Helmikuun Helmet 2014 *Marraskuussa*

miss_piggy, toivotaan vaivan olevan jotain mikä paranee helposti eikä tarvitse sen enempää asiaa enää stressata.

(.) Mulle tuli aamulla herättyäni, sängyssä pötkötellessä supistus. Ei kipeä, mutta nipisti kyllä alamahassa tuolta vasemmalta puolen muutaman sekunnin. Hetken oli koko maha (tai siis kohtu, mutta johan se on pian vallannut ihan koko mahan kylkiluihin asti) aivan kivikovana, kunnes sitten hissukseen helpotti. Siinä samalla tunsi hienosti mihin asti kohdunpohja yltää ja yltäähän se jo korkealle! :D

Tiistaina neuvolalääkäri, saas nähdä onko paikat edelleen visusti samassa jamassa kuin ensimmäisellä lääkärikäynnillä vkolla 13 (muistaakseni).

28+2
 
Herrajee bongasin jo elokuussa 2014 lasketun ajan omaavien ryhmän...!?! Vasta kai sitä ite oli siinä tilanteessa, että viikkoja oli jotain 4 ja laskettua aikaa ei oltu mitenkää varmistettu ja muutenni kaikki oli niin ihanan kamalan sekavaa.. :D Ja nyt ku lasken kuinka kauan siitä hetkestä on... Melkein 26 viikkoa?! Nuita aikoja ku miettii niin ikävä on sitä, että kaikki vaatekaapissa oleva mahtu päälle, eikä kokoajan olo tuntunu ihan turvonneelta ja kipeältä, ja kaikki uusi ja tuleva jännitti silleen hyvällä tavalla :D Sitä painajaismaista epävarmuutta ja pelkoa ei kyllä oo ikävä!
 
Täällä tänään rv 26+4 ja eka neuvolalääkäri takana :) Kaikki oli kunnossa, kohdun kasvu menee hienosti tasan keskikäyrällä =)
Painoa tullut yhteensä jo 8kg...saas nähä mihin lukemiin sitä tässä raskaudessa päästään...(edellisellä keraalla tuli yht.n. 15kg...)
Oli mukava lääkäri. Valitin närästystä, joka ei helpota vaikka tälläkin hetkellä syön reseptilääkettä nimeltä Zantac. No tähän heti ehdotti lekuri, että vaihdetaanpa lääkettä vähän parempaan. Kirjoitti sitten omeprazol reseptin. Toivottavasti tepsii!
Oltiin viikonloppuna elma-messuilla 5h(!) ja kyllä oli hyvä, että olin laittanut selän tukivyön päiväksi. Jalat oli kävelystä toooosi väsyneet, mutta selkä onneksi ei vihoitellut paljoakaan. Turvotusta ei onneksi ole tullut ja voi vielä pitää jopa vihkisormusta sormessa.
Tämä viikko luultavasti sairastellaan taas esikoisen kanssa kotona :| Pikkuneiti yskinyt koko yön ja nokka valuttaa räkää ja PALJON! Toivottavasti ei iske tälläkertaa meikäläiseen. Juurikin kun parannuin edellisen flunssan jäljiltä vaivanneesta yskästä....huooh....lapsiperhe elämää....
Mutta anyway...hauskaa alkavaa viikkoa kaikille!!! :xmas: ...ihanaa, kun kohta on jo joulu!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Inkku90
Tervetuloa CaDi!

Sain tänään hankittua eniten ahdistaneen pikku jutun, oravaverkko vaunuihin (kova metallinen kissoja varten). En tiiä miks mutta se häiritsi jotenki tosi paljon. Kokonaiset 5e makso tori.fi:ssä.

Muuten tänne ei kummempia, selkä kertoo olemassaolostaan, supistuksi aika paljon, kivuttomia onneksi.

Rumpali 29+1 ja työpäiviä 18!
 
miss_piggy
Mun tulehdus onneksi varmistui vaan harmittomaksi hiivaksi ja sekaflooraksi. Eiköhän hoidu pois noilla rasvoilla jota oon käyttänytkin.
Mua välillä ahdistaa tää koko raskaus. Tai raskausmaha. Jotenki vaan tuntuu että etenki öisin ei nukkumisesta tuu yhtään mitään ja aina ku kylkeä kääntää niin kinnaa, kiristää tai sattuu jotenki.
En tosiaan tunne itteeni mitenkään hehkeäksi, vielä kaikenmaailman alapää-vaivoja niin kyllähän tässä jo parisuhdekki kärsii :D

29+3
 
29+0 poks!

Tänään tuli uudet työvuorolistat töissä kahvihuoneen seinälle ja hoksasin siinä samalla että minulla onkin vaan 3,5 työviikkoa kunnes pääsen lomalle. Helpottaa kyllä, kun tuo suhteellisen fyysinen työ alkaa olla aika raskasta.

Mahassa on nyt muutaman päivän ajan ollut tavallista vilkkaampaa, ja välillä tuntuu jo todella epämukavalta, kun tuntuu että sieltä tullaan kohta nahan läpi. Mutta IHANAA että elämää on, niin ei tarvitse siitä huolehtia.

Joko muita jännittää itse synnytys?? Minulta kysellään sitä jatkuvasti, mutta en osaa siihen oikein vastata.. Ei oikeastaan se jännitä, kun ei tiedä yhtään mitä odottaa. :)
 
Tervetuloa mukaan CaDi! Lisäilen sut listalle. :)

miss_piggy, en siis ole ainoa jota raskaus hetkittäin myös ahdistaa. Mitkään vaatteet ei enää mahdu päälle, kaikki kiristää ja puristaa. Musta on tullut kömpelö, persevä ja reitevä. Kenkien, sukkien ja housujen pukeminen on ahdistavaa ähkimistä koska maha on tiellä. :D
En tod tunne olevani mikään sexy lady!

Mulla meni viime yö valvoessa sinne kolmeen asti. Närästys nosti mahahapot suuhun asti useamman kerran ja öklötti muutenkin. Aamulla kuudelta ylös ja työpäivä oli äärettömän tuskainen. Sinnitellen jaksoin loppuun ja huomenna neuvolalääkärissä aion ihan suoraan sanoa, että mun jaksaminen töissä alkaa olla ihan kortilla. Kroppa sanoo poks ja yöunet käy jatkuvasti surkeammiksi. Vielä olis kuitenkin turhan monta viikkoa töissä jaksettava, muttei ole kiva olla joka päivä töiden jälkeen aivan rikki.

Plaah, toivottavasti ensi yönä saan nukuttua ja huomenna olis taas oma hyväntuulinen itsensä. Tänään kaikki on ollut ihan syvältä hanurista.
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Heippa tyypit!

Jes, sain tuonne KHKSään kaverin, CaDin! :)
Meillä ollut nyt pari kertaa perhevalmennus, vielä ois kaksi jäljellä, joista toinen on fysioterapeutin pitämä.

Supistuksista: Onko ketään muuta, jolla olis supistuksia kohtuu useinkin? Mulla ollu muistaakseni viikosta 21 alkaen ainakin, ensin aattelin vaan, että mitäs tää on, mut sitten ei tarvinnut enää kysellä, kun alko oikeesti tuntua. Siis ei tunnu kipeältä, mut pystyn n. 1km kävelemään ennen kuin alkaa supistaa ja sittenpä vauhti pitääkin tiputtaa aika mateluksi. Tän takia jäi Nepalissa käymättä esim. yhdellä temppelillä, jonne olis pitänyt mäkisessä maastossa kävellä.
Joskus supistuksia tulee muutenkin, ihan yhtäkkiäkin tai jopa sen jälkeen kun oon syönyt :D Mut tosiaan, kun ei satu eikä niihin liity mitään vuotoa tms. niin en pidä vaarallisena.

Kestovaipoista Onko jollain ollut käytössä tai ajatuksena alkaa käyttää? Vaihtoehtojahan on miljoonia, varmaan pari kk ikäiselle vauvalle voikin jo laittaa päälle mitä vaan, mut mikähän on vastasyntyneelle fiksuin? Harso ja villahousut kuulostas itestä jotenki fiksuimmalta, mutta mitenhän on...

Äitiysvaatteista Mulla on ongelmia löytää sopivan kokosia, etenki ku mielellään ostaisin jotain muita kuin 80e housuja... Ongelma on siis se, että jos on housut, mitkä on sopivat jaloista, niin se mahakangas ei ole riittävä ja/tai puristaa juuri jostain virtsarakon kohdalta! Nyt vielä on jotakin pidettäviä vaatteita, mut mitenhän esim. 1kk päästä??? Mikähän mulle sillon mahtuu. Nyt jo koot L-XL käytössä, siis äitiysvaatteistakin.
 
Tervetuloa CaDi! :)

Synnytys ei mua jostain syystä pelota.. vielä :D Veikkaan, että johtuu siitä, että ku tää raskaus on ollu (varsinkin alkuraskaus) niin stressaava, ni jotenkin aattelen sen niin, että ku synnärille pääsen ni pois se vauva tulee tavalla tai toisella. Itsellä raskaus ollu siis siitä syystä stressaava, että niskaturvotusta vauvalla oli 2,8mm ja downi-epäily 1:35. Kävin lapsivesitutkimuksissa, terveen tytön paperit siis saatiin <3 ja vielä kaikenlisäks 100% tieto, että tulee tyttö, kun se sukupuoli katottiin kromosomeista. Vaikka tulos oli paras mahdollinen ja suurin kivi vierähti sydämmeltä, ni kyllä sitä joskus tulee stressattua, että onko kaikki tuolla hyvin. Kävin vielä pari ylimäärästä kertaa ultrassaki, ku vauva oli mun viikkoihin nähden viikkoa pienempi, mutta kasvaa hyvin omalla käyrällään, eikä huolta ole :) Napavirtaukset, lapsivedenmäärä, sydänäänet kaikki on kunnossa, mutta koska oon tällänen stressaava luonne, ni huonoja hetkiä on.

Supistuksista, mulla ei niitä oo ollu mielestäni vielä yhden yhtäkään :O ainakaan omasta mielestäni :D Välillä ku makoilen ni maha vetää ihan hetkeks kovaks, mut en tiiä onko se niitä. Neuvolassa kuitenki sanottiin, että ei kaikilla vaan tuu harjotus suppareita.

Naureskelin sitä, että jos muilla on kauhee ahdistus mahan koosta, ni mulla on sellanen pieni ahdistus siitä, että kun mun maha ei oo "tarpeeks" iso näille mun viikoille. Sf-mitta kasvaa kyllä hyvin keskikäyrän yläpuolella (26,5cm), siitä ei oo huolta, mut haluisin vaan että se ois paljon isompi :D Tota mahaa on kyllä jonkin verran omastakin takaa, joten tiiän, että se vaikuttaa ja neuvolatätikin sano, että joillain on vaan lantio sen verran syvä? tai miten olikaan, ni että ei se vaan näy. Kenkien, sukkien ja housujen pukemisessa on kylläkin otettava oma aikansa, koska kyllä toi maha sen verran on jo tiellä. Mut nää on just näitä aiheita mitä tykkään stressata :D

Kestovaippoja en kyllä tuu käyttää, joten äitiyspakkauksenki vaipat lahjotan eteenpäin yms :)
 
Heissan taas,

Hui, onneksi täällä on vissiin kaikkien vaivat ja pelot selvinneet parhain päin. On se näin raskaana aina kuitenkin iso huoli.

Synnytystä en ole kauheasti vielä miettinyt. Mulla viimeksi toimi yllättävän hyvin sellainen tulee mitä tulee, kunhan saadaan vauva ulos -ajattelu. En siis todellakaan tehnyt mitään suurempia synnytyssuunnitelmia. Nyt kun osaa odottaa jotain, niin en tiedä alkaako sitä jännittää enemmän - ajatella jotenkin suorittamisena.

Supistuksia mulla tulee jos kävelee nopeasti tai pitkään. Elämäntilanne ei nyt kauheasti salli mitään muuta liikuntaa, mutta kun jo kävelemällä saa supisteluja, niin ei sitä varmaan enää voisikaan. Kotitouhuaminen siivoamisineen ja lapsen kanssa peuhaamisineen onneksi vielä sujuu ilman supistelua.

Vatsa kasvaa, paino nousee ja juuri tuossa kauhistelin saunassa millainen jälki jäi märästä pepusta lauteeseen - iso. En vaan voinut uskoa, että ihanko totta mun takamus on tuon kokoinen ja vielä olisi matkaa maaliin...

Meillä on ollut kestovaipat käytössä esikoisella ja varmasti uudella vauvallakin. Jopa mies (joka ei suoraan sanottuna piittaa juurikaan ekologisista kysymyksistä) on niitä kehunut käteviksi. Tämä on parin tuttavaperheen käännyttänyt kokeilemaan - että jos jopa tuo tyyppi pitää sitä helppona, niin ei se nyt kovin hankalaa voi olla :) Mutta kukin tavallaan.
Mikä siten on kestovaipoista kenenkin mielestä kätevin, vaihtelee paljon myös. Monenlaisissa vaipoissa on kokoja jo 3-kiloiselle. Harsoista tosiaan moni tykkää vastasyntyneen kanssa, kun tuotokset on aika pieniä ja villahousut on tietysti talvivauvalla varteenotettava vaihtoehto niiden kanssa.
 
Raskaus alkaa tosiaan ajoittain tuntumaan aika raskaalta. Maha vaan kasvaa ja perse leviää. Pikkujoulujhlat ois pe, ei oo mikään sexy bond tyttö olo tosiaan.

Täälläkin tullaan nahasta läpi, raskausarvet senkun kasvaa, miltä valaalta näytän 2 kk päästä?

Supistuksista, Täällä on kans joka pvä kun vähäänkään vauhtia lisää.. Onneksi kivuttomia.

Uudesta pinosta joka tehdään jo su!! Jaksatko Hortensia jatkaa? :)
 
miss_piggy
Supistuksia täällä ei oo oikeastaan ollu nyt moneen viikkoon. Mulle muuten lääkäri sanoi, että jos on emätintulehdus tms, niin sekin voi lisätä noita supistuksia. Välillä tulee harkkasuppari ja maha menee kovaks, mutta ei oo enää ollu läheskään niin huono tilanne mitä oli joskus kuukausi, pari taaksepäin kun niitä tuli useita päivässä.

Närästys, eilen illalla kun menin nukkumaan, oli jotenki ahistava ja närästävä olo. Heitin lasillisen ruokasooda-vettä kurkusta alas, niin johan helpotti :) Eli suosittelen ottamaan lasillisen vettä johon sekoittaa 1tl ruokasoodaa, niin avot!

Viime yönä sain nukuttua tosi hyvin. Tajusin laittaa illalla kaksi tyynyä pään alle niin tää kohoasento oli se taikasana. Varmaan vaatii jo vähän "korkeampaa" nukkumisasentoa kun tuo yksi möyryää tuolla noita sisäelimiä ja painaa niitä kasaan :D

29+4
 
Synnytystä en mäkää oo vielä sen kummemmin jännittänyt, ainoastaan sitä, kerkeenkö ajoissa lähteä sairaalaan. Ekassa alku eteni suht nopeaan ja juuri toisensa synnyttänyt kaverinikin ehti nipin napin sairaalaan niin pistää vähän jännäämään se.
Täälläkin supistelee, silloin tällöin levossa ja aina vähänkin fyysistä tehdessä. Ei tarvitse kun ponkasta välillä vauhdilla sängyltä niin johan pistää mahan kovaksi. Nämä kuitenkin ihan kivuttomia, niitä kivullisia supistuksia nyt ei ole vähään aikaan onneksi ollut.
Kestovaipoista. Esikoisella käytettiin kertakäyttöisiä. Kiinnostaisi kuitenkin kuulla kokeneilta, miten toi vaipparumba käytännössä pyörii kestoilla? Eikös ne täydy joka kerta samantien huuhtoa ja sittenkö ne heitetään märkinä johonkin koriin odottamaan kunnes on tarpeeksi kerralla pestäväksi?
 
Supistuksia on minulla ollut mielestäni todella paljon. Arvelisin että 15-20 päivässä ja niitä tulee kaiken aikaa. Myös levossa. Muutama aika "jymäkkäkin" tullut. Neuvolalääkäri lähetti kaikenmaailman kokeisiin, mutta mitään ei ollut. Mistä lie siis johtuu. Ja ei kai niistä niin haittaa ole, jolleivat ole kipeitä. (?)

Raskausarvista, näitä nyt on tullut jo teini-iässä reisiin ja tisseihin. Mistä erottaa, mitkä ovat vanhoja ja mitkä uusia? Yhtään punaisia arpia ei näy, joten olenko vielä välttynyt uusilta?

Paino on muuten tippunut parissa viikossa puoli kiloa. Jätin kaikki (nooh... en nyt IHAN kaikkia) herkut pois ja se näkyy varmaan turvotuksen poistumisena. Olokin on parempi :) Tämä nyt ehkä olikin aiheellista, sillä ensimmäiset 24 viikkoa olen syönyt sokeriherkkuja kuin mikäkin monsteri. Painokin on noussut sen myötä aika tavalla.
 
margareta91 kyllä vielä jaksan uuden pinon laittaa pystyyn ja päivitellä jos muille vaan sopii? En tosin siitäkään pahastu jos joku muu haluaa ottaa asian hoidettavakseen. :)

(.) Toinen neuvolalääkäri takana. Kaikki oli mallillaan, vauva on raivotarjonnassa, sykkeet 145, sf-mitta keski- ja alakäyrän välillä 23,5, kasvaa tasaisesti. Mulla myös kaikki ok, painoa tullut 600 g/vko, verenpaine ok, samoin pissa. Kohdunsuulla/-kaulalla kaikki hyvin ja ennallaan.

Synnytyssairaalaan päästään tutustumaan heti tammikuun alkupuolella eli 8.1.

Närästykseen sain lääkäriltä ohjeeksi ottaa tarvittaessa Rennien lisäksi Antepsinia, voi kuulemma käyttää myös tiukassa paikassa noita molempia yhdessä. Öisin mulla onkin jo ylimääräinen tyyny käytössä kuten miss_piggylläkin, enää ei voi kuvitellakaan nukkuvansa muuten kuin yläkroppa hieman kohotettuna.

Mitähän muuta piti vielä mainita...
Raskausarpia ei ole toistaiseksi ilmaantunut enkä pahastu vaikka jäisi kokonaan tulemattakin. :D
Synnytys ei pelota, mutta pari kertaa olen havahtunut ajatukseen, että olen hei oikeasti raskaana ja tää tyyppi pitäis synnyttääkin joskus! :LOL:
Muutenkin meinaa välillä iskeä ihme huoli päälle, että miten sitä sitten pärjää vauvan kanssa, osataanko me hoitaa pientä jne.. Varmaan sellaista normaalia huolta mitä lähes jokainen kokee raskauden aikana.

21 työpäivää jäljellä! :)
Ei kyllä malttaisi odottaa äippäloman alkua.
 
Mulla on ollut nyt pari päivää noita supistuksia tosi paljon ja nyt oon täs arponut et pitäskö huomen käydä jossain lekurilla vähän kertomassa niin ei tarvis sit miettiä et kaikki ok..
Oon tässä myös jo muutaman viikon ihmetellyt kun mun koko alapää on ihan turvonnut ja särkee tosi paljon! Viimeks kun kävin lääkärissä niin ei kommentoinut tätä vaivaa kummemmin mut itseä jäi vähän häiritsemään..nyt taas viimesen viikon aikana tää särky on pahentunut eikä siihen mitkään särkylääkkeet auta :/ no sit vähän guuglettelin et mistä vois johtua niin löytyi tälläinen yleinen vaiva raskaana olevilla - suonikohjut! Sis whooot suonikohjut häpyhuulissa! Ja joo kyllävain, vilkasin peilillä nniinpä oli nätti näky :D
Siis ihan hullua mitä kaikkea pitää vielä kestää :D

Huomenna poks 30+0 :)
 
Närästys vaivaa taas täälläki, on se ihan hirveä vaiva kyllä.. Iha ku ei muuten joka paikkaa kramppais ja kolottaisi :D No, onneksi lääkärinmääräämästä kuurista oli vielä tabletteja jälellä joten omaehtosesti alotin sitte kolmatta kertaa saman kuurin :D
Raskausarvista, aika vaaleina ovat tulleet, ainaki tähän asti. pituutta ja leveyttä sen sijaan niissä on..
Synnytys käypi aina välillä mielessä, tuntuu hurjalta että parin kuukauden päästä se on edessä (tai ehkä jopa takanapäin, mistä sitä tietää). Ei sellaisia pelkoja siihen liity, mutta parhaani mukaan välttelen esim. ohjelmia missä synnytetään... :D

Muutekseen olo tuntuu ajoittain hyvin epämiellyttävältä ja epähaluttavalta.. Persaukset leviää kilpaa mahan kanssa ja kun tuota ylipainoa on jo ennen raskautta ollut niin ei todellakaan tunnu hyvälle tämä 8 kilon painonnousu. Puntari tuntuu ahistavalta, ja kun neuvolassa painosta tulee aina noottia.. Viimeksi viikottainen painonnousu oli vajaat 300g, olin ite siihen ihan tyytyväinen mutta neuvolantätipä ei. Vaatekaapista ei löydy varmaan yhtään vaatetta mikä näyttäis hyvälle mun päällä, joten toivottavasti mitään juhlallisuuksia ei ole tiedossa ennen synnytystä eikä aikoihin sen jälkeen :D
 
  • Tykkää
Reactions: margareta91
Tänään paukkuis 29+0 :D

Raskausarpia on muutama punertava, mutta ei onneks kamalasti. Oon kyllä rasvannukkin, mutta ei oo kyllä kauheesti hyötyä ollut...

Supistuksista täällä sen sijaan kärsitään kyllä ihan urakalla. Kivuliaita on ja tulee useesti päivässä. Onneks lepo hieman niitä kyllä helpottaa. Nukkumisesta ei kyllä taho tulla mitään.
 
Raskausarpia en ole huomannut onneksi vielä yhtäkään. Kahdelle siskolleni niitä ei myöskään ole tullut, vaikka molemmilla on kolme raskautta takana. Toivotaan että itsekin välttyisi niiltä.
Suonikohju on kyllä minullakin ilmestynyt vasempaan nivuseen, ja se on niin kipeä että haittaa jo ihan töissä, kun pitää olla jalkeilla pitkään.

Jee! Tänään soitettiin että vaunut ovat vihdoin tulleet. Siispä niitä hakemaan heti kun veronpalautukset kilahtaa tilille :D
 
lulina mulla kanssa tuota vararengasta oli aika paljon ennen raskautta niin lekuri oli ainakin tyytyväinen jub oli 330 g/vk. Ennen sitä oli kylläkin runsaasti painonlaskua kiitos 4 vk kestäneen mihreenin. Mut juu, PASKA puntari on mun asenne : ))

Hortensia tosi kiva jos jaksat, ainakin mulle sopii hyvin :)

Synnytys mua pelottaa ja ahdistaa ajatus siitä et tää pitää jotenki saada ulos, mä haaveilen edelleen siitä et mä meen vaan sairaalaan nukkumaan ja sit herään siihen ku haikara tuo meille vauvan. Eip vaan taida ihan niin mennä...Yritän olla ajattelematta koko asiaa, luonto hoitaa toiv homman vaik nyt tunuu et se on hyvin luonnotonta pusertaa vauva ulos..

Yöllä wc:ssä ravaaminen muita jotka joutuu käymään keskimäärin 5 krt/ y pissalla ku vauva painaa rakkoa? Se on musta tällähetkellä ärsyttävin ja ketuttavin vaiva. Päivisin ei haittaa mut yöunet on aina ollu mun herkkä kohta, mä tarviin kauneusunia.

Kyllä tuntu kivalta ku työkaveri totesi et kylläpä raskaus muuten sulle sopii, näytät paljo kauniimmalta. Olo ei kyllä ole sellainen mutta iloitsin silti.

Rumpali 29+3
16 työpäivää!
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Mua ei pelota synnytys ollenkaan. Sen hetken se kirpasee, mutta kyllä siitä selviää. Ja sehän kuuluu elämään. Onneks nykyään on saatavana niin hyvät puudutteetkin. Ja onneks mulla on todella korkea kipukynnys.

Jos muuten noita harkkasuppareita tulee jatkuvasti ja on vielä kivuliaita, niin kannattaa käydä neuvolassa tai ottaa yhteyttä päivystykseen. Harjoitussupistusten ei mun mielestä pitäis ns. sattua, vaan maha vain menee hetkeksi kovaksi, ja sitten pehmenee taas..

29+6. Huomenna tasan 30+0!
 
Olipa paljon tullu juttua sitten viime käynnin...

Meillä ollu kans nyt 3 pvän supisteluputki, iltaa kohden jo menee kipeäksi kun pitäs silti yrittää tehä kotihommiakin. Yhtenä päivänä ehkä oli silminnähtävästi verta pissalla käydessä mutta ei sen jälkeen. Kävin kuiteskin eilen labrassa viljelynäytteet viemässä ihan neuvolatädin mielenrauhan vuoksi.

Olen vissiin herkistyny jollekki nyt raskauden aikana kun käsissä ja nilkoissa on aika ajoin vesirakkuloita ja niiden seurana järkyttävä kutina :O Kuivan ihon olen saanu joten kuten hallintaan mutta mitä hemmettiä tämä on!?!

Verensokereita nyt mittailtu kolmatta viikkoa ja olen tullu siihen tulokseen että oli kyllä väärä diagnoosi mun kohalla, kerran olen saanu kotona sokerit nousee yli rajojen ja seki vaati puoli kiloa karkkia ja limukkapullon :LOL:

EMY06 ja Möykky-Einari rv29
 
Viimeksi muokattu:
Täällä aletaan vihdoin toipumaan. Olivat jo sairaalassa mua sisälle ottamassa kun tauti meni niin rajuksi. Ei kuitenkaan onneksi ollut sitä listeriaa eikä salmonellaakaan. Ilmeisesti kyseessä oli influenssa. Sinänsä outoa kun olen rokotuksenkin saanut. Sanoivat vaan, että ajattele miten kipeä olisit ollut ilman rokotusta. ja sitä en kyllä edes tahdo ajatella. Vielä on kova yskä ja kurkkuongelmia, mutta elämä voittaa jo ja tänään ekaa päivää kahteen viikkoon töissä.

Eilen oli kontrollikin neuvolassa. SF-mitta oli 26,5 ja painoa tullut raskauden alusta 4,8 kiloa. Eli ei hätiä sen kanssa nyt ainakaan vielä. Ekalla mittauksella verenpaineet oli vähän yli rajojen 128/90, mutta hetken lepäilyn jälkeen 127/78 eli ei huolestuttavaa ollenkaan. Mullahan on ollut yksi raskausmyrkytys joka päättyi synnytyksen käynnistämiseen rv 36+3 ja yksi raskausmyrkytyksen alku joka päättyi normaaliin synnytykseen ilman käynnistystä rv 38+0. Eli siksi syynäävät mun verenpaineita aika tarkkaan koko ajan. vauva liikkui hyvin ja sykkeet oli 145. Eli kaikki hyvin sillä rintamalla.

Mua kyllä vähän synnytys jännää kun viimeksi meinasi käydä hullusti synnytyksen komplikaatioiden takia. Saan ylimääräisen ajan neuvolaan keskustelemaan synnytyksestä rv 32. Olisin päässyt pelkopolillekin, mutta en koe olevani sen tarpeessa, ainakaan vielä :).

Kiva, että uusia tulee mukaan! Tervetuloa!

28+4
 

Yhteistyössä