<<< MAALISMASUT HELMIKUUSSA >>>

suviina-Suvitus Kiva kuulla sinusta ja noin mukaviakin kuulumisia vielä! Ihana kun joku kykenee tässä möhömaha-vaiheessa sanomaan itseään nätiksi! :flower: =) Kunpa itsekin... vaikka sinänsä ehkä olenkin nätti että kroppaan ei oo tullu mitään ylimääräistä mihinkään, vain kaunis puolipallo tuohon masun kohdalle, mutta kun olo ei ole nätti, niin sitä ei sit ole nätti, vaikkei raskaus ole ulkonäköä muuttanutkaan mitenkään. Riittää että TUNNEN itseni norsuksi, kömpelöksi, rumaksi, möhömahaksi, pömpöksi...

No joo, mut sit neuvolalääkärikuulumiset.
Kohdunkaulaa oli jäljellä 4cm eli hyvinkin tarpeeksi, mutta se oli kuitenkin lyhentynyt sentin siitä mitä se on ollu, + se oli pehmentynyt! Niinpä sain ohjeen lepäillä viikonlopun kotona, ihan todella lepäillä, että saadaan tilanne rauhoittumaan, ja viikonlopun jälkeen sit ottaa silleen yleisesti rauhallisesti, tehdä asiat rauhallisesti. Ok, tuon viikonlopun jälkeisen elämän tajuan mitä se meinaa, mutta mitä tämä viikonlopun osalta nyt tarkoittaa? Vuodelepoa? Kun oltiin lähössä mun vanhempien luo 100 km päähän vkonlopuksi, ja kysyin että onko ok jos sinne meemme, että ei siellä mitään ihmeempiä ohjelmia ole tiedossa, että voinhan lepäillä sielläki, ni lääkäri oli sitä mieltä että automatka on tässä vaiheessa turha rasite. Eli jos autossa istuminenkin on nyt viikonlopulle liikaa, ni mitä mä tässä kotona saan/uskallan tehdä? Käydä saunassa? Tehdä ruokaa? Siivota nyt ei ehken! ;) Mut siis oikeasti? Mitä uskallan puuhailla, vai ihanko minä heittäydyn tuohon sohvalle vaakatasoon passattavaksi? Voiko istua tietokoneella..? En oikeesti hoksannu (tai ois ees ilennykään..) kysyä lääkäriltä tarkentavia kysymyksiä siitä että mitä tässä nyt saa oikeen tehä...

Amalia Auch kun kuulosti pahalta! Otahan rauhallisesti nyt sinäkin ja tarkkaile vointiasi! :hug:

LOE Juu tuntuu!! Tämä ei kertakaikkiaan etene tämä loppu... päivät matelee, ja viikkoja tuntuu kertyvän perin juurin hitaasti... Blaah!

Ippu 33+4
 
Eli siis suvitus pitäisi lukea niinku nyt taitaa lukea?
Tosi outoa, mulla luki koko ajan kirjautuneena suvitus mut nimeks ei tullu.. Mä osaan tyriä nää tietokonejutut aina :D

Ja Ipulle:
No nätiksi tunnen itseni ku laittaudun ja lähdetään vaikka kauppaan. En itekään ymmärrä miten se on mahdollista ku viime raskaudessa itsetunto laski suoraa alamäkeä ja sain sitä sit kauan rakennella. Mut esim. mun hiukset on tosi hyvässä kunnossa! Esikoista ku odotin ni hiukset rasvottu suurinpiirtein päivässä ja nyt tuntuu ettei ne rasvotu ikinä ja pesen ehkä kolmen päivän välein, vaikkei niinkään usein näyttäis tarviivan :eek: Ja naamassa mulla ei oo näppyjä vaan iho tosi pehmeä ja ihana :) Joka päivä manaan miehelle tätä mun mahaa ku on niin megakokonen, mut tuntuu et esim. peba ei olis suurentunu paljoo tai sit on mut en vaan nää sitä :LOL: Siis ihmettelen iteki tätä mutta tällä hetkellä en ällötä itteäni ollenkaan vaan olo on perin mukava :D :heart:

Suvitus
 
No nyt olikin kivasti tullut tekstiä eilisen illan jälkeen :D

Suvitus :hug: . Mulla on muuten ihan sama tunne kuin sullakin, eli tunnen itseni nätiksi. Naamassa ei ole näpynnäppyä, ylimääräistä ei ole tullut muuta kuin tuo masu ja hiukset ovat hyvässä kunnossa. :)
Ja poikaa täällä odotellaan. Tyttöä kun odotin niin olotila oli ihan kaikkea muuta kuin kaunis ja hohdokas :LOL:
Kiva kun tulit kertomaan kuulumisia :wave:

Amalia Kuulostaapa hurjalta tuo sinun tapaturmasi. Nyt otat sitten siellä ihan levon kannalta :hug:

Ippu Mulla on nyt yli kuukauden ollut tuota kanavaa se 3-4 senttiä kokonaisuudessaan jäljellä (eli siis sisä- ja ulkokanava yhteenlaskettuna), mutta kuitenkin sain "luvan" elää normaalia elämää.
Ja autossa olen istunut vaikka kuinka paljon.
Mua välillä sitten ärsyttää kun tuntuu, että se on ihan lääkäristä kiinni mitä saa tehdä ja mitä ei... :eek:

Musta taas tuntuu, että nyt nää viikot on menny hurjaa vauhtia, mut kyllä se hidastuu kun päästään tuonne viikoille 34 ja siitä eteenpäin...

Täällä siis olen edelleen kuumeen kourissa. Panadolilla saan kuumeen laskemaan 37,5 muutamaksi tunniksi, mutta kun lääkkeen vaikutus lakkaa niin kuume pomppaa samantien tuonne 39:ään. Pitäisi varmaan lääkäriin yrittää päästä, mutta mies on töissä ja en vaan jaksa tuon tytön kaa lähteä. :(

Mulle lääkäri sanoi, että tämä lapsi syntyisi sitten 3:ssa tunnissa. Eka synnytys kesti 12 tuntia, toinen 6 tuntia ja kuulema aina vaan sitten puolittuisi. En kyllä ihan usko tuohon teoriaan. Ja tyttöä ponnistelin 1 minuutin niin tulisko tämä nyt sitten ponnistamatta :LOL:

Pitää uudestaan lukea mitä tänne olikaan kirjoiteltu, kun tää kuume vissiin sumentanut muutaman aivosolun ja nyt tuntuu että ei vaan muisti pelaa.

Joten palataan taas myöhemmin!

kleopatra ja ihmemies
 
Amalia: Hui! Koitetaanpas pysyä äipät nyt pystysssä. Itsekin tänään meinasin kaaduta neuvolan pihaan! Lumen alla on mukava jääkerros! Taidan pysyä sisätiloissa :)

LOE: Täällä kanssa sama fiilis, että aika ei tunnu menevän eteenpäin! Tulee vielä piiiitkä loppuraskaus. Tarvis keksiä jotain kivaa tekemistä.

ippu: Harmi, kun ette pääsekään reissuun! Sohvalle vaan makoilemaan hyvän kirjan kanssa ;)

Neuvola kuulumiset:

Paino: +740g/vk, yhteensä tullut 9,5kg
RR: 122/82
Pissa: prot +, gluk - (niukka näyte)
Sf-mitta: 26! alakäyrien alla mennään
raivotarjonta
syke: +148
liikkeet: ++

Seuraava neuvola parin viikon päästä ja ens viikon maanantaina kontrolli TAYSissa vauvan kasvun takia. Jännittää tuo taysin reissu.

Imetysliiveistä: Ite ostin lindexiltä yhdet kokeeksi.

Gallup: Kuinka paljon teille on tulut yhteensä painoa tässä raskaudessa?

riksu82 + magsimus rv 34+3

Ruoka aika! :LOL:
 
Ainiin...

Angel olen sulle kyllä hieman kade. Mun miestä ei saa imurin varteen, eikä todellakaan mopin varteen tarttumaan. Mutta se hänelle anteeksi suotakoon, kun rakentaa kuitenkin meille omaa taloa. Ja kun talo on valmis niin en todellakaan tule päästämään sitä enää helpolla muista kotitöistä :LOL:
 
Nippis: Paljon onnea poika-vauvasta! :flower: =)

Mulla oli tänään taas neuvola. Se laitto,et vauva olis raivo tarjonnassa,mut se oli epävarmaa. Ei siis löytänyt vauvaa tälläkään kertaa. No,jos vaikka lääkäri ensi viikolla osais sanoa että kummin päin tää täällä on.

Viikko: 34+1
Paino: 350/viikko. Yhteensä 5kg. Hui!
Verenpaine: 125/60
Sf: 30
Pissa: -
Hb: Ei otettu
Tarjonta: Rt ?

Ensi viikolla otetaan taas Rh- näyte.

Mä just tajusin että tää vauva syntyy jo ensi kuussa. IIK!

Ella tuli aamulla 6.40 meidän huoneeseen. Mä sanoin sille sit vaan että nyt nukutaan, mene takaisin omaan huoneeseen. En mä ajatellu sen kuitenkaan enään nukkuvan. No,se lähti kuitenkin omaan huoneeseensa ja laittoi oven kiinni perässään. Heräsi vasta 7.40 kun mekin noustiin. Se on alkanut hakemaan sänkyynsä pehmoleluja nukkumassa ollessaan. Yleensä kun se herää niin sänkyyn on ilmestynyt susi-pehmo. Eilen päikkäreiden jälkeen siellä oli suden lisäksi myös kirahvi ja kaksi pupua.

No,ei kai mulla nyt taas muuta ollu. Täytyy mennä selaamaan uutta Vauva-lehteä joka tuli tänään.

 
Ja vielä tuli kommentoitavaa, vaikka pitäisi tuonne sängynpohjalle jo raahautua...

Eli mulla Carriwellin liivit ja on kyllä ihan huiput. Nyt on jo käytössä sellainen toppimallinen ja kaapissa odottaa sitten luukulliset versiot.
Tosi tukevat ja hintakaan ei päätä huimannut. Aiemmissa imetyksissä mullakin ollut Lindexin ja Hennesin, mut mun mielestä ne ei ole läheskään yhtä tukevat. Johtunee siitä että täällä rintavarustusta riittää...

Joku kyseli että mistä S-ryhmän liikkeestä saisi imetysliivejä (en kyllä muista kuka :ashamed: ) Prismoista ja sokoksilta löytyy.

Painogallupia niin tänne on tullut nyt se 6-7 kiloa. Tää 3:en päivän sairastelu ja syömättömyys ehkä ovat kyllä vieneet omansa, mutta se selviää ensi tiistaina. Niin ja viikkoja taitaa olla nyt 31+4 tai jotain sinnepäin... :)

Nyt tää mamma häviää viemästä palstatilaa :wave:
 
Hui mikä sää. Pelottaa päästää poika laivalle mun vanhempien kanssa. Taas itellä yksinäinen viikonloppu tulossa, kun mies on reissussa. Toisaalta saa levättyä ja tehtyä omia juttuja.

Riksun painogalluppiin: mulle on kertynyt aika paljon, jo 13 kiloa :ashamed: No toisaalta mulla ei ollu hirveen iso lähtöpaino. Ja saman verran tuli ekastakin ja kaikki sain imetyksellä pois.

Kohta tonne tuiskuun ja tuiverrukseen, moikka!
 
Minäkin korkkaan tän uuden pinon!! Kiitokset Ninnille!!

Amalia; Hui kauhistus!! Toivottavasti ei tuu jälkikäteen mitään ja otahan rauhallisesti!! :hug:

Kiitos niistä vero vinkeistä, täytyypi ensi viikolla raahautua verotoimistoon!! On vaan jännä miten joka paikassa sanotaan erilailla ja vaikka minäkin kysyin asiaa monta kertaa niin aina sama vastaus!!

Painogallupia niin oiskohan mulla tullut painoa jotain 9 kg. Vähempikin riittäis mutta minkäs voi!! Toivottavasti ei enää nouse kovin paljon ja jos tuo levolac kuuri auttais asiaan!! Yritän olla loppuraskauden synnytykseen asti karkkilakossa ja muutenkin vältellä ylimääräisiä herkkuja!!

Jotain muutakin kommentoitavaa oli, mutta kun pää on niin laho ettei muista mitään!! Joten taidan minäkin lähteä selailemaan uusinta vauva lehteä!!

Muumi82 ja eppu 36+3
 
painogalluppi: mullon tullu nyt 10kg.. alku oli kyllä lupaava ja pitkälle pääsin enneku paino rupes nouseen.. nää kilot on tullu ihan humauksessa! ja on suoraan verrattavissa tähän mun liikkumattomuuteen |O Multa ei kyllä karkki lakko onnistuis :ashamed: Hatun nosto muumille :flower:

Marmeladi *jumittaa koneella vissiin koko päivän*
 
Nii ja tosta tunteeko ittensä nätiksi? No se on sekuntti kohtasta :LOL: Mieli muuttuu vähäväliä, mut suurimman osan ajasta tunnen itseni möhköfantiksi :ashamed: Ei auta miehen kehut, vika kun on tuolla korvien välissä. Eikä eroa olotilalle ole loppuraskaudesta ollu yhdessäkään raskaudessa, yhtä mursu fiilis oli poikaa odottaessa ku tyttöäkin. Mut ei se mitään ku sen tietää ;)

Marmeladi *taas täällä*
 
Vastaan itsekin tohon painogalluppiin. Eli painoa on tullu tähän mennessä 5 kiloa. En ole vaan saanut sitä nousemaan vaikka mitä oon yrittänyt tehdä. Ja kohdunkaulan tilanteesta niin mulla oli viimeks 1,5 cm kanavaa jäljellä ja kohdunsuu sentin auki ja ihan normaalia elämää olen elänyt viikon 32 jälkeen. Aina sillon tällön supistelee,mutta onneks ne sitten aina rauhoittunu. Siivoamaan en kyllä pysty muuten varmaan alkaisin synnyttää. :LOL:

härkäneito ja prinsessa rv 34+6
 
Kiva,että sain huomionne tekstilläni... ja teidät nauraan siinä samalla.. :LOL:
Siis kirjotusvirhepaholainenhan se oli iskeny mun tekstiini.... :ashamed:
Mahani on kyllä iso,mutta silti SF-mittani ei suinkaan ole 53 :eek:
vaan sen 35 :)
Kiitos huomautuksista! =)

Samalla vastaan galluppiin; Painoo on tullu ny 8kg ja kaikki vasta puolenvälin jälkeen.

Nyt kokkaileen.

Mamuliini ja masukki 35+4
 
On niin paljon vastailtavaa, että toivottavasti muistan kaikki.
Ekana kiitos kaikille ruokailu kysymykseeni vastanneille! Mä syön samanmäärän aterioita kuin tekin ja varmaan terveellisemmin kuin jotkut teistä, koska mulla on raskausdiabeteksen ruokavaliodietti. En aio alkaa syömään toista lämmintä ateriaa sen useammin kuin normaalistikaan, vaikka neuvolantäti niin ehdottikin. Ei mulla oo mielestäni tullu liian vähän painoo, yhteensä 6-7 kg. Nyt on tosin pyörinyt samoissa lukemissa melko pitkään. Kuitenkin säännöllisesti ja terveellisesti syön..painoa tulee niinkuin on tullakseen. Aiemmatkin raskaudet oon näin pärjännyt, eikä mitään ongelmaa oo ollut. Mä oon lyhyt ja lähtöpaino on pieni. Aikaisemmissa raskauksissa painoo on tullut noin 12 kg, mutta nyt oli vähän suurempi aloituspaino. Onhan tässä vielä aikaa vähän reilu kuukausi laskettuun aikaan ja painon lisääntymiseen. Viime raskaudessa joku lääkäri sanoi, että yksi lämminateria riittää, jos talviaikaan ottaa d-vitamiinia. Mä oon loppu syksystä lähtien syönyt raskaus Multi-tabsin päivässä.

Ihania uutisia Nippiksellä. Onnea koko perheelle!

Kiva, kun BiaBia on päässyt onnellisesti kotiin.
Täällä odotetaan jo malttamattomina sairaalan ensihetkiä ja päiviäkin vauvan kanssa :heart: Synnytyksen mä voisin jättää väliin..

Gallup: poika 39+3 3580 kg ja 49 cm
tyttö 39+2 3700 kg ja 49 cm


Meillä pojan synnytys lähti itsestään säännöllisillä supistuksilla. Koin sen normaalina tai melko helppona. Kesto oli 9h. Synnytyksen ihan lopussa pyysin vasta epiduraalin. Tyttöä käynnisteltiin tuloksetta 5 päivää, kunnes kalvojen puhkaisun jälkeen se oli menoa. synnytys oli nopea, 3h, mutta tosi raju. En ehtinyt saamaan kivunlievitystä. Mulla on korkea kipukynnys, mutta jospa nyt kolmannella kerralla osaisin pyytää spinaalin tai epiduralin ajoissa:D

Amalia: Toivottavasti ootte vauvan kanssa selvinnyt vain säikähdyksellä.

Ippu: Mä olin 3 viikkoo levossa kotona ja 34 raskausviikon jälkeen
sain alkaa elää normaalisti. Lepoaikana piti pysyä sängyssä tai sohvalla maaten. Mies teki ruuat, siivos, kävi lasten kanssa ulkona jne. 3-vuorotyön ohella. Mä nousin vaan vessaan, suihkuun ja yksin hoitaessani lapsia tietenkin niille antaa ruokaa jne. Mutta esim. leikin lapsien kanssa sängyssä, eikä syliin voinut nostaa. Autossa istuminen on kielletty sen asennon takia. Oli se kyllä aikaa. Nyt oonkin kävelly ja touhunnu senkin edestä, vaikka vauva kovasti häpyluuta painaa.
Ja niitä kestosupistuksia tulee täälläkin.

Masussa nälkä kurnii..pakko lähtee välipalalle.

Iloista vkonloppua kaikille! Meillä juhlitaan miehen kolmekymppisiä.

Jade 35+2
 
Listaan voi päivittää minun ikää, tänään tuli vuos lissee! :eek: :D

Profiilissa on uusin masukuva =)

Pikana täällä pyörähtämässä, maanantaina neuvola joten sitten enempi kuulumisia.
Hyvää viikonloppua kaikille maaliskuisille! =)
:wave:

Heidi ja masukki 35+0 :heart:
 
Vaikka sairaana olenkin :headwall: Loppuisi jo tämä. Yhden aikaan otin lääkkeen kun kuume oli yli 38, nukuttiin tytön kaa päiväunet ja puoli viisi mittari näytti taas yli 38. Mitä tää oikein on?
Sit luulin jo etä lapsivedet meni tossa kun kovin yskin, mut se olikin pissaa :ashamed: Missä oli kyllä outo sivuhaju, sellainen pistävä... :eek:

Heidille Syntymäpäiväonnittelut :flower:

Muumi mua kanssa ihmetyttää kun noista veroasioista saa niin eriäviä "mielipiteitä", mut se kopio oli siis suoraan Kelan sivuilta. Ja kyllä minä muistelen, että mulla aina äippäloma- aikana ollut vero% alle 20 kun olen hakenut sen muutosverokortin sosiaalistaetuutta varten..

Mamuliini täälläkin meinattiin penkiltä tippua mut ajattelin että kuume on sumentanut aivot ja numerot vaan hyppii silmissä :LOL:
Se oli perjantainpelastus, kiitos :D

härkäneito täällä kanssa siis tuota ulkosuuta mikä sormelle tuntuu on se 1,5 senttiä jäljellä ja reilusti sormelle auki, mutta sisäkanavaa, joka katsotaan ultralla, oli 2-3 senttiä ja sisäsuu tiukasti kiinni, joten sain myös luvan "normaaliin" elämään.

Jade mulla mennyt jotenkin ohi toi ruokavaliogalluppi, joten myöhäinen vastaus tässä... Syön aamupalan (kaurapuuron tai A-jogurttia ja mehukeittoa), lounaaksi yleensä leipää ja hedelmiä (johtuen siitä, että syödään aamiainen niin myöhään), sitten illalla syön lämpimän ruoan ja vielä iltapalaksi leipää ja hedelmiä tai rahkaa yms...
Ja napostelen päivittäin suklaata ja karkkia jne... :p
Ja painoa tänne kertynyt se 6-7 kiloa. En ole ikinä osannut syödä 2:ta lämmintä ruokaa päivässä, joten en ole opetellut sitä raskausaikanakaan.

Tässä kaikki tällä kertaa. Mieskin soitteli, että on kipeäksi tulossa. Sitä nyt vissiin sitten on liikkeellä :snotty:

Heido :wave:

kleopatra ja ihmemies
 
Suvituksen innoittamana päätin kirjoittaa muutaman rivisen taas :) Joka päivä käyn useammankin kerran lukemassa mutta pahemmin en jostain syystä kirjoittele enää.

Painoa tullut 21kg, lisää on varmasti tulossa :LOL: tossa uusin kuva, näkee aika hyvin että naamaan on pakkautunut persiin lisäksi. Tietty mahaan suurin osa mutta on sitä aika tasaisesti levinnyt tää ruoto.

http://irc-galleria.net/view.php?nick=LaBiatch&image_id=75323849

Neuvolassa en käy vieläkään. En vaan pidä siitä terkasta enkä jaksa käydä sitä rumbaa läpi että vaihtaisin vielä. Täytyy sitten kun vauva syntyy niin joko passittaa mies aina sen kanssa tai sitten vaihtaa. Nyt pärjään vielä itsekseni :) Joka tasaviikko mittaan painon (taino sitä mittailen kyllä useamminkin, just tuli 3kg 4 päivässä mutta turvotustahan se on ja jojona menee edestakaisin).

Sokerirasituksessa kävin tiistaina ja yksi arvo oli koholla vähän joten nyt ruokavaliolle. Vauva on kuitenkin tähän mennessä aina arvioitu normaalikokoiseksi joten en pelkää siitä tulevan jättiläistä. Nyt vaan tosiaan todella oon tarkkana ja yritän vähän liikkua enemmän :) Hemoglobiini on noussut 117! jee. Kättärillä sanoivat että kuhan on yli sata niin se on hyvä.

Paineet ja pissa ihan hyvät olleet koko ajan, ei mitään muutoksia niissä. Sf-mitta oli eilen mitatessa tipahtanut 31cm.

Mitähän muuta täällä oli juteltu nyt.. Vaikka kuvan perusteella voi muuta päätellä niin vielä usein tunnen itseni ihan ihmisennäköiseksi =) Kipeenä ei oo ollu meistä kumpikaan onneksi.

Vauvalle käytiin ostamassa lipasto ja siirsin kaikki sen vaatteet sinne jo. Pesty niitä ei ole, ajattelin pestä kun tulee 36 rv täyteen ettei sitten pölyynny turhaan. Sairaalakassista puhumattakaan. Listan voisi pikkuhiljaa tehdä ja jos hätälähtö tulee niin mies osaa sen mukaan tuoda tavarat sitten.

Sänkyyn olen käynyt ostamassa muovifroteen vesien menoa varten, tosin en sitäkään ole vielä paikalleen laittanut. Kätilö kun puhui hernekeiton vihreästä vedestä joka on normaalia niin kauhulla ajateltiin miehen kanssa meidän uutta sänkyä. Ja marssittiin eurokankaaseen :LOL:

Nyt mulla on päivän toiset ruokatreffit, aamulla oltiin pk-seudun mammojen kanssa ja nyt miehen kavereiden kanssa on varattuna pöytä ravintolasta. Niillä loppuu tipaton ja ilmeisen juhlaista tunnelmaa odotettavissa.

Illanjatkoja siis kaikille :wave:

Oikukas rv 34+1

muoks. muutama rivi tosiaan.... :D
 
Heipsis!!!
Taidettiin päästä pelkällä säikäyksellä,, supistelut loppuivat tänään puolilta päivin eikä mitään vuotoja ole tullut ainakaan vielä. Vauva otti kyllä sellasen tällin siinä rojahduksessa että on siitä asti vispannu kosvasti mahassa, tuntuu ettei asetu millään. Tänään oli sitten vielä neuvola jossa kaikki muuten ok, mutta ottivat sitten nuo maksa kokeet kun epäilivät raskaushepatoosia tuon ihon kutinan vuoksi. Arvot oli hiukkasen koholla, ei mitään hälyyttävää, mutta nyt sitten vaan suraillaan sitä.
 
Ensiks vastausta nuihin galluppeihin.

Painoa ei mulle oo tullut yhtään
. Kehuskelevat aina tuolla sairaalalla käydessä, miten hyvin oon pitänyt kiinni ruokavaliosta. Mun paino ehti tippumaan tuossa välissä, mutta mut on komennettu syömään kaks lämmintä ateriaa päivässä...kun vauva ei oikein yhdessä vaiheessa kasvanut tarpeeks. Nyt on to ultran mukaan 2,4kg.

Niin ja meillä vauvat syntyneet näin

Esikoinen 38+1 4040g
Kakkonen 38+1 3560g
Kolmonen 39+1 3270g (synnytys käynnistetty)
Nelonen 36+6 4440g (synnytys käynnistetty)
Viitonen 38+2 3770g ´(synnytys käynnistetty)
Kuutonen 38 4560g (synnytys käynnistetty)
Seiska 39+3 4850g

Mulle sanoi lääkäri kun to kävin, ettei saa sitten jäädä odottelemaan kotiin. Paikat on niin kypsät, että tulee varmaan nopeesti maailmaan. Mua on järkyttänyt ihan kamalasti tuo helmikuisten pinon ikävä tapaus. Nimittäin mun viides pikkunen meinas kuolla samaiseen tautiin. Oltiin 7 vkoa tehohoidossa ja sitten jatkohoidossa vielä pitkään. Meillä oli suojelusenkeli matkassa, mutta juuri jos syntyy etuajassa, niin seuraukset voivat olla todella kohtalokkaat. Minulle annetaan 2 annosta antibioottia synnytyksen yhteydessä suoneen. Joten mun pitää olla sairaalassa vähintään 4 tuntia ennekuin vauva oikeesti syntyy. Siinä siis haastetta. Mä oon kyllä päättänyt, että heti kun alkaa tuntua siltä, meen sitten taksilla vikkelästi sairaalaan. En aio ottaa mitään riskejä. Mullakin on vaan 1,5cm kanavaa jäljellä ja kohdunsuun ulkosuu auki kahdelle sormelle.

Enää maksimissaan 5-6vkoa kärvistelyaikaa.

Mamma Muu + Mulperiina 33+2

P.S. Kiitokset Ninnille muuten taas hienosta helmikuun pinosta. Meille näyttäisi olevan tulossa prinsessa...joten voit halutessasi laittaa vaaleanpunaisen haikaran meidän kohdalle ;)

 
Malla29
Kiinnostaisi tietää AMALIA, että millaiset maksa-arvot sulla on, onko kutina kuinka mahdotonta? Mulla vielä arvot aika kohtalaiset, maksat oli viimeksi 47 ja 87, sappi 6,9. Lääkettä sain mutta se ei mulle sopinutkaan joten lopetin eilen ottamisen ja seuraillaan nyt noiden arvojen muutoksia.
Onneksi selvisitte kaatumisesta säikähdyksellä!
 

Yhteistyössä