***MAALISMASUT 2008*** JOULUKUUSSA

Rauhallista Joulunaikaa ja
Lämmintä Joulumieltä
kaikille maalismasuille!!

Nauttikaa joulun tuoksuista ja tunnelmista,
tästä ikimuistoisesta joulusta kera rakkaan vauvan masussanne!

Toivottavat
Ippu ja tonttuneiti-masulainen 27+6

Minttu mamma;
saat lisätty niitä esim. sivulta http://www.cosgan.de/smilie.php?wahl=21&ziel=xmas helposti.
Klikkaat kerran haluamaasi kuvaa, siihen alas tulee osoite valmiissa muodossa, kopioit vaan sen ja liität viestiisi.

Oikein ihanaa Joulua huhtihipuillekin :heart:

Hexodus

Hyvää joulua ja rauhallista uuttavuotta 2008!!

Täällä joulu sujuu rauhallisesti jalat pystys supistelujen takia...toivottavasti tilanne rauhottuis eikä tarviis lähtee sairaalaan näin jouluna...

Hope08+NyytiTyllerö rv 28+3

Hyvää joulua maalismasuille!

Siirryn tästä joulunviettoon ja sen jälkeen muuton myötä epämääräiseksi ajaksi nettipimentoon.

Paljon onnea mama-L!

Pikkuvaemo, tuosta perätilasta vielä sen verran, että mullakin vauva oli (ja on ilmeisesti edelleen) perätilassa. Kun selvittelin asiaa, niin vauva voi kuitenkin kääntyä edelleen vaikka melkein viimeisiin viikkoihin asti, vaikka suurin osa onkin jo viikolla 30 "oikein päin". Eli sektiopäätöstä ei vielä tässä vaiheessa ehkä kannata laskea perätilan varaan...

Bellona 26+3

Bellona, juu voihan vauva tietenkin vielä kääntyä, totta.
Esikoinen oli koko raskauden ajan perätilassa, joten mulla saattaa olla esim. hertanmallinen kohtu.
En kuitenkaan aio synnyttää alakautta, joten saa luvan pysytellä noin päin :D

Mukavaa joulua kaikille maalismasuille täältäkin ja onnea vuodelle 2008!! :xmas: Mä pääsen lukeen teidän kuulumisia vasta ens vuonna, kun heti joulun jälkeen lähetään sinne Tukholmaan..mutta palaillaan.

Niin ja onnea Mama-L kihlauksen johdosta!!

Jade 29+4 :xmas:

:xmas: Rauhallista ja rentouttavaa joulua kaikille maaliskuun masuille! :xmas:

Täällä on kassit pakattu ja huomisaamuna startataan yli viikon mittaiselle kierrokselle, joka kattaa molempien vanhemmat. Ollaan jo harjoiteltu vauvan tuloa varten siten, että yhden oman kassin saa ottaa ja lisäksi yhteinen ulkovaatteille (ollaan kovia liikkumaan, urkkavaatetta on aina mukana). Vaikka meillä onkin farkku, niin ei se loputtomia ime. Tänä jouluna ei tosin tarvitse suksia pakkailla, tuskinpa otan edes toppahousuja.

Sain tänään ahkeroitua pinniksen pehmusteen ja viimeistelin kaksi yökkäriä, yhden fleecehaalarin ja kahdet housut. Huh. Nyt sitten selkää jomottaa, kun en edes ulos malttanut mennä.

Nyt glögin lämmitykseen ja kattomaan Kummien joulukonserttia.

Misupai ja Helmis 30+1 joulumielellä :xmas:

Oikein hyvää Joulua kaikille!! Täällä on ihana Joulufiilis =). Lähetään 12 jälkeen isomummille ja sitten miehen isän luokse katsomaan, jos vaikka pukki olisi käynyt....

Tyttö jännitti (5 vee) Joulua niin paljon, että nukahti vasta yli 12. Niinhän siinä kävi, että mies joutui yksin pakkaa kaikki tytön lahjat kun mä en jaksanut enää valvoa.. :p. Tyttö oli kyllä sängyssä jo puoli 10, mutta silmät törrötti vaan auki. Niinhän sit herättiinin tänään vasta kymmeneltä.

Itellä oli eka vaikea saada unta, kun vauveli päätti alkaa potkimaan virtsarakkoa päin ja oli koko ajan pissahätä :LOL:.

Helmi ja "tyyppi" 26+4

Loppui sitten meidän perheen joulukiireet aattoaamuun, kun poika alkoi oksentaa.
Ainakin tulee erilainen joulu :D . Poika totesi vain, että "jee, saa katsoa monta leffaa!"
Nyt kauhea käsienputsaus käynnissä, toivottavasti ei tarttuis meihin muihin.

Parempaa joulua kaikille teille toivottaen pikkuvaemo

Pääsin käymään kotilomalla Jouluaaton ja joulupäivänä palaan takaisin sairaalaan osastolle lepoon. Maanantaina alkoi supistella ja tipalla saatiin estettyä supparit. Nyt ainakin pari viikkoa lepoa. Muuten Kamut voivat mainiosti, painoa 1500g kieppeillä molemmilla.

Palailen taas asiaan ensi vuoden puolella :wave:

P.s. Pidän visusti Kamut masussa, joten lepäämään!

Korven tyttö ja Kamut 29+6

Mites teidän juhlinta on sujunut?

Korven tyttö ja muut suppailijat, toivottavasti teillä on kaikki hyvin ja saitte ottaa iisisti jouluna.

Meillä pojan vatsatauti rajoittui onneksi aattoaamupäivään. Oli tosi kipeä ja nuutunut, mutta päikkäreiden ja riisipuuron jälkeen oli virtaa vaikka muille jakaa.
Ei lähdetty kuitenkaan tartuttamaan ketään anoppilaan, vaan mies kävi hakemassa juhlaruoat ja lahjat meille. Poitsu oli niin liikkis avatessaan paketteja.
Kun miehen kanssa kaksin syötiin juhlaruokia, oli kyllä vähän apea tunnelma :(

No, tänään on onneksi karanteeni ohi ja pääsee ihmisten ilmoille, ihanaa!

mukavaa virallista kyläilypäivää kaikille! t. pikkuvaemo ja ihmepoika 27+5

Supparit on onneksi rauhoittumaan päin...kellertävää limaista vuotoa tulee edelleen reippaasti joten joku pöpö on pipariin päässy...huomenna soittelen lekuriin aikaa...joulu on mun osalta menny soffan ja sängyn väliä telkkaria tuijotellen. Tajusin eilen ottaa sormukset pois ihan viimetingas... :eek: vieläki on kirkuvanpunaiset jäljet sormes..
Täytyys ruveta veteleen vaatetusta niskaan kun ollaan menossa anoppilaan syömään. Hyvät joulunjatkot mammoille... :heart:

Hope08+NyytiTyllerö rv28+5

mäkin täällä taas piiitkästä aikaa :wave: tosin pikasesti... tulin vaan kertomaan että kaikki hyvin ja masu vaan kasvaa :heart: :)
jos viittis joku tohon listaan lisätä että mulla sairaalana keski-suomen keskussairaala ja poika tulossa :heart:

me6
Oikein hyvää Joulun aikaa kaikille mammoille ja masuasukeille!

Meillä joulu on mennyt todella rauhallisesti. Perjantaina olin päivän NKL:ssä kontrollissa. Supistukset ovat rauhoittuneet mutta ikävänä uutisena kerrottakoon, että mulle on puhjennut alkava raskausmyrkytys. Tämä oli kyllä odotettavissa kuin kahdessa viimeisessä raskaudessa oli niin rajut toksemiat, että lääkärit sanoivatkin jo alkuraskaudessa että tulee 80-90 % todennäköisyydellä. NKL:ssä saivat verenpainene laskemaan ja pääsin kotihoitoon. Nyt joudun viikottain käymään NKL:ssä kontrollissa. Tavoitteena lääkäreillä on että päästäisiin tammikuun loppuun tällä tavalla... Kauhea päänsärky koko ajan, silmät kiinni näkyy yksittäisiä valopilkkuja, turvotus on mieletöntä ympärivuorokauden ja pahenaa päivä päivältä. Alan muistuttaa Michelin-ukkoa! Turvotuksesta johtuen kädet ja jalat ovat puuttuneita koko ajan ja varsinkin oikea käsi ei toimi kunnolla. Pelkkä leivän voitelu on tuskaa, kun ei meninaa saada otetta veitsestä. Lisäksi ylävatsassa on jatkuva paine, ihan kun joku kiristäisi vyötä tiukemmalle ja tiukemmalle. Labrakokeissa alkava raskausmyrkytys näkyi mutta valkuaista ei vielä virtsassa ole. Nyt on vaan pakko toivoa että etenee hitaasti, kun viikkoja on näin vähän.

Lääkettähän tähän ei ole kuin synnytys. Nyt hoitona särkylääkkeet ja totaalinen lepo!

Vauva voi kyllä ihan hyvin, napanuoravirtaukset olivat ok, painoarvio rv 26+5 oli 1185 kg, lapsivettä normaalisti, henkittelee hienosti itse.

Korventytölle tsemppiä kavereiden kanssa!

Me6 + Vauhti 27+3

TAPANIA TÄÄLTÄKIN!

Huh huh, nyt on joulu melkein ohi, tänään vielä vähän sukuloimaan ja sit huomenna töihin. Tällä viikolla mulla 3 työpäivää joiden olin aatellu olevan viimeiset, mut katotaan nyt jos jaksan vielä ens viikolla raahautua sinne. Tai sit en =)

Me6 nyt vaan sitten lepäämään :hug: sulle ja pidähän pikkuinen nyt vielä muutama viikko masussas! Ja samoin Korventyttö, komennas niitä kamuja kanssa pysymään vielä aloillaan!

Pikkuvaemo hyvä ettei teiän pojalle tullu pahempaa oksutautia, meiän vanhempi neiti oli kanssa eilen kipee, aamulla oli vähän lämpöä ja tuli yks pieni limainen oksu, hän jäi sitten mun äidin luo kun me muu perhe lähettiin miehen äidin luo kyläilemään. Illalla kun haettiin neiti oli kaikki kuitenkin ok, ihan reippaana hän oli mamman kanssa koko päivän ollut. Pelkäsin kanssa et tulis oksennustauti mikä tarttuis koko perheelle, se on sit vihoviimeinen tauti mitä voin haluta.

Hopellakin ollu suppareita, mikäs ne nyt on saanut tänne maalismasuihin tulemaan?

Omaan napaan ei kuulu mitään ihmeellistä, kauhee ähky ollu aattona ja eilen, ei tarvi edes paljoa syödä kun ei napa enää vedä enempää. Kinkkuakin maistoin eilen illalla kotona pari pientä palaa, muuten oon keskittyny kaikkiin kalaherkkuihin ja vähän laatikoihinkin. Vauva on ollu kovasti liikkuvainen joulun pyhinä, on varmaan tykänny ruoista...

Lahjoja pukki toi sopivasti eikä mitään turhaa, hyvä niin. Mieheltä sain hopeisen papukaulukorun missä sydän-lukko ja valkokultaiset korvikset missä pienet kivet. Kauniit oli, korvikset olinki ite valinnu ;)

Mut nyt en kirjottele pidempään, tarvii alkaa laittaa kuntoon!
Palataan!

:heart: :Ninni ja Kirppu 28+3

No nyt mulla on outo olo vatsassa, jippii... :x :/

Kävin muuten äsken tilaamassa www.nettiemo.fi Boob-imetyspaitoja alesta. Mulla oli poikaa imettäessä niitä pari ja aivan mielettömän näppäriä ja erittäin hyvälaatuisia olivat. Täytyy toivoa, että laatu on säilynyt yhtä hyvänä.

Sain eilen naapurilta lainaksi ihanan toppapuvun vastasyntyneen kokoa, mahtavaa! Tuntuu niin hölmöltä ostella tommosia kun mahtuu vaan pari kuukautta.

Tämmösiä ilonaiheita alkavan vatsataudin vastapainoksi t. pikkuvaemo

ps. toikos pukki jo maalisvauvoillekin lahjoja?

pikkuvaemo Meillä poika sai ihanan Ihaa-lelun mun äidiltä ja siskolta paketin missä oli tutti ja tuttiremmi. Oli kyllä suloisia :)

Enää 2 päivää töitä tämän jälkeen! JEE! ja vaan huomenna asiakkaita, maanantaina sitten mesta kiinni kun tehdään inventaareja. Olen jo innoissani tänään laskeskellut kaikkia tuotteita niin ei tarvi sitten maanantaina niin paljon. :whistle:

Supistuksia ollut eilen illalla tosi paljon muttei yhtään kivuliaita. vain tosi epämiellyttäviä, kun maha meni ihan pinkeeksi monta kertaa vaikka makasin vain sängyssä.. Jouluruokia tuli syötyä ihan tosi paljon ja vielä löytyy kaapista. Eilen kuitenkin mies teki ruoaksi pizzaa joka oli ihan hyvä veto :D

Jatkamaan töitä->

Oikukas rv 29+0 eli nyt alkoi 30. viikko!!

Yhteistyössä