<<< MAALISMASUT HELMIKUUSSA >>>

Jade mulle on "lupailtu" noin 3,7 kilosta vauvelia, viime to oli kokoarvio 3,1kg. Lapsivettä mulla kuulemma runsahkosti, eli sekin voi vaikuttaa asiaan, ja sit vielä sekin et on jo kuitenkin kolmas tulossa, ei oo enää kohtu niinkun ensikertalaisella. Mut on mun mahakin kyllä iso!! Mä uskon että sen koon näkee sitten vasta kun vauva on ulkona =)
Kuopuskin oli 4,3 kilonen enkä edes revenny, niin liukkaasti tuli ulos :LOL:

Ja onnea Jade huomisen synttärin johdosta :flower: :hug: !!!

Eipä taida soittoa äippäpolilta tänään tulla... Eikä vauvakaan varmaan tuu vielä ulos... On jotenkin niin malttamaton olo, ei millään jaksais odottaa enää... Jos vaqikka ens viikolla Muru ois niin kiltti ja tulis jo meiän iloksi ja onneksi :heart: ! Kyllä mua taas supistelee ihan kivasti, viime vkolla kohdunsuu oli sormelle auki, sen jälkeen ollu tosi paljon supistuksia et toivon et ois jotain jo saanu aikaseksi. Harmi vaan kun ei ite pysty/osaa sitä millään tarkistaan. Sais neuvolassa opettaa miehet tekeen sisätutkimuksen ni tiedettäis vähän missä mennään :LOL:

Marmeladi ja MammaMuu mulla on kanssa lähipäivinä menny hermot lasten kanssa niin helposti et oikeen hävettää ja harmittaa. Tulee räjähdettyä pienemmistäkin asioista. Kai se on tää loppusuora kun ite on jo niin hermot piukalla kun opdottaa synnytyksen alkavan hetkellä millä hyvänsä.

:hug: Lauralle ja Tuttelille joilla tylsät lääkärikäynnit takana.

Eipä taas muuta... Miten niin oon koko ajan koneella...
Pitäis varmaan lähteä kauppaan ja laittaa ruokaa, ehdotuksia päivän menuksi? Jotain nopeeta ja helppoa??

-Ninni ja Muru 37+3 taas....

Kiitos onnittelusta Ninni! Alkaa vaan noi lukemat kuulostaan liian isoilta :eek: Justhan sitä oli parikymppinen.. Aika rientää!
Mut on leikattu ja äiti on kertonut, että se sai "taisteltua" mun syntymäpäiväksi 28.2...Lääkäri olis vaan halunnu leikata karkauspäivänä.

Sitä niin jo odottaa vauvan syntymää.Toisaalta sitten kun sen vauvan vihdoin saa, mä ainakin oon aina toivonut ajan kuluvan hitaasti, ettei vauva kasva liian nopeesti. Vauva-aika on ihanaa.

Täällä ei tuu nyt mitään hyvää ehdotusta päivän menuksi! Itse kävin tossa just syömässä makaronilaatikkoo ja salaattia..

Lupasin mennä leikkiin lasten kanssa yhdistettyä kauppa- ja ravintolaleikkiä. 4-v haluaa olla vartia miekkoineen ja 2-v tarjoilijatyttö;)

Moi!

Onnea Mamuliinille vaavista :flower:

Nyt tulee vaan omaa napaa...sorke!

Terkkuja synnytystapa-arviosta Kättäriltä! Sain kun sainkin nyt sitten sektioajan :D. Ei mennyt ihan putkeen kuitenkaan sekään käynti...Mulla oli lääkäriaika klo 14.00 ja olin tietty siellä jo 15 minsaa aikaisemmin, niinkuin ohjeissa kehotettiin. Sitten selvisikin, että kello kahdelta meneekin ennen mua joku toinen. Vissiin joku hätätapaus. Mulle sanottiin, että kyllä mä viimeistään puoli kolme pääsen tutkimukseen. Katsoin vain kun kello meni eteenpäin...pääsin sitten lääkärille melkein puoli neljä! Ja neljältä olisi pitänyt lähteä kotimatkalle hakemaan lasta tarhasta. Kyllä oli taas kännykälle käyttöä kun yritin saada naapuria tai mun äitiä hakemaan meidän tyttöä tarhasta, kun mies oli jo lähtenyt kouluun. Onneksi mun äiti suostu sitten hakea tytön. Pääsin nimittäin lähtemään sairaalasta vasta puoli 5.

Lääkärikäynti oli vähän pettymys. Lääkärikin oli jotenkin vähän rasittuneen näköinen, olin vika asiakas. Ihan kiva kuitenkin. Käytiin läpi mun edellistä synnytyskertomusta ja se yritti kertoa mikä meni pieleen. Viimeiseen saakka yritti mua käännyttää ja puhui sektion riskeistä. Ei sanallakaan tietty kertonut alatiesynnytyksen riskeistä. Sitten oli jo viemässä mua lantion kuvaukseen niin sanoin, että miksi sellainen pitää ottaa kun mulle tehdään sektio ;). Pikkuista kädenvääntöä oli ilmassa, mutta onneksi suostui sektioon. Lääkärin jälkeen sitten kätilön kanssa varattiin sektioaika, se on 20.3 kääk! (siis viimeistään :p )

Sokerit oli taas koholla ja lääkäri kehotti mua nyt jättää kaikki sokerit pois.. :/ . Mun oma terkkari taas sanoi, että voin syödä ihan mitä vaan. No ehkä yritän tän kolmisen viikkoa rajottaa mun syömistä.

Vauvan koko on tällä hetkellä noin 2400 g. Kohdunsuu on pehmennyt hiukan ja kohdunkaulaa on jäljellä vielä 2 cm. Arvioi, että vauvan koko syntyessä olisi vähän yli 3 kiloa. Samoin kuin meidän tytteli oli syntyessään.

Kyllä on nyt helpottava olo kun sain sektiopäätöksen. Ja vieläpä aika helposti mielestäni.

Helmi ja vauveli 35+6.

MUlla ei mitään uutta. päivänmittaan muutamia supistuksia ja limaista vuotoa mut siinä se. Ärsyttää kun vaikka kuinka päätin et en ala odottaa liian hermona tätä loppuvaiheessa (esikoisesta meni monta viikkoo kurjasti ku aloin odottaa josko se nyt jo tulis ja hermo oli tosi kiree) mutta näköjään mitä lähemmäs loppua tullaan niin sitä kärsimättömämpi mä alan olla. Alan toivoa synnytystä ja ärsyttää kun kaikki kyselee "joko?joko?eikö vieläkään?" vaik viikko olis viel jälellä oikeesti. :(

Kyllä se kumminkin parin viikon sisällä tulee, se on varma niin turha täs on hätäillä. Tulee ku tulee. Tervetuloa, sillon mä olen valmiina :heart:

enne ja aarre HUOMENNA 39!!!!

perjantaina neuvola, saatan saada ajan siihen kokoarvioon kun vauva kuulemma on iso.

Iltaa täältäkin! En vielä osaa paljon kirjoitella tuonne syntyneisiin, joten roikun täälläkin! Hauska lukea noita painoarvioita, koska meillä meni aika paljon pieleen. Neuvolan täti veikkasi, että maximissaan 3500g ja synnärillä vastaanottanut kätilö sanoi kysyessäni, että 3,6 kiloa. Tyttö oli 3084g... Joten mene ja tiedä.

Vauva-arki menee aika kivassa rytmissä eteenpäin. Syödään 2-3 tunnin välein ja tänään neiti jaksoi seurustella oikein urakalla. On se vaan niin ihana!! Vielä ei masuvaivoja ole tullut, mutta vielä ehtii.. Röyhtäys onneksi jo tulee pikkuiselta, jee!

On niin hassua, että vastahan tästä vauvasta saatiin tietää ja jännättiin, että pysyykö matkassa mukana. Ja tässä sitä nyt ollaan, vauvaperheenä.

Kohta iltapesulle pikkuisen kanssa ja sitten iltatissille. Saa nähdä montako kertaa tänä yönä herätään, viime yönä kaks kertaa syötiin ja se olis musta ihan sopiva. Väliksi tulee 3-4 tuntia.

Saa nähdä, miten aamulla käy, kun ekaa kertaa lähdetään vauvan kanssa. Mennään sairaalan paino-ja vointikontrolliin nopean kotiutumisen vuoksi.

Misupai ja Helmistyttönen 4 vrk

Täällä tallusteltu kaupungilla koko iltapäivä ja kolmessa tunnissa vedin kyllä itseni jo ihan uuvuksiin...

Ninni: Mikä lindex laukkuu myy täällä turussa? En ole nähny vielä uusinta kaks plussaa mut hekti heräs kiinnostus laukkua kohtaan. Kävin tänään katselemassakin baby one:issa ja Oz:ssa hoitolaukkuja mut ku ei tahtois mitään noin perinteistä. Gessleinilläkin on ihan tylsä se laukku ja hinta kuitenki 65?. Baby one:issa oli muuten Garriwellin musta L loppunut siitä yhdestä mallista jonka haluaisin. (perus pehmeä rintaliivimalli, hinta 25?) Minkä koon sä otit itsellesi? Ne tilas mulle nyt yhdet sellaiset Salosta. Mietin toiseksi sitä perus toppimallia, mut mahtaako toimii isompi tissisellä?

Pitkäkoipi: laitoin takas yv:tä

Mama-L Hyvin uskalsin uimaan, oon käyny lähes viikottain ku noita ilmaisia uintilippuja edellisestä työpaikasta vielä jäljellä ja tuskin tulee käytettyy sit vauvan syntymän jälkeen.
Toki varovainen pitää olla ku altaasta nousee pois. Tuntuu et oma kroppa painaa ainakin kaksinkertaisesti ja on tosi raskas olla mut rauhallisesti ku köpöttelee saunaan niin olo tasottuu. Mä rakastan saunomista ja Ulpukassa on ihmeen hyvät saunat saa oikein kunnon löylyt, varsinkin ku iltapäivä aikaan siellä muutenkin tosi rauhallista. Kyllähän siinä uimisen jälkeen tunti menee hengitellessä ja todella rauhallisesti ottaen mut siitä tulee niin super hyvä olo. Tietääkseni uimassa saa käydä ihan siihen asti kun paikat ovat kiinni. Meidän neuvolatädin mukaan ainakin Uinti on parasta liikuntaa loppuraskauteen juuri sen painottomuuden takia. Toki kannattaa neuvolassa asiasta mainita, niin katsovat tilanne kohtaisesti. Ja musta ainakin tuntuu siltä et uinti saa kivoja suppareita aikaan eli lähentää synnytykseen =)

Sitte pari kysymystä:

Mistä saa ostaa niitä samoja harsoja jota tulee äitiyspakkauksen mukana?
Mikä vaippa merkki on paras vastasyntyneelle? kannattaako paketti ostaa kotiin jo valmiiksi?
Minkäslaista tuttia suosittelette? silikoni vai luonnonkumi? Mikä merkki?

Ajattelin huomenna saada päiväni kulumaan lähtemällä ostoksille, ostamaan kaikkee noita äidille/vauvalle tarvikkeita ku ne on vielä hankkimatta?

Tulihan taas turistua, jospa siirtyis vaikka alakertaan sohvalle hetkeksi =)

Minä + Voice 35+3

Jospa nyt onnistuis tää kirjoittaminen, ilman että piiiitkät höpinät häviää :)

Ennelle voimia ja :hug: Eikö lasta ole käytetty allergiatesteissä? Se vois selventää paljonkin. Raskainta on kun oma lapsi sairastaa. Meillä esikoisella oli kuukauden sisällä kaksi keuhkokuumetta ja pelotti kovasti, miten pienelle käy. Onneksi teillä kuitenkin on lääkitys joka lievittää hengenahdistusta.

Mamuliinille Paljon ONNEA pojasta :heart: :flower: Alkoihan niitä poikiakin tuleen tähän pinoon =) Tytöt ovat huomattavasti hätäisempiä;) Niinku tämä mamma tässä, joka mielellään jo ottaisi vauvan syliinsä:heart:

Ja onnea muillekin vauvansa saaneille, jos en ole muistanut onnitella =) :flower: :flower: :flower:

Joko Ninnille on tullut tuloksia kokeista?? Meinataanko sulla käynnistellä sitä synnytystä, vaikkei vielä tarkempaa tietoa, että milloin? Eli siis, että eikai sitä anneta mennä laskettuun asti??

Limatulpasta: Se voi olla niin monenlaista ja eri väristä. Yleensä se on sellaista limaa, joka venyy ja vanuu, kuin räkä :snotty: Toisilla se on vihreää, toisilla kellertävää, toisilla kirkasta ja toisilla siinä on veriviiruja(merkki, että tulee ihan kohdunsuulta).. Itselläni tulppa lähti irtoamaan tasan kolme viikkoa sitten. Oli sellaista oranssia, eli siinä oli kai verta seassa. Sitten päivien myötä se muuttui kirkkaaksi. Nyt kolmena päivänä mulla on tullut kauheana valkovuotoa, jossa luultavasti seassa sitä limatulppaa(on mennyt jotenkin se limatulppa "juoksevaksi", sen se voi kuulemma tehdä).. Kätilöt sanoo, että kun limatulppa irtoaa, niin kahden viikon sisällä synnytys käynnistyy, hei, miks ei täällä??;)

Mistähän muusta olitte jutelleet, anteeksi, jos en nyt kaikkea muista kommentoida.. Huomenna mulla toi laskettu ja vähän turhauttaa, kun ei mitään merkkejä ole tullut lähenevästä synnytyksestä, paitsi tuo limatulppa:eek:

Maanantaina oli neuvola: Hemppa oli vain 105, sen takia kauhea väsymys. Vauva laskeutunut kai hieman. Kohdunsuulla yhä sama tilanne, ei ole tapahtunut mitään edistystä kahteen tai kolmeen viikkoon(eli siis kohdunkanavaa enää 0,5cm. jäljellä ja puol senttiä paikat auki). Niin siis oli sellainen edistys oli tapahtunut, että kohdunsuu oli tullut eteenpäin:) Ei siis ole enää ihan takana. Vauvan painoarviota oli vaikea saada, koska on jo niin iso ja mahamitta on vaikea saada tarkasti... Noh, kone näytti painoarvioksi 3,4- 4,2Kiloa, joten otappa selvää:D Kätilö veikkasi käsikopelolla, että vauva painaa n.3,7kg. Ja sairaalaan menen kontrolliin 13.3.08, jos synnytys ei käynnisty ennen sitä... Eli eihän tässä ois kuin max. se kaksi viikkoa(+päivä;));)

Nyt pittää lähteä kattoon, onko sauna lämmin. Jos vaikka lämmin rentouttais lihaksia ja sit ärsyttäis ja käynnistäis synnytyksen:) Tuon lämmön kanssa on niin ristiriitaisia tulkintoja;)

Hyviä vointeja kaikille
:hug: :heart: ja hei, te jotka ette halua vielä synnyttää ja kärsitte kauheista supistuksista, niin lähettäkää niitä tänne, kiitos;)

LOE ja RakasIhana, jolla ei ole kiirettä muuttaa yksiöstään rv 39+6:)

Ja Helmi, onneksi asia ratkes kuitenkin nyt noin, eivätkä enää juoksuta sua siellä. Mä olin ainakin tosi hermona ennen äitipoliaikaa, nyt on nukuttanut taas yötkin eri tavalla.

Supistelut ovat nyt sitten alkaneet täälläkin, onneksi eivät mitään napakoita. Malttais nyt vaan hetken vielä, 18.3. onkin aika pian.

Mä ostin myllystä mut siellä se oli viimeinen ruskee laukku, sinne jäi vielä mustia ja tummanharmaita, Turun kävelykadun Lindexissä oli viime viikolla vielä useitakin ruskeita jäljellä. Se on sellasta vähän säämiskän ja tekomokan tuntusta kangasta, 3 taskua edessä ja sit sisälläkin on taskuja. Sit siinä on pitkä hihna et saa olalle ja lyhyt kantokahva. Tykkään kyllä kovasti, katoin kanssa niitä Gessleinin hoitolaukkuja ozissa mut oli ihmeen löysiä ja siks munkin mielestä kalliita siihen nähden... Toi Lindexin kassi maksoi 29.95?, ei paha!

Vaippakysymykseen et mun mielestä kannattaa ehdottomasti olla vaippoja kotona valmiina, meillä on pamperseja kokoa 2 eli 3-6 kg ja sit sain siskolta vielä liberon kokoa 1, 2-4kg kun on jo liian pieniä heiän kullanmurulle.

Puklurättejä on ainakin cittarissa, just katoin länsikeskuksessa, siellä missä tuttipullot ja tutitkin. Silikonitutit on kovempia kun luonnonkumiset, mut kestää paremmin käyttöä, kannattaa ehkä ostaa molempia yhet ja kattoa kummasta vauva tykkää enemmän.
Meiän tytöt oli niin kauheita tuttihulluja et tekis mieli olla antamatta tälle ollenkaan, mut luulen et laiskuus voittaa, se on hyvä äänenvaimennin tietyissä tilanteissa :ashamed:

Niistä carriwellin liiveistä, ne mun sportti/äitiysliivit on kokoa IV ja ne imetysliivit tais olla V tai VI, halusin kasvuvaraa, voin tarkistaa huomenna. Noita äitiysliivejä aattelin käyttää öisin sit kun vauva on syntyny koska nekin kasvaa tissien mukana...

LOE äippäpolilta ei siis tänään soittoa tullu, tulokset tuli vasta joskus puol 4, mut meiän äiti kattoi ne ja hyvät oli, sappihapot 3, yläraja 6 ja maksa-arvot oisko ollu alat vai asat ni 37, yläraja kai 45. Kaipa ne huomenna soittaa ja kertoo sit miten edetään. Tuskin nyt sit aletaan käynnistään kun oli noin hyvin arvot laskenu, lääkitys kuitenkin varmaan jatkuu niin kauan ainakin et oo synnyttäny, toivon ainakin niin, on ainakin pitäny sappikohtaukset poissa, noi mun lääkkeethän vaikuttaa maksaan ja sit ne vielä liottaa sappikiviä.

Nyt on taas illan mittaan tullu aika napakoitakin suppareita, jee, lisää niitä tänne kanssa! Pikkuvaemo vois ainakin jakaa nitä vähän meille kärsimättömille =)

Nyt kattoon Greyn anatomiaa :heart: !

:heart: :Ninni ja Muru 37+3

LapsetOvatElämäni Ei ole vielä tehty mitään allergiatestejä, sen vaan et saatiin lukuisten sairaalakeikkojen jälkeen vihdoinkin ne astmalääkkeet kotiin tammikuussa ja nyt odotetaan kutsua kontrolliin. Varmaan kun epäilivät infektioastmaa niin ei ollut syytä testata vielä mitään mut aion ehdottomasti kyl vaatii ainakin nuo eläinallergia jutut yms. Meilläkin oli kaksi keuhkokuumetta loppuvuodesta ihan peräkkäin ja kolmas epäily.

Angel08 Harsoja oon nähnyt ainakin ihan maksimakasiinissakin, anttilassa yms. vaippamerkeistä mä suosin liberoa, ainakin esikoisella parhaaksi havaittu ja olen jo ostanut muutaman paketin valmiiksi kotiin. Tuteista,mä olen ymmärtänyt että luonnonkumi voi kai allergisoida joitain mut sitä suositellaan sit kun on hampaita kun se ei kai hajoo yhtä helposti ku silikoninen(kumiseen voi tulla reikä mut se ei kai lähde repeemään samoin kuin silikoninen voi tehdä??). Luonnonkumiseen jää helpommin karvat ja pöly yms kiinni kun se on "tahmeempi". Loppupeleissä varmaankin ihan makuasia, mistä nyt sattuu vauva tykkäämään=) Ite annoin aluksi silikonisen ja se tuntui kelpaavan, sit kun hampaita alkoikin tulla jo kolmikuiselle esikoiselleni niin välillä kokeiltiin luonnonkumista, vauvalle kelpasi molemmat. Tutejakin on niin miljoona erilaista et siitäpä etsimään sit sopivaa :/ mä ostin pari sitä olikohan se mam- merkkistä silikonista ihan pienelle tarkoitettuu valmiiks..

Mul on kaikki oikeestaan valmiina. Vain vauva puuttuu ;)

enne ja aarre huomenna se 39......

Ekaksikin Paljon Onnea ja tsemppiä kaikille jo synnyttäneille perheineen! :flower:

Täällä kaikki aika on mennyt muuttamisen ja tavaroitten & asioitten järjestelyn parissa. Mutta meinaa laiskuus yllättää useimmiten. Pomo soitteli viime viikolla että miksi en ollut töissä alkuviikosta ja väitti että minun olisi pitänyt lähettää sille joku lääkärintodistus siitä että jään äitiyslomalle. Sellasta tosin ei ole olemassa joten en tiedä mitä oikein kuvittelee..

Tutteli: Mulla on sormet ja kädet aamuisin todella turvoksissa enkä saa sormia taipumaan kunnolla. Lisäksi ranteet kipeytyy yön aikana enkä oikein pysty herätessä aluksi tekemään mitään. Onneks menee sit vähitellen ohi ja päivän aikana pystyy sentään käsiä käyttämään. Eilen oli lääkäri ja kysyin mistä johtuu, mutta ei osannut sanoa mitään erityistä syytä, verikokeita otettiin joten tulokset pitäis saada tässä loppuviikosta.

Mahagallup: Mahanympärys tällä hetkellä 98cm ja painoa oli kanssa tullut joku 12kg. Pituutta mulla on 165 cm.

Lääkäri tosiaan totesi eilen että ei ole vauva ainakaan tällä viikolla tulossa ja on kuulemma edelleen pieni. SF-mitta oli jotain 30,5cm. Saa sitten nähdä mitä sanotaan ultrassa ensi viikolla. Mulle kun ainakin oli painoa tullut lisää aika paljon. Tällä kertaa lääkäritäti oli oikein mukava kun olin valmistautunut kysymysten kera enkä joutunut miettimään liian kauaa. On kuulemma sairaalan ainut naispuolinen gynekologi ja sen takia potilaita riittää ihan liiaksikin, koska varmaan monet asiakkaista ei halua miesgynekologia uskonnollisistakaan syistä. Vastaanottokäynnit TODELLA nopeita eli valmistautumatta voi kyllä unohtaa että piti kysyäkin jotain.

Ja täällä ei mitenkään tiheään seurata edes raskauden loppuvaiheessa, koska seuraava tapaaminen kätilön kanssa käskettiin varata 3vkon päähän.

Saini + masukki rv 36+5

Suppailut rauhottu, ihme kyllä. Sain riidan aikaseksi miehen kanssa, se ei todella tajuu mitään. Sanoin sille, että mua supistaa, niin katto vaan mua ja sano, että hän menee nukkumaan, vie sinä koira.
Ei kuulemma kiinnosta mua "hyysätä", kun oon koko ajan niin pahalla päällä. (oon kyllä oikeesti aika pahantuulinen :ashamed: )
Joka tapauksessa, ei tuu kyllä yhtään hellimistä eikä huomioimista sieltä suunnalta.

Joo, no täytyy nyt ehkä vähän rajottaa tota kiljumista, en oo jaksanu oikein poikaakaan viime päivinä. Tätäkö tää nyt sitten on seuraavat kolme viikkoa, argh.

Sorry tilitys, pakko purkaa...

TAAS tämä riivatun sivusto hävitti mun tekstin!!! |O Että kertaanpa taas...

Onnea vauvautuneille! Nyt sen alkaa tajuta että h-hetki lähenee itse kullakin, ihanaa, jänskää! :heart: :heart:

Ikä ja raskaus asiaa pitää kommentoida, eli muutama päivä sitten täytin 30, ja mulla on kyllä ollut kivuton raskaus, eli en ole tuntenut kertaakaan liitoskipuja tai supistuksia tai selkäkipuja yms. Nytkin olen kolme päivää tehnyt tätä muuttoa, eli 10 tuntia päivässä ollut jaloilla ja kantanut tavaroita ja huonekaluja ravannut portaita ees taas ja pakannut ja purkanut, mutta ainoatakaan vihlaisua ei ole tuntunut missään. Pientä alaselkäkipua on tuntunut illalla, mutta sekin on tiessään aamulla. Mutta johtuu ehkä siitä, että tämä on mun eka raskaus, ainakin mun suurperheelliset ysätävät sanoo etä kolmas ja sitä seuraavat raskaudet ovat olleet vaivalloisia. Peräpukamista olen kyllä kärsinyt, mutta se ei johdu iästä vaan täsä mun ikuisesta ummetuksesta, eli mulla pieniä pukamia ollut jo pari vuotta, mutta gastroenterologin mukaan eivät tarvinneet silloin vielä toimenpiteitä. Nyt sitten kun vauva painaa niin pukamat tulleet niin pahoiksi että gastro sanoi pari viikkoa sitten että hirttäminen ei enää auta vaan kunhan synnytyksestä palaudun niin pääsen/joudun leikkaukseen.... :x Joku täällä ujosteli synnytystä pukamien takia, eihän se kyllä kiva ajatus ole niitä(kin) esitellä vieraille ihmisille, mutta mä luulen että kätilöt on niin monenlaista pimppiä ja peräaukkoa nähneet että ei ne järkyty enää mistään! Ainakin näin mä itseäni lohdutan...

Kypärägallup: mä oon hankkinut sellasen vastasyntyneen paksuhkon puuvillaisen nauhapipon ja sit kevythaalarin huppu päälle. Riittääkö vai pitääkö olla se kypärämyssy? Toki maaliskuun lopun sää voi olla ihan mitä vain -10 asteesta + 10 asteeseen. Mä on ihan uuno näissä pukeutumisasioissa... :ashamed:

taimi & vatsataimi 35+4

Huomenta todella pitkästä aikaa. Mun on pitänyt tuhat ja sata kertaa tulla kirjottelemaan, mutta aina se on vaan jäänyt. Ollu jotenkin saamaton :ashamed:

Ensiksi: Paljon onnea jo vauvansa saaneille.
Itse vielä yhtenä kappaleena. Kaikenlaista "vaivaa" ollu ja koittanu tässä jaksaa. Mullahan oli raskauden puoli väliin asti sitä päänsärkyä ja kävin neurologillakin tutkittavana eikä mun päässä mitään vikaa ole, kuten en uskonutkaan.
Hemoglobiini oli yhdessä välissä laskenut rautalisästä huolimatta sataan ja niitäkin on tässä nyt seurailtu sitten. Nyt onneksi vähän nousussa.

Kutinastakin on täällä puhuttu.. mulla myös ihan älytön kutina alkanut ja kävin jo niissä verikokeissakin ja kaikki oli ihan normaalisti eli ei auta muuta kuin kärvistellä.

Mites teillä muilla vatsa toimii? Mulla liiankin hyvin. Ei uskalla syödä mitään jos tietää että pitää johonkin lähteä. Muuten voi pahasti myöhästyä kun joutuu vessassa istumaan.

Edellinen neuvola oli viikko sitten ja silloin saatiin tämmösiä tuloksia;
Viikkoja siis 36+4
Painoa +327g/vko (kaiken kaikkiaan tullut 10,7kg)
Turvotus +/-
Pissa puhdas
Sf-mitta 33,5cm
Pää alaspäin siellä ollaan niinkuin jo kauan, mutta kovin ylhäällä on edelleen. Veikkailtiin ettei varmaan edes laskeudu lähtökuoppiin... Elikkäs jos vedet menee niin ambulanssia soittamaan.
Neuvolan täti veikkas painoksi tällä hetkellä noin 3kiloa ja ettei pojun paino syntyessään ylitä esikoisen painoa. Tytön syntymäpaino oli 3710g.
Helmikuun alussa oli viimeinen lääkärikäynti ja silloin oli paikat visusti kiinni. Ei ollu tapahtunut mitään.
Suppareita ollu enemmän ja vähemmän... välillä niin kivuliaita ettei tiedä miten päin olis mutta niitä tulee se muutama hassu ja sit ne loppuu.

Esikoinen kysyy lähes joka päivä että koska se vauva tulee, tuntuu kovasti odottelevan. Hypistelee vaatteita jopa enemmän kuin minä =)
Vauvalle taitaa olla kaikki valmiina.. Vaunut pitäis anopin luota vielä hakea ja huoltaa.
Ei puutu kuin se vauva enää...

Eipä muuta tällä kertaa... Hyviä vointeja vaan kaikille. =)

Veera ja poitsu 37+4

Pikkuvaemo: Tämä loppuaika on aika turhauttavaa jo, koska on jo niin kauan ajatellut, että nyt vois jo vauva syntyä:heart: Mulla kans meinaa hieman olla hermot kireällä koko ajan :ashamed: Ja olen huomannut, että nyt lopussa ollaan riidelty miehen kanssa tosi paljon:( Kerran jo sanoin sille, ettei sen tarvi tulla synnytykseen mukaan :ashamed: Jospa nyt kuiteski tulis ja jospa nyt menis tää odotus ilman riitelyitä=)

On se ihme, mitä kunnon yöunet saavat aikaan :D . Nyt jo vähän naurattaa eiliset itkuraivarit. Ymmärrän kyllä miestäkin, en oo todella ollut tän viikon aikana mikään päivänpaiste.

LOE, onnea LA:n saavuttamisesta, nyt vaan kaikki ässät hihasta käyttöön!

Jee, kohta on maaliskuu :D Tosin minä varmaan kirjoittelen täällä vielä huhtikussakin :LOL:

Viime yönä sain pitkästä aikaa nukuttua suhteellisen hyvin. Ei mitään pitkiä unia, niistä vain haaveilen, mutta nukuin sikeästi enkä kyljen kääntämisen jälkeen jäänyt tuntikausiksi valvomaan. Joku 5½ tuntia tuli nukuttua ja se on hyvä, kun edellisinä öinä oon vaan nukkunut pari- kolme tuntia. :LOL: |O

Aamulla ehdin jo tontilla käydä, tänään alkoi piipun muuraus ja just syötiin tytön kaa aamupuuro. Ajattelin kohta laittaa Titi- nallen pyörimään ja mennä itse vielä hetkeksi koijaamaan ja sitten takaisin tontille. Kyllä elämä on ihanaa... Mutta kiva kun alkaa tulla taloon oikeata pintaa. Eilen just sanoin, että en edes osaa kuvitella sitä fiilistä mikä tulee siitä kun päästään muuttamaan :D *sitä päivää odotellessa*

Tuttiasiaan: Minä olen käyttänyt molemmilla lapsilla alussa luonnonkumisia juurikin sen takia, kun materiaali on pehmeämpää, niin minun mielestä se pysyy paremmin siellä pikkuriikkisessä suussa. Silikoniset ei ole suussa pysyneet, ennenkuin kunnon imuote on löytynyt.

Täällä kanssa riidellään miehen kanssa melkein jokapäivä, mutta tämä viikko on mennyt rauhallisissa merkeissä. Meillä ainakin suurin osa riidoista menee väsymyksen ja talonrakentamisen piikkiin :ashamed:

Oih LOE, sä meet jo niin loppusuoralla, että kateeksi käy :D

Voikaahan paksusti mammat :wave:

kleopatra ja ihmemies 35+3

mamuliinille Onnittelut potrasta pojasta! :flower:

angel En osaa muihin kysymyksiin oikein vastata, mutta vaipoista me on todettu parhaiksi Liberon Newbornit. Kummallakaan (tytöllä eikä pojalla) eivät ole valskanneet mistään päin, ja imee tosissaan maitokakan hyvin, ja ainakaan meillä ei tullu mitään iho-ongelmia pojalle, eikä toistaiseksi oo tullu tytöllekään. Tämä tosin on niin että mielipiteitä on yhtä monta kuin käyttäjääkin, kokeilemalla löytää itelle mieluisimman. Ja vaippapaketti pitää ehdottomasti ostaa kotiin valmiiksi! =)

taimi Lämpöä haihtuu vauvalla eniten juuri päästä, joten kyllä kannattaa kypärämyssyllä vauvan pää suojata, nauhapipon lisäksi! Kypärämyssy suojaa myös kaulan, mitä nauhapipo ei tee.

LOE Onnittelut LA:n saavuttamisesta! :flower: Seksiä, saunaa, siivousta, siideriä... nauti viimeisistä päivistä! ;)

Meillä voidaan hyvin edelleen, neiti syö paljon ja kasvaa kovasti, jokohan infosin kun terkkari toissapäivänä kävi kotikäynnillä, että paino oli silloin 3170g, eli hienosti noussu! Päästään ulkoilemaankin, kun kolmen kilon raja on ylitetty! Mietittiin että josko jo tänään uskaltauduttais, pakkasta -6 astetta, ja kymmenen on se raja.. ehkä pikapyörähdys tehdään, en tiedä vielä. Kaikki riippuu aina neitin syömisistä ja valvomisista ja miten passautuu muihin päivän ohjelmiin, Iiron syönteihin jne. We'll see! =)

-Ippu :heart: neiti päivää vaille 3 vkoa-

Niin se alkoi tämäkin aamu äänenavauksella miehen kanssa kun se osaa olla niiiin raivostuttava!
Jankuttanu raskauden jälkeisestä ehkäisystä nyt jo pari kk:tta vaikka olen sanonu, että se asia kyllä hoituu aikanaan :kieh: On saanu jostain päähänsä, että haluan toisen lapsen heti perään, vaikka mitään sellasta en ole suunnitellu vaan sanonut että ehkä lähitulevaisuudessa haluaisin vielä yhden lapsen(tytön :D )!!! Seksiä ei nyt vähään aikaan olekkaan ollu....johtuukohan osittain tästä pienenä kiristyksenä miehen puolelta ;)

Tuteista, olen ostanu pari silikonista tuttia ja jos vauva tutista innostuu niin hankitaan lisää mutta mitenkään en meinaa niitä tyrkyttää.Nykysin on vaan tosi nättejä ja hauskoja tutteja, että ihan sen takia olis kiva niitä ostella!
Mulla on varmaan tosi kevyet ulkoiluvaatteet vauvalle varattuna,teddypuku, kypärämyssy ja toinen puuvillanen pipa sen päälle ja puuvillaiset neulerukkaset, mutta niillä meinaan pärjätä! Vanhempi poika on syntyny kans maaliskuussa ja sillonkin pärjättiin kevyellä vaatetuksella vaikka olikin kunnon talvi. Onhan vaunuissa sitten lämmin kantokoppa ja fleece huopa.

LOE:lle onnittelut ja perästä tullaan!

Mulla oli ihana herätys :heart: Lapset ja mies tuli laulaen meidän sänkyyn korttien ja pienten lahjojen kanssa. Mulle oli tehty herkku aamiainen valmiiksi..oikein mangokakkua myöten..nams. Mieheltä sain sairaalalaukun ja hupparin jo sillon pari viikkoa sitten, että sain pakattua sen jo valmiiksi synnärille lähtöä varten. Olisin ehtinyt hyvin saamaan sen vasta tänäänkin :LOL:

Puhelinta aion pitää tän päivän kiinni. Niin paljon kaikki soittelee ja viestittelee..joko joko joko, onko mitään oireita, olis niin ihana syntymäpäivälahja, jos tänään syntyisi. Argh :kieh: En jaksa kuunnella. Tulee vaan enemmän malttamattomaksi.

Ippu: Kiva kuulla, että teidän neiti kasvaa ja voimistuu hyvää vauhtia:)

Pikkuvaemo: Samoja juttuja täällä aina välillä. Nyt on vaan meillä menossa taas vaihteeksi paremmat hetket. Oon silti ollut tässä raskaudessa paljon enemmän yksin mukana edellisiin kertoihin verrattuna. Miehistä ei odotus oo enää niin uutta ja innostavaa kuin ensimmäisellä kertaa. Ja kiukkuisuutta on täälläkin aina välillä ilmassa mun osalta, eikä se ainakaan asioita paranna. Onneksi tätä ei kestä enää kauaa. Kohta saadaan vauvat maailmaan.

Tutista: Meillä ei oo kummatkaan lapset oppinut ihan vauvoina tuttia imemään, enkä sitä sitten myöhemminkään oo tietenkään antanut. En tälle tulevallekaan aio sitä antaa. Oon kyllä ostanut pari valmiiksi. Sitten harkitaan asiaa uudestaan, kun nähdään minkä luonteinen vauva sieltä tulee:D Esikoisen ja kuopuksen kanssa ei tutittomuudesta ollut mitään haittaa vaan päinvastoin!Meillä on molemmat nukahtanut itsellään ja nukkkunut hyvin.

Tuttipullosta: Kannattaa vauvalle antaa vaikka vettä, että oppii sitä käyttämään. Meillä oli sen kanssa ongelmaa, kun tyttö ei puolivuotiaanakaan osannut siitä imeä, kun oli tottunut vaan rinnasta syömään. Sitten tulikin allergioita ja pikkuinen joutui olemaan 4 päivää sairaalassa opettelemassa tuttipullosta imemistä. Niin hassulta kun kuulostaakin. Mun oli lopetettava kerta heitolla imetys ja tytön opittava syömään tuttipullosta apteekin maitojauhetta. Olin niin kovalla välttödietillä, eikä tyttökään kasvanut sen takia enää vauhdilla. Nyt 2-v on enää maito kiellettyjen listalla :)

Nyt voisin itsekin jo nousta sängystä ja alkaa tekeen päivän touhuja. Lapsetkin tuli just ulkoa isin kanssa. Illalla mennään koko perhe syömään.

Jade ja masussa viihtyvä peikkopoika 39+1

Kylläpäs nyt on niin pirtee ja virkee olo! :D En oo pariin viikkoon nukkunu näin hyvin! Eilinen känkkäränkkä on taakse jäänyttä elämää;) Pojan kanssaki saatiin eilen sovittua ja halattiin ja ollaan taas ihan kamut :) Tänään oli muutenki tosi pirteen näkönen, että on tainnu tauti hällä jo helpottaa. Tytön tauti senku jatkuu, aamulla oli taas lämpöä. Röhisevä yskä ja alati vuotava nenä raasua vaivaa. Sais jo vain loppua. Mulla edelleen ääni pois, pihisen siis täällä. Pastilleja nappailen ja kuumaa mehua ja teetä lipittelen. Jaffaakin tullu juotua litra tolkulla ku meinaa välistä hieman ällöttää ja vattaa vääntää. Kolmena yönä pitäny sankko kantaa sängyn viereen varoiks, mut vielä en oo oksentanu. On kyllä niin RUUSUNEN olo että ihan naurattaa :LOL: Ja sit mieski tässä parina iltana yritelly käynnistää synnytystä, mut eilen olin niin poikki että jätettiin sit väliin. Ja on jo niin kömpelö oloki. On jääny kyllä nuo lemmen leikit viime aikoina vähemmälle kun niin rönttänen olo, mutta nyt ehkäpä voiski olla jo sen verta terve että jaksais jo peiton alla peuhata ;) Mies ois varmaan ainakin ihan onnessaan :heart: Pitääkin yrittää pitää tämä mieli ja vire päällä iltaan asti, ni jospas siitä irtois sit parit subbaritkin ;)

Mamuliinille ONNITTELUT!

rusina: Ollaankohan me sit samoihin aikoihin LKS:ssä? :)

Ootus: Kiitos stemppauksesta! Toivon silti edelleen ettei tuohon 4kg mennä. Kuitenkin koko muu aika menty keskikäyrää, ni EN SUOSTU uskomaan että noin isoksi pääsis. Ihan ku sillä ois jotain merkitystä että mie ite niin päätän :LOL:

Jade ja Misupai: mä kans lohduttaudun sillä että ne on ARVIOITA. Ei siis kukaan varmaksi lapsen kokoa tiedä ennen ku on maailmassa :)

Mamma Muu: Mulla on napa nurin! :D Mies just eilen saunassa naureskeli muksujen kans ku napa on ku kuplavolkkarin ajovalon luomi :LOL: Ja sit ku mie nauran ni se pomppii silleen hassusti ylös alas! :LOL: Ninnikin tais olla meidän tapaan jo hermottomana. Siitähän se just tietty johtuu että hermot palaa sekunnin murto osassa ku itellä on jo niin ankka olo, ettei jaksais enää olla. Ja kovasti jo haluttais se nyytti syliin. Mulla tietty vielä tää tauti ja muksujen sairastelu repii hermoja lisää. Ja se kun on jo niin kömpelö, ni ahistaa ihan sikana. Painoo tullu mulla sen 12kg ja odotan jo suurella innolla että pääsen niistä eroon! Mamma Muulle vielä tuosta lapsi lukumäärän arvostelusta. Siis tuo on aivan törkeetä! Mitä se kelleen kuuluu montako lasta kelläkin on? Olempa kuullut joidenki lipsauttelevan sellaistakin törkyä suustansa monilapsisille vanhemmille että Ei ole teidän tarkoitus yksistään koko maata täyttää! ja perheen isälle että Sinähän se oikee sonni olet! Hiemanko törkeää päästä tuommosta suustansa! |O *murinaa*

LOE: Tänne kans subbareita saa lähetellä :wave:

Saini81: Ompa pönttö pomo!!! :eek: missä purkissa se on oikein kasvanu?

että tämmöstä tällä kertaa. Pitäisköhän sitä jo päivä vaatteetki päälle laittaa?
:D

Marmeladi & Masuasukki 39+2

Olipa turhauttava käynti siellä neuvolalääkärillä. En saanut koko käynnistä oikein mitään tolkkua. Kohdunsuun tilanteesta (kiinteä, kiinni, 3 cm) sanoi, että ei kyllä ole kovin pian tulossa. Sitten seuraavaksi sanoikin, että vauva on kyllä laskeutunut tosi alas ja osittain kiinnittynytkin, niin että ei nyt ainakaan yliaikaiseksi menisi. Vauvan kokoon tai mahtumiseen ei ottanut mitään kantaa, mutta onneksi lupasi lähetteen tarkempaan arviointiin ensi viikon lopulle / seuraavan viikon alulle.

Kai sitä on odotukset tässä vaiheessa jo niin korkealla, että kun lääkärin näkee, niin sen pitäisi pystyä ennustamaan tarkka koko ja syntymäaika...

Nyt takaisin nukkumaan, heräsin jo kuuden maissa ja siksikin varmaan masentaa.

Bellona 36+0

Yhteistyössä