*Lokamassut 2009 Toukokuussa*

talvicci mulla kyllä on aika vahva tyttö-olo :heart: saas nähdä sitten pitääkö tällä kertaa omat tuntemukset paikkaansa,viime raskaudessa oli ihan poikaolo ja olinkin ihan 100 varma että on poika,enkä vauvan syntyessä edes ajatellut että vois muukin vaihtoehto olla ja olinkin ihan pöllähtänyt kun kätilö kysyi haluaako tuore isukki leikata tyttärensä napanuoran,olin ihan että häh,mikä tytär :LOL:
saas nährä sitten säilyykö talossa akkavalta vai tuleeko tasavalta,isäntä jo onkin ollut " huolissaan" jäävätkö pojan kanssa ihan alakynteen :LOL: :LOL:

mut vaikka en haluu ite tietää kumpi tulee niin silti ihan intopinkeenä oottelen teiän muitten rakenneultra uutisia ja ootteko saaneet tietää kumpi on tulossa :D
tiila höh,anna nyt edes pieni vinkki...vähänkö rupes kiinnostaa kumpi teille nyt sitten tulee,pidätkin vielä hullua jännityksessä :LOL: vai pitäiskö heittää veikkausta kehiin??

nyt ruuan laittoon....

kaurisäiti ja bambi 18+3 :heart: :heart:
 
kaurisäiti
Heh :D

Mulla on ihan kauhee olo... Ylämaha on kipee ku on yskiny niin paljon...
Miten ihmeessä mä selviän su-ma olevasta yövuorosta jos olo on tämmönen vieläki :headwall:


*Talvicci ja Uuno rv.19+3* :heart:
 
Huh! Ristiäis kemut ohi...olipahan kärvistelyä korkkareissa :LOL:
Nyt minulla on sitten virallisesti kummipoika...herrajee että olikin hellyyttävä näky :heart:

Tässä on nyt vielä se lupaamani kuva pojasta.
Piti laittaa pöntönpäälle seisomaan, että pysyi aloillaan...olisi halunnut tulla lähikuvaan ja juoksi kameraa kiinni :LOL:



Ei sen kummoisempaa täällä. Hoidokki tulee kohta meille joten siivota pitää hiukan ennen sitä :wave:

paapelo+poju+Tiuhti 20+0
 
paapelo, voi mikä söpöläinen teillä :D Kunnon hymy päällä!

Me ostettiin tänään vaunut, tosi ihanat Emmaljungan yhdistelmävaunut :heart: Olen hyvin tyytyväinen. Väri on sellainen,että passaa sekä tytölle että pojalle :)

nöpötin ja pikkuinen 18+3
 
Pinkkimieli: Minullakin leposyke on tavallista korkeampi (80-90), neuvolatäti sanoi että syketaso voi hyvinkin nousta raskauden aikana. Juuri nuo syyt, joista paapelokin mainitsi, saavat sen aikaan. Eli verimäärä lisääntyy ja sydän joutuu tekemään enemmän töitä.

Selkäsäryistä: Minulla ei vielä ole kuin pientä kolotusta, mutta tilasin juuri Villiankasta Carriwell Support Band-tukivaatteen. Toivon sen auttavan vähän näin alkuun ja myöhemmin varmaan joudun hankkimaan kunnollisen tukivyön (mm. Anita Baby Belt). Tuon tilaamani tukivaatteen toivon auttavan etenkin urheillessa, sillä juoksulenkillä kaipaisin vatsan seudulle vähän jämäkkyyttä ja tukea. Ei ainakaan ollut hinnalla pilattu: 12,70 ja postikulut 1,00.

Onnittelut kaikille ultrakuulumisista! Täälläkin eletään jännityksessä, sillä rakenneultra on vihdoin maanantaina. :)
 
Äitiysvaatteista: Osaako joku sanoa mistä pääkaupunkiseudun HM:sta löytyy paras valikoima? Isossa Omenassa ja Aleksilla on mielestäni nihkeästi malleja ja kokoja. Mikä on Jumbon ja Itiksen tilanne? Kaipaisin etenkin täyspitkiä legginssejä, mutta tuloksetta olen etsinyt... :x
 
Samaa kyselisin minä Vero Modasta, että missä pääkaupunkiseudun Vero Moda -liikkeissä niitä mammavaatteita myydään? Eikös joku sanonu että siellä myydään nykyään Mamalicious-merkkiä..?
 
Osaan sanoa vain Itiksen osalta noista mamma vaatteista. Eli Itiksen Veromodassa ei ole VIELÄ pistänyt silmään mamma vaatteet. HM:ssä on mielestäni Itiksessä ihan hyvät valikoimat, siltä useat minunkin housut on hankittu.

Tänään lintsille...n.15min päästä pitäisi alkaa tekemään lähtöä...huuh.
Onneksi siskonpoika sentään nukkui suht hyvin, heräsi VAIN 3kertaa :LOL: No ei se sinänsä haittaa, kun sattuivat heräämiset sopisti oman vessahätäni kanssa :D

Moniko katsoi euroviisut?
Itse sain voittajaksi täysin saman, kuin joka voitti, Norjan :D

paapelo+poju+Tiuhti 20+1
 
Huomenta!

MB - Kampin Vertsussa on mammavaatteita. Tosin aika huono valikoima, mutta kuitenkin!

Kävin lääkärillä kun syytä en keksinyt mun jatkuvaan vessassa ravaamiseen (siis tarkoitan nyt sellaista päiväsaikaan 24/7 vessahätää ) ...helpotuksesta sain huokaista: ei mitään tulehduksia tms. Kohtu ja vauva vaan painavat tällä hetkellä rakkoa lyttyyn ja siitä syystä tämä, kieltämättä kiusallinen vaiva...mutta lääkäri antoi ohjeeksi "kouluttaa rakkoa" juomalla todella paljon ja sitten pidättämään niin pitkään kuin suinkin pystyy, jotta rakko venyy takaisin omiin mittoihinsa (lääkäri epäili, että on nyt kutistunut, kun olen antanut "periksi" hädälle ja mennyt kiltisti vessaan joka kerta) ja nyt kun olen tätä noudattanut, niin vessassa juokseminen vähentynyt puoleen =). Onneksi lupaili vaivan pian hellittävän kuhan kohtu hieman kohoaa ylemmä. Tosin loppuraskaudessa varmaankin samanmoista vaivaa odotettavissa :| . Mutta aivan sama: kuhan pienellä on kaikki ok =) . Toisaalta olis jo itsekin pitänyt osata päätellä kun makuuasennossa vaiva poistuu...mutta ajattelin, ettei näin varhaisilla viikoilla vielä moista ongelmaa voisi olla: tiedänpä nyt senkin, että kylläpä vaan voi :LOL:

Ihana poika Paapelolla :heart:

Nyt töihin....

~ Hugis ja Papu 18+2~
 
Voi kiitos kovasti kaikille pojan liiruttelusta, tässähän vallan ylpistyy =)

Huhhu...juuri tultiin sieltä lintsin yksityis tilaisuudesta...kyllä oli pojallakin hauskaa käydä ihka ekaa kertaa koneissa :D Oli niin suu muikeana, että olisin luullut sen pian kääntyvän sisäänpäin :LOL:

hugis:
Juu tosiaan, oli minulta ehkä mennyt viestisi tuosta vaivasta jotenkin ohi? Mutta siis tosiaan näin puolivälin tienoolla todella rakko lyttääntyy kohdun takia...itsekkin uskon sen olevan syynä kummaan tuntemukseen rakolla...vähän juuri sama tunne, kuin olisi pissatulehdus, kun kokoajan tuntuu että on hätä...se helpottaa sitten muutaman viikon sisään, kun kohtu nousee navan yläpuolelle, mutta palaa takaisin sitten joskus viimeistä kuukautta, kun vauvan paino ja pää alkavat painaa taas rakkoa.
Itsekkin olen kouluttanut rakkoani, kun muistelin sen toimineen varsin mukavasti esikonkin odotusaikana.
Eli juon aika reippaasti ennen ulos lähtöä ja tuskistelen väkisin, kunnes päästään johonkin parin tunnin kuluttua kylään :D
Nykyään on nuo yövessailut puolittuneet 7:tä n.3 kertaan, sanoisin sitä edistykseksi :D

Ja kyllä kuulkaas tytöt tee maistuu nannalle...taitaa taas alkaa tämä teen suosiminen tällä mammalla, vaikka aamukahvit juonkin ja kylässä kahvia, mutta muuten kyllä on tee poikaa :p

Ja nyt on tullut ensimmäinen himon kohde, siis sellainen kuin pojastakin oli.
Poikaa kun odotin, tahdoin yhtä tietynlaista juustokakkua ja sain sitä vasta pojan synnyttyä, kun sattui vihdoin löytymään eräästä kaupasta.
Nyt himon kohde on vähän helpompi, ei tarvitse odottaa kuin kunnon kesää ja torikauppaa...eli himoitsen raparperipiirakkaa ja AITOA Wanhanajan vanilja jäätelöä :p
Pakko saada tehdä HETI, kun löydän ekat raparperi niput :LOL:

Mutta nyt teetä juomaan ja rentoutumaan TOSI hyvän kirjan kanssa :wave:

paapelo+poju+Tiuhti 20+1
 
Tämä tyttö bongasi Espritin nettikaupasta joukon äitiysvaatteita alennushinnoissa! Käykäähän katsastamassa: www.esprit.fi. Itse tilasin parit farkut, normaali hinta 79,95 mutta nyt 24,90. Postituskulut 3,95. =)
 
hei!
Ihana aurinkoinen sunnuntai,kävelyllä käyty ja kukkia hankein terassille.kohta kokataan seitiä :p
ruokahimoista, varsinaisia himoja mihinkään erityiseen ruokaan ei ole nyt,mutta yhä kylmät nakit ja suolakurkku maistuu,metvurstikin,vaikken sitä koskaan syönyt ennen raskautta!Ja piimä on valtavan hyvää =)

nöpötin ja pikkuinen 18+4
 
Oh:
Juuri heräsin, sammua päräytin kesken kirjan lukemisen :LOL:

Ja PIIMÄ on hyvää...itse teen siitä usein aamupala "piretlön". Eli sekoitan rasvattoman pirtelön sekaan esim. anasmurskaa, omena sosetta, marjoja, mitä milloinkin ja voin taata, että jos pitää piimästä, niin tykkää taatusti tuosta.
Tämä on vanha painonvartioiden resepti, jota äiti rakasti ollessaan siellä. Se on lähes pisteetön, jos joku tietää noista piste systeemeistä ;)
Ja jos lisää tosiaan anansta, niin se on oiva nesteenpoistaja...käytin kikkaa esikon raskauden loppuvaiheen ikävään turvotteluun ja sillä se pysyikin hyvin edes hitusen kurissa, eli ei lisääntynyt sen jälkeen enää iltaa kohti, kun otin ananaksen kehiin...kaikenlisäksi himoitsin muutenkin kaappikylmää anasmurskaa :D
 
Onnea Alisa-rouvalle!

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja prinsessa- ja prinssilupauksista. Itsellä vielä reilu kaksi viikkoa aikaa rakenneultraan.

Vielä ei ole onneksi selkäkivut vaivanneet. Toivottavasti pysyisivätkin poissa. Olo on tällä hetkellä hyvä. On vähän jaksanut tehdä kukkamaita. Ilmatkin on nyt ollut aurinkoiset. Ensi viikolla vain kolme työpäivää, saa siis viettää pitkän viikonlopun.


 
Täytyykin muistaa kaupasta ostaa piimää, jotta pääsen kokeilemaan paapelon pirtelöä :p Kuulostaa meinaan hyvältä.

Kärsiikö kukaan muu täällä aurinkoihottumasta? Itselläni on ollut tuo riesa jo pikku muksusta asti. Nyt näyttäisi siltä, että kädet ei nousekaan täyteen näppylöitä, vaikka jonkin aikaa olen jo auringossa tänään ja eilen makoillut. Siis kohtuudella tietenkin (15min/ kylki) B)
Voiko siis allergia pysyä raskauden ajan kokonaan poissa? Hiemanko olisi ihana jos voisin käyttää aurinkoisella ilmalla t-paitoja / toppeja pitkähihaisten sijaan. =)


pinkkimieli ja pallopää 16+2
 
Pinkkimieli minulla ei tuosta aurinkoihottumasta ole kokemusta suuntaan tai toiseen, mutta tiedän kyllä että raskausaikana yliherkkyydet ja monet oireyhtymät voivat lieventyä tai kaikota kokonaan. Ystävälläni jopa aggressiivinen epilepsia pysyi kohtauksettomana koko raskaus- ja imetysajan! Itselläni on kokemusta ihon laadun paranemisesta siten, että rasvaamista en tarvinnut lainkaan esikoisen raskausaikana (talvella, syntyi maaliskuussa) ja samoin myös säärikarvat lakkasivat tuolloin kasvamasta :D Se oli kivaa!

Mitäs muuta olikaan? Kuuluu kyllä huuto tuolta pinnasängystä, joten pitää mennä katsomaan mikä hätä tuli.. jospa huomenna kommentoisin paremmin muitakin! Luvata en voi, hatara pää kun nyt tuntuu olevan (istukka-aivot :D )

~Tiila 17+5
 
Kysymys teille, joilla on jo aiempia raskauksia: Onnistuuko pyörällä ajo keski/loppuraskaudessa?

Suunnitelmissa on ollut uuden pyörän hankkiminen tänä keväänä, mutta nyt en tiedäkään että olisiko sillä käyttöä raskauden vuoksi. Hybridimallissahan on aika matala ajoasento, mahtaako se tuntua pahalta isomman mahan kanssa? Lähinnä kuntoilulenkkejä polkisin niin, että hien saa pintaan. Mietityttää, että tuleeko keskiraskauden jälkeen masun vuoksi varovaiseksi liikkumisessa ja pyörällä viilettäminen tuntuu turhan vaaralliselta? Kun rahan tarvetta olisi tietysti muuallakin kuin pyörän hankinnassa...

Täällä syödään myöskin usein erilaisia smoothieita; yleensä ladon blenderiin maustamatonta jugurttia, banaania, mustaherukoita ja vähän maitoa. Niin hyvää, suosittelen! Tällaiset pirtelöt ovat hyviä välipaloja ja tulee syötyä runsaammin marjoja ja hedelmiä.
 
Pyörästä:
Äitini ajoi joskus jopolla, siinä siis sai ajettua selkä suorassa, jolloin maha ei ollut kovasti tiellä ja satula oli leveä, jolloin istuminen oli tukevaa ja satula oli tietenkin pehmeä ja jousitettu. Tälläinen istuma asento ja satula voisivat olla hyvät?

Itse en henkilökohtaisesti olisi kyennyt ajamaan pyörällä jälkeen keskiraskauden. Liitos kivut olivat raastavia häpyliitoksella ja liian pitkästä istumisesta samassa asennossa sai kyllä kärsiä lähes kyynel silmässä. Joten ainakaan matala ajoasento ei olisi tullut kuuloonkaan, joskaan siis ei koko pyöräilykään.
Sinuna odottelisin muutamia viikkoja vielä, ennen pyörän hankintaa ja sitten kauppaan kokeilemaan miltä tuntuvat.
Koskaanhan kun ei tiedä, oletko sinä se yksi onnekkaista, jotka eivät kärsi millänsäkkään liitoskivuista vai kuulutko tähän kärsivämpään ryhmittymään.
Mutta kannattaa myös kysyä ihan liikkestää neuvoa...kyllä heilläkin varmasti jostain suunnalta on kokemuskia ja tietoa, millainen pyörä on hyvä raskauden aikana ja myös sen jälkeen =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peppi30:
Äitiysvaatteista: Osaako joku sanoa mistä pääkaupunkiseudun HM:sta löytyy paras valikoima? Isossa Omenassa ja Aleksilla on mielestäni nihkeästi malleja ja kokoja. Mikä on Jumbon ja Itiksen tilanne? Kaipaisin etenkin täyspitkiä legginssejä, mutta tuloksetta olen etsinyt... :x
Juuri eilen ostin Sellon h&m:ltä mustat täyspitkät mammalengginsit:)
Siellä oli muutenkin aika hyvä valikoima, niin ja Jumbossa kans:)
 
Huomenna 4D-ultra :heart: :heart:

Ja viikot poksuu kans huomenna, sit ajattelin päivitellä masukuvaa..

V.loppu tuli ja meni, eilen oltiin pojan kanssa päivä mökillä, ulkona tuli oltua lähes koko päivä. Tänään käytiin avaamassa kesän jätskikausi, käppäiltiin Kaivarin rannassa ja nautittiin ihanasta auringonpaisteesta:)

Nyt ei muuta kuin nukkumaan että huominen tulisi nopeasti :heart:

Inka & rinsessa 20+6 :heart: :heart:
 

Yhteistyössä