kk iästä asti ja oon niitä paljon päässyt työnteleen ja oon tykännyt kovasti.

Edit: tossa vielä kuva ratas asennossa
http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/Emmalj07_Cerox_JunglePink.jpg

Heips!

Me oltiin pojan kans ahkerina, käytiin ostamassa joululahjat, lukuunottamatta kummitytön lahjaa, jonka mies saa kustantaa, kun on kerta kummi hänkin, ja sai paljon isommat "joululahjarahat" ;) kuin minä! Tosi tyytyväinen olen ostoksiini, kun aika edullisesti sain kaikille sisarustenlapsille lahjat ostettua, ja lisäksi miehelle lahjan. Nyt vaan sais alkaa paketoimaan, se onkin kivaa! =)

Vaunugallup-vastaus: Meillä on Emmaljungan Cerox -yhdistelmät vm. -05, ja niihin ostetaan seisomalauta esikoista varten.
***Muoks: pitkäkoipi oliki linjoilla just yhtäaikaa ja oli laittanu kuvan yhdistelmistä, jotka meilläkin siis on! Malli vain vanhempi, ei tosin eroa muuten kuin että jarru on erilainen, ja värinä meillä harmaa, punaisin pienin yksityiskohdin.

Inksu81, tervetuloa mukaan! :flower: =)

Mies tulee joo mukaan synnytykseen, ja jäänee siitä samantien isyyslomalle myös, koskapa muutoin meillä tulisi esikoisen hoidon kanssa ongelma, että mihin kaveri lykätään siksi aikaa että äippä on sairaalassa. Varmaan siis pari viikkoa yhteensä on kotona.
En tuosta perhehuone-systeemista Misupai ihan tarkkaan tiedä, mutta ihan oman mielikuvan perusteella vastaisin, että tuntuu siinä se perhehuoneen idea vähän kärsivän, jos mies lähtee päiväksi töihin. Kun tarkoitus lienee olla siis tosiaan koko ajan perheenä siellä, tutustella uuteen tulokkaaseen. Mutta tämä siis vain ihan minun oma intuitioni, koskapa eihän sitä nyt kukaan tietenkään estä etteikö sieltä perhehuoneesta saisi välillä töihinkin lähteä! =)

Jennahin kysymykseen 'kuunteleeko mies masua':
Tässä raskaudessa mies ei ole vielä kuunnellut masun päältä, että kuuluisiko sieltä jotain, mutta esikoista oottaessa kuunteli ja väitti myös sykettä kuulevansa! En kyllä tiedä onko se oikeasti edes mahdollista, että kuuliko mahd. vain MINUN sykkeen... Tosi hiljaista pitää kyllä olla, ja molemmilla varmaan ihan hengitystäkin pidättää, että jotain kuulisi. Luulen.

taaperotx3, pikkuneidille synttärionnitteluja! :flower:

Nyt lahjoja paketoimaan!! =)

Ippu 25+1

Voi vitsi Ippu oon nyt kade! mäki tahtoisin paketoida lahjoja sen sijaan että oon töissä :D

Aamu on kyllä alkanut hyvin,tosin heräsin jo 5.45 vaikka tänään oli iltavuoro ja herätys vasta kasin jälkeen. Olen jo niin tottunut aamuvuoroihin heräilyyn.

vaunuista meille tosiaan tulossa ensi viikolla Emmaljungan Duo Smart Elk-värityksellä, eli mustaa ja ruskeaa :)

Kummilapsia ei oo kummallakaan vielä, tosin ei oo kellään tutuilla lapsiakaan siskoa lukuunottamatta jolla on yksi poika. Tahtoisin kyllä :) Onneksi tulee oma! :D

Mäkin tahdon sen äitiyspakkauksen :D Ilmeisesti itä-Helsingissä on ruuhkaa :LOL: enpä mä sinänsä ole kyllä yllättynyt.. Tuhlailen joka päivä pankin avainlukuja kun käyn kelan sivuilla kyttäämässä joko päätös olisi tehty :D

Isyysloma-asiat on meilläkin hitusen hakusessa vielä mutta Haikaranpesästä perhehuonetta tahdottaisiin jos vaan tilaa on joten siitä mies sitten jäisi suoraan synnytyksestä lomalle. En kyllä tosiaan normikäytännöistä tiedä vielä mitään...

Oma olo on mitä mainioin! ei mitään liitos- tai muitakaan kipuja ole vielä ollut eikä oleminenkaan ole mitenkään erityisen raskasta kuhan en yritä kumartua tai nostella mitään. Olin varmaan aika näky tänään aamulla kun mies lähti ennen mua töihin eikä muistanut siirtää kaninhäkkiä ja mä yritin sit nostaa sen toiseen huoneeseen. En mä mahtunut siitä ovesta millään! :LOL: ähisin ja puhisin ja lopulta jouduin raahaamaan sen lattiaa pitkin. Koira katseli varmaan et mitähän hittoa tapahtuu :D

Nyt taidan mennä syömään kakkua kun TAAS joku toi töihin
:D Meil on nykyää töissä lähes joka päivä jotain kakkua tai muuta hyvää, apua :LOL:

Oikukas rv 25+5

Kävin tossa lueskelemassa huhtikuisten ketjua ja siellä oli paljon juttua raskausarvista ja rasvaamisesta. Ajattelinkin kysästä et mitäs rasvoja maalismammat on käyttänyt? Sitähän ei voi todistaa ettäkö siitä jotain hyötyä välttämättä olis, mut ainakin mä oon mielelläni rasvaillut..koska ei siitä nyt ainakaan haittaa oo.

Ite käytä päivisin Body shopin kaakaovoi puikkoa, joka ei oo niin hirveen rasvanen ja se lähtee pyykissä hyvin vaatteista pois ja öisin oon käyttänyt L'Occitanen hunajamasurasvaa jonka mies toi puolan reissusta...siitä en tiä saako sitä suomesta vaikka ainakin ton merkin tuotteita on sokokseela. Se on tosi täyteläinen jännä rasva ja saa vatsan tosi pehmoseks Rintoja oon rasvaillu samoilla rasvoilla ja välillä (hurjasti kasvaneita rinnanpäitä) Bepanthenillä tms.

Täällä vietetään tylsää työpäivää ja ihastellaan ikkunasta lumisadetta. Eilen vauva potki ekaa kertaa oikeelle puolelle ja se oli ihan hassua kun tähän asti se on monotellut vain vasemmalle.

pitkäkoipi + fiina 23+2

osaakin olla masentava keli. Pidetään pojan kanssa vapaapäivää, oltiin muskarissa, käytiin pikasesti mun liikkeessä ja nyt möllötellään sisätiloissa.
Rasvauksesta kyseli pitkäkoipi. Mulla on Biothermin raskausarpivoide ja lisäksi rasvailen ihan perusvoiteella, tuhdimmasta päästä sekin.

Onko kellään muulla tullu reippaasti painoa tässä raskaudessa? Meinasin heittää vaa´an seinään tänä aamuna, kun näin lukemat. Järisyttävää, oon lihonut jo kahdeksan kiloa :ashamed: .
No, peiliin voin vain katsoa, ruoka maistuu ja kaikki liikunnalliset harrastukset on jääny.
Tuli kyllä esikoisestakin yhteensä 17 kiloa, jotka kaikki sain imetyksellä pois, joten en oo hirveän huolissani.

Uusin ruokahimo on minitomaatit, tosi hyviä ja myös vaakaystävällisiä :p ;)

Jee, ensi viikolla lähdetään Pariisiin, kuluispa aika nopeammin...

sitä odotellessa... pikkuvaemo

Helmi: myöhästyneet syntymäpäivä onnittelut! :flower: :heart:

Kummilapsista: Mulla kohta 4-vuotta täyttävä poika, mun miehellä 12-vuotias tyttö ja meillä yhteinen 1.v.6kk tyttö! =)

Vauvakutsuista: Mulle järjestettiin esikoisesta yllätyskutsut. =) Ja yleensä tapana on ollukki esikoiselle järjestää. Ja joskus on järjestetty sellaisille, keille on tulossa pitkän ajan jälkeen lisäystä. :) Ihana tapa mun mielestäni!

Inksu81 Tervetuloa joukkoon! :wave:

Misupai: Meillä mies tulossa mukaan, niinkuin esikoisestakin tuli. Esikoisen kohdalla ei otettu perhehuonetta, koska mä säästän ne rahat mielummin muuhun. Tosin mulla kävi hyvä tuuri, kun sain melkein yksikseni olla siinä kahden hengen huoneessa koko sairaala oloni aikana. Meidän sairaalassa mielestäni suositeltiin sitä, että jos perhehuoneen ottaa, niin mies olisi siellä sitten mahdollisimman paljon. Mutta ei sitä silti kielletty, etteikö töissä saisi käydä jos niin päättävät. Ainoa, että silti niistä ruoista ym. joutuu maksamaan, vaikka mies ei olisikaan niitä siellä syömässä. Tehkää aivan niin kuin parhaalta tuntuu. Mutta minä suosittelisin, että jos perhehuoneen valitsette, niin isä jäisi siinä samassa sitten isyyslomalle. =)

Vaunuista: Meillä esikoisella oli käytössä brio kombit. vm-06. ihan hyvin ovat toimineet ja oon ollu tyytyväinen. Nyt olis hakusessa sitten jotkut sopivat sisarusrattaat, mutta vielä en oo asiaan sen tarkemmi perehtynyt.

Omaan napaan kuuluu ihan kohtalaisen hyvää, mutta aika ajoin (varsinkin iltaisin) ovat riesanani supistukset ja myös selkäsärky esim. lattialla istuessa.

Eipä muuta tällä kertaa... (rv 23+2)

Heippa kaikille!
mamma-mia
Olen tykästynyt Brio Kombiin. En ole kyllä luonnossa ikinä nähnyt. Mites luulet, olisko ne hyvät vaunut maaliskuussa syntyvälle? Mahtuukohan ne hyvin kasaan auton takakonttiin?

Lähetin vihdoinkin tänään palkanlaskijalle mun raskaustodistuksen sekä sen kelan lomakkeen SV9 tai jotain. Palkanlaskija lupasi lähettää sen heti palkkatiedot merkittyään Kelaan. Saas nähdä miten kauan kestää päätöksessä. Olisi ihana saada äitiyspakkaus nopsasti hypisteltäväksi :D.

Omaan napaan kuuluu vähän väsymystä. Tajusin taas, etten eilenkään ole muistanut ottaa rautatablettia. Unohtelen kaikkia tärkeitä asioita. Aivot on jo tässä vaiheessa siirtyneet mahaan :LOL:.

Kiloista
Olen yllättynyt, että tässä vaiheessa mulle on tullut ehkä kaksi kiloa lisää painoa. Olihan tuo lähtöpaino nyt eri lukemissa kuin kuusi vuotta sitten esikoista odottaessani. Järkkyy, että painoin vuonna 2002 saman verran kuin just nyt kun menin synnyttämään. Mistä nää kaikki ylimääräiset kilot on tulleet :whistle: ? No painoin silloin noin 51 kiloa alottaessani odottamaan, ehkäpä olin liian laiha. Nyt ei välttämättä tulekaan kymmentä kiloa tän raskauden aikana lisää?

Isyysloma-asiat
Emme itseasiassa olla puhuttu vielä mitään isyyslomasta miehen kanssa. En nyt tiedä mitä tehdään, koska mies nyk. käy päivisin töissä ja iltaisin opiskelee. Töistä varmaan haluis lomaa, mutta kouluun pitäisi päästä. Pitää sopia jotenkin, että mummi tulisi vaikka joka ilta hoitaa tyttöä, että isäntä pääsee kouluun. Jos mies olisi päivät kotona. Taikka sitten tosiaan vie päiväksi tarhaan. Tää on niin monimutkaista, en jaksa vielä stressata.

Nyt pitää lopetella! Kohta lähden töistä kotiinpäin.

Helmi ja tyyppi 23+5

Eilen käytiin ultrassa ja meidän A-köllykkä oli kääntyny takas perätilaan! :( Eli jos ei käänny takaisin seuraavien neljän viikon aikana, sektioon mennään varmasti. Samalla mittailtiin ja A oli 100g kevyempi, joten saan ravata kontrolliultrissa. Muuten kaikki istukoiden virtaukset yms. tärkeät jutut toimivat moitteettomasti. Lääkäri kyllä sanoi että voi olla vaan pieni mittavirhe.

Kummilapsista olette jutelleet, mulla on kaksi tyttöä (9 ja 3v) sekä kohta 11v poika. Lisää en hirveesti tarvi, kun jo näissäkin on muistamista.

Isyyslomasta olemme sen verran keskustelleet, että pitää ekaksi sen 18pv ja sen jälkeen mahdollisesti sen 60pv mikä saadaan tuplista "ylimääräistä". Vaikka tämä on mun päivistä pois, tarvitsen mielestäni apua juuri siihen alkuun. Riippuu vielä siitä, miten saa tuuraajan.

Synnytykseen mies pyrkii tulemaan mukaan, mutta sektioon tuloa vielä mietitään, voi olla liian "veristä". Eipä silti en oikein itsekkään tiedä haluanko mukaan sektioon.

Nyt Veikan kans leikkimään! :wave:

Korven tyttö ja Kamut 28

Moikka! Huomenna olis Riikaan lähtö, ihana päästä rentoutumaan hetkeksi =)
Oonki alkuviikon ollu sairaslomalla, vasemman puolen liitoskipujen kans, ovat aika viheliäitä =(
Vaunuista: Me tilataan saksasta Teutonian Spirit S3. tykästyin kun näin ja saksasta saa huomattavasti edullisemmin.

Maharasvoista: Mä jaksoin tähänkin asiaan paneutuu oikein kunnolla ja minulle sanoivat apteekissa sekä lääkärissä että mitään taivaallisen merkitystä ei ole mitä rasvaa käytät ja onko se nimenomaan tarkoitettu raskausarville vaan se että rasva on rasvasta ja hyvin kosteuttavaa. Löysin ihan kaupan hyllyltä Doven sensitive rasvan ( sellaisessa pienessä kannellisessa purkissa ja hinta alle 3?) ja se on ollu älyttömän hyvä. Mulla ensimmäiset arven alut jo pinnassa, ku oon sellaista hyvin herkkää kudostyyppiä mut tuo rasva pitää ihan kokoajan kosteana ja oon rasvannu ainoastaan aina suihkun jälkeen. Myös sillä, alaselän, reidet ja rinnat. Muualle kehoon käytän ihan Doven tavallista perusvoidetta. Suosittelen kyllä lämpimästi!

Isyyslomasta, me ollaan alustavasti puhuttu sillee,että mieheni pitää lomat sitten tilanteen mukaan mut olis nyt ainakin muutaman päivän kotona ku päästään sairaalasta. Meillä kun mies on täys työnarkomaani eikä ole ikinä pitänyt täys pitkää kesälomaa saatikka sit talvilomaa niin hyvin pitkälti epäilen että jää isyyslomakin osittain ainakin pitämättä. Tämä mies kun ei kotona olla osaa! Vakituinen työ ja oma firma siihen päälle.

Sitten pieni mainospala =) Meillä on oma nettikauppa joka tuo kaikkea leffa-aiheista tavaraa suomeen. Nyt lasten huoneen sisustamistakin ajatellen meiltä saa ihan huippu suloisia nalle puh jne patsaita koristeeksi. Käykää ihmeessä kurkkaa. suora linkki

http://www.filmtown.fi/index.php?page=webstorenoveltys&class=Patsaat&offset=108

linkistä liikkumalla sivuja eteenpäin, löytyy tuotteita paljon lisää. Katsasta myös pehmolelut.

Mikäli kiinnostuit, laita vaikka yvtä =)

Meillä noita alkaa olla kämppä niin täynnä ettei enempää mahu vaikka kuinka haluais.

Nyt pakkaamaan!

Voikaa hyvin

Minä & Voice 23+2

Yhteistyössä