*Lokamassut 2009 Toukokuussa*

pure love
Sun kirjotus veti ihan sanattomaks :'( :hug:
Voi luoja että mä toivon että saisitte teijän pikkusen syliin asti...
Pystyykö tuota ongelmaa istukan kanssa auttamaan millään lääkkeillä tai jollain?

Tuosta listasta...
Hm...Olisko ideaa koota tuonne etusivulle jotain listaa?
Jonkun kuun odottajien pinon etusivulla näin kans joskus kätevän listan kaikesta tarpeellisesta(toki kaikille kaikki ei ole niin must mut suuninpiirtein)

Onko muilla ollu huimausta?
Mulla alko töissä huippaamaan ihan kauheesti ja oli pakko mennä ulos ku meinas taju lähtee... Ihme ku pääsin sinne kaatumatta...
Ulkona tosin lensin perseelleen...Onneks ei ollu ketään näkemässä :|
Olisko hetkellisesti verenpaineet jotenki laskenu?
Kuuma kyllä oli ku piru niin seki vielä varmaan edesautto... |O

*Talvicci ja Uuno rv.20+3* :heart:
 
Imetystoppeja läytyy ainakin täältä: http://www.babyidea.fi/imetys/glamourmom/bratop.html

Ja moni muukin nettikauppa myy noita Glamourmom-imetystoppeja. Niitä on moni tuttuni kehunut, imetysliivejä ei kuulemma todellakaan tarvitse topin kanssa. Ajattelin itsekin hankkia pari sitten syksymmällä.

Nuo vinkkilistat ovat tosi hyvä idea! Itse juuri tänään olin vauvanvaatteita ostelemassa, mutta päänvaivaa todellakin tuottaa nuo koot. Mielestäni merkistä riippuen ne vaihtelevat hurjasti. Ja ostaisiko ollenkaan 50cm, jos se onkin sitten liian pieni. Huomasin muuten, että mm. Lindexillä ja Kappahlissa oli paljon vauvanvaatteita tarjouksessa, mukaan lähti bodeja ja housuja 3-4 eurolla!

Entäs minkälaisia vaatteita tarvitaan perusbodyjen ja potkareiden lisäksi talvivauvoille? Kuinka monta vaatekertaa päällekäin ja minkälaisia vaatteita tarvitaan esim. pakkassäällä vaunulenkille?

Onko kukaan tilannut Ellokselta vauvanvaatteita? Nythän sieltä saisi 30% alennusta ja mm. bodeja pohdin tilaavani. Oletteko sitä mieltä, ettei nauhakiinnityksellinen kietaisumallinen body ole hyvä edes ihan ensimmäiseksi vaatteeksi (50cm)?
 
Peppi:
Talvivauvan saaneena osaan jotenkuten vastata tuohon vaatekerta kysymykseen.
Eli paljon riippuu siitä, onko vaunujen koppa pehmeä vai kova. Pehmeä koppa on itsessään kuin super paksu makuupussi ja jos sinne vielä lisäksi laittaa koville pakkasille äippäpakkauksesta tulevan makuupussin, niin periaatteessa vauvalle ei oman kokemukseni mukaan tarvitse laittaa kuin sisävaatetus, eli body, pöksyt, sukat ja ehkä kevyt pitkähihainen, sekä kevyt toppapuku, myssy, ehkä vielä tumput ja töppösetkin, jonka myös saa äippäpakkauksesta. Ja siis tämä varustelu jos on tosi kireät pakkaset. Saattaa olla jopa leudommalle säälle ihan liian paksulti.

Jos koppa on kova, on se luonnostaan viileämpi, eli sitten muuttaisin listasta vain kevyttoppapuvun tilalle toppapuvun.

Jos tosiaan tykkää käyttää sitä äippäpaketin makuupussia, niin se säästää pukemisen vaivaa mielestäni hyvin.
Itse kun Helsingissä asustan, niin talvet ei enään nykyään ole kovinkaan kylmiä, joten kovin paljoa ei tarvitse hötkytä pakkasten takia :D

Huimaiksesta:
Joo, siis täällä saa nousta tosi hitaasti ylös vuoteesta tai sohvalta. Muuten alkaa tähdet vilistä silmissä.
Ja verensokerit vähän romahti tänään.
Olin siivonnut kuin höyrypää, luutunnut lattiat, imuroinut jne. ja unohtanut kokonaan että syödäkin pitää.
Olin menossa kauppaan ja kun pääsin rapunovesta ulos alkoi oikein korvissa kohsemaan ja taju meinasi lähteä. Hyvä kun sain avaimen lukkoon, kun sihdata piti ja äkkiä kotiin vetämään lasillinen sokeri vettä :ashamed: :ashamed:
Huhhui...olen juuri tälläinen, että jos jotain teen liian intensiivisesti, niin kaikki muu unohtuu :headwall:

Ajateltiin myydä meidän nykyiset sohvat ja hommata uusi iso divaani tilalle. Johan tässä on niin kyllästynyt noihin :LOL:
Kun meillä ei tosiaan ole mitään hankittavaa, paitsi turvakaukalo, ihan kaikki muu löytyy ja saadaan käytettynä tosi halpa jatkettava sänky pojalle.....eli siis tokihan se ylimääräinen raha on johonkin laitettava, hulluko sitä säästäisi :LOL:
Ja tämä oli miehen idea...ei siis minun, tunnetun himoshoppaajan :D

Tässä kuva, mikä oltiin ajateltu EHKÄ hommata, en tiedä onko kuva kovinkaan iso:


Nyt kölläämään!

paapelo+poju+Tiuhti 21+0
 
Ehtoota. Onpa kulunut taas melkoinen tovi siitä, kun viimeksi tänne kirjoittelin. Tässä vähän päivityksiä tilanteeseen ja kommentteja teidän juttuihin. (lukemassahan täällä on käytävä ihan päivittäin!!!)

Ensinnäkin pure love :hug: Sanattomaksi vetää tällaiset murheelliset uutiset! Toivotaan kuitenkin vielä, että kaikki kääntyisi parhain päin.

Mammamuun kertomus oli aivan valloittava! :heart:

Tarvikelistasta: yhdyn aika monen muun mielipiteeseen, että kovin on yksilöllistä, mitä kukin sitten loppujen lopuksi tarvitsee. Itse sain esikkoa odottaessani kuukautta ennen minua synnyttäneeltä äiditlä neuvon, että rintakumit kannattaa ostaa ennakkoon, sillä imetyksessä rinnat kipeytyy niin, että ne on ihan ehdottomat jo laitoksella. Minäpä nämä härpäkkeet sitten kuuliaisena tyttönä kävin ostamassa, mutta minullapa ei rintojen ja imetyksen kanssa ilmennyt sitten minkäänlaisia ongelmia. No tuo oli onneksi niin pieni investointi, ettei kauheasti harmittanut.
Äitiyspakkauksessa taitaa olla kutakuinkin se kaikkein oleellisin, mitä vauvan kanssa ihan alussa(kin) tarvitsee. Vaatteita tosin kannattaa hankkia ennakkoon lisää, sillä suurin osa pakkauksen vaatteista on vastasyntyneelle ihan jättejä. Meillä ei kummallekkaan tytölle olis 50cm vaatteet mahtuneet ollenkaan päälle (enkä niitä kyllä ollut hankkinutkaan) ja 56 senttisistäkin siirryttiin aika nopeasti isompiin. Ite tykkään pukea vuavan mielummin ehkä hiukan isoihin vaatteisiin, kuin "liian sopiviin", ovat helpommin puettaviakin.
Rintapumppua en itse juurikaan käyttänyt. Se on aika kallis investointi (etenkin jos haluaa hyvän), joten sen ennakkoon ostamista kannattaa harkita. Eräs ystäväni aikanaan kävi ennen synnytystä miehensä kanssa katsomassa valmiiksi mieluisen rintapumpun, jotta mies voi sen sitten itsekseen käydä hakemassa, jos ensimmäisinä päivinä tarvetta ilmenee. Tämä voisin olla aika toimiva tapa. Samaa vois ajatella niitten ihan pienten vaatteittenkin kanssa; jos vauva osoittautuukin ihan kirpuksi, voi mies (tai joku toinen "luottohenkilö") hakea ennakkoon valitut vaatteet kaupasta ja pestä ne. Sairaalassa vierähtää kuitenkin pari päivää ja siellähän voi vauvalla käyttää sairaalan vaatteita.

Sitten omaa napaa: neuvolassa tuli käytyä keskiviikkona. Oltiin koko revohka liikkeellä, kun mieskin päätti mennä hiukan myöhemmin töihin ja tuli neuvolaan mukaan. Kaikki oli ihan ok. Painoa oli tullut kuukaudessa 0,1kg ja edelleen ollaan miinuksella lähtöpainosta. Tuo on kyllä tosi hyvä, sillä lähtöpainoltakin olen reilusti ylipainoinen! Sydänäänet saatiin kuuluman heti, mutta edelleenkään ei minulla mitään tietoa sykkeen taajuudesta. Neuvolatäti vaan tuumas, että hän vain kuuntelee, että syke kuuluu. Näillä viikoilla ei kuulemma ole vielä mitään merkitystä sykkeen taajuudella tai säännöllisyydellä, vaan niitä tarkkaillaan vasta rv 20 jälkeen. Tämä oli kyllä itelleni ihan uusi tieto!?
Sydänääniä kuunnellessa Aleksis rupes ihan hirveesti liikkumaan. Mainitsinkin tästä neukkatädille ja hän kertoi, että on tehty jotain tutkimuksa, joiden mukaan vauvalle tuleeIlmeisesti hiukan paha olo tuosta sydänäänten kuuntelusta. Se että vauva tuntee omat sydänäänet ja samalla kuulee ne äänet doblerista aiheuttaisi tuon pahan olon tunteen.
Niin, liikkeitä tosiaan tuntuu. Ekat hentoiset liikkeet tunsin viikolla 16+?, suurinpiirtein samoihin aikoihin alkoi tuntua aikanaan liikkeet tuota kakkosta odottaessani. Nyt liikkeisiin on tullut selvästi enemmän ytyä ja niitä tuntuu säännöllisemmin. Maha on nyt muutaman viikon aikana pullahtanut esiin. Olo on hyvä ja energiaa riittäis vaikka pienelle kylälle. Iskias vähän varoittelee, mutta vielä olen parilla vihlaisulla selvinnyt. Liitoskivut on myös muutamana päivänä uhitellut, mutta nekin onneksi pysyneet vielä aisoissa. Tuosta kakkosesta mulla alkoi liitoskivut ennen puoltaväliä ja kestivät raskauden loppuun asti. :( Toivottavasti nyt pysyisivät aisoissa.

Täytynee tästä suunnistaa kohti sänkyä. Alkaa hiukan jo uni painaa, kun koko päivä ollaan puuhasteltu puutarhassa pihahommissa ja huomena olis tarkoitus jatkaa samoissa merkeissä.

Hyviä vointeja kaikille mammoille!

S & Aleksis Kivi 20+0 (Jee "puoliväli" -> Paapelon tavoin olen kyllä valmistautunut, että tämäkin raskaus menee yliajalle. Edelliset on syntynyt 41+5 ja 41+3
 
shakki toi oli hyvä pointti minkä mainitsit, että tykkäät pukea vauvan vähän isompiin vaatteisiin. Olen ehdottomasti samaa mieltä! Hihoja voi aina kääriä ja lahkeillakaan ei oo mitään väliä, kun vauva vaan makaa paikallaan. Itse asiassa ostan vieläkin välilllä reiluja vaatteita meidän tytölle ja käärin sit vaan hihat ni on sopiva :)
 
Heipä hei!

Tosiaan itsekkin kannatan vähän isompia vaatteita, sillä niiden käyttöikä on pidempi. Itsekkin pidän pojalla suurempia vaatteita ja kun ovat vielä isoja, niin käärin ja kun ovat sopivia, niitä voi edelleen käyttää...tajusitte varmaan idean :D
Ja pienelle vauvalle todella suosittelen vähän isompia vaatteita, sillä vauvan raajat ovat jäykät vastasyntyneenä ja sen jälkeenkin hyvän tovin. Tyköistuvia vaatteita on näinollen ikävä pukea, kun joutuu käsiä kääntämään lähes väkisin, hiukan isommat vaatteet saa paremminkin sujautettua päälle.

Bodeissa suosittelen esim. Lindeksilläkin myytäviä "kietaisu" bodyja, jotka siis toimivat kietaisu bodyn tavoin, paitsi että kiinnitetään neppareilla. Ovat tosi hyviä ja kuosit on tosi tosi ihania :D

Ja piti vielä lissämäni noista sukista, jotka taisin omaankin listaan laittaa. Eli ehkä mieluummin potkuhousut tai haalari, sillä vauva potkii sukat tosi nopsaan pois jalastaan, kun viuhtoo pikku räpylöitään :D
Tai muistan kyllä sen elävästi pojasta ja nyt siskonpojastakin :D

Kohta lähdetään vähän ulos...on meinaan täällä aivan upea keli.
Ja sen jälkeen vien pojan äidilleni ja mennään katselemaan vähän sohvaa :D Katsotaan tuleeko kaupat.
Tuo kyseinen sohvakaan ei ollut kyllä hinnalla pilattu...oikea hinta n.1000e nyt 699e :p

Viikon päästä olisi se neuvola...hiphei!
Ja sitten pääsenkin purnaamaan lääkäri asiasta. Toivotaan että kantani otetaan vakavasti ja saan vaihtaa lääkärini toiseen.

Mutta nyt hyvää KESÄISTÄ päivää kaikille :wave:

paapelo+poju+Tiuhti 21+1
 
Kaipa mie sitten uskon että liikkeitä vihdoin tuntuu mullakin :) Nyt kun aattelee niin onhan noita jo tovin tuntunu, mut ovat jotenkin erilaisia kuin esikosta enkä ole halunnut niitä liikkeiks tunnistaa kun eivät ole silleen selviä. Koko alkuraskauden kun on tuntunut jos minkä moista myllerrystä ja ilmavaivaa masussa olevan :D Tänään tunsin kuitenkin selvästi jo käteen ja näin omin silmin kun maha "pomppi".

Huomenna ois VIHDOIN rakenneultra. Sitä onkin ootettu kuin kuuta nousevaa. Ja ihanaa, aamulla ois myös eka kampaaja...koskahan sitä on viimeks käynyt hiuksia laittamassa, kuukausia sitten.
Nyt on kyllä taas niin ihana ilma ulkona että meenpä jatkaa rikkaruohojen nyppimistä kun esikkokin nukkuu. Ihanaa sunnuntaita kaikille!
 
Kaikille, joilla ultra tulossa: tsemppiä & onnea siihen kovasti :heart: ! Meillä ultra tulossa kesäkuun ekalla viikolla ja jännittää jo kovin... Mitään muuta kummempaa ei meidän rauhaan kuulu ja nyt sanon hetkeksi heipat palstalle: viikon loma auringossa odottaa: lomasääksi luvattu 30-33c koko viikolle B) ! Heippa siis ja palaan viikon kuluttua kertomaan rakenneultra kuulumiset :wave: !

~Hugis ja Papu 19+2~
 
Pure Love, voimia :hug:

Omaa napaa: viime keskiviikkona oli sekä neuvola että rakenneultra. Neuvolassa kaikki ok, mutta painoa tullu taas ihan kiitettävästi.. Ultrassa näkyi vilkas pikkuinen :heart: Istukka on etuseinässä, kivi vierähti sydämmeltä kun sai selkeän syyn miksi liikeitä ei tunnu samalla lailla kuin aikaisemmissa raskauksissa. Nyt voi sitten ajatella, että vauva myllää kyllä masussa, mutta en vaan tunne kaikkea. Mulla on ollu tyttö olo, mutta aika vahvasti pikkuinen näytti pojalta! :D Esitteli itseään oikein antaumuksella :LOL: Kuvat masusta "päältä" ja "sisältä":[

Mansikkakakku+pikkuinen 20+3
 
Hei Anelie!
Mulla kävi ihan samanlailla,ensin paljon liikkeitä ja sitten kova mahatauti ja sen jälkeen tosi hiljaista muutaman päivän. Kävin neuvolassa ja hyvin sydänäänet kuuluivat. Mutta sitä alkaa kovasti murehtimaan heti.
Varmasti kaikki ok.
Auringonpaiste
 
Heippahei!!
mansikkakakku, ihana tuo ultrakuva :) Onkos siinä peukalo suussa?Komea on myös sun masu!

anelieKun aloin liikkeitä tuntemaan(ainakin uskon että olivat ensimmäisiä liikkeitä n. 2-3vkoa sitten) sen jälkeen oli usean päivän paussi etten tuntenut mitään. Kyllä uskon että on aika normaalia,että välillä hiljaisempaa,kun vauva on kuitenkin vielä niin pieni ettei liikkeitä välttämättä tunne niin selkeästi ja osa voi mennä ohitse ettei edes huomaa.
Nyt mulla tuntuu pikku liikehdintää oikeastaan päivittäin,kädellekin on tuntunut jo muutaman kerran :heart: Jos eilenkin tunsit muutaman potkun,niin tuskin tarvii huolestua!

Meillä rakenneultra tiistaina,jännittää valtavasti!! Kuukausi sittenhän vauvan takapuolen kohdilla näkyi jotain ylimääräistä,turvotusta tms, toivotaan että mennyt pois.. Niskaturvokehan oli aivan normaali pienellä kuitenkin.
Olen vkonlopun käyttänyt ostoksilla käyden,pakko päästä välillä kauppoihin käymään vaikka sairaslomalla olenkin.. silti syyllisyys kalvaa,että pitäisi olla vain kotona :/
Mukaan löytyi muutamia vauvan yöpukuja ja bodeja :) Ja itselle isommat rintsikat! Alkaa jo vanhoista tursuta yli.

nöpötin ja pikkuinen 19+4
 
Nöpötin: Peukaloa vauva taisi imeskellä ja aukoi suutaan ja joi lapsivettä. Oli tosi mukava kätilö, joka mittausten jälkeen ehti ihan rauhassa katsoa ja kertoa mitä vauva puuhaili ja vastailla mun kysymyksiin. Masu tuntuu ottaneen oikein kasvupyrähdyksen kuluneen viikon aikana. Eilen kauppareissun jälkeen tuntui siltä, että todella olen "raskaana".. :LOL:
 
mansikkakakku
Vitsit miten selvästi näky pikkuset sääriluut ja kaikki tuossa ultrakuvassa...
Niin poikako teille sitten on tulossa?

Vauvan vaatteista...
Mäkään en ole pahemmin niitä ihan pikkusia, jotain 50cm, vaatteita ostanu...
Pienimmät taitaa olla 56cm... Helpompi pukee päälle ne ja ku vauvat kasvaa niin nopsaan niin menee vähän hukkaan jos kauheen kasan ostaa niitä pieniä... :kieh:

shakki puheli vauvan sydänäänistä...
Mä en ole tuota doppleria enää käyttäny.
Töissä sattuneen työtapaturman oli kyllä onni että se oli olemassa, muuten olis pitäny oottaa että pääsee kuuntelemaan neuvolaan sydänääniä... :|
Oon kans huomannu että ku sillä kuuntelee niin Uuno alkaa liikkumaan vaikka olis ollu hiljasta masussa jonkin aikaa...
Mut mä en usko että noista mitään haittaa on...

Niin ja meinasitko että ne ei ole neuvolassa sanonu montako krt/min vauvan sydän lyö, vai mitä meinasit?

Meilläki on rakenneultra perjantaina! Iik :D

*Talvicci ja Uuno rv.20+4* :heart:
 
Mansikkakakun pikkuinen ja massukin aivan ihastuttavat :heart:

anelie:

Kyllä täällä vielä edelleenkin on jylläyspäiviä ja sitten hiljaisempaa päivää, että saa oikein härnätä toista että saa kunnon potkun aikaan, joten älä huoli. Kyllä tuollaiset tulehdukset verottaa hieman pientäkin, joskaan ei merkittävästi, mutta voisi ehkä verrata vaikkapa pieneen lapseen joka on kipeänä, silloin tahtovat vain nukkua.
Kyllä esikostakin ,kun olin IHAN viimesilläni ja iski flunssakin ennen synnytystä oli huomattavasti rauhallisempaa mahassa kuin normaalisti :hug:

Kaikille ultraan menijöille rutkasti peukkuja :D

Täällä oli oikein kattava päivä. Nähtiin minun täti joka tuli 3kk reissutaan tänään. Käytiin äidin luona ja ostettiin sohva, joka tuodaan kotiin sitten n.1viikon päästä.
Nyt tuo mies jaksaa kuitenkin nurista, että byyhyy, en sa enää jalkoja samalla tavalla kuin ennen :headwall: :LOL: Miehet, pitäisikö niitä muka ymmärtää :LOL:

Ja muutenkin aivan ihana päivä...vähän yritti ukkonen jyrähtää, mutta pliisuksi yhden huudon esitykseksi jäi :/
Tahtoo kunnon jytinä shown :D
Pienenä kun katselin ukkosta (n3v ) sanoin aina, että TONTTU HURISEE :D
Olen siis koukussa :D

Mutta nyt syömään!!! :p

paapelo+poju+Tiuhti 21+1
 
Ajattelinpa laittaa sarjan kuvia parvekkelta:

Ensin ikkunalauta ja sen vierusta pienet purkit sisältävät kesäleimun taimia ja isossa on elämänlankaa ja onpa siellä näköjään yksi köynnöskrassikin oikealla:


tässä siis myös elämänlankaa ja yksi sametti kukka odottaa myös ruukkua ja multaa:


Ja älää missään nimessä järkyttykö kuivuneista havuista ikkunan välissä, vannoin etten ota niitä pois ennen kui mies pesee ikkunat :LOL:

Ja tässä siis vierusta, orvokkeja ja krassia


Sitten parveke kaiteelle, jossa valkoisessa astiassa orvokkeja, pienessä valkoisessa salaattia ja tummassa on orvokkia sekä lumihiutaletta:




Ja pöydällä kaiteen alla Mustasilmäsusanna:


Ja sitten parvekkeen toinen seinusta:
amppelissa petuniaa ja lumihiutaletta

Ja penkillä sitten iso köynnöskrassi:


kauhea sekamelska noiden kanssa vielä, mutta kuun lopussa pääsevät kaikki sitten kerralla omille paikoilleen :D
 
Oi ihanuus, miten paljon kukkia paapelolla on! Olen itsekin hulluna puutarhanhoitoon ja viikonloppuna tuli osteltua kesäkukkia ja perennoja.

Kaikille ultraa odottaville hurjasti onnea, toivotaan että kaikilla pikku prinssit ja prinsessat on hienosti kasvaneet!

Vertailin juuri ostamieni bodien kokoeroja. HM:n 56 on jopa pienempi kuin Tutan 50, onko HM:n vaatteet pieniä kooltaan vai Tutan suuria? Vinkiksi: CM:ssa oli tarjous, jossa sai Tutan bodeja 3kpl 12 eurolla, normihinta 24 euroa. :)
 
Pure Love :'( :hug: Olen sanaton...

Noista vauvan ja äidin tarvikkeista sen verran, että niistäjää, sinkkivoidetta ja pikkuhousuja meillä ei ole vielä käytetty kertaakaan vaikka neiti on jo pian 1,5 vuotta, eli ilmankin siis pärjää. Äitiyspakkauksessa tulee kosteusvoide, mitä voi vauvalle käyttää jos iho näyttää kovin kuivalle. Pukeutumisessa suosittelen noita 56 vaatteita aluks ja nimen omaan täälläkin kehuttuja kietaisumallisia bodyja ja puolipotkareita. Meillä oli sisälläkin niin viileää, että puin aina alusvaatteiks potkarit ja bodyn ja sit päälle collegepuvun tai jotain vastaavaa, muuten sormet ym. tuntuivat aina viileille. Meillä tosi kovassa käytössä talvivauvalla oli myös kokoa 56 ollut fleece haalari ulkohaalarina, mitään paksumpaa haalaria ekana talvena ei tarvttukaan. Pakko kehua myös itse fleecehuovasta ompelemaani lämpöpussia turvakaukalossa. Se on sellainen malli, että turvavyöt tulevat tavallaan pussin sisään ja vauvan voi paketoida niin, että vain naama näkyy. Tämä oli todella hyvä ja käytännöllinen esim. kauppareissuilla, kun voi lähteä sisävaatteissa kovallakin pakkasella.

Äidille kannattaa sit varata niitä yösiteitä, paljon. Alkuun vuoto oli sitä luokaa, että housuissa saattoi olla kaksikin sidettä kerralla ja niitä pitää vaihtaa joka vessareissulla. En todellakaan osannut varautua tällaiseen vuotoon. Minulla kului myös särkylääkkeitä ensimmäisen kolmen viikon aikana paljon. Burana+Panadol yhdistelmää 4 kertaa päivässä... Eli kannattaa olla paketti molempia jemmassa kaiken varalta. Nuo vauvojen tipat ehtii kyllä hommata sitten syntymän jälkeenkin, kun tosiaan ekaan pariin viikkoon ei ainakaan viimeks suositeltu mitään. Rintapumppua käytin paljon, samoin liivinsuojia.

Mulla myös vaivana akne, kuten viimekskin ja kotiin tulleen epikriisin mukaan tyttö tulossa tälläkin kertaa :) Se muuten helotti vasta imetysen loppuessa, että lohdullinen tulevaisuus muillakin akneilevilla :D

Riinuska ja Mimmi 21+5
 
Siis kyllä...noita isoja siteitä kannattaa olla ja PALJON.
Itsellä meni sellasia maxi koon säästöpakkauksia ekan 1,5viikon kotonaolon aikana varmasti sellaista 4-5pakettia :eek:
Häpeäkseni tunnustan kyllä kaapanneeni laitokselta niitä laitoksen suuria siteitä muutaman päivän tarpeeksi...onneksi niin tein, sillä ne pari ekaa päivää kotiutumisesta tuli jälkivuotoa vielä tosi runsaasti aina kun liikahti, joten silloin vielä normi yöside ei olisi auttanut yhtään mitään :ashamed:

Toivottavasti kukaan ensikertalainen ei järkyttynyt nyt perinpohjin. Tuo vuotelu on korkeintaan erittäin epämukavaa, mutta vaarallista se ei ole ja hiipuu tuon n.1viikon aikana sellaiseksi normaalia kk vuotoa vastaavaksi.

Särkylääkkeistä vielä, että itse en tarvinnut laitokselta lähdön jälkeen yhtäkään, mutta toki suosittelen niitä olevaksi, sillä koskaan ei tiedä miten aroiksi paikat tulevat.

Ja noi tipat vielä.
Eli siis tosiaan voi ostaa jälkikäteen, itsekkin ostin jäljessä. Eli omassa listassa jäi sekin uupumaan, että niitä voi tarvita...itse aion kyllä ostaa jo nyt etukäteen, kun tiedän, että käyttöä tulee kuitenkin sitten parin viikon päästä...pojalla kun se pieruitku ajoittui AINA yöhön ja silloin oltiin kummissaan, että mikä tähänkin auttaa...nytpä tiedän =)

Nyt köllimään ja kasomaan leffaa :wave:
 
Pakko tulla tänne kirjaamaan,että mies tunsi tänään ekaa kertaa potkun mun massulta :heart: Kyllä hykerteli onnellisen kuuloisena =)
Muutenkin tuntunut että nyt iltapäivän ja illan vaavi liikuskellut enemmän kuin aiemmin.

nöpötin ja pikkuinen 19+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peppi30:
onko HM:n vaatteet pieniä kooltaan vai Tutan suuria?
Tutan lastenvaatekoot ovat reiluhkoja, esim. esikoisen käyttäessä nyt kokoa 80cm moni Tutan 74cm:n vaate menee vielä helposti. Toisaalta sitten Lindexin vauvakoot ovat mielestäni paljon keskivertoa pienempiä. HM:n kokoluokituksesta en osaa sanoa mitn.

Kiitos vielä tuosta CM:n tarjousvinkistä, pitääpä käydä tsekkaamassa!
 
peppi joo Tutan vaatteet on reiluja verrattuna muihin kuten Tiila jo totesikin.

Marsupilamille onnea ultraan! Ja tietysti muillekin :)

paapelo hih mäkin otin muutaman siteen laitokselta mukaan kun olivat niin "ihanan" isoja... Ensisynnyttäjille varoitus, että ne siteet sitten ON isoja, että älkää järkyttykö :D Ja nappasin myös parit verkkoalkkarit, kun ne oli niin käteviä ;)

Ajattelin muuten tänään (tai joku päivä..) etsiytyä jonnekin missä myydään kukkia, jos vaikka ostaisin elämäni ensimmäiset kukat parvekkeelle :) paapelo kun oot niin hyvä noissa kukkajutuissa niin mitkä kukat viihtyy iltapäivä/ilta-auringossa?

 
:wave:

Tsempit Marsupilamille rakenneultraan! :hug:

Täällä kans yks joka tulee olemaan perjantaina ihan hermona,kun meen rakenneultraan... :ashamed: :ashamed: ..ja siihen vielä kaupanpäälle siitä parin tunnin päästä on tytön diabetes-kontrolli ja omat jännityksensä sekin tuo...*nimim.aivan järkky jännittäjä pienistäkin asioista muutenkin :ashamed: *

Pure Lovelle miljoonasti jaksu :hug: :hug: :hug: ..kaikesta huolimatta;toivoen parasta teille!! :heart:

On jääny tää kirjoittelu ihan minimiin :ashamed: ,mutta eipä meille oo ihmeempiä oikein tapahtunutkaan...
15+6 tuntui muutama potkuttelu peräkkäin eka kerran :heart: ja sen jälkeen niitä on tullut harvakseltaan silloin tällöin,ei mitenkään säännöllisesti,joinain päivinä ei ollenkaan...
Tänä aamuna pieni on potkutellut/möngertänyt eka kerran kunnolla,että nyt tästä ei voi mitenkään erehtyä enää.. :D :heart: :heart:

Mutta mukavaa tätä viikkoa kaikille toivottaen! :flower: :wave: =)
Tää jää jännittämään perjantaita miettien ja murehtien senkin jo etukäteen.... :ashamed: ;)

emu ja vaavi 17+6.. :heart:
 
MB:
heh, joo olinhan minäkin sellaiset verkopökät ottanut, nyt muistin kun sanoit :LOL: Kamala tihulainen :D Ja ne siteet on kuin n.10kg vauvan kaita vaippoja :LOL:

Marketat,orvokit, petuniat, kehäkukat, keskipäivänkukat, köynnöskrassit, kesäleimut....niitä riittää...mutta tosiaan kannattaa vain muistaa sitten kastelu. Jos ei ole altakastelu systeemiä, niin itse laitan yleensä illalla vettä ja sumutankin rankan ja paahteisen päivän pääteeksi :D
Taitaa oikeastaan lähes kaikki myytävät kesäkukat pärjätä vähän missä vain, jos vaan mullat on kohillaan ja ei pääse kuivumaan. :D
Ostahan oikein kauniit kokoelmat silmän iloksi =)

Tänään mennään leikkikentälle. Pääsee poika taas remuamaan ja keskiviikkona taas perhekahvilaan, sitten ilmoitan pojan ystäväni tytön kanssa 3h kerhoon, joka on 2krt/kk...on toimintaa on :D

Nyt jos painelisi juomaan aamukahvia :wave:

paapelo+poju+Tiuhti 21+2
 

Yhteistyössä