<<< MAALISMASUT HELMIKUUSSA >>>

Pimmi ja Angel... täällä myös ollaan ja vauvaa kasvatellaan. Pimmi, meillä onkin sama LA!!! =)
Huominen kokokontrolli jännittää, onneksi se on jo aamusta. huh! Tulen sit kertomaan kuulumisia.

Lähden nyt vähän urheilemaan aikani kuluksi, palaan myöhemmin kirjoittelun pariin..

ootus rv 36

Pimmi Täällä ei ole vielä kauheita tapahtunut. Menkkamaista jomotusta välillä ja äsken tuli kivuttomia supistuksia, mahaa vetää kovaks vähä väliä. Ja nyt iski vielä kauheen närästyksen. Niihä nuo monet sannoo että siitä se alakaa et ne supistukset ja kivut ruppee kovenemaan. Eilen oli kuopiossa käynti nii paikat oli parin sormen verran auennu.
Saa nähä ruppeeko tässä jotain tapahtumaan vai ei. Sais kyllä minun puolesta jo rueta tulemaan! :D

Heidi ja masukki 38+4 :heart:

Inksu81: Mehän se oltiin tai siis mun mies kanteli sitä vauvaa kaukalossa. Maailma on kuin onkin aika pieni. Musta oli tosi kivaa, kun sieltä pääsee aikaisessa vaiheessa kotiin harjoittelemaan vauvanhoitoa. Helmis oli 39 tuntia, kun hänet tarkastettiin lääkärissä ja siitä muutaman tunnin päästä lähdettiin kotia. Kätilö/omahoitaja itse ehdotti meille, että halutaanko lähteä. TOrstaina mennään painokontrolliin.

Ei tuota pikkuista malta olla tuijottamatta. Se nukkuu tuossa sohvan nurkassa, kun ei pääse siitä karkuun!! Kapaloa suosittelen, koska nukkuu tosi rauhallisesti (liiankin hyvin vielä.... mitä lie sitten myöhemmin...) unijaksonsa. Meillä kapalointi on miehen bravuuri, samoin kuin kakkapyllyn pesu. Hyvä, että saan vaipan vaihtaa, kun hän tahtoo harjoitella! Onneksi näin.

Limatulppa-G: Miulla ei tullut sellaista kokonaista klöntsiä ollenkaan. Kai sitä vähitellen irtosi?!? Toivotaan, että kaikilla tulppansa ulossaaneilla alkaa tapahtua pian!!!

Odotetaan jo innolla, että pääsee pikkuisen kanssa ulos kärryttelemään, kun on näin ihanan keväiset säät. Miten jo lapsia omaavat ootte aloittaneet ulkoilun vauvan kanssa??

Arvatkaa, oliko talon yks vanha pariskunta ihana tänään. Ne tuli soittamaan ovikelloa ja sanoivat kuulleensa uutisia. Yks toinen vanha setä oli kertonut, kun se näki meidän eilen tulevan kotiin. Niin tää pariskunta toi meille ihanan pienen punaisen ruusukimpun! Jotenkin liikuttavaa! Tää vauva on talon ainoa lapsi ja varmaan jääkin, jos ei ite tehdä lisää... Meidän kerrostalo on uusi ja tässä asuu meidän lisäksi yks nuoripari ja kaikki muuta on yli 50 vuotiaita/eläkeläisiä!! Kaikki nuoret taitaa rakentaa omakotitaloja tässä kunnassa... Tosin, sellaisessa talossa asuttiin myös mun ja veljeni lapsuusaikana. Vasta nyt siinä talossa on pikkuvauvoja, kun ne vanhukset on kuolleet/lähteneet vanhainkotiin.

Nyt etsimään välipalaa. Janottaa koko ajan ja nälkä iskee aina yllättävissä tilanteissa.

Misupai ja Prinsessapieni

Angel: No kyllähän mä sit tiedän kenen kanssa "puhun".. :D Tosin voisi olla mukavampaa jos siskos ei ois paikalla kun ollaan synnyttämässä. Vois olla vähän vaivautunut meininki. :$

Rhea, tasan rv 38

Nyt kun muistan niin alkuun. Rhea Se on jännä et vaikka kuinka minä rakastan sitä koiraa niin kun oli kyse lapsesta ja sen hyvinvoinnista niin silloin lapsi vaan yksinkertaisesti menee etusijalle. Tää ottaa koville, luopua koirasta, mutta onneksi se on aika lähellä että sitä voi käydä katsoo ja tiedän et sen on hyvä olla siellä. Tärkein on kumminkin aina lapsi, joten sitä sopeutuu vaikka mihin kun vaan lapsen olis hyvä olla. KAipaamme kaikki tosi paljon koiraamme silti :'(

Kellä oli limatulppa mennyt? olikohan Heidi? Mulla meni esikoisesta synnytyspäivän aamuna, se oli aikalailla kokonaisen näköinen, oikeestaan ihan nimensä mukainen "tulppa"!Sellainen paksu limaklöntti ehkä vähän harmahtava ja sen jälkeen alko tulla veristä limaa ja sit pitikin jo kohta lähtee sairaalaan kun supistukset koveni. Jospa sinä pääset tositoimiin piankin!!Onnea koitokseen :hug:

Mä en kerenny nyt lukee kaikkia kunnolla ni kommentoin vielä myöhemmin jotain.

Oma olo on oikeestaan aika hyvä, välillä supistelee, kyllä niitä useempi tulee päivässä ja välillä ihan kipeitäkin jo mut ei sen kummempaa. Vatsa on iso! Poikakin sano äsken et äitin masussa on iso vauva :heart:

enne ja aarre 38+5

Minä käväisin tänään neuvolassa. Sanoi että vauva voisi nyt syntyä koska vaan mutta epäili että voi mennä aikaa kun ei ole ollu mitään oireita.

Rv: 37+5
Paino: +460/viikko. Yht. 6,4kg
Turvotus: +-
Verenpaine: 130/65
Pissa: puhdas
Sf: 33
Tarjonta: Rt
Liikkeet: ++

Vähän väsyttää kun oli aikainen herätys ja sit olin vielä ostoksilla kaverin kanssa sen jälkeen. Patonkeja paisteltiin ja niistä tuli hyviä kun laitto paljon salaattia ym väliin.

Nyt antamaan Ellalle taas jotain välipalaa. :)

Misupai kuulostaa ihanalta teidän elo =) Onnea vielä kovasti!

Rhea joo, kyllä raja taitaa mennä tuossa, eli ei miehen exää synnytykseen, kiitos :D No, jokaisella meistä on exiä ja jokainen on jonkun exä, ei sille mitään voi. Luonnonlaki ;) Mutta mitä mieltä ootte muista puolitutuista? Kun meillä on semmoinen tilanne, että nyt parhaillaan on TYKSissä harjoittelussa yksi kaverin kaveri lääkäriopiskelija sekä kaverin kaveri kätilöopiskelija! Ja kun on kyse yliopistollisesta keskussairaalasta, nehän tunkee synnytykseen mukaan jos ei kiellä. Muutenkaan en kauhen mielelläni haluaisi ketään ylimääräisiä synnytykseen, varsinkin kun on ensimmäinen. Kätilöopiskelijan voin vielä sulattaa, nehän on oikeasti kiinnostuneita synnytyksestä, äidistä ja vauvasta, mutta suurin osa lääkäriopiskelijoista vain "kerää" synnytyksiä, kun niiden pitää tarpeeksi moneen osallistua, jotta opinnot voivat jatkua. Yleensä päästän kyllä aina opiskelijat mukaan, kerrankin olin gynellä ja neljä nuorta opiskelijaa yhdessä lääkärin kanssa tutki mun alapäätä (silloin oli kyllä kieltämättä kiusallista, varsinkin kun en ollut ihan varma, olinko juuri edellisenä viikonloppuna törmännyt baarissa yhteen miespuoliseen opiskelijoista ), mutta jotenkin tuo synnytys on ehkä semmoinen tilanne, että ei halua ainakaan ketään "pisteiden kerääjää" siihen töllistelemään. Mitä mieltä muut olette? Tämä oli gallup-kysymys! =)

Nyt taidan mennä tekemään iltapalaa ja katselemaan oscareita!

Sopuli 37+6 (neljän tunnin päästä rv 38!!!)

Pikkuvaemo: Kiitos rasvausvinkistä:) On se vähän auttanut. Mä olin rasvaillu (Body shopin raskausvoiteella) masua vaan aina suihkun jälkeen ja nyt kokoajan kun vähänkin kiristää. Kipu ja pistely on rauhoittunut hieman. Hyvä juttu.
Niin ja kiva, että sait leikkausajan teidän vauvalle suhteellisen helpolla.

Mulla oli tänään neuvola. Siellä ei mitään erikoista. Kaikki on mulla ja vauvalla hyvin. Neuvolantäti uskoo, että synnytys voi pian käynnistyä. Ja tota navanseudun kipua epäili kohdun tosi kovasta venymisestä/rasituksesta johtuvana. Mun masu on niin pinkee, ettei voi enempää ollakkaan. Se on muuttunut punaiseksi ja verisuonet on ihan pinnassa. Ettei oo ihme, kun pistelee ja viiltelee kovasti. Jos vaiva vaan lisääntyy äitipolilla pitää käydä. Ensi viikolla sinne viimeistään meen laskettuna päivänä 5.3. Neuvolaan en enää saanut aikaa. Täti sanoi seuraavaksi tulevan sitten meille..

Huomenna tulee jo 39 viikko täyteen. Ei kyllä oo supistusten ja todella täysinäisen olon lisäksi mitään oireita, että synnytys pian käynnistyisi :ashamed: Pisimmilläni oon ollut 39+3 raskaana. Tämä vauva taitaa pitää meitä kauemmin jännityksessä.

Pimmi: Oon kanssa kuullu, että uudelleensynnyttäjällä voi olla kovia jälkisupistuksia. Mulla oli toisesta hieman. Varsinkin imettäessä, eikä ollu mitään mukavia. Toivotaan, että ne supparit jäis tällä kertaa synnytyssaliin :D

Misupai: Ihana lukee teidän vauva-arkea ja samalla tietenkin toivoa, että se omakin pian alkaisi;)

Nyt antaan lapsille puuroo, iltapesu ja unisatu :)

Jade 38+6

No niin, nyt on kassi pakattu. Soittivat sairaalasta ja siirsivät tunnilla sinne menoa. Eli aamulla 8:lta sitten osastolle. Sektio tehdään luultavasti n. klo 9 - 10.

Ehkäisygallupiin sen verran, että sektion yhteydessä nyt sitten laitetaan piuhat poikki, eli sterilisaatio on sitten meidän ehkäisy.

No, nyt ei oikein enää pysty keskittymään mihinkään. Jos vähän saisi telkkua vielä tuijotettua.

Sopuli: Viimeksi en päästänyt kätilöopiskelijaa katteleen, kun synnytys käynnistettiin. Lääkärin mukana tuli lääkäriopiskelija, eikä siitä kysytty multa mitään. Siinä vaiheessa oli jo niin kovat tuskat ettei paljon kiinnostanutkaan. Nyt varmaan suostun synnytyksessä opiskelijoiden läsnäoloon. Äitipolilla en oo antanut opiskelijoiden tehdä sisätutkimusta. Niitä tehdään muutenkin ihan tarpeeksi usein..

Nyt täytyy mennä..isi kerkes jo laittaan puuron. Jospa mä teen pesut ja luen sadun ;)

Oonaliina onnea huomiselle :hug: :heart: !

Samoin Sopulille torstaille! Ehkä me ollaan kaikki yhtäaikaa
TYKS:ssä =)

Ite oon huomenna aamulla menossa taas verikokeisiin ja sit ne soittaa iltapäivällä TYKS:n äippäpolilta mitä aletaan tekeen, ties vaikka mullakin alettais käynnistään =)
Jalat on tänään ollu niin turvoksissa, ihanku sellaset elefanttitautisen, varsinkin nilkat... Kun niitä painaa ni on kuin muovailuvahaa, kauheet kolot jää ja kestää palautua. Tollanen turvotushan liittyy siihen hepatoosiin ja jos nyt sit arvot edelleen koholla ni luulen kyllä et käynnistävät. Mut karkauspäivänä en suostu mäkään synnyttään!!!

Eipä muuta, pakko mennä vähän sänkyyn nostaan jalat ylös jos noi pökkelöt edes vähän laskis turvotustaan... On oikeesti ihan kauheen näköset kun mulla normaalisti aika sirot nilkat ni meinas kyllä itku tänään tulla kun noi huomasin... Ai niin, kävin äidin luona mittaas verenpaineet, alapaine edelleen koholla, pyöri koko ajan 90 tienoilla, yläpaine oli 132-127..

Illanjatkoja!

:heart: :Ninni ja Muru 37+2

Oonaliina onnea kans täältä!! Kohta teillä on pikkuinen!

Joo, tehdään vaan treffit TYKSiin ;) Tuo karkauspäivä on kyllä hupaisasti tuossa tyrkyllä... että jos alkavat to käynnistää ja jos ei ihan hetkessä käynnistykään, niin... Mua ei niinkään tuo karkauspäivä haittaa, lähinnä hupaisaa =) Hui! Onkohan muissakin pinoissa näin paljon varaslähtöjenottajia?! Tuntuu tosiaan siltä, että täällä kaikki valmistautuu jo synnyttämään!
No, kaiken tän kohkaamisen jälkeen oon täällä varmaan vielä huhtikuuna alussa... :p

Sopuli

Kätilö/lekurigallup: Meiltä kysyttiin, saako lääkärikandimies tulla mukaan synnytykseen, kun siirryttiin saliin ammehuoneesta. Sanoin, että tottakai, koska pitäähän niidenkin jostain kokemusta saada. Ei häirinnyt mua laisinkaan, oli varmaan aika lailla samanikänen ja rupatteli mun miehen kanssa kaikenlaista. Teki sisätutkimuksen kätilön kanssa ja sit vertasivat "löydöksiä". En edes ajatellut ponnistusvaiheessa, että toisella puolella on kätilö ja toisella kandi. Olipahan apua ainakin riittämiin, kun vielä kätilöiden vuoro vaihtui ponnistusvaiheessa, niin mulla oli kaks kätilöä ja se kandi!

Onnea matkaan Oonaliina! Taitaa tosiaan suuri osa maaliskuisista syntyä etukäteen. Onpahan jaksettu odottaa ainakin melkein kiltisti. Meillä neiti on yöunilla ja kohtahan se varmaan jo tisua pyytää. Rinnat on kuin silikonit, ellei lypsä purkkiin. Käsin lypsämällä saa kevyemmän olon itselle. Pullosta sitten annetaan välillä, ettei mee maito hukkaan.

Vaatteista: Vaikka meidän neiti on pitkä, niin kaikki vaatteet, paitsi 50 cm body on sille isoja. Yöhaalari on Tutan 56cm ja se menis sinne kaks kertaa leveyssuunnassa ja pituutta lahkeissa ja hihoissa ihan liikaa. Onneksi ostettiin niitä pieniäkin ja varmaan jotain ostettava lisää. Meillä on vain 5kpl 50-56cm bodeja. Pöksyjä ei oo niin monia, mut nehän ei sotkeennu niin helposti. Katotaan, pärjätäänkö näillä.

Nyt suihkuun ja petiin, kun ei tiedä, milloin kutsu tulee!

Misupai ja Helmis-vauva 3 vrk

mju: Mulla on sellanen olo et täällä on tulossa iso vauva. Sf mitta tänään 33,5-34 cm ja viikkoja vasta se 35+2. Lääkäri veikkaili ihan normaali kokoseks, mut mun mielestä se ei sitä ees erityisemmin tunnustellut. Noh perjantaina meen ultraan niin sit saa vhänluotettavamman arvion. Tänään taas viimeks oon saanu kuulle useita kommentteja että kuinka mun maha on nii valtava jne. Tosi lohdullista. Ihmiset on niin hel..in tökeröitä kun kritisoivat vuolaasti raskaana olevien mahan suuruutta tai pienuutta ja kauhistelevat suureen ääneen. Tekis mieli välillä vetästä kuonoon!!! Noh..tuun pe kertoon mitä uä antaa painoarvioo. Toivottavasti pääset pian kuitenkin jo synnyttään niin ei tartte enempiä sunkaan sit murehtia vauvan kokoa.

Nyt tää ärripurri menee nukkumaan ja toivoo huomiselle aurinkoisempaa mieltä kaikin puolin....

Keskiviikon huomenta!

kandigalluppiin: Minulla jo kertaalleen mieskandi ollut neuvolalääkärikäynnillä ja olen edelleen sitä mieltä että harjotus tekee niistäkin mestareita.

Kiva kun nyt alkaa nukuttaan, kun on laahustellut ympäri kotia hela natten. Närästys on syvältä, täs ei enää Rennietkään auta. |O
Täytyy alkaa touhuaa jotain siivousjutskuja niin piristyy.

Palataan astialle :wave:

Leijonanmorsian ja masuvauva 38+2 :kieh:

Puutuuko kellään muulla yöllä kädet sinertäviksi ja sormet on jähmettyny koukkuun kun herää siihen että olkapäästä sormenpäihin asti pistelee!!! Tätä on jatkunu nyt toista viikkoa ja on tosi raivostuttavaa, käsi on kaiken aikaa turvoksissa ja kipee, puristusvoimaa ei ole yhtään :(
Tänään vielä vika lääkäri ja täytyy kai puhua siellä tästä.Neuvolassa olen puhunu, mutta vaikka mun "täti"on tosi mukava se ei juurikaan ota kantaa mihinkään tai sanoo, että tiedätkin jo ehkä tämän tai tiedät varmaan paremmin kun hän kun enemmän kokemusta alalta(itsekin siis hoitoalalla)! Painoarviotakaan en ole saanu vauvasta sitten vkon 32 lääkärin jälkeen ja sillon oli 2kg, mutta kenenkäs sf oli jotain 33cm luokkaa(vko 36) ja vauva huisin iso? Itselläni sf huitelee samoilla käyrillä ja olen koko ajan ajatellu saavani pienen vauvan, mutta...on se hyvä päästä tänään lääkärille!

Mä olen onnistunu jotenkin riitautumaan miehen kanssa ja päiväkausiin tuskin vaihdettu sanaakaan muuta kun ihan pakolliset! Tosi kurjaa tässä vaiheessa kun tuntuu, että kaipais ymmärrystä ja tukea valtavasti kaikkien vaivojensa kanssa ja synnyttämäänkin olis kivempi lähtee yhteisymmärryksessä :ashamed: Kait se tästä iloksi muuttuu :) Mä niin loukkaannuin tai pahotin mieleni kun mies ei sunnuntaina juurikaan huomioinu mun 30v pvää, vaikka en mä mitään ylenpalttista huomiota odottanutkaan! Eilen kävin ostaan itselleni myöhästyneen synttärilahjan...farkut ja kylläpä oli vaikee ostaa ja arvailla tulevaa kokoa.Kaipaan jo, että vois pukeutua tavallisiin kivoihin vaatteisiin, eikä "rössöttää"kun joku metsänpeikko!
Mies lupasi lahjakortin kauneushoitolaan synttärilahjaks, mutta ajattelin että se on parasta jättää raskauden jälkeen käytettäväksi mutta en nyt muista mitä iholle sitten tapahtuu kun imettää...onko rasvasempi? Mulla on raskausaikana ollu iho aika hyvä ja näpytön, enempi kuiva kun rasvainen.Pieniä luomia on vaan tullu runsaasti eri puolille kehoa!

Tulen iltapaivällä kertomaan lääkäri kuulumiset! Älkää kaikki jakautuko sillä välin, kun tuntuu että tänne ei jää ketään maaliskuulle asti
:whistle:

Katselin tuolta huhtihippusista jotta ovat mittailleet vatsanympäryksiään. Heillä luvut 120-150 välillä (cm). No nokkelana tyttönä otin mitan kauniiseen kätöseeni ja pyöräytin sen tuosta vatsan pulleimmalta kohdalta ympäri ja mikä lukema, 113cm :eek: Toivottavasti tarkoittanee sitä että vauva laskeutunut ja syntynee pian. SF mitta viime keskiviikkona 32.
G:minkähänlaisia mittoja muilla maaliskuisilla?

Leijonanmorsian 38+2

Huomenta

vaihteeksi täältäkin. Tänään on tasan kuukausi meidän laskettuun aikaan!

Oonaliinalla on varmaan jo vauva sylissä, onnea sinne! Ja kiva Misupai että olet jaksanut kirjoitella, tuntuu että melkein kaikki muut nyyttinsä saaneet on kadonneet... Onko joku käynyt katsomassa, onko joku perustanut jo maalisvauvoille oman pinon?

Kateellisena olen lueskellut näitä teidän jakautumistarinoita, kun itsellä ainoa "merkki" oli vuorokauden kestänyt alaselän jomotus, joka sekin meni ohi. Huomenna on onneksi lääkäriaika, niin osaa sitten vähän paremmin varautua siihen, miten pitkään pitää vielä odotella. Toisaalta jos vauva on kovinkin pieni niin hyvähän olisi, että pysyisi vielä sen kuukauden masussa.

Mistä huomaa, että vauva laskeutuu? Viikko sitten neuvolassa täti sanoi vauvan olevan alhaalla mutta ei laskeutunut, ja nyt viime päivinä hengästys ja kumartelut on vaihteeksi helpottaneet, mutta mahan muoto ei ole kyllä mitenkään muuttunut.

Nyt siivoilemaan, mulla tulee kaveri kylään koko loppuviikoksi. Kiva kun saa muutakin ajateltavaa kuin odotuksen! Kotona on ollut vähän tylsää, kun miehen hiihtoloma on ohi juuri kun totuin siihen, että voi kaiket päivät puuhastella yhdessä.

Bellona 35+6

Leijonanmorsian: hurjia mittoja kyllä ovat mittailleet! Kaivoin nyt heti mittanauhan esiin ja se näytti 92 cm. Viimeksi kun mittasin viikolla 30 se oli 88 cm joten ihmeen vähän kyllä kasvanut. No, juuri ja juuri alakäyrillä on menty koko ajan... (sf viimeksi viikolla 35+0 oli 29 cm "hyvällä tahdolla" eli yläkanttiin mitattuna)

Bellona vielä

Mahanympäryksestä: Oli muuten todella iso yllätys kun äsken mittasin mahan ympäryksen: 114cm...vaan ja silti jokainen ihminen jaksaa kauhistella sen kokoa. Mittaan sen illalla uudestaan, mulla kun tuntuu illalla olevan pötsi aikapaljon isomman olononen kun näin aamuisin. Onko muilla mahan koossa huomattavaa eroa eri vuorokaudenaikaan? Eihän toi mahan ympärys tosin kaikkea kerro...ite oon 174cm pitkä ja ennen raskautta ihan normaalivartaloinen 70kg nyt tosin 20kg muhkeempi :/ Ois kiva kuulla muuidenkin masun mittaajien pituudetsa ja painoista.

pitkäkoipi + fiina 35+3 ja tänään jo paljon paremmalla mielellä :D

Täällä mahan ympärys 123cm(apua)ja pituutta 160cm, lähtöpaino normaalin ylärajoissa ja nyt tullu lisää yht.18kg! Tosin mun mahaa ei ole kauheesti kummasteltu, mutta ei ehkä niiiin erotu kun meijeritkin valtavat! Ostin just imetysliivit F85 eikä juuri kasvun varaa niissäkään! Tosi tukalaa olla näin ISO :kieh:

G Mulla oli 35+3 sf-mitta 37cm, samoin 37+0. Sitten viimeks 38+0 se oli sentin pienentyny, eli 36cm on nyt, vaikutti ku vauva laskeutu =)

Täällä ei ole tapahtunut mitään uutta, ei tämä kaveri taija halutakkaan ulos =D
Saunan jälkeen tuli vaan väsyny olo ja sänkyyn mennessä vähä jomotti alaselkään mut oli kait ne ohi menny ku olin nukahtanu =D
Maha on vähä löysänä ja taas kovettunu heti aamusta alkaen..mutta missä viipyy kivut!

Noh..tulloo ku on tullakseen, pää leviää jos vaan ootan ja mietin et joko joko..
Vaikka on helpommin sanonttu kun tehty!:D

Heidi ja masukki 38+5 :heart:

Mahanympäryksestä: esikoisen aikaan oli melki viimesillään aika tasan 100cm, nyt ehkä joku viikko sitten mittasin 119 :LOL: vähän isompi :whistle:

kätilö/lääkärigalluppiin... kyl mä päästäsin varmaa yhen harjottelijan kattoo synnytystä, jos esim harjottelija kulkis lääkärin kanssa, mutten mä suostuis kuitenkaa jos tyyliin kymmene kätilöharjottelijaa olis yhtäaikaa kyttäämässä mun ponnistusvaihetta..

bellona: Ippu perusti maalisvauvoille oman pinon, mutten oo käyny siellä vielä kurkkimassa.. taitavat jo vauvan saaneet olla siellä kotona nyyttejänsä kanssa niin kiireisiä, ettei enää koneella kerkee istuskelee näin ahkeraan kun me vielä mahojemme kans :LOL:
saa nähä kui itelle käy kun tää meijän pikkunen joskus päättää syntyä..

eilen kävin neuvolassa, ei mitään ihmeitä.. oma neuvolatäti oli lomalla ja nyt sijainen.. sellanen ihan ok vanhempi rouvashenkilö... rutiinitarkastukset teki ja sit saatii lähtee..
puol tuntia se sai aikaa silti kuluu, vaikka musta tuntu et ei siellä mitää tapahtunu..
kun se alko kuuntelee sydänääniä ja mä kiskoin paidan ylös nii tokas vaan, et "oot vähän kyljistä revenny" no aijaa!! ihan kun en olis ite huomannu!!!!! :kieh:
ja mitä sitten.. jonku verran on arpia justii kylkiin tullu, muttei mun mielestä mitenkää hirmu paljo, nii alko oikei ottaa päähä ku piti mainita..
ja sit mun piti vielä sanoo sille että kirjotaks tähä neuvolakorttiin mitää... meinas unohtaa senki...
no joo...

isäntä jäi sitten eilen viikon sairaslomalle, jalassa jännetuppitulehus.. mitenköhän sitä osaa tän oman elämän rytmittää kun se tuossa nyt pyörii päivälläki.. meinaa sairasloman jälkee sillä jatkuu suoraan viime vuoden kesäloma (2vko) ja sit talviloma (1vko)..
ja jos vielä jaksaa kotona olla, nii pitää sit isyysloman siihen perään...
vähän kyl veikkaan, et se siirtyy tuonne kesälle... kuhan tää kk jaksellaan toisiamme katella :LOL:

nyt pitäis lähtee syömää jotai... kaveri tulee poikansa kanssa käymää parin tunnin päästä, jos sitä jotai herkkua hakis ennen sitä kahvin kans :p

äiskä äiskä ja masuvauva 38+0 (H-hetki lähenee ;) )

Yhteistyössä