*Lokamassut 2009 Toukokuussa*

Tiila Olen myös kuullut, että on mahdollista lieventyä tai kadota kokonaan nuo allergiat / yliherkkyydet. Nyt siis iloitsen niin kauan kuin tätä kestää, sillä olisi se kutina käsivarsissa jo alkanut jos olisi alkaakseen, siis ainakin tämän päivän osalta B)


Tultiin ukon kanssa juuri 40minuuttia kestäneeltä lenkiltä =) On se vaan niin hienoa kävellä ulkona, kun ilma on sopivan viileä ( hupparilla tarkenee hyvin ) ja kaupunki on rauhallinen. Vastaan tuli matkalla ainoastaan kaksi koiran ulkoiluttajaa ja olikohan kolme autoa ( reitti oli osin lenkki polkua ja osin ajotien vieren kävelytietä ).


pinkkimieli ja pallopää 16+2
 
:headwall: ärsyttävää! yritin tilata tuolta espiritin mammavalikoimasta hameen ja paidan, mutta visa electron ei käykkään maksuksi ja juuri kun päätin luopua visasta ja vein sen pankiin katkottavaksi, niin heti olis ollut käyttöä :headwall: ! Noh: ehkäpä tässä on nyt kylliksi tullut tuhlailtua muutenkin, joten koetan nyt päästä ylitse tästä "pettymyksestä" :LOL: :LOL: :LOL: !

Saas nähdä kuinka lopullisesti vielä sekoan noiden vauvan vermeiden kanssa: tykkään vaatteista ja niiden ostelemisesta jo itsellenikin (en tarkoita tällä kallista, vaan lähinnä sitä, että kaapit pursuavat jos jonkin näköistä kolttua :whistle: ) ...saatikka sitten kun nuo pikku bodyt yms. on niiiiiiiiiin suloisia, että sydän pakahtuu- vaikka järki sanookin, että toinen kasvaa niin vauhdilla, ettei kauheita vatevuoria kannata hankkia, niin "pelkään" silti mikä vaatepaljous meille vielä rantautuu Lindexiltä yms. :LOL:

Inkalle onnea 4D:hen- jännää! tulehan sitten kertomaan kuulumiset =) ! meillä vielä 2 viikkoa rakenneultraan ja 4 viikkoa 4D:hen...jännittää aivan tolkuttomasti ...toivottavasti uutiset olis meillekkin positiivisia , niin ja tietty kaikille joilla vielä ultra edessä =)

pinkkimieli Voih toivottavsti on totta, että aurinkoihottuma voisi lieventyä näin raskaana..mulle tulee usein käsiin jos aurinko kovin porottaa...meillä se matka lämpöön viikon kuluttua: tulen sitten kertomaan kuin kävi...sen olen kuullut, että iho palaisi herkemmin raskauden aikana- pitääköhän paikkansa?

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille :heart:!

~ Hugis ja Papu 18+3 ~

 
Täällä on kasvihuone kasassa ja tomaatit jo kasvamassa siellä. Voi että mikä hyvänolon tunne tuleekaan, kun saa ihailla omankäden jälkeä... =) Muutaman kukkapenkin tein myös innostuksissani.

Joku puhui tukivyöstä. Varmaan täytyy pistää harkintaan sellainen. Tosin nyt kun olen möyrinyt tuolla pihalla, niin tässä kävi niin kuin arvasin, eli selkä kipu on hellittänyt. Mulla aikaisemmin ollut ongelmia selän kanssa, ja kipuihin on auttanut liikkuminen. Töissä kyllä joudun liikkumaan ja nostelemaan, mutta siellä kivut vaan pahenee. Tosin siellä se on pakko tahtista ja raskasta. Katsotaan nyt.

Ultraan vielä yli kaksi viikkoa... Muistin ajan väärin, ja vielä joutuu ikuisuuden odottelemaan. Oon kyllä vakavasti harkinnut, että pyydän miehen poistumaan huoneesta siinä vaiheessa, jos olisi mahdollista saada tietoon, kumpi tuolla masussa on... =) Mä haluan tietää, oon yrittänyt miestä saada kans samalla kannalle, mutta ei. Me ollaan kaksi jästipäätä, millainenkohan lapsesta tulee... :LOL:

Masussa on ollut tosi hiljaista muutaman päivän, eilen jo päätin, että soitan neuvolaan, että pääsis sydänääniä kuuntelemaan, mutta sitten illalla sängyssä kun makoilin, alkoi pikkuinen mönkimään oikein kunnolla ja tuntui yksi kunnon monotuskin.. :heart:

Missah ja Mölli 18+3
 
Onnea kaikille hienoista ultrakuulumisista:) Kunpa itsekin pääsisi, muutama viikko vielä.

Ja hei kiitoksia taas vinkeistä noiden mammavaatteiden kanssa! Täytyykin ehkä kertaalleen tsekata muutkin kuin keskustan liikkeet. Sain Aleksin H&Mltä ostettua kesäksi pellavahousut mutta muuten on vaatteet vielä ihan normimallistoa. Farkut olis hakusessa ainakin.

Me ostettiin asunto! Asunto tuli myyntiin pe aamuna, käytiin katsomassa sitä samana päivänä ja tehtiin tarjous. Eli kämppä myytiin ekoille katsojille pari päivää ennen virallista näyttöä:) Asunto on arvostetulla alueella Helsingin kantakaupungissa eli neliöitä ei tullut ihan hurjasti. Mutta talo on ihana jugend-talo ihanalla seudulla:) Remontoitavassa kunnossa eli siinä sitten meneekin kesä mukavasti :LOL: Mutta saadaan siitä ihana koti meidän pikku perheelle.
 
No niin, pitkästä aikaa kirjottelen! :wave:

Paulah Onnittelut uudesta asunnosta! :flower:

Inka85 Onnea 4d:hen! Varmasti ihanaa mennä!

Muillakin oli hyviä ultrakuulumisia, omaa odotellessa... vasta viikon päästä se on!

Mukavia vaatevinkkejäkin oli tullut, innolla luin.

Meillä flunssa rasittanut perheessä kovasti, kaikki paitsi mies oltiin kipeenä, ja ulos en oo päässy, ku viimeksi viime viikon keskiviikkona! Plääh! No tänään suunnataan pojan kaa lähipuistoon kattoon kavereita, niin äidin kun pojan! :D Pieniä kotiäidin iloja!

Kuinka teillä muuten, potkiiko vaavit aina tiettyyn kohtaan mahaa? Meidän papuliini potkii aina ihan tuonne alas, että näköjään hällä on jo lempiasento mahassa, poikittain sielä ylhäällä taitaa köllötellä. Kunhan ei sinne ylös se pääpuoli jää niin saapi köllötellä! :D

Meidän keskimmäinen täytti eilen 7-vuotta ja huomenna olisi eskarin kevätjuhlat, kyllä varmaan joutuu kovasti itkemään, kun mun pieni on jo NIIN iso! Ja sitten esikon kevätjuhlassa taas uudestaan.... Suvivirsi on mulle ihan takuuvarmaa itkutavaraa, ja ku näkee oman pienen sielä edessä, voi ei nyt jo kyyneleet tulee silmiin! :snotty:

Oikein aurinkoista päivää teille kaikille! :wave:

miltski ja papu 19+4 :heart:
 
Onnea Paulah:lle uudesta asunnosta :flower:

Tosta pyöräilystä tulin vielä kommentoimaan sen verran, että esikoista odotellessa pyöräily ei tuntunut hyvälle vatsakipujen vuoksi viikon 20 paikkeilla, mut myöhemmin kylläkin. Pyöräilin varmaan viikolle 41 asti ihan sujuvasti, koska kävely oli sellaista vaappumista ja hidasta. Mistään hikilenkkeilystä ei voi kyllä puhua, mutta matkat esim. kirppikselle 5 kilsaa/sivu sujui tosi mukavasti ja silloin oli joulukuu. Minun pyörä on sellainen vanhan mummomallisen leveäsarvisen tunturin nykyversio. Varustettu leveällä jousitetulla satulalla ja ajoasento melko pysty.

Nyt aurinkoista päivää kaikille, nauttikoot ken voip, mie istun toimistossa varjopuolella neljään saakka.

Riinuska 20+6
 
Moi kaikille!

Paljon tullut juttua taas parissa päivässä teiltä :)

Äitiysvaatteista olette muun muassa jutelleet: kävin viime viikolla Helsingin keskustan Stockalla ostamassa pari Mamalicious-toppia ja hameen. Mielestäni siellä oli enemmän Mamalicious-vaatteita kuin esim. Kampin Bebesissä - joten kyseistä merkkiä kaipaavien pk-seudulla asuvien kannattaa suunnata sinne. (En ole tosin vertaillut Stockan valikoimaa Vero Modan -valikoimiin, joten en tiedä olisiko siellä sitten vielä enemmän valikoimaa) Lisäksi Stockalla oli myös Benettonin äitiysvaatteita eikä hinnat olleet mielestäni tavallisia vaatteita kalliimpia.

Sain muuten Stockalla myös huvia vauvan vaatteiden hinnoista: Burberryn neuletakki vauvalle 79 ?... :LOL: :LOL:

Aurinkoista alkuviikkoa kaikille!

Ulpu + Papu 16+6 :heart:
 
Heippa kaikille!
Täällä ollaan oltu kamalan mahataudin kourissa koko 6 henkinen perhe :'( . Tosi kamalaa oli ja nyt sain sitten aivan järkyttävän yskän vielä kaupanpääliseksi. Tuntuu että vauva tulee pois yskiessä. Ja liikkeet vähentyneet kovasti ja sekin pelottaa...
Onneksi ke neuvola ja sydänäänet saa kuunneltua. Ultra vasta 2.6. Vielä pitäis jaksaa odottaa. Kaikkille paljon hyviä vointeja ja aurinkoisia päiviä B)
 
Potkuista:
Tiuhti potkii useammin vasemmalle puolelle ja aika alas ja TOSI kovaa...nyt vielä kun on tosiaan nuo voimat pienellä karttuneet jaloissa, niin rakkoon potkiminen on hänen mielestään varmaan tosi vitsikästäkin...meinaa pissi tulla pöksyyn, kun onnistuu aina posauttamaan johonkin rakon hermoon :LOL:


Inkalle onnea 4D:n =)

Taas tänään jaksottelin tätä jäljellä olevaa raskausaikaa.
Eli pakkomileteeni on näiden tarpeellisten puuhien kanssa AIKATAULUTUS...vaikka eiväthän ne aina ihan niin mene, mutta melkein.

Ohjelmisto siis menee näin:

Rv20-21-> Mies siivoaa vaatehuoneen ja hoitaa hyllytilaa vauvan tavaroille
Rv22-23-> Käyn tonkimassa varastoa ja etsin vaatteita

Rv26-28-> Alan kanniskella näillä main vauvan vaatteita kotiin siskon luota ja ystävältä

Rv32-35-> Järjestellään pojan huoneeseen pojan uusi isonpojan sänky ja siirretään pinnasänky meidän huoneeseen.
Rv36-37-> Vauvan vaatteiden pesua ja järjestelyä hyllyihin. Tykötarpeiden hankintaa.

Rv38-39 Vauvan sängyn petaus, tällöin varmaan iskee pesänrakennus vimma, jolloin puunaan koko kodin kirjaimellisesti lattiasta kattoon :D

Rv40-?-> Odotellaaaaaaaan :LOL:

Olen siis tosiaan asennoitunut siihen, että vauva EI ole tulossa läheskään ennen La:ta tai piankaan sen jälkeen :D

Ja sitten yksi pelottava juttu:

Näin unta, että tuttavapariskuntamme oli saanut tietää olevansa taas raskaana...heillä siis 6kk tyttö, joka sairastaa vähänväliä ja ovat tosi lopussa.
Unessa äiti itki ettei mitenkään jaksa ja mieskään ei ole lainkaan iloinen, miten tämä nyt edes tapahtui jne.
Kerroin unesta aamulla miehelle ja sanoi, että olenko puhunut heidän kanssaan, sillä he juuri keskeyttivät raskauden :eek:
En todellakaan ole puhunut kummankaan kanssa varmaan kuukauteen enkä todella ollut tietoinen tästä asiasta :ashamed:
Olisin ollut mieluusti tietmättä tälläisestä, mutta näköjään tulee tämmöiset jutut, kuten synnytys ja vauvan sukupuoliveikkaus unetkin, uniin ja osuvat pelottavan oikeaan :headwall:

Nyt on mentävä laittamaan pojan laukku kuntoon ja alettava lähteä pihamaalle piehtaroimaan :wave:

paapelo+poju+Tiuhti 20+2
 
ilmoittaudun uutena tänne lokamassuihin jos mukaan vielä mahtuu.mulla la 15.10.-09 ja kuudes lapsi tulossa ja synnäri kys.itse toivon salaa poikaa vaikka kaikki veikannut että tyttö tulee.no rakenne ultra ois 3.6 joten sillon toivon mukaan selvii kumpiko ois tulossa.meillä ennestään kaks poikaa ja kolme tyttöä.tällä hetkellä olen äippälomalla tän hetkisen pienimmäisen kanssa joka tulee ens viikolla 7kk.maha on kasvanut yllättävän äkkiä (johtunee siitä kun on jo useampi raskaus takana ja edellisestä niin vähän aikaa)näytän ihan siltä kuin olis pallon syönyt.
 
No nyt palasi mies taas isäkuukauden päätteeksi töihin, joten ehkäpä tässä ehtisi hieman enemmän lueskelemaan ja kirjoittelemaan.

Onnea monille mukavista ultrakuulumisista! meillä vasta kolmen viikon päästä joten tovin saa vielä kärvistellä..

Onnea myös rouvaantuneelle. Mekin aikanaan tehtiin häämatka Islantiin. Oli aika erilainen kokemus kun yleensä hakeudutaan lämpimän suuntaan..

Joku muukin taisi olla Kyrpokselle lähdössä. Pienellä viiveellä vastailen, mutta oltiin Larnacan kaupungissa. Kiva paikka oli, vaikka hotski olikin aika kämänen. Nyt ainakin tietää, että siihen kannattaa vähän enemmän panostaa, kun siellä kuitenkin tulee aika paljon vietettyä aikaa verrattuna siihen mitä kaksin reissatessa.

Kivasti myös saanut vinkkejä mammavaatteista. Itellä on vielä ekasta odotuksesta jonkin verran, mutta nyt on tarve vähän muuttunut, kun on kesäodotus eikä työssäkäyntiä. Sellaista kyselisinkin, että onko kukaan bongannut mammaulkoiluhousuja? Verkkarit nyt sinänsä vois toimia mutta hakusessa on vähän siistimmät ja istuvammat ulkoiluhousut. Espritin nettimyymälässä oli muutamat, mutta pidin vähän kalliina.

LinneB + heppu 17+4
 
leijonalle tervetuloa !
Aivan ihana ilma taas niinkun koko viikonlopunkin. Me oltiin mökkeilemässä ja eilen esikko juoksenteli ekaa kertaa pitkin nurmikoita paljain jaloin ja pelkässä bodyssa (viime kesänä kun ei vielä eden kontannut). Oli kyllä niin innoissaan. :)
Tänään mä olen tonkinut pihamaata ja ihastellut kun vihdoin munkin tulppaanit puhkes kukkaan...naapurilla vissiin kuukausi sitten :LOL:
Niin mä kun olen nyt kesälomalla. Ihan kivaa ilmaa tosiaan ollut vaikka niin pelkäsin et ei viä tunnu yhtään kesältä ku näin aikaseen on tää loma.
pyöräilystä Mä muistaakseni pyöräilin esikon aikana ihan viimesille raskausviikoille asti ja mulla on sellanen citymaasturi et aika "makaava" asento ajettaessa, mut ihan hyvi meni. Tosin lähinnä vaan kauppareissuja poljin ja joskus miehen seurana ku oli rullaluistelemassa.
Mut nyt tarvii mennä takas pihalle tonkiin, tulin vaan välillä varjoon sisälle vilvotteleen ja juomaan...jotenkin sitä vaan kummasti taas ajautu tänne nettiin.

Ai niin ja viikot 19+2 eikä liikkeen liikettä tunnu! :/
 
Neuvola kuulumisia:
Vauva voi hyvin, minun peloista huolimatta. Kaikki erinomaisesti.

Omalle kohdalle tuli ihan kamala neuvola inho, kokemus oli sellainen, etten koskaan haluaisi olla siinä tilanteessa uudestaan.
Tunnin odottelun jälkeen tätit tulee kummastelemaan että minnes sinä odotat ja kukas sinä olet.
Itkuhan iinä tuli, ja jo sanoinkin että en kukaan enkä minnekään. Lähden pois :'(

Kuitenkin sitten erinäisten sanaharkkojen jälkeen ottivat painot ja muut, että onpahan sit käyty. Enkä oikeasti haluaisi mennä enää ikinä

Rv 19+6.
Huomenna puoliväli :heart:
 
Marsupilami- :hug: Osaa olla ilkeitä nuo neukku tätsykät. Todennäköiseti kuitenkin niiden joku oma moka.

Ei kannata istua auringossa pitkää aikaa mustilla housuilla näköjään. Meikä onnistui polttamaan reitensä meinaan tänään, vaikka oli housut jalassa B)
Yritin sitten vahingosta viisastuneena ostaa vaaleat (ei valkoiset) mammapökät, mut mein kauppakeskuksessa ei muilla kun H&M:llä ole mamma vaatteita myynnissä. Sovitin melko monet pökät ja kuinka ollakaan housukoko olisi pitänyt olla ykskas 48 :eek: Aiemmin oon mahtunut 44housuihin ja mulla on mamma pöksyjä joiden koko on parhaimmillaan 42. Eli taitaa olla hieman pienempää mitotusta tuo H&M:n valikoima. No aiheeseen palatakseni, koko kaupassa oli YHDET ainoat kevyet mammapökät joiden koko oli 48 ja ne mahtuivat hyvin päälle, mutta kuinka ollakaan niiden väri oli mitäs muutakaan kuin VALKOINEN. Jäi sitten housut ostamatta :kieh:
Täytynee siis alkaa metsästämään nettikaupoista housuja, kun nehän voi aina palauttaa jos ei sovikaan.
Onko kellään vinkkejä mistä siis löytää mammapöksyjä jotka saa päälle leveästä lantiosta huolimatta????? Monet noista kokeilemistani housuista olisivat olleet hyviä mahan kohdelta, mut lanteita niihin ei olisi saanut olla.

pinkkimieli ja pallopää 16+3
 
Marsupilami:
Voi kauhea...harmi että tuolla tavalla meni käynti :hug: Aina voit kyllä pyytää tädin vaihtoa, jos vaikka seuraavalla kerrallakaan ei kemiat kohtaa. Ikäviä tuommoiset :(

pinkkimieli:
Ei nyt varsinaisesti ole mitään mamma vaatteita, mutta satuin viimevuonna löytämään useaan otteeseen (en kyllä joka kerralla ostanut ) Seppälässä erilaisia pellava housuja, oli mustia, valkoisia, vaaleanpunaisia jne. Pitkin kesää näitä löytyi sieltä jostain nurkasta ja vaikka koko oli omalle leventyneellekkin lantiolle muistaakseni 36 tai 38 niin olivat kyllä tosi reilut ja mikään ei puristanut mistään.
 
Marsupilami: kannattaa tosiaan miettiä neuvolatädin vaihtoa jos kemiat ei vaan mene yksiin. Neuvolan pitäis kuitenkin olla sellanen "turvasatama" meille mammoille ja jos sulla on kurja mieli sinne mennessä niin se tilanne ei saa jatkua! Mun tuttava vaihtoi eka kerran jälkeen toiselle tädille kun koki ettei systeemit vaan toimi ja nyt sujuu hyvin :)

pinkkimieli: mä tein saman havainnon h&m:n kokojen kanssa. Mä haluaisin kesäksi puuvillahousut joten pitääkin paapelon vinkistä suunnistaa Seppälään :)

Olen nyt kohta viikon syönyt Retafer-rautatabletteja ja vatsa on kestänyt ihan hyvin. Saa nähdä miten ens kuussa seuraavalla nlakäynnillä on alkanut hemppa nousemaan...
 
Flora:
Joo kannattaa käydä ja kursailematta sitten kannattaa myös kurkkia isojen naisten puolelta juurikin ulkoilu vaatteita, paitoja...nykyään suurinosa näistä isojen naisten vaatteista on kuitenkin varustettu hyvällä maullakin ja nätillä leikkauksella, joten näyttävät kivoilta. Itsellä on muutama isolta puolelta ostettu paita ja näyttävät nätiltä kun on viimisillään raskaana =)

Ja mamma vaatteeksi kelpuutan itse sellaisia paitoja esimerkiksi, joissa on rinnan alla resori ja jotka levenevät alaspäin ja ovat suht venyvää materialia. Myös kietaisu paidat ovat kivoja ja menevät useimmiten loppuun saakka ja myös tunikat ja muut pitkämalliset paidat ovat hvyän näköisiä.
Tämä vinkkinä lähinnä siksi, että monesti olen huomannut ,että mamma vaatteilla kiskotaan rahaa ja useasti monia kesävaatteita voi huoletta käyttää mahan kanssa...sillä ne ovat väljiä ja venyviä ja ovat vieläpä verrattain halvempiakin.
Jos nyt vaikka miettii ostavansa paidan mamma puolelta joka maksaa 25e, niin voisin melkein vannoa, että lähes samanlainen paita löytyy normaali puolelta ja maksaa max15e :D
Tämmöisen seikan huomasin viime vuonna siis H&M liikkeessä ollessani siskon kanssa vaateostoksilla...erona kahden päidan välillä ei ollut muuta kuin koko merkintöjen eri tapa ja se, että toisessa luki mama ja toisessa vain H&M :LOL:
 
Terppa!

Ja onnittelut rouviintumisesta, hyvistä neuvola- ja ultrakuulumisista sekä uudesta kodista. :)

Ja sitten pelkkää omaa napaa: Tänään oli siis rakenneultra. Viikkoja olisi 19+0 mutta sikiön koko vastasi 19+6. Ihan sama juttu kuin esikoisen kohdalla, joka loppujen lopuksi syntyikin 15 päivää ennen laskettua aikaa. Noh, rakenteet olivat kuitenkin kunnossa ja sydänkin syynättiin ihan viimeisen päälle tarkkaan ettei vaan mitään poikkeavuuksia ole. Ja poikaolo muuttui poikalupaukseksi, kun jalkojen välissä näkyi sellainen pieni nystyrä. Ei kylläkään näkynyt niin selkeästi kuin esikoisesta, jolla ultrassa näkyi todellakin kolmas jalka haarojen välissä. :LOL: Kätilö ei ihan 100% varmaksi sanonut, totesi vain että harvemmin tytöillä tuollaista on jalkojen välissä. :) 4D-ultra (joka on 12.6.) varmaan vahvistaa tuonkin asian jos vauva vaan on suotuisassa asennossa.

Kivi vierähti sydämeltä taas vähäksi aikaa... Ihana fiilis!!!

Pikki 19+0
 
4D-ultra onnellisesti takana Eli Kättärin ultraajan veikkaus piti paikkaansa ja meille on tulossa pieni prinsessa :heart: :heart: :heart:
Hää oli kuulemma kovin siro ja painoarvio oli 380g.

Onnellisia ollaan :heart: :heart:

Inka ja rinsessa 21+0 :heart: :heart:

Yritän lisätä ultrasta kuvaa myöhemmin:)
 
Marsupilami:
Voi että :heart: Onnea, siitä se mellastus sitten alkaakin :D Varaudu unettomiin öihin tuossa muutamien viikkojen päästä, kun vauva kohdistaa potkunsa rakkoosi ja JOUDUT heräämään
vessaan :D

Pikki:
Sinullakin sitten noita päiviä kertyi :D Ja onnea poikalupauksesta ja toivotaan, että tarkentuu sitten 4D varmemmaksi =) :flower: :flower:

 
Huh, olipa inhottava kokemus Marsupilamilla! Neuvolan pitäisi olla turvallinen ja positiivinen paikka, ei tuollaisia kokemuksia saisi tulla vastaan...

Täälläkin käytii tänään rakenneultrassa. Kaikki hienosti! Ihana tunne! Ja selvisi sekin, että istukka on etupuolella, joten ei ihme vaikken liikkeitä tunnekaan. Siellä se pikkuinen kuitenkin venytteli ja nyrkkeili.
 
Inka85: Onpas hienoja kuvia:) Vähän melkein houkuttaisi mennä 4Dhen, kävin vaan jo pariin kertaan alkuraskaudessa ykstyisellä ja enää enempää ei millään haluaisi laittaa rahaa....

Onko ketään muuta, kenellä paino ei ole noussut vielä yhtään? Mä olen edelleen kilon alle lähtöpainon ja viikkoja 18+5. Musta se tuntuu oudolta jotenkin, ei vaan nouse vaikka musta syön ihan hyvin. Neuvolassakin tästä vähän jo kyseltiin. Ja lähtöpainoni oli ihan normaalipaino, ei ihan laiha mutta bmi 23. Ehkä mulla sitten kuitenkin oli sen verran "vararavintoa" ettei heti tarvi alkaa lisää kerätä :LOL:
 

Yhteistyössä