<<< MAALISMASUT HELMIKUUSSA >>>

Tämä kaveri ei taija haluta ulos sitten millään..kiusaa vaan äitiään! :D
Eilen tuntu että jos se jostain kautta ulos tullee nii nahan läpi.
Työnti takapuoltaan ihan tosissaan, nahka ihan tiukilla oli!:D

Neuvolassaki sano että kyllä sen vauvan pitäs parin päivän sisään syntyä ku limatulppa menny..en oikein jaksa uskoo! Oon tässä 2 päivää täpinöissään oottanu et joko joko..ja mitään ei tapahu! Oon varmaan aika malttamaton kaikenlisäks, mut ei jaksas enää oottaa..haluaa jo nyytin syliin!:heart:

Vali vali..! :whistle: :D

Heidi ja masukki 38+6 :heart:

Tääki mamma täällä ihan täpinöissään kun tänään tuli maagiset 38vkoa täyteen!!
Nyt sitten vaan odotellaan, jännitys tiivistyy... Aika rauhallisin mielin tosin, esikoinen kun on niin jonkun verran jännittää ja pelottaakin. Ja hirveä surun paikka ois vauva jättää vielä synnärille kotiinlähdön koittaessa että mieluummin hienosäätää sitten tuolla masussa vielä jos on tarpeellista.

Tutista ja tuttipullosta: Meillä on tasan 1 tutti tuolla hätävarana, sekin lahjaksi saatu eli ei, en aio sitä lohduksi antaa, en myöskään huviksi... Ainoastaan sitten siinä tapauksessa että imemisen tarve kasvaa niin suureksi että meinaa tissilläkin vaan lupsutella imemisen ilosta. Toivoisin niin kovasti että imetys lähtee hyvin käyntiin ja voisin sitä mahdollisimman kauan tehdä niin ei tekis mieli yhtään noita "häiriötekijöitä" siihen sotkea. Ja sama homma tuttipullon kanssa, viimeisenä vaihtoehtona. Toivoisin ettei jouduttaisi pulloon turvautumaan lainkaan.

Ikä + raskaus, uskoisin kyllä että nuori ikäni (20) vaikuttaa myös siihen että tosi hienosti on raskaus menny, vaivoja nyt toki löytyy mutta kertaakaan ei oo semmoista epätoivoa ollut etten jaksais. Aamupahoinvointia ei ollut lainkaan ja oikeastaan ainoa huolenaiheuttaja on olleet ne supistelut jotka alko jo sillon ennen 30rv. Hyvin oon kuitenkin jaksanut reissata ja touhuta, loppuraskaudesta jopa energisemmin ja kodin kuntoonlaitto on tuntunu tosi tärkeeltä. Eli vaikka välillä askel painaa ja nukuttua ei saa niin kertaakaan en oo katunut tai ajatellut etten kevyesti loppuun asti selviäis.

Täytyy ruveta valmistautumaan neuvolaan lähtöön, eilen ja tänään on taas ollu kutinaa käsissä ja jalkaterissä joten pitääpä kysyä niistä maksa-arvokokeista... Kattoo sitten meneekö paastoamiseks tää ilta jos huomenaamulla pitää vielä labraan lähtee. Eilen oltiin tosiaan siellä uimahallissa ja suosittelen kaikille!!! Oli kyllä niin rentouttavaa ja ihanaa niissä poreissa ja hierontasuihkuissa sun muissa. Ottakaa mieskin mukaan, tosi mukavaa yhdessäoloa ja hellimistä. :heart:

t. mama-L & Onnenhippunen 38+0!!!

Uimisesta: sitähän ei enää varsinaisesti kauheesti suositella 36 viikon jälkeen. Lähinnä siks et kun paikat voi alkaa pehmeemään niin tulehdusriski kasvaa...ja noissa yleisissä altaissa kun os sitten jos jonkin moista pöpöä tyrkyllä. Vesi toki tuntuu ihanalta, mut mieluummin sit ihan privaatisti puhtaassa vedessä.....
Toki kaikille ei tuu mitään, mut esim. virtsatieinfektio loppuraskaudessa ei oo mitenkään herkkua. :/

Heissan!

Pinna kireällä täälläkin.. Tuntuu ettei tämä raskaus lopu koskaan. Mies on kotona viikonlopun yli ja tuntuu että voisin räyhätä sille jokaisesta asiasta.

Napa on täälläkin pulpahtanut ulos! :) Näyttää tosi hassulta.

Ikä+raskaus-juttuun sen verran että mulla on ikää 24 v ja kaikki on mennyt ongelmitta. Ainoana kiusana olleet nuo vihlonnat alakerrassa viimeisen kuukauden aikana. Jossain vaiheessa selkä vaivasi, mutta se voitettiin kauratyynyn avulla.

Täällä vaivaa suuri saamattomuus! Olen pyörinyt kotona 4 tuntia tekemättä mitään.. Makaan sängyllä ja sohvalla vuorotellen, syön jotain, sitten taas juon, käyn koneella, takaisin sohvalle... EI NÄIN!!

Jadelle paljon paljon onnea synttärin johdosta!

Yritän kammeta itseni ylös tästä ja käydä alakerran siwassa hakemassa taas jotain purtavaa..

Laura (turhautunut ja laiska ) ja sitkeä pienokainen 38+3

Terveisiä sairaalan painokontrollista kotiutumisen jälkeen! Neiti on saavuttanut/ylittänyt syntymäpainonsa pikapikaa eli 5 vrk:ssa ja terhakka tyttö on. Ainoa ns. miinus tarkastuksessa oli keltaisuus, mutta ei joutunut valohoitoon. Kone mittasi bilirubiiniarvoksi 279 ja verikoe 239. Hoidon raja on 290. Pitää vaan seurailla keltaisuuden muuttumista ja ottaa yhteyttä, jos vauva kellastuu enemmän. Ja sanoi, että ollaan poikkeuksellisen rauhalliset esikoisvanhemmat. ;)

Tuttigallup: Vielä ei oo tarvittu, kaks UltiMamia on ostettu, silikonisia. Myös tuttipullon tutit on silikonia. Mua ällöttää se luonnonkumi!

Vaippagallup: Meidän pitkä ja hoikka neiti on todennut hyväksi Liberot ja Pampersit. Muumit on liian matalia ja jalansuusta löysiä. Mutta onhan ne Muumitkin pulleita... Yllätyin kaupassa, kun Liberolla ja Pampersilla ei oo hintaeroa ollenkaan kokoluokassa NewBorn. Eikä ollut seuraavassa koossakaan eli nk. 2-koossa. Hinta S-Marketista. Meillä ostetiin etukäteen juuri 2-4 kg kokoa ja vielä tänäänkin niitä ostettiin Liberolta. Uskoisin niiden menevän vielä jonkin aikaa.

Yrittäkäähän jakautua masuset, siis ne kenellä viikot antaa myöten. On jotenkin paljon helpompaa olla ilman sitä masua!! Mulla ikää on 26 ja raskaus ei kyllä ottanut voimille liikoja. Ei pahoinvointia, eikä mitään muutakaan ihmeellistä. Paikat oli kiinni ihan viimeseen asti, alkoi aueta kunnolla vasta laitoksella, nimittäin sinne mennessä kaula oli hävinnyt ja auki vaan 2 sormelle...

Nyt auttamaan miestä kakun leivonnassa, kun haluaa tehdä täytskärin töihin prinsessan kunniaksi!

Misupai ja Prinsessa 5 vrk

Heips!

Nyt tuli sit vihdoin soitto äippäpolilta, kaikki arvot ok ja uusiin verikokeisiin 2 viikon päästä jos oon sillon vielä yhtenä kappaleena mitä todellakaan en haluis, niin loppu alan oleen :kieh: Tänään on taas supistellu pitkin päivää ja huomenna se karkauspäivä edessä minkä oon jo ajat sitten kironnu, eli hyvällä tuurilla oon sit huomenna synnyttämässä...
Sit mulle on tullu sellanen omituinen seläkkipu, vihloo vasemman lapaluun kohdalta oudosti, mikä ihme mahtaa olla??

Uimisesta
mulle ainakin sanottiin neuvolassa ettei enää oikeen suositella, omassa ammeessa saa kylpeä kun on puhdas vesi. Mulla oli viikko sitten jo kohdunsuu auki sormelle ni en senkään takia enää menis mihkään uimahalliin tai kylpylään uimaan. Ihanaahan siellä vedessä on lillua, siks kai melkeen joka ilta kylvyssä käynkin. Alkaa vaan se ammeesta nousu olla hankalaa.

Mies osti vauvalle tänään ihanan mustan Ramones-bodyn, tuolla liikkeessä käytiin ja noilta sivuiltakin se body löytyy:
http://www.baobabbaby.com/index.php
Pääkallomerkin luota.

Eipä taas muuta, omanapaviesti taas...

:heart: :Ninni ja Muru 37+4

Moro! Mulla ei oo mitään uutta, kunhan tulin löpisee jotain. Huomenna karkauspäivä, mä olisin ihan valmis synnyttää vaikka heti, mua ei haittais karkauspäivät!! Mieskin jää huomenna talvilomalle. Supistuksia muutamia, yksi oikein OIKEIN jo kipeäkin mikä veti hiljaseks mut ei kummempaa.

Huomenna neuvola, kumpa se olis jo vimonen. . ..

enne ja aarre 39

ps. ystävä kävi kolme viikkoisen vauvansa kanssa, voi hurja että se oli kyllä ihana! TAHTOO OMANSA.... :heart:

Terkut vielä neuvolasta: Paino oli pudonnut 156g/vk sen viimekertaisen +700g/vk sijaan. Olin kyllä aika ihmeissäni, en ois ainakaan ajatellu et on vähentyny paino, mut ei ollu täti mitenkää huolissaan, sano vaan että on ihan normaalia tässä vaiheessa. Samoin SF oli 31cm eli sentin pudonnut, ja johtuu kuulemma siitä että selvästi on vauva laskeutunut eikä pää enää juurikaan liiku. Eli siellä ollaan jo ihan lähtökuopissa. Verenpaine oli 116/69, ei turvotusta ja pissa ok. Nätisti siis rt, syke +140 ja liikkeet ++.

Ja siitä kutinasta kun kyselin niin sanoi että yleensä raskaushepatoosin oireet alkaa aikaisemmin kuin näillä viikoilla ja että ei vielä huolestuis kun oon kuitenkin saanut sen kutinan ihan perusrasvauksella helpottamaan. Että sitten jos rupee pahenemaan niin täytyy soittaa ja katsotaan uudestaan. Kontrollipissanäytteessä olikin sitten ollut sekaflooraa ja suositus uuteen näytteeseen... En jaksais tota pissarallia enää yhtään. :kieh: Ensi viikon neuvolassa tehäänki sitten kuulemma joku sellanen laajempi pissanäytetutkimus et ei onneks tartte tässä vaiheessa enää lähtee mun erikseen sinne labraan lähtee juoksemaan.

Täälläkin on tänään supistellut melkosen napakasti ja just tossa naurettiin miehen kanssa et oispa aika hyvä jos tykkäis karkauspäivänä syntyä. Tuskinpa kuitenkaan vielä, on sellanen olo että maalisvauva tulee meille. :)

Nyt kanan ja riisin laittoon, hirmunen nälkä!!

mama-L edelleen 38+0!

No yes, kirjoitin ihan sikäpitkät tarinat ja kaikki katosi taasen bittiavaruuteen :headwall: Tää palsta on sitten välillä jokseenkin raivostuttava :/

Noh yritän muistaa mitä äsken tuli kirjoitettua....

Jadelle synttärionnittelut :flower:

Kiva kun jaksat Misupai käydä kertomassa meille teidän vauva- arjesta ja hienoa että tyttö on kasvanut :D

Ninni! Onpa hyvä, että arvot oli laskeneet. Toivotaan, että supistelut ovat tehneet tehtävänsä ja pääset pian ihan luonnonmukaisesti synnyttämään :hug:

Mulla ollut nyt päivittäin pää kipeä ja sitten vasen korva lukossa. Kaikki äänet soi pään sisällä. Hyvin ärsyttävä vaiva. Johtunee sen flunssan jälkitilasta jonka sairastin jo useita viikkoja sitten. Mua inhottaa turvautua särkylääkkeisiin joka päivä :'( Mutta ei näiden kipujen kaa voi elää. Pitäisi käydä lääkärissä, mutta sitä en saa aikaiseksi :ashamed:

Täällä myös vaivaa jonkinlainen saamattomuus, joten laura liityn seuraan :wave:

Sitten tuohoon ikä+ raskaus hommaan. Mulla ainakin olllut yhtälailla kolotuksia ja vaivoja kaikissa raskauksissa, myös siinä ensimmäisessä 7 vuotta sitten. Ehkä sitä nyt vanhempana ja viisaampana :LOL: vaan noteeraa kaikki oireet ja vaivat paremmin.

Nyt pitää lähteä taas totnille, joten palaillaan viimeistään huomenna!

kleopatra ja James

No yes, kirjoitin ihan sikäpitkät tarinat ja kaikki katosi taasen bittiavaruuteen :headwall: Tää palsta on sitten välillä jokseenkin raivostuttava :/

Noh yritän muistaa mitä äsken tuli kirjoitettua....

Jadelle synttärionnittelut :flower:

Kiva kun jaksat Misupai käydä kertomassa meille teidän vauva- arjesta ja hienoa että tyttö on kasvanut :D

Ninni! Onpa hyvä, että arvot oli laskeneet. Toivotaan, että supistelut ovat tehneet tehtävänsä ja pääset pian ihan luonnonmukaisesti synnyttämään :hug:

Mulla ollut nyt päivittäin pää kipeä ja sitten vasen korva lukossa. Kaikki äänet soi pään sisällä. Hyvin ärsyttävä vaiva. Johtunee sen flunssan jälkitilasta jonka sairastin jo useita viikkoja sitten. Mua inhottaa turvautua särkylääkkeisiin joka päivä :'( Mutta ei näiden kipujen kaa voi elää. Pitäisi käydä lääkärissä, mutta sitä en saa aikaiseksi :ashamed:

Täällä myös vaivaa jonkinlainen saamattomuus, joten laura liityn seuraan :wave:

Sitten tuohoon ikä+ raskaus hommaan. Mulla ainakin olllut yhtälailla kolotuksia ja vaivoja kaikissa raskauksissa, myös siinä ensimmäisessä 7 vuotta sitten. Ehkä sitä nyt vanhempana ja viisaampana :LOL: vaan noteeraa kaikki oireet ja vaivat paremmin.

Nyt pitää lähteä taas totnille, joten palaillaan viimeistään huomenna!

kleopatra ja James

Kannattaa kopioida teksti ennen kun lähettää, mä opin kanssa sen taidon joskus kun oli muutamat tekstit hävinny just sinne bittiavaruuteen... Eli mustaat tekstin ja sit painat hiiren oikeeta nappulaa ja kopioi. Ja jos teksti hävii voit liittää sen taas tyhjään kirjoitustilaan.

Tulin koiran kanssa koirapuistosta noin tunti sitten, kauheen raaka tuuli siellä oli ja pieni lumimyräkkäkin yllätti meiät. Sit kävin kaupassa ja ostin Dallaspitkon, äsken söin pari siivua ja Muruki tais tykätä kun alko masussa möyriin. Hyvää pullaa ja tositosi terveellistä :LOL:
Sit ostin Me Naiset lukemiseksi kylpyyn kun kai sinne on jo tavankin takia pakko vielä illalla mennä. Toi mun selkä särkee edelleen lapaluun kohtaa, jos vaikka kylpy auttais.
Huomenna sit jalat ristiin ja sit on vauva tervetullut ihan milloin vaan!

Nyt telkkua tuijottaan, yks vanha lempparisarjaki, Muodon vuoksi, jatkuu taas tänään, kivaa!

Mihin on kaikki muuten hävinny kun on niin hiljasta täällä??

:heart: :Ninni ja Muru 37+4

Hiljaisuuden poistamiseksi kerron vaikka että tein täytskäriä, nyt vaihteeksi meille itelle! Kun pari kakkuahan tein, toisen synnärille ja toisen keskolan väelle, ja kuola suupielistä valuen koko perheellä väkersin niitä.. ni nyt sit vielä kolmas kaakku jotta saadaan omatkin suut makeaksi tyttösen kunniaksi! =) :p

Väsymys on aivan valtaisa kun päikkärit jäi taas nukkumatta, muistakaas tämä sitten kunhan jakaannutte, että nukkukaa aina kun vain on tilaisuus! ;)

Jännällä muuten huomisen suhteen, että sattuuko jollain karkauspäivälle synntys! Ja onko vielä vihkiytymättömiä..? Huomenna on virallinen naisten kosimispäivä!

Ippu :heart: neiti huomenna 3 vkoa

Ippu no sä oot sentään siellä =)

Onkohan muut karannu hakeen vauvoja karkauspäiväksi? Mä kävin jo kylvyssä, nyt makkariin ja partsin ovi auki, kauheen kuuma tuli siellä ammeessa lilluessa...

Nyt neidot tekstiä kehiin ettei mee ihan mun yksinpuheluksi tää touhu :ashamed: Ja jos saatais toi 1000 viestiä vaikka vielä tänään täyteen...

-Ninni ja Muru 37+4 edelleen-

No jospa minäkin kannan korteni kekoon ja lisään viestimäärää. Tänne on vaan ollu viimeaikoina aika turhauttavaa kirjoittaa kun viestejä tulee niin hirveästi ja suurin osa maaliskuisista tuntuu ihan "vierailta".. :/

Täälläkin vaan suppailee harvakseltaan ja ukko möyryää välillä hiukan. Huomenna en kyllä aio synnyttää vaikka mikä olis. :eek: Ja ensimmäinen päivä on isäpuolen synttäripäivä, joten ei sillonkaan ois kiva synnyttää. Jospa sitä sitten toinen päivä tapahtuis jo jotain.. =)

Tänään piti kavereiden tulla kaffille, mutta molemmat peru siinä vaiheessa kun olin siivonnu ja pullat paistanu. Vihaan kun perutaan tulo viimetipassa kun ite on nähny vaivaa. |O

Koirakin pääsi parin tunnin lenkille ja silti se vaan huokailee ja hötkyilee niinku virtaa olis vaikka muille jakaa. Piti jo vähä itkeäki ku alko niin turhauttaa tuon koiran energisyys.. :ashamed:

Rhea ja ukko 38+2

Täällä minäkin, mutta ei ole mitään ihmeellisiä kuulumisia. Olen vain kotihommia tehnyt kokopäivän ja sämpylöitä paistanut. En ole edes ulkona käynyt... :ashamed:
ei ihme että painonnousu on ottanut super spurtteja kun sitä vaa syö ja laiskottelee. Välillä on onneksi niitä ihan päinvastaisia päiviä.

olisihan se suuri sattuma jos juuri karkauspäivänä synnyttämään lähtisi. Ainakin olisi kerrottavaa ja todella moni kyllä muistaisi tuon syntymäpäivän sitten tulevaisuudessa. =)
Jännä seurata, että kuka meistä nyytin juuri huomenna kotiinsa hakee.

Mutta ei mullakaaan tänään muuta ihmeempää. Jos huomenna tämä juttukin paremmin luistaisi.

ootus

No miepä kannan oman korteni kekoon :wave:

Supistuksia tässä tullu joka päivä, tasasesti parin tunnin välein sen maanantaisen ronkkimisen jälkeen. ÄP:lla mies lekuri oikein tunteella tutki paikat, eikä ihan pieni kätönen hällä ollu! Mut ei siis ole ollu vielä niitä kipuja matkassa, että ei tarvi pelätä että kamu karkauspäivänä syntyis. ;)

Viikonloppuna ois hyvä lähtee synnyttämään. Äiteeki ottanu lomaa että voi sit nuitten meijän isojen kans olla, niillonki ens viikko hiihtolomaa :)

Mutta nyt sohvalle kattoon Muodon Vuoksi :D

Marmeladi & Masuasukki 39+2

p.s. toi kopiointi kantsii tehä joka kerta :attn:

Noh täällä minäkin vielä ja kannan korteni kekoon jotta tonni tulisi täyteen =)

Tultihin justiin tontilta ja Jameksella on ihan omat bileet tuolla masussa taas menossa. Pyörittelee päätänsä tuolla alapäässä ja voi että tekee keljua... :eek: Vissiin raivaa tilaa itselleen tai muuten vaan kiusaa äitiä.

Juu mie oon aika ajoin harrastanut tuota tekstin kpioimista mut aina ei muista. Nyt taas muistaa kun kunnon turinat katosi. :headwall:

Miehen kaa otettiin taas yhteen äsken kun mua niin vit***aa... Tyttö huusi moneen otteeseen vessasta, että "isi, mulla on pissahätä, tuu nostaa pöntölle". Mies huutaa joo isi tulee ihan kohta ja meni minuutteja ja kas kummaa ne pissat meni sitten housuun. Mua niin ärsyttää kun mies EI KOSKAAN reagoi lasten avunpyyntöihin HETI vaan se on aina sama juttu että joojoo, isi tulee kohta!!! :headwall:
Joo sorry, piti taas vähän purkaa tätä ärsyyntymistä. Nyt on mukavampi painua pehkuihin ja huomenna uutta intoa täynnä ja toivottavasti hyvin levänneenä.

Joten mukavaa iltaa ja toivottavasti saatte kaikki nukuttua. Mua ainakin väsyttää ihan hurjasti |O

Huomisiin :wave:

kleopatra ja James

Tänään oltu oikein ahkeria ;) Mies on paneloinut koko päivän meidän rappukäytävää ja mä oon paistellut sämpylöitä ja siivoillut noita sahanpuruja.

Mulla kans supistelee vähän väliä...joku tais mainitakkin, että ois hyvä jos nuille miehille opetettais tutkimaan tuo kohdunsuuntilanne...hih. Mä kannatan.

Mä joudun huomenna menemään sydänäänikäyrälle. Ääh...on niin aikasin aamulla. Onhan se ihan hyvä, että tutkivat. Mä kuitenkin luotan noihin liikkeisiin...eli kun vauva liikkuu, sillä on kaikki hyvin.

Alataankos sulla marmeladi jo ens vkolla käynnistelemään...tai tehdäänkö punktio ensix? Mulle sanoivat, että insuliinihoitosia rd raskauksia ei päästetä päivääkään yliajalle. Vauvat kasvaa liikaa ja hapetus alkaa kärsimään. Mulle tehdään punktio viimeistään tais olla 10.3...ja sitten käyntiin, jos ei oo syntynyt ennen sitä. Jotenkin tuntuu, ettei tää sinne asti mee, mut mene ja tiedä. Mä jännään tääl sun puolesta ja odottelen aina kuulumisia malttamattomana ;) kun oon huomannut, että just näissä sokeriasioissa on vertaistuki ja se, että saa purkaa tuntojaan tosi tärkeetä...ja että joku viel ymmärtää.

Mä oon kans täpinöissä kun tuo muodon vuoksi alkaa taas. Meillä menee nauhalle, kun lapset ei kaikki viel nuku, niin haluun kattoo miehen kainalossa rauhassa. Mä en myös haluu, että uteliaat silmät katselevat salaa. Mä oon nimittäin aikas tarkka nuissa ikärajoissa...ihan jo lastenohjelmienkin kanssa. Tää on Mamman ja Papan ohjelmaa...lapset tietää.

Pari tuntia enää ja sitten on sisäänvetopäivä (eli vauva ei saa syntyä) ja sitten kait pitäs lähteä lenkille...

Welcome maaliskuu ;) Mamma Muu+Mulperiina 37+2

Kannan korteni kekoon kirjoittelun osalta tänäkin päivänä. Neuvolassa käyty ja kaikki ok. Vauva kiinnittynyt. Nyt kaikki supistussäteet heti, tänne, äkkiä :kieh: Taidan olla harvinainen tapaus kun toivon karkauspäivän vauvaa.

Leijonanmorsian ja masuasukas 38+3

Mamma Muu täällä kanssa yksi äiti joka on tosi tarkka siitä mitä lapset kattoo. Mies välillä sanookin, että olen ihan natsiäitiv :LOL: En anna eskarilaisen esim. katsoa edes salkkareita. Mun mielestä ei vaan ole sen ikäisen ohjelma kun ei ymmärrä niitä asoita.

Yes, mut nyt mä meen taas :wave: Jos vaikka sinne sänkyyn asti...

Moi täältäkin ja onnea kaikille jo vauvautuneille :heart:

Tänään tulikin sitten 38 viikkoa täyteen, jee =)
Synnärille on tutustuttu, ja luulenpa, että kieltäydyn itse synnytyksessä kaikista ylimääräisistä silmäpareista. Mun kohdalle on osunut jo ihan tarpeeks harjoittelijoita neuvolaan ja neuvolalääkäriin, että olen oman korteni jo kantanut kekoon sen suhteen. Nyt voin siis hyvällä omallatunnolla kieltäytyä jatkossa...

Synnytyksestä kysyin sellasta, että jos haluun epiduraalin, niin onko mun sen lisäksi mahdollista saada vähän myöhemmin esim. kohdunkaulan puudute tms.?

Muutama harjoitussupistus tullut ja sitten niitä vihlomisia ja epämiellyttäviä tökkimisiä kohdunsuulle, siinä kaikki. Luulen, että reipaasti menee yli lasketun ajan... Mies tosin on jo veikannut, että vloppuna päästäis jo tositoimiin :LOL:

funny + masuasukki 38+0

Yhteistyössä