<<< MAALISMASUT HELMIKUUSSA >>>

Oli pakko nousta sängystä kun ei vaan saa unta...Sitten rupesin tällaista asiaa pohtimaan, että kun nukuin itse tuon muovitetun froteen päällä jos vaikka sattuu yöllä tulemaan lapsivedet sänkyyn niin se hiostaa ihan hirveesti. Eli mietin just sitä kun vauvan pinniksessä mulla on sellanen normaali suht kova patja ja sen päällä muovifrotee, että pitäisiköhän siihen hankkia joku petari ettei se muovi hiosta vauvaa? Käyköhän ihan peitto petariksi? Vai onko siinä joku tukehtumisvaara? Aiotteko muuten käyttää unipussia vai peittoa vauvalla? Luin jostain että peittokin voi aiheuttaa tukehtumisvaaran?Millaiset patjat teidän pinniksissä on? Kiitos jos joku viitsii valaista asiaa tietämättömälle.

Jennah ja pikkukamu 39+1

Inksu81
Täällä jälleen tosi onnettomasti menny yö takana... ei vaan pysty nukkumaan ku alavatsa on koko ajan kipee... vauva on vissiin erehtyny ulostulo-osotteesta ku jyskää vatsaa koko ajan...

Tiistaina jouduttiin polille kontrolliin ja käyriin ku olivat kuulemma niin huolestuneita näistä korkeista verenpaineista ja proteiineista... kaikki oli onneks ok...tai siis niin ok ettei asiaan tartte viel puuttua... Tänään täytyy taas lähtee uudestaan tarkistukseen...
Aattelin just et on mullakin mies...neuvolan täti kun sano sillon tiistaina, et kannattaa varautua siihen et ne saattaa ottaa sairaalaan sisään ja tarkkailuun... No eikös meiän isäntä sit kysyny siel sairaalas kätilöiltä, et etteks te nyt otakaan osastolle...halus ukko vissiin päästä meikäläisestä eroon vähäks aikaa.... mainittakoon viel et täälläkin on ollu tota pinnan palamista ilmassa :) saipahan äijä pettyä ainakin viel toistaseks... :)

Eilen käytiin ostamassa viel viimiset vauvatavarat...tuttipullot ja pesuaineet... nii ja sit vauvakirja...

Saa nähä miten pitkään tää vauva viihtyy tääl masussa..lääkäri sano sairaalassa et harvoin näkee uudelleensynnyttäjiä joilla lapsi olis jo näin alhaalla tuol luiden välissä...mitä lie sit tarkottikin... yritin kysyy et mitä se veikkais, et meneekö laskettuun aikaan...ei sit suostunu mitään veikkaamaan...sanoi vaan et jos sanoo et ei mee, niin sit kuiteskin syntyy kaks viikkoo myöhemmin :)

No eiköhän täs ollu nyt tarpeeks tekstiä heti aamusta...

Inksu 36+4

Inksu täällä toinen jolla tosi huono yö takana ja ihan samasta syystä kun sulla, vatsa kans ihan sikakipee koko ajan. Sit kun on parin tunnin välein pakko nousta pissalle ni voi että sitä kivun määrää kun sängystä nousee :kieh: Illalla olin ihan varma et ens yönä tulee lähtö, ihan karkauspäivän kunniaksi... Mut ei nyt ainakaan viime yönä onneks päättäny vauva ulos tulla, ja tän päivän jälkeen saakin ihan vapaasti tulla. Ois niin hyvä synnyttää viikonloppuna muutenki ni ei taqrvis murhetia esikoisen kouluun menoista ym. ja meiän porukoilla ois kans vapaata ettei meiän äidin tarvis sit ainakaan kesken työpäivän lähtee pois töistä. Kaipa hän sit tulee kun on valmis, siis vauva :heart:.

Jennah meillä on Ikeasta ostettu pinnis ja sieltä myös patja siihen, petaria en ostanu ollenkaan kun mun mielestä vauvan on parempi olla jos on vähän napakampi patja. Siinä mulla on kans lakanan ja patjan välissä se muovitettu frotee. Vauvalla on unipussi ostettuna valmiiks, luulen et alan käyttää siinä vaiheessa kun hänestä tulee liikkuvampi ja alkaa potkiin peittoa pois, ihan heti sitä on varmaan turha käyttää, hukkuu sinne vaikka se onkin kokoa 0-6 kk.

Rhea mulla ollu kans kauhee "paniikki" ton karkauspäivän kanssa kuten ootte kaikki jo varmaan huomannu :LOL: Musta se ois vaan jotenki tylsää synnyttää nyt... Ihan tulevaisuudenki kannalta...
Vai jätti sun kaverit tulematta kaffelle, mä oisin voinu tulla pullilla herkutteleen =) Tollanen viime tingassa peruuttaminen on sit ärsyttävää, toinen mitä mä vihaan on ihmisten myöhästely, siis jotkut tutut on vaan sen tyylisiä et on aina myöhässä joka paikasta ja ite joutuu sit aina odottaan.

Mulla on kanssa navalle tapahtunu jotain omituista ihan tässä muutama päivä sitten, kaikkein hassuimmalta se näyttää kyljellään maatessa, melkeen kun ois napatyrä :eek:

Misupai ihana kuulla teiän hyvin menevästä vauva-arjesta, sitä täällä jo kanssa niin kovasti odotellaan. Eilenki meiän tytöt huusi mun masulle et huomenna et saa syntyä mut sen jälkeen koska vaan =) Taitaa he kanssa jo olla aika malttamattomia.

Alkaa noi miehet käydä yhden sun toisen hermoille... Niin täälläkin välillä, suuremmilta konflikteilta ollaan onneks vältytty, mä täällä enemmän asioista hermostun.
Mahtaiskohan sekin jo vaikuttaa asiaan kun me naiset kuitenkin ollaan koko raskauden ajan näitä vauvoja kannettu sisällämme ja nyt kun alkaa tulla kaikkia vaivoja ja loppu läheneen ni se mies siinä vieressä alkaa vaan ottaa päähän kun eihän ne oikeesti ymmärrä mitä me käydään läpi, kaikki kivut ja muut tuntemukset, munkin mies sanonu monta kertaa jo et syntyis jo et mäkin palaisin ennalleni. Ihan kun tollasetkin kommentit auttais jo entisestään kireellä olevaa pinnaa... Näin mä oon sitä ainakin koittanu itelleni selitellä.

MammaMuu mä sitä kohdunsuun tutkimista ehdottelin... Mun kaveri suositteli mulle muutenkin nyt et mies tekis "sisätutkimuksen", ei siis seksiä, kun kuulemma monilla auttaa synnytystä käynnistyyn. Nyt sit kaikki maalismammat jalat levälleen, miehille hanska käteen ja eikun tutkimaan :LOL: Johan ois ruuhka synnäreillä :LOL:
Ja toi tonnin täyttyminen tarkoitti tuhatta viestiä tässä helmikuun pinossa!

Eipäs mulla muuta, tulipa taas kauheen pitkä viesti :ashamed:
Missä muuten Pikkuvaemo ei kai ne sun supistukset sillon sit vaan enteilly jotain???

Teen myöhemmin tänään vielä meille MAALISMASUILLE MAALISKUUN PINON!!!
Aatelkaa, huomenna alkaa MEIÄN KUUKAUSI, vihdoin ja viimein!!!

:heart: :Ninni ja Muru 37+5

Eilen tuli harrastettua niin siivousta, saunomista kun seksiäkin(pitkästä aikaa eikä oikein tuntunu mukavalta enää)eikä mitään tuntemuksia...minäki ajattelin että käytännön asioiden kannalta olis helpointa synnyttää vkonloppuna, mutta eihän se tietenkään niin mene kun itse ajattelee :LOL:

Meillä on kamala sotku kylppärirempan jäljiltä, joka nyt siis vihdoin loppu mutta mitään ei kannata siivota kun maanantaina alkaa lattia remppa! Mua ahdistaa pyöriä täällä pölyssä ja laatikkomeressä ja olenkin suunnitellu kampaajaa yms.lähipäiville kun mietin että kohtahan sitä ei enää pääsekkään ihan niin helposti kun on vauvassa kii kaiket päivät!

Patjasta meillä on kans pinniksessä ikean patja joku 7cm paksu vai oliko 9cm, mutta petaria ei ole hankittu koska luin jostain ettei sitä ihan pienelle suositella.Muovifroteeta meillä ei vielä ole, mutta ajattelin sen joku pvä ostaa tai sitten näin kaupassa muumin kertakäyt.suojia joissa toinen puoli muovitettu ja toinen paperia! Siitä tulee kyllä jätettä taas, mutta...

Ihanaa kun aurinko paistaa ja se jotenkin piristää ja saa liikkeelle :whistle: Tiedä mitä tässä vielä keksii tälle päivälle! Hauskaa viikonloppua kaikille :)

Ihanaa, pitkästä aikaa hyvin nukuttu yö takana! Ja kun aurinko vielä paistaa, niin olo on ihan toista kuin eilen.

Inksu81, mullakin vauva oli laskeutunut kuulemma tosi alas, mutta lääkäri ei halunnut päätellä siitä mitään, vaikka yritin kovasti kysellä. Kai tietää kokemuksesta, että syytöksiä tulee, kun hermostuneet mammat sitten odottavat, että vauva tulee lääkärin määräämänä päivänä.

Kumma tuo laskeutuminen silti, kun olen luullut, että sen jotenkin tuntee selvästi paineena tai "pallona jalkojen välissä" tai mahan profiilin laskemisena, mutta itse en ole huomannut mitään. Mulla on kai jotenkin ihan tunnoton tuo alapää, kun koko raskaudenkin olen selvinnyt ilman ihmeempiä kipuja...

Raskaudesta ja iästä sen verran, että helposti on mennyt vielä näin 29-vuotiaaltakin. Kai siihen raskauden kulkuun iän lisäksi vaikuttavat niin monet asiat: se, monesko raskaus on kyseessä, peruskunto ja yleensäkin ihan sattuma - ei kai esim. se, onko raskauspahoinvointia, liity ikään mitenkään. Itse nyt vain sitten toivon ja kuvittelen, että seuraavakin olisi yhtä helppo. Olin ihan varautunut pahimpaan, mutta nyt jo tuntuu, että jos synnytys menee ok, niin toisenkin lapsen voisi tehdä...

Bellona 36+1

:wave:

Siitä on tosiaan ikuisuus, kun olen tälle palstalle viimeksi jotain rustannut. Toki olen teidän juttuja käynyt seuraamassa useinkin! Tämä on kyllä kovin aktiivinen ketju, mikä onkin oikein hieno asia. Kiitos teidän =)

Ninni: Tuosta sisätutkimuksesta tosiaan..mulla esikoisen kanssa lähti synnytys ilmeisesti käyntiin juuri tuon ronkkimisen vuoksi. Tajusin tämänkin asian vasta pitkän ajan kuluttua synnytyksen jälkeen. Tosin päiviä oli jo 10 yli lasketun ajan, kun esikoinen syntyi..mutta kyllä varmasti tuolla sisätutkimuksella oli jotain tekemistä synnytyksen käynnistymisen kanssa.

Täällä vointi on ollut oikein hyvä. Turvotuskin on helpottanut siitä, mitä oli esim. kk sitten. Tämän vuoksi myöskään kädet eivät puudu yöllä niin pahasti, niin saa paremmin nukuttua. Mutta ei voisi kehua, että hyvin kuitenkaan. Ikinä ei voi tietää, miten tulevana yönä saa nukuttua..murr.

Vatsanympäryksestä tais olla jossain vaihees puhetta. Mä mittasin tos pari pv sitten vaatteet päällä ja näytti 102cm. Maha ei ole jätti...helpottaapahan ainakin liikkumista.
Eilen oli omituinen päivä..en tiiä oliko ne supistuksia..tai kyl ne varmaan oli. Illallakin niitä tuli 10min välein. Pientä aaltomaista kipua. Oon niin huono tunnistaa harjotussuppareita. Esikon kanssa niitä ei ollut ikinä, joten ei ollut epäilystäkään, kun synnytys alkoi käynnistyä.

Meillä on esikoisen jäljiltä joku vettähylkiväpatja myöskin, tosi napakka. Ei varmaan kannata mitään petareita laittaa..ettei mee liian pehemäksi alusta.

Täällä Vantaalla näyttäis olevan oikein mukavan näköinen ilma. Oliskohan vielä ihan plussallakaan..no anyways, pitää sitä kävelylle kuitenkin lähteä..sen minkä kykenee :)

Ai niin, vallan meinasin unohtaa: OIKEIN PALJON ONNEA KAIKILLE VAUVANSA JO SAANEILLE!! :flower: :heart:

No joo. EI kait tässä nyt mitään muuta vissiin. Kunhan tulin vaan pällistelemään :D
Paltaan! Ja tsemppiä kaikille kovasti :heart:

Minä ja masuliini 39+5

Ninni , ei ne supparit mitään merkannu muuta kuin raivotilaa (siis äidin) :kieh: .

Eilen vietinkin sitten terapiapäivää tulevan kummisedän kanssa, käytiin lounaalla sekä kierreltiin sisustus- ja kangaskauppoja. Oli kyllä mukavaa, testasin kaikki pehmeännäköiset nojatuolit ja haaveilin sohvasta.
Viikonlopuksi luvassa vaan lepoa ja perheaikaa, onkin viimeinen yhteinen viikonloppu perheen kesken ennen vauvan syntymää (siis jos jaksaa olla sinne sektioaikaan saakka masussa). Viikon päästä mies lähtee taas koko viikonlopuksi Norjaan ja poika varmuuden vuoksi mökille, etten oo pulassa jos synnytys alkaa.

Tänään mieliala on taas superhyvä, kun on saanut nukuttua! Hauskaa viikonloppua kaikki masukamut, vauvat ja äipät!

Funny kyseli noista kivunlievityshommista ja mä en kyllä epiduraalista osaa sanoa, että meneekö samanlailla, mutta mulle ainakin annettiin ensin kohdunkaulanpuudute, sitten kun se ei enää tehonnu niin spinaali ja sitten kun synnytys menikin pidemmäksi ja spinaalin vaikutus loppui niin taisivat laittaa vielä toisen kerran sen kohdunkaulanpuudutteen... Sen epiduraalin pitäis kyllä olla niin tehokas ettei siinä enää tarvi mitään kohdunkaulanpuudutteita :) Sisko ainakin sanoi että ei siinä enää tuntenu alapäätä eikä edes jalkoja ollenkaan :whistle:

Ja Jennah mietti patja-asioita... Me tehdään nyt samalla lailla kuin esikoisenkin kanssa eli meillä on just semmonen kova patja, jonka päälle mä laitan ihan tavallisen lakanan. Sen lakanan päälle laitan sitten muovifroteen, jonka päälle tulee semmonen pehmyt tuon froteen levyinen poikkilakana. On nimittäin PALJON helpompaa vaihtaa yöllä vahingon sattuessa vaan se muovi ja poikkilakana uusiin kuin että alkaa semmosen ison lakanan kanssa puuhaamaan. Petaria meillä ei oo ollu eikä unipussia vaan poju nukkui peittoon kääräistynä. Kesällä kylläkin tuo kuumakalle nukkui peiton päällä kun oli muuten ihan hikinen :)
Ja mulla ei kyllä käynyt mielessäkään että tuo poika olis voinu tukehtua siihen peittoon :|

Niin ja bellonalle vielä tuosta laskeutumisesta että mullekin mm sisko tuskaillu sitä kuinka tuntuu niin ku ois tosi iso pallo tuolla alakerrassa ja pitää kävellä ihan jalat haarallaan, mutta en mä semmosta oo hoksannu :) Jo monen viikon ajan neuvolan täti on tuumannu että vauva on tosi alhaalla eikä päätä meinaa löytääkään, mutta ei mulla tunnu mitään painetta tms sellasta... No, pääseehän tuo vieläkin alemmas että jospa se kohta tuntuu :whistle:

Tänään onkin mukava päivä ku pääsee miehen kanssa syömään ihan oikeaan ravintolaan ja ihan kahdestaan :) Ei olla taidettu käydä tuon esikoisen syntymän jälkeen kahdestaan syömässä kuin 2 kertaa ja elokuvissa kerran tai kahdesti :/ Ilmotin viime viikolla että tällä mammalla hajoaa kohta pää kun pitää vaan istua kotona tuskailemassa niin mies hommas siskonsa lapsenvahdiksi ja mä pääsen tuulettumaan :)
Jospa sitten jaksais seuraavan vauva-ajan :whistle:

Nyt tiskikone päälle ja ensimmäinen pyykkisatsi kuivumaan...

Pimmi 36+2

Täällä suht hyvin yö nukuttu takana, eilinen ilta meni kotosalla rauhallisissa merkeissä miehen kera. Päivällä ku tuli juostua kaikenmaailman viimeisiä vauvatarpeita valmiiksi. Nyt sit on liivinsuojusta, tuttii ja tuttipulloo.
Maidonkeräjää enkä rintakumeja vielä ostanut, kannattaisiko ostaa jo etukäteen?
Vauvan kassi on nyt sitten valmiina. Omani sillai suht valmiina, ku kaikki hygienia tuotteet siihen täytyy kuitenki sit lähdön hetkellä vielä lisätä...

Sisko kertoi synnäriltä niin huippujutun: Joku tosi maalta kotoisin oleva äiti oli tullu sairaalaan synnyttämään. Äiti oli ollut jo 5cm auki, ku oli pitäny vielä lehmät lypsää aamutuimaan jne...
No siinä sitten sairaalavaatteita vaihtaessa ja synnytyssalliin siirtyessä oli siskoni siltä kysynyt et mites tuon kivun lievityksen kanssa olit ajatellu? Niin synnyttäjä oli tuumannut että mulla on omaa panadollia mukana ja kuhan mies puunkaatohommista mehtästä ehtii niin saa tulla noita kaurapusseja lämmittämään. (hänellä oli siis omat nekin mukana)
Ja todentotta, 6h päästä tuosta hän oli synnyttänyt miehensä avustuksella 4,5kg pojan omin kivunlievitysmenetelmin :LOL:
Tiedä sit mistä peräkylästä olivat tulleet synnyttämään, meitä kun on moneksi :p

Mä lähden tappaamaan Mieheni veljen vaimon luokse aikaa kun kerta on hänkin olkapääleikkauksen takia koto toipilaana.
Tässä tää menee tämäkin päivä!

Voikaa hyvin, terkut lumisesta Raisiosta.
Pidetään jalat tämä päivä ristissä ja aletaan sitten tositoimin synnyttämään =)

Minä + Voice 35+5 --elää jossain ihme haavemaailmassa, ku tyyppikaveri tulee kuitenkin joku 8päivää lasketun ajan yli =(

Ja mitään ei varmasti tapahu..arg! Ruppee tosissaan hermot olemaan kirreellä ku ei ossaa muuta ku oottaa et joko joko..! Ja kaikki viel sannoo että kyllä se sieltä tullee ihan lähipäivinä..en kyllä usko että tullee! Ei näytä täällä vaikuttavan limatulpan meno juuri mitenkään..se meni jo tiistaina ja tilanne on aikalailla sama, menkkamaisesti jomottaa ja masua vetää kovaks, viime yönä pari kertaa vihlas kippeemmin mut se siitä! Anteeks taas tämä tilitys..oon vaan nii loppu ku ei voi kerralla tulla vaa pittää kärvistellä kipujen kans ja mitään ei tapahu! Ukollekki sanoin et sitten ku se oikeesti tullee nii mulla ei oo kohta voimia millä työntää se ulos ku viepi kivasti voimia nää kivut jo nyt!

Olipas taas..:ashamed: :D

Jännitetään että syntyykö kellekkään tänään kun on karkauspäivä ;)

Hyvää viikonloppua kaikille! =) :wave:

Heidi ja masukki 39+0! :heart:

angel08: Mä oon ostanut maidonkerääjät valmiiks ja keitinkin ne jo laitoin sellaseen pieneen tupperin kippoon sairaalakassiin. Ostin ne aventin maidonkerääjät, joissa miellyttävämpi pehmeämpi pinta rintaa vasten ja sit niis on perus maidonkeruukupit ja toinen päälyskuppi ilmastointiaukoilla; noi on kätevät sit jos rinnanpäät menee alkuun rikki ja on hellät niin siellä ne voi si hyvin rasvailtuna ottaa ilmakylpyjä. Otan ne mukaan sairaalaan jo siks et usein ekat päivät on imetyksen kanssa niitä hankalimpia, jos vauva ei meinaa saada kunnon imuotetta niin rinnanpää voi mennä herkästi alkuun rikki. Rintakumeja en oo ostanut, mulla kun on ihan ok rinnanpäät. Niitä saa sit sairaalastakin lainaan jos näyttää et omat rinnanpäät on liian matalat tms. huonon malliset vauvalle. Myös jos rinnat on rikki niin niistä voi jollekkin olla apua...

Tänään pääsen vihdoin sinne ultraan. Enää muutama tunti! Tuun sit kertoo tarkemmin kokoarviosta. Ihana nähdä hänet piiitkästä aikaa. Välillä on niin kova ikävä vauvaa. Viimeyönä oli jotain ihmeen mahakipua ja unenpöpperössä mietin et apua jos tarttee lähtee nyt synnyttää kun oon niin väsynyt :D Noh...nukahdin heti uudestaan ja aamulla mahatuntemukset oli tiessään.

pitkäkoipi + fiina 35+5

Meillä on portaiden hiomatalkoot ja voi.....mitä hommaa!!! Mun ei pitäny ryhtyä tähän, mutta ryhdyin kuitenkin ja loppua urakalle ei näy! Vanha lakka tosi lujassa saada pois ja koneella ei pääse nurkkiin joten käsityönä tehtävä ja aina vaan laikulliselta näyttää :kieh: Mukavasti suppailee, joten sen voimalla jaksan...joku asia tässä pitäs saada päätökseen ja jos ei muuta niin tää raskaus!

Mä en niistä rintakumista edes tajua, mutta ajatuksena että kävelis kumit rinnoissa ei nappaa! Liivinsuojia käytän ja mitä valuu saa mennä hukkaan!

Aamua masuset! Jännitys tiivistyy karkauspäivän kunniaksi, kun odotellaan, montako maalisvauvaa tahtookin tulla maailmaan tänään erikoispäivänä.

Galluppeja oli aika monta:
rintakumit: ostettiin sairaalan kanttiinista, koska mun rinnanpäät hajosi (vauva imenyt tosi voimakkaasti alusta asti) ja ne auttoi kovasti. Meni rinnat vesirakkuloille ja yritäpä siinä imettää. Noiden avulla päät parani nopeasti. Lisäksi mulla nousi maitoa ihan kamalan paljon ja vasen rinnanpääkin on sitä täynnä -> ei nänniä näkyvissä. Silloin käytin kumia, nyt vauva osaa jo ottaa otteen kiinteästäkin tissistä.
patja: Meillä on Familonin Hipsu-lastenpatja. Sellainen miellyttävän tuntuinen, sopivan kova. Päällä froteelakana n. 50 cm matkalla keskellä ja päällä tavan lakana. Meillä vauva nukkuu äippäpakkauksen peitosta tehdyssä kapalossa ja hyvin uni maistuu. Päivällä nukkuu flanellilakana-kapalossa.

Pikkuvaemo: Doomoo-seat testattu ja vauva viihtyy. Nukkuakin osaa siinä. Asento on miellyttävä, sylinomainen. Saa kädet kivasti vapaaksi, kun puuhailee keittiössä tms. Loistohankinta!!

Pyysin miestä tuomaan Sinellistä ristiäiskorttipahvit. Saa nähdä mitä tuo tullessaan. Tosin hänellä mukana myös tuotenumero, joten pitäisi onnistua. Mutta miehet on miehiä. Oli miehelle kova paikka lähteä tänään töihin, kun ollut syntymästä asti kotona. No, nyt on taas kolme päivää putkeen kotona, joten pääsee neidin kanssa leikkimään. Hyvä vain, että on kiinnostunut vauvasta ja hoitelee häntä mielellään. Äiti saa vähän omaakin aikaa.

Meinasin tänään lähteä vaunuttelemaan niinkin kauas, kuin 500 metrin päähän kirjastoon ja postiin. Ei täällä sisällä jaksa olla. Onneksi ei tuule, on juuri nollassa tuo mittari. Vähän jännittää, kun oon työnnelly vaan muiden vauveleita ja haaveillut omastani.

Misupai ja Helmisprinsessa 6vrk.

saat mut ihan kateelliseksi kaikilla vauvantuoksuisilla jutuillas ;) .

Hieno homma, jos se Doomoo on hyvä. Näyttää ainakin niin mukavalta, että tekis mieli kokeilla sitä itsekin, mut painoraja tulee vastaan.

Mites ton ulkoilun kanssa on, kuinka pian saa lähteä vaunuttelemaan? Täällä etelässähän ei juuri pakkasta ole. Antoko neuvola mitään ohjeita?

Mulla synnytykset ovat olleet todella pitkiä. Esikoinen syntyi infektioriskin takia sectiolla. Kuopusta tehtiin viisi päivää... Ihana lopputulos tuli, joten kannatti "kärsiä"... :heart: Onhan mulle lupailtu, että nyt tämä synnytys etenee nopeammin, koska olen uudelleen synnyttäjä:) Saa vain nähdä.. Uskon kuitenkin, että kyllä nyt jotain merkkejä, kuten supistuksia pitäisi tulla useampana päivänä. Noh, tuleehan noita kivuttomia supistuksia. Tosi kireäksi kovettuu maha, tuntuu, että nahkat repeää.. Aika napakoita ne sillein on, mutta kyllä niihin pitäis kipuakin saada, että vois alkaa taas haaveileen synnyttämään lähdöstä;)

LOE ja Rakas 40+1 ( Siis, olenko mä ainoa, joka on saavuttanut jo lasketun, eikä vieläkään ole vauva syntynyt??;))

mahakuvapäivitys =) aika ankee ilme :LOL: oikeesti en oo tyytymätön olooni vieläkään :D

http://irc-galleria.net/view.php?nick=LaBiatch&image_id=76992466

päivittelen myöhemmin kuulumisia ja kommentoin, nyt itikseen :wave:

ainii paitsi sen yhen kyselyn muistan: Mahanympärys on nyt 108cm, painoa tullut about 55kg->78kg eli 23kg nyt. Pituutta löytyy 167cm.

Ruokavalio auttanut! :D

Heipä hei täältäkin!

Ei mitään erikoista tänne, odottelua ja odottelua... Niin ja odottelua. En edes viitsi lähteä enää mihinkään kun mietin että josko jotain alkaa tapahtua (turha toivo ).
Mulle kävisi vaikka tämä karkauspäivä synnytykseen..

Laitoin uuden kuvan tuonne profiiliin. Se pikkuinen söpö masu on muuttunut melkoiseksi rantapalloksi!!

Jos yrittäis mennä suihkuun ja sitä kautta herätä taas uuteen päivään... Jos vaikka laittais nallen vaunuihin ja lähtis kävelylle.. ;)

tunnustelen tässä mahaani ja tuntuu ihan selvästi pienokaisen raajoja siellä. :heart: Hän on muuttanut tuonne oikealle puolelle asustamaan. Ikävä äiti sai nyt rangaistuksen toisen painelemisesta, kunnon monotuksia tuonne vasemmalle navan yläpuolelle.. AUTS!!

Taidan tästä mennä hakemaan lisää kahvia..

Laura & pikkuinen 38+5

Juu-u.. arska paistaa niin komiasti että! B) Pakkasta vaan on meille siunaantunu ihan liikaa! Aamulla kasin aikaan oli vielä -23 ja nyt -19.. Että eipä tässä sen puoleen tuonne kartanolle kyllä halutakkaan, ku ei etes takkia ole jonka kiinni saisin tuohon pallomasin päällä pysymään :D

Tylsistymistä on havaittavissa tuossa meijän nuorisossa, nahistelevat tuon tuostakin ja ovat toistensa kurkussa kiinni yhtenään! Mie saan täällä toimia sit erotuomarina tämän pihisevän ääneni kanssa. ei päivää ilman tappelua.. *huoh* Onneks ens viikko on sentän hiihtolomaa, pääsevät vähän serkkujakin moikkaamaan ni jos se sit helpottais. ;)

MammaMuu: Sie kyselit että jokos on tietoa käynnistykseen menosta? No siinäpä kävi nyt sitten semmonen juttu, että maanantaina kun kävin kontrollikäynnillä ÄP:llä, lääkäri tutkimukset tehtyään oli sitä mieltä ettei käynnistämään ryhdytä. Luonto saa tehä tehtävänsä. Syy on se koska minä ja kamu voidaan niin hyvin ja koska mie olen aina synnyttäny niin tunnollisesti LA:kana. Hieman kyllä siinä olin H-moilasena, koska edellinen lääkäri oli ehdottomasti sitä mieltä että käynnistetään. Sillonen lääkäri sano just ettei sokeri vauvoja yliaikaseksi päästetä, koska lopussa insuliinista on enempi haittaa entä hyötyä lapselle ja ettei pääse liian isoksi. En nyt sitten oikein tiiä mistä tuulee? Mut neuvolan täti sano että tämä mieslääkäri joka tutki mut maanantaina on erittäin kokenut ja asiansa osaava ja että osaa ihan varmana arvioida asian oikein. Seuraava kontrolli käynti on sit vko:lla 40+3, että kaippa ne sit käynnistelee jos vielä olen yhtenä kappaleena..??

Angel: Noi imetyskumet kantsii ostaa jo sinne laitokselle matkaan. Rinnanpäät menee tosi herkästä haavoille kun eivät ole vielä tottuneet imetykseen. Mulla esikoiselta ei imetys meinannu onnistua yhtään, me kokeiltiin ja tapeltiin ja ähistiin.. Mutta ei onnistunu.. Rinnanpäät oli haavoilla ja mie melkein itkua tuhersin.. tai itkinkin kun sattu niin kipeetä! Onneksi osastolla sattu olemaan nuori edistyksellinen hoitaja joka toi mulle kumet ja niin me pojan kanssa päästiin imetyksen alkuun. Vanhemmat hoitajat ei edes ehdottaneet, koska olivat sitä mieltä ettei moisia värkkejä tarvita. Tytölle ostinki kotiin valmiiksi ja nytkin ovat jo valmiiksi laukkuun pakattuna. suosittelen siis vilpittömästi hankkimaan ne :)

Juu-u mitähän muuta mun piti pölistä? Ei muista! Voi pyhä pyssy tän pään kanssa! :LOL:

Niin toi tutti juttu!
Sehän se oli. Mie olen ostanu varoiks yhen pullon ja tutin. Tutin oon jo pessy ja lähtee laitokselle matkaan ja pullo saapi sit ootella kaapissa josko tarvetta tulee korvikkeen käytölle. Pumppukin pitäis tulla joku päivä postissa miehen siskolta, sillekkin kun voi olla tarvetta. Vaippoja en ole vielä ostanu, ona vaan ne mitkä tuli pakkauksen matkassa. Mut nepä kerkee ostaa sit vaikka mies ku tulee hakeen meitä laitokselta tai onhan tässä vielä näitä päiviä, että kerkee vaikka ostamaan itekki.

Mutta nyt vois jo varmaan pukia päivä vaatteet :whistle: Sii Juu :wave:

Marmeladi & Masuasukkin 39+3

Täällä tuli taas lisää sitä limaa, ei ollu kuitenkaan ihan samanlaista ku tiistaina.
Kävelin äsken 10 kertaa ylös alas meijän rappusia, ja pittää illemmalla käyä lenkillä..pittää ottaa kaikki keinot käyttöön et sais tämän ulos!:D

Nyt tuntuu vaavilla hikka olevan =)

En malttas millään oottaa et sais pienen rakkaan syliin! :heart:

Vielä pari tuntia pitäs tässä möllöttää, ukko kun pääsee töistä nii lähetään hakemaan laminaatteja ja tapetteja yläkertaan. Vaavin huone on jo pientä silausta vaille valmis, huomenna pääsis meijän tulevaa makkaria tapetoimaan.

Tylsää..ja tämä odottavan aika on ihan liian pitkä! :D

Heidi ja masukki edelleen 39+0! :heart:

Supistaa taas ihan sikana, kädet vaan tärisee ja kävelykin tuntuu siltä et keilapallo puskis alapäästä ulos. Ja muutenki ollu tosi levoton olo koko päivän. Lupasin nyt sit miehelle kestää vielä tän päivän kuin mies ( vaikkei miehet tollasia supistuskipuja kestäiskään )
illalla suostun lähteen synnärille jos supistukset jatkuu säännöllisinä. Ja varmaan vähän pakkokin koska mulla ei oo mitään kauheen kivuliaita supistuksia edellisissäkään synnytyksissä ollu ennen kun vasta loppuvaiheessa.

Katotaan nyt sit jos vaikka ens yönä sit tapahtuis räjähdys täälläpäin =)

Palataan...

:heart: :Ninni ja Muru 37+5

Malla29
Osallistumpa mäkin tähän patjakeskusteluun. Mun mielestä se muovifrotee hiostaa ikävästi. Omassa sängyssäni sellainen nyt on, petarin päällä, mutta sen päällä vielä pyyhe sekä peitto ja lakana, ei hiosta! Isommalla lapsella pidän myös muovia, mutta laitan sen joko petarin alle tai sitten muovin päälle paksun pyyhkeen ja pussilakanan, vahingon sattuessa kun sitä pissaa tulee jo niin paljon...
Meillä nukutaan alkuun äitiyslaatikossa sekä sellaisessa perintökorisängyssä, mutta molempiin olen tehnyt patjan päälle petarit jonka toiselle puolelle lisäsin flanellia imemään pisua. Kestovaippailijat suosivat myös fleeceä, yksi kerros päästää läpi mutta kaksi kerrosta ei. Siis vaipassa... samaa voisi ajatella sänkyynkin jos ei halua hiostavaa muovia laittaa. Kyllä muistan vauvankin olleen hikinen kun muovi oli heti lakanan alla, toisaalta taas ilman mitään patjan pesu on ihan liian vaivalloista.
Jos pelkää vauvan tukehtuvan erilliseen petariin, voi patjan ja muovin päälle laittaa esim. pyyhkeen tai fleecehuovan niin tiukasti lakanan kanssa ettei pääse irtonaisena tukehduttamaan. Nuo kerrokset vähentää hikoilua jonkin verran. Kokeilkaa vaikka itsellänne...
Jos toki on unipussi käytössä tai vauva nukkuu "kapalossa", niin silloinhan on myös kerroksia muovin ja vauvan välissä.

Omassa sängyssä olen kokenut hyväksi tuon, että laitan ylimääräisen peiton (tai vaikka paksun pyyhkeen) petarin suojaksi lakanan alle kun on sitä jälkivuotoa sekä maitotahroja. Peitto mahtuu pesukoneeseen ja petari säästyy.

Näitä mietteitä ajattelin jakaa. :)

Pläts että luettu on! =)

pikkuvaemo, talvivauvoilla on kahden viikon varoaika, että parin viikon ikäisenä saa lähteä ulkoilemaan, + sit tietysti se pakkasraja -10 astetta. Ja ainakin meidän keskos-neitiä koski vielä semmonen 3 kg:n painoraja. Hissukseen aloitella, 5-10 min ekana päivänä, tokana vähä pidempään jne.

funny En tiedä onko mahdollista saada epiduraalin lisäksi kohdunkaulan puudute, mutta sen tiedän, että epiduraali on niin hyvä ja tehokas, ettei sen lisäksi välttämättä edes TARVITSE mitään. Ponnistusvaiheessa sillä alapäällä on myös ihan hyväkin tuntea vähän että mitä siellä tapahtuu, se kannustaa jatkamaan kun tuntee miten vauva etenee synnytyskanavassa. Tekööhän se kipiää, en minä sitä sano, mutta kyllä siitä vain selviää, on selvinny naiset kautta aikojen! =)

Mies käy lievästi sanottuna hermoon täälläki.. vaikken raskaana enää olekaan. Siis arvatkaa mitä toi hyväkäs meni eilen päästämään suustaan?! Ku meillähän on niin, että mies maksaa lähes kaiken meidän elämiseen menevän, minä maksan vaan puolikkaan vastikkeesta ja oman lainanlyhennykseni (omat lainat asunnosta molemmilla, puolet-ja-puolet asunnon hinnasta), mies tyyliin kaiken muun. Ja se on mulle aika kova paikka, olla tälleen miehen elätettävän, siivellä-eläjä... :'( Nii, ni tein eilen sitä täytskäriä, ja miehelle sit sanoin ku jälkiä siivosin, että jätän vähän siivottavaa sullekkin, että ku onhan se sinunki kakku. Ni tämä pamautti että no hänpä makso tarpeet!! No daa, ehkäpä minä sitten siivoankin ihan itse... No joo, pikkujuttu, van sitä kun näissä hormoneissaan hyrräilee ni tarvi tulla sitä päätä aukomaan jostain raha-asioista, ees vitsillä, joka se kuulemma oli! Ja uskonkin että oli, mutta pikkusen väärästä aiheesta rohkeni isäntä alkaa nyt vitsailemaan. Mur. Höh.

angel Ihana synnäritarina! Ite ku oon maalta lähtösin ja maalaistalon tyttöjä, ni osaan kyllä kuvitella tämän kyseisen äitykän lehmänlypsyineen ja isännän mehtähommineen. Mahtava!! =) =)
Rintakumit ja maidonkerääjät ehtii ostaa sit tarvittaessa, ei kannata etukäteen jos on yhtään pihiyden vikaa ihmisessä, niitä kun ei välttämättä sit tarvitsekaan. Sairaalassa voi saada käyttöön rintakumin jos tarvis on, ja siinä vaiheessa vielä mies ehtii käydä ne kotiin valmiiksi ostamassa. Tämä tämmönen meikäläisen mielipide! ;)

Misupai Auts, muistan tunteen rakkulaisista nänneistä! Esikoisesta kärsin moisesta ongelmasta, ja että se teki kipeää!! Mut aika nopeasti ne parani ku ilmakylpyjä antoi, ja Lansinoh-voide oli ihana kanssa.

Vauva nukkua tuhnottelee tuossa sohvalle ja tuhisee... Suuta aukoo ja nähnee unta maidosta, tissistä, sylistä, suukotuksista... Äidin ihana! :heart: Että sitä voipikin pieni ihminen olla ihana, täydellinen. Ihunaisesti eilen kuulosteli ja nautiskeli, kun levitin kuiviin jalkoihin Ceridal-öljyä, ihan hiljaa vain paikallaan makasi, taisi olla hyvinkin mukavaa. Voisi ottaa jopa iltarutiiniksi vähän hieroa jalkoja toiselta.. tosin ei voi oikein hieronnaksi sanoa, eihän sitä nyt noin pikkuisia jalkoja uskalla HIEROA, mutta sivellä omien käsien välissä, sormilla hipsutella jalkapohjia.
Isoveli oli kuulemma eilen tarkkaan kattonu ku mies oli vaihtanu vaippaa tytöltä, ni pikkuisen vaippaosastoa, että kun siellä ei olekaan pippeliä. Ei ollu sanonu mitään, mutta hyvin-hyvin tarkkaan kuulemma katsonut oli. Hassu, että jo 2-vuotias hoksaa moisen eroavaisuuden! =)

Nyt tissityksille, hyvää vointia kaikille! :wave:

Ippu :heart: neiti 3 vkoa

(mä kirjotin jo pitkästi kunnes tuo ipana paino koneen kii... |O ) uus yritys..

eli kävin neuvolassa ja päälimmäisenä jäi mieleen et vauva EI OLEKAAN iso,, jää kuulemma alle sen mitä esikoinen painoi syntyessään (3860g) Ei näistä tietenkään varmaksi tiedä kun kyse on neuvolantädin arviosta, mut siis ilmeisesti ei tulekaan yli nelikiloista jättivauvaa. Huoh! :whistle:

Toinen asia, sydänäänet. Niitä kuunteli kolmesti niin et mun piti välillä istuskella lukemassa lehtiä kun vauva oli niin levoton! sykkeet yli 170 ja eräs hyppii ja pomppii kovasti. Ei siihen mitään syytä selvinnyt, varmaan vaan valmistelee lähtöä ulkomaailmaan, toivottavasti :p Se ei rauhottunut yhtään ja supistuksiakin tuli ja tulee aika lailla, että jospa se vaan niitä siellä pakoili ja yritti turhaan saada tilaa. Onks muil ollut tällaista? kuunneltu sykkeitä useasti nopeuden takia? ja voiks se olla vaarallista jos ne nyt olikin niin nopeet yms.? Taas supistaa.

Sain uuden ajan ensi keskiviikkoon mut kuulema tuskin tarvii tulla, oon varmaan jo synnyttänyt. Oih, olisipa se totta.

Illalla meilläkin kokeiltiin kaikkia kolmea ässää, päivän siivosin, sit saunottiin ja sekstailtiin , tuloksena muutamia kipeitäkin suppareita mut uni voitti ja supistukset rauhottui. Aamulla jatkui kyl ja pitkin päivää, voi kun vaan voimistuis ja pääsis jo hommiin :D

enne ja levoton aarteeni 39+1

Yhteistyössä