***MAALISMASUT 2008*** JOULUKUUSSA

Taas on kirjoittelut jäänyt vähiin, mutta pitihän nyt tulla hyvät joulut tänne toivottamaan. Olen lueskellut juttujanne, mutta itseä taas laiskottaa kirjoittaminen. Masu jatkaa kasvuaan ja supistuksia tulee aika paljon lähinnä seistessä ja kävellessä. Olen ottanut nyt rauhallisemmin ja lepäillyt. Vauvalle ollaan kovasti sisustettu huonetta ja nyt näyttää jo aika valmiilta. Kestovaippojen ostelusta on tullut harrastus...ne on vaan niin kivoja. Joululahjatkin on jo paketeissa ja koti laitettu jouluisaksi. Ihan kiva vaan rentoutua ja nauttia olosta. Aattona meinataan mennä ensin miehen vanhemmille ja sitten minun. Mitään pysyvää järjestelyä jouluksi ei ole vielä muodostunut. Ehkäpä kutsutaan ensi jouluna mummot ja vaarit meille! Eipä muuta kun toivotaan että sataisi lunta edes pikkuriikkisen jouluksi.

Jennah +pikkuinen 28+5

Heips!

Kiitos kaikille kommenteista meidän joulun suhteen ja myötäelämisestä, ootte ihania kaikki! :hug:
Jouluasia onkin selvinny vähän, kun mies lausahti jotain sen kaltaista, että ei kai me nyt eripaikoissa olla, ja käsittääkseni myös myöntyi siihen, että ollaan siellä minun veljen luona se aattoilta, ja sitä ennen syödään jouluateria hänen vanhempiensa luona. Lisäksi juttelin mesessä tästä joulujutusta kälyni, eli miehen siskon kanssa, ja hän ymmärsi kyllä ihan täysin, että haluan olla välillä omien vanhempieni kanssa, ja keksittiin myös, että poika voi avata heidän lahjojaan jo siinä aiemmin päivällä, kun ollaan syömässä siellä, ni saavat sit kuvia pojan lahjainnostuksesta. Eli loppu hyvin, kaikki hyvin siis =) Tai no sellainen pieni varaus tässä vielä, etten tiedä tietääkö anoppi nyt että miten se tämä meidän aattomme menee ja mitä hän siitä tuumaa, mutta... tuumatkoon mitä haluaa, tämä nyt menee näin! ;)

Ja kun on tämä oma mielipaha helpottanut, niin jaksan kommentoida vähän teidän muidenkin kuulumisia ja juttuja :)

Oikukas kysyi yösyömisestä. Mulla ei oo sitä vikaa, kun on kaksikerroksinen asunto, ni ei jaksa yöllä alkaa hommautumaan alakertaan evästelemään. Sit jos on tosissaan nälkä ni tulen toki, oisinko yhdesti raskausaikana sen tehnyt, mutta yleensä nälän tunne menee ohi juomalla vettä, mitä mulla taas on yöpöydällä pullossa aina, kun oon opettanu itteni tähän puolentoista litran päivävauhtiin ;)

Mikä on kleopatran tilanne? Löysä vatsakin kun on 'merkki' lähestyvästä synnytyksestä, ja kerroit että sinulla oli maha sekaisin. Toivottavasti vauva malttaa kuitenkin jatkaa masu-asusteluaan vielä! :hug:
Härkäneidolle tsempitykset ja voimahalitukset :hug: samasta aiheesta!

äiti lokakuu ja ninni oli kirjoitellu tuosta masun koosta. Minäkin oon taivastellu omaani, kun se tuntuu niin hullun suurelta, ja suoraan sanottuna välillä siltä, että se putoaa!, mutta sitten hoksasin, että ainakin mulla asiaan vaikuttaa olemattomat vatsalihakset. Jos vedän lihakset tiukaksi, on masu paljon pienempi, ja tuntuu myös "pysyvän kyydissä" paremmin ;) Tämä vaan on asia, mille en enää tässä vaiheessa voi yhtään mitään, vatsalihaksia jos joutuu käyttämään esim. selinmakuulta noustessa, ni huomaa niiden jo vetäytyneen toisistaan; keskelle mahaa nousee semmoinen pitkän mallinen kohouma... eli ei voi treenailla niitä enää. Joten en voi muuta kuin yrittää tulla toimeen näillä paukuilla mitä on, ja käyttää tarvittaessa tukivyötä. Ja toivoa ettei masu tipahda kyydistä!! :LOL: ;)

mama-L kirjoitti minun suuhun sopivan lauseen: Tässä vaiheessa masunkasvatusta rupeaa jo huomaamaan unen vähäisyyden vaikutukset todella konkreettisina. No näinpä juuri!! Itse olen pirteä VAIN semmoisina päivinä, kun saan nukkua yöllä kunnolliset unet, ilman yöheräämisiä, siis että pitää poikaa hyssytellä. Pissalla minä en oikeastaan öisin käy, ellei ole ihan "tulee housuun -hätä", kun jos nousen sängystä, niin kestää puoli tuntia - tunnin, että saan uudelleen unen päästä kiinni, ja mieluummin siis pidättelen kuin nousen yöllä vessaan. No, nyt karkasin aiheesta eli siitä nukkumisesta. Kymmeneltä illalla saa hyvinkin jo sängyssä olla, ja aamulla 7 asti jos poika antaa nukkua, niin silloin voi olettaa päivän menevän suht. putkeen ;) . Vähän vaan meinaa tuo närästys minua nyt valvottaa, mutta onneksi senkin puolesta saa suht. pian unen päästä kiinni uudestaan, kun hörppää vettä ja kohottaa pääpuolta tyynyillä.

mama-L, rengastettiinko? :heart: =) Ja ihana viesti anopilta, kelpais mullekin! Mistä tuollaisia anoppeja saa? ;)

ootus82, anna tulla vaan, sitä vartenhan se tämä palsta kaiketi on että kaikenlaisia huolia saa purkaa ja jakaa! Jokainen lukija voi sitten oman jaksamisensa mukaan lukea ja kommentoida muiden juttuja. Itse esim. en aina jaksa lukea kaikkea sanasta sanaan, saati kommentoida, mut sit toisinaan kun oma mieli on hyvä, jaksan lukea kaiken, ja vielä kommentoidakin. Niinkuin esim. juuri nyt.. ;)
No mutta, voimia ja jaksamista surun kanssa sinulle! Kunnon klisee, mutta aika parantaa haavat, surulle pitää antaa aikansa, se helpottaa kyllä pikemmin kuin huomaatkaan. Eittämättä viimeistään maaliskuussa, kun pieni tuhiseva nyytti täyttää mielesi, ajatuksesi, sydämesi ja päiväsi! =) :hug:

Oma napa menee huomenna neuvolaan, mukava päästä taas sinne käymään, terkkari kun on meillä niin ihana, kemiat kohtaa täysin! Ja ainahan se on ihana mennä niitä sydänääniä kuuntelemaan :heart: =)
Nyt unten maille, ja niinkuin joku joskus oli oman viestinsä loppuun kirjoittanut, niin samoin voisin sanoa minäkin nyt: onnittelut jos joku jaksoi lukea loppuun asti! :LOL:

Ippu jo paremmalla mielellä 27+1

Moi taas! Ja kiitoksia kaikille vastauksista!Issiasvaiva on hieman helpottanut, kun oon tän jouluhässäkän lomassa yrittäny myös välillä huilata. Veikkaan, että suvituksen kivut on kanssa issiasta.. Muuten oma vointi on energinen. Kaikkea tekis mieli siivota ja järjestellä jouluksi.Pesänrakennus vietti jyllää täälläkin.Aikalailla kaikki mahdolliset kaapit ja laatikot oon järjestelly. Mies on pessy lattiat, kylppärin ja saunan.Kiva on ollu saada apua.Mulla on joku outo himo, että kaikki pitää nyt siivota.Pitkät kävelyt on mun kohdalta ohi ainakin maaliskuulle saakka.

Yöheräilystä on ollu puhetta.Mä herään melki joka aamu puoli kuudelta.Millään ei saa unta enää.Sitten kun on just nukahtanu oikein sikeesti, täytyykin jo nousta :kieh: Sitä mä vihaan!
Nyt oon ollu kahtena yönä kurkkukivussa ja nenä tukossa.Uni on ollu sen takia ihan katkonaista.Mulla tulee myös usein verta nenästä.Viime yönäkin heräsin kaks kertaa siihen, kun verta tulee ja kaikki sotkussa.Verentulo ei meinaa millään loppua.Päivisin vaivat on ollu melkein kokonaan kadoksissa.Väsynyt oon ollu näiden kahden yön jälkeen, mutta pitkät päikkärit on auttanut kummasti.Pakkohan niitä tyynyjä ja peittoja on yölläkin pestävä.Muuten ei saa enää puhtaaksi.. Verta tulee usein nenästä päivisinkin, varsinkin nyt kun oon tukkonen.Mulla on jotain häikkää hyytymistekijöissä.Se onkin siihen varmaan yhteydessä ja suurin syy.Kärsiikö kukaan muu nenäverenvuodoista odotusaikana?
Täksi yöksi otan panadolin, jos nukkuis sitten paremmin.

Joulunvietosta ootte myös jutelleet.Me ollaan tää joulu ihan vaan kotona.Mun vanhemmat tulee meille aattona tai joulupäivänä.Me laitettiin jo vkonloppuna kuusi, leivottiin lasten kanssa pipareita ja muumipiparitalo.Ihana katsoa, kun lapset ihastelee välillä kuusta ja lähtee sitten keittiöön katsomaan piparitaloa. 27.12. me lähetään pikkuiselle Tukholman reissulle.Sieltä löytää ihania lastenvaatteita.Tosin ei ne mitään halpoja oo.Jotain kivaa meinaan kuitenkin vauvalle ostaa ja isommille myös.Pikkupojille sieltä löytää hienoja farkkuja.

Kiva on lukea teidän vauvojen kokoarviointeja.Aika isoja jo monella ovat.Mulla on tammikuun puolessa välissä äitipoliaika ja sitä kyllä jo odottelen innolla.Onhan siitä kulunu jo aikaa, kun viimeksi viikolla 20 oman pikkuisen näin.Sen kokoarvioinnin haluisin minäkin tietää.Viimeksi se oli 500g eli yläkäyrillä meni ja korkealla :D Toivon, että koko olis hieman tasoittunut, kun en kuitenkaan itsekään ole koolla pilattu. Tosin nyt tää masu on kyllä iso :LOL:

Mä lähden järjesteleen vaatehuonettani.Taas jaksaa, kun sängyssä kirjoittelin.Kohta täytyy mennä nukkuunkin.

Illanjatkoa kaikille maaliskuisille!

Jade 28+6

Moi taas,
pikakirjoitusta :D joihinkin aiheisiin joita satun muistamaan

sokerirasitus oli ja meni, colan makuista öklötystä täälläkin. En tiedä arvoista, mutta istukkaultrakin oli ja meni eikä lääkäri siinä yhteydessä maininnut mitään. Kunnossa siis, lienevät. Istukka oli OK ainakin. Painoarvio oli viikon 28 tietämissä ~1300g, poika se siellä potristuu :D Yöheräilyt ovat jatkuneet kuten ennekin, tänäkin aamuna nousin jo neljältä kun olin liki tunnin pyörinyt. Vessakäyntejä ei yöllä ole, eikä nälkää, kunhan vain herään. Ihme että töissä kuitenkin jaksan suht'koht, ja vielä illan vääntää opintoja. Joulun vietto on tehty vakain tuumin ja harkiten jo vuosikaudet niin, että käydään joulunaluspäivinä (viimeistään aatonaattona) molempien vanhemmilla, ja koko joulu ollaan sitten rauhassa kotona. Meillähän on nyt oma perhe, ja sen kanssa joulumme vietämme. *jääräpää minä saanut sen joskus päähäni ;) * Lantion seudun kipuiluja on ollut täälläkin havaittavissa, etenkin makuuasennossa tai ilman tukivyötä pitkillä kävelyillä. Vatsa on valtava, niin kai se jo kipuileekin.. Närästyksen taisinkin jo viimeksi mainita, hyi yäk :/ Nenäverenvuotoa on mullakin, alkuraskaudessa oksentamisen yhteydessä ja nyt muutaman kerran ilmankin (ihan solkenaan, siis). Todella kuivat nenän limakalvot ja niistäessä tulee liki aina verta, onneksi ei kovin usein muuten. Särkylääkkeitä en muuten ole lainkaan käyttänyt koko raskauden aikana, ja alkupahoinvointi vei kahvin mennessään - olen tainnut juoda alle 5 kupillista kahvia koko raskausaikana!

Olisikohan siinä tällä kertaa kaikki?
No ainakin mitä nyt muistui mieleen!

Rauhallista joulunalusaikaa (tai rauhallisempaa kuin minulla)
~Tii ja Nyy.. vissiinkin 28+4?

Huomenta!

Kyllä Ippu ne vatsalihakset varmasti vaikuttaa jonkun verran masun kokoon, mulle ainakin on neuvolassa sanottu joka kerta, että ne nimenomaan on pitänyt masua vielä näinkin pienenä, vaikka en ole niitä juuri raskautumisen jälkeen treenaillut. Masu on sen sijaan kasvanut sivusuuntaan ja kylkiä vihloo tosi ilkeästi, varmaan nyt siellä sitten venyy ja paukkuu...

Mietin vielä sitä, että eilen vauva oli lääkärissä perätilassa. Lääkäri sanoi, ettei siitä vielä kannata huolestua, todennäköisesti kääntyy, mutta onko teillä muilla vauvat jo kääntyneet? Missä vaiheessa tuo kääntyminen yleensä tapahtuu? Mulla ei ole oikein mitään käsitystä...

Bellona 25+6

:wave: yhtenä kappaleena ollaan toistaiseksi ja pääsin onneksi kotiin, mutta nyt ehdoton vuodelepo ja tammikuussa kontrolloidaan tilanne. Kanavaa vielä jäljellä, mutta hyvin vähän näille viikoille. Ja on siis myös sisäkanava lyhentynyt. :headwall:
Vauvan kokoarvio oli 706g, ei siis mikään jättiläinen :D
Lääkäri paineli masua ja katsoi sitten sillä ultralla, että kanava aukeilee selkeästi, joten nyt sitten otetaan rauhallisesti ettei alkaisi oikeasti vielä aukeamaan. Kohdunsuu kiinni, mutta pehmentynyt. :(

Taisi ne edellisyön hurjat kivut ja supistelut johtua siitä, että kaveri oli kääntynyt tuolla masussa. Vielä maanantaina oli raivotarjonnassa, mutta eilen sitten perätilassa. Ja luultavasti tuo kääntyminen aiheutti löysän vatsan, niin mulla on tehnyt aiemmissakin. Olisi vaan nyt pysynyt pää alaspäin... :/

Mä nukuin viime yön pitkästä aikaa todella sikeästi. Jotain ihan sairaita talonrakennukseen liittyviä unia näin, mutta heräsin ekan kerran 5:ltä kun tyttö kyseli missä sen pupu on. Taisi tuo Jorvin reissu ressata sen verran kovin että tuli tuossa viikko nukuttua todella huonosti. ;)

Ihanaa kun nyt voin hyvällä omallatunnolla jättää joulusiivoukset väliin...
:LOL: :LOL: :LOL:
Pitää laittaa mies asialle... :whistle:

Nyt menen tuonne petiin pötköttelemään.
Joten mukavaa keskiviikkoa kaikille! :wave:

-kleopatra ja ihmemies-

Ja pimeää keskiviikkoa täältä Turusta!

Vein just neidin kouluun ja yheltätoista me muu perhe ollaan menossa sinne joulujuhlia katsomaan, pitäis ahtaa sukkahousut jalkaan kun aattelin laittaa hameen. Piti eilen ostaa mama-sukkikset mut ei ollu kun ohuita, paksuimmat oli 30 den ja halusin paksut ni ostin sitten "tavalliset" 100 denin sukkikset. Masun päälle niitä tuskin turha edes koittaa venyttää mut saahan ne tonne alapuolellekin jätettyä ja toivottavasti pysyy sen tunnin verran mitä se juhla kestää etten oo sitten sukkikset nilkoissa kun juhla ohi :LOL: :LOL: Pitäis korkkaritkin laittaa jalkaan, saas nähdä miten jaksan niillä kävellä, mun korkkarit kun kaikki vallan kunnon piikkareita missä terävä, kapee kärki. Jalat varmaan ihan loppu sen pienen hetken jälkeen.

Luulen et mullakin toi masukki tekee jotain ihme mutkia nyt tuolla masussa, on jo parina päivän tuntunu tosi ilkeeltä, ihan kun toisesta kyljestä hän änkis pyllyään ulos ja toisella puolella tuntuu sellasta hassua "rummutusta". Kunpa ei nyt kauheesti kääntyilis kun ainakin viime lääkärikäynnillä lääkäri arveli vauvan oleva jo raivotarjonnassa. No, huomenna pääsen neuvolaan jos se mun täti vaikka tuntis miten päin siellä oikeen ollaan.

Jennah kiva kuulla sustakin! Luulen et aika monella tulee kausia jolloin tuöee kirjoteltua vähemmän, eiköhän me kaikki sit roikuta täällä ihan tarpeeks kun alkaa äippälomat ja laskettu aika läheneen.

Ootukselle täältä kanssa iso :hug: ! Pura tänne vaan pahaa mieltäs jos sua yhtään helpottaa! Mun isä kuoli vajaa 2 vuotta sitten ja ellen ois saanu läheisilleni puhua, puhua ja puhua asiasta ni oisin oolu ihan lukossa vaikka olihan se muutenki ihan kauhee paikka, sellanen oman maailman pysäyttävä kauhee tapahtuma. Ja voin vaan kuvitella miten pahalta läheisen menettäminen voi raskaana ollessa tuntua, kaikki hormonit siinä vielä entisestään herkistämässä. Kovasti jaksamisia ja voimia sulle! Hautajaisten jälkeen alkaa helpottaan, usko mua :heart: .

Kleopatra nyt sitten vaan lepoa, lepoa ja lepoa!!! Mehän sovittiin et ekoja vauvauutisia tähän pinoon saa tulla vasta helmikuussa!

Eipä mulla oikeestaan sitten muuta kommentoitavaa. Flunssa alkaa pikkuhiljaa hellittään, aamu aamulta on jo parempi olo kun herää! On muuten alkanu oleen tuskasta istuu koneella, mulla ainakin vauva painaa jo "kivasti" tonne kylkiluihin kun tällasessa asennossa istuu...

Nyt meikkaamaan ja laittaamaan hiukset ja sitten joulujuhliin. Niin ja illalla tytön koulun joulukirkkoon. En ookaan tänä vuonna kirkossa ollukaan, viimeks viime vuonna häissä.

Palataan!

:heart: :Ninni ja Kirppu 27+3

Sai nyt sitten tämäkin muori sormuksen sormeen ja unelmiensa miehen tulevaksi aviopuolisokseen. :heart: Meidän piti lähteä sinne jouluostoksille ja mä istuin kotisohvalla homeisena ja söin mandariinia ja odotin et mies tulee suihkusta et pääsen vähän tälläytymään niin eikös se tullu sit sieltä ja samantien polvistunu kun mä olin selittämässä miten Kauniissa ja Rohkeissa Brooke ja Nick meni naimisiin, että "mennäänkö mekin?" :D Ja mä ihan että mitämitämitä kun tuli niin yllättäen. Ja sit tuli niin kaunista tekstiä kyynel poskella ensin sillä ja sitten mulla ja sit sitä nyyhkittiin ja ihasteltiin sormuksia ja voi että miten kaunis sormus! :heart: :heart: Valkokultaa, hieman tavallista paksumpi, kaiverruksena nimet ja se päivämäärä milloin alettiin seurustelemaan. :)

Oon kyllä nyt niin onnellinen etten pysty oikein muuta tähän kirjoittelemaan! Päivitän muut asiat myöhemmin!

mama-L <3_________<3 & Onninapero 27+6

Paljon paljon onnea mama-L! :heart: :hug:

Ihanaa kun jollain on romantiikkaa. Me ollaan oltu miehen kanssa yhdessä 16-kesäsestä, eli 14 vuotta ja kyllä täytyy sanoa, että on romanttiset humputukset karissu matkan varrella.
Tilalla on tietenkin jotain vielä parempaa, kumppanuus, jota en vaihtaisi pois mistään hinnasta.

Joskus tulee vaan haikea olo kun miettii sitä rakkauden alkuhuumaa, mutta kaikkea ei vaan voi saada.

Joulua odotellaan jo kovasti, ihanaa kun tämä yrittäjäperhekin rauhoittuu silloin aloilleen muutamaksi päiväksi ja viettää aikaa yhdessä.

sitä odotellen, pikkuvaemo ja ihmepoika 26+5

Moi kaikille!

Voi yrjö minkä makusta se sokerilitku oli :x
Ei mullakaan maistunu kolalta eli varmaan oli myös sitte sitä perinteistä, ihan sama mut oksennus meinas tulla. Hyiyök.
Tulokset soitan huomenna neuvolasta, toivottavasti ei oo ihmeellistä.

Nyt pika-aamiainen huiviin ja sit sinne ultraan!
Toivon mukaan siellä kaikki hyvin!
Ihanaa nähdä vauva pitkästä aikaa :heart:

Selkäkipu hellittää välillä mut sit tulee taas takas ja kävely tuskaa |O

Nyt ylös, ulos ja ultraan!

mama-l oikein paljon onnea, kuulostaa kauniilta :flower:

Suvitus+poika 27+4

No niin... Painoa olin sitte keränny todella ruhtinaallisesti +821g/viikko. KÄÄK! :eek: Nyt tämä suklaansyöminen todella alkaa muuttumaan näkyväksi. Täytys vissiin alkaa liikkuuki pikkasen enemmän... :whistle: Verenpaine OK. Pissa Puhdas. HB 123 (eli pikkasen noussu). Sf 25. Ja syke keskimäärin 145. Eipä siellä sitten muuta. Kaikki oli OK. Ja siitä on hyvä jatkaa! :D

Palailen taas myöhemmin asiaan... :wave:

(rv25+3)

No niih tänään piti sitten vielä tunkea puhelin kauppaan kapulaa hakemaan vanhemmalle pojalle...ja huh huh en tajua noista paketti yms.kytköksistä ja jutuista mitään! Pää pyörällä vaan kuuntelin ja nyökyttelin ja mukaan lähti niin hieno peli, että sitä tuskin kukaan osaa edes täällä käyttää tai siis niitä kaikkia peli-musiikki yms.toimintoja :kieh: Ainut asia minkä tajusin oli, että puhepaketteihin ei voi liittää niin tärkeää ominaisuutta kuin saldorajoitus ja nyt pojan muka pitäs osata itse rajata soittamisiaan joka tuskin tulee onnistumaan! Pienempi poika sai nyt tietty pahan mielen kun toinen sai paremman kännykän, mutta...mä vaan halusin eroon näistä lahjahässäköistä tavalla tai toisella!!!

Tulin sitten stokkan kautta kotiin ja siellä oli Teutonian prestige vaunut pehmeällä kantokopalla tarjouksessa 509e ja minä tietysti hurahdin ostamaan ne, vaikka olin jo varannut toiset toisaalta! Olin alunperin vaan ajatellut just noita, mutta en sitten hankkinut niitä kun pidin turhan kalliina mutta nyt siis lähti matkaan :) Mihin tämän kaiken rahanmenon kans päätyy ja toivottavasti ne toiset vankkurit voi vielä perua yms.yms

Kyllä väsyttää heips |O

Moikkelis!

Mitenkäs näin joulun alla mamma-toverit, pystyttekö syömään suklaata ilman oireita? Mulla on nyt hiljattain tullu JOKA KERTA, jos syön useamman kuin yhden konvehdin, ni hirmuiset närästykset ja huonovointisuus myös. Mikä se siinä suklaassa voi olla että noin siihen reagoin, ku ei normaalisti oo mitään tämmöstä? Rasvaisuus? No, toisaalta vain hyvä, jospa jäisi joulun aikaan suklaamättöset vähemmälle, kun kerta 3 konvehtia saa näin tukalan olon aikaan. Vichyllä koitan sitä tässä just parannella... :x

Sit mulla piti kysäisemäni tuosta tukiliivin/-vyön käytöstä, että minkä verran sitä voi käyttää huoletta? Tarkoitan sitä, että jatkuvastihan sitä ei pidä käyttää, ettei oma tukiranka vallan repsahda, mutta mikä sitten on semmoinen "sallittu" määrä käytölle? Toistaiseksi olen pitänyt sitä vain pojan kanssa ulkoillessa sekä kaupoilla, eli aika vähän, mutta voisin pitää enemmänkin, ihan kotonakin, kun välillä olo on aika raskas tämän masuttimen kanssa.

mama-L, Onnea Rengastamisesta!!

Jahas, sitten se onkin lähdettävä neuvolaan, tuun jossain vaiheessa kertomaan kuulumiset! =)

Ippu 27+2

mama-L.. ONNEA!!! :D IHANATA!! Mullaki tuli ihan tippa linssiin :D Halauksia sinne :hug:

Pitää vissiin itelläkin viimein heltyä noihin miehen kosintoihin, niitä kun riittääny aika monta näihin 12 ja puoleen vuoteen. Kihloissa oltu jo iät ajat mut lopullista sinettiä ei ole. Mut tässä raskaana ollessa mieli on kyllä taas niin herkityny, että eihän sitä koskaan tiiä.. ;)

Ja pikkuvaimoa lainaten: ihanaa kun joillain on romantiikkaa. Meillä kyllä mies tykkäis semmosesta mutta mie oon vähän tämmönen JÖRRISKÖ joka ei perusta romatiikan päälle, kylläkin kadehdin niitä jotka sitä "harrastaa"..

bellona.. tää miun kaveri täälä masussa heittää vielä kuperkeikkaa ihan miten vaan. Potkuja tuntuu siellä ja täällä, toissa iltana meinas tulla kus*tki housuun ku suoraan rakkoon täräytti 2 kertaa oikeen makeesti! Mien kyllä yhtään muista koska ne asettuu paikalleen..? Kuka muistaa?

Kleopatra.. hui kauhistus sentään! :eek: Nyt kyllä tosiaan lepoa riittävästi ja juu pane vaan mies hommiin! ;)

Tiila.. Mun kivut on edelleenki tuolla häpyluussa ja nivusjänteissä. Tosi vidumaista! On päiviä että ei oo mitään kipua ja sit toisina päivinä tuntuu ettei mitään kärsi tehä ku sattuu. Meitsin kohalta on jääny sit noi kävely lenkit suht minimiin, ei niinku tartte kuvitella lähtevänsä lenkille. Sinnillä oon kyllä vetäny tuolla kylillä lahjojen perässä, sillon kyllä sattunu just niitä hyviä päiviä, että aika normaalisti on voinu touhuta. Mut seuraavana päivänä se onki sit kostautunu. Mut mie oon pitäny väli päiviä tässä touhuumisessa. Tää pesänrakennusvietti on kyllä vaan aivan älytön!:LOL:

Marmeladi*ja pyykkivuoren valloitus* & Masuasukki 29+1

Onnea Mama-L :heart: =)

Kohta ollaan lähdössä ensimmäiseen valmennukseen, se käsittelee imetystä yms.
Eilen kävin teettämässä mummo ja ukki t-paidat kummankin porukoille joululahjaks.
Kauheita liitoskipuja ruennu olemaan, toissayö oli aika tuskallinen ku kylen kääntäminen sattu kauheesti ja samoin kävely ku piti pari kertaa vessaan nousta. Pitäs käyä ostamassa se tukivyö, jos se auttas vähä tähän.
Kivuttomia supistuksia on nyt muutaman kerran tullu, vetää masun ihan kovaks.
Ens to on seuraava neuvola, saadaan sitten aikoja milloin pääsee kysille tutustumaan.
Muuta erikoista ei tänne kuulu, joulua odotellessa :xmas: =)

Heidi ja masuasukki 28+5 :heart:

Neuvolakuulumisia:

Saikkua olisin saanu lisää tähän väsymykseen mutta enää on 6 päivää jäljellä ja sitten loppuu kokonaan niin en viitsinyt ottaa. 6 päivää! ihanaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja mamma-miia:
No niin... Painoa olin sitte keränny todella ruhtinaallisesti +821g/viikko. KÄÄK!
mä pistän paremmaksi, painoa tullut 1,478kg
viikossa :LOL: yhteensä nyt 13kg. Mihin ne oikee on menny?! ihmiset kuitenki vieläki jaksaa jauhaa sitä miten pieni maha mulla on ja blaablaa..

Verenpaine: 125/78
Pissa: Proteiini +1 vieläkin (mitähän se meinaa?)
sf-mitta: 25,5
syke: 136-140

ja sitten mä jo paahdoinkin ulos sieltä :)
vikan työvuoron viimeset 50min menossa nyt! JEE!

Terv. Oikukas 27+6

ONNEA MAMA-L!! :heart: :heart: rakkautta ilmassa ! :heart: :heart: Mun mies on sellainen perus-suomalainen jörö, että meillä ei kihlautuminen ihan noin romanttisesti käynytkään. Sain sormukseni autossa matkalla mökiltä kotiin kun radiossa soi satumaa-tango. no ok, oli siinä jotain romanttista, ehkä :LOL:

Me ravattiin jouluostoksilla ja kyllä täytyy myöntää että jaloissa tuntuu se kävely ja kassajonoissa seisoskeleminen. Mä rakastan joulua, lahjojen ostoa ja paketointia, kaikkea sitä sutinaa mitä siihen liittyy -mutta nyt ottaa vähän koville jo. Onneks tärkeimmät on nyt ostettu, mummolle ja kummilapsille.

Juups, hyvää jouluhääräämistä kaikille. Mä lopetan tältä illalta ja hautaudun sohvan nurkkaan teekupin kanssa.

enne ja aarre 28+6

Jep, neuvolakuulumispäivitysviesti! =)

Mutta ekaksi otan tähän uusiksi kyssärin edellisestä viestistäni, ku en hokannu sitä lihavoida ni sitä ei ainakaan toistaiseksi oo kukaan noteerannu.. Eli pystyttekö syömään suklaata ilman oireita? Ed. viestissäni tietty vastaus miksi tätä kyselen, eli minua suklaa tuntuu nyt kovasti närästävän...

Mutta sit niihin neuvolakuulumisiin.
Painoa oli tullut vain 200 g edellisestä kerrasta, eli siis vain 70g/vko.
Verenpaine 120/78
Pissa puhdas
Kohdunpohjan korkeus 26,5 cm
Syke ~135
Liikkeet ++
Raivotarjonnassa.

Sydänääniä kuunnellessa vauva tinttasi suoraan siihen anturiin, nauratti! =) Äänet oli myös tosi vahvat ja tasaiset, oikeasti niin mukavaa kuunneltavaa, oikein semmonen Elämän Ääni :heart:

Lisäksi sain synnäriä varten täytettävän esitietolomakkeen, mihin tulee tietysti kaikki allergiat ja sairaudet ja lääkitykset, mutta myös toiveet synnytykseen liittyen, sekä nimet hätäkastetta varten. Siinä se onkin miettiminen, me kun ei "voida" laittaa siihen niitä oikeita, valmiiksi miettimiämme nimiä, anoppi kun on kätilö ja näkee mun paperit siellä, eikä tietystikään haluta että hän saa tietää nimen etukäteen. Esikoista vartenkin keksittiin vaan "jotain" siihen lomakkeeseen, ja anoppi oli jo luullu että ei kai ne tuota laita nimeksi jos tulee poika!!

Eli kaikki ok, seuraava käynti on 10.1.2008 eli rv 30 tasan, minkä jälkeen jatketaan parin viikon välein, ja jossain vaiheessahan sitä vissiin saa taas viikon väleinkin rampata... huoh.

Tylsää muuten kun ei näin toisella kierroksella ole enää mitään valmennuksia tai tutustumisia synnärille. Ne vauhditti mukavasti loppuraskautta kun vähän väliä oli jotain; neuvolaa tai valmennusta tai vauvanhoitotuntia tai jotain.

Ippu 27+2

Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
pystyttekö syömään suklaata ilman oireita?

Ippu 27+2
Moi Ippu (ja muut),

mä olen kärsinyt kokonaisvaltaisesta närästyksestä, siis kaikki närästää. Mutta toki etenkin rasvainen ja sokerinen eväs eniten. Olin käytännössä karkki- ja roskaruokalakossa (ihan päättämättä, niin vaan kävi) heinäkuulta marraskuun alkuun. Nyt jo pikkuhiljaa maistuu myös tuo epäterve eväs, mutta närästää kyllä heti kun konvehtirasiaa katsookin. Siis kyllä, suklaa on ihan pahimpia närästykseni aiheuttajia! Lisäksi syöminen aiheuttaa 'kuivia röyhtäisyjä', ja tavallaan ruokatorven korinaa. No sana hallussa tänään, mutta jos joku muu kärsii samasta vaivasta, tietää kyllä mitä tarkoitan.

On se ihanaa tämä odotusaika :)
Joulun odotus ainakin

~Tii ja Nyy 28+5 (?) :D

Nostan meiät vaan pikaseen tokalta sivulta takasin etusivulle!!

Nyt tarvii saada neiti koulukuntoon ja sit meen neuvolaan :heart:

Tuun töistä kirjottaan neuvolakuulumiset sitten!

:heart: :Ninni ja Kirppu 27+4

Voi hemmetti!Olin pitkän jutun rustannut ja sit kone sano tilt, ja nyt se kaikki hävisi. :/
Noh, aloitetaas alusta. Ippu: Mulle suklaa ei aiheuta närästystä mutta esim. sipuli ja paprika kyllä! Varsinkin raaka sipuli ei sovi ollenkaan.
Eilen soittelin neuvolaan sokerirasituksen tuloksista ja olivat hyvät, tai jopa liian alhaiset. Jäin miettimään että onkohan siitä jotain haittaa että ovat alhaiset? Mä kyllä syön makeaa aikalailla :ashamed: , etenkin jos vertaa ennen odotusaikaa, jolloin en ollut ollenkaan perso makealle. Suklaa on ihan uusi juttu mulle, joa olenkin koittanut löytää aina uusia ja erikoisempia makuja, sillä onhan ne nyt testattava kun maistuu niin hyvälle. hih.Uskon että raskauden jälkeen en taas kauheasti makeasta välitä...saas nähdä! =)
Miten mä saisin tuon verensokerin oikein nousemaan, mikäli on tarvis...huh huh, harvemmin ihmiset näin päin painiskelee näiden arvojen kanssa. Mulla on myös verenpaine ollut aika alhainen aina, myös nyt raskauden aikana.
Tänään jään töistä joululomalle! Ihanaa...tosin ei ole vielä ollenkaan joulufiilistä. toisaalta, ei sitä ole oikein ehtinyt tämän kaiken myllerryksen keskellä joulua edes sillain miettimään. Joskos tuo löytyisi sieltä Turun suunnalta jonne sunnuntaina suuntaamme. Mitenhän on Ninni.. Onko Turkuun joulumieli saapunut, vaikka ei olekaan lunta? =) :xmas:
Nyt on aloitettava kyllä tämä työnteko...jos vaikka aloittaisi aamukahvista... :whistle:

Ootus ja masukaveri 26+0

Rv 27+4

painoa alusta yht. +4,4kg
turvotus -
RR 120/80
U-Prot. -
U-Gluk. -
SF-mitta 28.5cm
Syke 142+
Liikkeet ++

Eli kaikki kunnossa!
Toi suuri SF-mitta vähän huolestutti mua ja kysyinki et oisko mahdollista päästä kokoarviointiin, ja luultavasti joo, mut katellaan nyt miten mitta kehittyy. Kun en mitään kauheeta jättiläisvauvaa haluis, enkä kyllä toisaalta käynnistettyä synnytystäkään. Seuraava neuvola 3,5 vkon päästä ja lääkärineuvola rv 36.

Ootus juu ei oo lunta näkyny eli tarvii se joulumieli saada muuten vaan aikaseksi. Nyt kun olin kipeenä ni joulu oli viimenen ajatus mielessä, mut nyt alkaa jo joulumieltäkin oleen kun on olokin jo niin paljon parempi :xmas: :heart: . Onhan täällä noita jouluvaloja joka puolella ja muuta joulujuttuja ni eiköhän aattona viimeistään oo jo ihanan jouluinen mieli! Lahjojakin oon saanu jo ostettua niin ettei enää montaa puutu, hyvä niin!

Eipä muuta, nyt tarvii lähteä töihin!

:heart: :Ninni ja Kirppu 27+4

Yhteistyössä