*Lokamassut 2009 Toukokuussa*

Pure love Voimia teille! Toivotaan parasta!

Fresia-82 Akneongelmaa löytyy täältäkin kyllä. Mut paljon vähemmän kyllä kun mitä odotin. Joskus muutamia vuosia aikaisemmin lopetin pillerit, ja silloin tuli ihan tajuton akne, nyt pelkäsin pahinta, mut tää on ollu ihan siedettävää. Se on oikeestaan viime viikkoina tullu vähän paremmaksi. Aluksi oli lisänä tosi kiiltävä naama, nyt on normaalimpi. Pahinta selässä ja rinnassa, naamassa onneks vähemmän.

Peppi30 Onko teillä neuvolassa useampia lääkäreitä? Voithan kysyä että voisiko lääkäriä vaihtaa. Multa ainakin kysyttiin ekalla neuvolakäynnillä että sopiiko jos laitetaan sama lääkäri kuin minkä luona oon aikasemmin käynyt. Mikä oli kyllä hämmästyttävän huomaavaista mielestäni!

Ja järjestely/siivousvimma on iskenyt kyllä! Haluan mahdollisimman paljon paikkoja järjestykseen ennen vauvan syntymää. Vitsailenkin aina että "mitä se vauvakin oikein ajattelee, jos meillä on ihan sotkuista!" No mut oikeesti on aatellu jotenkin niin, että sitä ei sitten vähään aikaan ehkä jaksa järjestellä, ja on kiva sitten kun tavarat löytyy oikeista paikoista. Voi olla sitten muutakin ajateltavaa kun siivous. Vois sitten vapaahetket käyttää vaikka nukkumiseen... Mies yrittää aina toppuutella, mutta tiedän kokemuksesta että kaikenlaiset intopuuskat kannattaa käyttää hyödyksi, koska tottapuhuen muulloin oon aika laiska talousasioissa! (Mun siivousvimmani todennäköisesti muistuttaa kuitenkin jonkun muun ihmisen ihan normaalia toimintaa...)

Kukahan niistä vauvanvaatteista ja niitten koosta kyseli, mutta pari kaveria on sanonut että pitää olla niitä 50cm vaatteita, kun kaikki tuo lahjaksikin kuulemma liian isoja vaatteita. Mutta mä en oikein usko siihen kuitenkaan. Itse oon ollut iso vauva, ja samoin mieheni. Jotenkin vois kuvitella et se 56cm olis alkuun oikein hyvä. Niitä 50cm vaatteita ei muuten kauheesti oo ees myynnissä. Yritin nimittäin etsiä niitä, kun kuulin ne kavereitten kommentit, mutta sitten totesin että tässä asiassa ehkä kerrankin voisin uskoa vaikka äitiäni :)

Hanikka ja Onni 19+6 (Huomenna rv20!!!!)
 
Vauvanvaatteista: jos lapsi meihin vanhempiinsa tulee niin 50cm vaatteet on kyllä liian pieniä. Mies oli 54cm ja minä 51cm syntyessä...Yritän nyt saalistaa käytettynä mahdollisimman paljon vaatteita kun ne menevät vain sen hetken..

Käytiin tänään tilaamassa Gracon Autobaby-turvakaukalo ja siihen sopivat Gracon Mosaic matkarattaat. Menee ihanan pieneen tilaan ja tuntui hyvältä työntää :)
 
kiitos kaikille tuesta. :hug:

Mutta hirveästi en uskalla mitään enää tässä vaiheessa toivoa...niin kuin uinoin samassa tilanteessa ollessani lääkärit sanoivat, että kun se lapsivesi on niin olennaisen tärkeä lapsen keuhkojen kehitykselle ja jos sitä ei ole niin ennuste selviämiseen ei ole ollenkaan hyvä... :'( j myöskin jos istukan kautta ei ravinto pääse niin ei pääse lapsi kasvamaan ja kehittymään...niinkuin nyt on jo 2 viikkoa jäljessä...

Mä en vaan ymmärrä miksi meitä taas näin koetellaan... :'( :'(
 
Aknesta:
Tämä on taas näitä vanhankansan uskomuksia, mutta heidän mukaansa, jos odottavan äidin kasvot "rumenevat" tässä tapauksessa kai akne olisi sellainen ilkeys, niin tyttöä olisi odotettavissa. Eli tyttövauva vie äitinsä kauneuden.
Kaikilla ystävillä, jotka ovat tytön saaneet, ovat kyllä tästä aknesta kärsineet ja minä ainoana poika vauvan saaneena en tästä kärsinyt ja näin myös tälläkin kertaa, ei näppyjä ei finnejä...saapa nähdä :D

Tuli muuten mieleen, että voisi kerätä jokaisen jo lapsen/lapsia saaneen must have tarvike listan esikoistaan odottaville. Huomasin vain itse saaneeni siitä sellaisia vinkkejä, joita en olisi itse tiennytkään :D
Laitan oman listan uuteen viestiin.

paapelo+poju+Tiuhti 20+6
 
Pure love jaksamista teille minunkin puolesta! On se vaan niin epäreilua, että teitä taas koitellaan niin kuin itse sanoitkin...

Mulla ei ainakaan ole vielä ollut yhtäkään lääkärintarkastusta eikä oo sellasta tiedossakaan ja Helsingissä siis asustellaan. Ilmeisesti vaihtelee käytännöt paikkakunnittain. Pitää varmaan soitella ens viikolla neuvolaan noista "ehkä-supistuksista", tosin eilen ja tänään ei oo tuntunu mitään.

Apua, joko muut hankkii vauvantarvikkeita ja vaatteita? :eek: Ite oon just vasta ostanu ekat äitiysvaatteet enkä oo ehtiny ajatellakaan mitään muuta vielä...
 
Vaatteita:
-potkuhousuja ja haalareita n.6kpl yhteensä tai jokaista tuo 6kpl oman mielen mukaan
-bodeja 6kpl ainakin
-paitoja (tavallisia tai kietaisu ) 6kpl
-myssyjä parit, myös yksi pienempi topattu. Äippä paketin on suuri.
-sukkia parit
-pikkupöksyjä 3kpl

Vauvan hoitotarvikkeita:
-PIKKUNIISTÄJÄ
-vanulappuja
-korvatopseja
-perunajauhoa/talkkia
-sinkkivoide pahaan peppuihottumaan tai punaisiin ihopoimuihin
-pari ERI hajustamatonta perusvoidetta. Vauvan iho tottuu nopeasti yhteen, joten vaihtelu on tärkeää
-septidin
-Cuplaton/Rela tippoja ikäviin ilmavaivoihin
-vauva öljy
-Vauva shamppoo ihaniin kylpyhetkiin
-vaippoja kannattaa ostaa talteen jo etukäteen, jos käyttää kertiksiä
-Harsoja kannattaa ostaa lisää
-muutama pyyhe vauvalle

-Pehmeä hoitoalusta hetkiin kun vauva jo alkaa mönkiä ja heilua hoitopöydällä...saa sitten siirryttyä toiseen paikkaan.
-parit pullot ihan kaiken varalle

Äidille:
-Rintapumppu..aivan pelastus täysiin rintoihin kun vauva vain nukkuu
-kertakäyttö pulloja (myydään vauva osastolla ruokakaupoissa, ovat muovipussukoita, jotka laitetaan pulloon ) tai minigrip pusseja.
-liivinsuojia kunnon paketti
-rintakumi on hyvä apu kun alussa nännit menevät rikki imetyksestä
-Bebanthen voide nänneille...auttaa paranemisessa ja suojaakin, eikä tarvitse pestä pois ennen imetystä
-Varastoon isoja terveys siteitä

Tässäpä nämä mitä muistin kerta heitolla :LOL:
 
pure love Aivan kauhea tilanne! :eek: Olen niin pahoillani puolestanne. Tuo juuri on oma pahin painajaiseni tällä hetkellä (maanantaina rakenneultra, eikä liikkeitä vieläkään...) mutta pidän teille peukut pystyssä että tämä pieni elämänalku saisi kuitenkin mahdollisuuden ja selviäisi vielä kyydissä niin että pystyisi jatkamaan elämää masun ulkopuolellakin. Voimia ja haleja teille :hug:

Noista vaatteista...meillä esikko oli sen "normi" kolmejaopuolikiloo ja 56:t oli kyllä isoja aluks. Kaks 50 bodya mulla oli ja ne oli just passeleita ekan kuukauden ja hain sit lisääkin mm. housuja, mut tosiaan jäävät niin pian pieniks et voi olla myös turha hankinta koska kuitenkin niillä 56:llakin pärjää.
paapelon lista näyttää oikein hyvältä :)
Mä vannoisin myös niistäjän...siis oikeen sen nenäfridan nimeen ja toinen ihan välttämättömyys mulla oli rintapumppu. Tosin sitä suosittelin ehdottomasti kaverillenikin ja sähkökäyttöistä nimenomaan ja hän kun sen hankki ei sitä kertaakaan käyttänyt kun ei sitten imettänytkään vauvaansa :/ et se kannattaa ehkä jättää hankittavaks vasta syntymän jälkeen...tosin sitä kyllä tarvitaan sitten HETI silloin että hyvähän se ois olla olemassa valmiina. Niin ja bebanthen oli mullakin ehdoton voide nänneille sillä imetys todellakin SATTUI ekoina päivinä/viikkoina kun rinnat oli ihan rikki. Mulle taas rintakumista ei ollut hyötyä.
Mutta kyllä sitä oli silloin itekin vähän pihalla että mitä sitä pitäs olla valmiina ja tosiaan vasta synnytyksen jälkeen sitä huomas mitä todella tarvitsee.

Me käytiin tänään esikon kanssa kylpylässä ja muutenkin touhuttu pihalla joten oon ihan puhki. Ei kai täs auta muu kuin mennä itekin nukkumaan. Ihanaa viikonloppua teille arvon mammat! =)
 
Pure love :hug: :hug: Ei voi elämä oikeasti olle noin epäreilua! :hug:
Aina olen uskonut, että ihmiselle ei anneta enempää kuin se jaksaa kantaa, mutta tuo rikkoo jo sitä sääntöä, tai sitten olet TODELLA vahva ihminen.
Paljon jaksuja sinulle, ja miehellesi tietty myös :hug: :hug:

pinkkimieli ja pallopää 17+1
 
pure love voimia sinulle ja miehellesi :hug: Ei ole tullutkaan pitkään aikaan käytyä täällä palstalla ja nyt kun vihdoin ehdin niin täällä olikin surulliset uutiset odottomassa, toivotaan että teidän pikkuinen jaksaisi taistella vaikeasta tilanteesta huolimatta.

Tänne minulle ei kuulu mitään ihmeellistä, no tietysti ensimmäiset potkut tunsin jo vatsan päältäkin ja masu on hieman kasvanut, mutta kukaan (joka ei jo tiedä ) ei huomaa että siellä on myös jotain muutakin kun vain läskiä... Huonovointi on nyt helpottanut mutta välillä supistelee mutta ei kivuliaasti. Ultra olisi minulla 2.6.2009 joten sitä odotellassa.
Nyt pitää lähteä töihin
:wave:
 
paapelon lista oli hauska.
Minä itse vannon bodyjen ja sellaisten potkuhousujen nimeen, jotka on normi vyötärömallia, ei haalareita (liian vaikeita pukea). Bodyt on alussa kätevä olla sellaisia missä on nepparit edessäkin, ei mitään pään yli pujotettavia. Nauhat on yhtä tyhjän kanssa, aukeaa kuitenkin. Vastasyntyneen myssyksi ihana on Ruskovillan kypärämyssy. Tosin sekin on alussa aika suuri, mutta ihana silti. Nenä-Friida on ihan MUST vaikka meidän neiti siitä hepuleita välillä saakin. AVENTin manuaalinen rintapumppu on paras! Itse en sitä kauheasti käyttänyt, mutta jos sitä ei olisi ollut niin olisin ollut pulassa (meinasi esim. kerran tulla rintatulehdus ja pumpulla sitten tyhjentelin tunnin välein niin auttoi). Ilmavaivoihin meillä toimi parhaiten Disflatyl (ei tarvitse antaa niin usein kuin Cuplatonta). Ja aroille nänneille (kannattaa ottaa jo sairaalaan mukaan) tosiaan Bepanthen ja Lansinoh. Lansinoh on siitä parempi että pysyy paremmin kuin Bepanthen. Itse sekoittelin molempia :)

Ja omaa napaa... supparit (tai nyt kun tietää mitä on oikeat supparit niin tää on kyllä vaan "kiristelyä" ;) ) alkoi nyt täälläkin ja niitä tulee joka päivä. Toissapäivänä tuli koko illan. Samoihin aikoihin alkoi esikoisestakin, joten tuttua on.
Muuten ei mitään ihmeellistä. Olisi ihanaa tehdä välillä töitä, jos mies vaan voisi jäädä kotiin tytön kanssa. Voisin innolla tehdä muutaman kuukauden duunia ennen äippälomaa.. on kiva nimittäin olla töissä kun tietää että pian pääsee pois ;) Sillon kun menin viimeksi töihin kun tyttö oli 6kk niin oli ihanaa kun tiesi, että töitä on 4kk ja sit saa taas jäädä kotiin.

Niin ja ollaan lähdössä mummin ja tytön kanssa Tukholmaan parin viikon päästä ni onko kukaan käyny tuolla Forum Nackan ostoskeskuksessa että onko ok? Voiko verrata meillä esim. Itikseen tai Selloon koonsa tms. puolesta? Katoin että sinne pääsis kätevästi bussilla. Mitä sanoo meidän Tukholmassa asuva vahvistus? :)
 
Mielenkiintoista lukea tuota "vauvatarvelistaa", mikä kellekin ollut tarpeellista. Meillä nenäfriidaa (eli niistäjää ) ei ole eikä todellakaan ole siis ollut lainkaan tarvetta. Samoin alushousuja ei ole käytetty lainkaan, kun potkuhousuilla mentiin tosi pitkään ja nyt ei jotenkin ole tullut alushousuihin sitten siirryttyä esim. farkkujen kanssa. Raa'asti vaan vaipan päälle housut suoraan (tai kylmemmällä sukkahousut ensin). Samoin rasvoja ja talkkeja ja muita ei todennäköisesti kukaan tarvitse heti vastasyntyneelle, vaan niitä voi hankkia sitten jos tarvetta tulee. Nimimerkillä avaamaton sinkkivoide vanhentumassa.. Rintapumppua ei minulla myöskään ollut: joskus ehkä olisin siitä hyötynyt, mutta käsipelikin ajoi saman asian. Tuttipulloja sitten tarvittiin lypsetylle omalle tai korvikemaidolle, mutta nekin ehdittiin ostaa ja keittää kotiutumisen jälkeen.

Ne, mitä meillä tosiaan on tarvittu, ovat olleet
- nepparibodyt (ei nauhallisia, kuten mb:kin ajattelee)
>> myös 50cm meni yli kuukauden, vaikka syntymämitta 50cm
- jalallinen kylpyamme auttoi pienessä kylppärissä huonoselkäistä äitiä
- hoitoalustalle kangasalustoja/pyyhkeitä
- itselle kertakäyttöisiä liivinsuojuksia (imukyky huippu!)
- ja niitä maxitehoisia kuukautissiteitä PALJON...

Noita hoitoalustan suojia ja pyllypesun jälkeen kuivatuspyyhkeitä hankin siten, että uusin omat käsi- ja keittiöpyyhkeet :) ja laitoin vanhat sitten vauvan käyttöön 90 asteessa pesun jälkeen. Hyvin kelpasivat!

Ohoh, kutsu kuuluu ja ajatus katkesi, mutta ehkä tässä olikin jo tärkein.
Palaan asiaan jos jotakin vielä tulee mieleen

~Tiila 18+4
 
Heippatirallaa!

Pure love...voimia. Ei tule mitään järkeviä sanoja. Me optimistisina toivotaan, että kaikki kuitenkin kääntyisi parhain päin.

Onkos täällä muuten muita lapsettomuudesta kärsineitä? Mä kärvistelin tuon asian kanssa 4,5 vuotta. Luulin jo etten tule ikinä raskaaksi. Kaikilla tuntui olevan masut ihanan pulleina ja pystyssä, paitsi minulla. Meni sitten miehen kanssa niin pahasti sukset ristiin, ja rankat lapsettomuushoidot oli verottaneet viimesetkin rakkauden hituset, että meille tuli ero. Tapasin sitten melkein heti tämän nykyisen mieheni, ja aloin odottaa 5 vkon perästä meidän esikkoa. Uskomatonta. Rakkaus oli vienyt täysin jalat alta, ja kroppa ei vissiin muistanut puolustautua. Olin vielä sanonut hänelle, etten voi saada omia lapsia ainakaan normaalisti. Minulla on todettu sellainen rakennevika, jonka mukaan pitäisi olla mahdotonta raskautua omin avuin. No niinpä tässä sitten 11 vuotta myöhemmin odottelen jo meidän 9 lasta. Ihanaa...päätettiin muuten, että jos saadaan lapsia, niin 10 tehdään.

Nyt olen tuntenut muutamia hipaisuja masussa, muttei niitä nyt voi oikein potkuiksi vielä sanoa. Masun päälle ei tunnu mitään. Kaipa ne siitä voimistuu. Uskomatonta, kun viikkoja on kuitenkin jo yli 20...Yritin saada lääkäriä muuttamaan laskettua aikaa myöhemmäks, kun siis tiedän koska ovuloin ja rakasteltiin just silloin...ja sen mukaan laskettu aika ois ainakin viikon myöhempi kuin mitä kuukautisista laskettu...ja minulla myös siis pitkä kierto. Ihmettelette varmaan miks haluan myöhäistää laskettua....kun synnytys tod. näk. käynnistetään, niin en haluaisi, että käynnistävät liian aikaisin.

Nyt täytyy lähteä ulos vahtimaan muksuja...

Mamma Muu+vaavi 20+1
 
Mä oon kanssa samaa mieltä, että mikä yhdelle on tarpeellista toiselle jää kokonaan käyttämättä.

Meillä ei ole koskaan ollut nenän niistäjää. Hyvin ollaan pärjätty.
Bodyt ovat ihan super käteviä.
samoin puolipotkarit
kertakäyttövaippoja
Devitol tipat/rinnakkaisvalmisteet (aloitetaan vasta kun vaavi on 2 viikkoinen)...eli ehtii ostaa syntymän jälkeen
Tuttipullo (äitiyspakkauksen tuttipullolla pärjää aluksi)
Itse suosin 50cm vaatteita aluksi (vaikka lapset olleet isoja kaikki yli 50 cm ja 4,5kg)
Nykyään ei suositella vauvan ihon rasvaamista muuten vaan...joten voiteita ei tarvita varastoon...ostaa sitten jos vauvan iho osoittuu kuivaksi.
Zinkkivoide on ihan huippua vaippaihottumaan...meidän vauvoista vaan yhdellä olen tarvinnut
Liivisuojia...ne on ihan must, jos maitoa pursuaa ovista ja ikkunoista
Siteitä
Imetysliivit, tosi kätevät. Olen käyttänyt itse myös nukkuessa. Nekin kannattaa hanssia sitten synnytyksen jälkeen...olo on kuin Dolly Partonilla...Trust Me!
Harsoliinat oat käteviä tilanteeseen kuin tilanteeseen

...näin meillä...

Mamma Muu

 
Kiva että listaus otti tuulta alleen. =)

Tosiaan meillä niistäjä tuli tarpeeseen ekana viikkona kotona, kun nenä oli vielä hiukan tukkinen. Sen jälkeen sitä ei juurikaan tarvinnut, kunnes tuli eka lentsu.
Rintapumppu oli minulla käytössä oikeastaan ekat viikot, kunnes hoksasin miten käsin saa lypsettyä--->oli sekin harjoitus opetella mihin suuntaan sieltä mistäkin puristusotteesta maitoa suihkuaa :D

Mamma Muu:
Voi miten ihana tarina ja olet kyllä tuon lapsettoman ajan jälkeen jokaisen heistä ansainnut. Ovat ne lapset vaan suuri rikkaus =)

Täällä oli eilen Tiuhtilla ihme höyryn möyryn ilta. Mörssäreitä ja pyörimistä klo 00.00 asti. Mies kun piti kättään mahalla niin Tiuhti tuli tunkemaan peppuaan miehen käteen ja sitten mies pyöritteli peukulla ja etusormella siitä ympäriltä ja hihkui, että se vauva on tässä :D :D
Onhan se käteen ihana tunne, mutta se kova paineen tunne, kun tunkee itseään ei ole mukava, kun ei ole vielä tottunut, mutta en silti siitä luopuisi =)

Tänään tosiaan neuvolankin laskelmien mukaan poksui viikot...hurraa :D
Enään korkeintaan 21 vikkoa, että vauva syntyy...en siis edes viitsi ajatella muuta kuin yliaikaa :D

paapelo+poju+Tiuhti 21+0 POKS
 
päivitelläänpäs kuulumisia kun nyt kerrankin koneelle taas hetkeksi voin istahtaa ilman että kukaan häiritsee.itsellä ollut nyt koivunpölyn takia muutaman päivän todellla vaikea olla,mulla kun on paha allergia muutenkinjoka kesä ja nyt oireet on jostain syystä kertaa kymmenen.aiemmissa raskauksissa jos ovat kesälle sattuneet niin oireet on ollut allergioiden osalta ihan mitättömät.kävin eilen pyöräilemässä ja meinas happi loppua ihan totaalisesti.lääkkeet mulla on mutta ei auta.
vauvan liikkeet on tuntuneet nyt puolitoista viikkoa noin ja tänään ne tuntu jo paljon voimakkaimpina kuin aikaisemmin.
ootteko jo hankkineet vauvalle tarvikkeita? meille ei tartte mitään muuta hankkia kuin pinnasänky kaikki muu onkin.tai no onhan meillä kyllä sänkykin mutta ei jouda pois tuolta meidän ukkelilta vielä syksyllä.
no nyt pitää taas poistua,muksut kun keksi tosi fiksun leikin(vesi-ilmapallot),täyttävät niitä vessassa ja kuljettavat takapihalle ja nyt tytön pallo hajos tähän olohuoneen lattialle,joten siivoomaan on lähdettävä.
 
Mamma muun perheen tarina on kyllä tosi ihana :heart:
Meillä ei varsinaista lapsettomutta ole taustalla, tai siis sikäli ei, että ei hakeuduttu hoitoon. Esikoista "tehtiin" puolitoista vuotta, joista viimeinen 7-8kk oli kyllä todella itkun kanssa tekemistä toisinaan, kp1 aina vei mielen matalaksi. Tämä toinen nyt sai sitten alkunsa 6kk yrittämisellä, tai oikeastaan ihan sattumalta vaan - siis ei käytetty esim. ovulaationtunnistusmenetelmiä tietoisesti, kunhan vaan jätettiin ehkäisy käyttämättä kun kuukautiskierto palasi. Meidän perhe varmaan onkin sitten tässä, ikäkin alkaa jo tulla vastaan.

Imetysliiveistä piti sanoa vielä, että ne kyllä olivat tosi ehdottomat! Itse ihastuin imetystoppeihin, jossa siis "liivit"+toppi samassa. Minulla on niitä 3 kpl, ja välillä oli tuskaa odotella pesussaolleiden kuivumista :D muka oli niiiiiin hankalaa enää muita käyttää kun noiden kanssa oli niin kätevä olla ja imettää ja vaikka lähteä asioille vaihtamatta vaatteita erikseen.
 
Pure Love: menin niin sanattomaksi tuosta siun uutisesta, että en osaa muuta nyt sanoa, kuin että toivottavasti siellä virtaukset toimisi edes niin, että pääsisitte hieman paremmille viikoille ja vauvalla olisi edes jotain selviytymismahdollisuuksia. Teille sen oman nyytin niin toivoisi... Jaksamisia!

Tiila: mistä sie noita imetystoppeja oot löytäny? Itse kun en niihin oo törmänny, mitä oon kaupasta nopeasti imetysliivejä katellu...

Kiva, että ootte listannu, mitä tarttee hankkia vauvalle. Voisin itse noista listatuista koota omaa listaa jo valmiiksi! Noista rintapumpuista haluaisin lisää kokemuksia. Nimenomaan siitä, että minkämerkkinen on hyvä ja automaatti vai manuaali. Entä tietääkö kukaan millainen olisi hyvä kantoliina vastasyntyneelle?!

DsariaL ja möykky 19+2
 
Mielenkiintoista lukea teidän kokeneiden vinkkejä näihin askarruttaviin vaate- ja hoitotavaraostoksiin. Ihan hyvä miettiä näitä asioita ettei tule sitten turhia ostoksia tehtyä.
Käytiin äsken lastentavarakirppiksellä ja mukaan tarttui iso kassillinen vaatetta, imetystyyny ja minulle äitiyspaita. Kaikki tämä 35e. Vauvalle ostin useita bodyja, potkuhousuja, 1/2 potkuhousuja, paitoja, pari hattua, fleecehaalarin jne jne. Hirveä määrä kaikkea ja koitin ottaa eri kokoja niin ettei ole tyyliin 10kpl 56cm bodya :LOL: Tuolla taidetaankin käydä pitkin kesää tekemässä löytöjä kun hinnat on tuota luokkaa. Ei paljon huvita uutena ostaa kun käyttöikä on niin lyhyt ja käytettyjä saa pilkkahinnalla, vielä jopa tosi hyväkuntoisina.
 
:heart: poks poks :heart: viikkoja 17 ja mikä ihaninta enää ei tarvii arvailla että olikohan noi pienen liikkeitä... ne tosiaan tuntuu jo, aivan upeeta! Pari päivää tässä tuntunut kunnolla!
Muuten kaikki ihan jees... pahoinvointia edelleen sillontällön, mutta huomattavasti jo vähenemään päin...
:hug: kaikille ja mukavaa viikonloppua!
 
Edelleen kiitos kaikille! :hug:
Tässä ei auta muu kuin odotella ensi viikkoon jolloin alkavat tarkemmin syynätä asiaa ja paremilla laitteilla...oli se vaan niin järkyttävää kuulla sama asia taas uudestaan...
mammamuu kyseli lapsettomuudesta kärsiviä...tässä yksi pariskunta...5 vuotta olemme lasta toivoneet...tämä raskaus tuli ihan yllättäen sen jälkeen kun meille kerrottiin, että luomu raskautuminen on epätodennäköistä...eli lapsettomuuden lisäksi sitä sitten vielä joudutaan kärsimään tällaisista ongelmista...ei ole helppoa ei... :'(
Niinku jo pelkästään raskautuminen olisi helppoa ollut niin sitten vielä tämä...
 
"DsariaL"Tiila: mistä sie noita imetystoppeja oot löytäny? Itse kun en niihin oo törmänny, mitä oon kaupasta nopeasti imetysliivejä katellu...

En (täältä pikkupaikkakunnaltani ainakaan) kaupoista noita toppeja löytänytkään, mutta googletin "imetystoppi" ja johan alkoi nettikauppoja löytyä! Kaikki toppini ostin (eri aikaan ja) eri paikoista, hintaa per kappale muistaakseni 20-30 euroa. Yksi on juhlavampi, joka sopii tosi kauniisti esim. jakun alle, ja muut ihan perustoppeja vaan, siis ulkonäöltään.

*muoks: tärkein näissä on mielestäni nimenomaan tuo seikka, ettei rintaliivejä erikseen tarvita. Minullakin varustus paisui kokoon 80DD ja hyvin tukivat silti. Nyt kun googlasin tuolla hakusanalla, löytyi myös "tavallisia" toppeja joissa esim. vaakaleikkaus imetystä varten. Näissä minun tarkoittamissani on yleensä liivimäinen hakas-mekanismi, siis topin olkanyöristä avataan luukku rinnan yli.
 

Yhteistyössä