***MAALISMASUT 2008*** JOULUKUUSSA

Moi ! Mul on huomenna se istukka-ultra, pitääks sinne viel olla virtsarakko täynnä? onko sillä merkitystä näillä viikoilla? sori jos joku pitää tyhmänä kysymyksenä, mut ku niin harvinainen juttu tuo ultraan pääsy ni ei tiijä-

Ippu Kuulostaa NIIIIIn tutulle tuo vääntö siitä että kumman vanhemmilla, tai missä ylipäätään, ollaan jouluaatto. Aikasemmin se oli mulle tosi vaikea asia kun olisin aina halunnut olla mun vanhemmilla ja mies tietty oman perheensä luona. Sillon oltiin joka toinen joulu meillä, joka toinen heillä.. mutta sit mun vanhemmat erosi, enkä koe mitenkään erityisesti että me voitais tai edes haluttais mennä niiden kummankaan uuden perheen luo jouluksi. Jäi harmittamaan ikuisuudeksi se että viimeisenä jouluna ei oltu mun vanhemmilla kun olis voitu. Joten viime joulu kun poika oli alle vuoden, käytiin syömässä ja olemassa miehen äidin luona (asuu lähellä) ja tultiin yöksi kotiin. Tänä jouluna käy ehkä aika samoin, mutta haluaisin panostaa tänä jouluna erityisesti MEIDÄN OMAAN jouluun. Pitää yrittää alkaa luoda omia perinteitä yms. vaikka tuntuu että joulumieli on vähän hakusessa eikä joulu ole yhtään niinkuin silloin ennen. Ääh, nyt mä puran sulle mun tuntoja! :D mutta sitä varten tää palstakin kai on että lupa jakaa ajatuksia. Toivon että löydätte hyvän kaikille mieluisan ratkaisun. :hug: ja omasta kokemuksesta, jos viime joulun olitte anoppilassa niin pidä kiinni siitä että olisitte tän joulun sun vanhemmilla. Itse opin kantapään kautta sen että voi käydä niin että ensi jouluna ei enää ole mahdollista olla vanhempien kanssa.

angel08 ihanat kuvat! voih, huomenna minäkin ehkä näen oman pikkuiseni.. :heart:

päätä särkee taas, joten en ole tässä koneella tän kauempaa. jään odottelemaan huomista mielenkiinnolla..

enne ja aarre 28+4

Moikka kaikille!

Onpas ollut kiiru kesäloma...koko viime viikko meni rempatessa ja keittiötarjouksia keräillessä....HUH!

Tänään oltiin istukka kontrollissa ultrassa:
Neiti on edelleen neiti...eikä ollut kasvatellut piliä itselleen ;)
Vastaa hyvin viikkojaan.
Painoarvio n 846g eli ihan keskikäyrillä mennään toistaiseksi koon puolesta. Hauskinta oli kyllä tällä reissulla neidin asento; hän makoili niin että toinen käsi oli poskella, toinen pään takana ja molemmat jalat koko mitalta suorana siinä naaman edessä :LOL: Oli kyllä hullun näkönen vauva kun se oli vaan puolikkaan mittanen kun oli kaksin kerroin. Puol tuntii se oli niin koko ajan. Välillä suoristi toista jalkaa. Mikä lie supervoimistelija/balleriina lienee tulossa. Kasvoista saatiin tosi hyviä kuvia ja oli ihana nähdä miten hän nieleskeli ja maiskutti. Suloinen suppusuu ja nöpö nenä....ei siis liene perinyt äidin koukkunoukkaa :)
Ja istukkakin oli noussut, joten kaikki siis hyvin meillä molemmilla.

Supistelut on helpannut tosi paljon. Huomenna on neuuvola, niin tietää sit taas et mikä se kohdun suun tilanne on, luulisin et rauhallinen.

Tosi oma napa tämä viesti...mutta fiilis oli niin loistava et oli pakko tulla ilakoimaan! Nyt jouluosotksille!!!! :xmas:

Vieläkin ollaan masu pystyssä. Mulla on kyllä kohdunsuu jo kahdelle sormelle auki...joten rauhallisesti pitäisi ottaa. No supistellut ei onneksi ole pahemmin. Eilen olin kyllä oikein tuhdissa sokerihumalassa. Hullu menin syömään mäkkärissä bigmac aterian. Hyvä että sen jälkeen pystyin kotia ajamaan. Mulla oli veilä kolmen tunnin päästäkin siitä ihan sika paha olo...mä en syä enää ikinä hampurilaisia...ainakaan kolmeen kk ;)

Masua on tasaiseen tahtiin kurkisteltu ultrassa. Viimeksi näkyi sitten kauan odotettu sukupuoli. En nyt sitä vielä paljasta, kun olen päättänyt, että kerron miehelleni värillisen paketin muodossa kumpi tulee...kääk. Kun vaan malttais olla kertomatta etukäteen. Onneks enää 7 piinan vuorokautta. Esikoistyttärelle kyllä kerroin, ja on osannut hyvin pitää salaisuutta (8-vuotias).

Kohta alkaa alennusmyynnit. Odottelen niitä jo tässä kieli pitkällä. Nyt pitää lähteä pesemään pyykkiä ja tekemään joulusiivousta.

Mamma Muu+Mulperi 26+5 (Mulperi on muuten n.1000g)

eli mut ultrannut lääkäri soitti mulle saatuaan palutteen. Oli kovin pahoillaan että olin pettynyt ja kertoi seuraavaa:

Tutkimusaika hänellä on normaalisti 20 min ja sitten siihen päälle se dvd:n poltto, eli kun ajanvarauksessa sanotiin 30-40 min, niin se oli väärä tieto.

Me saimme levylle talteen kuulemma poikkeukselisen hyviä pätkiä ja kasvokuvia kun vauva oli niin hyvässä asennossa. Materiaalia oli 7x12-18 sekuntia, ja pätkissä siksi että uusi kone siellä katkaisee tallentamisen automattisesti 22 sekuntiin ja yleensä näitä pätkiä tallenetaan kuulemma 3-4, eli saimme materiaalia jopa enemmän kuin normaalisti. Still-kuvia on myös tuo 7, eli sekin enemmän ja parempia asentoja kuin useimmilla.

Hän katsoi 2D:llä siksi niin kauan, että sukupuoli kuulemma ei näy 4D:llä, siis lääkäri sanoi että 1:ssä tapauksesta 10:stä saa selvän sukupuolesta 4D:llä. Ja pahoitteli että nyt ei sukupuoli selvinnyt, koska yleensä hän sen kuulemma pystyy toteamaan.

Tarjosi kuitenkin meille toista mahdollisuutta 4D:hen, koska halusi hyvittää meidän pettymyksen, mutta päätettiin miehen kanssa että antaa olla, koska mun pitäis taas tehdä työtunteja sisään sitä varten ja miehen järjestellä työvuoroja ja taas ajella Lahteen. Tyydymme selityksiin ja siihen materiaaliin mitä meillä nyt on.

Lääkäri sanoi vielä opastavansa ajanvarausta tarkemmin ettei tulisi lisää pettymyksiä ja kiitteli palutteen antamisesta.

Onko teillä muilla ilmennyt taas samanlaista väsymystä kuin alkuraskaudessa? Mä olen nyt muutaman päivän ollu aivan yhtä poikki kuin silloin alussa, toivottavasti tämä ei kestä koko loppuraskautta...

pahoittelut kaikille keillä on kohdunsuu jo auennut! Toivotaan että tilanne vakiintuu eikä aukea lisää!

Pimmi:mä pidän peukkuja että sappikivet jättäis sut rauhaan lopuksi aikaa!

Voikaa hyvin kaikki!

taimi & vatsataimi 25+2

enne, kiitos myötäelämisestä!! :hug: Lohdullista tietää, että on sitä vääntöä joulusta muillakin. Jospa tämä jotenkin päin tästä selviäisi...

taimi, minä myös olen ollut hiljattain kovin väsynyt. Tai sillä tavalla, että välillä saan kunnon virtapiikkejä, jolloin sit siivoan keittiönkaappeja tms, ja sen jälkeen makaan reporankana! Voisin myös öisin nukkua vaikka kuinka, jos ei vain milloin mikäkin syy minua herättäisi.
Ja tuosta lääkäristä/4D:stä; tosi positiivista mielestäni, että lääkäri itse soitti ja käsitteli antamaasi palautetta! Pointsit hälle siitä, ja erityisesti tarjoamastaan uudesta ultrasta, vaikkette sinne siis menekään. Pääasia että tarjosi.

(.) Varmaan tuon jouluhässäkän takia kovin itkuinen :'( ja masentunut fiilis... kunpa huomenna olisi parempi päivä!

Ippu 27+0

Heipparallaa kaikille pitkästä aikaa!!

Meillä vaan hulinaa riittää niin tuntuu ettei millään jouda kirjoittelemaan tänne, vaikka lukemassa kyllä käyn lähes päivittäin. Meidän pjissa on nyt oksennustauti. Hyvä toisaalta että on nyt eikä sitten kun on joulusiivous tehty. Vanhemmasta taitaa olla jo ohi mutta nuoremmalla vielä laatta lentää.

Rattaista kyselisin sen verran, että tietääkö joku jotkiin hyvät, iso renkaiset rattaat joissa ois tilava sisätila. Yhditelmiä en niinkään oo vailla vaan rattaita. Itse mietin emmaljungan scootereita, mutta niissä ei mee selkänoja makuu asentoon. Niin ja sellaset missä ei ois heittoaisaa vaan joko käännettävä ratasosa tai kiintee menosuunta. Hyviä vinkkejä voi laittaa mulle yv:nä.

Vielä ois tää viikko töitä ja sitten jään kotiin. Aivan ihanaa kerrassaan, varsinkin kun nää pari viimestä viikkoo on ollu aivan järkyttävän kiirusta, kun asiakkaat tietää että jään nyt joululta pois.

Mutta pitää lähtee laittaa muksuille iltapalaa

Amalia ja rimpsessa 26+0

Ekan kerran heräsin taas yhdeltä syömään ja vessaan, uudestaan neljän jälkeen vessaan enkä vaan saa unta. Okei tässä koneella se varmaan on vähän hankalaa mutta puolentoista tunnin pyörimisen jälkeen rupes jo tulemaan vähän tylsää...

Sairaslomalla oon ollut viime viikon ja tähän päivään on nyt kirjoitettu kun mulla olis enää 6 työpäivää jäljellä ja haluaisin yrittää ne tehdä. Jos yöunet on tätä luokkaa niin epäilen kuitenkin vahvasti miten jaksan istua sen 8,5h. Herätys töihin kun olisi suurinpiirtein nyt niin ei olisi vara nousta jo neljältä.

Heräileekö kukaan muu muuten syömään monta kertaa öisin? :LOL: Ihan vakiona pari kertaa nousen vessareissulle ja sitten jääkaapin kautta sänkyyn. Olisko ollu toissayö kun ei jostain syystä pissattanutkaan niin heräsin nälkään :D

mitähän muuta sitä lämpimikseen löpisisi..

Tein eilen valkosuklaakakun! ohjeen nappasin uusimmasta Meidän Perhe -lehdestä. Ja oli muuten hyvää! tai on sitä vieläkin, en sentään koko kakkua syönyt :D Pohjaan pistin desin vähemmän sokeria mitä ohjeessa seisoi mutta silti seon kyllä tosi makeeta. Nojoo, täyte on suklaamoussea ja päällä valkosuklaata ja raastoin vielä pari suklaakarkkiakin joten ihmekö tuo. Mutta hyvää :) En edes muista milloin on kakkua viimeksi tullut tehtyä..

Tänään olisi koe koulussa johon olen yrittänyt kovasti tehdä harjoitustehtäviä päiväunien keskellä. Onneksi valitsin vasta ilta-ajan kun luulin olevani töissä päivän niin ehdin vielä harjoitella.

JA tänään tulee meidän auto puolenpäivän aikaan!! JEE! Ensimmäinen oma auto <3 Nyt mahtuu helposti koira ja yhdistelmät kyytiin tarvittaessa :)

Sekä yhdeksältä on neuvola jossa tuskin tehdään yhtään mitään hyödyllistä tai kiinnostavaa kun kävin hakemassa saikkua viime viikolla ja katsottiin jo kaikki arvot.

Nyt lämmintä kaakaota ->

terv. Oikukas rv 27+5!

p.s. Ippu mä pitäisin kyllä puoleni omille vanhemmille menosta, menköön mies sitten yksin omilleen jos niin kovin tahtoo. Eiköhän sunkin vanhemmat halua lastanne nähdä aattona jos kerran ootte aiemmin olleet miehen vanhemmilla. Ja jos säkin haluat mieluummin mennä tällä kertaa omille vanhemmillesi niin eipä tuossa mielestäni paljon miettiä tarvitse.

Tänään olisi sitten se kontrolli tuolla Jorvissa ja saa nähdä mitä mieltä on lääkäri... :ashamed: Viime yönä supistellut todella kovasti ja vielä nyt aamullakin, vatsa meni ihan sekaisin ja sitten tuli taas limaista vuotoa (sorry :/ )
Eilen oli neuvola ja kaikki muuten on ok:
RR 100/74
Paino 200g/viikko (Nyt tullut sellainen 5 kiloa yhteensä)
SF 23
Pissa puhdas

Sain kelan paperit ja kävinkin ne heti eilen viemässä. Ja sitten kävin eilen ostamassa turvakaukalon, kun ei sitä näköjään tiedä koska ää kaveri päättää ulos tulla.
Pakkausta en tällä kertaa ota. Meillä aina jäänyt ne vaatteet käyttämättä mitä siellä on. Olen sitten jonkin verran ostanut 50-56 senttisiä vaatteita. Ne on niin ihania :heart:

Ihana toi mein pikkuneiti. Se ei ikinä jaksa keskittyä mihinkään lastenohjelmiin, mutta nyt laitoin Fröpeleiden dvd:n pyörimään ja johan jaksaa katsoa. :LOL:

Nyt pitää ruveta tekemään lähtöä ja viedä toi tyttö appiukolle hoitoon, joten palaillaan taas :wave:

kleopatra & "ihmemies" ja viikkoja 25+1

Niinhän siinä eilen kävi, että kun päätin sinnitellä vielä tämän vkon töissä ennen pitkää jouluvapaata, jouduin ottamaan taksin kesken työmatkaa ja ajamaan naikkarille kun tuli kamala puristava vanne alavatsalle ja häpyluu(metrossa istuin ja yritin nousta)niiiin kipeeksi että vaivoin pystyin kävelemään! Vauvalla oli kaikki hyvin, mutta miksi minä otan niin kauheeta stressiä sairaslomasta etten osaa olla mitenkään päin? Osastolle olisivat ottaneet, mutta minä en tietenkään jääny ja aika mukavasti olen panadolilla pärjänny täällä kotonakin! Pirullinen vaiva tämä lantion löytyminen, toivottavasti näitä kipuja ei ole loppuun asti :(

Minä heräilen yöllä vessaan ja juomaan monta kertaa, jano on ihan sammumaton! Sokerirasitus oli ok, mutta eilenkin oli sokerit plussalla virtsassa. Väsymys on jo ihan kroonista eikä mitään jaksais tehdä suurimmallakaan tahdonvoimalla.Tänään tavottena pakata viimeset joululahjat ja laittaa jouluvalot lasten ikkunaan(hiukka myöhään)! Loppuviikon kerään voimia, että jaksan launataina matkustaa about 850km mummolaan, mutta siellä ei sitten tarvitsekkaan ottaa mitään paineita kun äiti passaa :) Meillä mies kans olis halunnut viettää joulun kotona ja omien sukulaisten kanssa, mutta....niillä ei ole sellaista "perinteistä"joulua tapana viettää joten pistin kyllä hanttiin ja sain lopulta tahtoni läpi! Minusta olis kurjaa viettää joulua erikseenkään :ashamed:
Miehelle ostin joululahjaks viikonloppu matkan saksaan(tai meille molemmille) helmikuussa, joten nyt pitää toivoa, että matkaan päästään eikä mitään ongelmia tule ennen sitä(raskauden suhteen).Sieltä ajattelin ostaa loput vauvan vaatteet ja tarvikkeet, jos nyt siis maltan olla menemättä alennusmyynneille joulun jälkeen :D
Voikaapa hyvin ja ottakaa rennosti kaikki supistelijat :heart:

Huomenta kohtalotoverit : )
Viettelen täällä muutaman päivän yksikseni lomaa, sitten lomaillaan koko perhe loppuvuosi. Pojat 6v ja 3v odottavat joulua ja minä vielä haeskelen jouluntuntoa. vaikka asutaan pohjois-pohjanmaalla ei lumimäärä päätä huimaa ja tiiviin työpuristuksen jälkeen on aivan jyränalle jäänyt olo. Mukavaa on ollut lukea teidän juttujanne. Itse en vain ole saanut aikaiseksi kirjoittella kun on ollut niin väsynyt. iltaisin tahtoo supistella vähän ja olla alaselkä kipeä, mutta onneksi yöt menee vielä yhdellä pissareissulla. Muakin on janottanut ja ilmeisesti kohtu tarvii nyt enemmän vettä, joten jaksaa juoda vaikka kuinka paljon. Onneksi verensokerit ovat pysyneet kuosissa joten ihmettelen että olen päässyt näinkin pitkälle ilman insuliineja : ) Kun kolmatta odotan on tuo vatsa kyllä jo kovin´iso, kuinkahan iso siitä vielä tulee??? Voimia kaikille supistlusta kärsiville ja liitoskivut ovat tuttu juttu. Onneksi matkaa ei enää ole hurjan pitkästi! kyllä me jaksetaan!

Äiti lokakuu ja rvko 26

Mitähän tää on?

En tiiä onko mun selkä jotenki rasittunu mut alaselässä on yks 'pieni' kohta johon vähän väliä koskee. Tuntuu joka askeleella semmonen tosi paha pistos, välillä menee melkeen jalka alta ku sattuu niin kipeesti :'(

Siivosin sunnuntaina (nostelin tavaroita ja imuroin) ja eilen olin itäkeskuksessa ostoksilla ni onkohan se vaan rasittunu?

Oon tänään menossa jättää koululle keskeytyspaperit mut hankalaa on jos en pysty kävelee. Otin panadolin äsken mut en tiiä auttaako se.

Onko muilla samanlaista vaivaa vai pitäiskö mun mennä ihan lekuriin kysyy?

Suvitus+poika 27+3

Mulla oli tänään neuvolalääkäriaika, olipa kiva päästä kurkkimaan taas vauvaa! Kaikki oli kunnossa, painoarvio nyt 811 grammaa. Sukupuolta ei nähty taaskaan (tämä oli siis jo kolmas yritys saada se selville!), kun vauva istui perätilassa. Mulle oli painoa oli tullut 400 g/vko, lähtöpainosta yhteensä 4,5 kg. Saa nähdä miten nyt jouluna... Sf-mitta oli edelleen alakäyrillä eikä maha vieläkään näy kunnolla kuin kireissä vaatteissa.

Kiva kuulla, että muutkin ottavat osan kesäloman palkasta itselleen. Meillä reksi yrittää edelleen painostaa mua eikä enää edes tervehdi.

Mulla on kanssa monesti yöllä nälkä ja heräilen vessaan ja syömään. Ja alaselkä ja iskias vaivaa niin, että jos olisi jäljellä yhtään enempää kuin kolme päivää ennen joululomaa, niin en kyllä jaksaisi olla töissä.

Bellona 25+5

Inksu81
Täällä ollaan sairaslomalla...ah niin ihanien liitoskipujen / lantion löystymisen takia.
Kukahan siitä yösyömisestä puhu...Tais olla oikukas... Mulla on ainakin ollu kauhee himo näkkäriin ja maitoon, ja ne maistuu öiseen aikaan =) Tosin mulle on kyllä kummallisen hyvin maistunu tää ruoka muutenkin, mistä lie johtuu, ku kahessa aikasemmassa odotukses ei tämmöstä "oiretta" oo ollu havaittavissa.
Painoo on tullu jo kohta 7kg...Noh ens kesänä sit taas pihahommiin, ni kilot karisee B)

Huomenna pitäs mennä käymään taas lääkärin juttusilla, näinköhän tirriäinen on kovastikin kasvanu... maha ainakin on...

suvitus: kuullostais aika lailla liitoskivuilta...

Musta on ihanaa ku vihdoinkin pääsee sisustamaan vauvan omaa huonetta, esikoinen kun synty ni me asuttiin kaksiossa ja sinne ei paljo tarvinnu vauvalle omia juttuja laitella. Mies nyt ei kovin innoissaan tästä mun sisustamis innostuksesta oo, käy vissiin liikaa lompakon päälle ;)

Vaan nyt jos taas menis oikasemaan ittensä...alkaa tää istuminen taas ottaa selkään...

Inksu, 26+2

Täällä ollaan jo vähän reippaammalla/terveemmällä päällä, jos jaksaisin vaikka jotain juttuja kommentoidakin =)

Ekaks Ippu oon ihan samaa mieltä sun kanssa tosta joulunvietosta! Ja tiedän kuin kovaa vääntöö se voi olla. Meiän jouluperinteisiin on kuulunu se, että aamulla ollaan ajettu miehen iso-äidin luo jossa miehen äiti, isäpuoli ja sisko, sinne matkaa meiltä n.55km, sieltä takasin Turkuun mun porukoille jossa on syöty ja odotettu pukkia ja sieltä vielä miehen isälle ja äitipuolelle missä miehen toinen sisko perheineen... Sellasta mukavan "rauhallista" eestaas ravaamista. Tänä jouluna jätetään eka paikka väliin ja mennään anopin luo vasta joulupäivänä, sinne matkaa yli 80km :kieh: :kieh: . Sellasen ehdon oon laittanu että jos on paha keli ni en oo lähössä sinne ajaan. Kun ei muutenkaan kauheesti jaksais jouluna sitä hössötystä mitä tiedän siellä olevan. Kun mun mielestä joulu on kuitenki rauhoittumisen aikaa. Stressaan kanssa jo nyt noita jouluasioita ihan sikana, millonkohan sitä sais olla ihan vaan omassa kodissa joulun ja kaikki tulis sit meillä käymään jos haluis nähdä. Tai voisin mä mielelläni olla meiän porukoilla kun tiedän että siellä on ihanan rauhallinen ja kunnoilinen joulutunnelma eikä sitä järkyttävän kamalaa hössötystä mitä miehen sukulaisilla :LOL:

Sitten Suvitus liitoskipuja noi sun vaivat on varmaan, nehän voi ilmetä issias-tyyppisenä kipuiluna. Ja jalka/jalat voi todellakin mennä alta, kannattaa ottaa varovasti!!!

Oikukas :wave: täällä kans yks yökukkuja! Ja nyt kun mulla ollu kurkku tosi kipee öisin ni oon aina pissalla ravatessani laittanu jotain kans suuhuni, on helpottanu kurkun karheuteen. Toivottavasti nyt jäis se tapa kuitenki pois sit kun kurkkukipukin =)

Ja samoin ku Tuttelilla ni mullakin on öisin kauhee jano. Päivällä ei mun mielestä tuu juotua läheskään niin usein.

Äiti lokakuu täälläkin yks isomasuinen =) Kolmas meille kanssa tulossa, oikeestaan neljäs raskaus kun mulla km takana, ni tottakai sellaset vaikuttaa, ainakin siihen et se masu on jo aikasemmassa vaiheessa isompi kun ensiodottajalla, loppuvaiheesta en sit tiedä, eiköhän noi muut saa meiät kanssa kiinni :LOL:

Mulla torstaina neuvola, ihanaa päästä kuuntelee :heart: -äänet!
Oon miettiny et mahtaakohan mulla olla enää neuvolalääkäriä kun oon siellä niin monta kertaa käyny, mut eiköhän luulis yhden kerran tulevan vielä lähempänä synnytystä, ainakin aiemmissa raskauksissa ollu. Mitään synnytystapa-arviointiahan ei varmaan mulle tehdä kun kuitenki jo kolmas tulossa. Pelkään vaan jotenki et vauva ois kauheen iso kun kuopuskin oli 4320g syntyessään rv 40+0. Toivottavasti tämä tajuis tulla vaikka pari viikkoa etuajassa, esikoinen oli syntyessään rv 36+6 3330g, sellasen pikkunyytin voisin nytkin huolia! Oon manannu tulevaa karkauspäivää niin monta kertaa et oon ihan varmana sillon synnyttämässä :LOL: :LOL:

Eipä mulla kai muuta, pitäis alkaa miettiin joululahjoja kun ei olla vielä montaa ostettu, vihaan sitä miettimistä et mitä kellekin :kieh: :kieh: Saas nähdä toiko meiän äiti Dublinista mitään vauvalle kun olivat siellä viime vkonlopun.. Tytöille oli ainakin jotain vaatteita joululahjaksi sieltä ostanu.

Aurinkoista päivänjatkoa ja voisiko joku pohjoisessa asuva lähettää meille tänne etelään jouluksi vähän lunta kun on kovin harmaata ollu jo pidemmän aikaa ja jouluun jotenki kuuluis se lumi :heart:

Haleja maalismasut!

:heart: :Ninni ja Kirppu 27+2

suvitus, minä taas veikkaisin iskias-kipua, kun kerta silleen yhteen pieneen kohtaan vain tuntuu, ja jalkaankin säteilee. Kysäise ainakin neuvolasta, että mahtaneisko tuo lääkärin hoitoa vaatia?

Oma napa on taas niin perin juurin ärsyyntynyt kaikkeen ja kaikesta, hermostun pienimmästäkin ja esikoinen ottaa kupoliin ihan tunteella... vaikka eihän se sitä tietenkään (toivottavasti!) tahallaan tee.. Mutta en jaksaisi tuota oikuttelua ja syömisen kanssa vetkuttelua nyt. Blaah. Kunpa tämä raskaus olisi jo ohi, pääsisi näistä vaivoistaan ja hormonimyrskyistään.. Tai sit se on tuo joulu kun vaan stressaa minua nyt niin kovin, sekä joulun jälkeen uudenvuoden tietämillä vietettävät pojan 2v-synttärit. Niitä pitäis kahtena päivänä jaksaa juhlia, kun pidetään erikseen sukulaisille ja lapsivieraille.... Huoh.

Blaah-mielellä
Ippu 27+1

Sokerirasitus oli siis aamulla ja se meni läpi! loistavat oli kuulemma arvot ja hyvä niin. Saa syödä joulunakin huoletta.. :snotty:

Sit oli se istukka-ultra, ja niinkuin vähän pelkäsinkin niin ei siinä juuri muuta tehty kuin se istukan paikannus, no istukka on etuseinämässä eikä estä normaalia alatie synnytystä mikä oli kiva kuulla. Vauvaa en harmikseni edes itse nähnyt ja ultraaja oli tosi tyly kun yritin kysellä jotain. Mittasi hän sitten kuitenkin reisiluun pituuden ja pään ympäryksen jotka vastasivat kooltaan 29+5 eli viikkoa enemmän kuin mitä nyt olen. Voisko se tarkoittaa sitä et vaavi vois periaatteessa syntyy vaik viikkoo aiemmin.. ;) heh..vaikka tiedän että se ei ole sen ultran pääasia niin tietysti jäi vähän harmittaa että en nähnyt vilaustakaan koko pikkuihmisestä (eiku joo, sain mä kuvan sen reisiluusta!! heh!)

Olo on vähän hutera, kun oli niin pitkän ajan syömättä ja valvoin yöllä varmaan jännityksestä. Päätäkin on särkenyt parina iltana ja sama vaivaa nytkin-- mut iloinen olo tietää että ainakin vaikutti siltä et masussa olis kaikki hyvin. :heart:

enne ja aarre 28+5

Oon ollu vähä ulapalla taas tän pinon suhteen, ku ei tunnu mitenkään aika riittävän kirjoiteluun. Toi meen pikkuherra kun nukkuu vain noin tunnin unet päivässä ja on lähestulkoon mun ainoo mahdollisuus saada jotain aikaan, ni aina kun kerkeen koneelle, hän päättää herätä! Ja silloin useimmiten kelpaa vain äidin seura!

Ippu: Täällä kanssa vääntöä jouluaaton viettopaikasta. Minä halauisin olla vanhemmillani, jossa sisarukseni perheineen ja mieheni haluaisi olla vanhemmillaan jossa hänen sisaruksensa perheineen. Ja nyt kun meillä on tuo rakas poikammekin, emme voi edes jakaantua. Minä taidan olla kohta sitä mieltä, että jäädään omaan kotiin, vaikkakaan se ei tuo sitä ihanaa joulutunnelmaa, kuin mitä saan lapsuudenkodistani vietetyissä jouluissa...

Kleopatra: Ainoa dvd, mitä meen poika kattoo kanssa tyytyväisenä on fröbelin palikat. Hän osaa jo hienosti leikkiä myös laulujen mukana, vaikka ikää vasta vähän reilu 1.v. :D Nyt on sitten joulupukille kirjoitettukin toive, että hän saisi lahjaksi fröbelinpalikoitten uusimman tuotoksen: uudet kujeet. =) Niin ihanaa seurata, kun hän todella nauttii siitä musiikista.

Täällä kanssa on alkanu supistelemaan oikein toden teolla ja yksi ilta tuli supistuksia ihan säännöllisesti puolen tunnin ajan. Eivät kuitenkaan olleet kipeitä, mutta kyllä ne vähän alkavat huolettamaan.. Huomenna olis neuvola ja sitten n. viikolla 28 lääkäri, jota odotan jo toden teolla, että pääsen kuulemaan onko supistuksilla ollut jotain vaikutusta kohhdunsuun tilanteeseen.

Eipä tällä kertaa muuta, kuin hyviä vointeja kaikille mammoille! :heart:

(rv 25+2)

:wave:

Täällä pari melko väsynyttä päivää takana, iltaisin on tullu miehelle itkeskeltyä. Lapset (5 ja 6) on olleet meillä nyt viikon ja sen on kyllä huomannut... Ei oo mistään rauhallisimmasta päästä ja varsinkin vanhempi saattaa herätä aamuisin ihan kukonlaulun aikaan. Kokonaisia öitä nukutaan myös todella harvoin. Tässä vaiheessa masunkasvatusta rupeaa jo huomaamaan unen vähäisyyden vaikutukset todella konkreettisina. Meillä myös minä oon ainoa joka lasten aamumekkalaan klo 6 herää, mies on tosi sikeäuninen, ja minä koitan vaan saada uudestaan ja uudestaan unen päästä kiinni. Ollaan jopa erotettu lapset aamuyöstä eri huoneisiin nukkumaan kun meinaavat kukkua ihan säädyttömään aikaan. Lapsi-viikkoina oon aamuisin ihan ku p*rseeseen ammuttu karhu, äyskin lapsille ja miehelle, oon töissä silmät ristissä, ja sit illat menee tihrustaessa et oon maailman huonoin äitipuoli ja vaimoke ja vaikka mitä kaikkee, mutta kun väsyttää vaan niin. :| Mies on onneks suhtautunu tosi ihanasti, tehny monena iltana ruuan ja suonu mulle pitkiä päiväunia. Anoppi laittoi tänään niin nätin viestin et mulla meinas itku tulla töissä, miten ylpeä se on musta ja miten hyvin oon löytäny paikkani heidän perheessä ja että vastuuni olen kantanut ja suurella sydämellä lapsia hoitanut kuin omiani. Ja tuntui kyllä niin hyvältä. :heart: Omalle äidilleni en uskaltais uupumisesta ees puhua, reaktio ois tosi varmasti "mitäs-lähdit-kaksikymppisenä-äitipuoleksi". Kun kyse ei ole ollenkaan siitä. :'(

Tulipas taas vuodatusta, anteeksi... Tuntuu vaan välillä niin ylivoimaselta. Siirryn muihin aiheisiin. Joulusta, minusta kyllä nyt Ippu pidät oman pääsi ja vaadit että joulua vietetään sinun vanhempiesi luona, etenkin siksi että hekin pääsisivät lapsenlapsensa jouluilon ja pukin näkemisen kokemaan. Onhan tuommoinen omiminen nyt aivan käsittämättömän väärin. |O Me mennään mun äidin luokse, ihan kahdestaan miehen kanssa. Ihanaa hermolomaa <3 Aion vain rentoutua. Tulee vähän erilainen joulu kun paikalla on vain minä ja mun mies, sisko ja äiti. Toisaalta en ois mitään hösväysjoulua tässä tilassani jaksanutkaan, eli olen oikein tyytyväinen. Miehen puolesta harmitti aluksi kun hän on niin tottunut äitinsä järjestämään postikortti-idyllijouluun mutta sai hän onneksi mut vakuuteltua että kunhan ollaan samassa paikassa niin se on pääasia. :)

Anoppi lupas ottaa lapset tänään illalla, mä luulen että me suunnataan jouluostoksille, kun tänään oli vihdoin palkkapäivä, jippii ! Alkaa mieli paranemaan ja joulunodotus toden teolla, mulla 3 päivää töitä jäljellä...
Oon ollut erityisen hyvällä tuulella tänään yhden ihanan varmaankin tulevan tapahtuman johdosta, voi hyvin olla siskot että tää tyttö rengastetaan tänään, mutta siitä sitten vasta enemmän kun varmistuu tieto. ;) Mutta super-rakastuneet tunnelmat!

mama-L pökerryksissä & Onni-mekastaja 27+5

Iltaa masunkasvattajat! Kyllä nyt masu alkaa olla jo käsite, kun kenkien jalkaan laittaminen ei enää käykään miten päin vaan. No, mulla on pieni masu, mutta kun ei sitäkään normaalisti, niin oudoltahan se tuntuu. Vauveli liikkuu villisti ja pitkin päivää, joten välillä tuntuu suolet olevan solmussa. Kuinkahan sitä sitten oppiikaan elämään ilman mahaa...

Täällä on ollut paljon puhetta joulunvietosta. Meillä mennyt koko ajan helposti. Vuorotellen tähän asti. Viettopaikkaan on vaikuttanut aina se, että miten miehen vanhemmat on töissä ja miten mies ite on töissä. Yleensä suttaantunu hyvin. Tänä jouluna ollaan miun kotona ja uusi vuosi miehen kotipuolessa. Ensi vuodesta en sitten tiedä, kun on vauva. Ja miehen siskolla on koira, jonka läheisyyteen en vauvaa taho (kivaa, kun hänestä tulee kummitäti, jolle en kyllä suostu edes hoitoon jättämään, kun kärsii tarkkaavaisuushäiriöistä yms.). Tosin mun mies viihtyy hyvin mun porukoilla, joten ei varmaan ongelmaa jatkossakaan, toivottavasti.

Miulla kanssa jano usein ja tuntuu, ettei juo tarpeeksi. Väsymys on pikkuisen hiipinyt takaisin, mutta lähtee päikkäreillä ja onneksi on vain 3 aamua 2 vkon lomaan!!! Sitten enää 15 pv töitä ja mammalomalle!!!

Nyt kuitenkin kirjastoon ja lenkille, saa nähdä kärsiikö mennä kuin kovaa. Välillä vähän masuun sattuu ja tulee kummia tuntemuksia. Ja Odotus-lehden voisin metästää.

Misupai ja Helmis 29+3

Miten Kleopatra sun kävi. Onko tilanne huonontunut? Mä kävin taas eilen sairaalassa kun on irronnu nyt sitte limatulppaa. Toivottavasti vauvat päättäisivät pysyä masussa loppuun asti. Ei vielä haluais synnyttää pikku prinsessaa. Onneksi to. on kontrolli taas uudestaan. Eipä tässä muuta. Taidan olla niin laiska tänään,että tilaan pizzaa. Illanjatkoja kaikille masunkasvattajille.
Härkäneito ja pikku prinsessa 28+3

väsymystä on muillakin liikenteessä...itse en ole käynyt kirjoittelemassa aikoihin.kiitos kaikista osanotoista, viimeviikkoinen mummoni poisnukkuminen on vain pyörinyt mielessä ja laukaissut ahdistustiloja aina ajoittain. Olen saanut tämän kaiken keskellä vääristeltyä jopa omia ajatuksiani...siis tarkoitan, että näissä hormonimyrskyisissä olosuhteissa alan miettimään ihan kaikkea maan ja taivaan väliltä ja syntyy ihan ihme pelkotilojakin. on vaikeaa olla itsekseen, ihmisten seura tekee hyvää..ja olen jotenkin ihan liikaa sisällä näissä omissa kuvioissani. kuullostaa vakavalta, mutta olen kuitenkin ihan kasassa vielä kaikesta huolimatta. Suru vaatii vain sen oman aikansa. :ashamed: joskus sitä vain alkaa epäilemään omaa olemistaan ja antaa vanhojen asioiden liikaa vaivata mieltä.Noh, hautajaisten jälkeen toivon seesteisempiä aikoja. Anteeksi tämä purkautuminen, mutta luulen että te muut odottajat ymmärrätte näitä aika hurjiakin tunnetilojen reaktioita. Omassa lähipiirissä ei ole muita odottajia, niin kerro siinä sitten miltä tuntuu...ja eikös tänne saa purkaa mieltään?
Odotuaika on mennyt muuten ihan hyvin ja on ollut pääosin ihanaa, mutta eihän aina kaikki voi mennä vain kuin tanssien? (vaikka en laittaisi pahitteeksi vaikka menisi ) :)
joulu tulla jolkottaa ja tontut ikkunaan kolkuttaa. joulunaikaan koitan nauttia ainakin herkuista ja yhdessäolosta. Meillä menee joulu tänä vuonna mieheni perheen luona, meillä koitetaan vuorotella joulunviettopaikkaa. En tosin tiedä mitä tapahtuu tulevaisuudessa kun saamme tämän pienokaisen maailmaan. Alkaisikohan siitä perinne, että vietämme kotoa joulun, ja sinne on tervetulleet niin minun kuin miehenikin sukulaisia.Ippu, koita vain pitää omat puolesi, kummankin teidän vanhemmat varmasti haluavat aattokokemuksia jakaa lastenlastensa kanssa.
mama-L ihanaa, tosi mahtavaa...olen super onnellinen puolestasi! :heart: :)
minulla oli aamulla tuo sokerirasitus, ihan tosi pahaa se litku oli, mutta muutenhan tuo meni oikein kivuttomasti.
oikukas: mä olen myös alkanut heräilemään, mutta viimeyönä sain pitkästä aikaa oikein makoisat unet nukuttua, ja meinasin tuolta s.rasituksestakin myöhästyä. toivottavasti saisit nukuttua...
Minä puolestaan juon muuten paljon päivällä, mutta yöllä en ainakaan vielä ole vesihanalla käynyt.
nyt tulee jo niiiin pitkä tarina, että lopetan, ken nyt on jaksanut lukea...
mukavaa iltaa kaikille ja kiitos, helpotti kun sai ajatuksia rustattua ylös.
ootus ja ihanan ihana jalkapalloilija 25+5 :hug:

Tänään oli sitten sokerirasitus ja ihan hyviltä näyttivät lukemat. Ootus82 kertoi litkun olleen pahaa, mutta kun mä vertaan sitä 7 vuoden takaiseen sokeriliemeen niin tämä colan makuinenhan oli ihan taivaallista siihen nähden... makeaa todellakin... :x

Täälläkin yöt on katkonaisia ja aamuyöllä herään ja millään ei tahdo uni tulla. Ikävää herätä neljältä ja olla pirteä kuin peipponen... Ja päivällä sitten väsyttää mutta jotenkin illalla piristyn ja sitten valvonkin tuonne puolilleöin. Eli montaa tuntia ei tule nukuttua.
:(

Joulunvietosta on ollut puhetta. Meillä ne on vietetty kotona, tosin meille on sitten kokoontunut väkeä. Tämä joulu ollaan ukon kanssa kahden, sillä esikoinen menee isänsä luo. Vuorovuosin ollaan esikoisen joulut jaettu. Toisaalta ihanaa kun ei tarvii stressata kaikkien ruokein kanssa, mutta toisaalta erittäin haikeaa kun poju on taas poissa. :'(

Omaan napaan kuuluu kohtalaisen hyvää. Supisteluja on edelleen ollut, mutta tänään oli lääkäri joka ultras ja kaikki näyttää olevan taas kunnossa. Totaallinen lepo on siis auttanut. =) Painoarvio oli n.1000g. Vatsa on ihan hirmu kokoinen. Kaupassakin eilen kassa kysyi että onko synnytys jo lähellä |O |O |O
Painoa on tullut koko aikana vaan 3.3kg johon olen hirmu tyytyväinen. Lähtöpainoakin oli tosin hieman liikaa.... :ashamed: :ashamed:

Nyt pitää mennä esikoisen läksyjä valvoon...

Voikaa hyvin masulaiset!
:xmas: :xmas:

Viivi ja Vagner 26+5

Tänään oli sitten sokerirasitus ja ihan hyviltä näyttivät lukemat. Ootus82 kertoi litkun olleen pahaa, mutta kun mä vertaan sitä 7 vuoden takaiseen sokeriliemeen niin tämä colan makuinenhan oli ihan taivaallista siihen nähden... makeaa todellakin... :x

oih...ei se mun litku ollut kyllä mitään colan makuista...meilläpäin varmaan ollaan jämähdetty johonkin vanhoihin litkuihin, se oli sellaista makeaa "perunajauhovettä!"...tai miten sen nyt selittäs...
:kieh: no, pääasia, että hengissä ollaan!

ootus

Siivousta tehdessä on tää päivä hurahtanu. Piti noitten marakattien huoneet TAAS siivota ihan luutuamista myöten, siis ihan sikana kerää pölyä kun on sitä lelua ja peliä ja kirjaa sun muuta "tärkeetä" tavaraa. *huoh* Mutta no nyt se on tehty, jos niihin ei tarttis ihan heti olla sit koskemassa.

Tossa kattelin noita teidän sikiöiden painoarvioita ja vertasin omaani joka tehtiin viikoilla 26+2 sillon oli 1006g. Että ihan niinku "normaalissa" kasvussa mennään täälläkin näköjään, vaikka niin kovasti ovat mua säikytelleet että iso laps tulee kun on toi sf mitta niin iso. Viikoilla 24+6 oli 24 ja tänään mitta oli 26,5 ja viikkoja mullon nyt sen tasan 29. Tänään kyllä neuvolan täti sano että ton ultran mukaanhan lapsi on ihan normaali kokoinen ja että toi sf mitta riippuu myös miten se laps siellä on. Että ihan hyvillä mielin voi siis Jouluna herkutella :D

No jos mää nyt sit samaan syssyyn kertosin muutki neuvola kuulumiset. Painon nousua viikkoa kohen tullu nyt +447, verenpaine 114/69 ja hemppa 120 (mut ei vielä rautatabletteja mulle määränny), pissa puhas, sf-mitta oli sen 26,5, sydän äänet 152 ja kova meuhkaamaan. Aulassa naureskelin ku maha eli ihan omaa elämäänsä :D Ja kokonais painon nousu tähän mennessä 8,8kg!! :D Että tosi hyvin on kyllä menny tän asian kanssa, oon kyllä TOSI tyytyväinen!! Ku eihän tässä oo enää ku 2 ja puol kuukautta jälellä :) Mahtavaa, upeeta ;) *tuulettaa* 27.12. onki sit taas kontrolli aika ÄP:lle ja Diabetespolille, pääseepi taas UÄ:hän katteleen ku kaveri siellä massussa kellii.

Jahas ja sit Joulun vietto paikka. Edelleen avoin. Joko mun mummolle mennään tai sit mun porukoille. Miehen vanhempien luo me ei mennä, on nääs tosi huonot välit ollu tässä nyt ainakin sen puolisen vuotta. Ei puheväleissä olla tällä hetkellä ollenkaan.

Jepulis. Mut nyt noita apinoita iltapalalle houkuttaan. Moikka :wave:

Marmeladi & Masuasukki 29

Yhteistyössä