Mimatsuu tervetuloa joukkoon!
Hyvä, että pääset seurantaan! Mulla nyt viides tulossa, ja kolmannen kanssa kävi niin, että arvio ultrassa 10 pvää ennen laskettua aikaa oli 3,6kg, synnytyksessä kätilön arvio 3,8kg. No, poika jäi hartioista jumiin, revittiin väkisin ulos ja tuloksena murtunut solisluu ja ilmarinta. Kokoa 4,4kg! Seuraavaa seurattiin äitipolilla ja kävin pelkopolilla; kokoarvio oli yli 4,5kg la:na, joten käynnistys 38+5, syntyi seuraavana päivänä ja painoi 3980g. Kätilö sanoi, ettei ollu kaukana, et olis jääny jumiin taas. Kokoarvio oli 28+0 ultrassa jo 1670g! Sokerirasitus tehtiin ja kaikki ok.
Pari viikkoa sitten oli lääkärineuvola ja sielläkin kaikki ok, ei muutoksia kohdunkaulalla tms. Laittoi lähetteen äitipolille taas seurantaan, tosin onneksi sieltä kätilö soitti heti, ja selvisi, et lähete oli pelkopolille.
Sanoin, et tää venäläislääkäri oli ymmärtänyt mut väärin, kuten pelkäsin, ja haluan vaan sitä vauvan koon seurantaa. Oon hyvin tyytyväinen viime synnytykseen ja luotan, et kätilöt kyllä hoitaa ja auttaa.
Antoi siis suoraan ajan lääkärille ja se eka ultra on ens ma eli 29+3. Saa nähdä, missä tämän kanssa mennään... Mut olin sit viime torstaina sokerirasituksessa ja neuvolantäti soitti perjantaina, et 2h arvo yli sallitun ja rd siis lievä.
Sain diettiohjeet, mut tärkeintä, ettei ylittäis hiilareiden määrää ja sokeri minimiin. Mittaus kerran kuussa neuvolassa. Saan kuitenkin nyt jouluna syödä suklaata.
Sekin on nyt siis huomioitava, kun muutenkin vauvan kokoa seurataan. Näinkin voi siis mennä, että vasta viidennessä tulee!
Ja kun mähän oon valitellu, et saan nyt nauttia "kaikki herkut" tässä raskaudessa, niin epäilen, et peräpukamakin pukkaa.
Ja heti meni vatsa kovalle, ku piti alkaa noudattaa tota rd-dieettiä; sitä ennen oli päinvastoin!
Ai niin, taas oli tyyppi perätilassa neuvolassa ja edelleen tuntuu eniten potkut alas, että saa nähdä, tajuaako missään vaiheessa kääntyä. : / Pään kyllä tunnen monesti vasemmalla kyljellä ja painaa inhottavasti. Sitä pitikin Cassyputille kommentoida, et edellisessä raskaudessa mua ärsytti vauvan potkut ja liikkeet paljonkin, nyt siedän paremmin. Tosin tää on hirmupaljon vilkkaampi ku edellinen ja välillä häiritsee nukkumistakin, jota edellinen ei tehnyt. Mut toivon, et kääntyis, ettei toi pää painais niin paljon, ja en kyllä ole ajatellut yrittää synnyttää perätilassa olevaa...
Jopas tuli tarinaa, kun en oo taas ehtinyt kirjottelee... Tai tällä puhelimella ei oikein jaksa. Melko omanapaista, mut lukee ken jaksaa.
Toivottavasti kaikilla on mennyt joulu hyvin ja ilman ähkyä!
Mä jatkan nyt tallihommia, niin pääsen taas syömään ja ehkä jopa sohvalle löhöämään.
Mukavaa joulunaikaa kaikille!
Bambiina & Veera-Valtteri 28+5