*Lokamassut 2009 Toukokuussa*

Niin, onneksi mies kumminki tulle pysyvästi takaisin kotiin syksyllä! Se on loppujen lopuksi pääasia. Olisi vaan niin paljon helpompaa jos hän voisi todellakin olla tukena täällä kun eniten sitä tarvitsisin, mutta kaikkea ei nähtävästi voi tarjota. :(
Ja mitä hänen anoppiin tulee niin hänestä en hirveästi piittaa...hänhän se oli miestäni sinne ulkomaille tuputtamassa ja kehtas vielä sanoa, että jos syksyllä on huono työtilanne Suomessa niin hänen kannattaisi jäädä vielä ulkomaille!!! Siis miten kehtaa noin sanoa edes!!?? Mä olisin täällä sitten niinku yh...Muutenki heidän perhe on kasvatettu siihen, että raha on tärkeämpää kuin muu ja töitä pitää painaa aina hullunlailla...Piti ammatista tai ei...Ja hänen äitinsä yritti jopa alussa päättää minne me muutamme ja mihin ammattiin opiskelen!!! :eek:
No, mutta se tästä vuodatuksesta.

Kukas olikaan käynyt ultrasssa ja varattu aika uuteen tarkistus ultraan rv30 istukan vuoksi?
Mä olen miettinyt tuota, että tuleekohan myös meille noita ultria useampia istukan verenvirtauksen tarkistuksen vuoksi koska edellinen lapsi menehtyi istukan verenvirtaus ongelmien takia...eli lapsen kasvu hidastui ja lopulta sydän alkoi myös reistailla kun verenkierto oli epänormaalia. Nyt mä mietin, että mitä jos se sama toistuu tässäkin raskaudessa...vaikka meille sanottiin, että se tuskin uusiutuu, mutta varmaksihan ne ei voi tietää...Voi ku pitääkin kaikesta jo stressata...

Mutta nyt suihkun kautta syömään! :D
 
pure love; kuulostaapa "kivalta" anopilta :whistle: Älä anna hyppiä silmille,sinä ja miehesi päätätte teidän perheen asiat,ei anoppi vaikka kovasti yrittää. Tsemppihali sulle :hug:

Olen omia tuntemuksiakin kuulostellut läpi illan,supistukset ehkä hivenen vähentyneet,mutta jomotusta yhä. Ajoittain lantiolla kipua esim kävellessä,varmaan lantion löystymistä... ?
Kaikenlaista,oisihan se vinhaa jos ei missään tuntuisi näin suuri muutos vartalolla :D

nöpötin ja pikkuinen 18+6
 
Hei piti vielä mainita tuosta lapsivedestä, kun osa oli pelännyt valkovuodon olevan sitä =)

Eli aika monesti sitä kuvaillaan niin, että todella kastelee paikat, haju on makea tai hieman maatuneen maan oloinen, väriltään kirkasta tai mahdollisesti vihertävää, jolloin se kielii sitten siitä, että vauva on kakkinut sinne, joka puolestaan viittaa lapsen stressiin/ahdinkoon. Mutta usein tuo kakkiminen kyllä on lähellä niitä synnytys viikkoja.
 
pure love kiva anoppi tosiaan joo... ei varmaan huvita paljon apuja pyytää. Hyvä että miehesi pääsee kotiin syksyllä.

Mäkin aloin miettimään vielä yhtä ultraa jonnekin loppupuolelle, tuo rv30 tienoilla vois olla hyvä. Totuin esikoista odottaessa ravaamaan ultrassa joka kuukausi, joten nyt tuntuu ihan hullulta etten menisi enää ennen syntymää. 4D:hen ei mennä, kun se olisi tehtävä ihan kohta ja rakenneultrakin oli vasta, mutta noi virtaukset mua eniten huolestuttaa sitten raskauden loppuvaiheessa. Sitä ne syynäs esikoisestakin, mutta meillä olikin se napasuonijuttu.

Jaahas, kai se on annettava jotain aamiaista tytölle kun osoittelee niin keittiöön :)

Hyvää päivänjatkoa, ihana ilma! B)
 
Heips pitkästä aikaa!! Hiljaiseloa taas kirjoittelun suhteen, joka pv olen kuitenkin tämän pinon käynyt lukemassa.
pure love, näitä määräileviä anoppeja tosiaan on! Jätä sen suunnitelmat omaan arvoonsa, sinä ja miehesi päätätte itse elämästänne! Meillä on anoppi nyt 'boikotissa'. Hälle ei oo vauvasta vielä kerrottu. Asuu niin kaukana ettei olla nähty viime syksyn jälkeen. Ja viimeinen niitti yhteydenpidon huomattavalle vähenemiselle oli se kun hän rupesi hyyssäämään miehen aikuisia sisaruksia. Voi minun kullat plää plää Ja ne kullat on yli kolmikymppisiä! JA meidän juniorille ei edes synttärikorttia lähettänyt, lahjoista puhumattakaan. Postitus on niin kallista!! |O Sanoinkin miehelleni että vois muuttaa äitinsä luo niin sais täyden ylläpidon, edes tupakkaa ei tarvis itse ostaa! Helppoa elämää olis tiedossa! Ja tarkoituksella on nyt karteltu myös miehen sukulaisia ettei näe minun mahaa. Koska hetihän joku on anopille juoruamassa että ne on TAAS.. Nyt muihin aiheisiin..

Ja omaa raskautta.. Maha kasvaa kivasti, närästys on tullut kuvioon kuten myös levottomat jalat. Hermostuttava oire! 2.6 on sitten se kauan odotettu rakenneultra.
Tänään lähdemme perheen kanssa reissuun, enoni maatilalle! Ihanaa vaihtelua. Vaikka mekin asutaan täysin maalla.. Mut enolla on lehmiä, lampaita, possuja jne. Nyt myös kissanpentuja!
Palaan seuraanne ensiviikolla, hyvää helatorstaita!

mimaldi ja pieni, tänään 19 VKO!!! :heart:
 
Pure love, Kävin kontrolliultrassa viime viikolla ja mulla on varattu ultra-aika rv 30, just tuon istukan kasvun takia. Mulla se johtuu siitä alhaisesta riskiluvusta 1:250 ja etenkin siitä, että mulla oli papp-hormoni matala, eli se hormoni, joka vaikuttaa istukan kasvuun. Eli siinä on riskinä se, että istukan toiminta huononee ja vauvan kasvu hidastuu jolloin voidaan joutua käynnistämään ennenaikaisesti. Tosin tuo alkaa vaikuttaa istukan toimintaa just rv 30 ja sen jälkeen, että en tiedä joudunko käymään sitte vielä uudessa ultrassa tuon rv 30 jälkeen. Sun tilanteesta en osaa sanoa, sun kannattaa varmaan ottaa yhteyttä neuvolaan ja äitipolille, et jos pääsisit sinne ultraan tuolloin rv 30 jos sua yhtään epäilyttää. Itse ainakin vaatisin ultraa jos oisin sun tilanteessa.

Siinä kontrolliultrassa paljastui myös, että epäillään että mulla olisi kohdun takaseinässä myooma eli jonkin sortin lihaskasvain. Tosin itse kuulin sen vasta neuvolassa ku terkkari luki epikriisin. Lääkäri ei ollu sanonu ultrassa mitään siitä myoomasta. Terkkari sano, että se on epäily ja sitäkin seurataan. Tiiä siinä sitte että mitä tehdään.

Kukas se olikaan sanonu että hyvä että muistaa ees millä viikoilla mennään? Mulla alkaa olla samaa vaivaa. Silloin ku ootin esikoista niin mulla ei ollu välillä töitä niin se aika meni vaan asioita pyöritellessä. Nyt kun on töissä ja esikkokin vaatii aikaa niin ei ehdi niin miettiä tätä raskautta. Neuvolassakin sen huomas ku terkkari kysy, että ootko antanu pissanäytteen niin mä olin vaan, että joko se pitäis antaa neuvolakäynnin yhteydessä. Sain kuitenkin käytyä vessassa ja terkkari sano, että tästä eteenpäin joka käynnillä vessan kautta. Alkaa vissiin olla jotain raskausdementian oireita.

Mutta hyvät päivän jatkot!

Chantal + rusina 17+3
 
chantal Mulla on rakenneultra 4.6 ja kyllä siellä sitten mainitsen uudesta kontrolliultrasta elleivät itse siitä mitään puhu. Näin pääsisi vähemmällä stressillä. Myös mullakin tytön syntymän jälkeen huomattiin kohdussa tumma pyörövarjo jota epäiltiin myoomaksi...nyt siitä ei enää olla mitään puhuttu joten se on vissiin itsestään sitten myös hävinnyt.

Juu, heti ku anoppiin tutustuin niin tein kyllä selväksi ettei mun silmille hypitä noin vain. =) Kumminki mieheni kanssa ollaan jo aikuisia ihmisiä niin osataan kyllä huolehtia asioista ilman, että hän on kaikkea tuputtamassa...On se niin hassun kuulosta kun anoppi puhuu pojalleen...niinku hän olisi vasta 5-vuotias... :LOL: Olenki miehelleni monesti sanonut, että äitis taitaa pitää teitä lapsia vielä ihan pikkuisina ja avuttomina. =) Mutta osaa tuo anoppi myös mukavakin olla, onneksi. =)
mimaldi sulla anoppi olisi sentään tupakatkin ostamassa pojalleen...meillä paasataan siitä jos käytetään suolaa ruokaan!!!! :eek: Kyllä noita anoppeja riittää moneen junaan. :whistle:

Mutta nyt puuhailemaan...

Pure Love ja Ihme rv19+2
 
Heips :wave:
Hengissä ollaan vaikka ei taas ole piiitkään aikaan mitään kuulunutkaan..

Pure Love Toivotaan että tilanne helpottuu jossainvaiheessa miehesi kanssa :hug:

Hirmusesti on juttua tullut ja vaikka juuri kaikki luinkin niin dementtia yllätti :D

Mutta onnea kaikille hyvistä ultra kuulumisista sekä tyttö ja poika lupauksista :)

Mekin käytiin viimeviikolla ultrassa ja pikkuisen pienempi vauva siellä touhusi kuin olisi viikkojen mukaan pitänyt olla.. Mutta kätilö epäili että meille syntyy siro pikkuinen TYTTÖ :D
Ihan niinkuin olin jo alusta asti itse päätellytkin.. :)
Kaikki oli muuten hyvin ja nyt vaan annetaan tytön kasvaa.

Mulla meinas eilen itku päästä, kun etin housuja millä viittii lähteä tuonne ihmisten ilmoille ja ei ei ei..mitkään ei enää mahtunut jalkaan :headwall: Sitten löysin housut jotka ovat aina ennen ollut ihan jumalattoman isot vyötäröstä että on aina saanut vyöllä kiristää ne niin että on jo ihan rullalla ollut mutta kuinkas ollakaan nyt ne ovat sopivat ja menevät päälle ehkä viikon-kaks kun saa nekin heittää kaapin perälle! :headwall: että jos tässä odotusajssa on iloa niin vastineeksi on myös paljon riesaakin :ashamed:

Valkovuodosta olitte jutelleet ja täällä kanssa yksi joka siitä kärsii :wave: sitte on muutenki tuo alapää ihan "romuna" kun on niin kuivat ja arat nuo limakalvot että vessassa käynniin jälkeen pyyhkiminenkin saattaa jo vetää haavat limakalvoille... inhottavaa :/

Ajattelinkin kysyä että kuinka moni teistä syö niitä maitohappobakteeri tabletteja?
Ajattelin itse aloittaa ne kun kuulema estävät mm.hiivan syntymistä, pitävät limakalvot juuri tuolla alhaalla parempina ja ehkäisevat ilm.jonkun verran tulevan lapsen (maito)allergioita.. Muistaakseni jotain tällaista muistaakseni olen ollut jostain lukevinani...

Nyt pitää mennä valmistautumaan töihin lähtöön...

heinähattu & toukka rv 20+0 nyt voin sanoa että POKS!!!

Huh,ja puoli välissä... :whistle:
 
Heips!
Neuvolassa ja lääkärillä käyty,sairasloma jatkuu vielä supistusten vuoksi.Kohdunsuun tilanne onneksi normaali :) Vaavin syke 160 ja minun paino noussut nyt viime kerrasta,viikkomuutos n.700g :whistle: Terkkari ja lääkäri vain kiitteli,että hyvä hyvä.

Ensi viikolla rakenneultra,jännittävää.

nöpötin ja pikkuinen 19+0 (neuvolakortin mukaan 19+2) :heart:
 
Moikka pitkästä aikaa :wave:

Kovasti oon käynyt lukemassa teidän kirjotuksia, ei vaan saa aikaseksi ite kirjotella :ashamed:
ja arvatkaas muistanko mitä kaikkea piti kommentoida.... :whistle:

Omaan napaan sitten pikasesti. Neuvola oli eilen, kuunneltiin sykettä tosi kauan :heart: kuulosti ihan hevosen laukalta :heart: Kaikki oli ok, rautatabut sain mukaan. Vauva liikkuu tosi ahkerasti, ihanaa. Meillä rakenneultra koittaa ens viikon tiistaina =) Hitto että aika on menny nopeeta!!!

muttamutta...minä poistun nyt.

hertta ja bertta 19+2 :heart:
 
Eilen joo kirosin, et oon muodoton. Hokasin jossain vaiheessa kesken jurputukseni, etten ole muodoton vaan aivan liian muodokas. :LOL: Siksi on niin pirun hankala löytää vaatteita.

Nyt mentävä hiuksia värjäämään ja ajelemaan sääret, kun lauantaina on mein äireen häät.
Ja arvatkaa muuten onko mulla kenkiä jotka sopii hameen kanssa, kun käytän aina housuja. :kieh:

pinkkimieli ja pallopää 16+5
 
Moikka!

Pure love Jaksamisia hankalan tilanteen kanssa. Luulisi, että mieskin haluaisi olla ultrissa mukana kun teillä kuitenkin oli aikaisempi raskaus niin rankka kokemus. Toivottavasti saat hänet samalle aaltopituudelle kanssasi. :hug: Kannattaa myös vaatia ylimääräisiä ultria. Vaikkei vauvalla olisi mitään hätää, on äidin hyvinvointi ja mielenrauha vähintään yhtä tärkeitä. Mulle annettiin alkuraskauden ultra juuri tuolla perusteella, kun on keskenmenoja taustalla. Terkka kirjoitti lähetteeseen että alkuraskauden ultra "äidin rauhoittamiseksi". Ihana terkka. :)

Paapelo kirjoitti, että vauvan liikkeet on muuttuneet. Täällä ihan sama juttu, joskaan en ihan yhtä tarkkaan tunne koko liikettä (siis niin että vasemmalla tuntuu potku ja kohta toisella puolella kun pää osuu toiselle puolelle :)). Mutta siis aikaisemmin kun tuntui vaan potkuja, niin nyt vauvan potkaistessa koko maha tärähtää ja varmaan juurikin siitä syystä, että vauvan koosta johtuen tulee seinät nopeasti vastaan. :D

Valkovuoto/lapsivesi Jos asia mietityttää, kannattaa pistää esim. terveysside housuihin ja seurailla vuodon laatua. Jos tulee paljon kirkasta nestettä (tai noita aikaisemmin kuvailtuja variaatioita :)), kannattaa ottaa yhteyttä synnärin päivystykseen. Niillä on useimmiten sellaisia pikatestejä, joilla nopeasti nähdään onko vuoto lapsivettä vai valkovuotoa. Tässä vaiheessa on kuitenkin aika harvinaista että lapsivettä alkaisi vuotelemaan, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Itsellä oli esikoisen aikaan (ja nytkin) runsas ja ajoittain vetinenkin valkovuoto. Synnytys käynnistyi vedenmenolla, lapsivettä tuli ekan kerran sen verran vähän että vaan pikkuhousut kastui, mutta erotin sen kyllä heti lapsivedeksi. Mulla noi ekat vedet tuli enemmänkin purskahtamalla, ei toidellakaan valunut samalla tavalla kuin valkovuoto. :)

Oletteko muuten käyneet katsomassa tuolla vau-kirjan sivuilla tuota "raskaus animaationa"-osiota? Mun mielestä hauska seurata, kuinka sisäelimet vaihtaa paikkaa. Kun katsoo tuota mahalaukkua, ei tarvi enää ihmetellä miksi loppuraskaudessa närästää. :LOL:
Tuossapa vielä linkki, jos joku ei ole vielä nähnyt: http://www.vau.fi/templates/Article____69522.aspx

Pikki 19+2
 
Hei äiteet :D

Täällä oli tosi kiva päivä. Käytiin siis tutustumassa erääseen lasten kerho paikkaan. On jo pidemmän aikaa siellä pitänyt käydä, mutta jostain syystä ei vain ole saanut aikaiseksi. Sinne sitten voin pojan kanssa mennä ja kun on lasten OMA kerhoilu, niin voin laittaa pojan sinne 3h ajaksi ja vaikka vaan olla. Siihen on mahdollisuus n.2xkk...Poika tykkäsi kovasti ja oli siellä muutama tuttu naamakin poikia eräästä perhekahvila paikasta :D

Liikkeistä vielä:
Eli siis tosiaan täälläkin tärisee myös maha ja nyt tänään huomasin erään ilkeän seikan, mitä vauvan potkuihin tulee...on alkanut potkia alaspäin, eli osa potkuista suuntautuu suoraan alakertaan :/
Tuntuu aika keljulle, kun koko kohdunkaula nykii :whistle:

Mutta nyt taidan mennä keittämään kupposen kahvia näin pitkästä aikaa :p

paapelo+poju+Tiuhti 20+4
 
Heippa!

Äkkiä tulin päivittämään omaan napaan liittyvää: Käytiin tänään rakenneultrassa ja kaikki näytti normaalilta. Vilkas vipeltäjä siellä kellui. Sukupuolta kyseltiin ja kätilö sanoi, että "sileältä näyttää tuo jalkoväli, eli taitaa teille olla TYTTÖ tulossa" :D

Nyt pakkaamaan autoa ja suunta mökkiä kohti. Rentouttavaa helatorstaita kaikille!

Toivo ja tytteli 20+2
 
Löysinpäs kivan oloisen sivuston koskien raskautta...on kyllä englannisi mutta ei liene ongelma =)
www.boots.com
Kun rullaa sivua alaspäin on oikeassa alakulmassa kuvake nimeltä parenting club ja sieltä siten löytyy taas kuvake, jossa lukee you and your bump. Siellä sitten on erikseen kolmannekset :D
Vähän hankalaksi meni tuo selitys, kun en jostain syystä saanut suoraa linkkiä kopioitua.
 
paapaelo sun massu senkun paisuu vaan :D

Oma massukuva päivitys perjantaina, vaikkei tää nyt mihinkään oo mielestäni muuttunut.

Appiukko meille poikaa veikkas ihan vaan "keskiarvolaskujen perusteella". Totesin sille vaan, et mun laskujen perusteella on tyttö kyllä tulossa, mihin vastasi vain "et kai loukkaantunut". Enhän mä tuosta loukkaantunut, vaan siitä, et jouduin taas lähteen kauppaan sille kuskiksi kun on niin huono vointinen ja mun ukolla ei ole vielä ajolupaa epilepsian vuoksi. Miks se sit ei aja vaan lähikauppaan, vaan tarvii tulla toiselle puolelle kaupunkia kauppaan. Ja mua raivostuttaa noi kauppareissut sen kanssa koska koskaan ei selvitä kaupasta ulos alle 45minuutissa, vaik kyseessä olis pikkukauppa.
Ja kauppareissun jälkeen se tuli viä meille kahville eikä meinannut lähteä kulumallakaan. Olin töykee ja painuin päikkäreille sanomatta mitään ja toivoin et se tajuais häipyä. Tajus joo. Tunnin päästä. :kieh: :headwall:


pinkkimieli ja pallopää 16+5
 
pinkkimieli:
HEKOTIHEEEEE :LOL:
Osuit naulan kantaan, toden totta tämä paisuu...tätä vauhtia ylittää varmasti kepoisesti pojasta rv41 olleen 109cm ympärysmitan :D

Ja voi ääk, noita appiukkoja ja miksei myös anoppejakin :kieh:
Itsellä ei ole appiukkoa ja anoppikin on sellainen, jota näkee ehkä pari kertaa vuodessa, vaikka asuu ihan suht lähellä...hänen miesystävänsä on jo vanha ja ei kovin hyväkuntoinen, eikä anna anopin siksi lähteä minnekkään, siis todella MINNEKKÄÄN yksin, kun pelkää kuolevansa sillä välin :headwall:

Heitä riittää moneen junaan :/

Tämä maha taitaa tästä hissukseen nousta...huomasin juuri, että se pahin kiristys ja painon tunne rakolla on väistynyt, mutta silti ei kyllä voi hirveän kauaa pidätellä. Mutta edistystä tämäkin.
Innolla odotan 1.6 kun on neuvola ja sf-mitta katsotaan. Esikosta se oli suunilleen samalla viikolla eli rv22+0 20,5cm, kun neuvola on nyt niin viikkoja 22+2, saa nähdä =)

Nyt lepäämään, jotta huomenna taas jaksaa puuhata :wave:

paapelo+poju+Tiuhti 20+4
 
Rv.20+0 POKS!!! :heart:
Nyt mennään puolessa välissä :D
Maha on viikossa kasvanu musta ja muuttunu jotenki painavemmaks ja kovemmaks jotenki :D
Tänne ei mitään kummempia kuulu...
Ukkoo oottelen edelleen kotiin työkeikalta ja ens viikon perjantaina onki sitten rakenneultra :D

Masukuvaa en nyt saa laitettua poksuvien viikkojen kunniaks, lisään sen vaikka huomenna...

*Talvicci ja Uuno rv.20+0* :heart:
 
Täälläkin poksahti viikot eilen, eli nyt on 20+1 :)
Masu alkaa olla jo ihan kivan kokoinen, mutta vielä ei ole tullut sellainen raskas olo sitä kantaessa. Niitä aikoja odotellessa :kieh:
Eilen käytiin hakemassa miehen entiseltä työkaverilta käytetyt, erittäin hyväkuntoiset, Emmaljungan City Crossit. Niissä on kova koppa ja istuinosa. Ollaan oikein tyytyväisiä ettei tarvii uutena ostaa. Säästyy monta sataa euroa ja tollasta komboa oltiin katottu kumminkin jo etukäteen että tuuri kävi kyllä :)

Nyt ulkohommia tekemään..Täytyy vaan toivoa ettei sade yllätä. Olen saanut vähän yrttejä ja kukkia istutettua vihdoin ja viimein. Saapuispa tilaamani ruukkutomaatit pian niin pääsis niitäkin hoitamaan :)
 
Eilen lähetin viestiä Madam Mammalle ja Ennustaja Ellille ja tiedustelin, et onko meille tulossa tyttö vaiko poika, niin vastaus tuli Madam Mammalta jo tänään.

"Hei!

Korttieni mukaan odottamanne vauva on tyttö ja syntyy 6.10.2009.

Terv. Madam Mamma"

Hieman kyllä arveluttaa tuo, et syntyis tuon mukaan sit jo niinku rv 36+4. Eikös se ole sitten vielä keskonen?
Nyt sit odotan vielä innolla, et mitäköhän Ennustaja Elli vastaa. Onko molemmat samaa mieltä edes sukupuolesta =)


pinkkimieli ja pallopää 16+6 :heart:
 
Heipä hei :wave:

Voe voe voe!!!
Nyt olo on kuin raskaana olisi...häpyliitoksen liitoskivut alkoivat tänään :headwall: Istueltaan ei tunnu mitään, mutta auta armias kun nousen seisomaan ttai jos edes kehtaan haaveilla käveleväni....sattuu sattuu ja sattuuuuuuuuuu :headwall: Ja mikä pahinta, teidän kokemuksesta, että tämä on vasta alkusoittoa...tämä pahenee ja pahenee kohti loppua ja siinä vaiheessa ei enään pysty kääntämään edes kylkeä ilman että saa kiljua kivusta :ashamed: :ashamed:

Mutta en anna tämän ilkeän seikan lannistaa. Tiuhtin liikkeet on sulavia ja ajoittain myös varsin riehakkaita ja silloin koko kohtu rytisee :D
Tällä hetkellä heiluttanee kättään ees taas, kun tuntuu sellainen tasainen kosketus tuolla sisällä, joka menee sivulta sivuun, ei siis kutenkaan koko kohdun leveydeltä, mutta ehkä nyt tuli ymmärrettyä tämä tosi hyvä selvennys :D

Kohta taas poksuu viikot ja olen iloinen jokaisesta saavutetusta viikosta, sen sanon.
En tiedä miksi, mutta tässä raskaudessa olen jotenkin suht varautunut KAIKKEEN mikä voi mennä pieleen ja mukana tässä listassa tietenkin keskosuus.

pinkkis mainitsi noista ennustajista. Itse kuumeilu aikana laitoin madam mammalle viestiä ja sanoi, että saadaan seuraava lapsi v -11-...ei ihan mennyt nappiin.
Ja tuosta keskosuudesta, niin käsittääkseni tuon ikäinen lapsi katsotaan jo ihan täysi aikaiseksi, mikäli paino on vain kohdillaan.
Tuohan on jo tavallaan viikko37 ja lähes alkamaisillaan oleva viikko 38 =)
Joten vaikka oikeassa olisi, niin hätää ei olisi.
Tuolla Pikkukakkosissa nimittäin syntyi tovi sitten vauva muistaakseni tuolla kyseisellä viikko saldolla, aika tarkalleen ja kotiin pääsivät ihan normaali ajassa =)

Nyt tarvitsen kipeästi kupin kahvia...jos vain uskallan enään nousta tästä tuolista mihinkään liitoskipuineni...tästä alkaa hanhikävely :LOL:

paapelo+poju+Tiuhti 20+5
 
Hei pitkästä aikaa kaikille ja onnea ihanista ultrakuulumisista! Paapelolla on jo hurja massu =)

Omasta tilanteesta sen verran että olen tässä viimeiset pari viikkoa taustaillut... Päädyttiin nyt sitten siihen lapsivesinäytteeseen, tulokset tuli eilen ja kromosomistoltaan terve vauva olisi meille tulossa ja sukupuolikin on nyt tiedossa :heart: Tämän asian suhteen nyt sitten sai mielenrauhan. Näytteenotto meni hyvin, joskin lapsivesi oli vihreää. Lääkäri kuitenkin sanoi, että ei tässä vaiheessa tarkoita samaa kuin synnytysvaiheessa (eli että lapsi olisi ulostanut) vaan on yleensä merkki siitä, että kohdussa on ollut jonkinlainen vuoto eikä siitä tartte huolestua. Mitään ei kyllä ole tullut ulos asti.

Omista "vaivoista" sen verran, että mulla on ilmeisesti ollut jonkinlaisia supistuksia, mutta en ole ihan varma, kun en oikeen tiedä että miltä niiden pitäis tuntua... Yöllä olen muutaman kerran herännyt siihen, että mahaa kouristaa ja kovaa. Missähän vaiheessa näistä pitäis huolestua? Toinen ei niin huolestuttava mutta rasittava vaiva on järkyttävä akne, joka on nyt ilmeisesti hormonaalisista syistä ottanut vallan. Naama näyttää ihan pitsalta :ashamed:

Liikkeitä en ole vielä tuntenut ja kotidopplerillakin sain sydänäänet kuulumaan vasta viikko sitten, johtunee siitä, että istukka on etuseinässä. Rakenneultraa odotellessa, siihen on vielä yli kaks viikkoa...

Fresia 17+2
 
Moiksista kaikille!
Minulla noin kahdennellatoista viikolla alkanut väsymys senkun jatkuu. Voi kääk, tää on tylsää:eek: Nyt on tarvinnut nukkua päiväunetkin jo muutamana päivänä! Mulla on maanantaina neuvola, saa nähdä, mitä hemppa on.

Olen lukenut teidän kuulumiset ja ihanaa kun moni on käynyt jo rakenneultrassa ja saanut mukavia uutisia =) Minun ultra-aika on 11.6. joten vielä saan jonkun aikaa odottaa sitä. En tosin odota sitä ollenkaan niin kovasti kuin niskapoimu-ultraa odotin. Ja nyt kun aikakin on alkanut mennä nopeammin, luotan siihen, että se hetki tulee tosi pian :whistle: :D
Aika on tosiaan alkanut mennä nopeammin kuin mitä sen ekan kolmanneksen meni =) Meillä on rakennushommat täydessä tohinassa, joten puuhaakin riittää kun käyn töissä, toimin rakentajien huoltajana ja muonittajana sekä olen itse aina kun voin, naputtelemassa vaikka levyjä seinään, kuten tänäänkin. Kivaa hommaa :) Sitten, kun on joku selkeä homma, väsymyskin unohtuu aina hetkeksi.
Ostin koiralle tontille niitä sellaisia ydinluita kaupan lihatiskiltä, jotka kotona suttaa matot ja lattiat. Voi että kun se oli onnellinen, kalusi koko edellispäivän niin ahkeraan niitä, että kun päästiin kotiin, nukkui seuraavaan päivään asti :LOL: Tänään jatkoi kaluamista ja sitten otti luun suuhun ja alkoi kantaa niin tärkeenä ja lopuksi piilotti sen maahan. Se on niin onnellinen tuolla tontilla kun saa kaivella ja nuuskia, pysyy tontilla niin hyvin, ettei ole asennettu vieläkään juoksuhihnaa sille.

Onko teillä muilla poikkeuksellisia hellyyspuuskia? Mun pitää välillä rutistella näitä meidän eläimiä, kissoja ja koiria niin, että ne on ihmeissään, että mikäs nyt! :LOL:

Minä olen syönyt jonkun aikaa jo maitohappokapseleita. Toinen purkki menossa jo. Minä aloitin sen mahan reistailun takia ja nyt se on onneksi ollutkin melko normaali parisen viikkoa, vähän vajaa. Mutta aion syödä sitä ehkä koko loppuraskauden ajan juuri noiden muiden vaikutusten takia, joita heinähattu edellä selosti, katsotaan nyt. Taidan jutella asiasta terkkarin kanssa maanantaina.

Näkisitte mun mahan! Tai suunnittelinkin ottaa siitä lauantaina kuvan kun tulee 18 viikkoa täyteen ja laittaa ihan teidän huviksenne se tänne :LOL: Siis mulla ei ole mahaa vielä ollenkaan! Tänä aamuna oli vielä poikkeuksellisen vähän turvotustakin mahassa, niin mahaa ei ollut ollenkaan. Iltapäivällä sitten onkin jo eri asia, sitten olen aina hyvin onnellinen, että päällä on äitiyshousut :whistle:

Mun selkä kipeytyi, tai iskias. Tiistaina hoidin hiukan huonossa asennossa yhtä potilasta eikä siihen muuta tarvittu. Toivottavasti rauhottuu vielä tuosta :|

Mukavaa loppuviikkoa :heart:
 
Iltaa!
Kiire päivä takana ja ihan kuitti oon mäkin. Tosiaan on olo ollut hyvin väsynyt viime aikoina, eikä ihme kun eilen oli neuvola ja hemppa oli tosi alhanen ja joudun kans alottaan rautakuurin heti. Toivottavasti nyt sopivat noi rauta-tabut mitä sain.
Fresia Ei kai ne supistukset niinkään kipeitä kuuluis olla tässä vaiheessa. Mulla ainakin on sellasia kivuttomia menkkajomotuksen tapasia ja tuntuu et maha menee kovaks. Tosin esikosta se aina menikin ihan kivikovaks, mut nyt en oo huomannu sen kovettuvan niin...tai sit se tulee vast hieman myöhemmin. Mut suppareita tulee tääläkin tasaseen.
Ja mitä tohon akneen tulee...mulla sellanen ollut aika pahana nuorempana enkä ikinä oo mitään siloposkee saanut sen jälkeen vaik pahin on ohi, mut siis finniä pukkaa aina sillon tällön johonkin ja oon kans huomannu et nyt raskauden aikana tulee viä enemmän. Hormonit, hormonit! :/
paapelon mahan kasvua on kyl kiva seurata. Aikas moista kyytiä se kumpu nousee :D Itel ei näy yhtään noin selvästi vaik painoo olikin nyt sit neuvolassa tullu jo reilu 6kg :ashamed: Vähän täti sitä sielä päivitteli, mutta ei mitään nyt ainakaan vielä sen kummemmin huomauttanut.

Mä oon kyllä niin poikki et pakko painua pehkuihin. EI ihme, yleensä oon jo tähän aikaan nukkunu jo tovin. Öitä! :wave:
 

Yhteistyössä