Pläts että luettu on! =)
pikkuvaemo, talvivauvoilla on kahden viikon varoaika, että parin viikon ikäisenä saa lähteä ulkoilemaan, + sit tietysti se pakkasraja -10 astetta. Ja ainakin meidän keskos-neitiä koski vielä semmonen 3 kg:n painoraja. Hissukseen aloitella, 5-10 min ekana päivänä, tokana vähä pidempään jne.
funny En tiedä onko mahdollista saada epiduraalin lisäksi kohdunkaulan puudute, mutta sen tiedän, että epiduraali on niin hyvä ja tehokas, ettei sen lisäksi välttämättä edes TARVITSE mitään. Ponnistusvaiheessa sillä alapäällä on myös ihan hyväkin tuntea vähän että mitä siellä tapahtuu, se kannustaa jatkamaan kun tuntee miten vauva etenee synnytyskanavassa. Tekööhän se kipiää, en minä sitä sano, mutta kyllä siitä vain selviää, on selvinny naiset kautta aikojen! =)
Mies käy lievästi sanottuna hermoon täälläki.. vaikken raskaana enää olekaan. Siis arvatkaa mitä toi hyväkäs meni eilen päästämään suustaan?! Ku meillähän on niin, että mies maksaa lähes kaiken meidän elämiseen menevän, minä maksan vaan puolikkaan vastikkeesta ja oman lainanlyhennykseni (omat lainat asunnosta molemmilla, puolet-ja-puolet asunnon hinnasta), mies tyyliin kaiken muun. Ja se on mulle aika kova paikka, olla tälleen miehen elätettävän, siivellä-eläjä... :'( Nii, ni tein eilen sitä täytskäriä, ja miehelle sit sanoin ku jälkiä siivosin, että jätän vähän siivottavaa sullekkin, että ku onhan se sinunki kakku. Ni tämä pamautti että no hänpä makso tarpeet!! No daa, ehkäpä minä sitten siivoankin ihan itse... No joo, pikkujuttu, van sitä kun näissä hormoneissaan hyrräilee ni tarvi tulla sitä päätä aukomaan jostain raha-asioista, ees vitsillä, joka se kuulemma oli! Ja uskonkin että oli, mutta pikkusen väärästä aiheesta rohkeni isäntä alkaa nyt vitsailemaan. Mur. Höh.
angel Ihana synnäritarina! Ite ku oon maalta lähtösin ja maalaistalon tyttöjä, ni osaan kyllä kuvitella tämän kyseisen äitykän lehmänlypsyineen ja isännän mehtähommineen. Mahtava!! =) =)
Rintakumit ja maidonkerääjät ehtii ostaa sit tarvittaessa, ei kannata etukäteen jos on yhtään pihiyden vikaa ihmisessä, niitä kun ei välttämättä sit tarvitsekaan. Sairaalassa voi saada käyttöön rintakumin jos tarvis on, ja siinä vaiheessa vielä mies ehtii käydä ne kotiin valmiiksi ostamassa. Tämä tämmönen meikäläisen mielipide!
Misupai Auts, muistan tunteen rakkulaisista nänneistä! Esikoisesta kärsin moisesta ongelmasta, ja että se teki kipeää!! Mut aika nopeasti ne parani ku ilmakylpyjä antoi, ja Lansinoh-voide oli ihana kanssa.
Vauva nukkua tuhnottelee tuossa sohvalle ja tuhisee... Suuta aukoo ja nähnee unta maidosta, tissistä, sylistä, suukotuksista... Äidin ihana! :heart: Että sitä voipikin pieni ihminen olla ihana, täydellinen. Ihunaisesti eilen kuulosteli ja nautiskeli, kun levitin kuiviin jalkoihin Ceridal-öljyä, ihan hiljaa vain paikallaan makasi, taisi olla hyvinkin mukavaa. Voisi ottaa jopa iltarutiiniksi vähän hieroa jalkoja toiselta.. tosin ei voi oikein hieronnaksi sanoa, eihän sitä nyt noin pikkuisia jalkoja uskalla HIEROA, mutta sivellä omien käsien välissä, sormilla hipsutella jalkapohjia.
Isoveli oli kuulemma eilen tarkkaan kattonu ku mies oli vaihtanu vaippaa tytöltä, ni pikkuisen vaippaosastoa, että kun siellä ei olekaan pippeliä. Ei ollu sanonu mitään, mutta hyvin-hyvin tarkkaan kuulemma katsonut oli. Hassu, että jo 2-vuotias hoksaa moisen eroavaisuuden! =)
Nyt tissityksille, hyvää vointia kaikille! :wave:
Ippu :heart: neiti 3 vkoa