Terve
Onkohan täällä ketään taustalla jolla olisi ollut keskenmenoja näissä lahjasoluhoidoissa, ja muutenkin p*skaa tuuria ylipäätään? Mulla on kaksi lasta olosuhteisiin nähden suht helposti tullut ivf:llä (alhainen AMH jo 30 v ja luomuna tulee vain kohdunulkoisia ja kemiallisia), nyt olen lahja-alkiohoidoissa (terveiden luovuttajien sukusoluista muodostettuja alkioita) ja nämähän menee aivan penkin alle.
Hoidot aloitettiin jo vuosi sitten ja koko ajan pelkkää vastoinkäymistä, nyt on tehty 4 siirtoa blastoilla ja tuloksena ekasta kemiallinen, tokasta nega ja kolmannesta tuulimuna (vai kkm?) ja neljännestä on nyt rv 8+1 mutta kesken tämä tulee menemään, jo kolmessa ultrassa on näkynyt alkio jolla erittäin hidas syke ja viimeisimmässä ultrassa ei kasvua ollut tapahtunut viikkoon. Uusi ultra taas pe.
Mulla ei siis ole aiemmin ollut keskenmenoja ja kaiken pitäisi olla ihan kunnossa mutta kyllähän tämä mietityttää että voiko näin huono tuuri muka vaan olla. Kaksi lasta siis on ja saivat alkunsa esikoinen 3. alkion siirrosta ja toinen lapsi 2. alkionsiirrosta mutta molemmat olivat ensimmäisiä blastoja mitä siirrettiin, aiemmat siirrot oli 2/3-päiväisillä alkioilla. Kaikenlisäksi tuo tuulimunahomma oli aivan järkky, se todettiin jo tammikuussa mutta oli selvä vasta huhtikuussa, vuotoa tuli yhteensä 70 päivää mutta kohtu ei vaan tyhjentynyt, tehtiin kolme lääkkeellistä tyhjennystä ja imukaavinta mutta ei tyhjentynyt näillä, sitten lopulta oma kierto ilmeisesti alkoi ja sillä sitten tyhjeni. 12 kk olen koko ajan juossut ultrissa ja ollut ja en ollut raskaana ja käyttänyt ties mitä lääkkeitä, en kyllä yhtään jaksaisi enää mutta eihän tässä ole vaihtoehtoja kun jaksaa vaan vaikkei jaksaisikaan. Oon niin vihainen ja katkera tästä ”lapsettomuudesta” vaikka tietysti kaksi lasta olenkin saanut ja siitä olen tietysti ikionnellinen mutta se että aina tämä lapsettomuuden varjo näköjään seuraa mua vaikka mitä tekis.