<<< MAALISMASUT HELMIKUUSSA >>>





NIMI~~~~~SYNNÄRI~~~~IKÄ~~~~MONESKO~~KUMPI

25.2
Skog~~~~~~~~~KSKS~~~~~27v~~~~1.

[/b]26.2
Muumi82~~~~~~KSKS~~~~~25v~~~~2.

28.2
LapsetOvatElämäni~~OYS~~~~~~~~~3.


29.2

Maria86~~~~~~OYS~~~~~~21v~~~~2.


1.3
Misupai~~~~~~NKL~~~~~~~~~~~~~1.
Pikkismasu~~~~HYS~~~~~~~~~~~~~2.

2.3
Mavi~~~~~~~~KYS~~~~~~27v~~~~~1.
Iiris~~~~~~~~Jorvi~~~~~~33v~~~~~1.
Maria82~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~2.


3.3

Alisa~~~~~~~~~~~~~~~~26v~~~~~1.
KristaTyttö~~~~~~~~~~~~22v~~~~~1.
Tansuli~~~~~~PHKS~~~~~26v~~~~~1.
Momo~~~~~~~Jorvi~~~~~~~~~~~~~2.
Mamuliini80~~~TAYS~~~~~~~~~~~~~2.
Ninnukka02~~~KYS~~~~~~~~~~~~~3.
Korventyttö~~~KAKS~~~~~32v~~~~3.ja4.

4.3

Emildan~~~~~PHKS~~~~~20v~~~~~~2.
Marmeladi~~~~LKS~~~~~~29v~~~~~3.

5.3
Jiksu~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~1.
Hexodus~~~~~KOS~~~~~36v~~~~~~1. (enkelipoika 03/07)
Mimmi08~~~~~SATKS~~~~26v~~~~~~1.
BiaBIa~~~~~~~NKL~~~~~~~~~~~~~1.
Terttu77~~~~~TAYS~~~~~~~~~~~~~2.
Malla29~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~3.

Olive77~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~3.
Sipuli~~~~~~~PHKS~~~~~~~~~~~~3.
Jade80~~~~~~TAYS~~~~27v~~~~~~3.


6.3
Jennah~~~~~~TYKS~~~~~~~~~~~~~1.
Zussu~~~~~~~TYKS~~~~29v~~~~~~1.

Enne~~~~~~~~KYS~~~~25V~~~~~~~2.
Lampukka~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~2.

7.3
Tiila~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~1.

Cicilisko~~~~~~KSKS~~~~~~~~~~~~1.
Heidi1985~~~~~KYS~~~~23v~~~~~~1.
Loka~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~2.
Iinux85~~~~~~~~~~~~~22v~~~~~~3. enkelityttö 12/06

8.3

Härkäneito~~~~Kättäri~~~19v~~~~~~1.

Hannaro~~~~~~~~~~~~17v~~~~~~~1.
Minna27~~~~~~KSKS~~~~~~~~~~~~5.

9.3
Rusina83~~~~~~~~~~~~24v~~~~~~1.
Rohmutti ~~~~~~HYS~~~~29v~~~~~2.

Krisal ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~2.
Leenuski ~~~~~~SeKS~~~29v~~~~~~3.

10.3
LauraN~~~~~~~NKL~~~~24v~~~~~~1.

Leijonanmorsian~~TAYS~~~26v~~~~~1.
Enkeli-82~~~~~~NKL~~~~25v~~~~~~?
Marian-81~~~~~OYS~~~~26v~~~~~~2.
Tessa82 ~~~~~~EPSHP~~~25v~~~~~2.

11.3
Rhea~~~~~~~~KPKS~~~~25v~~~~~~1.

Riksu82~~~~~~TAYS~~~~25v~~~~~~1.
Ilona79 ~~~~~~Jorvi~~~~28v~~~~~~1.

Äityliini83~~~~~TAYS~~~~23v~~~~~~1.
Oohlalaa~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~1.
Nemi~~~~~~~~~~~~~~~20v~~~~~~1.
Nipu82~~~~~~~Jorvi~~~~25v~~~~~~2.
Mörkö ~~~~~~~~~~~~~~31v~~~~~~3.
Tutteli78~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~3.


12.3
Sopuli83~~~~~~TYKS~~~~~~~~~~~~1.

Äiskä äiskä~~~~KSKS~~~~24v~~~~~~2.
Zippadappadui~~KYS~~~~~~~~~~~~~2.


13.3

Funny ~~~~~~~TYKS~~~~27v~~~~~~1.
Mama-L~~~~~~KSKS~~~~20v~~~~~~1.
Oikukas~~~~~~KOS/H~~~23v~~~~~~1.

Krisu81~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~2.

14.3
Mju ~~~~~~~~TAYS~~~~~20v~~~~~~1.
Hope08~~~~~~VAS~~~~~31v~~~~~~5.


15.3

Möttönen~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~2.
Nasu85~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~2
Anneli-2 ~~~~~~KSKS~~~~38v~~~~~~2.
Suvitus´~~~~~~~KOS~~~~22v~~~~~~2.


16.3
Sienna~~~~~~~OYS~~~~28v~~~~~~~1.
Hetax-85~~~~~Kättäri~~~~~~~~~~~~1.
Magdaleena74 ~~~~~~~~~~~~~~~~~2.
Veera81~~~~~~NKL~~~~25v~~~~~~~2.
Nippis~~~~~~~TAYS~~~~~~~~~~~~~2.
Ninni78~~~~~~TYKS~~~~29v~~~~~~~3.
???
-Äippä-84 ~~~~~PHKS~~~23v~~~~~~~3.

17.3
Apilaniitty ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~2.
Ippu~~~~~~~~KAKS~~~23v~~~~~~~~2.

Taaperox3 ~~~TYKS~~~~25v~~~~~~~~4.



18.3
Mrs Fox~~~~~~PKKS~~~~~~~~~~~~~1.
Siideri~~~~~~~PHKS~~~29v~~~~~~~~2.
Valvatti~~~~~~~~~~~~~32v~~~~~~5.ja6.

19.3

NallePuh25~~~~~~~~~~25v~~~~~~~~1.
Taggy ~~~~~~~~~~~~~22v~~~~~~~~1.
Jentsukka~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~2.
Oonaliina~~~~~TYKS~~~~35v~~~~~~~4.

Mollamamma~~~KYS~~~~26v~~~~~~~4.

ÄitiPianViidelle~~Ras~~~~31v~~~~~~~5.
MammaMuu~~~MKS~~~~32v~~~~~~~~8.



20.3
Viivi ja Vagner~~KYS~~~~29v~~~~~~~~2.

Mimmi78~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~2.
Suhina~~~~~~KPKS~~~~35v~~~~~~~2.
Piutsuli~~~~~~K-HKS~~~~~~~~~~~~~3.
Tyrannosaurus~~~~~~~~~~~~~~~~~~3.

21.3
Maalainen86~~~SeKS~~~21v~~~~~~~~1.
Saini81~~~~~~Ranska~~27v~~~~~~~~1.
Ahaa~~~~~~~~~~~~~~22v~~~~~~~~2.
Jonskunäiti~~~~TAYS~~~27v~~~~~~~~4.
Maalis-äippä ~~~NKL~~~~~~~~~~~~~~?

22.3
Riinu~~~~~~~~TYKS~~~32v~~~~~~~~1.
Tyynex~~~~~~K-SKS~~~~~~~~~~~~~1.

Erel~~~~~~~~Jorvi~~~~22v~~~~~~~~2.

23.3

Minttu82 ~~~~~~~~~~~24v~~~~~~~~1.
Kinsella~~~~~~KYS~~~~20v~~~~~~~1.
PJM~~~~~~~~Kättäri~~~29v~~~~~~~3.
Me6~~~~~~~~NKL~~~~38v~~~~~~~~5.

24.3
Pikkulintu77~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~1.
Pikkuvaemo ~~~~NKL~~~30v~~~~~~~~2.

Amalia- ~~~~~~KYS~~~~23v~~~~~~~~3.

Maalismama ~~~KYS~~~~~~~~~~~~~~3.
Inksu81~~~~~~NKL~~~~26v~~~~~~~3. enkelipoika 03/07


25.3
Hemilia~~~~~~~~~~~~~22v~~~~~~~~1.
Tilli78~~~~~~Kättäri~~~~28v~~~~~~~~1.
Emminmamma~~TYKS~~~~~~~~~~~~~~2.
Marzo ~~~~~~~PHKS~~~29v~~~~~~~~2.

26.3
Piipi77~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~1.
Ootus~~~~~~~~~~~~~~25v~~~~~~~~1.
Jensku83~~~~~TYKS~~~~24v~~~~~~~~2.
Pimmi84~~~~~~OYS~~~~23v~~~~~~~~2.
Liian iso perhoseksi ~~PKKS~~33v~~~~~~2.
Margit~~~~~~~TAYS~~~~33v~~~~~~~~2.
Heikku83 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~4.

27.3

Taniija~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~1.
Nita82 ~~~~~~~KOKS~~~~~~~~~~~~~1.
Bellona~~~~~~~~~~~~~~29v~~~~~~~1.
Helmi34 ~~~~~~~~~~~~~35v~~~~~~~2.
Äiti lokakuu~~~~KPKS~~~35v~~~~~~~~3.


28.3
Laura86~~~~~~~~~~~~~20v~~~~~~~1.

29.3
Taimi~~~~~~~~KOKS~~~29v~~~~~~~~1.
Vaaka-70~~~~~K-SKS~~~37v~~~~~~~~1.
Mami-04~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~2.
Mamma-Miia~~~~~SatKS~~~21v~~~~~~2.
Piitsi82~~~~~~KOKS~~~~25v~~~~~~~~2.

30.3
Angel08~~~~~~TYKS~~~~26v~~~~~~~~1.

Pitkäkoipi~~~~~~~~~~~~25v~~~~~~~~1.


31.3
Viivi-85~~~~~~EKKS~~~~~~~~~~~~~~2.
Kleopatra~~~~~Jorvi~~~~28v~~~~~~~~3.



Eli mun laskujen mukaan meitä maaliskuisia mammoja ois 135!!!

Siirtynyt huhtikuisiin:
Huvikummunvääpeli.....KSKS...........30v.....................2.
Heili Karjalasta.............EKKS...........26v.....................3.




:heart: :heart: :heart: Pienokaisensa enkeleille menettäneet: :heart: :heart: :heart:

********Kuusikon äiti rv 21**********
**********Myymä rv 14+4**********
*********Danjuska rv 11+5*********

--------------------------------------------------------------------------------------

:heart: :heart: SYNTYNEET MAALISKUISET: :heart: :heart:

BiaBIa:
24.1. klo 21.46 meille syntyi terve ja reipas poika 2515g ja 42,5 cm. Poika on edelleen vastasyntyneiden valvontaosastolla, harjoittelemme syömistä, ja ehkä jos kaikki menee tänään ja yöllä hyvin saan hänet huomenna kanssani tänne osastolle! Ihana ja suloinen pieni mies, äidin silmät kostuu täällä kun kirjoittaa :heart:

Nippis:
30.1. Täällä Tampereen päässä syntyi illalla pieni poikavauva :D painoa oli 2060g ja pituutta 45cm. Synnytys oli nopea ja kipeä, mutta siis onneksi ei mennnyt kauaa (ei taas muistanutkaan kuinka kipeää tekee..., onneksi on ohi) Vauva on lasten osastolla ja voi hyvin. Täällä sitä ihmetellään uutta perheen jäsentä :)

Korven Tyttö:
31.1. Syntyivät meidän Kamut rv 35+3. :heart: :heart: Synnytys eteni nopeasti ja en ehtinyt saada muuta kivunlievitystä kuin ilokaasua. Avautumisvaihe kesti 3h ja kun kalvot puhkahkaistiin A-vauvan ponnistin maailmaan yhdellä ponnistuksella ja B-vauva tuli perässä ilman ponnistusta. Tyttöjen mitat olivat Neiti A: 2365g klo 18.22 ja Neiti B: 1740g klo 18.25.
Synnytys oli nopea mutta helppo, itse pääsin jo eilen kotiin ja tytöt tämän kuun lopussa. Neidit ovat keskoskaapeissa, mutta hengittelevät ja syövät itse.

Me6:
1.2. Raskausmyrkytys eteni rajusti joten perjantaina päätettiin purkaa raskaus. Meille syntyi sektiolla kuvankaunis prinsessa rv. 32+5 1.2 klo 12.12 2200gr, 46,5 cm. Tyttö Lastenklinikan teholla, mutta tila vakaa.

Riksu82:
9.2.08 klo. 12.07 rv 35+4 syntyi pieni tyttö vauva. Paino 2260g, pituus 45cm.Vauva oli ehtinyt saada nukutusaineita ja tarvitsi hieman virvottelua. Vauva joutui keskolaan ennenaikaisuuden vuoksi. Oli päivän sokeritipassa ja kahdesti on nyt ollu valohoidossa. Nenämahaletku syömisen tukena, mutta muuten voi ihan hyvin.

Ippu:
8.2.2008Meidän perheeseen syntyi pieni tytöntylleröinen rv 34+4. Lapsivettä lorahteli 34+1, ja synnytystä käynnistettiin oksitosiinilla rv 34+3, mutta vasta toinen käynnistelypäivä johti tositoimiin! Neiti oli viikkohin nähden hyvänkokoinen; 2870g, 48cm ja pipo 32,3cm. Synnytys oli lyhyt; avautuminen 4 tuntia, ponnistaminen 11 min. Jälkeisvaihe otti vähän aikaa; 1h11min, eikä sekään johtanut mihinkään, vaan istukka irrotettiin lopulta spinaalipuudutuksessa käsin.

Härkäneito:
Meille syntyi pikku prinsessa 16.2 klo 21,12 kätilöopiston haikaranpesässä. paino 2540g pituus 46,5 cm ja pipo 33,5cm. Vedet meni la. 14,30 ja siitä alkoivat kovat supistukset. Synnytys oli kivulias ja nopea.Ponnistusvaihe kesti 22min.

Hexodus:
Meidän hurmuriprinssi syntyi vesimiehen aikaan, suunnitellulla sektiolla tiistaina 19.2.2008 klo. 11.40. Rv. 37+6
Painoa ihanuudella oli 3600g ja 50 cm silkkaa jäntevyyttä ja herran pipon numero oli 37 cm :heart:

Misupai:
Meidän prinsessa syntyi 23.2 kello 21.14 pitkän päivän jälkeen. Painoa on 3084g ja pituutta 51cm. Pitkä ja siro tyttö. Perhehuoneessa ollaan ja nautitaan, isä on ihan myyty! Niin on äitikin.



------------------------------------------------------------------------------------


Ja tässä vielä linkki heinäkuun keskusteluun:

http://keskustelu.kaksplus.fi/t800446

Ja elokuun elot löytyy tuolta:

http://keskustelu.kaksplus.fi/t828590

Ja syyskuun supinat täältä:

http://keskustelu.kaksplus.fi/t850775

Lokakuun lurinat:

http://keskustelu.kaksplus.fi/t869854

Marraskuun mutinat:


http://keskustelu.kaksplus.fi/t890837

Joulukuun jutut:

http://keskustelu.kaksplus.fi/t912584

Tammikuun tarinat:

http://keskustelu.kaksplus.fi/t933169


Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
KPKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus
 
Kohta aletaan oikeen urakalla jakautuun, jos nyt muutama viikko vielä kestettäis! Ihanaa oikeesti kun alkaa H-hetki läheneen!!! Mulla ainakin ihan sama fiilis kun Pikkuvaemolla eli tuntuu kun oisin ollu raskaana jo 2 vuotta...

Mulla ollu kauhee paineen tunne alavatsalla koko päivän, kävely kovin inhottavaa... Muilla vastaavia oireita? Koitin päivällä soittaa neuvolaan mut eihän sinne taaskaan päässy läpi... Lähinnä oisin tosta mun turvotuksesta kysyny, se onneks laskenu päivän mittaan.

Gallupiin otetaan edelleen vastauksia mielellään vastaan, ja kysymyshän oli niille joilla ennestään lapsia että millä viikoilla ovat syntyneet ja minkäkokoisia ovat vauvanne olleet! Kiitos!

:heart: :Ninni ja Muru 33+4


Tässä nyt sitten toisia listoja:

MITÄ PAKATA SAIRAALAKASSIIN:

-neuvolakortti
-siteitä (yömallisia)
-panadol
-hiuslenksut+harja
-shampoo+hoitoaine
-säärystimet
-imetysliivit+liivinsuojia (jos käy niin hyvin et alkaa maitoa tuleen kunnolla jo sairaalassa)
-miehen boxerit
-kamera+laturi
-oloasu
-aamutossut
-meikit
-dödö
-lukemista
-korvatulpat
-bepanthen tai lansinoh-imetysvoide
-vauvalle tutti (joissain sairaaloissa pihejä )
-kännylaturi
-hammasharja ja -tahna
-sukkia
-huulirasva
-kasvojen pesuaine
-kosteusvoide
-kukkaro mahdollisia kanttiinikäyntejä varten

MITÄ VAUVALLE JA ITSELLE TARVII/KANNATTAA OLLA VALMIINA:

-vaippoja
-bodeja
-sukkahousuja
-bepanthen/sinkkivoide
-äidinmaidonkorvike
-tutteja
-tuttipulloja
-puklurättejä
-siteitä
-panadol supot vauvalle ja tabl. itselle
-keittosuolatippoja
-niistäjä
-puhdistusliinoja
-vanupuikkoja ja -tuppoja
-desinfiontiaine, ei kirvelevä!
-talkki
-liivinsuojat
-lämpimät ulkoiluvaatteet vauvalle
-pulloharja
-perusvoide/ceridal-öljy
-rintakumit
-rintapumppu tarvittaessa
-patjan kosteussuoja
-amme
-kylpypyyhe
-kylpyvaahto/pesuneste
-itkuhälytin
-sitteri
-kynsisakset
-vauvan hiusharja
-cuplaton-tippoja jos vauvalla vatsavaivoja
-pehmeä lusikka
-D-vitamiintipat
 
Täällä olen nyt 2 päivää maannut kuumeessa ja veto on aivan täysin pois. Kuume hipoo 39:ää ja tuntuu että yskiessä keuhkot tulee pihalle. Eilen sain hetkellisesti Buranalla kuumeen laskettua, mutta aina se vaan kohoaa takasin. Äsken otin 2 Panadoll Zappiä ja nyt hiki virtaa.
Tää sairastaminen raskaana ollessa ei kyllä ole mitään herkkua
Tytölläkin nousi viime yönä kuume ja täällä sitä ollaan kaksin levätty ja pidetty toisistamme huolta. Eilen en pystynyt mitään syömään, mutta tänään olen jopa yhden kuuman kupin saanut vatsantäytteeksi.
Tuntuu, että jos syö niin samantien oksettaa.
Toivotaan, että tämä tästä nyt helpottaisi, sillä yskiessä paine tuolla alapäässä on huolestuttavan suuri

LOE Paljon voimia sinne teille. Meillä tyttö oli viime keväänä keuhkokuumeessa ja minä myös sain silloin tapella, jotta saisin tytön hoitoon. Se oli 2:een otteeseen sairaalassa, kun alkoi sitten keuhkokuumeesta selvittyään oksentamaan verta. Sitten olikin jo verenmyrkytys. VOIMA .

Nippikselle ja koko perheelle onnittelut pikkuruisen vauvan johdosta Ihanaa , kun alkaa näitä vauvoja tulla meitinkin ketjuun.

Gallupiin..
40+6, 3150g ja 49cm
38+6, 2555g ja 47 cm

Mun hommat jäi nyt hieman kesken tän sairastelun vuoksi, mutta toivotaan että ehdin vielä kaikki vaatteet pestä ja hommata kaiken puuttuvan. Puutteita meinaan on vielä!

Nyt en jaksa kuempaa tässä koneella olla joten palailen kun vointi on parempi

kleopatra ja ihmemies
 
Suoraan Kelan sivuilta.

Jos palkan ennakonpidätys on alle 20 prosenttia, vanhempainpäivärahan ennakonpidätys tehdään kuitenkin vähintään 20 prosentin suuruisena, jollei etuuden saaja hae veroviranomaiselta muutosverokorttia vanhempainpäivärahaa varten.

Eli siis jos muutosverokorttia ei hae niin sitten menee aina vähintään se 20%

 
Kleopatra noinhan se oli, siis muutosverokortti piti hakea kelaa varten, ja vielä hakiessa ilmoittaa että tulee sosiaalietuutta varten. Kiitos infosta, nyt kaikki pikaseen verotoimistoon!!! Mulle kyllä neuvottiin kelassa noi jutut, kyllähän mä nyt muistan kun tässä näen Kleopatran tekstissä mustaa valkoisella :LOL: :LOL:

Mähän siis hain jo ton muutosverokortin ja sain sen 10% kortin mitä niin monet täällä ihmetteli...
 
Käynpäs äkkiä laittamassa BiaBialle ja Nippikselle perheineen suuren suuret onnittelut pienen pienistä pullaposkista :heart: :flower:

Hurjaa että on jo ensimmäiset maaliskuiset syntyny :eek:

Galluppia oli lasten syntymäpainosta ja meillä tuo esikoispoika syntyi rv 40+1. Mitat oli 3470 g ja 51 cm että ihan normi paketti.

Viime viikolla laitoin vihdoin ja viimein edes jotain vaatteita vauvalle valmiiksi ja kelakin on vihdoin ja viimein saanu äitiyspakkauksen matkalle. Tuo Oulun kela kun on niin älyttömän nopea :headwall:
Sairaalakassin pakkaan varmaan sitten viikkoa ennen laskettua aikaa (kuten viimeksikin), mutta eiköhän täällä ole kaikki suurinpiirtein valmiina kun näiden ikäero on niin pieni että kaikki on jo paikoillaan esikoisen jäljiltä :)

Nyt täytyy lähtä laittamaan itteni valmiiksi että pääsis kauppaan...

Tilasin muuten H&M:lta semmosen raidallisen äitiyspaidan ja voi juma, että mä näytän ihan rantapallolta tämä päällä :LOL:

Pimmi 32+1
 
Nippikselle ja miehelle onnea pikkuprinssistä :heart: Hyvä et kaikki on hyvin =)

BiaBIalle onnea kotiin pääsyn johdosta

LOE toivottavasti teilläkin ruvetaan paranemaan pikkuhiljaa,ikäviä nuo sairaudet =(

Mä siellä koekaniini ultrassa kävin eilen ja vauvan koko arvioksi tuli 1800g,sit oli neuvolas muutenki hiljasta ni kävin viel siel,ku ois normaalisti ollu huomenna sinne aika,ni pääsin nyt yksil ajeluil.
rv:t eilen 31+4
hb 110
Rt
paino +100g/vk yht.4.2kg
sf 31,esikoisesta oli loppuaikoina 32,et nyt taidetaa mennä reippaasti yli
:eek:
pissa puhdas
syke vahva,ei kuiteskaa sanonu lukuja ääneen
RR 122/73

Oli se kyllä kiva päästä masuun kurkkaamaan vaikka must oliki tosi epäselvä kuva( 2D),mut kyl sielt jotai erotti :heart:

G : 41+1 3495g,49cm

Nyt ois taas siivottu,et koht ei enää tartte istuu ku kivut iskee :kieh: mut on se mukavampi olla ku ei oo rojua jokapuolella lojumassa :)

Huomenna lähdetään reissuun ja palaillaan vasta maanantaina,et hyvät viikonloput kaikille,jos en enää ehi tänne.Hyvää ilmaa luvannu taas huomiseks,mut niinhän se on joka talvi ku mä päätän lähteä veljen luo ni aina ollu kauheet kelit ajaa,vaikkei lunta muuten koko talvena oliskaa,just niin mun tuuria.

Piitsi ja VilmaIisakki 31+5

Kiitti Ninnille taas uudesta pinosta!
 
Niin nimenomaan se pitää hankkia sitä sosiaalista etuutta varten. Mulla prosentti on 16. Ihan jees.
Ja joku sanoi, että olisi sama, että maksaako veroina valtiolle vai korkoina pankille niin kyllä se on niin että ne korot on jokatapauksessa maksettava, niistä vain saa sen vähennyksen vero%:iin.
Meilläkin kun on tuore talolaina niin ihan kivat vähennykset sain kun ilmoitin korkojen määrän verotoimistoon.
Tokihan ne voi sitten vähentää myös siinä vaiheessa kun veroehdotus tulee, niin ilmoittaa kuinka paljon on edellisenä vuonna maksanut korkoja, mutta mun mielestä on kivempi kun hyödyn saa kuukausittain niin että jää sitten vähän enemmän ?:ja korkojen maksuun.

kleopatra edelleen :wave:
 
Pakko korkata helmikuun pino...oon taustaillu ahkerasti vaan, jotenki omas ei oo ollu mitään uutta kerrottavaa. Kaikki sujuu ok..vauvan kamppeita oon peseskelly viime päivät ja pian tarvis päättää kaukalon malli...tyypillisesti viä hommaamati.. :kieh:

galluppia

Tyttö 41+4 3930g 51cm
Poika 39+4 3870g 51cm
Tyttö 38+3 3130g 48cm
Poika 39+3 3615g 47cm

Tää vitonen syntyyki sit varmaan rv 42... :kieh:

hope08+NyytiTyllerö 33+6
 
Mä tykkään Kleopatra kanssa kun on ne rahat heti käytettävänä, siis silleen et nyt jo laskettu noi meiän asuntolainan korot siihen prosenttiin... Katotaan sit ens vuoden keväällä et tuleeko niitä mätkyjä vai ei. Mun tarvii vielä joka tapauksessa käydä tän vuoden puolella verotoimistossa jos otan kesälomarahat tänä vuonna, olin kyllä vähän suunnitellu et ottaisin ne vasta ens talvena kun ois sinne reissuun tarkoitus lähteä, siitä tulee ihan kiva lisä matkakassaan kuitenkin =)

Ja Ninni edelleen =) :wave:

PS. Muiden kampaajalla käyntien innoittamana ajattelin alkaa hiusten värjäysurakkaan, ensin pohja alle ja sit raidat päälle. Ostin kampaamoliikkeestä kunnon silikonisen raitahupunkin ni saa toi mun kuopus tulla apuriksi nyppiin hiuksia hupusta.

Niin ja mun sisko just soitti ja sanoi menevänsä synnärille vähän käyrille kun vauva ollu tänään vähän vaisumpi masussa, hänellä siis laskettu aika viikon päästä, hui, kun jännää, voi kun ois ihanaa jos hänkin sais jo vihdoin sen nyytin syliinsä :heart: :heart:
 
Ninni taitaapi mennä mein kaksinpuheluksi tämä ilta... :D

Oma tila tässä hieman nyt helpottanut, voi kunpa kuume pysyisi poissa :snotty:

Mulle tulee lomarahat huhtikuussa, kun mulla loppuu työsoppari silloin, mutta olen sillekin jo laskenut valmiiksi vero%. Odottelen vain vielä sitä äippärahapäätöstä, mitä siis ei vieläkään kuulu. Pitänee huomenna soittaa tuonne palkanlaskijalle ja kysyä mistä kiikastaa kun ei saa tietoja Kelalle aikaiseksi :/

Tuossa sivusilmällä katselen Boldareita ja siellä eletään jänniä hetkiä :D

Mulla neuvola ensi viikolla ja ihan kiva nähdä mitä tuolle painolle on käynyt kun ei pysty syömään. Masu on edelleenkin hyvin pieni, niin omasta kuin muidenkin mielestä. Saa nähdä että joko tulee passitus kokoarvioon... :eek:

Nyt mä meen taas :wave:
 
Kleopatra joo ei näytä täällä muita olevan kun me 2 :LOL:
Mäkin istun tässä koneella nyt hiusväri päässä aikaa kuluttamassa.
Meillä esikoinen kans kipeenä, taisin jo aiemmin mainita, eilen oli nuhassa ja aamulla olikin sit kuumetta ja kauhee yskäkin tullu nuhalle kaveriksi. Saa neiti pysyä kotona loppuviikon, mies kävi koululla hakees kirjat ja läksyt loppuviikoksi. Nyt vaan kovasti toivon ettei mulle tartu, olin ennen joulua jo 3 viikkoa poskiontelontulehduksessa ja flunssassa, ne riitti kyllä mulle...

Hope teiän tyttö ei oo kuitenkaan ollu mikään jätti vaikka onkin yli menny, toisin kun meiän kuopus joka siis syntyi laskettuna päivänä painaen 4320g.... Toivottavasti tää raskaus ei niin pitkälle vanhene, terkkakin sanoi että reilu 3,5 kilonen vauveli tulossa näillä näkymin, eli pienempi kun isostasiskostaan...
 
Meki ollaan likkojen kanssa kolmisteen täällä iltaa viettämässä kun mies on siellä viihteellä. Ja ehkä me ollaan aika yhteenkasvettu pariskunta kun tuntuu koti niin tyhjältä ja sisuksia korventaa tää ikävä. Vähän ehkä hassua kun kuitenkin taas kohta nähdään mut jotenki sitä on nyt niin herkkänä muutenki.

Onneks tänään on mun telkkupäivä, tulee Tanssi jos osaat, Salkkarit, ja se Ameriikan Talentti, Top Chef ja sit vielä Rimakauhua ja rakkautta. :LOL: Mietin vielä jaksaisko paistaa lettuja, likat ainaki ois varmaan ihan onnessaan.

Laitoin just ekan koneellisen pikkupyykkiä pesemään ja järkytyin ku kävin noita läpi et meil on tosi vähän 50-senttisiä ja ihan väärän värisiä. Tylsää ku kaikki on vaan niin neutraalia kerta sukupuolikin tiedetään. Pakko varmaan vielä vähän shoppailla. Harmin paikka ;) Meidän täytyy ostaa myös ihan pienen toppahaalari, kyllä sitä maaliskuussa vielä kuitenki tarvii. En viitti sitä piiperoo hurjan isoon äippäpakkauksen haalariin pukea, sehän hukkuu sinne.

mamaL + Onni 34 weeks edelleen. <3
 
Annettakoon mun sekoilut anteeksi:D Siis musta on tullut niin lahopää(siis vielä enemmän:D) Ja siis sanat menee ihan sekaisin koko ajan.. Yks päivä puhuin verisokosta, vaikka oli tarkoitus puhua vesirokosta:D:D:D Kiitos kaikille vielä kerran myötätunnosta ja halauksista. Onneksi nuo muksut on nyt terveitä*koputtaa puuta*..

Ninnilletaas kiitokset monet uudesta pinosta :heart:

Nyt syömään:) pS. Roikkuuko muiden mahat???:D

Lollukka taas:) ja mussukka 36+0(ois ihana laittaa vaikka 39+0;))
 
Laitan vielä tähän sen, mitä tuonne edelliseen pinoon:)
NippiksellePaljon, Paljon onnea :heart: :flower:

Ihanaa, kun meidänkin pinoon on tullut jo ensimmäiset vauvat. Voisinpa mäkin ilmoitella jo viikon parin päästä vauvan syntymästä :heart: Meillä tuo muksu oli maanantaina jo yli 2,5kg:)

Gallupiin:
Esikoinen :heart: rv39+0, 2970g ja 48cm :heart: (Melkein tuttelin vauvan kokoinen;))
Kuopus:heart:40+1, 3700g ja 51cm :heart:

KleopatrallePikaista paranemista :heart:
 
Äh, kuume on jälleen nousussa täällä. Ei viitsisi vielä lääkitä kun meinasin että yöksi ottaisin sitten droppia. Voi mälsä :(

Mullakin olisi ollut huomenna kampaaja, värien ja raitojen kera, mutta taitaapi jäädä väliin kun olotila on tällainen.
Toivotaan, että sunnuntaiksi paranen, kun pitäisi mennä ristiäisiin ja musta tulee kummitäti :heart: On vaan pitkä ajomatka niin ei kauheen heikossa hapessa viitsisi lähteä autoon istumaan :|

Meillä on vauvanvaatteiden suhteen se tilanne, että juuri niitä 50- senttisiä on todella reilusti. Olen edellisten synnytysten jälkeen joutunut aina shoppailureissulle suoraan laitokselta ja nyt ajattelin jättää sen kierroksen väliin ja olen varautunut. En tule mitään jättiläistä synnyttämään kuiteskaan... =)

Pakko lähteä tuonne peittojen alle nyt makoilemaan...

kleopatra taas kerran
 
Korkkaampa mäkin tämän uuden pinon...helmikuussa on muuten lupa syödä paljon herkkuja, runebergin torttuja, laskiaispullia, ja ystävänpäivän kakkua. mitähänn vielä...voi huh huh kun saa taas vatsaa kasvatella muullakin kuin tuolla pienokaisella.
Mulla sitten edellisten kirjoitusten hehkutukset hyvästä olosta kostautui. viime yö meni pyöriessä ja kaikki maailman murheet kaatui niskaan. päivä on mennyt itkiessä, mutta ehkä tämä hormoonimyrsky laantuu taas pikkuhiljaa. ei mua kyllä helpolla päästetä tässä äidiksi kasvamisessa! :'(

Mä ostin tänään vauvalle tuttipulloja ja huomenna aion mennä ostamaan lopputarvikkeita, jotta on sitten ajoissa valmiina (ehkä turhankin ajoissa, mutta ainakin kaikki on sitten valmiina)
Myös tuonne verotoimistoon koitan huomenna marssia.

Paljon onnea nippikselle pojasta. :heart:

nyt marjarahkan kimppuun ja saunomaan. ..se piristää mieltä ja rauhoittaa kroppaa!

Ootus
 
:flower: ONNEA BIABIA! :flower:
:flower: ONNEA NIPPIS! :flower:


Tammikuinen tervehdys helmikuiseen maaliskuisten pinoon. Mukana ollaan aina kun keretään. Äitiysloma alkoi tänään (tai siis viimeinen työpv oli), joten jatkossa riittää enää opiskeluihin keskittyminen näiden palstojen lisäksi.

Hyviä vointeja kaikille
toivottelevatten
~Tiila ja Nyytti, 34+6
 

Yhteistyössä