**Maaliskuun murut 2014** Helmikuussa <3

Maaliskuisten 2014 odotusketju


(c) Etsy.com


PÄIVITYSPYYNNÖT PUNAISELLA, KIITOS. :)


LA
Nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala


24.2.2014

Mayinka / 31v. / 1. lapsi / SeKS / poikalupaus

25.2.2014

mamanova / 26v. / 2. lapsi / K-PKS

26.2.2014

Parus montanus / 23v. / 1. lapsi / LKS / poikalupaus

1.3.2014

Jenniii90 / 22v. / 2. lapsi / TAYS
AnneD / 25v. / 1. lapsi / TYKS / tyttölupaus
hokapontas / 23v. / 1. lapsi / JS / tyttöolo

2.3.2014

Onnenmurunen / 31v. / 3. lapsi / KOS / poikalupaus
Anun / 24v. / 1. lapsi / PHKS
Sukuti / 26v. / 3. lapsi / KAKS / tyttölupaus
Taika78 / 35v. / 2. lapsi / TYKS
Jonsu123 / 29v. / 3. lapsi / VKS
luminen85 / 3. lapsi / TYKS

3.3.2014

minskunen / 33v. / 2. lapsi / OYS
Matti Katikainen / 2. lapsi
Viikko / 23v. / 2. lapsi
marizella / 26v. / 4. lapsi / KAKS
Helki81 / 32v. / 4. lapsi / K-HKS
Viuku / 30v. / 4. lapsi
Nonna88 / 25v. / 2. lapsi / PKSSK / poikaolo / tyttölupaus
Pikkusukka / 35v. / 3. lapsi / poikaolo
Maamis / 21v. / 1. lapsi / tyttölupaus
Katza78 / 34v. / 4. lapsi / HYS
Aliza / 32v. / 2. lapsi / NKL tai HYS

4.3.2014

Dena90 / 22v. / 1. lapsi / TAYS
Niinuli / 21v. / 2. lapsi / KSKS
Elluska88 / 25v. / 2. lapsi / SKS / poikalupaus
mimmi92 / 22v. / 1. lapsi / JS / poikalupaus

5.3.2014

-Miia- / 27v. / 3.lapsi / LKS
Pupulin / 30v. / 1. lapsi
Karenina / 32v. / 4. lapsi / Ulkomaat
MimosaMamma / 30v. / 2. lapsi / SeKS / tyttölupaus
knyte / 32v. / 1. lapsi / PHKS

6.3.2014

Suovesi / 25v. / 1. lapsi / HYS / tyttölupaus
Essi93 / 20v. / 1. lapsi / poikaolo
Happymama80 / 33v. / 1. lapsi / KOS
Elpis / 32v. / 2. lapsi / PKSSK
Babytwo / 2. lapsi / PKSSK / poikaolo / poikalupaus

7.3.2014

Leijonanmorsian / 31v. / 2. lapsi / TAYS
Owl (ent. mars bèbè) / 32v. / 3. lapsi / KOS / poikalupaus
Pikkis85 / 28v. / 1. lapsi / KOKS
Unis / 31v. / 1. lapsi / PS

8.3.2014

-Ella1999- / 36v. / 3 .lapsi / TYKS
Pumpula76 / 36v. / 7. lapsi
Neiti83 / 30v. / 1. lapsi / TYKS
Elisabeth279 / 33v. / 3. lapsi / MKS
aarresaari / 24v. / 1. lapsi / KYS
mimatsuu / 20v. / 1. lapsi / poikalupaus

9.3.2014

Memmu<3 / 3. lapsi / KAKS
Kadew / 19v. / 1. lapsi / KYS / tyttölupaus
Hopeapaju78 / 35v. / 3. lapsi / TYKS
-K- / 29v. / 1. lapsi / OYS
Kurpitsainen / 34v. / 3. lapsi / KOS
Cassyput / 30v. / 3. lapsi / VKS / tyttölupaus
andyi92 / 20v. / 1. lapsi / PHKS

10.3.2014

Merjus / 27v. / 3. lapsi / OYS
audree / 23v. / 1. lapsi
Töttöröö_2014 / 38v. / 3. lapsi / KYS

11.3.2014

Snuppa / 32v. / 3. lapsi / KYS

12.3.2014

Elisssa / 22v. / 3. lapsi / KOKS
mamma2011 Jkl / 30v. / 2. lapsi / K-SKS
bulla / 32v. / 4. lapsi / OAS / poikalupaus
Pione / 2. lapsi

13.3.2014

Hemu80 / 33v. / 2. lapsi / TYKS
Lauramom / 20v. / 2. ja 3. lapsi / K-SKS / kaksoset
Kultasiipi85 / 27v. / 3. lapsi / KOS
tofferiina81 / 31v. / 1. lapsi / KAKS / poikalupaus
Morsan / 33v. / 2. lapsi / LKS / tyttölupaus

14.3.2014

Cembalo / 24v. / 1. lapsi / poikalupaus
Irene80 / 32v. / 2. lapsi / TAYS
Diipeli / 26v. / 4. lapsi
bambiina77 / 36v. / 5. lapsi / tyttöolo
LiinaLiina / 34v. / 2. lapsi / JS

15.3.2014

läkerol / 34v. / 4. lapsi / K-HKS
niiskunenä / 27v. / 2. lapsi / KYS
hömppää / 28v. / 4. lapsi / KAKS
Kengännauha / 31v. / 1. lapsi / OYS

16.3.2014

saraheinä / 29v. / 3. lapsi / OYS

17.3.2014

Tipetsu / 29v. / 2. ja 3. lapsi / KYS / kaksoset / poikalupaukset
Niiskuneiti25 / 1. lapsi / KOS
Mannamuu / 26v. / 2. lapsi / KOS
Äitee kahdelle -81 / 32v. / 3. lapsi / OYS / tyttöolo / tyttölupaus
StiinaM / 37v. / 1. lapsi / KOS
Ronsku81 / 30v. / 1. lapsi / HYS / tyttölupaus
SaSa87 / 26v. / 3. lapsi / PHKS

18.3.2014

Sekopo / 29v. / 2. lapsi / K-HKS

19.3.2014

Onelove/ 24v. / 1. lapsi
PieniIhme / 20v. / 2. lapsi / NKL tai KOS / tyttöolo
Pätkäle / 28v. / 2. lapsi
Hätähousu / 29v. / 3. lapsi / K-PKS
juuw / 21v. / 2. lapsi / KOS
Ann-ie / 25v. / 2. lapsi / K-SKS / poikalupaus

20.3.2014

Eleonoora86 / 27v. / 1. lapsi / K-PKS
Sajeva / 34v. / 2. lapsi / SEKS

21.3.2014

- Suvi - / 36v. / 1. lapsi / JS
Arell / 27v. / 2. lapsi / KOS tai NKL / poikaolo / poikalupaus
Saaju / 25v. / 1. lapsi / HYS / tyttölupaus
Esteri1 / 40v. / 1. lapsi / Helsinki

22.3.2014

Riksu84 / 29v. / 4. lapsi / OAS / tyttöolo
satuham / 24v. / 1. lapsi / LPKS / poikaolo
petriina / 38v. / 2. lapsi / EKKS
nasu<3 / 30v. / 2. lapsi / JS

23.3.2014

sohvi- / 22v. / 1. lapsi / PKSSK / poikaolo / poikalupaus
Zophie / 2. lapsi

24.3.2014

kiti82 / 30v. / 2. lapsi / KOS / tyttölupaus
Scarabee / 37v. / 2. lapsi / PS
OivaAino / 38v. / 4. lapsi / OYS / tyttölupaus
Mesimarjaana / 37v. / 3. lapsi / JS tai NKL

25.3.2014

Ellia / 29v. / 1. lapsi / ulkomaat
Nana_84 / 28v. / 2. lapsi / TYKS
Riisi / 31v. / 1. lapsi / OYS
-Mira- / 38v. / 3. lapsi / TAYS / poikaolo / tyttölupaus

26.3.2014

suomyrtti / 30v. / 2. lapsi / OYS
odis / 3. lapsi / L-PKS
satutytti / 28v. / 3. lapsi / TAYS / tyttölupaus

27.3.2014

Sysi / 37v. / 2. lapsi / NKL
Belly- / 23v. / 2. lapsi / OYS
Veera 82 / 30v. / 1. lapsi / JS
Pullataikina / 30v. / 2. lapsi / TAYS
Naakari / 28v. / 2. lapsi / PHKS
Simssi / 28v. / 1. lapsi / JS

28.3.2014

rusinakeksi / 28v. / 2. lapsi / KYS
Nynaeve / 33v. / 2. lapsi / TAYS / tyttölupaus
IdaAdele / 22v. / 3. lapsi / OYS
Postimerkki / 23v. / 1. lapsi
SanniRuu / 38v. / 3. / KAKS

30.3.2014

Kasteputous / 2. lapsi / OYS
Selina76 / 37v. / 2. lapsi
Hölö / 21v. / 1. lapsi / KOKS

31.3.2014

pikkumyy.. / 25v. / 2. lapsi / KYS / poikalupaus

3.4.2014

anu84 / 29v. / 3. lapsi / SEKS



Nyyti84 / 29v. / 2. lapsi / SatKs / poikalupaus


Syntyneet:heart:

5.2/ Viikko/ rv 36+2/ tyttö
18.2/ Onnenmurunen/ rv 38+1/ poika 47cm ja 2325g
22.2/ Elluska88/ rv 38+4/ poika 3420g, 51cm ja py 35cm


Meitä odottajia on: 129
Tyttölupauksia: 17
Poikalupauksia: 16
Kaksosia odottaa: 2
Ensimmäistä odottaa: 41
Toista odottaa: 45
Kolmatta odottaa: 25
Neljättä odottaa: 11
Viidettä odottaa: 1
Seitsemättä odottaa: 1



Edelliset pinot:
Joulukuu 2013
Marraskuu 2013
Lokakuu 2013
Syyskuu 2013
Elokuu 2013
Heinäkuu 2013
Kesäkuu 2013


Surun kohdanneet, olette ajatuksissamme: :hug:
Yemina (kemiallinen) <3
sparklingfun (kohdunulkoinen) <3
Villaruusu <3
-iitu_ <3
kaarina80 <3
Silvia Logo <3
BigMomma <3
sydäntähti <3
VoiceOfBaby <3
Meelia <3
Malendra <3
tiNpPa <3
Tyntti <3


SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta maaliskuiset mammat :)

Kuten huomaatte, minulla oli tylsä lauantai-aamu ja kyhäsin siis uuden helmikuun pinon kasaan :) Mulla on jotenkin kutina että maaliskuun puolelle tässä ainakin itse mennään vaikka LA 6.3, mutta toivossa on hyvä elää, tulihan esikoinenkin viikkoa aiemmin maailmaan ;)

Vointeja, kohtahan me ollaan kaikki äippälomalla niin päästään jakamaan viime hetken viisauksia :popcorn:
 
  • Tykkää
Reactions: Cassyput ja Owl
Onko muille iskenyt väsymystä? Tuntuu että kun syö aamupalan valmis takaisin nukkumaan.. Eilen en tosin saanut kunnolla nukahdettua, mut silti mitään ei jaksanut tehdäkkään.. Noh tiistaina neuvolaan ni saa nähdä mitä hb näyttää..
 
Täältä löytyy! Sanoin terkalle siitä ja kuuluu asiaan, kysy että mitataanko hemppa mutta sanoin ettei toinna kun tiiän että tää vaan kuuluu tähän, ja koitan sit vaan joka välissä kerätä voimia.. Ollaan neuvolan tätin kanssa niin hyvissä väleissä ettei se siitä huolestunu, stiksaan ite oman pissaniki aina ennen käyntiä ja kysyy vaan oliko ok :D

Osittain väsymys johtuu myös siitä ettei vaan öisin saa enää nukuttua kunnolla, jatkuvaa heräilyä..
 
Uni ollut katkonaista täällä kans jo pidemmän aikaa.. ei vaan meinaa herättyään uudestaan uni tulla. Niin kans ite hoitanut pissan tutkimisen alusta alkaen.. myös päivystyksessä ku viiko sitten kävin piti ite käydä tutkimassa ku kätilö ei ollut kiinnostunut..
 
Kiitoksia uudesta pinosta! Jos ei muita innokkaita löydy, niin minä voin hoitaa maaliskuun pinon, mulla kun on la kuun loppupuolella.

Tänne ei kuulu kummempia. Yöt on tosiaan hankalia, monta tuntia menee ennen kuin nukahtaa ja sitten heräilen vähän väliä kun paikkoja kivistää. Enää ei oikein mikään asento tunnu hyvältä :/ Mutta näillä mennään.

Saaju ja Enni 33+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Cassyput ja Babytwo
Väsymystä on täälläkin, päivittäin ihan älytön väsy ollut jo parisen viikkoa. Hb oli kyllä joulukuussa 118 mutta on yleensä aiemmissa raskauksissa vielä noussut itsestään, nyt en tiedä. Yöt on levottomia kun näen kokoajan unia, 2h välein käyn vessassa mutta nyt sellasta valvomista ei ole tullut mitä aiemmissa on tässä vaiheessa ollut että on ollut vaikea saada unta jos herää ja joutunut valvoskelemaan.

Jospa se enskuussa meillekin vauva syntyy, vaikka menis yli niin ehkä ei ihan huhtikuun puolelle ehdi (toivottavasti). Tuntuu kyllä niin hassulta ajatukselta välillä että meille on taas tulossa vauva :) Esikoinen on syntynyt 38+5 (käynnistettynä) ja kuopus 39+1, saa nähdä olisko tämä jo 5vkon päästä tulossa vai tuleeko vasta myöhemmin. Varmasti myöhemmin :kieh:

Alkaa jo mahan kanssa olla tosi tiukkaa, pituutta on vaan reilu 150 ja sf-mitta kulkee taas yläkäyrän yläpuolella niin ei taivu kyllä mihinkään.

Neuvolalääkäreistä mulle sanoi neuvolan terkka että uudet suositukset on että alussa ja lopussa ois lääkärikäynnit, mä oon mennyt vanhan mukaan kuulemma vielä eli oon käynyt alussa ja puolivälissä ja noiden uusien suositusten mukaan kuuluis käynti tuossa lopussa (2 käyntiä siis oikeasti) ja olisin saanut käydä vielä kolmannenkin kerran mutta en halunnut koska en koe tarvitsevani.

saraheinä 34+0 POKS
 
Aamukukkuja täällä huomenta.. Eipä taas uni tullut sen jälkeen kun esikoinen herätti tunti sitten, saattaa päivällä taas väsyttää :S

Saaju, kiva juttu! Helppoa kuin heinänteko tämä on, tosin itsehän en osannut kuvaa vaihtaa meille ja edellisen pinon linkityskin tuottaa ongelmia, mutta mitäs pienistä, pääasia että se olennainen (vauvat) päivittyy listaan :heart:

Kärsimätön ja uupunut Babytwo 35+3
 
Siirsin eilisen kirjoitukseni tuolta tammikuulta tänne, kun en koskaan käy täällä etusivulla (mulla on puhelimessa meidän pino aina kirjanmerkkinä :) ), niin en tiennyt uudesta, vastasin vaan sujuvasti edelliselle. :)

Mayinka mulla ekassa synnytyksessä tuntui supistukset pääasiassa juuri selässä ja reisissä, ne oli sit niitä oikeita. :) Tokassa synnytyksessä valitin kovasti, kun tuntui mahassakin, oli vaikea saada helpotusta molemmille puolille. :D Ja kolmannessa ja neljännessä synnytyksessä ollu kyllä sekä selässä, mahassa että reisissä kipu. Niitä odotellessa... :p

Täällä kaikki ok, ei ollu onneksi lapsivettä tullut enkä olis ehtinyt näytille, kun mies vietiin silloin maanantaina aamupäivällä taas ambulanssilla, kun oli rintakipua ym. mut ei silläkään hätää. Kävin siis kuitenkin äitipolilla ja lääkäri halus ultrata ja katsoa kokoa; arvio 2140g rv 33+3 ja melkein keskikäyrällä. Katsoin vertailun vuoksi, niin edellinen ollu päivää myöhemmin 600g isompi... Tosin oon saanu itelleni lietsottua pelon siitä sf-mitasta, kun se oli ainoa hälyttävä merkki kolmannen isosta koosta ja arvio heitti siis synnytyksessäkin kätilön käsikopelolla tehdystä 600g. : / Mut vajaa 2 viikkoa, niin on synnytystapa-arvio. Niin, ja kohdunkaula oli sormelle auki. Mut saa kuulemma ollakin. Ja kun sanoin, et ylilääkäri sanoi syksyllä, ettei pitäis olla vaaraa ennenaikaisesta synnytyksestä, koska kaikki ollu täysaikaisia tähän mennessä, niin tää taas sanoi, ettei se sit niin haittais, vaikka yks tulisikin ennen aikojaan! Mut mua kyllä haittais, kun joutuis olee sairaalassa pidempään ym. Ja ens perjantaihin asti joutuisin Naikkarille synnyttää.

Babytwo: Mulla ei oo ollu nivusissa suonenvetoa, mut se outo alavatsakipu säteilee sinne. Vasemmassa jalassa kyl yrittää joka yö kramppaa ja keskiviikkona käytiin uimassa ja sieltä tullessa nousin autosta, niin reiteen iski niin kauhee kramppi, et jäin vaan paikalleni nojaamaan autoon ja kaikki osaamani kirosanat tuli putkeen. :p Ei ollu itkukaan kaukana. Oli kylmä ja takki auki, mut en voinut liikkua pitkään aikaan. Melkein yhtä paljon sattui, kun vajaa 4v sitten, kun oli välilevynpullistuma selässä ja ambulanssilla jouduin sairaalaan. Leikkauksen vältin, kun oli viikonloppu ja lääkkeet alkoi tehoamaan.

Nyt on ollut muutaman päivän takapuolessa ikävä paine, en tiedä voiko vauvan pää jo painaa sinne. Hengittäminenkin on helpompaa. Viimeks poika laskeutu vasta synnytyksessä. Ja silloin käynnistelypäivänä kohdunsuukin oli niin takana, ettei meinannut saada tutkittua. Nyt ihmetytti, kun ei juuri sattunu, ku lääkäri kokeili.

Tällä viikolla sain aikaseksi kasattua pinnasängyn ja suurin osa vaatteista on pesty. Vielä kun ehtis joskus silittää. Ja uudet matkarattaat ostin huutiksesta. :) Nyt niitäkin kolmet, mut meillä pääasiassa käytössä, isot vaan joskus kotona.

Vointeja kaikille ja jaksamista viimeisiin viikkoihin! :)

Bambiina & Veera-Valtteri 34+2
 
Viimeksi muokattu:
Väsymys vaivaa todellakin, mut mulla oli 1,5 viikkoa sitten hb 105 eli ei ihme. : / Nyt yritän muistaa ottaa Floravitalia päivittäin. Ainakin pienet päikkärit olis saatava joka päivä, tosin en saa nukuttua ku vartin, ku sit aina joko alkaa vaivaa levottomat jalat, puhelin soi/piippaa, tai jotain muuta häiritsevää ilmenee, enkä saa uudelleen unta. :(

Neuvolalääkäri mulla olis vielä ollu, mut kun on just 36+0 äitipolikäynti synnytystapa-arviossa, niin päätettiin terkan kans jättää se neuvolassa väliin, kun en jaksais sielläkään rampata turhaan... Eli kolme lääkärikäyntiä olis tässäkin raskaudessa kuulunut. Ja meillä on pitänyt jo kaks viimestä raskautta ite tutkia pissa ja sit ilmoitan terkalle, jos oon epävarma. Mut mulla ei oo koskaan ollu mitään muutoksia yhdessäkään raskaudessa pissassa.
 
Kiitokset Babytwo uudesta pinosta! :)

Täällä ilmeisesti aktiivinen viime viikko johti siihen, että olin varsinkin perjantaina ja lauantaina ihan superväsynyt. Onneksi sain viikonlopun levätä ja lepo selkeästi myös vähensi harkkasuppareitakin, tosin lauantaina tuli ensimmäinen kipeä supistus kun olin just menossa päiväunille, mutta onneksi jäi tuohon yhteen. Tänään kun on taas ollut perusarkipäivä tuon esikoisen kanssa ja mm. koiran kanssa lenkkeilty (ei siis edes mitään pitkää lenkkiä) niin tuntuu taas noita harkkasuppareita tulevan herkemmin. Tänään just sanoin miehelle, että nyt kyllä enää kerran päivässä ulkoilen esikoisen kanssa kun monesti ollaan kahdesti päivässä ulkoiltu. Onhan tuota hommaa kyllä sisälläkin taaperon kanssa, että ei nyt voi levon kannalta silti päiviä ottaa. Yöt menee vaihtelevasti, yleensä herään klo 2 aikaan juomaan ja samalla hipsin pissalle. Mutta yleisesti ottaen saan nukuttua kuitenkin ihan hyvin, lonkat tulee edelleen kipeeksi öisin mutta vasta herätessä tajuan sen säryn eli onneksi ei nukkumista sinänsä häiritse. Toivoisin vaan, että menisi kuukausi nyt nopeasti ja pääsisi synnyttämään. Haaveilen arjesta ilman tätä mahaa...

Mutta muuten ei täällä mitään ihmeempää. Olen ruvennut suunnittelemaan esikoisen ja miehen synttäreitä, kun tykkään leipoa mutta nyt ei siltikään oikein tunnu olevan kunnon inspiraatiota siihenkään hommaan. Mutta ensi viikonlopuksi on kuitenkin tiedossa kiva reissu kaverin luo, joten ehkä siitä sais vähän uutta puhtia. Tosin bussissa ja junassa istumista en kyllä odota, koska istuminen ei selkeästikään mulle sovi tällä hetkellä, mutta ei koko aikaa jaksa jalkeillakaan olla.

Elluska ja pikkuinen rv35+6
 
Minäkin sain tänään ultralla mitatun kokoarvion. Sain siis neuvolasta lähetteen äitipolille, kun SF mitta jäi toistamiseen alakäyrän alapuolelle rv. 32 (oli siis neuvolan tädin mittaamana viimeviikolla 25cm). Tänään sitten katsottiin ultralla ja ihan keskikokoinen vauva masussani onneksi asusti eli kokoarvio ultralla 2010g rv 33+0. Vauva vain on jotenkin nin alhaalla ja lantion sisässä piilossa, että SF-mitta jää tosi alhaiseksi. Lääkäri sai mitatuksi SF-mitaksi tänään vain 23 cm rv 33+0, joten tosi vaikea voi olla vatsan päältä arvioida vauvan kokoa. Myös kohdun suun tilanne tarkastettiin, kohdunkaulaa jäljellä vielä 2,5 cm (kiinteä) ja kohdun ulkosuu sormen kärjelle auki. Pysynee siis masussa vielä tovin aikaa. Eli nyt odottelen rv. 38 synnytystapa arviota ja lääkäri tosiaan totesi että kohdallani todennäköisesti raskaus käynnistetään rv. 39 kalvojen puhkaisulla tms., kun aikaisemmat ovat syntyneet niin pikaa. Saa sitten nähdä. Toisaalta en välttämättä halua synnytystä käynnistettävän, mutta toisaalta olen todennäköisesti jo aika valmis luopumaan raskausmasusta rv. 39.

Mesimarjaan rv. 33+0
 
Huomenta kaikille!

Täällä vietetään ensimmäistä virallista äitiyslomapäivää! :)
Viime viikolla stressasin, että kuinkahan minä nyt osaan olla lomalla ja tunnenko itseni jotenkin arvottomaksi. Höpö höpö. Eilinenkin päivä oli jotenkin uskomattoman ihana. Ei kiirettä, ei sitä kohta-palaan-töihin-ajatusta, mikä normaalisti on lomalla. Ei tarvitse miettiä mitään työjuttuja. Se tuntui hullulta, mutta myös uskomattoman hienolta.
Mieheni minulle ihanasti totesikin, että on loppuikä aikaa laihduttaa ja tehdä töitä. Hän on niin oikeassa. Nyt ollaan tässä ja iloitaan siitä..

Eilen oli neuvola ja kaikki ok.
Hemppa yhä vähän yli sata, mutta ei se ei yllätä. Ei ole keskiraskauden jälkeen noussut eikä laskenut raudan syönnistä huolimatta. Onneksi olossa en sitä huomaa.
Painoa on tullut nyt noin 15kg ja hyvällä mielellä tässä nyt kuitenkin pullaa syön. ;) Sen verran olen aina urheillut, että en usko syksyllä näitä kiloja enää olevan.
Sf-mitta oli noin 29-30cm. Alakäyrällä mennään ja terkkari kuvaili vauvaa pieneksi ja siroksi. Siltä tyyppi tuntuu omaankin käteen. Oma ajatus on, että varmaan noin 3200-3500g vauva syntyy, jos laskettuun aikaan asti mahassa on. Sen verran on supistellut, että katsotaan nyt minne asti vatsassa on..

Esikoinen syntyi käynnistettynä 42+3 ja synnytys kesti noin neljä tuntia.
Kuopus syntyi 40+0 ja urakkaan meni reilu 1,5 tuntia.
Nyt jännitän, että ehdinkö sairaalaan ja miten muksujen kanssa. Mummot ja papat asuvat sen verran kaukana, että eivät kyllä ehdi paikalle jos yhtään ripeämpi lähtö tulisi. Miten muut olette suunnittelleet vanhempien lasten hoidon synnytyksen ajaksi?

Asioilla on kyllä tapana selvitä ja jos tilanne vaatii niin lähden synnärille yksin. Toki olisi ihanaa, jos mies pääsisi mukaan. Saas nähdä…

Mukavaa päivää kaikille!

-Snuppa ja vauva 35+0
 
Hyvää helmikuuta kaikille mammoille ja Babytwolle kiitokset uudesta pinosta :heart:!

Kaksi työaamua jäljellä, jippii. Nyt alkaa jo riittämään ja väsy painaan. Tänään vein päiväkodille irtisanomisilmoituksen eli esikoinen jää nyt sitten kotiin helmikuun lopusta, katsotaan miten pärjätään. Joku ihme taantumakausi tytöllä menossa, kun ei osaa enää edes sukkahousuja jalkaan laittaa ja minähän se taivunkin tämä jättimasun kanssa niin mainiosti :LOL:! Yöllä on muuten jo supistellutkin tai sellaista menkkamaista juilintaa, ei siis mitään harkkasuppareita. Neuvolalääkäri olisikin sitten kahden viikon päästä, joten saa kuulla miltä tuolla alapäässä näyttää :D!

OWLille, uusin kysymyksen koskien linkittämiäisi imetysliivejä eli osuiko koko kerralla nappiin? Ja, jos saa kysyä niin mikä sun normiliivi koko on? Ja kestikö amazonista toimitus kauan?

Vanhemman lapsen hoito, se on kanssa asia mikä täällä jännittää eli isäntä tekee todella epäsäännöllistä kolmivuorotyötä ympäri etelä-suomea eli, jos lähtö tulee ja hän on vaikka Raumalla niin paniikki iskee. Meidän tukiverkosto asuu onneksi n. 1h 20 min matkan päässä, joten luotan siihen, että sieltä kerkee joku paikan päälle, jos tarve vaatii. Synnyttämään voin mennä yksinkin, se ei ole mikään ongelma, mutta esikoista en haluaisi keskellä yötä säikäyttää esim. naapuriin roudaamalla.



Irene ja pimu rv 34+4 :O jo
 
Kiitos uudesta pinosta, se löytyikin viimein... :)

Väsymystä on täälläkin, mutta ihanaa kun ei tartte töihin enää mennä vaikka osapäivätöissä kävinkin vain. Ei tuo väsymyskään niin haittaa kun saa nukkua milloin nukuttaa.

Synnytykseen lähtö se on mielessä jatkuvasti, alkaako vesien menolla vai supistuksilla, missä mies on töissä silloin, saanko kissojenhoitajan kotiin asumaan eli äitini vai käykö anoppi vain ruokkimassa ne, sairaalakassi edelleen pakkaamatta, jne jne...

Piti ostaa apteekista nenäsuihketta kuiville limakalvoille kun jatkuvasti veristä limaa vain niistän, no se auttoi onneksi. Muutenkin tosi kuiva iho ja hiukset ja limakalvot, se on vissiin poikavauvasta johtuvaa :) Ja jos olis tyttö tulossa niin olis rasvaiset hiukset ja finnejä naama täynnä :) Tämmösiä juttuja lueskelin kun ei vielä tiedetty kumpi tulee. Onko teillä muilla pitäny paikkaansa?
 
Tofferina mulla ei oo enää tässä vaiheessa raskautta iho sellainen, kuin sukupuoli sanois. :) Täsmäsi kyllä alkuun. Ja täällä ei oo kukaan puhunu vielä poikaviivasta? Mulla nimittäin oli kahdesta ekasta pojasta, mut ei sit kolmannesta. :eek: Näköjään alkaa merkit muuttuu, tai ei pädekään, kun tulee enemmän? Tosin tämänkin sukupuolen arvasin oikein. :) Mutta kahdesti oon yllättynyt, eli varmasti mun mielestä tyttö onkin ollut poika. :LOL:

Meilläkin saattaa olla lasten ja hevosten hoidon kans ongelma. Miehen vanhemmat hoitaa lapset synnytyksen ajan, mut lähtevät kaukomaille just 6 päivää ennen laskettua aikaa ja ovat kymmenen päivää reissussa, joten jos sinä aikana tulee, niin ei oo kuin omat teinit hoitamassa. Meillä onneks puolen tunnin matka sairaalaan, niin voihan mies tulla sinne vaikka viime hetkillä, kunhan olis siinä rankimmassa vaiheessa mukana. Ja Saajuhan lupas tulla mun doulaksi, jos ehdin ensin! =)
 
Vanhemman lapsen hoidosta Juuri viime viikolla järkkäsin lapsenvahdit valmiuksiin :D Esikoinen siis vielä toistaiseksi hoidossa aiemmin syksyn jäljiltä, ja päätettiin pitää nyt osittain mammalomallakin vielä siellä että saan huilia välillä. Mutta hyvin todennäköisesti on jo kotihoidossa kokonaan kun synnytys käynnistyy. Ei se nytkään ole ollut täyttä viikkoa, muutaman päivän viikossa. Oon itse niin väsynyt ja fyysisesti sekä henkisesti poikki tähän raskauteen, että mielestäni on mukavempaa jos hän vielä hetken saa kunnon leikkiseuraa. Mutta ehdottomasti olisi joka tapauksessa kotihoitoon tullut kun vauva syntyy, ei mitenkään raaskisi toista pientä roijata pois kotoa vaan siksi että vauva on tullut taloon :/
Niin ja meillä siis sairaala 3km päässä, isovanhemmat 4km päässä ja vara-lapsenvahti 2km päässä, joten uskoisin ettei huolta tarvitse siitä kantaa :)
Kuivista limakalvoista Esikoinen on tyttö ja kyllä ainakin itse kärsin aivan samalla tavalla kuin nytkin kuivista silmistä, nenästä ja limakalvoista. Ihokin kuivuu herkemmin. Ceridalia laitan tuonne alapäähän aamuin illoin, sekä rintoihin. Kosteusvoidetta muulle vartalolle ja nenäsuihketta sieraimiin ja tippoja silmiin joten täällä on ainakin koko arsenaali käytössä :D :D
Itse olen kuullut saman että tyttö veisi äitinsä kauneuden mutta kyllä minä ennempää tytön kanssa hehkuin, nyt näytän jyrän alle jääneeltä virtahevon raadolta :ashamed:

Synnytys Hitto, se pyörii mielessä koko ajan. Niin toivon, että alkaisi vesien menolla, koska kun ei ole supistuksilla ikinä alkanut niin en tiedä miten nopeasti asiat etenisi. Vesien menosta kyllä tietää että kohta on lähtö. Mutta mitäs jos supistukset kovia monta päivää? Neuvolassa kyllä sanottiin että sitten kun et pärjää niin sairaalaan. Tällä ohjeella mennään.. Esikoinen syntyi myös viikkoa aiemmin, joten odotukset on korkealla että 3 viikon päästä ois nyytti sylissä.. :p Turha toivo varmaankin, siihen vielä toiset 3 viikkoa päälle ja käynnistykseen kuitenkin. :mad:

Ootteko alkaneet valmistautua syntymään? Itse olen ajatellut leipoa pakkaseen, sairaalakassia olen pakkaillut pikkuhiljaa, kaukalon ajattelin kohta kaivaa esille ja lastata sen valmiiksi vauvan tavaroilla jotta miehen ei ole sitten kuin napata se saikulle mukaan, jne.. :) Se tuo vähän semmosta konkreettista tähän odotukseen, tietää että kohta se on ohi :)
 
Vanhempien lasten hoito No meillähän mies jää hoitamaan lapsia (maaliskuussa 3v1kk ja 1v5kk) kun mä lähden synnyttämään kun ei ole tukiverkostoa. Ehkä olis mahdollisuus saada viikonloppuna hoitoon mutta sekin mahdollisuus näyttää kyllä aika pieneltä. Nyt tuntuu että pärjään kyllä mutta tiedän että siellä sairaalassa kyllä sitten kaipaa jotakuta kaveriksi. Toivottavasti synnytys ei kestäis niin kauaa kun viimeksi kun oli hidastuksia mutta se oli vasta mun eka synnytys kun esikoinen on syntynyt sektiolla.

Kuivista limakalvoista kärsitään täälläkin, alussa tuli muutamana päivänä aika reilusti verta ennenkuin aloin käyttämään kosteuttavia suihkeita ja onneksi vähän helpotti, vähän verta tulee niistäessä muttei vuotamalla. Esikoisesta oli samaa joka on tyttö ja syntyi helmikuussa. Nythän en sukupuolta tiedä edes.
Ja naamasta lähtee nahkaa kun on niin kuiva iho vaikka rasvailen pariin kertaan päivittäin.

Valmistautumista en ole tehnyt, syksyllä ostin kaukalon kun oli tarjouksessa mutta tuolla se on kaapissa piilossa... Esikoiselle oon sänkyä maalaillut ja tarkoitus olis siirtää molemmat lapset samaan huoneeseen niin tulis tilaa meidän makuuhuoneeseen vauvalle, yks huone jäis pelkästään leikkihuoneeksi. Kun esikoinen haluaa kovasti kuopuksen kanssa samaan huoneeseen nukkumaan :) Vaatteet on etsimättä ja pesemättä... Kaikki on ihan vaiheessa vaikka ei tässä vielä kiire ole. Kuopuskin syntyi vasta 39+1 enkä usko tämän ennemmin tulevan. Jotain leipomista mietin mutta ois vielä esikoisen 3v synttäritkin 3vkon päästä. Apua! Toivottavasti jaksan, väsymys on kyllä tosi kova. Pakkohan se on :)

saraheinä 34+2
 
Neuvolassa käyty ja kaikki edelleen hyvin. Pissakin oli puhdas vaikka mennessä vielä söin suklaata :D Mies jo huomautti että mulla on karkkijemmoja... Pakko pitää osa laukussa ettei syö kaikkea. Mitään viitteitä siitä ei ole että mahasta kaverilla olis kiire pois, vaikka itseä välillä kyllästyttää ku rymyää niin että sattuu.. toisinaan se on taas ihanaa :D

Jostain syystä muuten tuolla neuvolakäynnillä herkistyn vielä enemmän.. onneks nyt taas sellanen terveydenhoitaja joka ei ruoki mun itkua.. Entinen täti ku sai mut vuodattamaan oikeen kunnolla..
 
Owl
Irene ja kaikki muutkin tietty!

"OWLille, uusin kysymyksen koskien linkittämiäisi imetysliivejä eli osuiko koko kerralla nappiin? Ja, jos saa kysyä niin mikä sun normiliivi koko on? Ja kestikö amazonista toimitus kauan?"

Heippa! Koko osui kerralla nappiin, tilasin siis koon isommat kuin on olleet, ja hyvin ovat sopivat jo nyt. Ennen c nyt d. Siellä on sizing info-linkki, josta näkee rinnanympärykset. Otin tarkoituksella sen mitan isomman, ettei kiristä ja onhan noissa liiveissä 3 kolmen hakasen kiinnitystä, joten voin huoletta käyttää kireintä vaihtoehtoa.

Olen ollut niin tyytyväinen, että tilaan lisää:) Amazonista tulee aina hurjan nopeasti isommatkin lähetykset. Tilaan sieltä jatkuvasti ja kun antavat toimituspäivän, niin aina se on sitä ennen, lähetystä voi myös seurata.
Tilaukset ovat tulleet n.5 arkipäivässä. Tänään tuli kehto:)
Muistaa vaan laittaa free delivery, niin ei tarvitse maksaa postikuluja, kunhan summa ylittää 20£. Ja kandee vielä laittaa hakuun pelkästään Amazon.co.uk:n tuotteita, niin voit olla varma, ettei tule postikuluja.
Tilauksen voi vielä peruuttaa loppumetreillä ja jos maksua ei ole mennyt, niin helposti vielä tilauksen jälkeenkin.
Suosittelen muuten Irene noita äitiyspaitojakin, esim. Noppies maternity tai Mamalicious maternity clothing.
Noissa UK kokoissa tais olla 8-XS, 10-S, 12-M, 14-L ja 16-XL yleensä.

Outlet on se paikka minkä koluan aina, nyt siellä on alessa lapsille esim. DC paitoja, jos tykkää.
Muuten, meille on aina tulleet isot paketit siinä itellan lähetyksessä aamu 9-10 aikaan.
Pienemmät esim.paita/2 liivit tulevat yleensä normipostijakelussa/nouto.
Ne pakkaa aina ylisuuriin pahvilaatikoihin.

Onnea tilaukseen!:)

Perjantaina on sairaala-toinen kokoarvio. Ja sokeriarvot ylsi aiemmin muutama arvo niin ylös, että tarvitsi soittaa kätilölle.
Noh, eikus tiheämmät mittaukset ja uusi arvio, joka onneksi oli, että ei nyt enää loppumetreillä aleta insuliinia.
Suurin osa arvoista kuitenkin normaalit.
Join yksi aamu lasillisen tuoremehua ja arvot pomppas ihan huippuunsa!
Enpä ollut arvannut, että noin "tervettä" sokerijuomaa se on.
Yhdessä mehulitrassa voi olla kuulemma jopa 44 sokeripalaa!!!
No, multa kiellettiin se. Mutta onneksi suklaa ei ole nostanut arvoja, kunhan ottaa sopivasti :p

Kävely on välillä sellaista kuin virtsarakkoa viillettäisiin ja autosta nouseminenkin on jo aika raskasta, että toivon niin sitä olotilaa, kun kannat vain itsesi.
Vauva riehuu todella paljon, ja jos menen hetkeksikään tuolilla nojaamaan eteenpäin, niin että masutila pienenee, niin jo tulee potkua, että ylös siitä!

Jotenkin toivon taas äkkisynnytystä. Sillä ensimmäinen kesti 10h 30min ja tuska oli täys 10!
Kun taas toinen synnytys kesti 1h 36min ja sanoisin asteikolla 4. Ehdin tosiaan sairaalan aulaan, kun alkoi kovat kivut ja hetken päästä olikin jo poika ulkona.

Tuntuu ihanalta pesänrakennusvietti. Kiva laittaa kodista tavaroita/huonekaluja pois ja sitten haalia uusia. Suunnitella kaikkea ja valmistella.

Tuli ostettua kirpparilta muutama kk sitten turvaistuin ja sitteri, mutta sitten, kun pesin ne ja katsoin jonkin aikaa, niin laitoinkin takaisin myyntiin ja tilasin uudet.
Tätä se on , kun liian aikaisin rupeaa hommaamaan tavaroita, ehtii jo kyllästymään niihin;)
Ja vaikka olen suurimman osan vaatteistakin hommannut kirpparilta, niin silti olen alkanut ostamaan uusia vaatteita. Ne kun tuntuvat niin ihanan pehmoisilta ja tuoksuvatkin hyviltä.

Mulla on kaikissa poikaraskauksissa hiukset tuuhentuneet, iho voinut paremmin, tehnyt mieli suolaista enemmän ja masuviivoista en muista.
Miehen isä on lupautunut tulemaan poikia kaitsemaan. Ja onneksi se stressaa enempi kuin minä, joten ei tarvitse huolehtia etteikö olisi jo pohtinut senkin asian monasti etukäteen :D
Sairaalakassi edelleen pakkaamatta, PLÄÄH!

Owl 35+4
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Babytwo uudesta pinkasta!

Täällä on valmistelut ja synnytyksen miettiminen ihan alkutekijöissään. Jotenkin tää raskaus on mennyt tuossa esikoisen hoitamisen ja töiden ohessa, ei ole ihan samalla intensiteetillä miettinyt kuin esikoisen kohdalla. Sen verran olen valmistellut, että pesin esikoisen jäljiltä turvakaukalon kankaat ja siskolta saatuja tyttömäisiä vaatteita. Mitään hankintoja ei ole tarvinnut tehdä, ja yritän välttää hankinnat viimeiseen saakka, kun tarkoitus on jättää meidän lapsiluku tähän kahteen. Mutta saas nähdä :) Niin paljon tulee ystäviltä ja sukulaisilta vauvan vaatteita, että ei ole tarvista millekään.

Tuleva lapsen sukupuoli ei ole oikein vaikuttanut mihinkään eri tavoin verrattuna ekaan raskauteen (eka poika, nyt tulossa olisi tyttö melkoisella varmuudella), paitsi laattasin alussa, ja vieläkin pitää pestä hampaat suihkussa pää alaspäin, että en oksenna hammastahnasta. Linea negraa ei ole tullut kummassakaan raskaudessa, ja samalla tavoin olen levinnyt. Siksi tää tuntuu joltain deja vu:lta koko raskaus :) No, supistellut on paljon vähemmän, eikä verenpaineet ole nousseet kuten ekalla kerralla, mutta osittain johtuu varmaan työtilanteesta ja siitä, että nyt olen ollut melkein koko raskauden ajan kotona, vaikka töitäkin olen ehtinyt tehdä.

Jotenkin toivoisin, että saisin tämän raskauden ihan loppuun saakka, kun esikoinen pääsi yllättämään 38+5. Silloin ei tullut mitään limatulppaa, kalvotkin puhkaistiin vasta synnärillä. Huhtikuu ja varsinkin aprillipäivä olisi jotenkin hienompaa aikaa synnyttää, kuin ruuhkainen maaliskuu. Jos syntyisi aprillipäivänä, pitäisi pidättää 40+4 saakka. Tuskin onnistuu! Eikä pidättäminen ja jalat ristissä oleminen varmasti enää loppuvaiheessa tunnu yhtään houkuttavalta, hyvä että nytkin pääsen sängystä ylös liitoskipujen takia :D Eikä ole oikein mitään tietoa edelleenkään miten esikoisen hoito järjestyy. Ei ole ollut kuin ihan pari lyhyttä hetkeä muilla hoidossa, ja turvaverkosto on aika kaukana. Jotenkin henkisesti ole valmistautumassa yksin synnyttämiseen, jos ei synnytys tapahdu pe-su-välisenä aikana, jolloin hoitokin olisi mahdollista.

Synnytystapa-arviota saan odotella muihin verrattuna vielä varmaan kuukauden, minä kun tulen viikoissakin niin paljon muita jäljessä loppukuulaisena. Eipä ole siis mitään tietoa vauvan koosta tai muusta. Toivoisin alatiesynnytystä, mutta sittenpä se arviossa selviää suositellaanko sitä edes ekan sektion takia. Jotenkin kuitenkin en haluaisi sitä, että sairaalan kalenterista katsottaisiin päivä, jonka tämä lapsi saisi syntymäpäiväkseen. Mieluummin saisi valita itse päivänsä.

Nynaeve ja Nuppi 32+4
 
POKS! Rv36+0 =)

Esikoisen hoito on meillä järjestetty niin, että mun vanhemmat jotka asuvat n. 20 min ajomatkan päässä ottavat hänet sitten hoiviinsa kun näyttää siltä, että synnyttämään pitäis lähteä. Toki ainoa pikkuinen epävarmuus on, että mun äiti on vuorotyössä ja vanhemmilla vaan yksi auto, jolla äitini käy töissä, että entäs jos synnyttämään pitäis lähteä just kun äitini on töissä. Mutta silloin varmaan tehdään niin, että otetaan esikoinen mukaan ja mies heittää mut synnärille ja toimittaa esikoisen hoitoon (mun isä on kotona töissä niin esikoinen voi sinne kuitenkin mennä milloin vain ja lisäksi mun 16v. pikkusiskokin on käytettävissä koulupäivien jälkeen) ja mies tulee sitten perästä. Mun äiti tosin jää maaliskuun alussa palkattomalle vapaalle eli jos mennään laskettuun aikaan, niin sitten ei oo mitään ongelmaa esikoisen hoidon suhteen.

Kuivat limakalvot on täälläkin, tosin pahin tuntuu olevan ohi. Mutta mulla kyllä esimerkiksi aina talvisin kuivuu nenänlimakalvot eli ei varmaan suoraan johdu raskaudesta.

Valmistautumista vauvan syntymään en sen ihmeemmin ole aloittanut. Vaatteet on pestynä ja hoitopöytä koottuna (ostettiin siis uusi), sairaalakassi pitäisi pakata ja pinnis laittaa vielä kuntoon, mutta muuten ei mitään ihmeellistä tarvitsekaan tehdä. Kaikki tarvikkeetkin kun on esikoisen jäljiltä olemassa. Mies jää kuitenkin heti isyyslomalle niin saa sitten huolehtia kaupassa käynnistä yms aluksi.

Elluska ja pikkuinen rv36+0
 
Owl
Ihanaa kehto koottu ja lakanoita myöten valmiina! Sain siitä sitten sellaisen fiiliksen, että aloin järkkäämään makuuhuonetta ja vauvan hyllyä.
Jospa pesisi kaikki vaatteet vielä uudestaan, silittämisestä en vielä tiedä...olisihan se samalla henkistä valmistautumista:)
Taitaa enää puuttua nenäniiskutin, korvakuumemittarin patteri ja iso vaippapaketti:)
Tää on niiiiin iloinen ja toooosi pyöreä :rolleyes:
 

Yhteistyössä